**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikainen päivitys. Kaverini luona oli nastaa ja puhuttiin ihan sikana kaikesta ja toki muisteltiin hulluja teiniaikoja. Sunnuntaina käytiin lintsillä kun kaverilla sattui olemaan pari ranneketta hakematta ja käyttämättä. Kyllä kelpas mulle :) Isin kans noilla oli mennyt paremmin kuin hyvin ja kertaakaan ei edes ollut kitissyt ja yön oli nukkunut heräämättä. Ja äiti kun tuli kotiin niin sit herättiin yöllä kolme kertaa. Nukutaanko teillä muilla ihan putkeen? Mä en tajuu miks toi tyttö oikein heräilee. Aika usein kyl se on sitä että tutti on kateissa. Mä kävelen lähes unessa laittaan tutin ja takas sänkyyn ja unet jatkuu heti eli ei se mua rasita tuo heräily mutta kait se kuitenkin jossain kohtaa rupee verottaan voimia. Viimeistään kun töissä paahtaa pää punaisena ja yöllä nukkuu pätkäunta.

Tänään käytiin yksityisellä näyttään sitä tissiä ja ei kans sanonut juuta eikä jaata. Samaa kuuria jatketaan ja kuukauden päästä uudestaan jos on vielä saman näköinen ja aikaisemmin jos pahenee tai suurenee. Eli tavallaan turhasta maksoin 56 eur.

Meillä ei kelpaa muut marjat kuin viinimarjat ja mustikat. Vatut sylkee heti ja mansikat samoin. Jogurtissa ei kuitenkaan saa olla mustikkakökköjä. Muutenkin on aika valikoiva kausi menossa ja aika tarkkaan taas funtsii mitä suostuu syömään.

Meillä kiivetään sohvalle vaikka tuo onkin aika mini tuo neiti. On äitiinsä tullut ja rakastaa kiipeilyä ihan kaikkialle. Pihalla olevaan liukumäkeenkin pääsee kiipeämään silmän räpäyksessä ja nyt vähän tajuaa onneksi idean et miten sieltä tullaan hallitusti alas. Ollaan siis opeteltu istumista mäen huipulla ja sitten vasta lähdetään laskuun.

Sinttu vouhota ihan rauhassa. Ainoastaan pieni kateus nostaa päätään kun meidän reissu meni jo te vasta kuumeilette. Niin ja usein kuulen sanottavan että onpas tyttö äitinsä näköinen ;) Tuo siis siihen kommenttiin kuvankauniista tytöstä... Hehheh, huono vitsi. Nyt syömään ja laittaan paikat kondikseen ja sit alkaa vikajakso tahdon asiasta.

Pikasesti tohon nukkumiseen. Tutin jätön jälkeen Ida on heränny yöllä vaan pissalle, eikä sitäkään jokayö. Vaan pari kertaa viikossa. Joten tutin jättö rauhotti yöunet. Sitä ennen ehkä kerran viikossa oli kokonainen yö ja muina öinä heräilyjä oli se parisen kertaa. Niihin auttoi se tutin nosto. Joten mun neuvo olis, et jättäkää tutti pois(vaikka eihän kaikilla auta samat keinot, mut tällä hetkellä se on mun kokemus ;) )

olen taas ollut hajamielinen ja unohtanut kiittää kuvista! Se eka oli vallan ihana kesäkuva ja viimenen kuva veti kyllä suupielet ylöspäin, pikku 'täti Moonika' ;-D. MImmi ei kyllä ihan noin osaa pukea vielä.. Taaperokärrystä on sen sijaan vihdoin innostunut, ei tarvitse enää apua muutakuin käännöksissä. Ovenkahvat ovat myös 'löytyneet', onneksi ei sentään pääse ulko-ovesta koska sitä lukkoa ei saa auki, huh. Yöt on rauhallisia, saattaa kitistä kerran mutta aina ei tarvitse käydä edes silittämässä. Välillä tuntuu että näkee painajaisia..?

