"Unelmavartalosta Haaveilevat -2009 Tammikuussa"

ei ole päässyt täälläkään hetkeen käymään, kun oltiin perheen kanssa lapissa reissussa. Tänään sitten pitkästä aikaa vaa`allakin pääsin käymään, eipä ollut paino huimasti tippunut :ashamed: 71,6kg sieltä edelleen näkyi loistavan :/ Täytyy nyt tosissaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja tosissaan jättää herkut vähemmälle ja koittaa syödä enemmän kasviksia ja hedelmiä.
 
Pöh, viime yö töissä ja karsee yö olikin. Potilaat huonokuntoisia ja koko ajan pientä säätöä hengityskonearvoissa tai muissa infuusioissa.. No, kaveri oli leiponut sellaisen kaloripommin että oksat pois ja minä tietenkin söin sitä palasen. Ja kourakaupalla pähkinöitä :/ Vettä join kyllä pari litraa mutta ei taida oikein kompensoida tota suklaakakkumäärää.. Mun itsekuri on todella heikko yöaikaan!!!

Hyi minua |O
 
Tinttu08: Mulla on ohjelma joka laskee kalorit mun puolesta. Ohjelma myös näyttää proteiinit, rasvat, hiilarit jne Protskut aina ylittyvät. Ohjelma myös näyttää mistä ne on tulleet. Yllätyin kun esim leivästä, mannapuurosta, piimästä ja jugurtista tulee aika paljon protskuja. Tänä päivänä olen saanut(perässä proteiinin määrä grammoina):
Tonnikala öljyssä 16.4 g, Ruisrouheleipä 12.9 g, Jauhelihakeitto 11.9 g, Mannapuuro 10.1 g,
Raejuusto rasvaton 6.1 g, Keittokinkku 5.9 g, Marja-/hedelmäjogurtti rasvaton 5.5 g,
Rasvaton piimä 4.9 g,Puolikova juusto rasvaa kevyt 2.3 g, Porkkana-ananassalaatti raaste 0.8 g. Ohjelmasta on kyllä paljon apua. Ei tartte itse laskeskella ruokamääriä kunhan vain punnitsee ne!

Tänä päivänä syömiset onnistuneet tähän saakka loistavasti. Eilen ostin sitä Kilostoppia. Aamupalalla jo jouduin jättämään osan jugurtista syömättä kun oli niin täysi olo. Täyttävät ainakin hyvin vatsaa. Makeaa ei ole myöskään tehnyt mieli. En tiedä onko vaikutus lääkkeessä vai onko lumelääkevaikutus! Pääasia että vaikuttaa!

Tänään kävin myös lenkillä. Noin 40 min lenkki tehtiin koiran kanssa. Aivan ihana ilma ulkoiluun! Huomenna olisi tarkoitus taas päästä lenkkeilemään..
 
Mandi, yllätys mullekin =)

Oma päivä näyttää tänään tältä:
Aamulla kuppi maitokahvia, (rasvaton maito n.1dl)+ kaksi täysjyväpaahtista ilman levitettä, päällä 2 x broilerfileleikkele (vähäsuolainen) ja siivu kadett 5% (n.10g) kummassakin.

Välissä spnning+pumppi+reisi-vatsa-pakarajumppa (yht. 1h55min) ja ip-saunaa puoli tuntia :) Kalorikulutusluku mittarissa n.840.

Lounaaksi uunilohta, n.200g + 2 rkl perunamuusia + 400g vihanneksia ja kasa vihreää salaattia.

Kahvia kaksi kupillista + suklaajäätelötuutti. Hei, lauantai, jotain herkkua! :D

Muuta ei tähän mennessä vielä olekaan syöty. Niinkuin sanoin, aika iltapainoitteisesti syön. Vettä olen juonut 2,5 litraa päivän mittaan.
Huomenna ajattelin minäkin lähteä juoksemaan ulos. Ei viitsi tuonne salille mennä, kun siellä on avoimien ovien päivä ja ihan satavarmasti tungosta. Kaikki kun ovat tehneet kuntoilupäätöksen näin vuoden vaihteessa :D Helmikuun lopulla onkin sitten jo hyvin väljää.

