****Tammivauvat2008****vol.4

Kaja meilläkin oli n.3v sitten maito allergia epäily pojalla altistuksen jälkeen ilmeni jonkin aikaa tuota oksuilua ja löysää ulostetta mut sitten helpotti altistus kun ei välttämättä kerro onko allerginen vai ei meillä onnex ei oltu mutta aapee voi olla ja se allergia kun voi näkyä vasta muutaman päivän kulttua siittä kun on aloitettu ns normi maito
 
Joo, lääkäri vaan totesi että ei ole allegiaa, ja kehotti ottamaan yhteyttä jos oireet palaavat ennalleen...mut Albert oksensi siis pe&la molempina päivinä kerran, ja nyt taas ei mitään. Seuraillaan siis tilannetta.. :snotty:
 
Katja:onko teillä sit epäilty refluksia missään vaiheessa?

Sit piti kysymän teiltä että oletteko harjanneet jo hammastahnalla ekoja hampaita?Hämmästykseni oli suuri kun uudessa vauvalehdessä sanottiin että jo ekojen hampaiden jälkeen pitää aloittaa fluoraus.Esikoisen aikaan saatiin ohjeeksi aloittaa fluorin käyttö kun poskihampaat tulee...
 
HeMa: Ei oo epäilty refluksia missään vaiheessa. Albert ei oo pulautellu juuri ollenkaan, ei edes pikkuvauvana pulautellut kuin joskus harvoin.

Mie en oo harjaillu muutenkaan Albertilta vielä hampaita, vaik ekat hampaat tuli joskus 2kk sitten, ite se aina leikkii hammasharjalla joka päivä ja pureskelee sitä, mut pitäis varmaan jossain vaiheessa alkaa harjailemaan niitä hampaita ihan kunnolla :)

Mie tossa just mietin, että pitäisköhän tiputtaa yks ruokailukerta pois, että syötäis vaan 4 ruokaa päivässä, kun ei 5 kiinteetä ruokaa uppoa mitenkään, päivässä menee 3-4 ruokailua että syö ihan reippaasti, mut 1-2 ruokaa menee ihan maistelematta (tai muutaman lusikallisen syötyä roskiin joka päivä ) Nytkin oli syöny ruoan 3h sitten, ja koitin välipalaa antaa, niin 5 lusikallista söi, ja loput kippasin roskiin, että jos muuttais toisen lämpimän ruoan ihan maitoateriaks ja vähä venyttäis muiden ruokailujen väliä..
 
Katja: kokeileppas sitä, ja josko se auttais siihen oksenteluunkin, jos oksentaakin siksi et ois liian täynnä..vaikk ei sit kyllä tue sitä jos ootta sen soijamaidon aikana syönyt saman satsin kiinteitä :snotty: Meillähän Jasu syö aamuin illoin puuron ja sit lounaan ja päivällisen ja puuron seassa saa hedelmä/marja makuja..kun ei meinaa meilläkään millään mhtuu se 5 ateria kuvioihin tai sit ei jaksa syödä enää päivällisaikaan..meillä kun syödään monasti vasta aamupuuro 9 jälkeen..niinkuin tänäänkin kun poitsu heräs 9.. ei muuten oo ollut Jasulla tänään kuumetta :) ja viime yönä maitoa vaati sit vasta 7 eli parempi olo taitaa pojalla olla..toivotaan ettei illaksi nousis ja saatas taas syödä iltapuuro ilman itkuja :/
 
Meillä kans takerrellu ton ruuan kanssa jo useamman päivän. Puuro ihan hitusen ja lämmintä ruokaa ei juur lainkaan. Hedelmäsose uppos hyvin ja maito maistuu. Taitaa olla Lucallakin kurkku kipeenä ku pahan kuulonen on toi yskäkin:(

Plääh, nyt mullon kuuma ja hiki :headwall: aamulla oli kylmä ja nihkee hiki..

Katja, tsemppii ruokailuihin ja maidon kanssa pohtimisiin. Kannattaahan se kokeilla, jos söis paremmin ku pitemmät välit on.

