****Tammivauvat2008****vol.4

Mä taas innostuin, ostin vielä lisää päärynöitä, jotta saan lisää sosetta pakkaseen :p

Tänään onki sosetehtaalla ollu vapaa päivä, keittelin vaan koirille lohi-risottoa. Käytiin äskö Kelalla pähkäilemässä noita hoitovapaa juttuja, nyt pitäs päättää pitääkö mies isäkuukauden heti vanhempainvapaan perään vai myöhemmin. Toisaalta pääsis vähemmillä hakuprosesseilla, jos pitäs nyt heti perään ja sitte mulla alkas sen jälkee hoitovapaa. Kun jos ensin haen hoitovapaata kuukaudeks tai kahdeks, sitte ois miehen isäkuukaus ja sitte pitäs hakee kotihoidontukea uudestaan. Mutta sit toisaalta vois olla kiva olla molempien kotona esim. joulun aikaan. Vaikeeta pähkäilyä...

Mutta nyt hakemaan lisää kahvia, kohta lähetään lenkille, jos ei vaan ala sataa...
 
[/b]Kiteen pojalle pikaista paranemista..ja olikohan joku toinenkin joka kuumeili :whistle: mut siis sairaille pikkuisille paranemisia ja äiteille jaksuja :hug:

Kuukausi syndejen juhlijoille onnittelut :flower:

Meillä nyt sit taas täällä poitsu niin kiukkuaa että :( vissiin taas nää rytmit tai jotain.. Mikään ei ole hyvin, ei syli eikä lattialla..eikä mikään...
Hei teillä joilla on
vanhempia muksuja..niin miten ja milloin teillä on siirrytty yksiin päikkäreihin?

MUOKS..HAH onnistuimpas sössimään tuonkin :kieh:
 

8kk onnitteluja jok íkiselle pikkusankarill
e :flower:

Kiitos Piku! Poika on aikasta hyväntuulinen ollut päivän, mutta sen tasapaino on kyllä jotenkin hakusessa taudin myötä :eek: No josko se siitä normalisoituu, kun tauti paranee. Kurjaa , että teillä on ollut kiukkupäivä :hug:

Toi kuulostaa MaijaM niin tutulta, siis tuo pähkäily isäkuukauden paikasta! Me sitä kans pähkättiin ja loppujen lopuksi päädyttiin, että mies pitää sen heti mun perään. Mun kun on ilmoitettava töihin hoitovapaa enimmillään kahdessa pätkässä niin saa enemmän pelivaraa, kun mies jää heti vapaalle ja itse ilmoitin töihin jääväni hoitovapaalle ens syksyyn saakka. Voi sit keväällä miettiä, että hakeeko paikkaa pojalle hoitoon syksyksi vai mikä on meininki. Josko sitä vaikka jäis suoraan äippälomaileen ;)


Piku se mietti jo yksiä päikkäreitä, meillä poika nukkuu edelleen useimmiten kolmet päikkärit!!!!
Mitens muilla, nukkuuko vielä kukaan muu kolmet päiväunet?

Täällä sataa aivan sairaasti!!!!


Kide :wave:
 
Katjaihana kuulla että teillä ei Aapella allergiaa :flower:

Meillä nukutaan edelleen 3 päiväunet ja kovasti tässä odottelen että koska neiti alkaa vähentämään 2 uniin :whistle:
Joku kysyi että milloin lapset siirtyy 1 uniin niin meillä esikoinen 1v3kk iässä siirtyi yksiin uniin muistaakseni ;)

Meillä tuo Elli nostelee itseään karhukävelyasentoon ja sit hermostuu kun ei osaa siirtää jalkoja vuorotahtiin etä pääsis eteenpäin. :LOL: ihan raivona tuolla maassa makaa ja kiukkuaa.
Yöllä meillä syödään ja heräillään samaan tahtiin ja joka yö valvoskellaan1-2 tunnin pätkä...ei voi muuta kun ihmetellä että toisilla lapset porskuttaa 12 tuntia putkeen unta..sitä odotellessa |O
 
Piku: Mulla on ollu monien kavereiden kans puhetta noista päiväunista, niin tuntuu aika yleistä olevan että siinä 1-v synttäreiden aikoihin on siirrytty yksiin uniin..
Meilläkin kyllä joskus nukutaan vaan yhdet tirsat, mut Albertin kohdalla ei voi oikein puhua mistään päiväunista (verrata muiden vauvojen nukkumisiin) kun tuo on semmoinen uniongelmainen ollu pienestä asti mitä päiväuniin tulee :snotty:

