TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annastiina69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ihanaa, täällä tiedetään jo, onko tulossa tyttöjä vaiko poikia!!! :heart: Niin se aika vaan menee, äsken oltiin vielä ihan alkutekijöissä ja nyt jo melkein puolessa välissä!!! :whistle:

Tänään on ollut kovin omituisia ja onhottavia tuntemuksia masussa :| Semmoista kovaa menkka kipumaista jomotusta, ihan niin kovin että oksettaa. Verta ei ol ekuitenkaan näkynyt, eikä kuulunut, joten uskaltaudun varmasti olemaan ihan rauhallisin mielin toistaiseksi. Kivun ollessa pahimmillaa, kohtu on kova :| Kerkeisn jo miehelle soittaa töihin että apua apua, soitanko jo lääkäriin.. Rauhoitteli mua vaan kovin ja sanoi, että siellä se vauva kömpii ja potkii äitiään, ei sillä mikään ol ehätänä :heart: Pakkohan se on uskoa, tai mielenterveys pettää...
Mulla on kyllä hyvä mies. Muuten on jörö, ei pahemmin puhu eikä pussaile, mutta nyt raskausaikana on ollut nin kovin hellä, juttelee ja kyselee jatkuvasti, ottaa vakavissaan kaikki mun vouhotukset ja on aina tukena, kun on tarvis. :heart:

Hitsit, kun saisi kameran toimimaan, siellä on muutaman päivän takaisnen masu kuva :heart: Voisin tulla tuonne kerhon puolelle laittamaan sen, jos innostun siitä. Jään kyllä tänne kerhon puolelle, näitä saliksia j akaiken maailman systeemejä on ihan hirmuisesti, ei millää voi muistaa kaikkia!!!

Jeee!! Eilisellä ortopedi käynillä sain lääkärin sitten kumoamaan saikku päätöksen ja kirjoittamaan työkkäriin lausunnon, että voin ottaa vastaan fyysisesti hyvin kevyttä työtä!!! :wave: JEE! Vuoden päivät olen kotona, neljän seinän sisällä istunut ja nyt pääsen maistamaan taas maailmaa, ennen äitiyslomalle jäämistä B) IHANAA! Tai sama se, vaikka menisin jonnekin kurssille taikka vaikkapa työharjoitteluun, kunhan saan jotain tekemistä ;)
Saisi samalla sen muutaman satasen itse tienattua tähän talouteen, kun syyskuusta asti olen ollut täysin siivellä eläjä, kun ei kela maksa enää mitään tukea. Tyhmä byrokratia, pissii omille kintuilleen, minkä kerkeää :$

Huomenna on jo lauantai, meillä puuttuu vielä suurin osa lahjoista ja muista joulu härpättimistä, pitää varmaan sunnuntaina lähteä Itäkeskukseen riehumaan :laugh: Sinnen väen paljouteen änkemään stressaantuneena ja ahdistuneena. :kieh: Josko ensi vuonna muistaiis aloittaa en lahjojen ostelun ajoissa...

Toivottavasti tämä masu-jomotus loppuu nyt pian hyviin merkkeihin, eikä mitään pahaa tapahdu :heart: Nauku on jo niin tärkeä meille, mä en tietäisi, miten jaksaisin, jos tapahtuisi jotain pahaa. :|

Heippis!
Minä olenki niin ahkerasti tuolla kerhon puolella jutustellut että meinas vallan tämä jäädä vähemmälle...
Voi, onnea kaikille tytöistä ja pojista :flower: tai siis jompikumpihan me kaikki saadaan, mutta näille jotka siis jo tietää :laugh: Mulla tosiaan se rakenneultra vasta viikolla 22 eli 2.1 ja en aio kysyä sukupuolta... Ihan samahan se on kumpiko sieltä tulee, mutta voitte varmaan arvata lähinnä miehen haaveet, kun talossa komentelee jo 3 akkaa? :D Mutta toukokuussa se sitten selviää...

