****Tammivauvat2008****vol.4

Huomenia..

Jasulla nyt sitten näyttäis menneen se kuumeilu ohi, ja nyt taas aikasta normaali itsensä, hyväntuulinen ja naurava poitsu :heart: Meillä nukuttiin nyt sit taas viimeyönä hyvin, ja kun aloin itse nukkumaan niin 00-7.45 en herännyt kertaakaan, et kaippa se on poitsukin sitten nukkunut kun en oo ainakaan kuullunna mitään :whistle: ja sit tosiaan vasta 8-> syötiin maito ja puuro, tälläisiä öitä lisää... =)
Mites muuten muilla annatteko aamulla ensin maitoa ja sit puuroa vai miten päin, kun tänään annoin ne aikasta peräkkäin niin ei puuro meinannut maistua oikein pojalle, kun normistihan Jasu on jossan välissä 5-7 ottanut aamumaidon ja monasti sit vielä nukutaan niin sit on kyllä puurokin maistunut hyvin. ois varmaan hyvä pitää jonkunmoinen tauko noiden välissä niin ei tarviis sit tappelun kanssa syödä :snotty: Siihen mää en kyllä kovin ala, jonkun aikaa yritän hyvämaun rajoissa sitä tarjota, ja jos ei mee, niin sit ei mee...

Meille tulee vauvalehti ja oon kyllä tykännyt siittä niin paljon et tilaan vielä jatkoa siihen, just viimeviikollla soitti vauva lehdestä ja joku tarjous pätkä sillä kai oli " vanhoille" asiakkaille, ja sen otin...2PLUS:sta en ehkä ihan yhtä paljoo tykkää lueskella, ja tietty näillä tuloilla ei raaskikaan kaikkia lehtiä tilata, ostan kyllä välillä irtonumeroita, niinkuin myöskin meidän perhe lehdestä...

Meillä ei vielä harjata hampaita, kun ei ole hampaita :LOL:

Kelan paperit tuli eilen, just piti eilen soittaakin kelalle, et milloin tulee (tuntuu et kaikille muille on jo tullut...) saas nähhä osaanko niitä täyttää :kieh: :ashamed: inhoan täytellä noita kelan papruja..kun sosiaan aina sieltä jotain uupuu ja tulee lisäselvitys pyyntö..

Meillä on muuten aamusella alettu siirtymään tavan puuroon ja hienontanut kyllä oon ne hiutaleet, et ei ois niin shokki kun se piltinpuurohan on ihan samettisen hienoa...Ihan jees on uponnut, vaikkakin tänään ei niin maistunut..

Mut nyt pakkelia pistämään :D jos me vaikka tänään ulostauduttas täältä mökistä kun on mennyt niin monta päivää neljän seinän sisällä...

Piku ja Jasu
 
Piku: Mie annan aamulla ekaks puuroa n. 45min-1h heräämisen jälkeen, ja sit noin tunti sen jälkeen annan maitoa. (Aape valvoo n.2h aamulla ennen ekoja tirsoja) Sit kun se herää unilta, niin n. tunnin päästä ruoka. Sitten tunnin päästä maito, ja (yritän laittaa tai sit onnistun) nukuttamaan Aapen. Sit kun herää, niin välipala, ja jos ottaa vielä ennen iltaruokaa pienet tirsat, niin silloin annan maidon kun menee nukkumaan, ja sit herättyä ruoka.
Toivottavasti ymmärsit jotain :D
 
Hei!

Täällä on tänään, taas vaihteeksi, tosi syksyinen ilma, vettä tihuttaa ja tuulee. Taitaa jäädä suunniteltu metsäretki väliin, jollei ilma kirkastu.

Aamupuurosta: meillä nyt normaali aamuina Laura ottaa maitohuikat 7-8 aikaan ja herää kymmeneltä. Tuolloin saa heti puuroa, toki siinä oma aikansa menee, että puuro on valmista ja jäähtynyttä. Hetken sitte leikitään, tms. ja sitten saa vielä maitohuikat ennen päiväunia. Laura ei aamulla paljoa yli tuntia ole hereillä ennen ekoja unia. Joskus jos herää "liian aikaseen" saa maidon eka ja siitä sitte vajaa tunnin päästä puuron.