Viime yönä meilla nukuttiin!! Jee :)

Jättäisin tutin pois mutta olen siirtänyt sitä sen vuoksi kun on tämä hoitoon lähtö ja muutto aika pienellä aika välillä. Niin ja sitten tietysti uusi hoitopaikka muuton myötä. Nyt vähän kaduttaa kun en ole vierottanut mutta nyt siirretään suosiolla joulun jälkeen.

Ja nyt ruokaa.

Nasu, miten pitkä aika teillä on muuttoon ja hoitoon menoon?

Mies jäi saikulle, kun sillä on kädessä joku ihme tulehduksen alku kait tai jotaa sinnepäin. Käytiin sitte tänään mummihovikuskin kanssa ruokakaupassa ja nyt pitäs jatkella näitä hommia. Nälkäki alkas jo olla, joten pitäsköhän siitä alottaa..

Aini ja se kuva :DDD ne kengät oli kyl parhaat :D

Nälkä on ihan hyvä tekosyy siirtää ikäviä velvollisuuksia ;) Odottelen täällä, että pääsen hakemaan Essin hoidosta. Ovat vielä päikkäreillä ja sen päälle annetaan välipala, sitten on äitin vuoro.

Essillä on ollut viime viikon jäljiltä vielä kurkku kipeänä. Toivottavasti tänään on mennyt paremmin hoidossa kuin eilen. Oli vähän itkettänyt ja tyttö oli tosi väsynyt kotona.

Nasulle: Kannattaa varmaan harkita tutin jättämistä... Essi ainakin kesti muutokset tosi hyvin, kun meillä otettiin uus nukutusrutiini käyttöön yhtä aikaa hoidon aloittamisen kanssa. Äiti siis teki tuplahylkäyksen ja alkoi jättää lapsen yksin nukahtamaan. Totutteluunhan meillä meni siis kokonaista kaksi iltaa ja sen jälkeen yöt on myös olleet ehjiä. Jos yöllä pitää rauhoitella, niin "nyt nukutaan" riittää. Tuttiahan meillä ei syödä, mutta peukku maistuu taas, kun jätin tissin heinäkuussa :/

Taidan ottaa pienet päikkärit itsekin, kun ei sinne päiväkodille auta vielä mennä. Oli tosi rankka päivä töissä ja unet jäi lyhyiksi viime yönä.

Kiitos videosta macadamia, ihana mimmi <3

Miklukin nukkuu yleensä yöt heräilemättä. Joskus saattaa kerran herätä yöllä ja siellä hän yleensä sängyssä osoittelee lamppua ja kelloa :D Kaato kyljelleen riittää, poika sammuu uudestaan heti.
Mutta nyt Miklu herää yleensä kuuden aikaan aamulla, joskus nukkuu siitä vielä puol kasiin sikeästi, joskus kitisee vähän väliä. Mutta puol kasiin ollaan ainakin sängyssä makoilemassa...

Miklukin kiipeilee sohvalle (koko ajan) ja on sieltä muutamaan otteeseen muksahtanut alaskin, kun riehuu kuin heikkopää. Oven kahvat on täälläkin ihan pop, samoin valokatkaisijat *huokaus*. Rämpyti rämpyti, valot pois ja päälle, pois ja päälle... Miklun lempipuuhaa nykyään :)

Pottaongelma on muuten ratkaistu :) Ostin Miklulle sellaisen vessanpöntön "supistajan", tiedättekös? Siinä Miklu istuisi vaikka kuinka kauan, ja niin leuhkan näköisenä :) Tietty Miklua täytyy siinä vieressä vahtia ettei hän tipu, mutta kun ei potta kelpaa niin ei kelpaa...

Muutenkin Miklu ottaa hirveästi mallia minun touhuista. Sitten välillä ihmettelen että mistä hän tuollaistakin on oppinut!?! Kuten esimerkiksi ote kynästä, Miklu ei pidä kynää "kourassa" vaan se on nätisti siinä peukalon, etusormen ja keskisormen otteessa :D Sitten yksi päivä Miklu leikki kaikenlaisten kippojen ja kuppien kanssa lattialla. Katselin pojan touhuja huvittuneena :) Miklu otti lusikalla isosta kiposta jotakin näkymätöntä "ruokaa" ja latoi sitä pieneen kippoon. Sitten otti pienen kipon käteen ja alkoi lusikalla syömään sitä hänen "ruokaansa" :)
Hassuja pikku juttuja....