Täälläpä ei mitään erikoisempia, vauvaa kasvatellessa ja noin.. esikoinen oli niin suloinen, kun kysyi että "äiti, koska se sun vauva oikein tulis tänne?" vastasin että sitten kesän korvilla, niin tyttö totes että "sittehän me ei päästä zoolandiaan, jo sä menet sitä kesällä synnyttämään..." ja kyselee kaikkia että sattuuko se vauvan synnyttäminen yms... Vastaileppa siinä sitte jättämättä traumoja tuommoiselle 4- veelle.

äippä ja nytty rv 18+2

kuinhan innoissaan nuo naistenklinikalla on kertomassa sukupuolta??? Onko siellä lähiaikoina käyneillä tietoa... Ekan kohdalla oli aika ynseä täti ultraamassa ja ilmoitti kyllä heti alkuunsa ettei mitään sukupuolia katsella... :attn: nyt kyllä on sellai olo, että olis ihan mukava saada tietää..

Tervehdys kaikille!
Neuvolassa justiinsa kävin ja sieltähän ne sydänäänet löytyivät heti!IHANAA :D Ultraa nyt sitten vaan odottelemaan ja sehän onkin jo 2.1 eli ei enää montaa viikkoa.
Miten voikaan olla näin helpottunut olo kun kuulee pitkästä aikaa oman pienokaisen sydänäänet?!?Meinasin heittää volttia kun pääsin neuvolasta ulos:laugh:
Onko kukaan ottamassa vauvavakuutusta?Itse pohdiskelin ja mietin tässä,että missä olis paras mahdollinen?Tapiolaan kyllä meinasin jo päätyä,kun meillä muutkin vakuutukset siellä ja sain ihan hyvän tarjouksen.

Mukavaa viikonloppua ja ihanaa joulun odotusta kaikille :heart:

Hemuli79 ja "mönkijä" 16+6

ps.Mitenkäs tonne kerhoon pääsi,kun en enää muista?!Voiskos joku ystävällisesti neuvoa!?!

Hemuli79: Wilhelmiinalta saat salasanan sinne, ja jotta pääset lueskelemaan niitä juttuja niin pitää sieltä hakea vielä jäsenyyttä. jahka saat tuon salasanan ja menet sinne kerhoon, niin sieltä löytyypi kohta "hae jäsenyyttä".. johan oli taas sepustus :laugh:

menin sit tänään taas neuvolaan kuunteluttaan sydänäänet, ja siellähän se jumpsutti 155 :heart: neuvolan täti sanoi et koska istukka edessä niin voin rauhassa odotella n.3viikkoa vielä ennen kunnon potkuja/möyrimistä.
Mulla kans enää reilu viikko ultraan, meen heti joulun pyhien jälkeen.

kannattaako ottaa vakuutus samasta yhtiöstä mistä otti esikollekin vai onko järkee et kummakin on sit eri paikoissa??

Me ei kertaakaan olla tarvittu sillain kunnolla tytöllä vakuutusta mutta otetaan kyllä varmuuden vuoksi tälle toisellekin.

Minkä ikäisiä te muut odottajat olette? :wave:
tyllerö 22v ja 17+2

poika04 Kiitos. En edes oikein ymmärrä mistä tuo mun eilinen hysteria tuli. Ei siitä lihasta listeriaa varmasti saa, mutta raa-asta lihasta voi saada toksoplasmoosin, joka on samaa vaarallisuus-sarjaa kuin listeria. Mutta ei me mitään olla saatu. Nyt rauha maahan. Mä vielä tänään tutkin sitä kinkkua =) . Se oli monesta kohtaa suorastaan ylikypsää.

Ihanaa kun tämä alkaa konkretisoitumaan pikkuhiljaa. Saas nähdä tiedänkö maananataina odotetaanko tyttöä vai poikaa.

Ikäkysymykseen: minä 25 v.

Täällä ollaan jo lähellä kolmea kymppiä 27 ja melkein 28 kun vaavi syntyy..ikä painaa =)
Eivät lääkärissä edes ultranneet katsoivat kohdunsuun ja kuulema kiinteä ja kova..
vähän huolestuttaa ensiviikon perjantaina mennä sinne ultraan et mitä siellä näkyy..eikös pahimmat epämuodostumat ois jo np-ultrassa löydetty? Kun luin keskenmeno puolelta et jollain tytyöllä oli vasta 20 viikolla huomattu et puolet päästä puuttuu??

ranskalaisia söin niin kierää niin pirusti vatsassa...liian rasvaista vaikka uunissa teinkin..
huomenna teen loput lahja ostokset ei sit työviikolla tarttee juosta.