Jaahas, pesukone piipittää valmista. Treenivaatteet pesty, täytyy mennä nyppimään kuivumaan. Huomisiin!
 
Tuli mieleeni jälleen, kun luin listaa Tintun syömistä ruuista, että minun pitäisi syödä enemmän kasviksia. Joskus voisi kokeilla että söisi perunan/pastan sijan. Nykyään pakastealtaasta löytyy vaikka miten paljon eri mahdollisuuksia. Ensi viikolla täytyykin kokeilla! Kiitos Tinttu, hyvästä ideasta! :hug:
 
selis: Masennutaan yhdessä. Ei vaineskaan! Nyt otetaan toisiamme niskasta kiinni ja tsempataan ens viikkoon! :hug:

Mie kyl oon tämän viikon käynyt aktiivisesti salilla. Vähintään olen salilla käynyt sen tunnin. Yleensä oon ollut sen 2,5h-3h. Eilen kävin elämäni ensimmäistä kertaa bodypump:issa ja fitness pilates -tunneilla. Ja tuo bodypump: Aivan mahtavaa!!! Siis en voi sanoin kuvailla, mutta mie tykkäsin ihan mielettömästi siitä tunnista. sen jälkeen oli tuo pilates. Onhan sekin ihan kivaa, mutta, kun mie tykkään enemmän just tuollaisesta, missä ns. tehdään enemmän, saadaan hiki paremmin yms.

Nyt vain odotan, että 22. päivä saan sen oman ohjelman. Pelottaa jo ajatuskin mitä se sisältää :whistle:

Tänään kävin uimassa 2 h fonttanellassa. Tai no, voiko sitä uimiseksi sanoa, ku polskuttelin lasten kanssa altaissa ja sitten toisen lapsen kanssa laskin isoa liukumäkeä.. :D

JaDe9: Tervetuloa! :flower: :hug:
 
siis voi venäjänvinttikoiran villahousun peräpaikka!!!! :headwall: :headwall:

98kg eli mitä se nyt on nousussa.. kilon vissiin.. ainakin tuntuu tonnilta!! :headwall:

en kuitenkaan antanut juusto naksujen lohduttaa vaan vein neljä viidestä lapsesta luistelu kentän reunalle.. opetin ekaluokkalaiselle alkeita ja katsoin kahden * en mie taho jäälle* pojan perään samalla.. sitten isi haki pojat kirjastoon ja tytön kanssa luisteltiin tunti.. oli ihan hirmusen kivaa ja mie osasin ... :LOL: vaikka viime kerrasta luistimilla onkin jo 16v!!! :whistle:

kyllä tämä tästä vaikka tiukkaa tekee.... :headwall:

kaks vuotta sitten tänä päivänä päiväkirjani mukaan olenm painanut 111.4 kg joten olen mie jonkun verran kutistunut kahdessa vuodessa :p
 
Kiitti Red :hug: . Nutrilettien kanssa olin eilisen ja nyt vaaka lasku suunnassa vihdoin!

Darelbeida :hug: :hug: . Hienosti lähit ulos liikkumaan vaikka masentavia lukemia vaaka näyttikin. Mullakin on tässä kolmisen viikkoo ollu sama tilanne että tiiän tunteen.
 
Ruokapäiväkirja eiliseltä päivältä:

Aamulla 2viipaletta ruisleipää ja päällä tomaattia, teetä
Lounaalla tonnikalarisottoa,salaattia, juomana vettä ja teetä
Päivällisen aikaan kävi vieraita, joten olin laittanut naposteltavia joita voin itsekin syödä: coctailtikuissa tuoretta ananasta ja viinirypäleitä, minitomaatteja ja kurkkukuutioita, sekä porkkanatikkuja sekä dippikastikkeita. Lisäksi väinämöisen paltoonnappeja ja niille avokadotahnaa. Muut söi jäätelöä, pepsiä ja vilhelmiinojakin, mutta pysyin tiukkana :kieh:
Iltapalalla omena ja pieni ruisleivänkannikka sekä teetä. Sellanen päivä oli eilen.

