****Tammivauvat2008****vol.4

Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Katja
Kyllä nyt ite harkitsee muutaman kerran ennen kun antaa tytölle kurkun tai omenan tms viipaleita...Taitaa jäädä nuo maistelut tulevaisuuteen, sitten kun on kunnon purukalusto suussa.
Meillä suussa jo 8 hammasta ja just sen takia sai liian ison palan omenansiivusta. Ei osaa vielä ottaa sopivia paloja itse ja sitten ei pahemmin osaa vielä niillä hampailla pureskella :| . Nyt on saanut vain pieniä paloja.
 
Huomenta! Täällä taas heräilty siinä 6 aikaan |O

Kauhistus sentään tuota Aapelle tapahtunutta :eek: Mä oon ollu tosi varovainen kans noitten palojen kans.

Gothaur: Juu sujuu haalari, mut tää on viä vähän erilainen :LOL: Eli ne pallot ei sitten miellyttäny kumminkaan kun tein niitä muutaman rivin :D Ni tää on nyt tällanen raidallinen :LOL: Katotaan mitä tulee, mut ohjeen luku sujuu jo toooosi hyvin :D Joko laukku on blogissa :whistle: *suunnittelee tilausta* :whistle:

Se ois vissiin sadepäivä edessä, saa ollakkin meinaan me aateltiin olla sisällä koko päivä, tai voi olla et tossa omassa pihassa käydään vähän keinumassa. Ukki tulee poikkeen ja vissiin velipoikakin nopeesti..

Täytynee kehittää jotin kivaa tekemistä, vaikka neulomista :LOL:

Kivaa päivää kaikille :wave:

-c-
 
Huomenta! |O
Esikoinen viety kerhoon ja kohta pitäiski jo hakee, kun on vaan tunnin tänään.
Meidän Emma taitaa tehdä hampuja, viime yönä huusi kolmesta viiteen ja muutenkin nukkui tosi huonosti. |O |O |O
Jaa, taas toi neiti kipitti ei sallittuun paikkaan! ;) :wave:
Neamma
 
Huomenta!

Voi kauhistus mitä Aapelle oli käydä, onneksi ei käynyt :eek:

Mä just eilen syötin meidän pojalle keitettyjä kasvispaloja ja kyl se aika avutonta on vielä se niiden syönti. Kun kyllhän se jonkinverran niitä jauhaa, suussa siis kaksi hammasta, mutta ei siitä oikein tiedä osuuko ne hampaat itse kohteeseen. Entistä varovaisempia olllaan täälläkin tästä lähin!

Meillä on poika elämänsä ensimmäistä kertaa kipeänä :| Sunnuntai iltana alkoi nenä vuotamaan ja eilen olikin sitten aikasta räkänen päivä. Illalla meni nukkuun ihan mukavasti, mutta parin tunnin päästä siitä heräs itkeen ääni käheänä ja haukkoi henkeään, kun kala kuivalla maalla. No kun siitä rauhoittui niin hengitys kyllä tasaantui. Tiesin, että noi vois viitata kurkunpääntulehdukseen ja niinpä sitten soittelinkin Taysin lastenpäivystykseen, että milloinkahan tuon kanssa pitäis lähteä näytille. Siellä vastas joku ihana sairaanhoitaja puhelimeen, jolta sai tosi hyvät ohjeet ja neuvot. Kyllä silti oli vähän hermostunut olo mennä nukkumaan. Aikasta levottomasti poika nukkuikin ja elämänsä ekaa kertaa nukkui myös mun vieressä, kun ei muuten rauhoittunut nukkumaan. Mies nukkui työhuoneessa, että sai nukuttua, kun tänään piti aamusta töihin lähteä. No mutta nyt aamusta vaikutti, että ei olis enää yhtä räkänen kuin eilen, mutta saapa nähdä, mihin päin kääntyy tuo taudinkulku. Kyllä sitä vaan tuntee itsensä aika voimatttomaksi, kun pikkuinen sairastaa :ashamed:

Mutta siis Cattie muuten oltais voitu lähteäkin kahviseuraksi, mutta nyt taidetaan pysyä ihan kotosalla tautia parantelemassa. Toivottavasti seuraa löytyy sulle =)

Mukavan kuuloisia reissuja mahtunut tänne monen viikonloppun, kiva kuulla niistä :)