Meillä muutoinki alkuun ruoka vähän huonosti maistui, jos juuri oli maitoa saanut. Samoin jos meillä antaa maitoa heti ruuan perään syödään liikaa ja pulauttelu on taattua. Eli yleensä ennen ruokaa vajaa tunti "maidotonta" ja ruuan jälkeen puolisen tuntia väliä maitoon. Muuten Laura saa maitoa oikeestaan millon vaan tahtoo.
 
Hellurei!
Täällä köhä jatkuu, mut meno ei lopu. Tänäänkin rampattu taas niin kauhialla tohinalla että, väliin niistetty ja yskitty ja särkylääkettä ja pastillia huiviin! Oli eskarii-kerhoo-neukkaa-apteekkii-kauppaa-kerhoo-eskarii-kotii ja täällä pitäs vielä jaksaa säätää ja JÄLLEEN noita kelan papruja pyöritellä. Noihin sairaan lapsen hoitotuki lappuihi pitäs jaksaa laskeskella lääke ja rasva kuluja :headwall:

Mutta joo Luca oli reipas neukassa, pikkusen oli kasvanu, mut ei mitää kauhiaa pyrähdystä kyllä..Nyt oli poika 8,66kg ja 70cm. Aikas pikkanen sälli, paljon pienempi mitä noi muut pojat olleet ton ikäsenä.

Meillä Luca juo aamuyöstä maitoo n 4-5 aikaa ja sitten n 8 aikaa sitten puuroo, sitte maitoo joskus ennen ruokaa, riippuu miten nukkuu tai sitten ruuan kanssa vasta.

Täällä vaihteeksi parempi ilma, aurinko paistaa ja lämmintäki on. Mut ei yhtään jaksa tällä ololla intoutua. Pakko koittaa levähtää ja pikkusen säätää mitä jaksaa noita kotihommii, taas tuntuu et paikat levii käsiin :kieh: ikuinen kierre tämä siivous!
 
Hei vaan kaikille!
Meillä meni myös viime yö suht hyvin, vain joku 7 kertaa herättiin ja yleensä riitti pelkkä tutin laitto. Vaikka nukkui taas meidän makuuhuoneessa. Vasta kuuden aikaan tuli viereen tissille. :D
Me ollaan kans oltu menossa, aamulle esikoinen kerhoon,sitten kauppaan, esikoinen kerhosta... Viideltä mennään muskariin.
Sampolle myöhästyneet 8 kk onnittelut! :flower:
Meillä muuten Emma osaa nousta polviseisontaan ja seisomaan tukea vasten ja melkein jo istuukin! :heart: Eli konttauskypärä on kovassa käytössä! :LOL:
Jaahas, pitää taas mennä :wave:
Neamma
 
Ja lisää, jos kerkeis vähän ennen ku tytöt herää...
Saaru: kovasti jaksuja. :hug:
Piku: hyvä, että Jasu on terveempi! =)
Tosta aamupuurosta ja maidosta, meillä Emma tulee tissille yleensä 5-6 aikaan ja siinä sitten lutkuttelee ja välillä nukkuu tonne 8-9 aamulla. Sitten yleensä puolituntia-tunti niin saa puuron ja heti puuron päälle ottaa taas maitohuikkaa.
 
..Niin joo, siis kyllä Aapekin juo aamuyöllä maitoa yhden kerran (muuten ei syö enää yöllä ) siinä 04-06 aikoihin. Ja siitä sit nukkuu tuonne noin kahdeksaan, jolloin sit 45min-1h päästä se puuro :)
Kuinka kauan teillä vauvat valvoo aamulla ennen kuin menevät ekoille unille? Meillä yleensä Aape valvoo n.2h. Sit ottaa pikkutirsat.
Jee, sain Aapen toisille päiväunille äsken :)

Saaru: Hienosti Luca kasvaa :) Meillä on huomenna 8kk lääkärineuvola, ja veikkaan että aikalailla samankokoinen on Albert.. kun se oli 6kk neuvolassa 7830g&67,5cm.

