TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Heippa hei!

Käyn kyllä täällä aina lukemassa kuulumisia, vaikka tuolla kerhon puolella enemmän kirjoittelenkin ;)

Tänään aamusta käytiin rakenneultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin. Sikiö vastasi viikkoja ja kaikki näyttäisi olevan miten pitääkin. Istukka mulla on etuseinässä ja sen vuoksi liikkeet ovat tuntuneet vain satunnaisina. Ja kuten jo alusta saakka olen arvellutkin, on meille tulossa pieni poika :heart: Ihanaa!!

Muuten olo on aika hyvä. Varsinkin ensimmäiseen raskauteen verrattuna, on tämä ollut helppo :D Supistellut on melko paljon viime aikoina, mutta ultraajan (lääkäri) mukaan se on uudelleensynnyttäjällä tässä vaiheessa normaalia. Ei sitten varmaan syytä huoleen :/ Pakko on kuitenkin hieman hiljentää menoa, kun kuitenkin niin herkästi menee maha kovaksi ja tuntuu :x

Hyvää joulun odotusta kaikille :xmas:

Wilhelmiina ja pojanpallero 19+1 :heart:
 
Minäkin enemmän kerhon puolella, mutta käyn täälläkin kyllä päivittäin. Varmaan se on tämä tuleva joulu joka hiljentää palstaa ja raskauden puolivälit. Varmaan alkaa monella stressi laukeamaan ja tuntuu, että ei ole oikein uutta kerrottavaa.

Wilhelmiina en huomannut onnitella sinua hyvistä ultrakuulumisisat ja pojasta tuolla kerhon puolella. oikein oikein sydämelliset onnittelut.

Me suuntaamme jouluksi Espanjaan (vaikka en sinne oikeastaan alunperin halunnut), koska miehen vanhemmat majailevat siellä suuren osan vuodesta. Ei yhtään huvittaisi mennä vahtimaan jokaista suupalaatoksoplasmoosin pelossa. Mutta varmasti tulee kiva loma. Ensi vuonna vietämmekin sitten ensimmäisen perinteisen perhejoulun. ihana ajatus.
 
Heips,

mä en edes tiedä mistään kerhosta mitään...

Pidetään me jäljellä olevat sen verran säpinää, että ei pääse pino homehtumaan :) Voihan se olla tosiaan niinkin, että joulukiireet painaa päälle ja moni elää niin seesteisiä aikoja, ettei välttis ole ihmeempiä kuulumisia.

Pitäisi lähteä illalla jouluostoksille, vielä kun tietäisi mitä hakea, niin voisi olla pieniä mahdollisuuksia selviytyä ilman hermoromahdusta :whistle:

Päikkäri + mamma 20+3
 
Pidetään me täällä vauhtia yllä!!! B) Miekään en sitten tuonne kerhpn puolelle kotiutunut, vaikka lakuperäinen tarkoitus olikin...

Hyi hyi, eilen oli meillä kylässä sellainen mukava tapaus, kun oksennustauti :headwall: Hyi että, olo on kyllä hiukkasen hapokas vieläkin... Tuli koko ilta vietettyä tuolla vessan puolella, milloin mik'kin pää siellä pöntön uumenissa :LOL: Onneksi oli vaan tuollainen kesy-versio vatsataudista, ettei venynyt koko vuorokauden kestäväksi kramppaamiseksi, kuten yleensä minun kohdalla!!! Mielummin katkaisisin käteni kun kramppaisin vessassa vuorokauden...

Nyt suihkun kautta joulu ostoksille, ainuttakaan lahjaa nimittäin vielä ostanut.. Mies jouttu oleman koko viikon töissä, 12 tuntisia päiviä jouluaattoon saakka :eek: Jääpi koko joulu miun harteille :ashamed:
 
Moi,

rakenneultrassa käyty ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Ainut harmi oli, että istukka on mennyt osittain kohdunsuun päälle, ja tämän vuoksi sain ajan lääkärille jotta katsotaan tilannetta helmikuussa. Onko kellään nyt tai ollut aiemmin sama tilanne? Toivon että se muuttaa vielä paikkaansa ennen kevättä...