Tänään on minun ja miehen 2-vuotiskihlapäivä, muistin sen eilen illalla :) Pitää kokkailla jotain spesiaalia... Eli hommiin -->

Huomenta!

Vein Essin tarhaan ja aloittelen tässä päivän töitä ;) Illat on ihania ja musta tuntuu kuin olisin lomalla. Olen siis viimeiset neljä vuotta tehnyt täyspäi(väi)sesti töitä ja opiskellut tiukkaa tahtia. On tosi outoa, kun saa keskittyä vain toiseen. Olin ihan varma, että istun taas illat koneella luurit päässä, mutta ei. Kaiken ja vähän ylimääräistäkin ehtii tehdä Essin ollessa tarhassa. Huippua! Alkuilta leikitään ja Essin mentyä nukkumaan saa rauhassa puuhailla omiaan tai käpertyä miehen viereen sohvalle.

Hyvä, että joku muistaa vuosipäivät! Meillä meni tämän vuoden hääpäivä siis täysin ohi. Eikä mies voi ymmärtää, miksi silloin pitäis tuoda vaimolle kukkia... Katselin kateellisena, kun serkku sain ison kimpun ruusuja, vaikka ne myöhässä tulivatkin (ei siis muistettu sielläkään, hih).

Viime yö oli lahja. Essi nukkuin puoli kasiin heräämättä kertaakaan. Ihanaa, kun on vain yksi aikainen aamu ja muuten saadaan heräillä omaan tahtiin. Miehelläkin on harvemmin kasiksi. Niillä kun on joustava työaika, eikä kukaan halua palaveerata aamuyöstä ;) Me edelleen mietitään venyttäiskö puolipäivähoitoon. Tuntuu vain, että mun siinä pitää enemmän venyä, enkä siis mielelläni tee iltaisin töitä... Onko satanen kuussa iso raha siitä, ettei tarvitse laskea tunteja? Hmmm...

Sitä miettiessä otan kupin kahvia ja luen päivän lehden (joka mun mielestä kuuluu opettajan työhön. Seuraa aikaasi tai homehdu!)

Kandee VP miettiä tarkkaan mikä on resittömyyden hinta. Satanenkin on iso raha mutta kuulostat rentoutuneelta tällä hetkellä.

Mulla alkaa reilun viikon päästä työt ja olo ei ole yhtään rento. Aina päikkäreiden aikaan olen kaivanut kirjat esille ja vähän verestänyt muistia jotta työt sujuu. Miten ihminen voi unohtaa näin totaalisesti kaiken jo oppineen? Varmaan taas kun pääsee tuttuja ohjelmia näpytteleen niin alkaa muistikin taas pelata mutta nyt tuntuu toivottomalle.

Oli muuten suloinen video mimmistä! Ihan samanlaista touhua kuin meillä sukkien kans. Kovasti yritetään myös sanoa sukka mutta ulosantina on vain kkaa.

Teillä muilla jo kurkotellaan ovenkahvoja mutta meillä tusikin vielä vähään aikaan :) Ihan hyvä.

Viime yö oli tuskainen ja tämä ei ollut sitä tavanomaista heräilyä vaan jotain outoa unettomuutta tytöllä. Heräs puolenyön aikaan ja siitä mesus tunnin verran ja sitten hiljeni vähäks aikaa. Kahdelta oli taas pystyssä ja itki ihan hysteerisesti. Tyttöön ei saanut taas koskea mutta huoneestakaan ei saanut poistua. Laitoin itselleni tyynyt hänen sängyn viereen ja makasin siinä ja pidin kättä pinniksessä. Se riitti että äitin käsi oli lähellä mutta koskea ei saanut. En tiedä miksi ei anna koskea jos herää yöllä. Ei halua silittelyjä, ei hyssyttelyä, ei syliin, ei mitään. Joskus antaa hivellä silleen hellästi eli tavallaan kutittaa selästä tai poskesta. Nyt väsyttää ja tiedän miten siinä käy kun kaivan kirjat esille. Nukkumatti hakee samantein sinisellä autolla ;)

ihana höpöliini Macadamian Mimmi ;o) tuntui olevan aika vaikea paikka valita kahden sukkaparin väliltä...