Neamma: Täällä kun lukee juttuja, niin on aika suhteellista tuo "hyvin meni yö" :LOL: Meillä ihan sama juttu, vaikka herättäis 10x, niin silti yö on saattanu mennä suht hyvin, sit vasta aletaan puhua huonosta yöstä, jos Albert huutaa pitkiäkin pätkiä yöllä. Toisten mielestä taas on huono yö, jos on joutunu 2 kertaa tuttia antamaan :LOL: (Siis en nyt tarkoittanu tammimammoja, vaan ihan yleensäkin koko 2+ palstaa&ihmisten juttuja)
Se on vähä mihin on tottunu :D
 
Katja: niinpä! :LOL: Meillä on aina hyvä yö, kun ei huudeta ja koko yötä kitistä tissillä! Vaikka tosiaan joutuu heräileen usein. ;) Esikoinen sitten taas alkoi 3 kk ikäisenä veteleen 10 tuntia unta putkeen eikä koskaan heräillyt, oli siis aluksi aika shokki nää Emman yökuviot! :LOL:
 
Kiitos onnitteluista..

Meillä pestään silloin tällöin hampaita. Ihan vedellä ollaan pesty vaan. Sampo tykkää siitä touhusta. Ylös on puhkeemassa kolme hammasta. Varmaan jo tällä viikolla tulee ensimmäinen niistä esiin, ien on ihan pullistunut ja valkoinen kuultaa läpi. Vielä ei ole tullut sen suurempia kitinöitä. Noiden kahden ensimmäisen hampaan kanssa oli kränäämistä yms, mut sitä oli sitten vasta, kun ne hampaat oli jo läpi. Saas nähdä alkaako nytkin huuto vasta puhkeemisen jälkeen.

Mä annan puuron ensin. Ennen oli syömisessä se ongelma, ettei voinut antaa edes nähdä maitopulloa. Muuten syöminen oli vaikeaa, koska maitoa olisi vaan haluttu. Nyt sentään voi juottaa vettä tai maitoa ruokailun aikanakin.
Mäkin oon aatellut aloittaa noiden tavallisista hiutaleista tehdyn puuron antamisen. Jos nyt saisi aikaiseksi survoa niitä hiutaleita :snotty:

Saarulle :hug: Kurjaa kun kipeenä tarttee ahertaa.

Venähti taas nukkumaanmeno, kun jäi vaivaamaan taas jonninjoutavat asiat. Oon sitten ilmeisesti saanut ihanan perskärpäsen samoille sivuille missä blogini on :headwall: Just tämmönen jankkaaja-pilkunnussija- Sherlock Holmes |O :kieh: Oli taas vaikeuksia hillitä itsensä, kun se paskantärkeä lässyttää jo selväksikäynyttä asiaa. Koitan pitää foorumeilla suht asiallista ja provosoimatonta linjaa (joskus lähtee kyllä mopo hansikkaasta :whistle: ), mut koita nyt olla viileenä, kun tommonen persläpi on kimpussa :kieh: No tottakai se sitten jäi vaivaamaan ja ei tullut unikaan. Yöunet jäi sitten reilun 4 tunnin mittaiseksi, koska Sampo heräsi jo viideltä. Vaippa oli vuotanut oikein kunnolla, ihan kaikki oli märkänä. Yövaippana on kertis ja eipä ne ole aikoihin hulauttanut pissoja yli. Ekoina viikkoina oli lähes joka yö pissat yli, mut tää oli nyt eka kerta kuukausiin. Otettiin Sampo sitten meidän väliin nukkumaan, mut eihän se siinä kyennyt nukkumaan. Heitin sitten harsoon pissan päälle ja pistin sen omaan sänkyyn. Sinne sitten nukahti. :snotty:

 
Gorthaur: Minä en oo hienontanu puurohiutaleita. Meil on syöty nyt kuukausi tavallista kaurapuuroa, ja laitan puurohiutaleet kylmään veteen, ja keitän vähän pidempään mitä ohjeessa lukee, niin tulee aika sileetä :)
 
Hei!

Gothaur: kiitti yv:stä. (Se olikin mun eka yv, jee!) Kävin heti ihastelemassa sun luomuksia. Olen ehkä rakastunut... kohde on eräs kassi! :LOL:

Täällä nyt muutama hyvin nukuttu yö takana. Tai no viimeyönä Irene otti sellasen tunnin syöntirupeaman (yleensä yöllä ruokailu kestää maks. 10min.), mutta senkin ajan sitten ite torkuin, kunnes kyllästyin tissitakiaiseen ja nakkasin sen omaan sänkyynsä. Olis pitänyt jo aikasempaa se siirtää, mutta oikeestaan en ees tajunnut sen olevan siinä. Kellosta vaan katoin, et oho, tunti meni.