Heipä!!

Onnea heille ketkä ovat nyt tietoisia vauvan sukupuolesta :heart: :flower:

Lilia;kyselit raskauden aikana tehtävistä leikkauksista. Just töissä tänään puhuttiin,kun yhdellä työtoverilla leikattiin ekalla kolmanneksella umpilisäke ja tokan kolmanneksen lopussa tyrä tai jotain,että kyllä se onnistuu!!

Pipsa Possu,kauheeta tollanen vuoto,hui...Onneks sydänäänet löyty :heart: Toivottavasti ei kyse mistään vakavasta.

Mulla oli eilen melko kovaa polttelua parintunnin ajan ylävatsassa...en tiiä mistä tuli,kun en mielestäni syönyt mitään ihmeitä. Yhtäkkiä vaan alko kipuilu :( Sitten se hyyty... Muutenkin mulla on olllut paljon kohdun venymis kipuja yms. kai siellä sitten jotain tapahtuu =)
Edelleenkään en oo varma tunnenko liikkeitä,eivät ainakaan hirveemmin ole voimistuneet...ehkä useammin tunnen sitä muljuamista kuin ennen,mene ja tiedä. Rakenneultraan vielä pari viikkoa (31.12).

Repa 28vee ja Kutvonen RV 18+3

Rakenneultrasta vieläkin sekaisin :) Oli ihana nähdä pikkuinen Nirppumme, joka siellä imi peukkuaan ja vilkutti ihan selvästi vanhemmilleen! Pienellä prinsessallamme oli kovin suloinen nöpönenä ja sivuprofiili, josta saimme ikimuistoisen kuvan jääkaapin oveen :heart: Miekkonen tuossa hokee vähän väliä "isin pienestä tytöstä" - ollaan ihan seitsemännessä taivaassa!!

Kirjoitan huomenna lisää; nyt fiilistelemään miehen kainaloon B)

Pienestä tytöstään ikionnellinen,
Carmen rv 19+5

Tänään tuli tulokset lapsivesitutkimuksesta ja terve TYTTÖ vauva mahassa asustelee!!!!!!!!! :heart: B) Voi mikä taakka harteilta tippu!!Nyt voi sitten oikeasti alkaa nauttimaan tästä raskaudesta!!!

ONNEA kaikille rakenne ultrassa käyneille ja sukupuolen tietäville!!! :flower:

Nyt nauttimaan autuaasta olosta kullan kainaloon!!!

Huomenta kaikille! :flower: Tässä aamupalan ohessa ja ennen jouluostoksille lähtöä on sopiva hetki piipahtaa palstalla B)

Mymmelis Tuskin mistään vakasta on kyse, sillä kyllä itsellänikin on välillä noita "kuukautistuntemuksia" alamassussa ja olen jostain lukenut, että joillain esim. seksin jälkeen kohtu tuntuu paljon pinkeämmältä kuin normaalisti. Eiköhän nuo ole normaaleja kasvukolotuksia, kun pikkuinen siellä venyttelee mamin paikkoja =) Otapa iisisti jouluostoksilla - näissä pk-seudun ostoskeskuksissa saattaa olla _pari_ muutakin ihmistä tänään kuin vain me ;)

j-e-n-s-k-a Me olimme eilen Naistenklinikalla rakenneultrassa ja siellä ainakin kätilö näki suuren vaivan saadakseen selville meidän vauvamme sukupuolen. Itse olin jo moneen otteeseen sanomassa, että eipä tuolla niin väliä, kun pikkuinen piilotteli haarusväliään niin sinnikkäästi (ja lisäksi vähän aloin panikoimaan, kun kätilö yritti saada vauvaa vaihtamaan asentoa - ei mitään ihan kevyitä tuuppauksia, vaikka rouva siinä lohduttelikin, että äidille se ronkkiminen tekee enemmän epämiellyttävää, kun taas vauva ei niitä töytäyksiä edes tunne :| ), mutta kätilö käytti sukupuole selvittämiseen ainakin 10 minuuttia - yliaikaa ;) Kaiken kaikkiaan tämä meille osunut kätilö oli muutenkin kaikin puolin IHANA, mutta nimeä en valitettavasti huomannut siinä tohkeissani tarkistaa. Sellainen lyhyt, hoikka, vaaleahiuksinen (lyhyeköt), silmälasipäinen rouva.

