****Tammivauvat2008****vol.4

Tammiäiti: Meillä syödään tissiä ehkä 10-15 kertaa/päivä. Niin ja yöt nukkuu tissi suussa. :ashamed: Siis toi neiti on niin mun takiainen, että jatkuvasti on sylissä ja aina täytyy ottaa maitohuikkaa. Mutta ei kyllä ime ku jotain 2-5 min/kerta.
Mullekin tuli ne kelan laput! :kieh: Mä sitten niin VIHAAN täyttää niitä! Aina tulee jotain v*tun lisäselvityspyyntöjä ym....
Emman toinen etuhammas tuli äsken läpi, vielä kun se toinen tulis, niin alkais varmaan helpottaan. =) Toivottavasti ainakin.
Piku on tehnyt kaikkia herkkuja! Nam :p
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Neamma
 
Tammiäiti: mä imetän kanssa vielä, oikeestaan nyt kun kiinteitä alkanu menee enempi on pullomaidon anto vähentyny entisestään. Meillä siis aina saanu pullostaki omaa maitoa, mutta nyt ei pienen poissaolon takia oo tarvinu pumppailla, ku on voinu kiinteitä syödä sillä välin. Pitäiski joku päivä koittaa vieläkö pumppaaminen sujuu, ni tietää varautua jos joku pidempi meno tulee. Imetystä oon suunnitellu jatkavani sinne vuoden ikään asti, yhtään ei huvittas enää tässä iässä mihkään korvikkeisiin totuttaa, vaan suoraan sit tavan maidolle.

Pitiköhän mun vielä jotain kommentoida, palaan taas ku muistan, mitäpä mä muutakaan tekisin.. Elämä mitä se on ?? :LOL: :LOL:

Niin mukavaa iltaa kaikille iv:tä viettäville!
 
Tsau!!!

Hirvee päivä täällä :/ Onneks ollaan illan puolella ja poju käymässä unille, tosin tuntuu olevan vaikeaa rauhoittua unille, mieluummin hakkaa pinnoja näköjään.. Leffa odottaa katsomista.. ja namipussi :p :ashamed:

Juu pitää hauskaa kaikki kartsalle lähtijät =) ja voimia kaikille tasapuolisesti arjessa :hug:

Meillä syödään näin suurinpiirtei

7-8 aamupuuro n. 1.5dl
11-12 lounas kasvis-lihasose n.1.5 dl
14 hedelmävälipala, pieni purkki hedelmää tai banaani tai omppu raastettuna
17päivällinen kasvissose n 1.5 dl
19 iltapuuro n 1.5 dl

Maitoa saa pullosta aamulla/aamuyöllä 5-7 kun herää niin 1 dl, sitten joka ruoan päälle, ei kuitnkaan heti perään niin 1 dl paitsi iltamaito 1.5 dl eli noin 6.5 dl/päivä.

Mä en oo sitä muksu lehtee ostanu, mut nyt ostin uusimman novitan sen syksynumeron ja siellä on vaikka mitä ihanaa =) Mä aion huovuttaa sen lehmälaukun :D

Meniköhän liian pitkäksi ilta, ei tahdo mies saada poikaa nyt asettuun.. hmm.. kai se on mentävä jeesiin :wave:

kivaa viikonloppua kaikille.. Täällä mennään räkätaudin kanssa ja kotona ollaan, sunnuntaina mennään tohon keskustaa käymään, joku ihme kirppis siä..

-c-
 
Huomenta!

Pakko oli pinoa nostella, ja samalla todistaa, että meilläkin joskus ollaan ajoissa hereillä :LOL:

Meillä siis vauvauinti aamu, joten jouduin Lauranki herättämään ennen kahdeksaa banaania syömään, jottei uidessa pääse nälkä yllättämään. Uinnin jälkeen sitte vasta puuro, niin jaksaa nukkua päiväunet. Palailen taas myöhemmin, jos vaikka itekki pääsis päikkäreille uinnin jälkeen.
 
Täällä kans yks joka vielä imettää mutta nyt sit vaan päivä kerrallaan katsotaan kauanko tisu Ellille kelpaa.Aamupäivällä ei kelpaa enää ollenkaan ja ip hyvällä tuurilla ottaa hörpyt.Sit illalla kylvyn jälkeen yleensä maistuu ja nukkumaan mennessä ja sit yöllä 1-2 kertaa...ei siis malta kun puoliunessa rinnalla olla.Käteväähän se olis siirtyy suoraan tavalliseen maitoon sit mutta täytyy vähän neuvolasta kysyä että riittääkö tää maitomäärä Ellille.Paljonko näiden pitäis maitoo saada kun ei muista?

