****Tammivauvat2008****vol.4

Moikkelis..

Meilläkin taas vaihteeksi yöt menny ihan perseelleen!! Joka yö saa herätä ainaki 10 kertaa ja ei auta sit mikään.. ja mä toivon et ne perkeleen hampaat tulis jo!! No nyt on roope onneks päikkäreillä ja just pistin ittelle kahvia lisää tippumaan.. josko vähän heräis paremmin..

Syömisestä: Meillä ollu kans syöminen jotain ihan hirveetä.. siis saa taistella et sitä ruokaa menee sinne suuhun. Muutaman lusikallisen syö hyvin mut sit alkaa se touhuuminen ja loppujen lopuks hirvee huuto!! Mä välillä teen niin jos ei ruokaa meinaa ottaa niin annan muka vähän vettä, mut sit ku avaa suun ni työnnänki lusikan :kieh: Kyl oon inhottava mutsi :LOL: Tiedän että jaksaa syödä mut ei malta niin siks noin.. ja muutenki ku oli toi paino laskussa verrattuna pituuteen tos viime neukassa niin pakko jotain keinoja keksiä..

Katjalle voimia aapen kanssa, toivottavasti nyt teilläkin poitsu rauhottus et saisit levähtää!! :hug: Ja niinhän se tuntuu menevän et aina ne ukot on pois sillo ku niit eniten tarttis...

Niin ja jaksuja ja voimia muillekin kipeinä oleville ja muille lapsien kanssa tappeleville!! :hug:
 
Niin ja Villivatulle :hug: pikaista paranemista, eikö nanu nuku sisällä päikkyjä? Koithan jaksaa, ei varmasti oo herkkua kun itte kipeenä...

Saaru vitsi mää voisin ottaa sulta vähän tuota itsehillintää tuohon herkkutteluun, mut positiivista etten kuiten syönyt eilen kuin 2 riviä sitä suklaataa, eli ei onneksi levykaupalla tuu sitä vedettyä mut mut kun siittä pääsis kokonaan eroon :ashamed:
 
Mä voin nyt "masentaa" teitä kaikkia: oon ollu 10,5 vuotta karkki ja suklaa lakossa!
ekat kaks viikkoo on paha, sen jälkeen helpottaa.

Mutta pakko tunnustaa, että kaikkee muuta herkkuu sit kyl syön, "pikkasen" liikaakin, eli itsekuri ois täälläki tarpeen. Muutaman viikon tossa herkkulakkoa pidinki, mutta sitte masennuin ku se ei vaa'assa mitenkään näkyny. Mulla paino edelleen ihan sama kuin huhtikuussa. En tajua miks junnaa, kesällä söin kauheesti herkkuja, joten ei ois voinukkaan pudota. Mutta nyt sit lopetin herkut ja lisäsin liikuntaa ja edelleen vaaka näyttää ihan samaa... Nyt hetkellinen luovutus ja enempi herkkuja ku mies lomalla, ku taas arki alkaa ni tiukempaa linjaa. Keväällä sit viimeistään ku imetyksen lopetan ni alkaa tiukka laihis. Pikkasen vaan ahdistaa, ku aina ja jokapaikassa mainostetaan kui imetys laihduttaa ni ei mitään, kilot vaan on ja pysyy :headwall: :headwall: :headwall:

Ei vaan nyt koiria ulkoiluttamaan, ku Laura päiväunilla. Tänään jos ehtis viel kelassa käymään niitten paperien kanssa, ni tulis sit oikein täytettyä. Jaksamisia tasapuolisesti kaikille unettomille ja sairastajille!
 
Täällä taas..Ehtii hetken levätä ja istua.Nanu lähti kummitätinsä kanssa kauppaan. :) Onneks Nanu nukahti muutamassa minuutissa aamulla päikyille.En olis kauaa jaksanu työnnellä ulkona.

Piku:Ei Nanu osaa nukkua sisällä.Menee ihan pelleilyksi jos yrittää sisällä nukuttaa.Mulla olis kans Omar suklaata kaapissa,mutta turhaan sitä nyt syö,kun ei maista mitään. |O

Syömisestä:Meillä tyttö syö kyllä tosi hyvin.Aamupuuro joskus tökkii,mutta oon nyt antanu aamulla joskus vauvajugurttia ja hedelmiä.Ne maistuu paremmin..

