***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Heippa hei!

Jospa jotain kirjoittaisi pitkästä aikaa tällekin puolelle :whistle:

Turvotusta on jonkin verran, ei kovin paljoa kuitenkaan. Jalat kyllä muuten tuntuvat tosi väsyneiltä ja raskailta, vaikka liikkuakin yritän mahdollisimman paljon. Tai minkä näiltä karseilta liitoskivuilta pystyn :kieh:

Mulle tehtiin pieni episiotomia esikoisen synnytyksen yhteydessä ja paranemisen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Ainoastaan pientä kutinaa haavalla oli alkuun ja toisinaan vieläkin. Oli vain aika ikävä tunne, kun kätilö synnytyksen yhteydessä sanoi, että puuduttaa seuraavan supistuksen yhteydessä ja sitä seuraavalla leikkaa. Jännitin tosi paljon uutta supistusta, mutta eipä siinä kivuissa leikkaaminen tuntunut missään ja auttoi kyllä ponnistamaan vauvan ulos :)

Summer81, mulla on alaselkä oikkuillut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Olen käyttänyt Ice Poweria ja pyytänyt miestä hieromaan ;) Tukivyötäkin olen pitänyt välillä, mutta eipä siitä oikein ole apuja ollut. Lattialla makoilukin joskus auttaa, kunhan varmistaa, että joku on auttamassa ylös :D Mulla on tuo selkä välillä niin kipeä, että huuto pääsee ristiselän koskiessa lattiaan...

Jennille vielä oikein paljon onnea suloisesta prinsessasta :heart: On kyllä niin ihana pikkutyttö teillä!

Weiss, jaksamista :hug:

Vielä toivottelen uudet ja vanhat keskustelijat tervetulleiksi tuonne kerhonkin puolelle jakamaan ajatuksia :wave: Salasanaa saa minulta yv:nä.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Wilhelmiina 32+6
 
weiss Jalat ristiin ja kintut kattoon, että vauva saa vielä vähän aikaa kasvaa masun suojissa.

Turvotuksesta ja jalkojen pakotuksesta on ollut täällä puhetta. Mullakin oli järkyttävät turvotukset ja pakotukset jaloissa iltaisin vielä pari viikkoa sitten, mutta kävin sitten ostamassa muutamat parit tukisukkia (ihan anttilasta nylonisia) ja johan helpotti! Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

summer 81 toivottavasti saat apua selkäsärkyihin. Mobilatia ei tietääkseni saa raskaudenaikana käyttää, mutta ice power lienee sallittu.

Mitäs muuta? Välillä maha painaa vietävästi ja on tukala olo. Päivisin meinaan nukahtaa jos hetkeksi käyn pitkälleni, vaikka olisinkin nukkunut 8-9 tunnin yöunet. Ja välillä tympii kun mies ja kaverit on kaikki päivisin töissä ja itse joutuu pyöriskelemään kotona yksin. Tein jo listaa mitä pitää kotona ehdottomasti tehdä ennen vauvan syntymää, mutta ei ne hommat kahta kuukautta vie... pitäs vaan osata nyt nauttia vapaasta-ajata ja omasta rauhasta, kun sitä vielä on.
 
VÄLILIHAN LEIKKAUS: mulla tehtiin kun piti poika saada nopeesti ulos, avitettiin imukupilla. muistaakseni 13 tikkiä laitettiin ja istua ei voinut ensimmäiseen kahteen viikkoon ku jommal kummal puolel kankkua. poikkasivat multa jonkin verisuonen tuolta välilihalta ja se edelleen ajoittain tiputtaa verta varsinkin ison hädän yhteydessä vaikka synnytyksestä on melkein 3 vuotta aikaa. nyt toivonkin välttyväni tolta leikkaukselta jos vain mitenkään mahdollista...