Meillä mies nyt ip asti töissä ja sit ei kummempia suunnitelmia.Huomenna lähdetään retkelle Korkeasaareen jos sää sallii.
 
Huomenia..

Olipas tänne tullut paljon kirjotuksia. No on siitä aikaa kun täällä viimeksi tuli käytyä.
Me kotiuduttiin maanantaina kun roopella oli se lääkärineuvola sitten tiistaina. Ihanaa oli välillä olla jossain muuallakin kun vaan nyhjöttää kotona yksiksee.. Reissu meni oikein mukavasti ja oli kiva serkkuaki nähä pitkästä aikaa kun viimeks nähtiin meijän roopen ristiäisissä eli siis helmikuussa.

Meille ei paljon mitään ihmeitä kuulu.. Nyt ollu muutama päivä hirveetä kitinää ja tuntuu ettei taas vaihteeksi mikään kelpaa, ja siis ylös olisi hampaita tulossa. Täytyy vaan toivoo että ne tulis äkkiä läpi et rauhottus tää kiukkuaminen.

Nyt en kyllä muista mitä kaikkea piti kommentoida.. lyö vähän tyhjää.. :ashamed:

Katjalle: Hyvä että aapella kaikki hyvin eikä allergiaa ollut. :flower:

Jaksamisia vaan kaikille arjen pyörittämiseen :hug:

Ja onnittelut kaikille keillä syndet ollu tai on.. kun nyt ei muista ulkoa näitä :ashamed:

Viikonloppusuunnitelmia ei ole. Mies lähti just töihin ja tulee varmaan taas myöhään illalla joten roopen kanssa ollaa varmaan ihan täs kotosalla, kun mullakin iski flunssa päälle..

Mutta hyvät viikonloput kaikille!

Niin ja kiitos Saaru pipasta. Aivan upee :D
 
Mievaa, mä jo odottelinkin viestiin et onhan pipa tullunna perille... Hyvä kun pipa oli passeli :heart:

Mulla kans mese toimii, ei onkelmaa.

Mulla nöösi tukossa ja päätä särkee, Lucakin hiukan yskii ja viime yö oli levoton. Saa siis nähä miten illan suunnitelmien käy. Jos Luca on hyvänä niin kyllä mä koitan lähtee edes piipahtaan :saint: Pakko ois päästä tuulettumaan. Luca jääkin sitten ekaa kertaan näin jollekin muulle hoitoon. Kummitäti tulee meille illaksi hoitaan noita pienempiä ja esikko pääsee mummolaan yöksi.

Nyt kuiten iltapäiväksi sinne mökille talkoisiin poikien kanssa! Näyttää suhteellisen hyvältä ilmakin :wave:
 
Saaru: Mun pitikin kyllä laittaa sulle viestiä tulemaan että tuli perille mutta sit se vaan unohtu koko aika ja nyt sit vasta tajusin ilmottaa.. :ashamed: Mut siis oli passeli ja tosi kivannäkönen :heart: Niin ja toivotaan että pääset tuulettumaan kyllä varmasti tarpeeseen tulee!! Mä tässä odottelen sitä päivää ku pääsis ekaa kertaa jonnekkin synnytyksen jälkee..
 
Joo kyllä tässä on itsekin eräänkin kerran toivonut että Elli ottais pulloa ja olis voinu jossain käydä,ijan iltariennoilla.Enpä mä ole yksinään käynyt kun kampaajareissuja,kaupassa,kylässä ja kerran syömässä,sellaisia 2-3 tunnin juttuja..alkaa niinkuin kiristää jo pipaa vähän.Mutta marraskuussa on jo buukattu pikkujoulut että niitä odotellessa.
 
Hema: siis mulla ihan sama juttu.. yksin olen mäki käyny vaan kampaajalla kerran sit yhissä ristiäisissä koko tän hemmetin 8kk aikana ja siis vaikka toi meijän poitsu pulloa juonu koko aika. Mut ei vaan pääse kun ukko töissä koko aika ja ei vaan aikaa jää. Nyt ollaan täs puhuttu yhen kaverin kanssa et jo tässä kuussa lähtis jonku kapakka reissun tekemään ja siihen se mun reissuttelu varmaan jääki..
 
Onkohan tätä nyt enempiki liikkeellä että pipoa alkaa kiristämään? Mulla ainaki pinna taas niin tiukalla, että iltavapaa kavereiden kanssa tekis enempi ku hyvää... Meijän piti lähteä nyt päivällä porukalla kaupoille, mutta kiukkuunnuin sitte sen verta, että sai mies lähteä kahdestaan Lauran kanssa. Pitää varmaan kohta lähteä koirat lenkittää, jos toi syyssää sais kiukkua laantumaan...