Nyt suihkuun,kun saa kerrankin yksin käydä.. :snotty:
 
No niin, neuvolassa käyty. Albertin uudet mitat olivat 8440g&71,5cm, hienosti kasvaa aikalailla keskikäyrillä :) Eipä siellä mitään ihmeitä, kaikinpuolin oli pojalla asiat kunnossa, korvatkin ok.
Saatiin ohjeena, että jos oksentelu lisääntyy reilusti niin kokeilla tavallista maitoa :whistle: ekaks ruoan valmistuksessa, ja sit pikkuhiljaa semmoisenaan. Ja jos sit sekään ei auta, niin yhteys lääkäriin. Mut tällähetkellä siis jatketaan nannilla, kun oksenteluja ei oo ollu lauantain jälkeen.

Voi perkele piku sun kanssas :kieh: :kieh: :kieh: arvaa kuka osti omar-suklaata kaupasta, ja on syöny sitä kohta ½levyä |O Vaan ja ainoastaan sun vika :LOL:

Mulla on jo vähän pirteempi mieli, käytiin Aapen kans tunnin kävelylenkillä ennen neuvolaa, aika kirpsakka syysilma tuolla ulkona :)

Albert söi jopa aika hyvin päiväruokaa: Lihapullia ja kasviksia, se on sen lempiruokaa :p Siinä purkissa on ihan oikeita pieniä lihapullia, niin palottelin ne, ja annoin Albetin ite niitä napsia suuhun käsillä, ja samalla sit syöttelin sitä kasvishöttöä päälle. (Tämä siis semperin 8kk purkkiruoka.) Ja äsken meni soijajugua purkillinen, ja nyt tuntuis olevan aika tyytyväistä poikaa kun älysi syödä mahansa täyteen :)
 
Ompa kiva ku Katjaki on taas pirteempi. On kumma miten toi raitis ilma piristää. Mäkin niiiiiiin kaipaisin tuota lenkkeilyä. Pää napsahti taas ihan tukkoo ja sääääärkeeee..
Ruoka ois uunissa valmiina, mut potut puuttuu :kieh: ja mä haluun just pottuja ja parsaa.

Kuhan toi ukko herääpi niin mä lähen lenkille ja käyn samalla kaupassa. Syödään sitten ku tuun. Pojille tietty vois ruokaa laittaa aikasemmin. Tosta sitten jäis huomiseksi ruokaa.

Luca sitten eilen innostu enemmän tuosta konttaamisesta ja nyt sitten konttaa pylkyttää jo kovaa vauhtia. On kyl osannu jo pitkää mut ei oo malttanu, ku on aina ollu vaan niin kiire.

Eipä tässä kummosta..Batman ja Zorro on taas kylässä :D
 
Moi kaikki
Mä poistun nyt hetkeksi palstalta, lukeen käyn tietty juttunne, mutta en nyt kirjoittele. Tuli sen verran huonoja uutisia eilen lääkäristä kun vein esikoisen päivystykseen... :'( Raukalla kielessä joku (?) tosi kipeä iso juttu, ei ole pystynyt syömään 2 päivään ja nyt vahva kipulääkitys päällä ja paljon lääkkeitä, ei syö vieläkään. Koepalan tuloksia odotellaan...
Ja päälle vielä Emman kiukku, joka jatkuu ja jatkuu... |O :(
Kovasti jaksamista kipeille ja yövalvojien äideille! :hug:
Neamma
 
tsiisus ku tänne tulee tekstiä..ette kai te vaan päivystä täällä kaiken päivää :LOL:

Syömisestä: Valtsulla syöminen sujuu hyvin. Ainut probleema on pulauttelu, että tosi tarkkana saa olla ruokamäärien kanssa. Valtsu ei pahemmin ilmoittele koska on täynnä ja jos "syöttää yli" niin sitten yrjöillään pitkin lattioita parin tunnin ajan. No aikas hyvin oon oppinut jo Valtsun tarttemat ruokamäärät.

