***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

KATRIAINEN:eek:npas sulla pitkä väli neuvolakäynneissä :eek: mä olen käynyt alusta asti kahden viikon välein neuvolassa ja nyt on joka viikolle joku käynti ( vuorotellen tyksis ja neuvolas )

JENNI: kävin vielä ihailemassa teidän pikkuisen kuvaa, kyllä on suloinen tyttö :heart:

 
Onnea Jenni! Hyvin teitte minkä teitte, haikaralta vauvan veitte :) Ihanaa kun kaikki on hyvin, ollaan oltu ihan ihmeissään mihin sä katosit. Täällä vedet silmissä, kun on niin söpö vauva, niisk. Ja niin mielettömän pikkuinenkin. Tule Jenni kertomaan vauvan kuulumisia kun ehdit.
 
Oi kun oli ihana kuva jennin pikkuisesta :heart:

Katrinainen; hurjalta kuulostaa että sulla on noin pitkä väli neuvola käynnissä tässä vaiheessa. Meillon rv 30-36 kahenviikon välein ja sit loppuaika viikon välein käyntiä....
 
katrinainen, olen huomannut ihan samaa,että kun makeaa syön tulee ällö olo. sitä tekee mieli, mut sit ku syö tai juo, niin ällöttää :/ .
neuvolassa olen minä käyny n. 4 vkon välein. nyt sit tästä eteenpäin väli on 2 vkoa ja sit lopuksi kait se vko.
mut arvatkaas =) mulla on 7 vajaata työpäivää =) ja sit alkaa äippäloma-jeeee =) =)
hyvällä omalla tunnolla jään töistä ja pistän pillit pussiin,kyllä tämä on sen verran raskasta ollu |O
matala hemppari aiheuttaa varmasti suurelta osin tätä väsymistä ja huonoa oloa seistessä..ja minä inhoan rautatabletteja, olen kyllä syöny niitä mut eivät ole mun kavereita.

:flower: :flower: :flower:
 
kiitos kaikille neuvola kysymyksiin vastanneille mulla on lääkäriaika sairasloman jatkojen katselmukseen viikolla 33, siellä ei siis mitään testejä oteta, mutta aion vaatia että tutkivat samalla ainakin verenpaineen ja mahdollisesti pissan. ihan varmuuden vuoksi. eivät varmasti voi kieltäytyäkään. onhan sillä lääkärillä se verenpainelaite kuitenkin siellä huoneessa. :) Mä aion siis ruveta hankalaksi. :LOL:
 
:heart: :hug: Oikein paljon onnea Jennille, isälle ja tietenkin pikku prinsessalle.!Vaikka en sinua tunne ,niin kyyneleet tulivat tuon kuvan myötä itsellekin. Vielä olisi vajaa 9 viikkoa laskettuun aikaan. Kaikille jaksamista missä vaiheessa sitten oletkin....
 
Heippa! B)

Oi ei miten tuli itku kun näin tuon suloisen Jennin vauvan! :heart: Uskomatonta ajatella tosiaan et meillä muillakin on tuollaiset pienet ja täydelliset ihmisen-alut sisällämme!

Sektiosta: olen nyt th:n kehotuksesta alkanut valmistautua ajatukseen tuosta leikkauksesta, vaikka se vaikealta tuntuukin ja pelottaa. Haluaisin kysyä sektion kokeneilta miten nopeasti toivuitte ja onko jotain jota kannattaa huomioida ennen/ jälkeen ja joka kenties auttaa koko prosessin onnistumisessa? En mielellään halua kuulla kaikista kauheimpia kokemuksia, mutta siis sellaisia "kohtuu kestettäviä", jos saan toivoa ;)

Kuten joku jo tuolla laittoikin, niin tosiaan tuntuu et aikapula iskee. Varsinkin nyt jos tuo sektio tulee (josta olen jo itse ihan varma jostain syystä..) ja sehän tehdään ymmärtääkseni pari viikkoa ennen LA:a. Kävin eilen ostaa Prismasta kaikkia vauvan juttuja - suositelen muuten, paljon halvempaa kuin esim. apteekissa. Ja itkuhälytin (Doro) tuli postissa. Nyt alkais suurin osa olla valmiina eli pyykkäys onkin sitten seuraava projekti.