WEISS: :hug:

(.) huomenna taas tyks käynti, joten palailen kertomaan kuulumiset sit iltapäivästä.

kurpitsa rv30+2
 
weiss
Kiitos kaikille tukijoille! Kyllä tämä tästä.. tosin tänään on taas tullu nuita kipeempiä supistuksia ja ihan levossa. En mie silti jaksa uskoa, että tämä täältä aiemmin tulee, jollei lapsveet mene kokonaan. Ei miun omat supistukset riitä tässäkään raskaudessa näköjään kummasti paikkoja avaamaan. Tilanne onneksi kun jämähti paikoilleen silloin rv27 tai mitä se oli.. Makoilla kuitenkin aion vielä seuraavat pari viikkoa ja tuleehan huomenna tuota makoilua jo 10 viikkoa täyteen, huh, mikä aika. Muutama viikko menee jo ihan rutiinista.
Episiotomiasta, miulta ei esikoisen synnytyksessä edes kysytty, jotta saako leikata, leikkasvat vaan. En tiiä mitä paraneminen olis ollu ilman tuota leikkausta? Tikit alko sulaan omia aikojaan ja viikon verran tais olla vaikia istua..
Yöt alkaa olla yhtä tuskaa ja mie nukun n. 2-4 tuntia yössä. Päivällä on tosi väsy, mutta jostain syystä ei uni malta millään tulla, vaikka kuinka olis hilkulla. Alkaa jo iltasella ottaan päähän, kun tietää mitä nuo yöt tuo tullessaan.
No, ei meillä enää pitkälti ole matkaa ja sitten saahaan nyytit syliimme!

weiss ja pikkuinen 32+6 :heart: (Huomenissa alkaa JO 34 viikko)
 
JENNI30: mulle tuli sektion jälkeen samanlaisia kipukohtauksia meinas mennä jalat alta
jälkitarkastuksessa huomattiin että jotain olis jäänyt kohtuun sain lähetteen gynelle taysiin niin mulle oli kasvanut sellainen kanamunan kokonen kysta munasarjoihin.
ei onneksi tarvinnut leikata kun menin 2viikon päästä uudestaan oli puhjenut itsekseen.
soita ihmeessä huomenna neuvolaan.

olen kuullut että kystiä saattaa tulla varsinkin sektion jälkeen.
ystävällä oli kyllä jäänyt jotain kohtuun mutta ei aiheutanut tulehdusta vaan oli kovat kivut.
 
Kiva kuulla että muillakin on turvotusta ja pakotusta. Mä kun ehdin pelästymään että nyt on joku raskausmyrkytyspäällä tms.. Täytyy käydä ostamassa noita tukisukkia heti huomenna.. Voiko tota ice poweria siis käyttää ihan turvallisesti???

(.) Vauva on ollut tänään ihanan aktiivinen ja ilahduttanut potkuillaan myös miestä!! Hän oli ihan onnesta soikeena kun tuns vauvan jalkojen venytykset mun kyljellä!!! Pieniä onnen hetkiä :)

tänään on olo jotenkin tosi onnellinen ja euforinen.. Mistä lie johtuu... Ehkä tää lepo vaan tekee hyvää. Vielä pitäis kolmisen viikkoa töissä jaksaa...

eilisyö oli kyllä kauhee.. Pyörin karmeiden jalkakipujen ja sormikipujen kanssa varmaan puoltoista tuntia.. Lopulta panadol autto.. Mutta ei ollu itku kaukana...

Mä oon tänään väkerrellyt vauvakirjaa ja tehnyt kotihommia. Kohta kootaan pinnasänky. JEE!!!

ihanaa maanantaita!!

Ai niin.. JA SHV:lle Toi sun kuva odottavasta äidistä on todella kaunis!!!!!

birdie + ahmatti rv 31+5
 
Heips=)
Pikaisesti vaan kommentoin, palaan paremmalla ajalla huomenna=)

Episiotomia: Esikon synnytyksessä tehtiin eppari, josta selvisin 2 tikillä ja paranemisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa... edes istuminen ei tuottanut vaikeuksia... kakkosesta sitä ei sitten enää tarvittu, enkä revennytkään...

Kyllä on suloinen tuo jennin tyttö!