 
Maiskis: Mulla joskus mese heittää ulos mut muuten toimii ihan ok! KOkeile saakko päivitettyä sitä tai poista ja lataa uusiks..??

Ei tässä muuta, meillä ihan outo päivä ollu, Poika varmaan valvoo myöhään ku otti ihme tirsat tossa hetki sitten.. Mikäs siinä sitten, vietetään lauantai ehtoota.

Nyt vähän iltapuuhia :wave: Ja sit meinasin koittaa ymmärränkö tosta facebooksita mitään, ku onmulla siä profiili jonkinlainen, tarttis päivittää sekin ja kattoo vähän ku mulle lähetelty jotain ihme juttuja sinne mistä en ymmärrä mitään..

-c-
 
Terve kaikille pitkästä aikaa..
Mua jo huomauteltiin kun en oo tänne mitään laittanut...taisi jollain olla IKÄVÄ :whistle:

Mulla oli tuossa keittiöhommia, tein vispipuuroa,parsa-porkkanasosetta pojalle ja meille ruokaa,,,pieni emäntäolo ;)

Meillä syödään näin:
8-9 aamupuuro
11 lounas
14-15 välipala
16.30 päivällinen
19 iltapuuro
ja päälle maitoa... noin aikoja, vaihtelee vähän, miten poitsu herää yms..

Meillä poitsu nousee seisomaan tukea vasten.
Nyt on vähän räkäinen ja musta sormeen tuntuu alaikenessä sellanen terävä nyppy, josko se kauan kaivattu eka hammas nyt tulisi läpi.

Mä nyt päätin lopetella imetystä, nyt on saanut 2 päivää korviketta ja hyvin on poitsu ottanut asian. Aamuisin olen imettänyt vielä, mutta muuten saa nannia.
Kyllähän tuota imetystä nyt on jo 7,5kk tehty, että varmasti helpottaa itselläkin nyt sitten, ei tarvi ressata saako poika tarpeeksi maitoa sitä kautta.

Mitäs muuta, yöllä poitsu on nukkuu suht hyvin. Klo 4 aikaan yleensä seisoo sängyssä, mutta nyt kahtena aamuna on hereillyt vasta 6 aikaan, liekö johtuneeko sitten korvikkeesta, että saa enemmä maitoa.

Okei, mä alan poltteleen kynttilöitä ja laitan pojan maate ja jotain hyvää itselle...
:p
 
ei auta päivitys ei mikään tohon mese ongelmaan. Täytyy kokeilla miehen konetta ens viikolla.
Ninnille tulee eka hammas..... Jippii :D on sitä jo odotettukin ja nyt 8 kk synttäriks se sit tuli.

Cattie, voisitko laittaa mulle siit seuraavasta tapaamisesta vaik s-postia eks puhe ollu 15.9. ?
 
Sunnuntaita!
Suunnittelin lenkille lähtöä mutta nyt kun olen ollut hereillä jonkin aikaa niin flunssa pukkaa väkisin päälle.Onneksi ainakaan vielä ei lapsilla ole samaa vaivaa.

Mulla ei ole nyt vähään aikaan ollut mesen kanssa ongelmia.Ongelma on miedän superhidas kone...

Viime yönä oli taas aika levotonta meillä.Elli heräilee 2 tunnin välein ja kaipaa tassutusta ja peiton laittoa että nukahtaa takas.Tissille en nostanut kun alkuyöstä ja sit vasta ihan aamulla.
Elli edelleen yrittää kontata mutta ottaa vaan pakkia jostain syystä.Hermot menee silläkin kun ei pääse tutkimaan paikkoja.

Kiukusta:Luulenpa että nyt eletään niitä aikoja että vauva-aika tietyllä tavalla tasaantunut ja sitä huomaa että kaipaa muutakin kun vauvan tuoksua.Seinät kaatuu helposti päälle kun arki täällä kotona on aika tasapaksua ja rutiinien täyttämää,ainakin meillä.Mua ainakin eniten kiukuttaa just se tasapaksuun....tietää aina mitä tuleman pitää.

Ilma näyttää aika akrseelta ja taitaa meidän retki korkeasaareen jäädä..voi surku
 
Huomenta!

