****Tammivauvat2008****vol.4

Tammiäiti: täälläkin vielä imetetään. Syä noin 5-6 kertaa päivässä tissiä. Meillä syödään yleensä makuultaan, mutta nyt on taas eilen ja tänään suostunut syömään myös istualtaan =) Ja vuoden ikään minäkin olne ajatellut imettää ellei tyttö itse hylkää tissiä aiemmin.

Piku: mä luulen että yrittäisin seurailla kotona ainakin pari päivää. Varmasti itsellä on kova huoli pienestä, mutta jos muuten voi hyvin ja jaksaa syödä + pissaa tulee niin en kyllä lähtisi vielä lääkäriin. Meillä ollut lämpöä korkeimmillaan 38,2c, mutta on kyllä nopeasti sitten laskenutkin.

Iidukka: meillä myös harjoitellaan sitä ettei tissille nukahdettaisi. Ja melko hyvin jo iltaunille mennessä toimii. Mies laittoi tänään ensimmäistä kertaa päikkäreille ja nukahti ihan hetkessä :D . Mulle vaan kiukutaan jos olen silittelemässä tmv. Meillä tosin kyllä yöt nukutaan hyvin, että sinänsä tuosta tissille nukahtamisesta ei ole ollut haittaa. Mutta parempaan päin meilläkin ollaan menossa :wave:

Mulle ei ole pipo pahemmin kiristänyt viime aikoina. Välillä pitää saada olla ihan rauhassa esim. tietokoneella tai käydä kaupassa, mutta pahemmin ei ole ahdistanut. Enemmänkin mua ahdistaa ajatus siitä että töihin pitää lähteä reilun 2 kuukauden kukuttua :ashamed: . Onneksi Roosaa ei kuitenkaan tarvitse viedä hoitoon.

Meillä on nyt alettu kunnolla höpisemään parina viime päivänä. Ti, ki, hei, ei, eh, äh/äg-ti ainakin tulee. Meillä ei ole oikeastaan tullut mitään mmmm, vävävävää tmv., ehkä kaikilla ei sitä vaihetta tulekkaan?

No, mutta nyt jatkamaan siivousta. Miehellä viikon päästä 30-vuotis synttärit ja meillä vielä joitakin epämääräisiä laatikoita työhuoneessa :whistle:

Afu ja R 7kk
 
Afu: Niin ajattelin nyt hieman seurailla, kun kuiten on ihan ok vointi pojalla, mitä nyt hieman kärttynen oli jo pari päivää ennen kuin kuume nousi. Sit jos ei jo kolmantena päivänä ala laskemaan niin täytyy varmaan viedä lääkäriin.

Meillä nukuttiin kuiten sit viime yönäkin kans hyvin vasta 4 jälkeen alkoi kitiseen ja sit kyllä aikasta herkkään annoin pojalle maitoa kun ajattekin et kuiten korkea kuume ja tarvii nesteitä ja siittä sit nukuttiin melkeen 9 muutaman kerran kävin tuttia laittamassa yön aikana..
Meillä myöskin noita "sanoja" pongataan..tosin viellä varmaan vahinkoja, mut välillä tosiaan sanoo et ei ja mamma mamma, ja hei on kanssa tuullut pitkään ja tuntuu et välillä muka samalla kättäkin heilauttas.. :heart: ihania noi meidän pikkuiset

Muoks. Onko täällä kellään kokemusta tai tietoa siittä vauvarokosta ?
 
Meillä myös on tuottanut tulosta se ettei tisulle nukahdeta enää millekään unille.Yölläkin havahdutan Ellin aina kun siirrän sänkyyn että tajuaa olevansa omassa sängyssä.Ei se kyllä yöheräilyihin ole auttanut ja tassuttelu onkin ahkerasti meillä käytössä monta kertaa yössä.Ehkäpä sekin tuottaa tulosta jossain vaiheessa.Meillä ei edelleenkään olla saavutettu sairastelujen jälkeistä yöunta.Pisin unipätkä on 2 tuntia :|
pitää var´maan alkaa lopettaa yösyönnit kokonaan jos se auttais.
 
