***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Heippa kaikille ja kiitokset myötäelämisestä!
Hyvin valvotun yön jälkeen alkaa ehkä elämä voittaa, kun kolposkopiakin on takana ja ainaski väitti, ettei ole auennut yhtään. Muutokset oli kuulema niin lieviä, ettei ottanut koepaloja nyt. Elokuussa pitää sitten mennä uudelleen ronkittavaksi taas.
Mä tyhmä annoin periksi ja laitoin vielä sähköpostia sille rontille, jos vaikka haluaisi oikeasti selvittää mikä hiertää. Siitä sitoutumiskammosta tai mistään muustakaan, kun on aika vaikea keskustella, kun toinen vaan pakenee eikä suostu kohtaamaan millään medialla.
Pahinta minusta on se, että jos on omien vanhempien erosta saanut tommoiset traumat, niin onko ne ihan pakko siirtää myös omalle pojalle. Nyt pystyy jo töissä olemaan jokseenkin itkemättä, mutta kotona on aika karseeta, kun 3v taaskin aloitti aamunsa näyttämällä mulle millä autoilla ja miten hän papan kanssa leikkii. Kääntää puukkoa haavassa ihan koko ajan.

Tekis mieli ottaa poika kainaloon ja juosta itse karkuun, ettei tää ihminen pääsis enää uudestaan satuttaa meitä, koska hän ilmeisesti aikoo tehdä sen vielä monta kertaa. Niin kauan, kun mä itse annan.

No, projektipäällikkö kävi taas hoputtamassa hommiin, kait sekin on pakko.
 
Mä sitten nukuin 11.00 asti ja yli 12 tuntia viime yönä. Toki heräilin välistä niin kuin normaalisti, mutta ihana levollinen yö takana. Ehkäpä tämä saikku tekee hyvää. En muista koska olisin nukkunut näin. Ei edes huonoa omaatuntoa tullut. Miehelle sanoin puoli kasilta kun lähti, että älä nyt vaan herätä mua. Mä lepään =) . Ihanan virkeä olo, kerrankin. Mikäköhän energiasieppo tuo meidän kirppunen on?

Eilen teki jotain outoja harjoituksia, työnsi jalkaa rauhallisesti ulos mahasta ja takaisin sisään. täytyy sanoa, että sattui ja nauratti samaan aikaan. ja näitä harjoituksia kesti sen tunnin melkein. Tuli muuten huono olokin. Mies on ihan ihastunut mun alien-masuun. Se kun ei kovin rauhaisalta näytä kun kirppunen touhuaa.

Kriisi mulla on niin surku sun puolesta. Paljon voimia sinne. onneksi sulla on lapset tukena.

poika meillä on ollut lähipiirissä paljon syöpää viime aikoina ja tiedän kuinka henkisesti raskasta se on läheisille sekä syöpää sairastavalle. Nyt vaan et saa mennä kokonaan surun matkaan. Sinulla on tulevaisuudessa iso hoitotehtävä tulossa ja tarvitset siihen voimia. Tietenkään en tarkoita, että hylkäät kaverisi. Mutta muista ajatella positiivisiakin asioita.

edla-mamma meillä on kuitenkin niin vähän matkaa jäljellä, että nyt jos koskaan pitää ottaa vauvan ja oma hyvinvointi lähtökohdaksi. :hug:

weiss ja muut 30. ylittäjät Jihuu!

katrinainen ja kirppunen 30+0
 
Niin ja peloista mua pelottaa eniten imetys ja se, että mitäs jos se ei onnistukaan. :(

palstan antamasta kuvasta mä vaikutan varmasti ihan hysteerikolta ja sitä toki monessa asiassa olenkin :LOL: . Jotenkin on vaan niin helppo tulla täältä hakemaan tukea ja kyselemään "tyhmiä". Kyllä minä normaalisti ainakin kohtuu selväjärkinen olen :LOL: . Ainakin luulisin niin. :ashamed:

Mutta mielestäni kaikki täällä palstalla ovat antaneet itsestää fiksun ja hyvän kuvan. Täällä vaan on kertakaikkisen ihania ihmisiä.
 
Nyt tarttis taas kokeneempien apua....Mistähän voisi päätellä jos lapsivesi menee, tai jos sitä alkaa tihkua? Koin äsken tulvan alushousuissa eikä se ollut mikään karkaus virtsarakon puolelta...Eikä liion kyllä vaikuttanut valkovuodoltakaan vaan ihan kirkasta nestettä ja aika rutkasti, meni kunnolla kalsarit vaihtoon...Nyt tässä sitten pähkäilen mistä tuo vois johtua, pitäisikö jonnekin soittaa vai mitä. Tietysti sitä vartenhan ne ihmiset tuolla polilla ovat että heiltä voi kysellä tyhmiäkin. Neuvolan täti ei vastaa, soittoaika meni jo.
 