Kide: Hieno juttu, että poika on jo paranemaan päin! :)

Pakko on nyt ihan hehkuttaa (ja koputtaa puuta) mut Albertille on nyt tosiaan ruvennu kelpaamaan maito pullosta aikas hyvin :) Sitä Nutri-Soijaa se joi tossa jo viikon verran aika hyvin, että meni ihan 4-5dl juomalla, ja nyt nannia se joi sairaalassa sen 7dl/vrk (tosin ruokailuja jäi välistä ) Mut tänään on kotonakin menny ihan hyvin maitoa, vaik onkin syöny isoja annoksia ruokaa.

Miten paljon teidän muiden vauvat syö kerralla? Joko jaksavat syödä semmoisen ison purkillisen kerralla?
 
Täällä menty viikon verran kaksilla päikkäreillä. Ja yöuniin on tullut huomattava parannus toissa yönä Valtsu nukkui 5 h putkeen ja viime yönä 6h ennen kuin halusi tissille. Oonkin ollut huomattavasti pirteempi ja jaksaa sitä olla parempaa seuraa lapsillekin. Tarttee pistää sormet kyynerpäitä myöten ristiin että tänäkin yönä saatais ainakin 5h yhtämittaa.

Meillä mies haluaisi pitää isäkuukauden, mutta mä en tiedä huolitaanko mua kuukaudeksi töihin. Toivon että työpaikalla tullaan järkiin ja saan siellä sen kuukauden tehdä, kun tiedän että tarvetta työntekijälle kyllä on. Muutenkin oon nyt hiukkasen miettiny noita työkuvioita ja katotaan mitä tuleman pitää.
 
Kävästiin sitte lenkillä, vaikka pikkasen satoikin. Tai lähtiessä ei satanut, mutta ku oltiin pidemmälle ehitty alko vettä ensin tihuttaa ja sit vähän reippaamminki tulla. Laura meinas kyllästyy rattaissa istumiseen, ku ei sadesuojan alta nähnyt mielestään riittävän hyvin.

Meillä jonain päivinä nukutaan kolmet unet, toisina sitten vaan kahdet. Aika paljon riippuu siitä miten aamulla herätään ja kuin päivällä ollaan liikenteessä. Autossa Laura nukkuu lähes aina (jollei juuri ennen lähtöä ole päiväunia ottanut).

Mä luotan, että saan pitää kesälomat ton isäkuukauden aikana, töihin ei yhtään huvittas mennä. Mä ku toivon, että ehdin ennen hoitovapaan loppumista hankkia uuden työpaikan.

 
Shakki. Blogini osoite ei ole ollut täällä yleisessä jakelussa, tuolla yhteisössä ja mesessä oon vaan sen kertonut. Se blogi on mun lempinimellä käytössä ja en viitsi sitä kertoa julkisesti. Mullakin sattuu noita perskärpäsiä olemaan :kieh: Mullahan oli aina lempinimeni nimimerkkinä joka paikassa. Tänne laitoinkin toisen nimimerkin ja tietoihin toisen s-postiosoitteeni ettei ne niskaan huohottajat tunnista :snotty: Mut voin sulle sen yv:nä laittaa jos haluat :D

Katjan poijjaalle ja Carlan plikalle 8kk onnittelut :flower:

Ruoan määrästä. Sampo jaksaa syödä koko ison purkillisen sosetta. Noita pikkupurkkeja oon alkanut hävittämään urakalla tuolta pakkasesta ja syötän 2 purkkia kerralla. Välillä syö kaikki ja välillä jää jonkun verran jäljelle.

Ruoasta vielä. Voiko vauvalle antaa vispipuuroa ja voiko soseisiin laittaa jo valkosipulia? Valkosipuli on tehokas tautien estäjä ja haluaisin jo aloittaa sen käytön. :attn:

Päikkäreistä. Meillä nukutaan yleensä kahdet päikkärit. Ne on kestää yleensä 2h. Sitten saattaa vielä illalla vetästä 15-30 min pikkutirsat ennen yöpuulle menoa.