Gothaur kirjoitteli noista kestovaippa hulinoista. On sinne aikasemmin pitänyt mennä mutta aina se vaan jää. Joka tapauksessa musta on viimeisen kuukauden aikana kehittynyt ihan himo kestoilija oon jaksanu raahata kestot mukaan kerhoon ja kyläänkin. Yöllä armahdan itteni ja yö selvitään yhdellä kertiksellä. Vaippaviestintä kokeilu ei kyllä Valtsuun uponnut juurikaan, tosin kakat tulee pönttöön että vähemmän siivoamista sekin on :)

Mä tässä yritän kirjoitella ja Valtsu pitää tuolista kiinni ja seisoskelee tossa vieressä. Seisominen on ihan Valtsun lempipuuhaa ja varsinkin sillon kun pitäs mennä nukkumaan niin sitä taitoa harjoitellaan ahkeraan :headwall:

No josko mä lopettaisin tän höpinäni ja lähtisin vaikka surfaileen huutonettiin (tosi järkevää puuhaa, ihan ku ei mitään muuta hommaa olis tehtävänä)
 
Neuvolassa käyty. 9080g ja pituutta 72,8cm. Olin kyl tosi yllättynyt, et painoo oli tullut noin paljon. Yleensä sitä on tullut vaan n.500g/kk.. No mut vaikuttaa siihen tietty ton ruokasatsin määrä ja se, ettei Sampo vieläkään ryömi.

Neuvolan jälkeen mentiin vähän keinuttelemaan leikkipuistoon. Iltapäivällä käytiin vielä uudemman kerran pihalla lenkillä, kun mentiin hakemaan mun langat postista. Sinne on matkaa 2km, joten ihan hyvä lenkki siis. On tuo ulkoilu jäänyt muutenkin vähälle, kun ei vaan kiinnosta lähteä tyhjän takia enää ulos.
Perhekerhoon aattelin mennä huomenna mikäli jaksetaan. Tämmösille alle vuoden ikäisille natiaisille on pari kertaa viikossa perhekerho. Sit olis kans seurakunnallakin joku perhekerho, mut sinne tuskin mennään. Siihen ohjelmaan kuuluu hartaus yms. turhaa.

Palailen kohta uudestaan... Emmerdale alkaa ->

Ai niin, Valtsulle :flower:
 
Neamma: Voi että, voimia teidän perheelle ihan kamalan paljon :hug: Toivottavasti ei ole kyse mistään vakavasta!!!! :hug:

maximilian: Tottakai me täällä päivystetään koko ajan :LOL: :LOL: penska/penskat saa keskenään riekkua missä haluu, ja mammat istuu kahvikuppi kourassa koneella :LOL:

Gorthaur: Se on sitten Sampo kasvanu Albertista ohi että hujahti vaan :D Meillä on kyl semmoinen menijä tuo poika, että kalorit kuluu :D Mut kyl se Samppis vielä kerkee mennä, kunhan vauhtiin pääsee.
 
Neamma, voimia ja jaksuja koko perheelle! Toivottavasti ei mitää vakavaa ja pikkunen paranee pian :heart: Jahka jaksat taas, tuu kertoon uutisia. Täällä me ollaan :hug:

Täällähän me roikutaan, päivitellään ku muksu pistää hermoo ja siivotakin pitäs ku huusholli kaatuu niskaa, mut onhan täällä ny paljon mukavampaa istuu ku käytännössä hommia tehä :LOL:
Tässä just siskon kanssa verrattiin naisten ja miesten eroa koneella olemisessa..Miehet ku istuu koneen edessä niin ne siis vaa istuu, ei kuule eikä näe, eikä niitä saa häiritä. Nainen puolestaan istuu koneella, sättää, kirjoittaa palstaa, päivittää facebookin, maksaa laskut, tilaa vaatteita yms JA SAMALLA hoitaa lapset, tekee ruokaa, ruokkaa, siivoo, pyykkää yms yms, väliin joka lenkillä käy, vaikka "on vaan koneella" Käteviä ME naiset :saint:

Mun lenkit sitten jäi väliin, mies meni pelaa futista. Ei sinänsä, menköö ku kerrankin kaverit soitti ja pyys, ei monasti niin käy. Toki oisin itekki halunnu mennä ulkoilee. Mut onhan tuota lasten kaa jo ulkoiltu. Kävelytin sitten ajankuluksi imuria, ku joku oli tuonut hiekkalaatikon sisälle


Oi että Cattie mulle antoi ihania ruokalinkkejä, mä täällä niitä kuolailen.
Ja suunnittelin et järkkäiskö pikkuset venetsialaiset ja grillikauden päättäjäiset (lapset mukana) lauantaille.. Kynttilöitä ja kevyttä grilliruokaa *kuolaa*


Mut onkin Zorro suihkussa, pitää mennä hoputtaan et Batmankin vielä kerkiää. Ihanaa ku noi isommat jo tekee iteksee juttuja.
 
No niin.. Emmerdale katottu, blogia päivitetty, Sampo laitettu torkuille. Facebookia yritän päivittää, mut se lataa ihan tanan kauan :kieh: Nyt mulla on niin paljon annettavaa sinne :LOL:

Neamma. Toivotaan nyt, ettei kyse ole mistään vakavasta! :hug:

Piku ei onneksi saa noilla suklaapuheillaan houkutettua suklaaostoksille, Omar ei ole mun suurin suosikki :D

No niin, nyt Sampo heräsi. Eipä sitten viitsinytkään vetää kovin pitkiä tirsoja..
 
Voi Neamma :hug: Toivottavasti ei ole vakavaa.

Juu siis täällähän me päivät pitkät päivystetään, mut tuo Saarun sanoma oli kyllä juur oikein sanottu :D TUleehan tässä samalla tehtyä yks sata juttua..

Mä oon vaihtanu tota suklaata lakuun aika paljon, mut toki väliin iskee suklaa himokin , mut mun suosikki on london drops :p

Mä oon sitten jostain saanu kipinän noihin ruokasivustoihin ja blogeihin, niitä lueskelen aina ku mahdollista ja siis leivonta kaikkee tulee väännettyä nykyään :ashamed: näkyy varmaan vyötäröllä.. Tänään tein vanilja-kahvihyytelöt jälkkäriks, tosin ne oli kyl kevyet :p tai no ei ihan superkevyet mut kuiteskii :LOL: :whistle:

Mistäs täällä olikaan juttua, nin vauvalehti mulle tuli hetken mutten jatkanu.. mä en oo oikein lukija tyyppiä, ostan toisinaan irtonumeroita mikä nyt sitten sattuukin miellyttään kannen perusteella.

nyt katkes ajatus ku rupes mese laulaan
:LOL:

-c- :wave:
 
Neamma: toivottavasti pian selviää mikä on :hug:

Vauva-lehti tulee mullekin. Viime aikoina vaan ei ole oikein ehtinyt lukea, joten peruutin sen kun tuli edellinen lasku. Taitaa kuitenkin helmikuulle asti vielä tulla. Ihan hyvä lehti, välillä tosin outoja juttuja kuten se viimeisin hammastahnasta.

Citymarketista saa nyt 11-13.päivä Liberon vaippoja 3pkt/25?. Itse ajattelin hakea tänään pari satsia, saa siinä samalla sitten kuitit niihin kurahousuihin :wave:

Meillä herättiin viime yönä kerran syömään. On tehnyt niin aika pitkän aikaa. Heräs kuitenkin toisenkin kerran ehkä tunnin (?) syömisestä ja piti vaan seisoskella sängyssä. Onneksi nukahti helposti kun jouduin laskemaan muutaman kerran takaisin maate ja silittelin vähän.