Soitettu on. Käskivät nyt tarkkailla tilannetta siteen ja keittiöpaperin avulla..."kotitekoinen" testi kuulema. Eli seuraan nesteen määrää ja laatua. Jos side kastuu kunnolla on lähdettävä synnytyspolille. Lapsivettä on kuitenkin kuulema näillä viikoilla vielä paljon, 30+5 menossa...käskivät myös pakkailla jo tavarat valmiiksi kun on tuota supisteluakin... Näinköhän se on menoa nyt? Toivottavasti ei... Mieskin on 300km päässä töissä. Hui!
 
jenni hui... kuulostaa aika todelta. Mutta onneksi sullakin jo viikkoja yli 30, että jos se lähtö oikeasti tulee. toivotaan kuitenkin parasta. joskushan valkovuotokin voi olla aika vetistä, mulla mm. oli alkuraskaudessa. luulin parikin kertaa, että pissaan housuihin tahattomasti.
 
Jenni30v Toivotaan että se ois ollut nyt jotain muuta vielä että sais lapsi edes muutaman lisäviikon vielä....vaikka monta kertaa olen kyllä huokaissut että ollaan koko porukka näin hyville viikoille päästy ilman että on vielä yhtään vauvelia syntynyt.
Kävi miten kävi niin kaikki peukut on sulle ja pienelle kuitenkin pystyssä!!!
 
Kyllä tässä olen itsekin kädet kyynärpäitä myöten ristissä että mokomakin tulva oli jotain ihan muuta kuin lapsivettä...Tuntu vaan kovin , kovin runsaalta määrältä ollakseen valkovuotoa, mutta kaikkihan on mahdollista. No nyt vaan seurailen tilannetta. Aika utopistinen olo tuli, ihan kuin olis "pilvessä"... No mutta lähden siitä että tää on väärä hälytys =)
 
Jenni Mitä jos nappaisit taksin allesi ja kävisit varmuuden vuoksi tarkistuttamassa tilanteen polilla? Itse olen niin neuroottinen kaikenmaailman merkkien suhteen, että olisin lähtenyt samon tien sairaalaan :/ Parempi katsoa kuin katua! Toivotaan kuitenkin, että se ei olisi ollut lapsivettä ja pikkuisesi malttaa vielä reilun kuukauden asustella massussasi. Tsemppiä :hug:
 
Jenni30v, kuulostaa hurjalta! Mutta mä luin jostain, et tosiaan näillä viikoilla on eniten lapsivettä, peräti 1,5 L.

Katrinainen, joo mä todellakin alan relailemaan tässä, pakko laittaa asiat uuteen tärkeysjärjestykseen =) Mä soitin tänään polille, kun nää kummalliset tuntemukset alkaa tosi nopeesti kun lähden liikkeelle ja kuulemma mun oireet kuulostais ihan normaalilta liitoskivuilta. Käskettiin ottaa parasetamolia ja sit lähteä käymään siellä jos kivut ei lääkkeellä helpota eli siis sit ne on ihan oikeita suppareita jos ei helpota... tai jotain sinnepäin.... Nyt alkaa näyttää siltä, et siellä käydään vielä tänään.... :(
 
Hui Jenni! Mä en pysyisi enää pöksyissä, vaan olisin matkalla tarkastukseen. Sulla kun on ollut noita "tilanteita" muutenkin ihan riittämiin. Toivotaan kuiteskin, että oli jotain muuta. Tosin kuulostaa kyllä huolestuttavalta. En nyt halua panikoida sua enempää, niin kun ei varmaan kukaan muukaan täällä. Me vaan ollaan huolissamme sun puolesta.
 
Jenni30v Toivotaan totisesti, että on lapsiveden suhteen väärä hälytys ja vuoto olis pelkkää valkovuotoa!!! Mä ite heräsin esikon lasketun ajan aamuna siihen, kun jotain ( oletin, että meni lapsivedet, kun sitä " lientä" tuli ihan lammikko sänkyyn ja valui reisiä pitkin ) valui ja paljon. Suuntasin KYSiis ja siellä ottivat tikuilla näyteet niin olipa vaan valkovuotoa. Ja olikeesti sitä siis tuli ja paljon!!! Peukutan täällä lapsiveden puolesta!Ja suosittelen suuntaamaan polia kohti, näytille!

