***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

se on sitten meidän kuukausi heti ensi kuun jälkeen =)
Mulla on nyt liikuessa aivan mieletön paineen tunne alavatsassa. Istuessa tai makuuasennossa on ihan hyvä olla, ei tunnetta. Tämän yhteydessä välillä tulee näitä menkkakipuja, ei älyttömän kipeenä, mutta riittävän kuitenkin. Samoin välillä vihlaisee aika ilkeesti samoilla kohdilla ja se on sangen epämiellyttävää. Ja nää kivut alko nyt perjantaina ja mietin et onko ne nyt sit vaan muuton aiheuttamasta rasituksesta vai onko nyt jotain isompaa tapahtunu... Sillon ku tää tunne tulee olen jo kaivamassa polin numeroo, mut sit se menee levolla heti ohi ja sit alkaa miettiä, et onkohan se nyt tarpeellista sit kuitenkaan soittaa...

Osaiskohan joku valaista huolestunutta?
 
Edla-Mamma - Mulla alko ne kivuliaat supistukset samantapasilla oireilla, mitä sä kuvailet. Tollasta oli parisen viikkoa, mutten välittänyt siitä ja jatkoin elämistä entiseen malliin. Kun en kuunnellu kroppaani ajoissa, yhtenä aamuna kipu tuli äkillisesti ja niin pahana, ettei sairaalareissulle ollut enää vaihtoehtoja. Sinuna lepäilisin nyt niin paljon ku mahdollista, vaikka voihan olla, ettei supisteluista olekaan kyse. En halua mitenkään pelotella sua, kuvailen siis vaan omia kokemuksiani, ja sun tilantees saattaa olla täysin eri. (Mä tajusin vasta siellä sairaalassa, että mun on tosiaan hellitettävä tahtia. Sen jälkeen tilanne on pysynytkin suht hyvänä.)
 
Terveisiä neuvolasta:
pissa oli tällä kertaa puhdas, joten se siitä valkosoluista pissassa tällä kertaa, verenpaine 120/75, vauva potki kovasti ja painoa tullut kohtuullisesti.
ja muistin tällä kertaa huolellisen alapesun ja huulien avaamisen :D eli ei ainakaan huolimattomuutta tullut leukosyyttejä pissaan.

edla-mamma itsekin havahduin liian myöhään töissä siihen, että on liian rankkaa ja siksi tuo iskias äityi pahaksi. Nyt sitten raahaan jalkaa perässä ja öisin sattuu. Nyt otat kevyemmin sinäkin.

poika syöpä on hirveä asia. Onneksi ystävälläsi on tukiverkko, johon sinäkin kuulut. Nyt et vaan saa liikaa alkaa murehtimaan ja väsyttää itseäsi ihan loppuun. tarvitset vielä paljon voimia vauvankin kanssa.

Huomenna muuten sitten tasan 30 viikkoa. Hurjaa.
 
(.) täällä odotetaan malttamattomana kutsua äippäpolille ylimääräiseen ultraan ja lääkärintarkistukseen. SF mitta on yläkäyrillä, s-rasituksessa keskimittaus korkeahko, vaikka jatkuvassa kotimittauksessa (8krtaa/vrk) ei ylilyöntejä ole ollut.

peloistatäytyy kyllä sanoa ettei mikään pelota, ainakaan vielä. Tai sitte sitä on niin karaistunut ettei enää tajua pelätä mitään. Vauva syntyy kun on aika, se on ihan varmaa, ja uskon imetyksenkin lähtevän käyntiin yhtä hyvin kuin ennenkin. Aiemmin maitoa on alkanut tulla joskus kaksikin viikkoa ennen synnytystä, ja heti salilla on vauva saanut masun täyteen ;) joten en usko siinäkään ongelmia tulevan. Mutta kuten sanoin, ehkä en vain osaa pelätä mitään.

Tänään olin tytön kanssa ostoksilla ja täytyy sanoa, ettei se enää niin helppoa ole. Maha painaa todella, ja minulla kun se on ollut todella alhaalla alusta saakka, niin voinette arvata miltä jokainen askel tuntuu...
Aikaa enää olisi lyhimmillään n.6vko ja pisimmillään n.9vkoa, jos siis entiset merkt paikkansa pitävät.