Luca on muuten nyt oppinu keittiössä näyttään missä lamppu on :heart: Ja muutenkin käsi ojossa huutelee joka suuntaa töö, töö :D
 
piku: Joo, kun tossa joku aika sitten ruoka upposi paljon paremmin, mut nyt tuntuu että ei millään mene sitä 5 ateriaa päivässä.. Että silloin kun oli soijamaidolla, niin söi enemmän kyl mitä tällä hetkellä.. Voi tietty olla että on hampaita tulossa, ja siks ei ruoka maistu...en tiiä :snotty:

Hyvä juttu, että Jasu on jo paranemaan päin :)
 
Saaru: Tosta lampun näyttämisestä tulikin mieleen, että mie oon alkanu opettaa Albertille viittomamerkkejä. :D Kovasti treenataan viittomista, lamppu, ruoka, puuro jne... :D Mie kun osaan viittomakieltä aikas hyvin, kun mun pikkusisko on kuuro. Mun veljen tyttökin oppi tosi paljon viittomamerkkejä ennen kuin puhui vielä sanaakaan..
 
Heipati hei!

Onpas täällä vietetty useassa kodissa rikkonaisia öitä ja tauteja tuntuu kans olevan ihan kiitettävästi liikenteessä, VOIMIA :hug:

Meillä pojan nenä valuu edelleen, mutta vähenemään tuntuu olevan. keskiviikkona alkais vauvajumppa ja uskisin, että sinne päästään meneen jo, jee =) Tänään on kiukutellut jonkin verran, taitaa olla alas tulossa kolmas hammas.

Hemakohan se mietti sitä hammastahna juttua Vauva-lehden artikkelin pohjalta. mä kans ihmettelin, että nytkö jo hammastahnaa, kun olen ymmärtänyt, että pelkkä vesi riittäis mainiosti alkuun. Mutta se ei ollut eka Vauva-lehdenn kommentti jota olen jäänyt miettimään. Tässä luin jotain vanhaa Vauva-lehteä ja siinä oli juttua potista ja potatuksesta. Jutun asiantuntija oli sitä mieltä, että alle 1,5 vuotiasta ei kannata potattaa. Tottahan se kai on, että kovasti alle 1,5 vuotias ei osaa pidättää niin pitkään, että pysyisi täysin kuivana, mutta kai sitä nyt voi hertsileijaa silti potalla istua ennemminkin. Meidänkin poju on istunut jo 2kk ja kakkaa yleensä nykyään aina pottaan. Kiitti vaan Saaru silloisesta vinkistä :wave:
Joo, että vähän kummalisia neuvoja välillä Vauva-lehden "asiantuntijat2 antaa. Vaikka yleisesti ottaen se on kyl mun milestä hyvä lehti.

Katjalle
kans jaksamista Albertin kanssa :flower: Paljon muuten Albertille uppoo maitoa päivässä imetyksen lisäksi? Olisko ihan mahdoton yrittää lypsää jonkin verran ja sekoittaa sitten esim. soijanmaidon joukkoon? Tovotttavatsi tilanne rauhoittuisi ja oksentelut loppuis nyt ihan tyysti =)

Vai teki Cattie hyviä löytöjä keskustorilta, hieno homma! Meidän kans piti lähteä sinne, mutta ei saatu aikaiseksi, ikävä kyllä :(

Moni on kirjoitellut huonommasta ruokahalusta. Meillä kans tuntuu ruokamäärät vähentyneen nyt tässä viikonlopun aikana ja välipala tuntuu usein olevan vähän turha. Tai siis syö kyllä välipalan, mutta sitten ei oikein maistu päivällinen. Tai sitten päivällinen venyy myöhemmäksi ja sit kärsii iltapuuro. Ja kai se nyt ois parempi, että söis tuota "suolasta" enemmän kuin makeeta, joten olis varmaan järkevää ainakin vähentää välipalan määrää. Josko antais vaan puolipurkillista hedelmä ym. sosetta.