Mekin ehkä lähdetään jonnekin kylpylään pariksi päiväksi, kun mies jää isäkuukaudelle. Kattoo nyt josko löytyis vaikka joku hyvä tarjous suht läheltä. Ja sit olis yhdet elokuvaliput, jotka "pitäis" käyttää tän kuun loppuun mennessä, joten semmoinenkin "riento" olis tiedossa. Niin ja vapaaliput teatteriinkin odottelis tuossa jääkaapin ovessa. saatiin ne joululahjaksi ja ovat vielä käyttämättä. Tosi kiva kyllä, kun aikasta vähän on missään tullut käytyä tässä tän vuoden aikana niin nyt olis "tarvetta" mennä =)

Poika nukkuu, joten taidan mennä kuoriin perunat ja kasaileen vaipat tälle päivää.

Voikaahan hyvin :wave:
 
Hei!

Pikaista paranemista kaikille sairastajille! Ja Katjalle ja Aapelle jaksamista maitoaltistukseen!

Laura nukahti just päiväunille ja mun pitäis jatkaa eilistä sosetehtailua. Tänään vuorossa ois päärynä ja luumusosetta. En tiiä kuin noi kaikki soseet saan tonne pakkaseen mahtumaan, mutta pakkohan noita hedelmiä oli ostaa, kun nyt halvalla sai... :D

Hiukan harmaa ilma täällä, saa nähä ehitäänkö lenkille. Lauralla alkaa tänään illalla muskari. Mies luvannut Lauran sinne viedä, saa nähä onko ainoa isä siellä äitilauman keskellä. Voi olla, että uteliaisuudesta menen tänään mukaan, mutta jatkossa saavat ihan keskenään siellä käydä.
 
Voihan *rumasanarumasana*
Kirjottelin vaikka ja mitä, ja mihin lie meni :kieh:
Täällä syksy puskee päällä, maa oli ihan kuurassa ku eskarilaista vietiin. Sitten tehtiinkin heti perään Lucan kaa ylli tunnin kävelylenkki. Helppo aamu ollu ku yks änkyrä :saint: on siellä mummilla.
Ihana herätys olikin tänään, kerrankin ku ois saanu nukkua jopa hiukan pitempään ku normisti, niin esikolla herätyskello väärässä ja se soi jo ennen puol7. Raasu itekkin oli ihan sikiunessa ja unta ois varmasti riittäny pitempäänki, ku kello soi vaikka kuin kauna ennen ku heräsi.
Luca nukku hiukan levottomasti, oisko uintireissu vilissy unissa. Pariin otteesee meni maitoakin.
Mun vauva on sitten tänään jo 8kk, herttinen, näin se vauva aika hurahtaen menee. Kohta me joudutaankiin siirtyyn tuonne taaperopuolelle :xmas:

Nyt kasvissosetta nassuu ja Lucalle sapuskaa myöskin. Sitten taas liikkuu :wave:
 
Ihan pala tuli kurkkuun kun luin katjan kertomusta, onneksi ei käynyt pahemmin. Rupesi mietityttämään toi Valtsunkin ruokailu. Mä kun annan pari välipalaa ns. sormiruokana eli esim. keitettyjä parsan nuppuja vaan pöydälle ja Valtsu sitten itse kauhoo ne suuhun. Välillä jos olen leipää antanut niin vähän on mennyt väärään kurkkuun mutta ei sen kummempaa. Tarttee kyllä vastaisuudessa olla tosi tarkkana.

Kun näitä Gothaurin ja Cattien ja muiden neulomisista lukee niin vähän tekis itekin mieli kokeilla. Mutta järki käteen yläasteen jälkeen en oo puikkoja kädessä pitänyt ja sillloinkin aika surkea olin kun todistuksessa komeili kässän kohdalla yleensä 6 :ashamed: . No mää oon sit hyvä niin monessa muussa asiassa :LOL: :LOL:

Oisko teillä mitään kikkoja miten tota yö liikkumista sais vähän rauhoitettua. Kapaloa yritin viimeyöksi väkertää, mutta ei siitä mitään tullut. Valtsu nukkui 3 asti hyvin omassa pinniksessä ja sen jälkeen tuli viereen konttailemaan, istumaan ja kiipeilemään mun päälle. Raukka oli aamulla ihan kypsä ja väsynyt, olis selkeesti halunnut nukkua mutta toi liikkuminen ei anna rauhaa. Kyllä mä tiedän että aika tekee jossain vaiheessa tehtävänsä mutta sitä päivää odotellessa..