 
Edla-Mamma: Kovin kuulostaa tutuilta nuo oireet. Mulla alkoi noista painon tuntemuksista kanssa kipeät supparit. Ja edelleenkin kärsin useimmiten jalkeilla ollessa juuri tuosta todella epämiellyttävästä painontunteesta ja menkka jomotuksista ja ne yltyy välistä sitten tosi kipeäksi supisteluksi (panadolin voimalla mennään). Mä kanssa alussa yritin vaan itselleni todistella, esikkoa odottavana, että nuo tuntemukset kuuluu kuvaan kunnes sitten yltyivät niin eetä sitä vertakin alkoi tulla ja tuli se osasto reissu. Mullakaan ei ole tarkoitus pelotella vaan kehottaa , itse "vahingosta" viisastuneena, että otat nyt rauhallisesti. Tsemppiä! :hug:
 
polikäynti takana. lääkäri oli vihonviimeisen inhottava tapaus. ja viikon päästä uusiksi käynti lähinnä kun taas pitävät pienenä poikaa. n1400g oli nyt painoarvio.
toiselle lääkärille se kelpaa mut toiselle ei. aina jotain huolta pitää saada matkaan.
kuitenki kasvelee suht tasaisesti alakäyrällä koko ajan. :headwall: :headwall:
aukeaminen on pysähtynyt toistaiseksi. eikä tilanne ole huonompaan mennyt.
nyt tosin saa murehtia sit tuota painoa ja aukeamista. ei tässä raskaudessa murheelle loppua nähtävästi saa :'(

nemika ja jäbä pikkuinen 31+1
 
Tsemppiä kriisi

Rentouttava viikonloppu ja sairasloma takana. Nyt siis paluu arkeen! Vointi on ihan ok, joskin mullakin on esiintynyt painon tunnetta alavatsalla.. Tuntuu kuin virtsarakko olis kokoajan täynnä, vaikka just oon käyny vessassa.. Onko nää niihin supistuksiin liittyviä juttuja??? Kävelyn yhteydessä on vihlonut myös mahaa... Tämän vuoksi jäi tänään salireissu väliin..

Vauva onnistui säikäyttämään mut kunnolla. En tuntenut hänen liikkeitä eilis illan (klo18) jälkeen ennen kuin tänään puolilta päivin.. Kyllä oli hätä tällä mammalla, että onko kaikki hyvin,.. Onneksi vauva on aktivoitunut ja ruvennut taas liikuskelemaan masussa.. Enimmäkseen möyrii, mutta muutama jämäkkä potku on myös tuntunut.

Ja ylemmästä aiheesta pelkoihin. Mua pelottaa ihan käsittämättömästi, että vauvalle sattuu tuolla masussa jotain.. Pelkään tosipaljon että se kuristuu napanuoraan tai lakkaa vaan hengittämästä.. Eikös tommonen oo kuitenkin tosi harvinaista!!! Meillä oli tää raskaaks tuleminen aika pitkä prosessi, joten pelottaa koko ajan että joku menee pieleen ja ettei taaskaan pääse nauttimaan vauvasta. Joo tiedetään, se että joskus joku asia on mennyt pieleen ei tarkota että aina menis... Vauvan syntymän jälkeinen aika ei pelota vielä laisinkaan.. Eikä edes synnytys.. Tiedän että oon sairaalassa hyvissä käsissä... Ja tiedän että vastuun meidän vauvasta jakaa mun ihana mies, josta tulee tosi hyvä isä. Hänen kanssa kestän kyllä kaikki unettomat yöt yms..

Olipas taas avautumista...

Enää ehkä 10 viikkoa siihen kun vauvan saa syliin....