Keitin sitten tänään 5 litran kattilaan hernekeiton. Vein sitä sitten äitillenikin. Laukun kappaleet on melkein valmiit. Sitten tarttis vaan ommella vuori ym. jutut siihen. Noista käsityönumeroista, kun oli puhetta niin mulla oli 9. Kudonta- ja kirjontatöistä sain yleensä 10, mut ompelutöistä 8.. Ne sitten alensi numeron ysiin :ashamed:
 
Iltaa rouvat!
Emma nukkuu, onneksi. Taas ollut aika huutoa tämä päivä... Tulis nyt vaan läpi ne/se hammas/hampaat. :kieh: Ei millään jaksais tätä kauheeta huutoa ja kiukkua!
Paranemisia sairaille! :hug: Meillä kans esikoinen on nuhassa. :(
Katja: hyvä kun Aapelle maistuu maito! :D
Päiväunista: yleensä kahdet pätkittäiset ja lyhyet nukutaan. Esikoinen alkoi muistaakseni 10kk ikäisenä nukkuun yksiä päiväunia.
Maijapa on ollut ahkera! :flower:
Ruoan määrästä: meillä syödään aamulla noin desi puuroa, lounas desi lämmintä ruokaa, välipala pieni sosepurkki, päivällinen vähän yli puoli desiä lämmintä ruokaa ja iltapala 1.5 dl puuroa. Ja tietty joka välissä tissiä ja paljon juo! Vaihdan tunnin välein vaipan ja se on aina aivan märkä! :eek: Siis toi tyttö melkein asuu tissillä, varsinkin nyt ku tekee hampaita.
Gorthaur: en tiiä saako antaa valkosipulia, ei kai pienistä määristä mitään haittaa ole kun tavis sipuliakin saa kerran antaa.
ONNEA 8 KK TÄYTTÄVILLE!!! :flower: :flower: :flower:
Neamma
 
Gorthaur: Oon antanu valkosipulia montakin kertaa, kun annan Aapelle aika usein samaa ruokaa mitä itekin syödään (miedommin maustettuna & suolattomana) ja valkosipulia laitetaan meillä melkein joka ruokaan :D
Miehen sisko on ollu lastenneuvolassa töissä, ja se kertoi omalle muksullensakin antaneen 6kk ikäisestä asti v.sipulia.

Vispipuuroakin on syöty!
 
Parantumisen tuulia sairaille, meilläkin flunssa päällä. Nyt ostin noita nasolin tippoja ja voi että ne on tehokkaita.. Niitä on vaan super vaikee laittaa.. RImpuillaanko teillä kovasti vastaan jos nenätippoja laitatte?

Juu ei tarvinnu yksin juoda kahvia, Maiskis ja Afu tulivat mukaan =) Samassa kahvilassa oli myös liberokerholaisten tapaaminen ja meinas mennä porukat sekasin :LOL: oishan sitä tietty voinu vaikka yhdistääkkin, kiva vaan aina tutustua uusiin ihmisiin :D

8 kk synttäreitä juhliville onnitteluja :flower:

Meillä on nyt näköjään otettu tavaksi tää 6 aikaan heräily, tänäänkin vasta 5.45 herätys |O No nyt poika sitten jo oonkin ekoilla päikkäreillä. Meillä on jo jonkin aikaa menty kaksilla unilla, tosin nyt kun heräilee näin aikasin saattaa nukkua ne kolmanne jossain välissä.
Näillä kaksilla unilla on aika kiva päivärytmi kyllä, että sais siinä pysyä tovin =)

Mä en tiä valkosipulista... voiskin sitä ruveta antaan kans, meilläkin sitä käytetään paljon. :p

Meillä taitaa olla tota sosetehtailua edessä viikonoppuna, millään ei nyt huvittas.

Hyvä juttu että Aapellekin alkaa maito maittamaan =)

Hei mä sain tehtyä teddytööppöset ja pipan pojalle :attn: ja ne on sopivat :attn: :LOL: Tein ne tossa välissä ja ny tarttis jatkaa haalaria jo lujasti joten moi moi :wave:

-c-
 
Niin Shakki, mä en tiä oisko sellasta kahvilaa missä ois leikkipaikka, mutta esim koskarissa sen linkosuon vieressä on ainakin liukumäki, olikohan siinä jotain muitakin juttuja.. en muista..

Täytyypi kattoo koska sitten seuraavaksi lähdetään kahvitteleen.
 