Hemuli Me otamme vakuutuksen, mutta yhtiö ei ihan vielä ole selvillä... Aikamoinen homma vertailla eri yhtiöiden vakuutuksia ja kun ei ole mitään ihan helppoa tai miellyttävää hommaa niin on sekin vähän venynyt :| Mutta eikös se kolme kuukautta ennen laskettua aikaa pitäisi ottaa joten joulunpyhinä ajattelin hoitaa homman kuntoon!

PieniTytönTylleröinen Kätilö sanoi eilen minulle ultrassa, että minun istukkani on aivan takaseinämässä kiinni ja siksi olen tuntenut kunnon liikkeet jo kuukauden ajan. Se kuulemma pehmentää iskuja :D Joten odottele kaikessa rauhassa vauvan liikkeitä!
Itse olen Nirpun syntyessä 29- vuotias ja mieheni 34- v. Ei mitään nuoria ensisynnyttäjiä siis :laugh:

Nyt suihkuun ja valmistautumaan jouluostoksille! Pitää tehdä tarkka lista ennen kuin lähtee tuonne kauppoihin taistelemaan - yleensä olen tosi innoissani ostamassa kasapäin lahjoja, mutta nyt raskaana ei tekisi yhtään mieli pyöriä ihmisvilinässä :/
Mukavaa lauantaita kaikille toivottavat,

[/i]Carmen ja Nirppu rv 19+6

PS. Huomenna ollaan tasan puolessa välissä raskautta ja miekkonen lupasi kätilön kehoituksesta viedä meidät tytöt jätskille :D

PPS. Tärkein meinasi unohtua: liinulle kasapäin onnitteluja hyvistä uutisista! Ihanaa, että vauvanne on terve :hug:

Tänä vuonna tuli 30vee täyteen ja taidan ehtiä pysymään siinä jos kaikki menee hyvin ja pikkuinen tulee toukokuussa maailmaan :D

:wave: Vilma vielä ainakin omilla kymmenluvuilla :laugh: + kaveri rv 16 ja risat

Onnea kaikille sukupuolitiedon saaneille =) Jättäkää mulle kuitenni vielä se tyttöoptio vaikka tyttöjä on useampikin tulossa ;) Mies ei haluais kysyä rakenneultrassa sukupuolta ja onhan se mullekin sama, mutta asian suhteen on helppo olla utelias, joten taidan kysäistä noin niinkuin ohimennen, jos saan mieheltä luvan. Vaikka ihan poikaolo on edelleenkin.

Ikäkysymys; mulla ikää 34, joten Vilman kans samoilla kymmenyksillä =) Blaah, nyt pitäis alkaa siivomaan...

Annaliina73 optio pidetään sulle auki. =)

Meillä täällä joulusiivous menossa. Tylsää, mutta kyllä kannattaa tehdä. Tulee itsellekin niin paljon parempi olo. Pikkuinenkin ilmeisesti tyllää siivouksesta kun ei pahemmin ole potkinut.

Täällä on muuten tänään ihan kunnon pakkanen!

Meillä on siivous kanssa meneillään ja tytölle nimppari kakku uunissa paistumassa. :p Illalla teen suolaiseksi vielä tonnikalapiirakan.
Huomenna siis vietellään neitosen ekaa nimpparia. :heart:

Vaavin liikkeet on vahvistunut ihan kauhiasti nyt parin päivän sisällä ja aika vilkkaasti pikkuinen tuntuu elelevän. Viimeyönä taas heräsin toisen jumppa esitykseen.