mä oon Nasun kanssa samaa mieltä, että satanen kuussa on kuitenkin aika pieni raha stressittömyydestä ja hyvästä olosta. jonnekin se satku kumminkin hukkuisi, ehkä huonompaan tarkoitukseen???

ja Nasulle toivotan onnea töiden aloitukseen! eiköhän ne tiedot ole sulla jossain siellä aivojen lokerossa, josta ne sitten pumpsahtavat esiin kun tarve tulee ;o) (näin mä toivon, että itselle käy kun työt lokakuussa alkavat.................)

myöhäiset onnittelut Lillille eilisestä! toivottavasti kokkaukset onnistuivat :)

tuukka kans on ovenkahvoissa kiinni ja uutena villityksenä on sellainen juttu, että pitää joka paikkaan päästä istumaan "aikuisten tyyliin" eli jalat roikkuen. esim. rappusissa siis peppu ylemmällä askelmalla ja jalat alemmalla. joka paikassa hivuttautuu reunalle istumaan, että saa heilutella jalkoja - hiukan täytyy vahtia, ettei toinen luiskahda reunalta alas...
isästään tuukka katsoo kauheasti mallia - esim. aamuisin, kun iskä juo kahvia seisten ja tiskipöytään nojaten, saa hän pian tuukan viereensä. tuukkakin menee nojaamaan tiskipöytään ja koettaa laittaa jalkoja samalla tavalla kuin iskä, toinen jalka toisen päälle ristiin.. hassu!

tää kämppä on kuin hävityksen kauhistus. oon siivonnut viimeksi viikonloppuna ja alkaa olemaan todella sen näköistäkin........... saappaat jalkaan ja hiekkakakkuja tekemään, niin paljon on hiekkaa lattialla! jos illalla ehtis imuroimaan, saunareissun jälkeen..

;-D ;-O ;-) isäänsä matkiva Tuksu, hihhii! Kaveri oli eilen Mimmin poikaystävän (yhden monista;-) kanssa käymässä ja mitä neiti tekikään -tunki peppuaan koko ajan kaverin syliin. Pikku hassuli on aina niin vieraiden perään, taitaa kyllästyttää äitin naama ;-o Kun vielä eno tuli piipahtamaan niin siitähän riemu repes!

Nasu & Sinttu: kylläpä ne työjutut kummasti palaavat mieleen.. Mutta muistan hyvin sen keväisen hermostuneisuuteni ennen töiden alkua! Äkkiä se kummiskin helpottaa! Mulla oli aikas vilkas aamupäivä täällä, en ehtiny ees vettä juoda (saan äkkiä päänsäryn töissä jos en muista juoda) ja lounaaksi söin kebabia joten loppupäivä menee varmaan taistellessa unetusta vastaan...(ei mitään järkevää sanottavaa joten heips!)

Imuroida pitäis, juu... Mieluummin istun kuitenkin tässä koneella :)

Meille tuli eilen postissa ne likavaippapussit ja pipo, mitkä tilasin. AIVAN IHANIA! Voin kyllä lämpimästi suositella (Unilja.com). Pipo on tosi hyvän mallinen ja Essi kulki koko eilisen illan ja tämän päivän se päässä. Neiti Muotitietoinen siis kelpuutti äitin valinnan.

Vähän tuli kakkaakin niskaan tälle perheelle. Juuri, kun olin vakaasti päättänyt, että nyt lähtee rouvan pyörä oikeaan korjaamoon (mulla ei oo ollut kahteen vuoteen pyörää, koska mies on vakuuttanut kerta toisensa jälkeen, että korjaa sen. Yrityksiä on riittänyt, mutta jokaisen jäljiltä pyörä on entistä enemmän rikki...), meiltä hajosi pyykkikone :/ Joo, vein kyllä pyörän eilen huoltoon ja soitin koneelle korjaajan, mutta aaaaaaaaaaargh, mitä rahanmenoa. En oo edes ensimmäistä tiliä saanut, kun se on jo tuhlattu. No, tähän asti olen voinut vain haaveilla, että maksaisin itsekin jotain.