Hei vaan!
Olen kyllä ahkeraan käynyt lukeen teidän jutut, mutta en ole jaksanut kirjoitella. :ashamed: Siis meillä on nyt ihan hirveä vaihe, Emma itkee ja huutaa ellei saa 24/7 olla mun sylissä/vieressä tissillä. Yöt on ihan hirveetä hulinaa ja huutoa. Viime yöksi lähetin esikoisen mammalle (että saa edes hän nukkua) ja laitoin Emman yksin omaan huoneeseen yöksi, Emma kun aloittaa huutorallin kun kuulee minun kömpivän sänkyyn. No, kyllä se vähän auttoi, ei heräilty kun noin tunnin välein ja usein riitti pelkkä tutin laitto. Kuudelta sitten nostin viereen ja tissille. Mutta en tiedä raskinko jatkossa nukuttaa yksin toista... Nyt oli pakko kun olen jo niiin väsynyt. Toisaalta Emmalle on tullut jo yksi hammas lisää ja ainakin yksi selvästi tulossa lisää. Ja tänä aamuna puhkesi kauhea räkätauti ja nousi kuume. Joten ymmärrän kyllä hänen kiukkunsa. Äidin rakas kun on vaan niin pirun herkkis. :heart:
PIKUN pikkuiselle pikaista paranemista! :hug:
Jaksuja kaikille valvojien äideille ja myös yksinäisille :hug:
Villivattu: toivottavasti poika selviää! :hug:
Niin, ja tosta omasta ajasta, mitä se on? Siis mulle ei oikeesti taida olla mitään omaa aikaa ja seinät tosiaan tuntuu kaatuvan päälle. :| No, kunhan sais Emman kuntoon, niin pitää taas kehittää jotain kivaa toimintaa lapsien kanssa niin tuulettuu itsekin! ;) Ja koiran kanssa pitäis palailla agilityradoille. En ole sitten synnytyksen jälkeen käynyt kertaakaan... :ashamed: Pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä ja tehdä kaikkea kivaa esim. se agility! :D
Neamma ja Emma, joka nukahti syöttötuoliin! :heart: (nyt sängyssä ;) )
 
Vitsi, meikä teki oikein löytöjä tua keskustorin kirppiksella :D

Piku: Meillä oli vauvarokko, meniköhän se nyt niin ett to-ilta - su-ilta oli kuumetta, muuten hyvä vointinen poika, ruokaa ei oikein syöny mut maito maistui paremmin ja nukkui paljon, korkeimmillaan oli 39 paikkeilla se kuume sit ma aamuna se oli loppunu ku seinään ja ma-ti oli ihottumaa ympäri vartaloo.

-c-
 
Piku: meillä ekojan hampaiden puhjetessa nousi kuume nopsaan yli 39 oC. Kesti neljä päivää, kolmantena käytettiin lääkärillä korvat ja keuhkot tarkistuttamassa. Eli kova kuume voi johtua myös hampaista. Meillä tuolloin tuo 3 päivää katseltiin, ennen lääkäriin vientiä, taisin soittaa MLL:n neuvolapuhelimeen, ja saada ohjeet seurata tilannetta.

Meillä ei päiväunetkaan kestäneet kuin vajaan tunnin, mutta jos nyt kahvilla sais ittensä piristymään. Kohta pääsen onneksi uimaan!
 