Huomenta!
Palstailenkohan mie liikaa täällä, kun te tuutte jo mun uniin :LOL: Näin nimittäin viimeyönä unta, että piku81 ilmoitti olevansa raskaaana viikolla 20, ja oli juuri saanut itsekin tietää asiasta kun oli ihmetellyt miksi on lihonnut niin paljon :LOL: :LOL: :LOL: Tiiä vaikka enneuni olis ollu, oon nähny oikeesti monta kertaa enneunia B)

Meillä meni aivan loistavasti yö, Aape heräsi aamulla puol 7, ja nukahti vielä maitopullollisen jälkeen, ja herättiin tossa puoli tuntia sitten :D Aivan loistavaa!! Just tossa vaan mietinkin, että nyt kun näyttäis tuota maitoa sietävän, nukkuu hyvin, ei oo kipee jne... niin milloin tullaan taas kovaa ja korkeelta alas :snotty: Kun nyt vaan osais nauttia tästä! :)

Aamupuurolle :wave:
 
Huomenta!

Meidän yö meni taas ihan hyvin. Aamuyöstä pojalla oli vähän halipula, mutta kun nostin hetkeksi viereen niin rauhoittui kummasti. Puoli kasilta sitten söi ja sen jälkeen oli valmis nouseen ylös. Me ollaan siis varmaan kohta viikko menty ilman yötissiä, jeee :D
Mutta hetken kaveri on aina mun vierellä yöllä, kun muuten ei rauhoitu sänkyynsä. Taitaa olla sitten vielä tuostakin tavasta pois opettelu jossakin vaiheessa, mutta olkoon. On tuo nyt niin pikkuinen vielä, että saa vähän tarvita äidin läheisyyttä yölläkin.

Vai näki Katja unta Pikusta :LOL: Pitäiskö sun tosiaan vähentää tätä palstailua ;) No ei vais! Mulla ei ole varaa puhua mitään, kun mä ite näin tässä yks yö unta, että olin lääkärissä ja lääkärinä oli se pubin pitäjä, entinen poliisi (en muista nyt nimeä) Sydämmen asialla- sarjasta :kieh:

Ruuan määristä
on ollut puhetta. Meillä aamupuuroa menee ihan minimaalisesti, lounasta ja päivällistä yleensä semmonen 1,5dl ja välipalaa pikkupurkillinen, iltapuuro maistuu yleensä tosi hyvin sitä menee 2-3dl hedelmäsoseen kera. Hedelmäsoseet ostan kaupasta muut värkkään yleensä itse. Nyt oliskin kovasti ajatus laajentaa tuota rebertuaaria, mutta odotellaan nyt, että poika paranee niin on sit helpompi tietää mikä taas johtuu mistäkin. Tyyliin, jos maistuu huonosti, tulee jotain oireita ym.

Gorthaur se on panostanut hernekeiton keittoon, huvinsa kullakin ;) :kieh:
Kiva Cattie, että sait kahviseuraa =) Me ollaan kans mielellämme menossa mukana, kunhan taas päästään kuntoon.

Tänä aamuna pojan nokka on vuotanut taas aikasta paljon, mutta muuten vointi tuntuu olevan ihan ok. Nyt meni jo ekoille päikkäreilleen eli varmaan nukkuu tänäänkin kolmet unet. Eilen itse asiassa nukahti neljänsille päikyilleen seitsemän aikaa mun syliin! Annoin nukkua puolisen tuntia. Sitten mentiinkin iltaunille vasta vähän yli kymmenen. Nyt tuntuu, että tuo flunssa lyhentää noita valveillaolo aikoja kummasti. Mutta eiköhän tässä taas rytmiin päästä, kun poika paranee. Eikös sitä niin lauleta, että uni paras lääke on =)

Kovasti jaksuja Neammalle ja olikos muita kuikkuajien äitejä täällä :hug:

Kuulumiin :wave:
 
Huomenta!


Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Huomenta!

Mulla ei ole varaa puhua mitään, kun mä ite näin tässä yks yö unta, että olin lääkärissä ja lääkärinä oli se pubin pitäjä, entinen poliisi (en muista nyt nimeä) Sydämmen asialla- sarjasta :kieh:

:LOL: Oliko Alf Ventress (vai miten se toinen ex-poliisi kirjotetaan) vastaanottoapulaisena?