Mun pitää nyt viipottaa työmaalle. Puoli kolmeen pitää paahtaa ja sitten kotiin siivoamaan. Torstai on siivouspäivä :)

Ainiin, tein nyt kuitenkin Essille puolikkaan hoitosopimuksen (siis 50h/2vko). Ollaan niin rajalla, että ajattelin kokeilla. Vaihdetaan sitten kokopäiväiseksi, jos ei onnistu. Nyt pisin päivä on siis 8-14.15, eli 6h. Muuten kyllä selvitään tuolla viidellä tunnilla. Tänäänkin on "pitkä päivä", eli vein Essin kymmeneksi ja haen viimeistään kolmelta.

Mä jo oon tänää imuroinnu, vaikka herättiin vasta lähempänä kymmentä. Mut en kyl tehny mitään muuta siivousta..oli vaan pakko imuroida, ku ollaan levitelty ja pöllytelty noita tavaroita, minkä olla ehitty Idan kakkuhirmuilun ohessa :) Siitä on siis tullu ihan hiekkishirmu. Aamulla eka sana on takuuvarmasti kakku.

Mut nyt taas tuonne, kun kohat tulee vuokranantajaki käväseen ja iltapäivästä mennään viemään "turhia" tavaroita mummille säilöön.

Täällä ollaan hengissä hammasleikkauksen jäljiltä :) En tosiaan tiedä miksi jännitin niin paljon mutta onnenksi se on nyt ohi. Huomenna tulee anopin poppoo viikonlopuksi ja jotain jos vähän siivois. Mies saa imuroida mutta pölyjä vois pyyhkäistä, jos jaksaa. Nyt lähden lääkekaapin kautta jatkaan pötköttelyä. Onneksi kohta alkaa serranon perhe :)

Meillä kävi tänään ekaa kertaa kyläilemässä Jennan kaimatyttö, joka tulee samalle luokalle. Oli hupasa tapaus, ku oli koko ajan yrittämässä nostaa Jennaa syliinsä. Tää toinen Jenna on muutaman kuukauden vanhempi, mut aikasta lyhempi ja keveempi:) Meiän pimu ei oikein tykänny touhusta.

Jenna tapaa herätä kerran per yö. Joskus harvoin nukkuu koko yön. Meitsillä onki sit huono tapa nostaa typy meiän väliin loppuyöx. Oon huomannu, et muuten herää toisenki kerran. Seli seli:) Ja tutin poisjätöstä, ni Jennahan ei oo sitä koskaan syönykkä..

Jaha, isäntä kotiutu, joten...

Hyvä Nasu et leikkaus meni hyvin.

Mäki jouduin nostaa mimmin viime yönä (en tiä mihin aikaan ku en enää öisin kato kelloa)viereen ku huuto ei lakannu. Aamulla sit herättiin molemmat poikittain sängystä ..ööö?? Ihme kyllä mimmi ei heränny mun herätykseen eikä torkkuun vaan vasta ku olin laittanu itteni ja laitoin makkariin valot (hyvä niin, muuten ois ollu hieman hankalaa). Pientä edistystä liikunnallisella saralla; nyt mimmi töpsöttää pitäen useinmiten vaan toisesta kädestä ja jopa vaan yhestä sormesta kii..jee! Jospa ei tarttis sinne fysioon.. Oisinhan mä jo varannu aikaa sinne mut ei tää työtilanne nyt salli ylimääräsiä arkivapaita.

hienoa Mimmi, siitä sitä pikkuhiljaa lähdetään ;o)

tuukka koetti nousta aamulla klo 4, mutta nukahti sit kumminkin vielä. noustiin puoli seiskalta. kymmenen jälkeen oli jo sitten jo ihan valmis päikkäreille, joten puistokäynti jäi tänään melko lyhyeksi...