Meillä aamuisin yleensä tissitellään heti Irenen herättyä ja puuron saa sitten ½-1 tunnin päästä heräämisestä. Ekoille unille mennään kympin aikaan (herätään yleensä 7-8 aikaan), kun lähdetään esikoisen kanssa puistoon.

Lehdistä: Vauva -lehti tuli esikoisen vauva-aikana, mutta se alko mun mielestä toistamaan itseään. Siis samat jutut vuodesta toiseen. Niinpä en viitsi tilata "samaa lehteä" moneen kertaan, vaan ostan sitten Vauva-lehdestä irtonumeroita, jos niissä on jotain mua kiinnostavia juttuja. Myös Meidän Perhe -lehti tuli jonkin aikaa ja siitä kyllä tykkäsinkin, vaikkakin siinä oli paljon juttuja, jotka vielä on itelle ihan "turhia", kun siinä kuitenkin käsitellään lapsia vauvasta teiniin. Nyt tulee 2+ ja siitä ihan tykkään.

Saarulle voimia pyörittää kotirumbaa puolikuntosena. Kaikille muillekin sairaille pikaista paranemista!

Esikoinen heräs, eikun menox!
 
Siis mää en ala.. just olin tässä miettinyt kun on tullut nuita herkkuja (suklaataa) osteltua aikasta paljon ja vieläkin ois tuolla kaapissa :kieh: et tosiaan nyt loppuu herkkujen ostelu ja syönti..niin eiköhän taas ollut tullut meidän lähi k- kauppaan sitä kehuttua Omar- suklaataa :headwall: no lopun varmaan arvaattekin, SIIS PAKKOHAN SITÄ OLI OSTAA :ashamed:
 
Gorthaur: noi sun käsityöt tuolla blogissa on niin ihania! On se että jotkut osaa. Erityisen ihastunu oon noihin sun vaippoihin (niitä ollu tuolla yhteisönki puolella kuvissa). Et oo aatellu että perustasit toiminimen ja rupeisit vaippoja ja neuletuotteita myyntiin väsäämään?

Mua niin himottas kanssa noita kestovaippoja kokeilla, vaan jotenki vielä jääny. Tarvii varmaan johki kestovaippatapahtumaan koittaa mennä, jos siellä noihin vaippoihin pääsis paremmin tutustuu.

Mietin jo että oisin vaipantekokurssille ilmottautunu, mutta ku mulla muutenki on jo iltamenoja ja sitte Lauran menot lisäks, ni ihan joka illalle ei viittis ohjelmaa varata...

Niin ja noista puurohiutaleista, niin meillä tarjoiltu vain tavallisia hiutaleita, enkä niitä mitenkään hienontanu. Kattilassa joko keitelly tai sitte mikrossa, hiukan enempi vaan vettä oon laittanu ku mitä ohjeessa, että puuro ois löysempää. Kattilassa ku oon keittäny oon pikkasen pidempää myös hauduttanu ku mitä ohje sanoo.
 
Tyttönen: Olipas koreet kengät pojjaalla :D :whistle:
Mä tässä pohdin sitä kura-asua.. olihan se pirtee, muta ainaski cittarin tarjous pitää hyödyntää.

Gothaur: Sampolle onnitteluja :flower:
Ja kelles muulle.. hmm Meille huomenna :D

Tänään olikin 8 kk neuvola-lääkäri.. Kaikki oli ok, hienosti kasvaa ja kehittyy. Tuoreet mitat olis sitten niinkin komeet kun 75.5 cm ja 10625g :heart:

Siis oon niin väsy etten oikein tiä edes mitä kirjottas, pakko oli jotian tulla rustaan..

Niin aamusta ni mä haen aamumaidon sänkyyn sillon 6 aikaan ja sitten noustaan, odotellaan aamukakat vaähän leikitään että ehkä noin tunnin päästä on se puuro.. Ja meillä valvotaan noin 2 h ja sitten unille. Ihan normihiutaleita myös käytetään meillä.