Huh, miten on mahdollista et vasta oli syksy ja tuntui että vauvan tuloon on ikuisuus ja nyt se odottaakin ihan jo nurkan takana?! :whistle: Majj: mulla kans maha - kohtu - on arka ja ihan kipeänä. Erityisesti asennon vaihto yöllä tuntuu pahalta. Ilmeisesti kuitenkin normaalia kasvu-kipua, oletan...

Meillä huomenna synnytysvalmennus ja ensi viikolla sitten se sektio-tarkastus ja kenties lähete. Tää kyllä istuu kuin tatti, joten ihan oon sata varma, kuten jo sanoinkin, tuosta lähetteestä. Pääasia et saadaan vaavi terveenä ulos.

t. eeti+papsukka 32+4 :heart:
 
Tervehdys!

Ihan mielenkiinnosta aloin laskemaan, että montako kertaa ite oon neuvolassa/lääkärillä/ultrassa käyny ja eipä kovin hurjalta vaikuta... eli siis... Neuvolat: 10+, 14+, 25+ ja 29+, ultrat: np 12+ ja rakenne 18+, lääkäri 20+. Siinäpä ne, ei siis edes niin montaa kertaa kuin mitä suositus on ( ainakin mitä Tekayn sivuilla on se taulukko ) Seuraava neuvola olis sit ens viikolla torstaina ja viikot silloin tasan 32. Katotaan miten sit alkaa tahti kiihtyä. Ihan kyllä voin veikata, ettei tarvii kuukauteen käydä, jos synnytystapa ultra sattuu kuukauden sisään. Ja ultran aika riippuu varmaan pitkälti siitä, miten KYSissä sit ottavat vastaan.

Pyysin viime neuvolassa lähetteen sokerirasitukseen, kun oli tuota lähtöpainoa ( bmi 28 ) ja kun neuvolatäti sanoi, että vauva on jo iso ( sf rv:lla 29+1 30 cm ), niin kävin siellä rasituksessa sitten eilen. Tänään sain tulokset eikä mitään häikkää sokereissa :) Saan siis rauhassa jatkaa karkin popsintaa :LOL: No joo, en siis tahallani halua kasvattaa mitään jättikokoista vauvaa, mutta jos ihan ilman mitään sokeria ( esim. kahvissa ) olis pitäny olla ja elää, niin mulla olis varmaan leikannu totaalisesti kiinni! Ja olen kyllä nytkin alkanut ihan tietoisesti, mutta en orjallisesti, noudattamaan tuota raskausajan diabetes ruokavaliota. En halua sitä 25 kg:n painoa, mikä esikosta tuli :ashamed: Mutta katotaan miten muijan käy!

Nyt tekemään pääsiäiskortit loppuun, että saapi postiin.

Mukavaa päivää kaikille!

Ja Jenni Voi kun söpöliini tuo teidän uusin tulokas! Halit hänelle!
 
Onnea Jennille ja perheelle prinsessan syntymisen johdosta :flower: todella söpönen pikkuinen.

Katrinainen Kyselit neuvola käynneistä. Meillä kanssa tosi harvassa nämä käynnit. Eli kävin vkolla20 nlassa ja sit 26 viikolla ja nyt seuraava käynti osuu 32 viikolle ja en ole varma saanko käynnin neuvolaan vielä viikolle 36 vai hypätäänkö suoraan 38 viikolle jolloin mulla on aika äippäpolille käynnistysaikaa miettimään.Eli ei tääläkään kovin usein seurata vaikka mulla hepariini hoidot ja verenvuodot ollut. Ja nyt saan viedä jo tällä viikolla paperit kelaan jotta saan pakkauksen ja saan tietää äippäloman alun. Jee!!

Mintsi+lepakkovauva 30+2
 
eeti Mulle tehty sectio ja viiva pystyyn vielä. Voiko sanoa, että hyvä kokemus? Mulla ei siis mitään pahaa sanottavaa! Leikkauksesta viikko, niin en tiennyt ( muuta kuin arvesta ), että on leikattu. Uskon että omalla positiivisella asenteella on vaikutusta tervehtymiseen! Ja ahkeralla haavan suihkuttelulla ja ilmakylvyillä. Kipupumppu mulla oli kiinni 2,5 vrk ( maanantai aamuyöstä keskiviikko aamupäivään ) ja sen jälkeen ihan buranaa ja panadolia tabletteina olisinko noin viikon verran syöny ( en maksimi annoksia ). Sitä en tiiä, oliko antibioottikuurilla ( jonka rintatulehdukseen jouduin syömään ) myönteinen vaikutus nopeaan tervehtymiseen?