Sukupuolesta kysyimme, mutta kätilöllä oli selvästi periaate ettei oikein sano mitään selvästi. Tyttöä nyt veikkaamme kumminkin, kun kätilö kuitenkin sanoi ettei nähnyt mitään ulokkeita. Itse en kunnolla niistä kuvista saanut selvääkään.

Oli kyllä ihana nähdä taas pikkuinen, kovin eläväinen oli siellä!

mouku ja nappula
 
mäkin kyllä käyn päivittäin täällä sekä kerhon puolella..mut tuntuu kans siltä,ettei tällähetkellä ole kummemmin mitään kirjoteltavaa :/
huomenna on aamusta rakenneultra ja sitä odotan innolla!käyn sitten kertomassa kuulumisia..
 
Minäkään en yritä kadota minnekään, mut nää mun viestit ei vaan niin millään meinaa löytää tietään perille!!! Joudun aina kopioimaan viestit ja lähettää useamman kerran jne.

Minä on tunne vielä(kään?) liikkeitä kunnolla, jotakin möyrimistä välilä vain. Mutta en mitään kunnon potkuja tai siis niitä ilmakuplia. Olen toissynnyttäjä, tiedän mitä tunnettä etsiä..No, huomenna neuvola, sitten ainakin tietää mitä alakerran yksiöön taas noin suurinpiirtein kuuluu.

Me aiotaan myös kysyä kumpi olis tulossa, toivottavasti kätilö kertoo! Tyttö olo kyllä vahva, esikoinen on poika.

sinuhe ja Onni-ILona 17+2
 
Mouku80: Mulla on kanssa istukka takaseinässä osittain kohdunsuulla. NP-ultran aikoihin istukka oli jo siinä, silloin lääkäri sanoi että se saattaa nousta kohdun kasvaessa. Vaan eipä ollut ainakaan vielä noussut. Kävin äitipolilla rakenneultrassa ja siellä todettiin tuon istukan olevan edelleen kohdunsuulla. Sain uuden ultra ajan rv 28, tosin mulla tarkkaillaan muutenkin istukan toimintaa verenpainetaudin vuoksi. Kätilö sanoi että ei syytä huoleen vielä tässä kohdin ole, koska kohtu kasvaa vielä huimasti ja istukka saattaa nousta sieltä. Ymmärsin että tuollainen istukka voi aiheuttaa vähäistä tiputtelua ja loppu raskaudesta saattaa joutua "lepoon" + alatie synnytys ei kaiketi onnistu. Mutta en murehdi tuota vielä. Josko se sieltä nousisi =)
 
Onnittelut mouku hyvistä ultra-uutisista. Älä tuota istukkaa sure. Se saattaa todella suurella todennäköisyydellä vielä nousta. Ja jos joudut sektioon sen takia, niin sekään ei ole tavatonta tai vaarallista. Mulla oli kanssa yhdellä kaverilla istukka kohdunsuulla, siirtyi itsestään pois ja normaali synnytys tuli. Ei hätää.
 
No mä nyt yritän tsempata täällä, kun en kerhon puolellakaan vaikuta :) Kovin vaan on jotenkin joululomilla jo mieli eikä aina jaksa töiden jälkeen enää koneelle...

Mutta, ultrassa kaikki oikein hyvin! :) Oli helpotus kuulla se, vaikken mitään erityistä epäillytkään. Sukupuolta kätilö ei mielellään lähtenyt arvailemaan, koska napero piti jalat tiukasti ristissä koko ultran ajan, eikä hän saanut asiasta selkoa. Olisi kyllä kertonut, jos olisi nähnyt. Mokoma... Mä olisin NIIIIIN halunnu tietää! No 4D on sitten tammikuun puolella, jotta josko siellä sitten lisää infoa vauvasta kaikin puolin. Ja tietty se video :p

Mullakin istukka on ultran mukaan tuossa ihan edessä, joten potkut tuntuu siks vaimeina ja harvoin.