Hengissä selvitty taas kerran! Olihan toi yhenlainen koko eilinen päivä. Oiskin vaan ollu kotona koko päivän, noo ei sillä, olihan se mukavaa nähdä kavereita yms.
Mutta siis, päivällä mentiin käymää siellä mökillä lasten kanssa, niin eiköhän esikoinen saanu pahan allergiareaktion sieltä. Leikitti ulkona koiria ja heitti niille palloa, sitten niillä kuolasilla käsillä hinkkas naamaa, turpos naama ja silmiä kutitti yms. Siinä sitten lääkittiin ja katottii et meni ohi. Raasu vaa itki et haluaa mummolaan. Onneksi nopsaa meni ohi ja pääs poika illalla mummolle.
Mä sitten sain illalla taas kokea sen ettei laihari, univaje ja alkoholi oo mikää loisto yhdistelmä. Väsy ja paha olo iski ja möksältä suoraa kotio. Onneksi siellä olli kuski, niin pääsin nopsaa kotiin, ku huomasin et heikko happi iski. Suoraa vaa nukkumaa ja ihanaa oli ku sai sitten nukkua vielä pitkään ku sisko oli täällä hoitamassa pojuja.
Että semmon reissu tällä kertaa *huh huh*

Voi että täällä sairastellaa, jaksuja kaikille! Piku kyllä mäki yleensä aina odotan sen 3pvä ennen ku lääkäriin mennään. Jospa teilläki vauvarokko on iskeny.. Mutta totta toki jos näyttää huonolta niin voihan siellä lääkärissä mennä aina käymään.

Täälläki Lucalla nuha jatkuu ja pikkasen väliin yskii. Tänään ei oo oikein ruokakaan maistunut. Ihan samanlainen on nyt kuin silloin ku noi ylähampaat tuli, et joko heti perää lisää hampaita pukkaa.
Mäkin kävin sitä nestemäistä panadolia ostaa ja kyllä pojalle maistu :LOL:

Tämä viikonloppu on menny ihan höpöksi laiharin suhteen, varmaa tuleetakapakki ja kunnolla. Nooh, en ota ressiä, huomenna taas kalorilaskuri käyttöön ja tiukka linja! Puntarille en mene seuraavan kerran kuin 2vko päästä.

Mutta nyt koittaa maistuisko Lucalle hedelmäsose :wave:
 
Meillä sairastetaan vähän niinkuin urakalla ensin kakkos poika tul flunssaan mikä on nyt kestänyt 3vkoo (astmaa sairastaa lisäx) sitten vanhempi tyttö (1v8kk) ja nyt iida sitten nuhanen ja yskanen + tietty ite oon kanssa..... ja yöt nukutaan iidan kaa sohvalla noin.klo 23-24 alkaen sitä on tosin ollu jo 2vkoo ainakin kun sohvalla vieressä saa neidin silittelyllä rauhottuun paremmin.....

Vauvarokko eikös se olluna niin et kova kuume muutamana päivänä ja sitten ihottuma nousee muistaakseni

kelan papruista jos ei kuulu postissa niin kannattaa käydä kelassa täyttämässä mulle tuli just pe paperit ja ensin haen vaan kodinhoitotuen ja sitten kun on loma rahat maksettu niin hoito lisän joka kerta kun oon tuollekodinhoito tuelle niin ain on kuukauden lopussaollut rahat tilillä


no nyt paukkas mukulat sisälle joten palailen myöhemmin :wave:
 
Moi!!
Me ollaan oltu menossa melkein koko viikonloppu, niin ei oo paljoo koneelle ehtiny. Albertin kummien luona oltiin yötä. Äsken tossa teidän jutut lueskelin, ja varmaan jo puolet unohdin mihin pitäis kommentoida..mut jos nyt ekaks aloitan kertoilemalla mitä meille kuuluu, oma napa aina tärkein :D

Albert on taas oksennellut 2 kertaa, ensimmäinen kerta oli perjantai-iltana, ja toinen kerta eilen. Voi että mua tympäsee. Se ei voi olla mistään muusta kuin maidosta johtuvaa, kun melkein 3vk oli oksentamatta kun oli maidottomalla ruokavaliolla, ja nyt sitten taas on oksennellut. Ei varmaan tosin allergiaakaan ole, kun vasta 4. pvänä oksensi kun alkoi taas tavan korviketta saada, mut joku siinä kuitenkin mättää, ja mua tympäsee tää asia ihan hirveesti. Mihinkään ei taas uskalla lähteä etteikö itellekin varavaatteita kuskaa mukaan.