Saa nähdä kuinka tänään kun ollaan menossa kylään, ja ei voi itse vaikuttaa tarjottaviin... :ashamed:
 
Eilinen morkkis poiki tälläisen ruokapäivän:

Klo 15 makaronilaatikkoa 2,5 dl, kurkkua ja porkkanaa tuollainen 300g. Vettä 2,5l ja kahvia lähes pannullinen ajassa 16-21, Kaks palaa ruisleipää ja viili klo 22. Koko yö pussillisella porkkanoita (500g), puoli litraa pepsi maxia ja litra vettä. Hiukan huimasi tuossa kuuden aikaan mutta johtui varmaa vaan neljännestä yöstä.

Mies joutu lähtemään työkeikalle, poika on kipeenä joten nukkumaan pääsen tossa iltapäivällä. Ja sitten alkaa viimeinen yö ja muutama vapaa.
 
Minä taidan todellakin heittää pyyhkeen naulaan.. Ei tästä laihduttamisesta tule mitään.. Eikä oikeastaan enää silleen edes kiinnosta.

Ladyline:n liittyminen oli virhe, koska koen asiasta huonoa omaatuntoa. Syynä siihen on se, että vaikka mies ei sitä myönnäkään, että häntä "vituttaa" se, että käyn siellä. Sen kuulee kyllä toisen puheessa rivien välissä.. Ja ihan vain sen takia, kun hän joutuu olemaan lasten kanssa.. Eikä mun siellä kannata käydä, jos toisella on sellainen asenne, eikä minua hyödytä, jos käyn kerran viikossa tunnin. Maksan silloin ihan turhasta.

Hän koko ajan: "Mitäs minä saan harrastaa? Joudun olemaan koko ajan kotona lasten kanssa."

Minä en siis toista kiellä käymästä jossain! Hankkis itselleen harrastuksen. Lähtis käymään jossain. Mie sille sanonkin, että mene. Ei se voi tuohon vedota, koska ei mene itse minnekään. On vain kotona yms. Hänen lempiharrastus on: Nukkuminen.. Tänään klo oli jo 11.30, kun menin toiselle sanomaan, että voisi jo pikku hiljaa nousta.. Ni vastaus oli: "Anna minun edes jotain harrastaa!" Vittu, menis muualle harrastaa perkele :headwall:

Toinen peruste kaikelle, kun sanon, että hanki harrastus itsellesi, jonka itse kustannat. On aina:"Ei ole siihen varaa". Eli haluaisi harrastaa rallia yms, joihin meillä ei todellakaan ole varaa.. Ei voi ottaa mitää sellaista, joka olisi sopiva meidän pusseille.

Mutta mie taidan todellakin ruveta harkitsemaan kortin vuokraamista, koska ei mun hyödytä käydä, jos koko ajan koen huonoa omaatuntoa asiasta ja sitten se, kun tiedän, ettei toinen halua, että käyn siellä.. Ja viikon kerkesin siellä jo käydä! :LOL: Hyvä saavutus minulta.

Ihanaa, kun mies kannustaa minua todella hyvin. Kyllähän se kannustaa, jos vain olisin 24/7 kotona, neljän seinän sisällä.

- RD -
 
RD Tiedätkös mun ukko on samanlainen. Mitään ei oikeastaan sano suoraan mutta rivien välistä saan kyllä lukea.. Meillä tilanne siitä erilainen että mies kyllä harrastaa, salia ja jalkapalloa ( jalkapalloa kerran viikossa puulaakijoukkueessa) Mutta miekkosen harrastukset menee aina edelle. Meidän kuopus on pitkäaikasesti sairas joten ihan kenen tahansa hoitoon en voi häntä jättää. Itse ajattelin kans korttia samaiseen firmaan kun sullakin mutta käynnit jäis niin vähiin etten viitsi kuutta kymppiä siihen laittaa. Ja koska asumme täällä korvessa niin salireissuun menis aina sellanen pari tuntia. Ja sehän on miehelle sitten liikaa.... Mutta joo, siis ymmärrän sun tilanteen ja turhautumisesi!! :hug:
 