Mä kävin vähän shoppailemassa pojan kanssa. Löydettiin Kapphallista yhdet kivat farkut pojalle ja sit ostin kolme perusbodya, kun sai 3 kahden hinnalla. Niin ja parit jarrusukat, ne kun on tuntunut olevan kovasti kiven alla.

Nyt kuuluu ähinää, palaillaan :wave:
 
meillä ei Elli vielä osittele mitään mutta välillä sanoo u-u kun näkee jotain häntä kiinnostavaa.sit tykkää kun kirjasta näyttää kuvia ja nimeää niitä.
mä olen nyt muutaman kerran kuullut sen sanovan äiti mut se ti tulee vielä aika niellen mut kyllä se sen osaa jo :D
 
Ruokailusta: meilläkin takunnut toooosi paljon viime aikoina. Puuro ei maistu millään, tai no vesi-riisipuuro jotenkin menee mutta siinä niin vähän energiaa että melkein sama kuin vettä jois :/ . Yks ilta saikin sit kasvissoseen iltapalaksi. Tosin kasvis/lihasoseetkin on vähän takkuillut, mut jotain vielä onneksi menee. Itse ajattelin ihan samaa hedelmäsoseista, että parempi jättää vähemmälle kun on makeempaa. Mutta sitten luin jutun jossa sanottiin äidinmaidon olevan vielä paljon makeampaa, joten ihan hyvillä mielin oon antanut jos on vain kelvannut/suostunut syömään.

Hammastahnaa ei meillä vielä käytetä. Itsekin ihmettelin Vauva-lehden artikkelia. Anoppi on hammashoitaja ja hän sanoin ettei vielä tarvitse käyttää. Sitten kun vähän alkaa ymmärtämään että se tahna pitää sylkäistä pois niin voi ottaa käyttöön. Reikiä ei pitäisi tulla jos normiruokaa syö ja ei olla koko aika mussuttumasaa / mehupullo kourassa.

Hema: meilläkin tulee tuo äh-ti, tosin "nielaisee" sen äh-tavun ja ti tulee selvemmin.

Nyt ruuanlaittoon. Mies tulee toivottavasti kohta puolin kotiin ja tyttö nukkumassa. Tänään onkin nukuttu kolmet lyhyet päikkärit kahtien sijaan.

Afu ja R
 
Kide: Meillä menee maitoa nyt ihan hyvin juomallakin, noin 4dl/vrk. Siihen sitten lisäksi maitojauheet (nutri-soijaa jäi melkein purkillinen niin sitä käytetään) aamu&iltapuuroon. Kokeilin lypsää, mut ei näistä lärpyköistä käsipumpulla oikein irtoa enää mitään, puristelemalla kyllä lähtee vaikka kuinka, mut se on niin työlästä :snotty: Jospa sitä seuraavaa oksennusta ei tulis ainakaan ihan heti. Keskiviikkona onneksi neuvolalääkäri :)
Tuosta tulikin mieleen kun kerroit että teilläkin vähän ruoat tökkii, niin vois olla meillä sekin tietty yks vaihtoehto, että pienennän annoskokoja niiltäkin ruokailukerroilta kun sitä ruokaa uppoaa ihan hyvin, niin jos sitä sit menis se 5 ruokaa päivässä.. Ompa taas vaikeeta tämmöinen näinkin pieni juttu :kieh:

Mua kans joskus ihmetyttäny vauvalehden asiantuntijoiden jutut, vaikka muuten vauva-lehti onkin paljon parempi mitä esim. 2+. Ja 2+ lehdessäkin oli joskus pikkasen outo jonkun psykologin vastaus, kun joku äiti oli kirjoittanut että hänen on vaikeeta jättää 4kk ikäinen vauva edes hetkeksi hoitoon, niin tää psykologi kehoitti kääntymään ammattiauttajan puoleen, että vois käydä puhumassa tuntemuksistaan hälle, että pääsis eroon tuollaisesta "liiasta sitoumuksesta", ja että voisi tehdä parisuhteellekin hyvää, kun vauvan veisi vaikka yöksi jollekin luotettavalle hoitajalle :eek: Kyl mie ymmärtäisin tuon vastauksen jos olis vähän isommasta muksusta kyse, mut että 4kk!!!! :eek:

Tuleeko muille vauva tai 2+ lehtiä? Tykkäättekö? Mulle tulee molemmat, mut 2+ lehden peruutin juuri, kun mulle tuli siitä halpa 6kk tutustumisjakso, enkä kyl kauheesti lehdestä tykänny. Vauva lehti on tosi hyvä, niin kuin jo tuolla aiemmin mainitsin :)
 
Kiitos Afu =) Mä vastaan sulle jossakin vaiheessa, kunhan ensin selvitän pari asiaa....

Mä ymmärrän sua Katja yrihyvin =) Mulla kans toi pumppaminen tuottaa tulosta tosi nihkeesti. Meidän olis tarkoitus mennä miehen kans elokuviin perjantaina ja mietin just, että pitäiskö pumpata sille varalle , ärsyttää jo koko ajatus :headwall: No pitää miettiä pikkumiehen eväät sille ajalle, josko pärjäis vaikka vedellä ja soseilla :whistle:
Kiva kyllä mennä elokuviin, eka kerta pojan syntymän jälkeeen!

Katjan kyssäriin vastaus:mulle tulee Vauva-lehti.


Muuten noihin ruokajuttuihin vielä palatakseni... Jätin nyt päivälliseltä lihan pois niin josko sitten maistuis taas iltapuurokin paremmin. Katsellaan tuottiko tulosta!

Meillä poika hokee välillä heti heti heti :kieh: Taitaa olla vähän hidas palvelu tai jotain.... Äiti ja isi on kans tullut bongattua, ehkä pikkasen "oma lapsi-silmälasien" läpi kylläkin :D
Mutta nyt viikonlopun aikana ollaan leikitty kukkuu-leikkiä paljon ja poika on alkanut kans toisteleen kukkuu, siitä vaan puuttuu uut välistä eli ulosanti on k-k-k-k, hauskan kuulosta kyllä tuo :LOL:

Kuulumisiin :wave:
 
Hei vaan.
Meillä meni viime yö vaan muutamalla herätyksellä. NUKKUI SIIS YKSIN OMASSA HUONEESSA. Tuntui auttavan uniin, kun ei äiti ole ihan vieressä. No, nyt täytyy taas ottaa meidän makkariin, kun esikoinen on kotona. Ettei vaan häntä herätä yöllä. :whistle:
Niin, ja sit meinasin sitäkin, että jos nää yövalvomiset ja tissillä nukkuminen jatkuu, niin alan yöllä antaan maidon pullosta. Koitinkin eilen pumpata ja tunnin pumppaamisen jälkeen sain pulloon ruhtinaaliset 30 ml! :kieh: Ei siis sovi mun läpysköille toi pumppaaminen yhtään! :LOL:
Katja: meillä tulee vauva-lehti
Nyt auttaan miestä ruoanlaitossa! :wave:
Neamma
 
Moro!
Kyllä taitaa nyt olla syyslenssua joka paikassa itsellä kurkku karheena ja mies on ihan tukossa. Poitsullakin nenä vuosi tuossa perjantaina ja lauantaina, mutta onneksi meni jo ohitse.
RUOKAILUSTA: meilläkin hieman takunnut, sanoinkin eilen että meille taisi muuttaa känkkäränkkä, mutta tänään veti aamupuuron niin hienosti, että...
En sitten tiedä, mun mielestä tuossa alaikenessä edelleen tuntuu terävä nyppy, saas nähdä kauanko kestää, että se hammas sieltä sitten tulisi kokonaan.

Mäkin käväsin eilen Cattien peesissä keskustorilla ja löysin tai oikeestaan Cattie ne löysi, mutta sellaset ihanat kengät poitsulle. Kiitos CATTIE :heart:
On nahkaa ja eipä oo juurikaan käytetty muuta kuin sisällä yhdellä lapsella. Löysin sitten myös uikkarit pojalle, josko lähtisi uimahallissa käymään joku päivä.saas kattoo..
http://www.aijaa.com/v.php?i=2694813.jpg

SAUNASTA: joko ootte saunaan vieneet lapsia??