äippä84 Oon menossa KYSiin synnyttämään ja uskon, että sielläkin perätilassa olevia vauvoja yritetään synnytää alakautta, mutta itse en siihen henkilökohtaisesti halua alkaa! Niin rankka ja vaikea oli tuo esikon synnyttäminen ( yht. 3 vrk, ponnistin 2,5h ja omia toiveitani ei kuunneltu ollenkaan ! Kätilö sanoikin seuraavana aamuna, että vaikka et ole kuin yhden lapsen saanut, niin voit huoleti sanoa, että kokemusta on sekä alatiesynnytyksestä että sectiosta :) ), että ennemmin haluan perätilalapselle section.
 
weiss
Jenni täälläkin peukut ja varpaat pystyssä!!! Toivottavasti olis vaan valkkaria. Miullaki oli silloin, kun tayssiin laittivat, niin täyttä vettä, että lääkäri ei terveyskeskuksessa edes sisä tutkimusta uskaltanut tehä.. mutta onneksi se oli valkovuotoo. Toivotaan, että siullakin!!! :hug: , olette ajatuksissa!
 
esikoista kun odotan niin aloin miettimään että kannattaako säihkätää, kun tänään on tullut koko päivän (harjoitus) supistustuksia, mutta EI OLLENKAAN kipeitä!! aamulla tuli 1 ja ½ tunnin aikana ihan 10 min välein ja sen jälkeen oli taukoo muutaman tunnin ja nyt taas alkanu tulemaan aina välillä. jos en itsetuntisti kun maha kovettuu en edes tietäisi varmaan että supistuksia tulee.. vai onko normaalia että harkka suppareita tulee joskus noin? :eek:


tänään tuli sitten se äitiyspakkauskin :) oli kyllä kiva niitä vaatteita näperrellä ja katsella! mielestäni jotkut olivat kyllä vielä aika isoja esim. kokoa 70 mutta meneehän ne sit myöhemmin! :)

maj ja 27+5
 
Majj - Mullakin on tollasta jatkuvaa harjoitussupistelua! Tänään aamulla oli neuvola, ja terkkari sanoi, että nyt taitaa supistella, kun maha on niin kova. Sanoin, että se on koko ajan sellainen! Nytkin se on äärimmilleen pingoittunut ja ihan kivikova. En tiedä kanssa, pitäiskö olla huolissaan.

Toinen juttu on se, että tänään oli sitten hiukan sokeria pissassa. Joudun sinne sokeritestiin viikolla 32. Te, joilla on diabetes-ruokaohjeet: miten pystytte tulemaan toimeen niin pienellä ruokamäärällä? Olen tänään yrittänyt, eikä siitä tule mitään. Koko ajan on kyltymätön nälkä.

Jennille lykkyä tykö! Mäkin menisin sinuna samantien polille tarkistukseen.

 
äippä84 mä meen tayssiin synnyttään, ja jos tää on myös perätilassa niin en suostu kääntö yrityksiin, vaan sanon että leikkauksella sit mennään, ja synnyttään en ala, niin kauheeta touhua kuulemma on :eek: kun jo ajatteleekin että eka tulee jalat tai peppu ulos, ja pää viimeksi :/
jenni :hug:

Itse en ole noita supistuksia tuntenut vielä yhtään ja hyvä niin, liitoskivut onkin sit asia erikseen, kävely on hidasta ja nopeeta EI voi mennä.

Kuka muuten aikoo silittää joka vaatepesujen jälkeen vauvavaatteet/lakanat??
Ite esikoisesta kyllä silittelin aina pesujen jlk.mutta entiedä nyt.
 
Ei ole Jennistä mitään kuulunu näköjään.... *syvä huokaus*

Lakupiippu, paljon tummaa leipää (ite syön realii) ja naposteluporkkanoita. Samoin höyrytän porkkanoita, kukkakaalia ja parsaa.... niin pysyy nälkä loitolla, mutta makeanhimoa se ei helpota ollenkaan.... :)

Tossa aiemmin päivällä kävin keskustelua aspartaamista.... olettekos juoneet light-mehuja ja -limuja, keittoja, jotka on tällä makeutettuja?
 
Jenni miten kävi?!

liinu83: mullakin on ollut ihan samanlaisia noi liikkeet viime aikoina ja kerkesin myös jo huolestua, mut sit sain tietää et muillakin oli muuttunut liikkeet samalla tavalla (en muista oliko lähinnä kerhon puolella kun asiasta juteltiin), joten uskon et meillä molemmilla kaikki hyvin! :)
 

Yhteistyössä