Vähäks meillä on rauhallista kun Valtsu nukkuu ja "isot" on pihallla..taidan mennä teetä juomaan..
 
Vanhempien lepohuoneesta pikaseen moi :wave:
Aape saanu 15min välein maitoa ekaks 2ml, sit 10ml, sit 50ml..eikä oo oksentanu ainakaan vielä. Pian saa juoda korviketta niin ison annoksen kun vaan napa vetää, ja katsotaan miten käy! :wave:
 
Nyt on maitoa juotu jo 100 ja 150ml kerralla, ihme kyllä Aape juo sitä maitoa (nan) mut toisaalta on kyl varmaan kova nälkäkin, kun ei oo ruokaa annettu.. Ja ei mitään oireita!!!! Kakkinu on kyl 3 kertaa ja kakka ollu koostumukseltaan samanlaista kuin maitokakka..mut muuten kaik ok!
Päästäis jo kotiin jos haluttais, mut kerta on mahdollisuus yöks jäädä, niin sama on jäädä että kerkee oireet tulla mikäli ovat tullakseen!
 
Lucalle 8kk onnittelut.

Cattie. On ne raidatkin kivoja :D Hyvä, et nyt sujuu paremmin niin saa Valtsu lämmintä päälle ennen ..mahdollisia.. pakkasia :whistle:
Kassi ei ole vieläkään ilmestynyt blogiin, kun taas mä vähän purin sitä ja tein uudestaan. En mää osaa päättää mimmosseen teen :LOL: :headwall: Just tän takia suosin valmiita malleja.. Nyt taas päätin mallin, mut saas nähdä kuinka kauan oon vielä sen saman kannalla. Tietty toi langan määräkin vaikuttaa mimmonen siitä tulee, kun tuota lankaa ei ole valmistettu enää vuosiin.. Sen pitäisi riittää laskelmieni mukaan, mut ei niin täytyy rajoittaa sitten kahvoissa :snotty:

Meillä jatkuu taas tuo unikeko-kausi. Sampo heräsi kahdeksalta, tahtoi väkisin nukkumaan jo ennen kymmentä ja nukkui yli kahteentoista. Meni sitten reilun tunnin päästä nukkumaan takaisin ja nukkuu vieläkin :eek:
 
Gorthaur: jos teillä on nukkukausi, ni meillä massakausi :LOL:

Laura on eilen ja tänään vetäny semmoset satsit sosetta, että en tosiaan tiiä mihin mahaan tuo tyttö syö. Eilen annettiin jopa viides ateria (tähän asti menty neljällä) ja silti iltapuuroa meni iso lautasellinen. Tänään näyttäs sama vauhti jatkuvan...

Täällä jatkettu tänään sosetehtailua, luumu- ja päärynäsoseita tein. Vielä rupesin himoitsemaan omppusoseesta "isommissa purkeissa", sitä ku on vaan jääpaloina pakkasessa, sekä päärynästä jääpaloina. Noi jääpalat ku on puuron sekaan niin näppäriä, mutta sit taas isommasta voi antaa välipalalla, tai sitten vaikka kiiseliä keitellä. Taitaa vaan mun pakkasesta tila loppua, vielä jos syksymmällä sieniäkin sinne sais. Jäi sitten se arkkupakastinki hankkimatta, vaikka semmosta kateltiin kesälläl...
 
Mulla kanssa himottais kutoa jotain mutta en enää osaa :ashamed: en ole kutimia ottanut käteen yläasteen jälkeen kai kun kerran....
Katja:Annahan hoitsujen hyysätä Albertia ja huilaa itse :D

Maija se on ollut ahkerana.Hienoa!
 
Tulin piipahtamaan kotona, yöpymiskamppeita hakemassa.
Ei edelleenkään mitään oireita Aapella ole, hyvä sinäänsä, mutta saa nähdä alkaako taas kotona sitten oksentelemaan..aika näyttää.