Niin joo, oli äsken tullut spostiin tuosta LIBERO-vaipoista, cittarissa näyttäisi olevan aikas hyvä tarjous nyt viikonloppuna, oliko se 25e /3 säästöpakettia.. ja sitten kun ostaa 6 ja lähettää kuitit, saa sen hienon sadetakin tai sadehousut.. Taidankin ilmoittaa mummille ja mummolle, että nyt saisi ostaa vaippoja olan takaa :LOL: :LOL: voisi vaikka ostaa muutaman paketin vaippahousujakin jo... No saas nähdä nyt, voi jäädä haaveeksi.

Mulle ei enää tule vauvalehteä, se tuli, mutta on näköjään tilaus päättynyt jo, kun ei näkynyt :whistle:

Jaahas poitsu vetelee hirsiä partsilla, pitäsköhän kohta mennä pelastaan, ettei mene yöunet monkään. Mikähän tuota nyt noin väsyttää.
 
Tyttönen: kivan näköiset kengät oot ostanut poitsulle :hug: . Oisin voinut itsekin ostaa kyseiset kengät Roosalle.

Täällä Tampereella on 25.10 lastentarvike-kirppis Hervannassa. Sinne pitää kyllä mennä heti aamusta, jos vaikka jotain löytöjä tekisi :wave: . Vois ostaa toisen / isomman haalarin ainakin jos löytyy kohtuu hintaisena ja kuntoisena.

Tytön kummisetä (ts. miehen veli) on kohta tulossa meille saunomaan ja syömään. Opiskelijapojalle varmasti maistuu kaikki tarjoilut :LOL:

Afu
 
Shakille yv :wave:

Joo, mie taas täällä vaikkei kukaan kaivannutkaan :LOL: :ashamed: Lauantaina oltiin tyttöjen illassa ja olihan meillä mukavaa, kuinkasa muutenkaan. Syötiin lohi-kasvisvartaita, maustettuja peruna-ja bataattilohkoja, makaronisalaattia, valkosipulileipää, maissintähkiä ja jälkkäriksi suklaamoussea :p :p :p Käytiin saunomassa, pelattiin korttia ja otettiin kuppia vähän vaan :D Meen äiti kysyi multa sitten tänään, kun oltiin sen ruokatunnilla taas vaihteeksi kauppahallissa kaakaolla, et vieläkö meillä juttu luistaa niin kuin 10 vuotta sitten vai tuleeko jo niitä kiusallisia hiljaisia hetkiä. Yhen kanssa ystävyys on kestänyt 15 vuotta. Toisen kanssa ollaan tunnettu sen 15 vuotta, mut ystäviä ollaan oltu 13 vuotta. Kolmannen kanssa ollaan oltu ystäviä 8 vuotta. Kyllä meillä juttu luistaa niin kuin ennenkin, meillä kaikilla on niin kieroutunut ja härski huumorintaju ja ollaan muutenkin samalla aaltopituudella. Vaikka kaikilla meillä on lukion jälkeen mennyt elämä ihan eri suuntiin niin on meillä yhä se hyvä ystävyys taustalla.