Mäki tota Sydämen asialla sarjaa joskus kattelin, nyt jääny vähemmälle, ku päivällä en viiti telkkaa avata... Ja eipä meillä aamulla olla hereilläkään ku se tulee. Viime yö meni aika samoin ku edellinen. Pari kertaa Laura kitis jotain (oisko mahanpuruja), mutta rauhottu sitte heti ku tutin anto. Aamulla kahdeksalta heräs ottaa maitohuikat, mutta nukahti vielä uudelleen, ja vasta kymmeneltä ylös!

Nyt antamaan neidille aamupuuroa, sitten takas taustalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Huomenta!
Palstailenkohan mie liikaa täällä, kun te tuutte jo mun uniin :LOL: Näin nimittäin viimeyönä unta, että piku81 ilmoitti olevansa raskaaana viikolla 20, ja oli juuri saanut itsekin tietää asiasta kun oli ihmetellyt miksi on lihonnut niin paljon :LOL: :LOL: :LOL: Tiiä vaikka enneuni olis ollu, oon nähny oikeesti monta kertaa enneunia B)
Do diin, jospa se vihdoin onni potkaisisi toiseen kertaan :LOL: Mä oon muuten kanssa nähnyt muutaman kerran lähinnä serkustani unta että hän oisi ollut raskaana ja kun olen asiasta kysynyt niin näin on ollut. Olen ajatellut johtuvan sen siittä koska ollaan niin läheisiä ollut pienestä saakka niin epäilen meillä olevan jonkilainen "yhteys"...
mutt siis mulla ei menkkoja näy eikä kuulu ja ittekin tuossa eilen taas mietitytti et täytyyköhän taas jonkun ajan kuluttua testailla..mut siis negahan se ois...Niin ja housut tosiaan tuntuu piukemmilta, mut se taitaa johtua siittä kunm ukko kuivas mun parhaat housut taloyhtiön kuivausrummussä ...hiukka olin pahana ja eilen sit niitä yritin venytellä märkänä : (

Meillä nyt sit viimeyö meni ihan ok ja poitsu vaati maitoa vasta vähän yli 8, muutaman kerran kyllä jotain inisi sängyssä mut sit ittekseen nukahti uudelleen, ja kerran tutin sain käydä laittamassa. Ja jos nyt tänään päästäs takas oikeaan rytmiinkin..Niin niitä yksiä päikkyjä mietin. kun Jos rupeaa heräämään vasta lähellä 10 niin ois veenyttänyt niitä päikkyjä sinne 12 jälkeen ja jos sit ois nukkunut vaikka yhdet pitkät vaan..kun normistihan menee ekoille päikyille 10..

Ruuan määrästä: Jasu syö n. 1-1.5dl aamupuuroa, desi kasvis/lihalounas, välipala pelkkä maito, desi päivällisruoka, 1.5dl iltapuuro ja aina ennen ruokaa 80-110 dl maitoa. Noilla mennään ja jos alkaa nosteleen kiinteän määrää niiin vähentää kyllä heti maidosta, eli siksi en oikein sitä välipalaakaan vielä tohi ottaa mukaan.

Kiva Katja et maito on alkanut maistumaan..

Mun pitäis alkaa vähän jotain hommaileen täällä kämpässä kun la on kynttiläkutsut niin ois siivoilua ja leipomista tänään ja huomenna ohjelmassa :p tein jo yhden tiikerikakun ja vielä mustikkapiirakkaa vanilijakastikkeen kera, unelmatorttua ja kinkkupiirakkaa..nami nami..että se siittä kilojen karistamisesta..juu ja Katja ei tarvii kohta edes ihmetellä miksi paino ei laske vaan nousee vaan :saint:

jeps mut ei ne hommat taia ittekseen tapahtua :headwall:

Piku ja Jasu
 
Piku: Taidan tulla kynttiläkutsuille teille, kun tuollaisia herkkuja on luvassa :p Mulla on ruvennu paino nousemaan sen jälkeen kun lopetin imettämisen :ashamed: Tai sit oikeastaan syypää on k-kauppaketju, ja se viime kuussa ollut suklaalevytarjous |O Ostin aikas monta satsia, ja nyt on ollu tapana illalla BigBrotheria katsellessa syödä vähintään ½ levyä joka ilta :eek:

Ai teillä piku juodaan maitoa ennen ruokaa.. meillä aina ruoan saa kun herää unilta, ja sit unille mennessä (tai yrittäessä nukuttaa päivunille) saa maidon... Tuo mikä meil nyt menee 4-5dl juomalla onkin ihan passelimäärä Albertille, kun laitan sit maitojauhetta puuroon kuitenkin, ja välipalalla annan jugua tms. maitopitoista.