RD: Meillä myös vähän samankaltainen tilanne ollut. Nyt tän kolmannen kohdalla mies antaa mun harrastaa. Tosi ikävä lähteä harrastukseen jos itselle jää sellainen fiilis että toista ketuttaa tai et itsellä on huono-omatunto. Tällä hetkellä pystyn kahtena iltana viikossa ihan vapaasti käymään harrastuksissa. Siitä jos menee yli niin se ei tiedä hyvää. Tsemppiä sinulle! :hug:
 
Tänään ruokailut menneet aika mallikkaasti. Aamupäivällä kävin lenkillä eli n. 3 km reipasta kävelyä koiran kanssa. Askelia tuli 4300 sillä reissulla. Anopin luona käytiin tänään. Siellä söin kahvin kanssa yhden coctailpiirakan ja luumutortun. Ne aion polttaa tänään vielä kuntopyörää rääkkäämällä. :D Tänään on ollut tosi hyvä fiilis! Toivottavasti se myös säilyy...
 
RD :hug: meillä taas mies otti kannan * ei siun tarvii mitään nutrilettiä yrittää, tai marttojen ryhmään mennä tai kansanopiston kunto ryhmään (ois alkanu miun synttäripäivänä :headwall: !)..tai mitään muuta erikoista,laihut jos laihut..sie oot niin mukavan pehmee* :headwall: :D on siinä minulla tukijoukko!!!

no kevennyksenä mainittakoon että kuopus (1v10kk) kuuli miun vaaka kommentin(= voi kakka) ja eilen esitti miten osaa punnita itsensä.. ja vaa'alta kuului tuohtunut "voi kakka" :LOL: :LOL: :heart:
 
Huomenia =) Vaa'alla on kyllä tullu käytyä tänäkin aamuna...mut suunta ylöspäin :eek: Ei hyvä.Mutta jospa perjantaihin saisin laskemaan!?En kyllä tajuu miks nousee kun oon kyllä katsonu syömisiäni ja liikkunutkin viikonloppuna enempi ku yleensä... :ashamed: Perjantaina esim.tunnin reipas lenkki kaverin kanssa,la.2h laskettelemassa-teki kyllä todella hyvää!!!!Ja syömisiä oon koko ajan miettiny et'tulis terveellisesti pisteltyä,mut....Eilen jopa leivoin ite sämpylöitäkin enkä mitään kaupan leipää pistelly =)
En tiiä kyllä voinko tänään osallistua siihen et'kerrotaan syömiset,kun mies ilmotti jo eilen et'tuo töistä tullessaan Kotipizzaa :p :eek: Ja tiiän että ainakin yks pala tulee otettua... :ashamed: Mut voinhan rehellisesti sit siitä teille kertoa :LOL: Noh,katsellaan.Tähän asti on syömiset sujunu hyvin:teetä,kahvia,paahtis pikku juustosiivun,broilerinleikkeleen ja kurkkusiivujen kera ja sit lautasellinen kaurapuuroa :) Katsotaan miten tästä sit jatkuu ja MUUTTUU toi keveys... :kieh:
 
Tänään on mennyt sapuskaa seuraavasti:
aamupalalla: ruisleipää, leikkele, juusto viipale, jugurttia ja kahvia
lounas: kaupan pinaattilettuja, 2 viipaletta ruisleipää, sulatejuustoa
kahvilla: kauraleipä viipale, 2 mandariinia
Iltaruuaksi on luvassa broiskua ja pottuja sekä kasviksia.

Koskapa söin lounaalla kaloripitoisia pinaattilettuja niin poljin n. 20 min kuntopyörää ja jumppasin(vatsa, allit, rintalihakset) n. 20 min. Tämä tyttöjen nukkuessa. Sain jumpata siten rauhassa. Jos illalla viitsisi vielä käydä koiran kanssa lenkillä niin saisi raitista ilmaa ja arkiliikuntaa.

Hyvää ja kevyttä viikkoa kaikille!
 