Birdie 81 + ahmatti rv 28+5
 
Täällä on olo kuin norsulla,s iis kirjaimellisesti!!! Vatsaa kiristää ihan hillittömästi, tuntuu, että jos joku vahingossakaan tökkäisi, niin kuuluisi vain poks :LOL: Vauvakin tuntuu ihan selvästi pullistelevan poskiaankin mahassa, maksimoidakseen tilanviennin :LOL: Ei auta minkään asteen venyttäminen tai lepo, hengittäminen on sellaista puuskutusta, että miehen kaverikin kysyi jo kulmat kurtussa, voinko mä ihan hyvin, tarttisko lähteä lääkäriin :p
Eipä uskalla oikein paljoa kerralla syödä, etten oikeasti räjähdä... Saas nähdä, huomen aamulla, kun herään, olen täynnä arpia, varmasti tulee niitäkin, jos näin paljon kirraa!!! :$ (Pinnallista tai ei, niin yritän kaikkeni, ettei tulisi raskausarpia!!!!Sanokot muut, että ovat äitiyden kunniamerkkejä'...P*skat...) :x

Voimia Kriisi

Poika Ihanaa, että tutullasi on ihmisiä ympärillä, jotka ovat huolissaan. Elämä syövän kanssa tai sen lähellä on varmasti rabkkaa sivusta seuraajallekin, muistathan, että sinä et suremalla voi ystäväsi oloa parantaa. Tsemppi ja tukena oleminen on tärkeää, mutta älä riko itseäsi henkisesti :hug: Sinulla on muutenkin ollut paljon mietittävää tämän raskauden kohdalla, toivoisin jo sinun saavan "mielenrauhan" ja totaalisen hyvän olon :heart:

Jeiiih! Tänään kä'ytiin kirjoittamassa uuden kotipesän vuokrasopimukset ja 1.4 saadaan muuttaa!!! Tuli vain hirmuinen paukku vastaan, kun tajuttiin, että joudutaan maksamaan kolmen kuun takuuvuokra (1500?) ja tietenkin sen kuun vuokra, mikä on 500? |O Se on suhteellisen paljon pois taloudesta, missä vain yksi tienaa :eek:
No, raha-asiat ovat pieniä murheita, niistä on selvitty aina! Oikeasti, selvittiin muutama vuosi 200?/kk kaksi immeistä ja kaksi koiraa+kissa, sillä ostettiin sapuskat koko poppoolle ja siinä se sitten olikin! Huih, kun ajattele, miten pienellä ihminen tulee toimeen, jso tilanne vaatii!!!

AVOPPI oli loistava sanonta, otankin sen käyttöön heti :LOL: Kiitos tästä... Avopista tulikin mieleen taas eilinen reissu sinne... |O |O |O
Oikeasti, voiko ihmisten kemiat olla yhtään hakusemmassa, kuin minulla tällä ko. avopilla :LOL: Ei vaan ole mitään puhuttavaa!!! Puhe kääntyy sitten yleensä koiriin, niistä voi aina jutella niitä näitä! Edes miun raskaus ei kiinnosta, eikä siitä riitä puhuttavaa, kaipa se on edelleen hänelle vähän paha paikka, kun menin hänen ainoan poikansa t'llä tavoin viemään, kun paksuksikin menin paukkaamaan... B)

Mie lähden nyt puhisemaan jonnekin, ties vaikka innostuisin pakkaamaan vitriinistä lasit pois!!!

:flower: + :heart: kaikille
 
Äsh...Taas piti mennä vilkuilemaan tuota helmikuisten pinoa :( Jotenkin jäi se niin voimakkaana, kun meidän ensimmäinen raskaus olisi ollut päätöksessä silloin :'( Miksi kummassa se nyt on alkanut niin vaivaamaan, että pitää siellä käydä kurkkimassa, ketkä ovat jo synnyttäneet...Jotenkin hirmu kaihoisa olo... Vaikka massussa poskiaan pullistelee maailman rakkain pikkuinen :)

Äh, en tiedä...
 
Kiitti Lakup., Katrinainen ja Jenni30v noista vastauksista. Ja noi oli just sitä mitä mä itekin pelkäsin jo. :'( Se on nyt sit uskottava, että pakko alkaa ottaa rennommin. No onneks mulla on istumatyö, jossa ei paljoa pääse rasittumaan. Ja iltariennot voi vetää minimiin.

Voi vitsit mitä kipuja!
 