Milloinkas alkukuusta syntyneillä on 8kk lääkärineuvoloita? Meil olis ollu jo eilen, mut piti siirtää ensi keskiviikoksi, kun oltiin eilen siel sairaalassa.

Ootteko muutes miettiny että minkä ikäisenä aloitatte maitotuotteita maistattamaan? Ite aattelin että jos siinä 9-10kk ikäisenä alkais pieniä määriä vaikka maustamatonta viiliä sotkemaan hedelmäsoseeseen jne..mikäli meille nyt jatkossakin tää maito sopii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Piku:

Ai teillä piku juodaan maitoa ennen ruokaa.. meillä aina ruoan saa kun herää unilta, ja sit unille mennessä (tai yrittäessä nukuttaa päivunille) saa maidon...
juup tuolla että annan maidon ennen ruokaa varmistan sen että myöskin sen huolii, kun tahtoo poika olla sen verran kova menijä että kun on saanut pahimman nälän taltutettua niin ei meinaa enää sit malttaa ottaa maitoa, tällä systeemillä ainakin nyt sit toistaiseksi mennään...mitä sitä hyvää systeemiä muuttelemaan :D

Meillä ei vissiin oo nyt lääkäri neuvolaa..Onko kaikilla muilla... just tilasin uuteen neukkaan ajan 15 päivä ois sit se...

Ja nyt jatkamaan :wave:
 
Moi taas!
Ei ole tullut aikoihin kirjoteltua..Meillä on yöt ollu vähän levottomia.Mä oon antanu Nanulle aamuyöstö yleensä tissiä,mutta nyt pitää vissiin lopettaa sekin,kun meinaa jäädä roikkumaan tissille ja omat unet menee päin helvettiä.Viikonloppuna pääsee Nanu taas isin viereen nukkumaan..
Nanu ei vielä ryömi eteenpäin.Taaksepäin menee riippuen fiiliksestä,mutta sen kyllä osaa..
Nanu oppi pari päivää sitten vilkuttamaan!Toinen on ihan innoissaan kun sanoo heihei,niin alkaa huiskutus ja sitten nauraa onnellisena kun on oppinut uutta. :heart:

Onnea kaikille 8kk täyttäneille! :flower:

Katja:Olipa hyvä,ettei Aapella ollu allergiaa.Hitsi mulla meni kylmät väreet kun luin sen Aapen tukehtumis jutun.Mutta onneks sä osasit toimia! :hug: Meillä kans Nanulla jäi kerran omenan pala kurkkuun mutta mies sai onneks pian kaivettua sormilla pois.Paniikki siinä iskee..Mä menin ihan hölmöks,enkä oikeen osannu toimia.. :ashamed:


ruokamääristä:Nanulla menee puuroa n.desi+puoli purkkia hedelmäsosetta.Lounaaksi ja päivälliseksi ehkä vajaa pieni piltti purkillinen ruokaa.Ei jaksa vielä kovin isoja annoksia syödä..

Nukkumisista:Nanu nukkuu vaihtelevasti 2-3 päikkärit päivässä..

Meillä on lääkärineuvola muistaakseni ensi viikon tiistaina..Kiva taas saada uusia mittoja. :)

Juup,mutta nyt lähdetään Nanun kanssa kauppaan. :wave:

Vattu&Nanuuk
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaM:
Huomenta!


Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Huomenta!

Mulla ei ole varaa puhua mitään, kun mä ite näin tässä yks yö unta, että olin lääkärissä ja lääkärinä oli se pubin pitäjä, entinen poliisi (en muista nyt nimeä) Sydämmen asialla- sarjasta :kieh:

:LOL: Oliko Alf Ventress (vai miten se toinen ex-poliisi kirjotetaan) vastaanottoapulaisena?