Minä olen elämäni kunnossa, vauva melskaa kovasti massussa ja on ihanaa nauttia pikkuisen muksauksista=) tsemppiä vaan kaikille kärvistelijöille... :flower:

äippä ja nytty rv 32+6 :heart:
 
heissuli kaikille

Oi miten ihana toi jenni vauveli on.. :heart:

Mä säikähdin viime yönä aivan tavattomasti kun älysin ettei vauva ollut liikkunut koko päivänä enpä sit oikeestaa saanut enää nukuttua..mutta onneksi tänään on liikkunut....Tiedättekös kun alkkareissa on ilmestynty ihmeellisiä märkiä plänttejä ja oon varma et housuuni en ole lorauttanut erityisesti liikkumisen jälkeen kun menee vessaan niin läntti löytyy :eek:

en malttaisi odottaa sitä ultraa 31 päivä ois...kattosko ne mua ihan sekoksi jos kysäsisin et missä se napanuora on? :ashamed:
 
Voi pee, teksit katos... arghh.

Kiitos Episitotomia vastauksista. Taalla tehdaan sellainen synnytys suunnitelma jossa voipi omia toiveita tuoda julki. Joten ehka mainitsen etta leikkavat sen valilihan jos on tarpeen. Suurimmalla osatsa kuitenkin on ollut suht hyva kokemus ja helpompihan se on kursia kokoon kun kokonaan revinnyt latty.

Turvotuksesta ja yo unista, seka selka kivusta turotusta ei ole juuri lainkaan. Toissa pidan uskollisesti tukisukkia sellasia valkoisia sairaala juttuja, hyvin toimii :D . levottomat jalat ja krampit ovat vaivana useimpina ooina ja sitten kun tahan vaivaan heraa nii saa vessassa kayda ja unesta ei saa kiinni ja pyorin kuin hakkyra ja mieskin heraa ja sitten taas vessaan, jne. Lopulta nousen noin viidelta ja keittelen kaakaot tai kayn netissa ja takas petiin kuudelta paitsi sillion kun on aamu vuoroon meno.

Weissille jaksuja :heart: ja jalat ristisiin!

Meilla alkaa huonekalujen rajaaminen kun paatettiin laittaa uudet lattiat. torstaina tulee mies asentaan kaksi huonetta ja perjantaina jatketaan...

LC
 
weiss
Poika: Tarkkailepa tuota läntti asiaa, ettei olisi vaan vettä.. Ja tuosta napanuorasta, niin kysyin sitä ihtekkin ja sanoivat vaan, että sillä ei suurta merkitystä ole. Vauvalla saattaa se kaulan ympärille kietoutua, mutta siitä ei yleensä haittaa ole. Ja mietipä, että tahotko sen oikiasti tietää?!
Kyllä täällä turhan paljon tulee nuita kipeitä supistuksia ja myös levossa. Selällään ei voi olla ollenkaan ja pitkään kun istuu, niin alkaa supistamaan. Onneksi vielä kylkiasento laukasee supistukset suht nopiaan. Luulen, että nuo supistukset on äitynny nyt niin monesta sisätutkimuksesta joita tekivät tuon la-su aikana. Toivottavasti rauhoittuvat. Positiivista oli nähä oma pieni kullannuppu hyvinvoivana massussa.. :heart:
:hug: kaikille, olot ei varmasti ja valitettavasti helpota ennenkun nyytteröiset ovat syleissämme, mutta jaksetaanhan me vielä muutama viikko ootella, eikös!!
 
Tsau!
Huh mikä pääsiäinen, rempattiin koko ajan. Kävin sit pojan kanssa uimassa ja pulkkamäessä, jumbossa tekee löytöjä yms. Ei siis kyllä rentouduttu! Mut olo on niin hyvä, et täytyy silloin touhuta. Keskiviikkona on neuvola, paino on varmaan noussu taas 1 kg / vko. Noh, ei se mitään.

POika, mulla olis myös alati pöksyt märkänä ollu jo kauan, jos en pitäs pikkuhousunsuojia. Sen verran juoksevaa valkkaria.