:hug:

:wave: -c-
 
Cattie, onpas teillä jo iso poika :D Meillä on huomenna lääkärineuvola, saas nähdä oisko meilläkin mennyt 10kg rikki. Koitin tolla kotivaa'alla ja sen mukaan olisi 10kg painoa. Mut se nyt ei muutenkaan ole kovinkaan tarkka.

MaijaM. Mulla on ollut toiminimi, tein entisöintitöitä.. Noi mun ompelutyöt ei niin siististi ole tehty, että niitä voisi myyntiin pistää. Kudonnaisia oonkin myynyt, mulla oli teininä vauvantossutehtailua ja niitä tuli myytyäkin useita pareja. Ristipistojuttujakin oon jotain myynyt. Olisihan se ihanaa, kun saisi työkseen tehdä vaan käsitöitä :xmas: Mut se on sen verran hidasta puuhaa ja ihmiset ei halua maksaa niistä mitä pitäisi.
Täällä Porissa on kestovaippahulinat taas lokakuussa, en nyt muista päivää. Mäkin siellä luultavasti taas oon. Toivottavasti vaan jossain muussa toimessa kuin siinä arvontapisteessä

Shakki. Kerrankin mä olen jossain ensimmäinen :LOL:

Samppis oli tossa justiis kylvyssä. Nyt on niin paljon helpompaa toi kylvetys, kun jäpikkä osaa istua. Uimahalliin ollaan menossa piakkoin, saas nähdä kuinkas sekin sujuu.

Te, jotka istutatte vauvaa potalla odotatteko koska sitä tulee vai pidättekö te piss piss-ääniä tms. Ootteko opettaneet vauvanne käymään potalla niin että olette pitäneet niin kauan kuin tavara on tullut ja sitten pois? Ja kuinka pian vauva on oppinut tekemään asiansa pottaan?
 
Gorthaur: Meilläkin on huomenna 8kk neuvola, mie taas jännitän sitä että joko on menny 8,5kg rikki :D Aape ja Sampo onkin tähän asti kasvanu aika samaa tahtia, nyt jännätään että mitä huominen näyttää :D :D :D

Mie aina sanon kun Aape on potalla että pis-pis :D Ja Aape istuu siinä joka vaipanvaihdon yhteydessä n.3 min, ja yleensä sieltä tulee joka kerta joko kakka tai pissi :)
En usko että tässä vaiheessa kukaan vielä on "oppinut" tekemään tavarat pottaan, ennempään ehkä kyse siitä, että äiti on oppinut vauvan rytmin, että mihin aikaan päivästä siihen potalle kannattaa vauva laittaa.
 
Huomenta!
Mie oon pahalla päällä mua väsyttää. Yö meni taas vaihtelun vuoksi ihan päin norsun vittua :snotty: Albert taas huutaa. Se alkoi eilen illalla viiden aikaan, ja jatkuu yhä. Yöllä nukuttiin pari pientä pätkää, oisko ollu tunnin-pari.Ei auta lääke. Eikä auta munkaan päänsärkyyn enää buranat, taitaa pitää jotain vahvempaa särkylääkettä käydä resepti itelle, kun joutuu tuon väsymyksen takia popsimaan niitä niin usein. Taas tuntuu että pää halkeaa. Maksaisin mitä vain jos saisin edes hetken nyt nukkua.
Mie niin odotan niitä aikoja, kun Albert on isompi ja se nukkuu yöt hyvin. Ja sit mun ei tarvii enää yhdenkään ipanan takia valvoa öitä, ihanaa.

Meillä on tänään neuvola klo 13.20. Onneksi. Saan edes johonkin lähdettyä täältä neljän seinän sisältä. Ja lääkäri voi katsoa samalla Albertin korvat, vaikka veikkaan että tää johtuu hampaista, mutta kun Albert ei anna mun katsoa sen suuhun.