Mies tokaisi tänään että nyt on raskaus mulla edennyt rintoihin asti kun ovat kuulemma turvonneet....tiedä siitä sitten. :D
Kummemmin ei oo kipeet olleet, mutta nännit on nyt tullut tosi aroiksi....onko muilla ollut tätä? :snotty:

Muuten meille ei taas kuulukkaan mitään kummempia.

Tuohon ikäkysymykseen, niin minä olen 21v (vaavin syntyessä 22v) ja miekkonen 25vee. =)

-Liro ja papunen 19+3-

Kiva kuulla kaikkien ultrista! On ollut hauska kuulla että sekä tyttöjä että poikia on tulossa. :) Ensi viikolla sitten monen meistä muista vuoro...

Ikäkyselyyn: olen vauvan syntyessä 28, olikohan se ensisynnyttäjien keski-ikä nykyään? Mies on 32.

Hieman tylsää täällä kotona kun mies lähti ulos kavereiden kanssa. On alkanut tuntua että se käy melkein joka vkl jossain, mutta ei taida hänellä itse asiassa tahti olla niin paljon lisääntynyt ja suurempi vaikutus on sillä kun ei itse ole käynyt yhtä paljon kuin ennen niin tuntuu et toinen olis aina poissa... No, menköön nyt kun vielä kerkiää. ;)

Eli meillä tuli tänään täyteen puoliväli; herättiin siis rv 20+0 aamuun :D Jostain syystä se on itselle tärkeä rajapyykki vaikkei siihen mitään "konkreettista" liitykään kuten esim. 12. viikkoon. Ehkä se on tämä malttamaton mieli, joka tykkää ajatella, että nyt ollaan jo voiton puolella ja että odotusta on vähemmän aikaa jäljellä kuin mitä ollaan tähän mennessä odotettu B) Tahtoo Nirpun syliin :heart:

Liro Saamme tänään vieraaksi opiskelukavereitani ja pitäisi löytää jostain helppo piirakkaresepti (suolainen)! Jos vaan piipahdat palstalla niin viitsitkö ystävällisesti laittaa reseptisi minulle vaikka yv:nä? Olisin kovin kiitollinen, sillä en olen kovasta etsinnästä huolimatta löytänyt mieluisaa netistä :/ Maitoa ei saisi kauheasti olla, kun mies on tuollainen "maitovammainen" :laugh: Ja muutkin saavat laittaa reseptiä tulemaan, jos vain viitsivät! Kiitos ja kumarrus =)

Nyt laittamaan kotia kuntoon ja leipomaan pipareita,

Carmen ja Nirppu rv 20+0

Liinu,ihanaa että kaikki hyvin !!! :heart:

Hyvää puoliväliä Carmenille ja Nirpulle!!!! :flower:

Täällä suunnitellaan vakavasti imurin käyttöönottoa ja pyykinpesua. Lenkille meinasin kanssa piakkoin suunnistaa...
Huomenna olis vielä vapaa,joten suuntaan jouluostoksille. Sitten ois
raskas työrupeama edessä ennen jouluvapaita,mitenköhän sitä jaksaa....

Repa ja kutvonen rv 18+5

Sunnuntaita! Kysyn nyt täältäkin, kun laitoin tuonne oikein oman aloituksen. Onko täällä muita joille on joskus tehty laser coop (konisaatio-hoito) kohdun kaulan solumuutosten poitamiseksi? Kiinnostuksella vaan kyselisin, että seurataanko teillä ja jos seurataan niin miten...? Ja mikä vaikutus synnytykseen. Mulla lääkäri sanoi, että voi lisätä ennen aikaisen synnytyksen riskiä, mutta tällöin puhuttaisiin muutamista viikoista.
Siis kohtalotovereita kehiin? Hoidettuja syövän esiasteita?

Huomenna rakenneultra ja kirppunen potki koko eilisen minkä kerkesi! =)

Sunnuntain toivotukset! Mie sellasta vaan, että jos joku joskus nuita tietoja päivittelee, niin meiän laskettuaika on se 13.5, ei tuo 12.. Oon sitä joskus aiemminkin maininnu, mutta taianpa täällä muutenkin jutella tyhjille seinille aina silloin tällöin..

Yhteistyössä