No mut tässä pikaset, ei siis ihmeitä. Vauva potkii ja hikottelee

sinihe ja ukkeli 31+
 
Kiitos birdie81 =) oon yrittänyt ahkerana napsia masukuvia kun esikosta tuli otettua vain muutama ja jälkikäteen se harmitti ihan kaameesti kun ikävähän sitä vauvamasua tuli :whistle: onneksi sain melkopian tämän nykyisen masun tilalle ;)

poika04: märistä plänteistä... eli mulla myös vastaavaa ja uskon kyllä, että se ois ihan vaan tosi vetistä valkkaria *naminami* :whistle: siis ainakin omalla kohdallani ja sitä tulee päivittäin useastikin about euron kolikon verran... tarkkaile nyt ihmees kuitenkin tilannetta...

weiss: Puhuiko ne siellä sairaalassa mitään infektioriskeistä tms. kun sulla on kalvoissa reikä??? Vai voitko ihan rauhassa odotella muita merkkejä, jotka kertoo h-hetken lähenevän? Toivottavasti supparit on jo rauhoittuneet!!!

jeps, nyt iltavuoron uuvuttamana pötkölleen ukkokullan viekkuun =)
 
poika ja muut lirauttelijat mulla on kanssa tosi vetista valkovuotoa. olin jo kerran aippapolilla kun luulin, etta lapsivesi lirahti. mutta valkovuotoa saattaa tosiaan tulla noin lirahtelemalla.

[bsinuhe[/b] mustakin tuntuu, etta paino nousee sen kilon viikko vaikka mita tekisi. outoa sinansa. kaipa osa siita menee turvotuksen piikkiin. sitakin nyt on alkanut olemaan.

mulla on jotenkin tosi poikkinainen olo koko ajan. ehkapa menen nukkumaan ja palaan asiaan huomenna pirteampana. =)
 
Huomenta

Vuodosta:
Luultavasti tosiaan on valkkaria...alussa vaan vähän säikäytti mut nyt kun olen rauhoittunut niin järjellä ajattelukin voi luistaa =)

Weiss:
Sulla on kyllä melkoset koettelemukset :hug: mut loppu häämöttää..

Kyllähän tässä vaiheessa sais paikat jo vähän alkaa kypsyäkkin ettei kauheesti yli sitten menisi...kuiteskin torstaina tulee 34 viikkoa täyteen niin vois pientä pehmentymistä ja lyhentymisä alkaa tapahtumaan...

Mitenköhän pitkään menee kun vauvatarelta tulee mun matkarattaat...olisi ihana päästä niitä hipeltämään..Ne onkin ainut isompi hankinta tulokkaalle kun pojan jäljiltä kaikki muu on ihan uutta vastaavaa..jotain pientä omaa tietenkin olen hankkinut kaappeihin =)


 
Huomenta

Vuodosta:
Luultavasti tosiaan on valkkaria...alussa vaan vähän säikäytti mut nyt kun olen rauhoittunut niin järjellä ajattelukin voi luistaa =)

Weiss:
Sulla on kyllä melkoset koettelemukset :hug: mut loppu häämöttää..

Kyllähän tässä vaiheessa sais paikat jo vähän alkaa kypsyäkkin ettei kauheesti yli sitten menisi...kuiteskin torstaina tulee 34 viikkoa täyteen niin vois pientä pehmentymistä ja lyhentymisä alkaa tapahtumaan...

Mitenköhän pitkään menee kun vauvatarelta tulee mun matkarattaat...olisi ihana päästä niitä hipeltämään..Ne onkin ainut isompi hankinta tulokkaalle kun pojan jäljiltä kaikki muu on ihan uutta vastaavaa..jotain pientä omaa tietenkin olen hankkinut kaappeihin =)