Toivottavasti muilla on mennyt yö paremmin. Päivän jatkoja :wave:
 
Katja:meillä alkuyöstä 2 kunnon huutosessiota mutta nyt meni yö yhdellä heräämisellä ja syötiin vasta aamulla.Mä lopetin yösyötöt nyt ja toivon että se rauhoittaa meillä öitä.Niin meillä tuli viimeyönä hammas läpi että siksi huusi.Muutenhan meillä on heräilty koko aika osi paljon eli tiedän mitä se on :hug:

Lehdistä:itselle tulee vauva-lehti ja se on nyt ekana vuonna hyvä mut sit vaihdan 2 + varmaankin.Sit mulle tulee Miedän perhe lehti joka on tosi hyvä sit kun lapsi kasvaa,
Sekä vauvalehdessä että 2+ pyörii samat jutut kun sitä pidempään tilaa ja kun lapsi on 2-3 vuotta niin en mä ainkaan enää niitä lue.

Meillä Elli ottaa maitoa yleensä 5-6 aikaan aamulla ja sit puuro siinä puol 8-8 aikaan.Nyt sain neuvolasta ohjeeksi että korviketta pitäis tarjoilla kun imetän niin vähän.Onneksi vauvapuuroissa on kalsiumia että ei puutos tule niin nopeaan.Nyt sit Elli joi eilen hitusen korviketta kun se oli laimennettu vedellä.Ihan hyvä kikka.Ja ihan hyvä että jois korviketta kun kyllä mulla tuo maidontulo hiipuu koko aika kun niin vähän sitä syö,heruminenkin kestää välillä liian kauan ja Elli hermostuu.

Mä olen nyt sit 3 päivää näiden mukeloiden kanssa yksin kun mies lähti metsälle.Ihan kiva sinänsä mutta tuleehan sitä ikävä.Olen buukannut ohjelmaa meille ettei aika tule pitkäksi ;)
Ajattelin tässä nyt 2 seuraavana yönä vähän unikouluttaa Elliä mikäli se ei hammaskipua itke.Nukun Hennan kanssa toisessa huoneessa ja katson rauhoittaako se Ellin öitä.

Hauskaa päivänjatkoa!Mun pitää mennä siivoushommiin kun huomenna tulee kummitäti kylään ja täällä on taas ydinräjähys valloillaan
 
Huomenia.
Viime yö oli kyllä niin kamala.Mä olin kovasssa kuumeessa enkä saanu kunnolla nukuttua,Nanu heräs ennen viittä huutamaan enkä saanu sitä rauhottumaan.Herätin miehen ja se sai onneks Nanun uudestaan nukkumaan.
Vitsi,mä näin ihan sekoja unia.Kuumetta oli jotain reilu 38. :/ Nyt on kuume vähän laskenu,mutta paska olo on silti.Ei kovin paljoo innosta lähtee ulos nukuttamaan tyttöä. :snotty:

Katjalle jaksamisia.Kunhan sun mies tulee töistä,niin otat päiväunet!Toi väsymys päänsärky on niin veemäistä.Mulla ei meinaa siihen särkylääkkeet auttaa..

Mutta pakko raahautua tonne ulos kylmään! :wave:
 
Villivattu: Mies tulee kotiin illalla varmaan joskus kymmeneltä :snotty: Lähtee suoraan töistä kaverinsa kans jotain venettä roudaamaan jonnekin yms. Tietenkin just tänään kun oon näin väsy :kieh:
Pikaista paranemista sulle :hug:

Albert on syöny eilisen iltapäivän jälkeen ruokaa 3 lusikallista. Iltaruoan jätin jo suosiolla eilen väliin, kun ruoka uppoaa taas niin huonosti. Iltapalaksi söi 2 lusikallista puuroa, ja aamupalaksi yhden lusikallisen. Taidan tarjota vaan 3 tai 4 ruokaa tänään, tuo on ihan yhtä tyhän kans lämmitellä ruokia ja nakata ne semmoisenaan roskiin.Viikko sitten vielä meil meni tosi hyvin ruokaa, semmoinen 1½dl vähintään 5 kertaa päivässä, nyt ei tietoakaan semmoisista. Maitokaan ei taas oikein uppoa :/
 
Katja :hug: On se surkeaa kun toinen itkee eikä osaa auttaa/mikään ei auta, koittakaa yhdessä ottaa päiväunia ja muuten ottaa rennosti, paitti tietty sen neukan takii ei koko päivää pysty völläileen..mut sit kun ukkos tulee niin pistät vähäksi aikaa huoneen oven kii ja meet pitkäkses, pistät vaikka korvatulpat korviin et saat vähän levättyä..