Loppu viikko meneekin siivoillessa ja leipoessa. Meillä on sunnuntaina miehen 30-synttärit, lauantaina kaverin lapsen 1v-pippalot ja vieraita tulee yöksi la-su. Ja vauvajumppaankin ajattelin ehtiä lauantaina. Eli tekemistä riittää. En ole kadonnut minnekään jos ei hetkleen kuulu =)

Afu ja R (joka vieläkin nukkuu yöunilla)
 
Kamala yö taas vaihteeksi takana. Tuntuu ettei Albert nukahtanu taas hetkeksikään kunnon uneen. Albert meni nukkumaan klo21, ja ite menin BB:n jälkeen, niin sen 2h aikana Aape heräsi jo 5 kertaa..ja sama jatkui läpi yön...en tiiä mitä täs oikein keksis, alkaa olla aika rätti poikki väsy olo :snotty:
 
Neamma: :hug:

Katja: Täällä sama homma Valtsun yö meni taas touhatessa. Eka unipätkä oli 22.30-0.30 ja sitten viereen-tissille-konttaamaan-tissille-istumaan. Mun tissiparat huusi aamuyöstä armoo ja loppuyön vaan tungin pojalle tuttia suuhun ja otin kainaloon. Keskimmäinenkin heräs kaks kertaa ja esikoinen tuli jalkopäähän nukkumaan. Että kyllä oli tosi komia yö, mä oon ihan |O |O onneksi mies tulee tänä iltana reissusta niin saa se päivystää noiden isompien ( ja helpompien) kanssa.

Tää äidin netissa/koneella roikkuminenhan on oikeestaan tosi hyväksi noille lapsille. Isommat ei turhaan joudu netin/pelien lumoihin kun ei ne pääse koneelle ja pikkuset oppii kätevästi seisomaan kun saavat harjoitella kaiket päivät tässä äitin jalkojen juuressa :LOL: :LOL: :p ei ihmekään kun Valtsu jo niin komiasti seisoo :LOL: :LOL:
Nää kommentit kantsii sitten sanoo kuuluvasti jossain perhekerhossa niin tosikot voi repiä peliverkkarinsa :D

No jos mä nyt kuitenkin lähden tästä kehittämään noita lapsia ulospäin kun siellä on ihan tosi nätti ilma :wave:
 
Neamman perheelle voimia, toivottavasti kyse ei ole mistään vakavammasta :hug: kauheaa varmaan tää aika odotella vastausia, toivotaan ettei niissä menis kovin kauaa. Ja tosiaan kunhan jaksat niin tuu kurkkaan meitä. Me kyllä ollaan täällä hengessä mukana :hug:

:hug: yö valvojille, taitaa taas olla tää ikä mikä tekkee tuon yö kukkumisen, kauhulla odotan milloin meillä alkaa toi vaihe..

voi dääm kun en saanu Gothauria houkuteltua suklaan ostoon..Pitäähän sitä aina yrittää :LOL: Juu ei oo munkaan lempparia se normi Omar, mut tión suklaan seassa se on kyllä aika namia :p vaikkakin daimi on silti mun lemppari :p :p

Mää näin viimeyönä kummallista unta ku näin että Jasulta lähti hammas, ja siinä unessa vauvoilla muka oli maitohamppaat syntyessä suussa ja sit ne lähti ja tuli rautahampaat :LOL: näkkyy tulevan äiteen uniin noi hammas jutut...Juu mut siis taustaileen :wave:

Piku ja Jasu 8kk tänään :heart:
 
Nuhaista huomenta..
Kävin päivystyksessä ja poskiontelon tulehdus on päällä aika ärhäkkänä! :kieh: Hengittäminen on makuultaan vähän työlästä ja on kyllä kaikin puolin järkky olo.

Mutta jotain yllättävää.Nanu meni eilen miehen kanssa nukkumaan eri huoneeseen,niin likka nukkua posotti aamu kuuteen yhtäkyytiä! :eek: Kuuden maissa hain sitten viereen ja annoin tissiä..Nukkuispa joskus minunkin vieressä noin hyvin. :snotty:
Nanu on myös kipee.Ääni on ihan käheänä ja nenä vuotaa.Kuumetta en ole mitannut,mutta lämpöseltä tuntuu. :( Äsken huomasin myös,että ylähammas näkyy ja sekin varmasti vähän kiukuttaa pientä.

Neamma:Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.Jaksamisia ja voimahaleja täältä. :hug: Me ollaan hengessä mukana ja tuut sitten takasin,kun siltä taas tuntuu!Ei me täältä mihinkään hävitä. :hug:

Yövalvojille edelleen tsemppiä ja jaksamisia!Toivotaan että uni alkaa maistua itse kullekin vauvalle.