Mä joskus vannoin etten tekisin juuri mitään hankintoja ennen aikojaa tulevalle vauvalle. Noooo... olen EHKÄ innostunut kiertelemään kirppiksiä ja etsimään kaikenlaisia 70-luvun henkisiä vauvan vaatteita... ja jotain on jo tarttunut mukaankin. Kunhan en nyt liikaa innostuisi!! Onko muilla jo isompia hankintoja tehtyinä (sänkyä, vaunuja tms.) vai tuleeko "perintönä" vanhemmilta lapsilta? Vaunut tekis jo mieli ostaa... :saint:

Neuvolakäynneistä: mulla nyt takana kolme käyntiä, joista yksi oli se lääkärineuvola. Seuraava on sit tammikuussa. Eli noin 4-5 viikon välein on ollut. Kai ihan normaalia? Mulla on vaan niin kiireinen terveydenhoitaja siellä, etten häntä ole nähnyt kuin kerran... Aina ollu siis eri tyyppi siellä vastassa
:/

naukuri 19+0
 
heipä hei :wave:

Olisiko tilaa yhdelle "eksyneelle" huhtikuiselle?
jotenkin olen tippunut huhtikuisista "pois" ja ajattelin hakea lisäpotkua täältä kun laskettu muutenkin lähellä toukokuuta.

olen siis vielä kk verran 25v jo 2 pojan äiti ja kolmatta odotetaan syntyväksi 26.4 eli aivan huhtikuun lopussa- synnärinä naqistenklinikka :heart:
alku jännityksen ja pelon jälkeen olen pääsyt "nauttimaan" raskaudesta ja sen tuomista kiloista jne.. :xmas: vaikka kilojahan kukaan ei toivo.

rakenne ultra oli 2 viikkoa sitten, kaikki oli hyvin ja vauva oli lasketunajan kokoinen. pyllisti anteliaasti ja kätilö tytöksi vauvan risti. mitään 100% varmuutta ei siis ole mutta tyttöä meille odotellaan kai :D :heart:
varasin miehelle ja minulle joululahjaksi 4d ultran ja se on jo 8.1- sitä kovasti odotellaan sillä mies olllut vaan rv 7 aikoihin mukana ultrassa ja silloin vauva oli toukka. :heart:

saa kysellä jos jotain jäi sanomatta, yritän vähän teidän juttuja lukea ja näin päästä kärryille.
voikaahan paksusti :hug: :wave:

(ja toivottavasti olen tervetullut tänne) :whistle:

:heart: : pulttis ja vauva 21+4 :heart:
 
ehdotuksena tuli mieleen että oletteko kiinnostuneita (kukaan?) sellaiseen että sukupuoli laitettaisiin etusivulle synnärin jälkeen tai jos jollain ultrassa ehkä näkynyt (sen voisi laittaa vaikka tyttö? tai poika?)
olisi kiva näin seurata kuinka monta poikaa/tyttöä mahdollisesti tähän pinoon on syntymässä =)
ehdotus vain :wave:
 
Tervetuloa PulttiBois mukaan mahtuu kyllä. Kannatan muuten tuota että merkataan etusivulle mitä kukakin ultran mukaan odottaa. Kiva sitten tarkkailla osuiko oikeaan.

Toivottovasti osuu, sillä ostin jo vaaleanpunaisen oloasun. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Tervetuloa PulttiBois mukaan mahtuu kyllä. Kannatan muuten tuota että merkataan etusivulle mitä kukakin ultran mukaan odottaa. Kiva sitten tarkkailla osuiko oikeaan.