Ei Alfia näkynyt, olisko ollut käymässä labrassa tai jossain:LOL:

Meillä on neuvola vajaan parin viikon päästä, paria päivää ennen 8kk päivää, ihan kiva tosiaan saada taas uudet mitat :) Vaikka en kyllä usko, että puntari heilahtaa juurikaan, kun semmoinen kiitäjä on tuo pikkuinen, että taitaa kuluttaa kaiken, mitä syö aika tarkkaan. Reidetkin on "sulanut" pienemmiksi päivä päivältä. En muista olenko jo kertonut, että pikkumiehemme on alkanut käveleen jo jonkin verran "puita pitkin" =)

:wave:
 
Moro!
Mä oon jotennin ollu tosi väsyny ja rasittunu. Paljon hommaa, ravaamista ja puunaamista, lääkäreitä, kontrolleja yms.. Pojatkin vielä ollu niin kiukkusia että :headwall: Oman ajan kaipuuta ja tarvetta! Onneksi lauantaina pääsee hetkeksi huokaseen

Kyl mä lukemassa käyn useastiki päivässä, mut ei oo vaa jaksanu kirjoittaa:(

Hyvä et Aapen maitoallergiaasia selvis, pidetään nyt peukkuja et jatkuu yhtä hyvin kotonakin.

Meillä Luca nous melkeen heti seisoo, ku ryömiin lähti ja kovaa kyytiä nyt mennää jo puita pitki ja työnnellen kaikkee.

Täällä oli niiiiin paljon juttua et ei etes muista mitä kaikkea oli jutun juurella, tyhjä pää, väsyttää :kieh: Mut ei auta, pian töihin palaveriin ja samalta lennolta eskariin vanhempainiltaan..

Ehkä hiukan piristi aamunen kaupunkireissu ja uus takki :heart:

Palaillaan taas paremmalla tuulella uudestaan :ashamed:
 
Sama väsymys täälläkin vaivaa |O

Päikkärit: nukutaan 2-3 riippuen päivästä. Yleensä kahdet, mut joskus meille tulee näitä 40minx3-päiviä. Ja silloin yleensä nukahtaminen hankalampaankin. Kestoiltaan unet 40min-3h.

Ruokamäärät: meille ei todellakaan syödä vielä isoja purkillisia (~2dl). Hyvä jos pienen purkin saan menemään niin tyytyväisiä ollaan. Joskus harvoin on mennyt 1½prk, mut ne on kyllä yksittäisiä kertoja. Ja aina siis annan niin paljon kuin Roosa vain syö. Mut yleensä menee näin:
Aamupuuro noin 1d
Lounas liha/kasvissose 1prk/reilu 1dl
Päivällinen kasvissose 1prk/reilu 1dl
Iltapuuro noin 1½dl
+rintamaitoa noin 5-6 x päivässä. Välipalaa annan jos vain menee, tosi usein päivällinen ja iltapuuro ovat niin lähekkäin ettei mitään järkeä antaa hedelmäsosetta, kun puuro ei sitten uppoa.

Meillä on myös opittu nousemaan ylös tukea vastaan. Siis ihan kaikkea vasten yrittää nousta. Kun imetän sängyssä niin välillä pitää lopettaa syöminen ja kiipeillä äitiä pitkin :whistle: . Ja tuota tekee välillä puoliunisenakin, kun kroppa vaan vie :LOL:

Tänään ois yks jumppa illalla tuossa lähellä olevalla koululla. Saa nähdä jaksanko mennä. Omenapuu pitäis saada istutetuksi vielä tänään. No, katsotaan kun mies tulee kotiin. Ainakin lauantaina meillä alkaa vauvajumppa, joten silloin viimeistään.

Afu ja Roosa ~7kk
 
Afu-82: Meillä kun syödään aika paljon purkkiruokaa, niin oon huomannu, että Albert ei syö semmoista pientä purkillista lihasosetta (5-6kk) edes kerralla, mut sit kun oon nyt antanu niitä 8kk tarkoitettuja isoja purkkeja, niin kappas vaan, jätkä vetäsee semmoisen kokonaan. Niissä on enemmän mausteita yms. niin taitaa olla paremman makuista :)

Saarulle kovasti voimia arjen pyöritykseen :hug: Niin millos sulla ne työt alkoikaan? Mulle ei muutes oo vieläkään tullu niitä kotihoidontki-lappusia kelasta. Mites se nyt sit meneekään, kun mulla loppuu vanhempainvapaa 5.10., niin milloin mie sit saan ne ekat kotihoidontuet? Osaatko sanoa..
 

Yhteistyössä