Iltoja vielä täältä!
omaan olemukseeni ei siis kummoisia kuulu, paitsi että liitoskivut, josko niitä ne on välillä pahat! Ja tuo vauveli yleensä kunnolla kun muljauttelee itteensä niin juurikin mun virtsarakkos :/ ja terkka viimeksi sanoi että josko on väärinpäin, kertaakaan en oo kysynyt neuvolassa kuinka siellä majailee, eikä olla edes koitettu yrittää. Perjantaina mulla onkin sit äippäpolille aika, jännää nähdä ehkäpä viimesen kerran ultrasta ja tietää painoarvioo.
 
Tsemppiä kriisille ja nemikalle!

Peloista: täällä ei toistaiseksi pelota. Saas nähdä muuttuuko mieli kun synnytysvalmennus on kohta... Jos vaikka tulee niitä "kauhujuttuja", vaikka luulisi ettei niitä siellä kerrota. Vauvan hoitokaan ei toistaiseksi pelota, vaikka kyllä siinä varmaan ehtii tuntea itsensä avuttomaksi moneen kertaan!
 
Huomenta! :flower:

Tämän "mahan" eloon ei kummoisempia: päivä kerrallaan porskutellaan etiäpäin ;) Loppuviikoksi on onneksi paljon ohjelmaa, kun pitää käydä äitiyspolilla, neuvolassa, kampaajalla sekä tavata paria kaveriakin! Vaan kivaa se vain on, kun pääsee täältä kotoota hetkeksi edes muihin ympyröihin.

kriisille paljon jaksamista ja voimia: en tiedä sanoja, millä lohduttaisin... Onneksi sinulla kuitenkin on jo kolme isompaa lasta, jotka toivottavasti auttavat uuden tulokkaan kanssa! :hug:

Pelkoa en tunnusta, mutta taatusti alitajuisesti olen aivan kauhuissani, koska en suostu edes ajattelemaan synnytystä :/ Mies luki eilen netistä ohjeita, milloin sairaalaan pitää lähteä ts. minkälaiset merkit kertovat synnytyksen alkamisesta. Siinä vaiheessa kun päästiin veriseen limavuotoon pyysin häntä lopettamaan :ashamed: Vaikka hyvä se on, että hän lukee nämä asiat niin tietää sitten edes jompi kumpi milloin on syytä lähteä sairaalaan :LOL:

Jaa-a, josko sitä menisi hetkeksi sänkyyn lukemaan ennen kuin alan sen enempää häärimään!
Mukavaa tiistaita kaikille toivovat,

Carmen ja Nirppu rv 31+3
 
Poika04 Suuren suuri :hug: Sulle on nyt kyllä raskauden aikana annettu ihan liian paljon murheita! Koeta jaksaa ja tsemoata sekä itseäsi että ystävääsi!

kriisi Voi shit, mikä ukko! Paljon paljon jaksamista, voimia ja haleja! Toivotaan, että se ukko alkaa pikku hiljaa tajuta tätä elämän menoa! Mä voin vähän tietää miltä susta tuntuu, ensimmäistäni odotin koko raskausajan itsekseni, kun iskä halus ihan vaan poistua kuvioista ilmottamatta mitään, vaikka alussa lupasi vastuunsa kantaa. No lopputulos kuitenkin meillä hyvä, lapsi tapaa isäänsä joka toinen vkonloppu, vaikka kovan väännön takana se oli.

Kiitos kaikille onnistuneen kosinnan onnitteluista =) Se kosinta meni semmosella kaavalla, että olin piilottanu Kullan autoon kortin, missä kosinta oli. Siitähän oli jo ollu puhetta, että kosin eli Kulta osasi jo oottaa, mutta tein oharit enkä aamulla kosinutkaan. Nauroin vaan itekseni, kun toinen pyörii kun väkkärä ja selvästi ootti millon heittäydyn polvilleni, mutta enpäs niin tehnytkään :) Laitoin sit sit viestiä, että meinasin pitää hullua jännityksessä, mutten kehtaa ja meneppä käymään auton hanskalokerolla :) Kohta tuli "suostun" soitto ja ruokatunnilla vielä 20n ruusun kanssa polvistuen kertoi suostuvansa :heart: Eli noin se meillä meni, ei ihan normi kaavalla, mutta minun laisesti :)