Meillä kyllä yö meni hyvin, mutta minnuu ärsyttää kun syönnit on alkanut menneen niin taisteluksi ja kätinäksi. Muutama lusikka menee hyvin ja siten alkaa sellainen vastaan vänkääminen, pyöriminen ja heiluminen, en tiiä mikä sillä vastustaa, oisko joko ikenet kipeet, tai sit ei vaan malta syödä. Tänäänkin annoin sit loppujen lopuksi oman lusikan sille et jos sit siinä sivussa "vahingossa" söis reippaasti. No ei sitähän piti sitten sitä lusikkaa tutkia, niin sit unohti syödä, ja sit otin sen ja laitoin kauemmaksi ettei yllä mut näkee, niin sit sain loput ruuat syötettyä. Marjapiltti sitten kuiten kelpas yllättäen paremmin :LOL: Joo mut ei kyllä siinä vaiheessa naurattanut, ajatteli jo että paiskaan ruuat roskiin et olkooon sit syömättä :ashamed: no mut sitten kuiten sitkeästi kaikki syötiin..

No nyt taustaileen

Piku ja Jasu


MUOKS. Katja mää kirjoitin varmaan tätä viestiä 20min :LOL: kun välillä leikin poitsun kanssa lattialla ja vein päikyillekkin...harmi kun ukollas on just tänään menoa :hug:
 
Meillä ei syöminen onnistu jollei Ellillä ole jotain kädessä.Yleensä annan lusikan tai ruokapurkin kannen jota hypistelee.
Hampaat kyllä tekee syömälakkoa ja meillä silloin menee puuro ja hedelmäsose sekä jogurtti alas hieman viilennettynä.Nesteitäkin menee kivasti.

Voimia kaikille yökukkijille!Itse sitä ollaan oltu jo pitkään samassa veneessä....
 
Voi että, taas Katja parkaa! Ja Aape tietenni, toisella ei sitten oo hyvä olla :'( :hug: Varmasti se maito nyt taas jotennin kiusii, ku samat ongelmat tullu takasin. Jos muuten on kaikki samaa paitsi se maito. Ja jos kerran pääsettä vielä tarkastaa korvatki yms. Joko oot aatellu et palaat siihen soijamaitoon takasin? Voimia sinne tooooosi paljon :heart:
Mulla onneksi alkaa flunssa jo hiukan helpottaa, ei enää niin jysäriä koko ajan päällä. Räksää kyl riittää ja yskää! Sen takia ei tohittu tänään mennä perhekerhoon vaikka keskimmäinen niin ois halunnut.

Meillä kans toi syöminen on taas yhenlaista säätämistä. Joku aika sitten ei omat sapuskat millään enää kelvanneet, niin annoin enemmän kaupan sapuskaa. Nyt tuntuu et ne ei kelpaa ja eilen meniki sitten aimo annos omatekemää. Mut kyllä saa poikaa leikittää ja viihdyttää et söis. Myös joskus huijaan et laitan leivän muruja pöydälle mitä saa samalla Luca siit napsia, aina ku suu auki niin tuikkaankin lusikalla sapuskaa :D

Villivatulle jaksuja :hug: ja paranemia! Mikään ei oo niin rankkaa ku ite kipeenä olla hoitamassa kotia ja lapsia. Tietty vielä jos lapsiki on kipeenä.. Mut silloin vissiin mies voi jäädä kotiin hoitaan..Ainakin useimpien tessien mukaan silloin sovelletaan "yksinhuoltaja lakia" (joo, meni taas asian viereen, mut hyvä kaikkien tietää tai ottaa selkoa omalle kohdalle tuosta) Meillä tuota on kyl hyödynnetty pariin otteeseen.

Ja joo, en sitte malttanu olla puntarilta pois..Onneksi hyvää näytti, samassa olla kuin perjantaina, joten liian paljon ei takapakki tehnyt toi vkl :xmas: Mut ei silti oteta tavaksi :ashamed:
Arvatkaa vaa, himottaisko jotain kans joku SUKLAA, mut onneksi se on vielä mulla jääny hyllyyn kaupassa. Vielä -2kg niin olen luvannut itselleni et saan ostaa suklaata :p
 

Yhteistyössä