me ei taideta jaksaa mennä ylimääräiseen mittaukseen neuvolaan, kun mummo punnitsi tuukan tiistaina digitaalivaa'alla ja sai painoksi 9300g. mä luulen, että se on aika lähellä totuutta, joten tulee sitä painoa kumminkin koko ajan, vaikkakin hitaanpuoleisesti. mennään sit marraskuussa sinne 1½v-neuvolaan vasta.

mun tarttis jaksaa kammeta itseni mansikkamaalle rönsyjä tuhoamaan. eilen vähän aloittelin urakkaa ja nyt olis kyllä hyvä ilma mennä jatkamaan. mutta taidan kuitenkin mennä tyhjentämään astianpesukoneen ja sit oikaista sohvalle meidän talon kanssa.. väsyttää ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Jep, väsyttää tosiaan. Oon normaalisti tosi hyväuninen, mutta jostain syystä viime yö meni sängyssä pyörien.

Nasulle pikaisempaa toipumista tällä kertaa!

En minä ole edes harkinnut mitään fysioterapiaa Essille, vaikka se ei vielä kävelekään kuin tuettuna. Edistyy ja harjoittelee koko ajan, se on pääasia. Itsekin olen oppinut kävelemään vasta 1v4kk ja osaan edelleen ;)

Puhetta tulee nyt sitä tahtia, etten pysy enää laskuissa mukana. Sen suhteen Essi sitten onkin ikäisiään sähäkämpi. Ja Tuukan kanssa porskutellaan varmaan samassa kokoluokassa. Käytetään edelleen paljon 80cm vaatteita ja painoa on varmaan just 9kg.

Pyykkikone on nyt korjattu ja odottelen puhelua pyöräremontin valmistumisesta. Jospa saan rakkineen jo tänään kotiin. Saa mies heti kiinnittää istuimen, että päästään Eppulin kanssa hurjastelemaan :) Toinen auto nimittäin lähtee lähipäivinä ja minulta viedään kulkuväline :/ Vähänpä sitä tarvitsee, mutta tieto siitä, että halutessaan pääsee liikkumaan, vapauttaa henkisesti.

Oi hyvä VP et teillä tuli pyykkikone näin nopsaan kuntoon! :-) Me taidettiin sinniä peräti 3viikkoa keväällä ilman konetta..huh ja just oli sillon päiväkoti ja työt alkanu. Mä sitä fysioo oon mimmille miettiny siks kun kaverini (lääkäri) katto mimmin kulkua et sillä on vähän huono asento... Mut mähän oon kans kävelly vasta 1v6kk et jotainhan täytyy äitiltäkin periä ;-).

Laitoin muuten tilausta meneen NetAnttilaan; talvipopoa mimmille..Hmm, katotaan joudunko kuiteskin hommaan kalliimmat 'oikeasta kenkäkaupasta' -josta luultavasti on koot loppu ja joudun hakeen jotkut karseet kuomat Cittarista.. Jotain käytettyä löytyy myös mut saas nähä sopiiko ne ollenkaan kun mimmillä on vielä niin pullea 'vauvajalka'..:-o Toppahattua viä uupuu, samoin välivilla/fleecehaalari mut eiköhän ne viä ehi, teen sit vaikka ite. Mä oon ajoissa liikkeellä kun en haluu joku aamu herätä siihen et on pakkasta, lunta ja ei sopivia lämpimiä vaatteita. Jahas, tulipas taas asiaa vaatteista...heeeh.

Hyvää viikonvaihdetta!

Nasulle tosiaankin nopeaa paranemista, kiva kuulla että leikkaus sujui hyvin!

Hienoa Mimmi, siitä se lähtee!

Miklu keräsi tänään reippaana poikana meidän omenapuusta tippuneita omenoita ämpäriin :) Sitten tuli kompastus ja nyt on Miklun leuka ruvella... Tällä kertaa onneksi jäi huuli satuttamatta.