Nyt väsyttää... meillä siis oli vuorossa tosi huonosti nukuttu yö. Alkuyöstä Laura heräsi muutaman kerran ja unissaan valitteli muutaman siihen lisää. Mutta neljän jälkeen on heräillyt tunnin välein. Viiden jälkeen koitin syöttää, mutta siitä huolimatta oli taas kuudelta ylhäällä. Sama juttu kahdeksalta, koitin syöttää ja ajattelin jos ois meidän vieressä nukkunu, vaan ei. Ja yhtään en tiiä mikä tuota heräilyä aiheutti...

Onneksi Lauralla tää aamu on aika lyhyt, pääsee kohta itekki nukkumaan ku päiväunille käy. Eli ei muuta ku puuron laittoon! :wave:
 
Sunnuntaita kaikille!
Mulla oli tosi kiva ilta sillon perjantaina.Tällä kertaa ei onneks ollut krapulaa.Kamala väsymys oli kyllä koko eilisen päivän.Noo mutta nyt alkaa taas elämä voittamaan.
Oli vaan perjantaina melko vaisu fiilis.Jos luitte siitä onnettomuudesta jossa kuoli 3 ja kaksi loukkaantui.Siinä oli kaverin pikkuveli mukana.Loukkaantuneena vietiin sairaalaan,tän hetkistä tilannetta en tiedä.
:'(

imetyksestä:Meillä syödään tissiä vielä ahkerasti.Aina ennen ja jälkeen ruuan sekä vähän väliä Nanu haluaa ottaa maitohuikkaa.Imee varmaan vielä vähän vajaa 20krt päivässä.

Piti tossa välillä käydä laittaa tyttö unille.Nyt olis aikaa juoda kahvit ja palstailla vähän aikaa..Tosin jonkun pitäis tuo pyykkikasa viikata kaappiin tuosta.Vapaaehtoisia? :D

En taas yhtään muista mistä on ollut täällä puhetta.. :snotty: Juup,mutta kahvinkeittoon! :wave:

*muoks*

Jaksamisia kaikille yövalvojille! :hug:
 
Kiitos kaikille jotka viitsitte ruoka-aikoja kirjoitella näkyville! =)

Mekin otettiin nyt sitten vihdoin viides ateria poitsulle ja hyvinhän tuo maistuu. Oikeastaan ainoa ongelma on aamupuuro, se ei oikein uppoa kirveelläkään ja välillä meinaa hermo mennä aamuisin kun ainoa mikä kelpaisi on tissi..Mutta ilmeisesti syynä on se, että aamuyöstä on edelleen tississä kiinni kun oon niin pirun väsynyt että on "helpompaa" pitää aamuyö vieressä kuin muuta yrittää.. :ashamed:

Unikoulusta kyselin neuvolasta ja saatiin sille siunaus, pahimmillaan kun täällä on öisin heräilty tunnin-kahden välein. Pehmeä aloitus on kuitenkin nyt otettu kun tuntuu ettei oma eikä miehen jaksaminen ole vielä muuhun riittänyt. Eli nyt on tehty päätös ettei tissille nukahdeta ei päivä- eikä yöunille ja on tuottanut tulosta, viime yönä pitkästä aikaa ensimmäinen unijakso oli jopa 4 tuntia pitkä. :D Meillä on tosin vielä pitkä matka koko yön uniin, mutta edistystä tämäkin! :LOL: Ensi viikolla mies lähtee työreissulle, mutta ollaan aateltu että kunhan se on ohi niin siitä seuraavana viikonloppuna valvottaisiin ja otettaisiin ihan kunnon unikoulu käyttöön jos se helpottaisi näitä öitä. Katsotaan miten päätös pitää. :whistle:

Tammiäiti: Täällä tosiaan siis myös imetetään vielä eli et ole ainut. :wave: Aion imettää vuoden ikään saakka, en jaksaisi enää tässä vaiheessa mitään korvikkeita alkaa syöttää eikä ne edes poitsulle ole oikein maistuneetkaan. Suoraan lehmänmaitoon on aikomus siirtyä sitten aikanaan.