Tänään sitten oltiin siellä muskarissa, tällä kertaa se siis oli myös :LOL: Mehän käytiin siellä jo viikko sitten etuajassa.. Ihan kivaa vaihtelua näihin tavallisiin päiviin. Siellä joku poika konttasi Sampon luo ja sälli oli silmät pesuvatina: Mikä toi on?! Joku toinenkin poika veti itsensä käsillä Sampon luo ja sekin poika oli kuin maailman suurin kummajainen Sampon silmissä :LOL:
Käytiin lasten kirppiksillä hakemassa Sampolle vaatteita. Käytiin kans Nordeassa hakemassa mun rahoja. Myin viime vuonna autoni pois ja heinäkuussa tuli ilmoitus, et voin hakea Nordeasta liikaa maksettua autoveroa takaisin. mut se helvetin lappu olikin mennyt vanhaksi ja mä en saanut mitään :headwall: Nyt mun tarttee sitten soittaa Akelle, et lähettää uuden lapuskan.
Kangaskaupasta käytiin hakemassa fleeceä jo valmiiksi. Aloitan lähipäivinä uuden välityön. Sampolle kudon pipon, johon tulee fleece-vuori. Sen jälkeen Sampo saa hupparin.. Tästä siis voi päätellä, et mä oon taas tuhlannut lankoihin.. :ashamed: Lisäksi mulla odottaa kolme kerää villaa postissa. En siis olis tarvinnut kuin yhden kerän, mut viikon mietittyäni en kyennyt päättämään väriä :ashamed: Ei siinä muuten mitään, mut se on sitä sikakallista lankaa, 56?/kilo :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Saunasta. Sampoo on kerran käytetty saunassa. Tykkäsi olla siellä. Mut heti sieltä päästyään meni ihan veteläksi ja meni nukkumaan. Nukahti sikeään uneen. Semmoinen vaikutus saunalla :snotty:

Lehdistä Viime viikolla laitoin just tilauksen Vauva-lehdestä. Mulle tuli tarjous, jossa sai valita lahjaksi joko kantopussin tai hoitolaukun. Ukko valitsi sen kantopussin, kun mä en taaskaan osannut päättää kumman haluan :kieh: Anoppi oli mulle laittanut muutaman 2+ lahjaksi, mut Vauva on musta parempi. Olin vaan odottanut sopivaa tarjousta, et voin tilata sen...

Gorthaur ja Sampo, tänään 8kk
 
Onnea SAMPOLLE :heart:

Täytyykin tällä viikolla kokeilla saunassa käymistä ja alotella alalauteilta.

Mä nyt aloin himoitseen noita LIBERON kurahousuja pojalle.
Anoppi on ostanut tässä kuussa 2 pkt vaippoja, joten 4 pkt kun ostan vielä, niin sitten laitan kuitit menemään ja toivottavasti saan nuo kurahousut sieltä sitten..

Jaksuja kaikille kipeille :hug:
 
Onnittelut Sampolle, ja muille kk syndeläisille!

Lehdistä: Mulle tulee vauvalehti, 2+ on tullu muutamia näytenumeroita, mutta vielä tuo vauva on tuntunut kivemmalta. 2+ voi olla sitten vähän isomman lapsen kanssa mukavampi.

Saunomisesta: meillä on vauvauinnin jälkeen saunottu lastensaunassa, eli sauna ei yhtä lämmin ku normaalisti, ja löylyn heittäminen kielletty. Kauaa ei kyllä sielläkän tarvii olla, ennen ku posket alkaa kovasti punottamaan. Kerran on Laura myös ollut mukana saunavuorolla saunomassa, istui saunan lattialla paljussa ja löylyä ei tuolloinkaan heitetty.

Mutta nyt ruuan laittoon. Tultiin vasta tunti sit kotiin, ku oltiin Lauran kanssa ostoksilla ja mies oli leffassa. Mun piti elokuviin mennä kanssa, mutta ku ei päästy mun äitin kanssa yhteisymmärrykseen Lauran hoidosta niin jäi sitten multa leffa tällä kerralla väliin. Pikkasen tietty harmittaa, oishan tota uutta 3D leffaa ollu kiva päästä kattomaan, mutta mukavaa oli ostoksillakin, ku sain kaverin lastensa kanssa seuraksi.
 
Huomenta!