Pikkuhiljaa täälläkin paino menee alaspäin. Vaikka meinasi jo usko loppua. Parasta oli kun sisko kävi kylässä viikonloppuna ja totesi että oon laihtunut, vaikka paino olikin pysynyt suht samassa mutta kaipa tuo crossailu sen verran kiinteyttää sitten. :D

Sisko suosittelikin että ottaisin mielummin mittanauhan käyttöön kun vaakaan tuijottamisen, joten ajattelin alkaa nyt sitten mittailemaan vyötärönympärystä mittanauhalla.

Mie syön päivisin aina miten sattuu, niin ei kauheesti voi tänne ruokia laitella.

Tsemppiä kaikille joilla tuntuu tuo paino hilaavan ylöspäin, kyllä se sieltä sitten alaskin tulee pikkuhiljaa. :)

Miesten osallistumisesta on ollut puhetta. RD:n mies kuulostaa vähän samalta kun miunkin ukkoin. Ei kauheesti jaksa lasten kanssa olla, tosin mie oon sanonu että miun on pakko päästä kerran viikossa johonkin, kun muuten hajoo pää, niin sen aikaa sitten kattoo noita. Mutta tosiaan eipä kerran viikossa kehtaa alkaa missään käydä, kun maksaa kuitenkin kauheesti tuo jäsenyys noihin kuntoklubeihin. Lisäksi tuo lappaa kaupasta aina sipsiä ja muita herkkuja, yritä siinä sitten laihduttaa. |O
 
DeviLiah: Tervetuloa! :D Nyt on lisätty tiedot listalle.

Kyse ei pitäisi mun ukon kohdalla olla se, että joutuu lasten kanssa olemaan, koska itse ehdotti viime keväänä, että jää kotiin hoitamaan lapsia, kun minä aloitan opiskelut.. Ja niinhän hän olikin puoltoista vuotta koti-isä ja mielellää on noiden kanssa.. Mutta siinä on takana joku muu.

Tänään kävin puol tuntii pyöräilemässä salilla :D ja siihen perään bodypump. Huomenna ajattelin mennä aamusta salille, keskiviikkona sali+RVP-tunnille, torstaina salille ja perjantaina sali+bodypump.

Ja tosiaan, kannattavampaahan se on sitä mittanauhaa katsoa kuin vaakaa. Itsekin yritän vaatteissa sen huomata. Mutta tuskin mie kiinteydyn mihinkään. Mie haluan tämän pelastusrenkaan pois vyötäröltä. Miten mie saan lantiota kaventumaan, joka on raskauden takia sitten mennyt leviämään..? :D

Ja itsellä on kans niin, että tulee syötyä milloin sattuu, mutta terveellisempään suuntaan on mennyt jo pidemmän aikaa.

Mutta nyt jatkaa travian:in peluuta. :wave:
 
jos tulis tännekin välillä kirjottaan kuulumisia.

Musta tuntuu etten taida oikeen olla oikeessa pinossa, kun te ootte niin himoliikkujia!! Etenkin sinä RD!! :eek: kUIn ihmeessä jaksat joka päivä tehdä tuommosen määrän kuntojuttuja!!!!? *kateellisena kyselee*
Mä vaan lenkkeilen ja syönkin entiseen malliin, kun muuten tuo maito heti laadultaan heikkenee...
Tosin nyt vielä eilenkin söin lisäksi karkkia, niin eipä tarvii haaveillakaan kevyemmästä olosta. :x

jaaha, ja äitiä kaivataan! :wave:
 
helmi: Kyllä olet oikeassa pinossa! :hug: Ei pidä meitä hylätä heti alkuunsa!
Mie saan itselle paremman fiiliksen, kun pääsen hikoilemaan:D. On paljon pirteämpi olo itsellä. Tänään vaan jää sali pois, ku Milka ensimmäistä kertaa nukkui yön huonosti ja näyttäisi päiväkin menevän kitinässä. Mahaa vähän kipristää. Nyt nukkuuk, muta jos itse ummistaisin silmät, ni heti aloittaa inisemisen.

Ja tuo bodypump vie vaan ihmisen mennessään:D. Onneksi menin kokeilee, minkälaista se on :D
 

Yhteistyössä