Imettämisestä: Miehän "lopetin" imettämisen reilu kuukausi sitten, mut oon nytkin imettänyt pari kertaa päivässä noin suurinpiirtein. Mulla tulee vieläkin aika reilusti maitoa.

Meillä on yöt ollu vähän levottomia, ei mitään huutoa onneksi, mut semmoista puoliunessa riekkumista, ja kääntyilemistä ja vääntyilemistä kera mölinän läpi yön..

Kipeenä oleville pikaista paranemistä :hug:

Lähtekää nyt hyvät naiset johonkin tuulettumaan, kyllä ne pikkuiset pärjää isin kanssa kotona, ja varmasti jokaiselta isiltä löytyy sen verran aikaa että joskus johonkin pääsette! :saint: Te ootte vapaahetkenne ansainneet!!!! =)

Jaahas, en muista enää mitä muuta mun piti kirjoittaa, palailen myöhemmin kirjoittelemaan lisää jos mieleen jotain tulee.

Katja ja Albert 8kk
 
Nyt täällä koko perhe nuhii ja yskii. Mullaki kurkku ihan kähee ja nöösi ihan hellänä niistämisestä.
Ei oikee tuo mökillä hilluminen tehny hyvää. Kyllä nyt rankastaa :snotty:
Lucakin tosi levottomasti alko nukkumaa, koko ajan herää itkustaa. Oli nytkin ihan nihkeen hikinen. Annoin sitte panadolia, jospa helpottais ja koko yö ei mene vaan kitinäksi. Täällä mä oon puoltoista tuntii rampannu ylä-ja alakerran välii..

Katja, voi ei!!
Mitä meinaat nyt tehdä Aapen ja maidon kanssa? Vaihdatko takaisin soijamaitoon vai jatkatko nannilla?

Mut ei auta ku mennä finrexiä lämmittää, kutittaa kurkkua niin pirusti!
 
Iltaa!

Saatiin Laura just nukkumaan. Pikkasen alko jo olla yliväsynyt neiti, puuron syönti ei millään meinannu onnistuu. Pikkuhiljaa näyttää siltä, että meidänki rytmit alkaa "normalisoituu" ja neiti menemään aikasemmin yöunille.

Toivotaan, että nyt nukkuu paremmin ku viimeyönä.

Mutta nyt pitää jännätä, ketkä tuolta BB talosta kotia joutuvat. Paranemisia kaikille potilaille ja jaksuja huonosti nukkuville!
 
Pikanen hei täältäkin!

Meillä alkaa remppa valmistua, jee! Eteisen lattia viel uupuu ja olohuoneen tapetista osa, kun tapetti loppu kesken. Sit kylppäri ja sauna on vielä pikkusen kesken, mutta ens viikonloppuna päästään muuttamaan. Ihanaa. Tänään purettiin tuolta uuden kodin pihalta leikkimökki. Se oli ihan laho ja suorastaan hengenvaarallinen. Täytyy yrittää hankkia uusi tilalle pikapikaa. Se oli kuitenkin esikoiselle tärekä juttu.

Imettämisestä: Meillä myös on tarkotus siirtyä tissimaidosta suoraan lehmänmaitoon. Imetyskertoja on ehkä 5-8 vuorokaudessa.

Kelan paperit tuli tännekin perjantaina. Hoitovapaata kävin juuri anomassa töistä loppiaiseen asti, joten kotihoidontukea haetaan. En sitten tiedä, minkälaista tukea tai rahaa saan, jos vuodenvaihteen jälkeen ryhdyn perhepäivähoitajaks. Joissakin kunnissa voi omat lapset hakea itselleen hoitoon ja niistä saa tuolloin palkan. Täytyy ryhtyä asioita selvittämään, kunhan selvitään muutosta.

Gothaur: mieluusti haluan sen blogisi osoitteen yv:nä - utelias minä.