Meillä meni yö pronaxenin voimalla, kyllä sieltä taitaa olla hammas tulossa kun niin kovasti piti huutaa eilinen ilta, ja sit suullaan tekee semmoista liikettä, että ikenet kutiaa ihan selvästi. Loppuyö meni ihan hyvin sit, kun annoin lääkkeen, niin aamuyöstä vaan heräsi kerran syömään ja melkein kahdeksaan asti nukuttiin. Mie oon vähä venyttäny tätä aamupalan antamista, että annan vasta 45min-1h heräämisen jälkeen, kun jos heti herättyä antaa, niin ei kyllä maistu.

tyttönen: Juu, mua kans alkoi himottaa nuo libero-kurahousut :D Ei se takki niinkään. Ajattelin, että vois ne kurahousut hommata, kun neheän tais olla kokoa 90cm, niin menee varmaan ensi keväänä/kesänä. Siihen sit jos ostais jonkun kuratakin :) Ja pitää kyl käyttää hyödyks tuo cittarin tarjous. Ja pupumerkit talteen ;)

Gorthaur: Tottakai me oltiin jo kaivattu sua :hug: Ja myöhästyneet 8kk onnittelut Sampolle :flower:

Jepsistä, mut nyt aamupalalle, palailen myöhemmin :wave:
 
Huomenta..
Täällä oikeestaan herättiin just päikkäreiltä. :whistle: Juu eli Nanu päätti herättää viiden aikaan.Puol kuudelta noustiin ylös ja puol seiskalta mentiin takas nukkumaan. :D
Mulla on järkyttävä flunssa ja kuumettakin tuntuis olevan. :snotty: Nanulla vuotaa myös nenä ja on aika tukkonen tyttö.. :/ Onneks Nanun kummitäti tulee päiväks tänne,niin saan vähän levätä..

Paranemisia kaikille isoille ja pienille sairastelijoille! :hug:

Sampolle paaaljon onnneeeaa vaan! :flower:

lehdistä:Mulle tulee Vauva lehti,mutta se tilaus loppuu kohta.Lokakuussa alkaa tulla KaksPlus.Saa nähdä mimmonen se on.

saunomisestaNanu on käyny saunassa muutaman kerran ja pääsee taas viikonloppuna jos ehtii parantua..

Katja87:Meillä ei myöskään maistu puuro heti herätyksen jälkeen,vähintään puol tuntia pitää odotella.Onpa kurja toi Aapen tilanne.Mä en nyt enää muista mitä meinasit tehdä..Odotella ja katsella vissiinkin?Mutta tsemppiä jokatapauksessa Aapelle ja sulle. :hug:

Täällä meidän käpykylässä ei ole Nanun ikäisille vielä muskaria tms.Eikä ole edes vauvauintia! :eek: Vasta vuoden ikäisille alkaa muskaria sun muuta.Harmittaa,koska olisin halunnu mennä.

Pitää mennä kahvinjuontiin ja puuron keittoon. :wave:
 
Lehdistä: Kotiin ei tuu kumpikaan, mutta irtonumeroita oon ostellut ja tosiaan Vauva-lehdestä tykkään enempi mutta molemmat tulee usein ostettua kuitenkin. :D

Noista "asiantuntija"-kommenteista sen verran, että tuntuu aina niilläkin olevan mielipiteitä puolesta ja vastaan. :D Täälläkin tosiaan vessatettu Emiliä ihan pienestä pitäen ensin lavuaarin yllä ja sitten potalla, kakka tulee 99% aamuisin pottaan, vaippaan ainoastaan silloin jos on maha kipeänä. Ja just jommassa kummassa 2+ tai Vauva lehdessä luki että oliko se nyt Vietnamissa (?) en muista maata, on ihan normaalia hoitaa vauvoja tavalla jota täällä kutsutaan "vaipattomuudeksi"..Eli köyhissä paikoissa missä kaikilla ei ole varaa kertavaippoihin niin vessatus on luonnollinen ratkaisu.

Me ollaan myös käyty muskarissa pari kertaa jo, ja Emil tykkää ihan hirveästi kun lauletaan ja leikitään! :heart: Vauvauinti on myös ihan huippujuttu. :D Tällä viikolla olisi tarkoitus uskaltautua MLL:n perhekahvilaankin omasta ujoudesta huolimatta, saa nähdä mitä siitäkin tulee.. :LOL:

Nyt jatkamaan siivousta, klo 15 tulee asunnonkatsoja eli hommaa taas riittää.. :LOL:
 

Yhteistyössä