 
Huomenta! Ja kiitos kaikille selkäsärky ongelmaan vastanneille! Ei tää kivaa ole, mut ilmeisesti en ole ainut. Eli kait sit normaalia. Tänään pystyn jotenkin kävelemään, mutta tietynlainen liike niin vihlasee törkeesti alaselkää. Kävelykin sattuu, mutta siedettävästi. Onneks ei ole kotona niin pientä lasta että tarvis nostella. 5 vuotiasta ei onneks tarvi. Se on jännä kun on tullu tuskailtua oloa ennen tätä selkähommaa...nyt ajattelee et jos sais tän säryn pois, niin olohan olis tosi hyvä. Ja kestäsin 5 viikkoa kyllä!
:hug: teille kaikille!!!!Koitetaan kestää...ei enää kauaa :heart:
 
weiss
Huomenta kaikille!

sHv: Ottivat crp:n ja sitä seurataan neuvolassa. Vauvan liikkeet kertovat vauvan voinnista ja niitä pitää seurata. Tosin miun ei tarvi edes liikkeitä laskea, on sen verran vilkas veikko. Sanovat vaan, että asialle ei mitään oikeen voi tehdä, jos enemmän alkaa valumaan tai supistukset alkaa olla säännöllisiä, niin sitten näytille. Mutta ei ainakaan nyt ole lorahdellu ja supistuksia pitää välttää, ne kun saattaa sitä lorahtelua lisätä. Tayssissa on sellainen ohje, että jos viikoilla 34-37 lapsivedet menee, niin ei synnytystä estetä. Ja niin kun mie aiemmin totesin, että toinen lääkäri oli tosi huolissaan ja toinen taas ei, että otapa maallikkona sitten selvää..
Poika: Seuraa nyt kuitenkin lorahtelua, oli miullakin ensin vaan vetisestä valkkarista kyse..

Niin tänään tuli 33 viikkoa täyteen!! Jotenkin tuokin tuntuu joltakin rajalta, että nyt voi lopulta hengähtää ja jos vauva päättää syntyä, niin syntyä saa. Tosin ei synny ennen rv41 ja se on varma!! :D

weiss ja pikkuinen 33+0 :heart:
 
Huomenta!

Tosiaan se olis sitte 33. viikkoa täynnä, jessus mutta on tämä aika taas mennyt nopeasti...suurinpiirtein 7. viikkoa ja käärö on sylissä..käsittämätöntä!

Turvotuksia ei oo onneksi esiintynyt.... tosin mä kyllä juon vettä ainaki 3 litraa/vrk, että silläkin on varmaan vaikutuksensa...

mä taidan tässä kipasta pakkailemaan esikon kerhoreppua valmiiksi, joten palaillaan :wave:

äippä ja nytty rv 33 tasan :heart:
 
Morjensta vaan kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Tervetuloa minunkin puolestani Meiju!!! =)

Täälläpäs on taas höpisty vaikka mistä asioista viikon aikana, ettei enää muista mitä piti kirjoittaa.

birdie81 sanoit jossain vaiheessa näkeväsi seksiunia, täällä on sama homma. Siis melkein joka ikinen yö on jotain seksiin liittyvää ja ihan ihmeellisiä vielä kaiken lisäksi, aamulla on ihan pökerryksissä kun on sellaisia unia nähny :D Mistä lie johtuu. Seksiäkin on yllättävän usein. Itse kyllä pärjäisin vähemmällä, mutta tuo ukkokulta on ihan hulluksi tullu, koko ajan vonkaamassa, vaikka enhän minä vastaan pistä :p Imartelevaahan se on kun toinen vieläkin haluaa, vaikka olenkin muotoani muuttanut. =)

Täälläkin päin lirahduksia tulee silloin tällöin, yskiessä ja aivastaessa, on hieman vähälle jäänyt nuo lantionpohjalihas-harjoitukset. En vaan ymmärrä miksi niitä ei tee, kun ei se paljoa itseltä pois olis. Alussa tuli kyllä ahkeraan tehtyä. :headwall:

Painon nousustakin täällä höpisty, viikoille 31+5 painoa noussu 10kg ja oli kyllä tosi hyvä mieli kun sitä edelliseen kertaan nähden painoa oli tullut vain 161g/viikko. Mutta nyt sitten viime viikolla (rv 33+5) neuvolassa painoa oli tullu jo 700g/viikko, niin kylläpä se otti päähän tosi ankarasti, vaikka en edes ole herkutellu läheskään niin paljoa kuin alkuaikoina!!! :headwall: Mutta se on varmaan vaan hyväksyttävä, että sitä painoa tulee kohtalaisen paljon ja helposti näin loppuvaiheessa. Sokerirasituksessa tuli käytyä, mutta arvot oli normaalit, mutta silti se vaan näyttää että pissassa on sokeria :(