Gorthaur: Joo, siellä on yks semmoinen nuori miessairaanhoitaja :LOL: :LOL: B)

Tässä vähän syön samalla, ja kohta takaisin sairaalalle! Huomen aamuna sit kotiudutaan Aapen kans :wave:
 
Täällähän on rauhallinen ilta!

Meillä oli tänään eka muskari. Laura tykäs kovasti ja innoissaan tohotti. Mäkin menin tänään tonne muskariin kattomaan, mitä siellä tapahtuu, mutta jatkossa mies hoitaa muskarikäynnit.

Muskarin jälkeen lähettiin kaupassa käymään, ehittiin hetki Lauralle kenkiä kattoa, ennen ku koko kauppa tyhjennettiin palohälytyksen takia! Hetki ooteltiin ulkona (autoakaan siis ei pääsy parkihallista hakemaan), mutta sitten alko sen verta viileä tulla, että päätettiin lähteä viereiseen kauppaan ruokaostoksille. Äskö sitte netistä luin, että oli kahteen kertaan tuo kauppa tyhjennetty palohälytyksen takia peräkkäin (toista kertaa ei nähty, ku oltiin siel naapuri kaupassa). Paloa siellä ei ollut ollut, vaan automaattihälytin oli vaan "vikaillut"...

Nyt Lauralle puuroa antamaan, tuossa kauppaepisodissa menikin pikkasen pidempään ku oli suunniteltu, joten nyt vasta iltapuuron aika.
 
Huomenta!
Me just tultiin kotiin Albertin kanssa. Eli Albertilla ei ole maitoallergiaa!!! Se joi yhteensä 7dl nannia vuorokaudessa, eikä oksentanut kertaakaan. Hieno juttu! Paitsi mua pelottaa että se alkaa oksennella kotona nyt kun rupean sille taas juottamaan tavan korviketta. Eikä se muutes ees nirsoillu sitä korviketta, vaan ihan hienosti joi..(2 ruokailua kyllälkin jäi välistä, niin nälkäänsä joi, mut silti :) )

Aika jännä juttu muutes, kun siellä osastolla oli tarjolla vaan purkkiruokaa vauvoille, ruoka-aikana sain valita kaapista että minkalaista pilttiä tai bonaa Aapelle syötän :whistle: Ja iltapuuroa kun pyysin, niin sain taas valkata ite kaapista minkalaista muksu-puuroa annan, ja siellä oli kans vellejä...ja lastenlääkärikin sanoi loppukeskustelussa noista velleistä, että ne ovat sit mukavaa vaihtelua maidolle :whistle: Sillä vaan ihan mainitsin tämän, kun jännä juttu kun osa lääkäreistä/terkkareista tuntuu taas olevan niin kovin vellikielteisiä.

Oli muutes pikkasen inhottavaa siellä osastolla, kun samassa huoneessa oli 3 noin 10v tyttöä, ja ne tietty halus koko ajan katsoa telkkaria, ja jutella, valot tietty päällä jne..niin yritäpä siinä sitten nukuttaa Aapea päiväunille |O Ja ne sairaalan pinnasängyt on niitä kalteri-häkkyröitä, niin Aape kun keksi miten kiva kolina siitä kuuluu kun vähän potkii...niin eipä sit auttanu muu kun nakkasta Aape vaunuihin, ja lähteä tallustelemaan pitkin sairaalan käytäviä, silleen sain sen nukkumaan 2 pienet unet. Ja yöunille sit nukutin sen viereen, ja siirsin sen omaan sänkyynsä, mut se heräsi puolen tunnin päästä jo, niin otin sen sit viereen. Oli vähän ahdasta nukkua patjalla Albertin kans :kieh: :kieh: ja sit kun ne hoitajat koko ajan ravasivat siellä huoneessa niin en kyl saanu juurikaan ite nukuttua, mut Aape nukkui tosi hyvin, heräsi vasta 6.20 syömään, ja sit jatkoi unia kahdeksaan :) Albert oli muutenkin koko päivän eilen oikein huippu-tyytyväinen, innoissaan siellä leikki muiden lasten kanssa.. Tänään tietty kiukkuaa taas koko päivän kun pitää vaan äitin tympeetä naamaa katella kotona :LOL:

Maito-juttuja viellä..... Niin se lääkäri siis sanoi, että se oksentelu saattoi ihan johtua siitäkin kun yhtäkkiä alkoi saamaan erilaista maitoa (erilainen proteiinikoostumus tietty rintamaidossa&korvikkeessa) niin ei sit oikein maha kestäny sitä.. Ja tuolla sairaalassa juotettiin Aapelle NAN1 maitoa, eikä kakkosta, niin käskivät kokeilla kotonakin tuota ykköstä, jos alkaa kakkosta oksennella :) Ja ruokapäiväkirjaa pidetään nyt alkuun ihan siltä varalta, jos oireet ilmaantuukin, niin on sit helpompi selvittää että mistä johtuu.