Pitää poistua mehun lämmittämiseen ja peiton alle.Nanu meni just päikkäreille.. :wave:

Onnea Jasulle! :flower: :hug:
 
ai ihanaa tuo hampaiden teko kun iidalla on joka kerta kun vaippaa vaihtaa niin varpaat suussa :LOL: ja saa vähän väkisinkin käännellä jalkoja :headwall: et saadaan vaippa kiinni :attn: muuten onnex sormet ja lelut riittää :D .....

neama voima :hug: koko perheelle


nyt tätyy mennä vanhempi tyttö heräs päikyiltä ja kiukkuaa

:'(
 
Neamma: :hug:
Katja:sitten kun aapella hampaat rauhoittunu ja on muuteniin terve niin aloita unikoulu suosiolla.Terkkari antoi mulle ohjeet kun soittelin neuvoa ja meillä nyt eka odotellaan että hampaat ja nuha ok niin sit alkaa unikoulu.Meillä kans huudetaan ja raivotaan jotakin? ja heräillään tiheään.
Sit terkka sanoi että isät yleensä hyviä unikouluttajia kun eivät herää joka ääneen niinkuin äidit että jos mahdollista niin mene eri huoneeseen nukkumaan muutamaksi yöksi.
Mua kans risoo kun ei näy loppua huonoille öille ei
 
Moi!

Neammalle voimia:heart:

Meillä vietetään tänään "Ei nukuta päiväunia"-päivää :kieh: Pari puolentunnin pätkää on poika vetäissyt, mutta hyvin jaksanut sitten muuten sutkuttaa, joten mikäs siinä. Tätähän se oli monta kuukautta tuossa jossakin vaiheessa, ihan tuttua siis =)

Me oltiin koko eilis päivä monessa sinne ja tänne. Liekö johtunut sitten siitä, kun poika nukkui yönsäkin aika levottomasti, vai olisko ne hampaat, jotka vaivaa vai vai vai.... Ihan turhaa taitaa olla tämä pähkiminen. Aika näyttää tai sitten ei =)

Meillä on poika seissyt muuutaman kerran ilman tukea tässä viime päivinä. Näyttää kyllä tosi töpöltä, kun tuommoinen arviolta 70 senttinen jäpittää seistä :kieh:

Afulla taitaa olla aika urakka edessä, joten voimia sulle. Maanantaina onkin sitten juhlien jälkeisten siivousten aika porukalla ;)

Pikaista paranemista Villivatulle ja muille sairastelijoille :flower:

Nyt kotihommiin :wave:
 
HeMa: Minkalaiset unikouluohjeet teille annettiin? Mie niin toivon että tää vaihe menis itestään ohi, kunhan nuo hampaat tuolta puhkeaa, nyt sain jopa kurkistettua suuhun, ja kyllä sinne on tulossa 2 hammasta, ihan pikkasen on jo ikenestä molemmat tullu läpi. Ei tästä ole pitkä aika (jokunen viikko) kun meilläkin nukuttiin monta yötä peräkkäin hienosti 1-2 heräämisellä..mut nyt taas tätä :snotty:

Mie taas tänään oon täällä oikein "kaihoisasti" muistellu Albertin koliikkia.Tää alkaa jo melkein muistuttaa sitä, kun suoraa huutoa monta tuntia, vaunutkin ovat taas löytäneet tiensä olohuoneeseen, ja siinä on hyssytelty tänään Alberttia puoli päivää, ja se huutaa. Lääkitty on taas. Se valvoi 6 tuntia putkeen aamusta ennen kun sain sen ekoille unille, ja senkin nukkui niin että hyssyttelin vaunuja koko ajan, ihan niin kuin silloin kun se oli pieni.Ja unet kesti 15min. Ja mulla lyö päässä tyhjää :kieh:

Kide: Tommoiset puolen tunnin unet kuulostais aika luxukselle tähän saumaan :LOL: (Sorry :ashamed: ) Toivottavasti teilläkin menis jo ensi yö taas paremmin :hug:

Ja villivatulle paranemisia :hug:
 

Yhteistyössä