Ommaa nappaa vielä sen verran, että "kuukautiskivut" on taas palanneet ja ihan päivittäinen ongelma on, jopa monta kertaa päivässä tulee näitä kipuja. Onko se jo tässä vaiheessa ihan normaalija? :| :(

Kirjoittelen myöhemmin lissää kunhan vaan muistan mistä piti kirjoittaa. Taitaapa olla tännekin tarttunut tuo huonomuistisuus :D :LOL:

santrra 34+2
 
santtra ettei sullakin vaan supistelisi. Toisaalta olet jo noin pitkalla, joten kaipa niita suppareita saa alkaa tulemaankin. Puolitoista viikkoa ja vauvahan saa jo tullakin jos ulos haluaa. =)

poika mulla tosiaan lirahtelee valilla hurjastikin. Siis niin etta pikkareissa on sellainen 10 cm laikku. ja tosiaan aippapolilla tutkittiin 2 viikkoa sitten, etta kyseessa on reipas valkovuoto. Seurailen kylla koko ajan, etta miten vari tai koostumus muuttuu. Variltaan usein kirkkaan/haalean/vihertavaa. Jos alkaa punertamaan niin sitten kuulema heti paikalle. Mutta on kuulema yleinen ongelma tuo valkovuodon vetistyminen loppuaikoina.

Viikko 34 tosiaan alkoi. ollaanpa tassa pitkalla jo. Kirppunen on aina vaan ihanan aktiivinen, hauskuutti isaansa taas eilen illalla omilla jalka esiin masusta harjoituksillaan.

summer oletko viela toissa? Jos olet, niin hae ihmeessa hetimmiten saikkua. Mulla tosiaan ollut noiden selkasarkyjen kanssa jo pitkaan (3,5 viikkoa) ja tyo vaan pahensi tilannetta. Valilla ei jalka tosiaan toimi ollenkaan ja valilla toimii, mutta niina aktiivisina paivina ei saisi rasittaa liikaa.

Onko kellaan vastaavaa?Mulla on ilmeisesti joku hermorata kadessa tukossa. Oikeaan kateen sattuu ja herailen jatkuvasti sen puutumiseen ja kipuihin. Pitaisikohan tasta puhua laakarille... Tuntuu niin tyhmalta valittaa tasta kun on nuo selkakivutkin.

katrinainen ja kirppunen 33+0
 
Nyt kaikki supistus kipuilijat!! Mitä on ne "kipeät supistukset", miltä tuntuu, että sattuu?? Onkos e vain semmoinen tosi epämiellyttävä tukala olo, vai repiikö se jotenkin, mitä?? Mulla on nyt parina päivänä alkanut ilmeentymään semmoisia liikkumisen pysäyttäviä, kipeitä supistuksia, en osaa oikein kuvailla, miten sattuu, ihan kuin ois koko alavatsa alipaineessa ja tosiaan tekee niin kipeää, ettei liikkumaan pysty. Ei kestä kauaa, mutta inhaa silti... Kivuttomia suppareita tulee tunnissakin useampi, mutta ei sentään tasaisin ajoin. Taidan soittaa varuiksi neuvolaan ja kysäistä myös sieltä, mutta kertokaas nyt kanssa sisaret silti, tällät saa aina niin hyviä vinkkeleitä B)

meiju, tervetuloa mukaan

Seksistä/seksittömyydestä... Taas on sellainen kausi, joka sisältää mahdollisimman vähän mitään seksiin viittaaavaa! Mua ei vaan kiinnosta, olo on jo jotenkin niin tönkkö ja punkero,lonkkiin sattuu eikä jalat taivu :LOL: Hengitys on muutenkin semmoista pihinää, saatisitten, jos pitäis käydä lempimään jotenkin päin :p Mie shimoaisi koko ajan, mutta... :/ Pitää ottaa ihan puheeksi, ettei raasu vaan kuvittele olevansa syypää tähän tilaan.