Eilen oltiin taas vauvauinnissa ja tehtiin ensimmäiset sukellusharjoitukset ja on tosiaan vielä sukellusrefleksi tallella. =) Oli tosi kivaa taas ja Emil tykkäsi ihan hirveästi, läiskytteli innoissaan koko uinnin ajan. :LOL: Ensi viikolla mennäänkin pojan kanssa kahdestaan ellen sitten pyydä joko omaa tai miehen äitiä seuraksi, täytyy katsoa että jaksaako sitä anopin tai oman äidin seuraa miten hyvin kun he tuppaavat hösäämään välillä vähän liikaa.. :whistle:

Pipon kiristämisestä:
Täällä kans välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle, oon ratkaissut asian niin että yritän kehittää joka päivälle jotain puuhaa, jos ei mitään ihmeempää niin ulkoillaan koiran kanssa tai käydään kävellen kauempana isossa kaupassa tai sitten leikkipuistossa keinumassa tms. Ehkä eniten kaipaan juttuseuraa, mutta oon niin ujo etten oikeen osaa ruveta kauheasti juttelemaan muille äideille puistossa tms! :ashamed: Tai vastaan kyllä jos mulle puhutaan, mutta tuntuu etten itse keksi mitään fiksua sanottavaa vaikka oikeasti välillä tuntuu siltä että voisi puhua vaikka seinille kun olisi niin paljon juteltavaa eikä ketään kenen kanssa puhua.. :D

Oon kaveripiirissä ensimmäisiä joilla on lapsi, joten yksinäisyyskin vaivaa kun tuntuu ettei omat kaverit oikein ymmärrä tätä lapsiperheen arkea. Onhan se ihan ymmärrettävää, mutta tuntuu niin ulkopuoliselta niiden kanssa. Eilenkin oltiin mun kavereiden luona kylässä ja harmitti kun Emil vierasti ihan hirveästi (mitä ei yleensä tee) ja tuntuu että he näkee aina poitsusta sen itkuisen puolen kun kotona toinen on niin hymyileväinen ja nauravainen! :/ Mutta ehkä se on siitä kiinni että pitäisi useammin nähdä, mies vähän vihjasikin että tervetuloa meille kylään jne.. ;) Kuitenkin poitsun kummeja ovat niin ois kiva kun välillä pääsisivät näkemään sen iloisenkin puolen pikkumiehestä. B)

Tulipas vähän vuodatettua.. :ashamed:

Hauskaa viikonloppua kaikille! B)
 
Huomenta tännekkin..

Meillä yö taisi mennä ihan hyvin.. Ei hyvin muista kun unenpöpperössä ollut :D Muutama yö meni aikalailla heräämällä vähän väliä kun tosiaan ne hampaat kiusaa. Ja tää aamu oli yhtä huutoa et varmaan koko talo kuuli kuinka meillä poika huutaa, no nyt sain kuitenkin sen tossa just nukkumaan.

Villivattu: Tommonen on kauheeta, toivottavasti on pojalla kaikki hyvin. jaksuja sinne :hug:

Hema: Oon kyllä sun kanssa samaa mieltä.. Mulla tuntuu useinki et seinät kaatuu päälle ja pakko olis päästä välillä pois muualle tai huilata. No mulla se tampereen reissu helpotti vähän oloa kun sai huilata hetken ja olla rauhassa, mut nyt kun taas muutama päivä oltu kotona ni kyl huomaa et vois takasin taas lähteä kun muistu mieleen et mitä tää taas on ja yksin joudut pyörittää tätä arkea kun ei miestä näy.. no ehkä se tästä..

nyt kahvia juomaan ja rentoutumaan hetkeksi.. palaillaan..
 
Huomenia...

Jaksuja kaikille valvojille ja sairastaville lapsille ja äideille..sekä yksinäisille :hug:
Täälläkin välillä seinät kaatuu päälle ja tuntuu yksinäiseltä. Minä en myöskään oo käynyt muualla kuin kampaajalla ja kaupungilla yksin ja muutamaan kertaan nekin rajoittuvat :ashamed: Nytkin ois jo melkoista helppo lähteä käväseen, mutta miksi sitä ei muka osaa.
Musta tuntuu että oon ittekkin kiinni niin tuossa pojassa, et en varmaan ees osais olla ainakaan pitkään poissa, mut tietty pikku hetkikin tekis varmaan terää :snotty:

Villivatulle :hug: kauheita tommoiset onnettomuudet, toivottavasti pojan vointi ok..

Tiiättekö meillä nousi Jasulle eilen kuume , päivällä oli eka 38,5 ja illalla sit jo 39,3 ja nyt aamulla kun herättiin 38,7. Suppoja oon antanut, hyvin syö ja nukkuukin ja juo myös maitoa. Niin täällä nyt sit mietin et kun ei oo räkänenkään, et uskaltaiskohan seurata muutaman päivän vai veisittekö melko pian lääkäriin :snotty: Ekaa kertaa noin kuumeessa, niin hieman tosiaan on avuton olo täällä. Itte miettiin et oisko meillekkin tulossa se eka hammas tai sit oisko vauvarokko...

Piku ja Jasu
 

Yhteistyössä