Pikaista paranemista isoille ja pienille potilaille ja voimia kaikille yökukkujien äideille.
 
Huomenta!

Minä täällä heti aamusta kukkuilen kun saa rauhassa olla.. Meillä alkanu nyt yöt näköjää mennä suoraan sanottuna vituiksi!! Toivon todella et ne hampaat puhkeais ja vähän äkkiä :kieh: Viime yönä sai herätä varmaa 10 kertaa ja nyt voin todella sanoa että ymmärrän teitä hyvin jotka joudutte "kestämään" tätä samaa joka yö!! Just vähän aikaa sit sain pojan unille.. Aamupäivästä pitäs sitte lähteä vähän liikenteesee ja moikkaamaan kaveria pitkästä aikaa.

Olitko se Katja sinä kun kyselit tuosta kotihoidontuen maksupäivästä? Mulla alkaa hoitovapaa 9.10 ja sain just muutama päivä päätöksen jossa luki et ensimmäiset rahat maksetaan 31.10 ja muutenkin tulee sit aina joka kuun viiminen päivä.

Mut nyt lähden kahvin keittoon ja palailen myöhemmin..
 
Huomenta!

mievaa: Ai että ekat rahat tosiaan maksetaan jo lokakuun viimeinen päivä? Kun monet on sanoneet (ja myöskin kelan sivuilla luki) ettei vajailta kuukausilta makseta (tai siis maksetaan takautuvasti) vasta siten että lokakuun+marraskuun rahat tulis marraskuun viimeinen päivä. Pitää itekin tänään viedä postiin se hakemus, niin siitäpä sen sit näkee että miten päätöksessä lukee, kunhan sen aikanaan saavat tehtyä..paitsi kuitenkin siinä kestää ja kestää....kun aina tulee kelan hakemuksiin niitä lisäselvityspyyntöjä yms. :snotty: Kuinka nopeesti sulle tuli päätös?

Saaru: En tiiä mitä näiden maitohommien kans tekis. Varmaan jos tää oksentelu taas jatkuu/lisääntyy, niin sit siirrytään Nutri-Soijaa juomaan ihan omakustanteisesti :/ Onneks se on halvin erityiskorvike, eikä maksa kuin 2x enempi kuin tavan korivke.Ettei onneks sen kalliimpaa.. Paitsi pitää nyt kysästä kun meil on keskiviikkona neuvolalääkäri, niin mitäs neukkalääkäri asiaan tuumaa.

Meilläkin on taas yöt menny ihan kukkumiseks. Monta yötä on nyt menny niin että herätyksiä on yli 10 kertaa, ei Albert oo huutanu nyt yöllä, että en usko että kyse on mistään hampaiden tulosta tms..mut lähinnä sitä että pitää ryömiä yöllä pitkin sänkyä, ja harjoitella konttaamista, laulaa keskellä yötä, ölistä, mölistä, yrittää saada äiti juttelemaan, läpsii ja raapii mun naamaa joka välissä jne jne.........

Neamma: Hieno juttu, että korvat on kunnossa :) Mut jännä juttu, kun mehän käytettiin kans Albertia lääkärissä noin kuukausi sitten kun arvelin että sillä olis korvatulehdus, ja sillähän oli silloin kurkku tosi punainen ja lääkäri sanoi että ihan justiinsa on puhkeamassa ylös 2 hammasta, eikä ne ylähampaat oo kyl vieläkään puhjennu :eek:

Mukavaa maanantaita kaikille :) Mie meen nyt Aapen nukuttaa päiväunille, ja tuun sit takaisin :D
 
:hug: Kaikille sairastelijoille.Itsellä flunssa näyttää talttuvan ihan itsestään,ei ainakaan ole tässä parissa päivässä pahentunut eikä *kop kop* ole lapsiin tarttunut.