meillä on kohta kaikki pakkailtu, varmaan torstaina saadaan avaimet ja päästään muuttamaan!!! :wave: Ihanaa ihanaa ihanaa!!! Vähän kyllä jännittää se kylpyhuone remontti, joka alkaa huhtikuussa... miten sitten pystyy asumaan siellä, kun remontti miehet purkaa seiniä ja pahimmassa tapauksessa se remppa kestää 3-4 vkoa :eek: Päivisin vaan evakkoon jonnekin elukoiden kanssa... ?? Onkohan vessa ees käytössä silloin, vai mihinköhän luikin pissimään aina päivisin?? Näinraskaana ollessa, kun tuo rakon tyhjentäminen on sellaista 100x/pv-puuhaa :LOL: Potta ois siis pop... Tai vaipat... Äh...

Tsemppiä WEISSillekin, on sulla ollut kestämistä tuon makoilun kanssa!!! Kohta ollaan ihan loppusuoralla ja palkinto on varmasti sitten kuitenkin sen kaiken arvoista! Meillä mies on ihan kärsimätön, tahtoisi jo vauvan itselleen vuorostaan :D (mä olen kuulemma ominut sen itselleni sitten 9kk:deksi , sitten on hänen vuoronsa B) )

Vauvan liikkeistä Meillä ei tarvitse liikkeitä ootella kummoisemmin, ihan hirmu menijä tää Ru :heart: Liekö päällä puskee paikkaa itselleen, kun välillä vihloo niin himputisti tuonne ihan alas... :ashamed:

latautuisi jo kameran akku, päsisi ulos ottamaan kuvia, siellä on ihan mahdottoman kaunis ilma!!! Koirista voisi ottaa kasvattajalle edustus kuvat :saint:
 
weiss
Kyllä täällä jaksellaan ja kiitos, kun jaksatte tukea ja kannustaa! Missäköhän hullujenhuoneella mahtasin olla ilman teitä ja tätä pinoa?! :p
Aloin tuossa miettimään nuita lapsivesi juttuja ja mistä sitä tietää oikiasti mikä on vaan valkkaria ja mikä vettä? Luin jostakin vanhasta pinosta, että nuo tikutkin voi antaa vääriä tuloksia. Aattelin, että onkohan miulla esikostakin "lorahdellu" samalla lailla, kun synnytyksessä ei enää lapsvettä ollu, eikä miulle silloin mitään tikkutestejä edes tehty. Eikä miulla silloinkaan veet menny, hävisvät vaan johonkin. Muutama päivä ennen synnytystä äitipolilla oli lapsvedet rajoilla, mutta ei silloinkaan siihin sen kummemmin puututtu, jälkikäteen sitä mietti, että jos ei synnytys oliskaan lähtenyt käyntiin, olisko meillä tuota ihanaa lasta. No, nämä taas näitä mietteitä.. :ashamed:
Tajusin tosiaan äsken, että tämä on viimoinen saikkuviikko, alkaa tuo äippäloma ens maanantaina!! Alkaa perhoset lennellä vauvan kanssa massussa..
 
weiss
Mymmelis: Vaikia sitä kipua on selittää, mutta miulla kivistää ja sattuu koko vatsan alueella ja välillä selän puolella. Välillä se "kivistys" muistuttaa ehkä lähinnä alkavaa vatsataudin kivistystä (että on vaikia selittää..), sellaista, jolloin on pakko vetää ihtensä ihan kippuraan ja ne kyllä tuntuu niiden kivuttomien seassa tosi inhottavilta, kipeiltä ja tukalilta.. Ja niidenkin aikana on pakko puhkua ja hengittää syvään, mutta ei ole siltikään mitään verrattuna kunnon synnytyssupistuksiin. Ainakin jotain sinnepäin täällä..
 

Yhteistyössä