Tänään myöskin taas kokeilin Miklun ikeniä ja kappas vaan, ylös oli puhjennut poskihammas! Minä kun olin vaan odottanut alas hampaita, siellä on edelleen ne turvonneet "pallot" ikenissä. Onpa tuo poika ollut välillä tosi kärttyinenkin, selvisi siis syy siihenkin...

Eipä tässä muuta, mukavaa viikonloppua!

On ollut ihan huima ero palveluissa, kun muutettiin tähän naapurikuntaan tuosta "suurkaupungista". Pyörä korjattiin parissa päivässä, pyykkikone samoin. Verotoimistoonkin pääsi jonottamatta, mutta se täältä pari kuukautta sitten lopetettiin. Terveyspalvelut pelaa myös paljon paremmin.

Me odotellaan vaatekuormaa taas syyskuun alussa, eli siihen asti yritän hillitä shoppailuintoni. Ostelen vaikka itselleni ;)

Mies suuntaa taas huomenna mökkiä laittamaan ja mun pitää viipottaa Essin kanssa keikalle. Toivottavasti se tällä kertaa vetelee päikkäreitä setin ajan, ettei tartte lapsi kainalossa keikkua...

onpas hiljaista........ nostelen meidät ekalle sivulle takas.

huoh, tuukan siskon uusi kämppä valmistuu vasta vapuksi, joten siihen asti hänen tavaransa ovat täällä meillä säilössä. yläkerran remontti ei siis edisty ennen ensi kesää - damn :( mä niin haluaisin sinne jo yhden huoneen lisää.....

mua lievästi huvittaa tuukan ja iskän lukutuokiot. tuksulla on kaksi "vili ja piikkis"-kirjaa, joista on iskän lukemana tullut "rampe ja naukkis"-kirjoja..
rekkoja ja traktoreita-kirjassa on kuva traktorin perässä olevasta lannanlevittimestä, joka lennokkaammin on "paskasinko" tai joskus harvoin hiukan nätimmin "sontasinko"......
minä se vaan luen kirjoja orjallisen kiltisti juuri niinkuin ne on kirjoitettu - mielikuvituksen puutetta??????

iltapalalle, nam ;o)

Meilläkin iskä vääntelee kirjojen tekstejä oman kieron ja väärän huumorintajunsa mukaisiksi. Mun mielestä ne Vili ja Piikkis -kirjat on sanalla sanoen huonoja :/ Ostettiin pino jo ennen Essin syntymää, mutta mieluummin luen Tomppa-, Teemu-, ja Santtu-kirjoja. Onko muuten sellaisia kotimaisia lastenkirjasarjoja, joissa päähenkilönä on tyttö? Minttu tulee mieleen, mutta ne on vähän liian vaikeita vielä. Sanna- kirjat saattais mennäkin. Sellaisen uuden kirjan ostin viime viikolla kuin Onni-pojan puuhakas päivä. Ihan sikahyvä! Siis Essi tykkää tosi paljon. Joka sivulta löytyy juttu, jonka Essi ymmärtää ja kuvissa on paljon tuttuja tavaroita, jotka Essi osaa joko sanoa itse tai osoittaa kysyttäessä. Lopuksi perhe menee nukkumaan, joten tämä on luonteva iltasatuvalinta.

Uutena villityksenä on yks lastenlaulukirja, mitä piti tänäkin aamuna veivata toista tuntia. Alkoi jo äitin ääni väsyä... Pitää varmaan piilottaa vähäksi aikaa, muuten saa koko ajan: "Tätä, (l)au(l)aa!" (L ei jostain syystä vielä irtoa.)

Pappaa on ikävä päivittäin. "Pappa, mennään!" Kajahtaa monta kertaa päivässä ja neiti viipottaa lakki silmillä eteiseen. Aika usein me mennäänkin, kun ei ole tuo papan olemassaolo mikään itsestäänselvyys.

Me sitten feidattiin Essin kanssa se mökkireissu, kun vettä tuli taivaan täydeltä. Mies meni. Ollaan otettu iisisti, kun eilen jäi päikkärit välistä ja kastuttiin ja väsytti ja väsyttää edelleen. Jouduin tosissaan pinnistelemään aamulla, että muistin mikä päivä tänään on. Olin pitkään ihan varma, että on viime torstai ja mietin päivän työjärjestystä.