Toivottovasti osuu, sillä ostin jo vaaleanpunaisen oloasun. :LOL:
ihana :LOL:
mulla laatikollinen punaista/vaaleanpunaista :LOL:
joten en tiedä mitä teen jos pallit 4d ultraan ilmestyy :heart: nautin kai villistä ajatuksesta- meille tulisi kolmas poika :LOL:

mutta siihen saakka laatikollinen tyttöjen vaatteita saa odottaa :whistle: ;)

 
Onnea kaikille hyvistä uutisista....

tervetuloa pulttis muistankin sut tuolta vauvakuume puolelta =)

toi onkin hyvä idea et sukupuoli arvailut esiin ja sitten vertaillaan onko osunyt oikeaan..
tänne ei uutta pelottaa vaan se tuleva ultra ja eilen taas oksennuts lenti..ihankuin alkuaikona =)

jopspas sitä paistaisi mielen hyvikkeeksi muutaman tortun :xmas:

poika04&papu 19+6 (huomenna puolenvälin etappi)
 
Se etusivun poika-tyttö-juttu olisi ihan kiva :heart:

Voi sentään, mie olen ihan vannoutunut vauvan vaatteiden väijyjä jo B) Ei noita vaatteita vielä ole mitekään paljoa, muutaman bodyt, ruokalappuja kolme, t-paitoja yms semmoisia pikkujuttuja, mutta kyll sitä joutuu koivn itseään hillitsemään, kun näkee niin suloisia ja mieleisiä vauvan vaatteita joka paikassa.
Mitään "iso" ei olla ostettu, tiedä sitte, tarvitseekohan edes ostaa, kun sukulaisilta ja kavereilta tulee noita vaunutarjouksia ja muitakin saadan varmasti. Mies kyllä tuumasi, että meille kelpaa sitten vain paras, hän ei halua mitään rikkinäisiä vaunuja tms, ostaa sitten kokonaan uudet :$
Uusi turvakaukalo olisi ainakin hakusessa, olen katsellut noista kuvastoista niitä parhaimpia. Maksakoot mikä maksaa, me kuitenkin tullaan autoilemaan pienestä saakka aikalailla, niin olisi hyvä olla kunnon kaukalo. Akta Cracolla näyttää olevan kivan värisiä ja mallisia :whistle:
Jos tullaan siihen tulokseen, ett'ä ostetaan vaunutkin itse, niin siinäpä onkin vasta pulmaa, pitää kulkea näppärästi kaupungissa, mutta myös maastossa :LOL: Meillä on miehen kanssa koko eroakin aikalailla, joten säätövaraa saapi olla ... Hoh hoh... No onhan tässä aikaa vielä :whistle:
Semmoisen viritys turvavyöhön pitäisi saada ostettua, se mikä pitää vyön ihan tuolla alhaalla, ettei lonkkien kohdalle kuuluva vyö nousisi missään vaiheessa mahan päälle. tekee kolari tilanteessa pahaa jälkeä sikiölle :(

Tänään sain hm:stä paketin, missä oli kaikki akivoja tunikoita ja paitoja, otin jo vähän isompia vaatteita mukaan, mahtuu sitten keväälläkin :LOL: Nyt siellä on muuten ale-kopassa kamalasti vaatteita!!! *wink wink*
Nyt tarvittaisiin vaan niitä housuja :whistle:
 
Mymmelis kävin jo ale-kopalla. -70% ja sain espanjaan kivoja paitoja. Kyllä kannatti. Jotenkin näin joulun alla karkaa nuo ostelut käsistä.
PulttiBois täytyy varmaan pyrkiä hiukan rajoittamaan, ettei sitten poikaparka kulje ensimmäistä vuottaan vaaleanpunaisessa :whistle: .