Tässä siis ainakin positiivinen "tarina" ja tervehtyminen sectiosta :)

Hyvin se menee, asennetta ;)
 
eeti: Mulla on kans ihan hyvä kokemus sectiosta. Tekivät leikkauksen puudutuksessa. Koko ajan oli henkilö selostamassa vieressä mitä millonkin tapahtuu. Pian sieltä siten eka rääkäisy kuuluikin :) Haava on hiukka kipeä n. viikon verran, mutta siihen saapi kipulääkettä. Tikkejä joudutaan ompelamaan muistaakseni kolmeen kerrokseen. Vauvaa painavampaa ei saa nostella vähään aikaan, mutta eipähän sitä alatiesynnytyksenkään jälkeen hirveästi rehkitä, on se torttu sen verran kipeä! Ihan niin kuin Pipsa Possu sanoi; asenteella siitä selviää :)
 
Onnea Jenni!!!! Ihanaa että kaikki meni loppu viimein hyvin! Kyllä sadaan olla tyytyväisiä terveydenhoitojärjestelmään!! Ihan meinas itku tulla kun kattelin teidän vauvan kuvaa... Jos en töissä olis, niin kyyneleet olis pitkin poskia. Onnea koko perheelle...

mitä tohon pelkäämiseen tulee, niin toi kukkaruukku kommentti ainakin pisti mut maan tasalle.. Ketä se sano, että k-kuolema on yhtä todennäkönen kun sais kukkaruukun päähän. Mä oon ainakin laittanut stopin pelkäämiselle ja heti maistuu elämä paremmalle.. Ja jos oikeesti tuntuu että pelko vie kaiken ilon, niin käy juttelemassa ammattilaiselle!!!! Ettei tuu mitään pahempia juttuja..

(.) täällä voidaan hyvin. vauva on aktiivinen ja koitaa pukkailla itteään kyljistä pihalle. Potkut tuntuu jo aikas voimakkaina.. Eli tn. myös meillä kaukosäädin heiluis mahan päällä...

Levottomat jalat meinaako se sitä, kun tuntuu että pitäs koko ajan liikehtiä johonkin asentoon??? Tyhmä kun oon niin kysyn. täällä on parina iltana tuntunut "kasvukipuja".. Semmosia, että jalkoja pakottaa ja pitäs liikehtiä.. Oon sitten saanut hierontaa mieheltä ja käyttänyt kaurapusseja... Kurjaa... viimeyö menikin sitten kolmella heräämisellä. plaah... mutta en valita, kun muuten kaikki hyvin..

tässä meidän kuulumiset pikana...

birdie + ahmatti 30+6!!

 
Voi luoja, ONNEA JENNI :heart:

Ihana kuulla, että te ootte kunnossa, mahdottomasti onnea pienestä nyytikästä, ompahan mahdottoman suloinen pieni tyttö :heart:

*helpotuksen huokaus*

Ihanaa, nyt on meitin vauva-laskenta alkanut :saint:

Kiva kuulla, että kaikki on hyvin :heart:
 
weiss
Rintapumppu gallup: Meinaattako hankkia vehkeen etukäteen ja jos, niin millasen? Mie aion sen hankkia, kun esikoisesta sitä tarvittiin heti ja olis kyllä hätä ollu suuri, jos sellaista ei olisi ollut. Mutta, joudun hankkimaan uuden, enkä tiiä millasta.. Aventin isistä, sitä manuaalia on kehuttu, mutta on sillä hintaakin. Kunnon pumpun haluisin kuitenkin, jos on yhtä ahkerassa käytössä, kun esikoisesta. Sitten alkaakin olla kaikki valmiina, aa |O puuva!
 
Kyllä mä luulen hankkivani. Haluan imettää mahdollisimman pitkään, jos vaan neidille kelpaa ja maitoa tulee. Toiveena tietty olis, että neiti huolis äipän maitoa myös pullosta -> vapauttais äipälle hetken omaakin aikaa :whistle:
 

Yhteistyössä