Taidan laittaa pyykki- ja tiskikoneet laulamaan ja menen itsekin päikkäreille.

Osaapa Essi jo puhua hienosti, kun sanojakin yhdistelee!

Meikäläinen kävi tänään optikolla näöntarkastuksessa (joo, oli huonontunut....) ja samalla tilasin ihan sikahienot Voguen rillit :) Jos saisi tätä piilarien käyttöä vähemmälle kun saa sellaset silmälasit mitkä päässä kehtaa yleisille paikoille mennäkin...
Sit jos ens viikolla tilaisi vielä kampaajalle ajan kun en vieläkään ole saanut aikaiseksi. Sitten oon ihan tarpeeksi itteäni hemmotellut ja jaksan talven yli :) Vaatteitakin olen viime aikoina ostellut itelleni ihan liikaa, niillä saan pärjätä pari vuotta :D

Kuulumisiin!

Mä kävin perjantaina parturissa ja äsken oli nauttimassa kuntosalin avoimista ovista. Kokeilin spinningiä ja kävin yhessä jumpassa mis oon käynykki ja toisessa mis en oo käyny. Eli yhteensä rehkin semmoset pari tuntia. Olo on aivan mahtava. Harmittaa vaan tuo muutto, kun ei tuossa naapurikaupungissa oo oikein noita jumppapaikkoja ja ku mulla ei oo sitä autoo..ni pyörällä on mentävä, jos sinne tahtoo päästä(ehkä kyllä joskus pitää pummia mieheltä kyytiä ;) ).

Ida oli mun jumpan ajan vedelly sikeitä, joten ei ollu miehelläkää miteskä rankkaa.

Tuotiin torstaina Idalle isojen lasten sänky ja siitä asti siinä ollaanki harjoteltu nukahtamista. EKa ilta meni ihanku pinniksessäki. Toisen iltana Ida kekkasi, että sieltähän pääsee pois ja ravasi tunnin ajan edes takasin, ku äiti tietysti käski mennä takasin. eilen onneksi tuli jo huima harppaus toissailtaseen ja Ida kokeili vaan kolmesti, et saakohan täältä tulla ja sammahti sinne. Ekana aamuna Ida heräsi normaalisti( koska ei tosiaan ollu tajunnu, et sieltä pääsee pois). toisena se lähti seiskalta jo leikkimään(oli siis pissahätäheräys normisti). Käytin pissalla ja vein takasin sänkyyn ja siellä se köllötteli hereillä semmosen tunnin. Kasin aikoihin päätti, et nyt oon tarpeeksi virkee ja nousi ylös ja ennen ysii se sai huutokohtauksen ja sammahti(josta nukkuki sit yhteentoista). Tänää meni jo aika normisti. Kuudelta vessaan ja ysiltä ylös. Toivottavasti jatkuu tähän malliin :)

Meillä kirjojen lukuinnostus Idalla jatkuu kovasti. Koko ajan se on tuomassa kirjaa ja malttaa jopa istua kuuntelemassa. tähän asti ollaanki lähinnä vaan kateltu kuvia.

Astiat on pesty ja pakattu..suurin osa vaatteista on pesty ja tavaroista pakattu, joten ollaa aika hyvällä mallilla muuttoa ajatellen :) Saatiin mytyä meidän ulkopöytäkin hyvällä rahalla. Ajateltiin, että turhaa sitä varastoida pitkäksi aikaa ja huomata sitte jossaa, ettei se sovikaan sinne asuntoon/kotiin. Tonne tulevaan se ei joka tapauksessa sopinu.

Jaahas..pitäs vissiin saaha jotaa tässä kotonaki aikaseksi, kun aamusta oltiin yhden leikkimökin tupareissa, ni ei sillonkaa oikein ehtiny mitää erikoisempaa->

JOtaa piti kommentoidaki, mut en enää jaksa lukee uudelleen läpi juttui..

Yhteistyössä