Vauvan asennosta Onni köllöttelee suurimman osan ajasta poikittain tuolla alamakkaralla. Ja illalla varsinkaan ei tunnu enää hyvältä, kun muutenkin kiristää mahaa niin sit toinen siellä vielä kiristää lisää. Muutaman kerran on ollu istumassa. Tiiän kun kääntyminen on sattunu ihan hirveesti ja potkut tuntuu häppärissä ja virtsarakossa. Tai ainakin siis luulen melko varmasti tietäväni. Jostain oon kuullu, että just istuvat vauvat antaa rakkoon monoa ihan tosissaan. Onko muilla tietoa?

Mulla ei vielä mitään pelkoja. Kova harmitus siitä, jos vauva onkin perätilassa, kun just oon saanu itseni tsempattua synnyttämään ( ts. yrittämään ) alakautta. Mulla oli se ekan synnytys mitä oli ja lopuks sit kiireellisellä sectiolla neiti saatettu maailmaan, niin jäi pienet vilunväreet, joista siis oon päässy jo eroon :) Eli nyt vaan ootellaan Onnin omatoimista kääntymistä, kun käännösyritykseen en lähde. Onneks tässä vielä on aikaa :)

Mutta nyt pitänee lopetella ja alkaa suunnittelemaan neidin kanssa markkinoille lähtöä.
Nam nam, markkina rinkeliä!!!

Vointeja kaikille :wave:

PP ja Onni 28+5
 
Pikaiset huomenet täältäkin!

Huomenna lähdetään Italiaan - jänskättää lento ja muu!!!

Voi Poika, lohdutava ajatus on tosiaankin, että nykyisin syöpiä hoidetaan ja parannetaan huomattavasti paremmin kuin esim. 10 vuotta sitten. Kannattaa luottaa siihen että aina kun on elämää on myös toivoa - ja näin pitää ollakin!!! :hug:

Kriisi, pari ystävääni on juuri eronut ja tuska on kyllä valtava mikä noihin parisuhde ongelmiin kietoutuu. Olet varmaan puhunut asioista ja tuosta hänen ilmeisestä "sitoutumiskammostaan" miehesi kanssa. Olen itsekin käynyt parisuhteessani läpi kaikenmoista kökkköä, jota on ratkottu vaikka millä mitalla ja nykyisin asiat ovatkin onneksi hyvin. Mietin vaan, että monesti tuollaisista jutuista tulee oravanpyörä, joka toistaa itseään samankaltaiseten tilanteiden eteen sattuessa, joten jonkinmoinen ja vahva kanta sun kannattaa varmaan yrittää jaksaa ottaa tuohon miehesi käytökseen, vaikka se tässä tilassa moninkerroin vaikealta tuntuukin. En tiedä oliko tässä nyt järjenhäivää, mutta siis ennenkaikkea voimia sinnekin :hug:

Joo, nyt töihin - ja huomenna siis lentsikkaan, huuuu! Toivottavasti papu ei päätä hankkiutua kaksoiskansalaiseksi...!:LOL:

t. eeti+tytsy 30+4 :heart:
 
kriisi, Poika ja Nemika :hug:

Muutoin huomenet! Vaunut saan kotiin tänään, joten sittenpä alkaa kaikki olemaankin valmiina pikku-prinssin tuloa varten. Tai siis ei lähelläkään valmiina vaan hankittu valmiiksi :)

Poika, ei se syöpä nykylääketieteessä aina automaattisesti tarkoita pahinta. Vakava sairaus tottakai ja riippuu paljon siitä, että missä on, että kuinka "ärhäkkä" on. Eli siis ystävälle nyt hurjasti tukea! Nemika jotkut vauvat vaan syntyvät pieninä, eikä se tarkoita että heissä mitään vikaa olisi. Varsinkin jos näyttää, että istukka, napavirtaukset jne on kunnossa, niin ei sille sitten mitään voi. On se noin 2,5 -3 kg helpompi ulos punnertaa kuin tämä, jolle on nyt painoarvio yli 4 kg. Auts!