Elli sai viime yönä 2 kertaa jonkin ihmeen kauhuhuutoraivarikohtauksen.Ei auttanut syli ei tassu ei mikään.Kesti muutamia minuutteja ja sinä aikana oli ihan jossain muualla ja ekalla kerralla rauhoittui vaan tissille ja toisella kerralla lauloin...Siis se todella raivos.Repi pinnasuojukset ja muut ja potki ja huitoi.Yleensä kumminkin tassutteluun rauhoittuu melkein heti.Enkä sitä kipuitkunakaan pitäis vaikka huomasin just että 4 hammas puhkee ihan just.Ehkä mä vaan tulkitsin väärin ja viimeöinen johtui hampaista...oli vaan niin erilainen kun yleensä.

Tänään ollaan ihan kotosalla vaan ja ulos pitäis päästä jossain vaiheessa.Tää aamu vaan menee taas kaaoksen siivoamisessa..
 
Voe että, mulla vielä tuossa kotihoidontuen kaavakkeet lätköttää pöydällä..Täytetty kyl on ja miehen tilinauhakin on. Omaa nyt en saa sinne vielä aikoihin, mutta jos noi nyt lähettäis sinne niin sain sen perusosa, Sitten myöhemmin kattoo saako siten lisäosaa..

Lisäksi ois vielä 2x sairaanlapsen hoitotuki-kaavakkeet odottamassa täyttöä. Hitto et ne on sitten rasittavia :kieh: Laskeskella lääkkeiden, rasvojen ja lääkärikäyntien määriä!

Täällä köhii ja räkii koko poppoo, mulla ihan kauhia olo! Pää, niskat, hartiat jumissa, kurkkua karistaa. Ihana kylmä hiki puskee, mutta mittari ei näytä ku vaivaiset 35.3 |O Ei se alilämpökää hyväksi ole:(
 
Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille, ei oo kyllä herkkua kun muksulla kurja olo :(

Onpas meillä levottomat vauvat kaikilla taitaa yöt mennä kukkuessa. Meilä on nyt tilanne se että ilman panadolia Valtsu ei enää nukahda. Ainoa poikkeus oli perjantaina jolloin saunottiin oikein kunnolla, kyllä nukku poju makeat unet. Muuten iltaunien aikaan alkaa kauhea huuto ja kiemurtelu ja tuttia purraan ihan tuskassa. Luulen että takahampaita pukkaa. Se vaan mietityttää että kuinkahan monta päivää tota panadolia voi antaa yhteen putkeen? Tarttee varmaan tänään soittaa neuvolaan..
 
Kiitos kaikille!
Täällä mä aamutakin kääreessä lääkitsen ja söin Lämmin kuppi-kanakeiton. Miehellekin soitin et tuo tullessaan jotain helppoa ruokaa. Ei jaksa alkaa kauhiasti mitää säätää.
Toivottavasti olo paranis etes vähän huomiseksi, ois taas eskaria (tietty) ja sitten kerho ja Lucan 8kk neukka.

Nyt alkaa pikkasen helpottaa tuon särkylääkkeen jälkeen. Kohta pitääki sitten taas pakata kööri ja lähtee eskarin suuntaan. Ku vaan muistais ottaa lompakon mukaan, tarvii joku retkiraha viedä. Menevät keskiviikkona retkelle koko päiväksi.

Meilläki nyt pari pvä panadolia annettu, en kyl yhtää osaa sanoa et miten pitkää sitä voi käyttää.. :snotty:
 
Huomenta!

No ollaan mekin jo jonku aikaa hereillä oltu, Laura jo päiväunillakin. Yökin meni kohtalaisesta, alkuyöstä känistiin, mutta sitten rauhottu muutamaks pidemmäksiki pätkäksi. Ulkona vaan niin harmaata, taas, että väsyttää...


Katja:
oliko teillä puhetta sen maitoaltistuksen yhteydessä, et mitä tehään jos oksentelu palaa? Jotain muistelin, että ruokapäiväkirjasta kirjotit... Mutta voimia, toivotaan että helpottaa!
 

Yhteistyössä