Huomaa, että mulla on vapaapäivä. Olen täällä koko ajan. Huolestuttavaa? ;)
 
Moi taas,

meillä on hankintoja tehty pinnasänky ja turvakaukalo. Molemmat ostettiin käytettyinä ja sen vuoksi kun löytyi kivat edullisesti läheltä. Vaunut kyllä varmaan ostetaan vasta ihan huhti-toukokuussa kun ei meillä ole oikein niille tilaa. Muita hankintoja vähitellen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
Onnea kaikille hyvistä uutisista....

tervetuloa pulttis muistankin sut tuolta vauvakuume puolelta =)

toi onkin hyvä idea et sukupuoli arvailut esiin ja sitten vertaillaan onko osunyt oikeaan..
poika04&papu 19+6 (huomenna puolenvälin etappi)

heippa myös itsellesi, tuttu nikki =)
ja tuosta arvailusta, toki voi laittaa jos ihan varmaa tietoakin. ? merkki vaan perään jos ei ihan varma tai olo jompi kumpi.. :D
 
hankintoja
meillä on pojilta jäänyt erittäin hyvä kuntoinen pinnis, samoin nuoremmalle ostettu baby björnin sitteri (on muutes ehdoton meillä ollut), syöttötuoli ja vaatteita.
käytettynä ostin uudenveroiset teutonian rockyt (ihgut :heart: ) ja hyvältä ystävältä ostan jalustallisen turvakaukalon ja siihen "kuuluvat" gracon matkarattaat maaliskuussa kun hänen lapselta jää se pieneksi- mihin saan siis kaukalon kiinni.
niin ja laatikollinen pinkkiä löytyy myös :LOL:
eli aika paljon jo kaikkea alkaa olemaan vaikka aikaa vielä.. hurjasti :whistle: ;)
 
Iltaa piiitkästä aikaa!

Kerhoiluun olen melki kokonaan siirtynyt, täällä kyllä käyn kanssa lueskelemassa ja päivittelemässä. Poika/tyttö päivitys ihan ok, vilkaisen nuo vanhat kuulumiset myöhemmin lävitse ja lisäilen listaan. Jos joku jää puuttumaan epähuomiossa, niin laittaa sitten mulle vaikka yynä tiedon tulemaan.

Rakenneultrassa kävin itsekin tänään, kaikki oli kunnossa.

pakko mennä, voikaa hyvin :wave:

Annastiina, rv 19+2


No niin, nyt on kakut kuorrutettu ja muutama päivitys saatu aikaiseksi.
Pulttikselle tervetulotoivotukset!
Ikäkyselyyn minä olen nyt 38 ja 39 kun vauva syntyy, mies täytti juuri 45.
Neuvolassakin kävin tänään, kilo oli tullut raskauden alusta painoa lisää, paineet ym kunnossa. Olo on muutenkin loistava, närästys vaan tuppaa vaivaamaan |O
Voikaahan kaikki hyvin, nyt menen jääkaapille koluamaan :D


 
Tervetuloa mukaan Pulttis,ollaankin "vanhoja tuttuja" :D

Onneksi olkoon kaikille hyvistä ultrauutisista!!!

Olis kiikarissa sellaset halvat yhdistelmävaunut mutta rupesin miettimään onko sillä merkitystä kun ovat mustat? Meinaan että onko kuumat kesäaikaan,onko kellään kokemusta??

En tiedä joko oon tä kertalleen maininnut,mutta meillä ei siis ole tehty vielä hankintoja vauvalle... tarkoitus olis rakenne ultran jälkeen ruveta pikkuhiljaa ostelemaan,kerralla ei kuitenkaan oo varaa kaikkea =)

Nyt just on aika seesteinen vaihe,rakenneultraa odotellessa,joten ei oo ihmeempiä kerrottavana... Vauva liikuskelee jonkin verran,mitään selkeitä potkuja en tunne,mutta sitä muljuamista ja tökkimistä =)
Tuntuu et maha olis jo melkoinen...pitäs saada itsestään irti ja lykätä kuva tonne prohviiliin...

Repa ja kutvonen rv 19+1
 

Yhteistyössä