Muoks. Jouduin vanhemmalta pojalta pelvimetriaan aikoinani kun en mikään järin iso nainen ole. Poika painoi 3700 joten lääkäri totesi nyt, että jos olet tuon kokosenkin ilman ongelmia synnyttänyt, niin kyllä se reilu nelikilonenkin tulee. Noinkohan on?
 
Onko täällä ketään Irc-galleriassa/fb:ssa?? Uskaltaako joku antaa niccinsä ilmi, miemieluusti uteliaana immeisenä kävisin vaklaamassa, minkälaista hahmoa ilmestyy nicin takaa :whistle:

Mie kun en tähän osaa profiili kuvaa laittaa, en kuollaksenikaan keksi, mistä se lisätään |O (enkä jaksa tapella...) :headwall:

 
weiss
30 VIIKKOA TÄYNNÄ!!!


Huomenia. :hug: vielä Pojalle ja Kriisille Jotenkin helpottaa, kun nuo viikot alkaa jo tuolla kolmosella.. Ihana talvikin sieltä vihdoin tuli, joten nauttikaamme siitä.

weiss ja pikkuinen 30+0 :heart:
 
Pikaiset huomenet kaikille!

Voi että olen niin kade sulle eeti!! Antaisin mitä vain jos pääsisin pois täältä lumisateesta!! =) Mutta mukavaa matkaa ja nauti meidänkin puolesta!! :D

(.) Nyt on kyllä tosiaan alkanut tuntua siltä että olis vaan jo toukokuu!!!! Kömpelyys ärsyttää ja mahakin rajoittaa jo niin paljon, ettei voi sitten tehdä yhtään mitään!! :( Nukkuminen on ainakin tosi hankalaa, mahallaan nukkuja kun olen. Voih, että kaipaan sitä!! Mutta eihän tässä enää kauaa aikaa ole ja onhan tämä raskaus ihanaakin välistä! Varsinkin niinä ihanina hetkinä kun ei paina eikä kolota mihinkään ja pikkuinen näyttää elonmerkkejä (hellästi) :heart: :heart:

Voimia kaikille!! :flower: :hug:

Nyt on jo kiire!! Pitää mennä ihailemaan ja pesemään vauvan vaatteita!!! :D :kieh: Voi kun olen odottanut tätä päivää!!!

santrra ja pikkupoitsu 31+2 :heart:
 
Huomenet täältäkin=)

Mymmelis: Tänne on maailman yksinkertaisin liittää profiiliin se kuva..jopa mä onnistuin :LOL: Tuolla ylhäällä kun lukee "olet kirjautunut sisään tunnuksella xxx" niin siinä vieressä on se kohta "muokkaa tietojasi", sieltä vaan lisäät sen kuvan...

Olen jo aiemminkin kysynyt, mutta pipsa possu ja muutkin, missä sairaalassa on vielä niin alkeellinen käytäntö, että perätila tarkoittaa automaattisesti sectiota??

(.) Neuvolassa eilen käyty, ja kaikki ok=)
- pissa puhdas
- paineet 130/66
- hb 115 (viimeksi 110; lisäraudalla hiljaa hyvä tulee)
- painoa tullut 7kg alusta (230g/vko)
- sf 28cm (lähellä yläkäyrää porskutellaan)
- vauvan syke 146
ja poikittainhan se vesseli on taas itsensä siellä keikauttanut :headwall: Pää on tuolla oikean lonkan seutuvilla ja jalat sitten vas. kyljessä... ja sen kyllä huomaa, puskee välissä niin lujasti "läpi kyljestä" :D Johan tässä on vielä kuukausi aikaa kääntyillä...

Peloista: vielä.... itsellä ei ole pienintäkään pelkoa... johtuu ehkä siitä että aiemmat synnytykset ja imetykset on sujuneet niiiin mallikkaasti... ainoa pientä huolta aiheuttava seikka on tuo sairaalaan ehtiminen.mulla kun nuo synnytykset on sellasia pikkusen nopeita tapahtumia... mutta, senkin olen ajatellut niin, että jos synnytyksen on tarkoitus tapahtua omassa autossa, miehen toimiessa kätilönä, niin sitten sen täytyy mennä niin..no can do...


äippä ja nytty rv 30+0 :heart:
 
Olipas jokseenkin hankala yö. Ensin ukko kulta yritti vallata koko sängyn ja hyvä ettei mun päällä nukkunu. :LOL: Sit ku vihon unen sain, ni heräilin vähä väliä ja lopuks sit aamul siihen et molemmat lonkat oli aivanturrana :kieh:

Tuntuu noi möykyn liikkeet jotenkin niin oudoilta. Kun se on nykyään niin kokonaisvaltasta muljuamista ja sit semmosia hennompia potkuja ku ennen. Onko se ihan normaalia????? Jotenkin on ruennu kamalasti huolettamaan että onko siellä kaikki varmasti hyvin.

Sain aamulla hoitoon kyllä yhen maailman sulosimmista koiranpennuista. :heart: Anoppi kävi tuomassa tommosen ihan pikkusen koiran hoitoon mulle päiväksi kun heillä ei ketään ole päivään kotona, ni ei tarvi reppanan yksin oleilla kotona.Aivan yli sulonen..

Lauantaina ajattelin käydä hakemassa pinnasängyn tarvikkeineen. :D Ei millään malttas oottaa et saa rueta kasaamaan sitä tonne makkariin omalle paikalleen!!!! :whistle: :heart: :p Vaikkakin luulen että kultsi sen kasaa ja mä komentelen et saahaan se oikeelle paikalle. :LOL: Sit ei tarviskaan enää kun ostaa turvakaukalo. Senki oon kyl kattonu valmiiks et se ei tarvi ku hakee sit vaan, kun tuntuu siltä et rahaa riittää siihen. Yllättävän kalliiksi tulee tämä vauvailu ku esikkoa oottaa. Mut mikäs mukavampaa ku shoppailla vauva tarvikkeita. ;)

Mulla on ircissä sivut, mutta en tiä tohinko paljastaa nicciäni... :ashamed:

Nyt koiravauvan kans telmuamaan ja ootteleen et möykyn tuleva kummi ( miehen sisko, mun erittäin hyvä ystävä ) tulee kyläilemään ja kattomaan vauvan vaatteita.

Palaillaan taas myöhemmin. Ihanaa päivää kaikille möhömahoille :D :wave:

liinu83 + möykky29+2
 
No mie oon Chipmunk^ ircissä.... Miulel pitää vaan kertoa siin oletuskansiossa, et on täältä kaksplussan puolelta, ni lisään listoille, ni näkyy ne muutkin kuvat... Siellä on kuulemma aikalailla kaikenmaailman perverssejä, jotka läähättelevät iso-mahaisia :| Siksi moinen..

Laita Iinu mulle vaikka yksärillä nicciä :LOL: Mä sain nyt jostain åpäähänäni, että haluan tietää ketä on täällä niccien takana, kamala pakkomielle :LOL:
 
Peloista olette puhuneet: Jaa-aa en mä tiiä onhan niitä mutta ei oikeestaan sit siihen synnytyksen jälkeiseen aikaan liittyen vaan tähän maha-aikaan ehkäpä enemmänkin..samanlaisia kuin Birdiellävälillä enemmän ja välillä vähemmän.

Kiitos tsempeistä ja kovasti rakkaalle ystävälleni paranemista toivon :heart: Mutta onneksi hän tietää että hänellä on paljon ihmisiä jotka välittävät hänestä :heart:

Mulla ei ole kuvia itsestäni netissä.

Äippä on kyllä tosi positiivisen olonen ihminen =) mutta se on hyvä asia pelkästään =)
 
Kiitos poika04 =)
Mulla on ollut niin paljon negatiivisia asioita elämässä, että niiden kautta ehkä olen vain vahvistunut... ja oppinut, että suren ja tuskailen vasta kun on joku syy siihen... etten siis stressaa elämää etukäteen=) Ja pyrin ajattelemaan, että elämässä sattuu ja tapahtuu, halusin tai en.. kaikkeen ei voi vaikuttaa....
Jaksamisia sinulle ja ystävällesi :hug:
 

Yhteistyössä