Katja ja Albert TÄNÄÄN 8kk :wave:
 
heips..

Kiva Katja et ei Allulla ollut maitoallergiaa =) Meillähän juodaan myös sitä nan1:stä kun Jasu ei oikein sitä 2:sta suostunut juomaan, oisko tullut masu pipiksi tai jotain. Mut näyttää tosiaan et tuo 1:nen kelpaa paremmin, niin sillä mennään nyt tovin ja sit kokeillaan 2:sta..

Mie en tiiä kans mikä tuolla sällillä on..joku unitauti vaivaa vissiin kun nukkuu puol 10 saakka aamulla ja sit menee koko päivärytmi sekaisn ..no se nyt ei oo vaarallista, vaikka toki onkin helpompaa kun on säännöllinen rytmi yms. Laitettiin taas tollainen pimennys verho Jasu huoneeseen, kun rupes olemaan vaikeaa se uudelleen nukahtaminen aaamumaidon (6-7) jälkeen, kun en siis haluais herätä vielä silloin :ashamed: niin tossa 8 maissa oois hyvä niinkuin ennen :whistle: en toki nyt sit ihan kokonaan laske sitä verhoa alas ettei tuu liian pimeä, et pikkuukkelikin hoksais et milloin aamu tulee... No nyt sit on jatkanut unia mut ei sit oikein heräile kuin vasta tosi myöhään, ja siloinkin olen aukaissut oven ja vähän kolistellut..Hitto et on mullakin taas ongelma :headwall:
Mut siis ajattelen et yyrittäiskä jos tälläinen rytmi jatkuu niin jättää toiset päikkärit pois, kun Eilenkin sit nukkui eka päikyt reilu 2h (11-13->) ja toiset reilun tunnin ja yö unet siis yli 12h noo ehkä tää on väliaikaista...

Niin ja hui kauhea Katja kun tuli tuskan hiki otsalle ittelläkin kun luin sitä tukehtumisjuttua, ONNEKSI OSASIT TOIMIA :flower: :hug:

Piku ja Jasu
 
Niin ja siis vielä tosta nukkumisesta, et ei tää nyt mikää ongelma tosiaan oo ja onnellinen et nukkuupi, ja oikein hävettää tänne tämmöisiä kirjoitella, mut kun esim. eilen oli sit tosi kärttynen illalla, ja veikkaan et just tuosta et rytmit sekaisin. Ja kun en halluis toista kesken unienkaan herättää aamulla...
 
Huomenta!

Hienoa, että asia selvisi, ja Aapella ei maitoallergiaa ole. Toivotaan, että oksentelut ei enää palaakaan!

Meillä oli vuorossa hyvä yö, vaikka nukkumaan meno veyikin. Alkuyöstä muutaman kerran känistiin hetken, mutta sitten herättiinki vasta 8 aikaan. Otti tuolloin maitohuikat ja jatko unta 10:een. Äseken maistui aamupuuro tosi hyvin eilen keitetyn päärynäsoseen kanssa. Hirmu ison annoksen söi!

Nyt kohta päiväunille, iltapäivällä pitäs Kelassa mennä käymään noita hoitovapaa, isäkuukausi yms. juttuja kyselemään. Illalle oltas lenkki treffit sovittu kavein kanssa, mutta saa nähä rupeaako satamaan. Nyt ainakin näyttää niin harmaalta.
 
Huomenta!

No olipa kiva lukea Katjan hyviä uutisia =) Toivotaan, että Pojan masu alkaa paremmin "hyväksyyn" uudenlaiset maitoproteiinit ;)

Maijan Laura se varmaan on tuoksutellut kotona, kun äiti on tehnyt ahkeraan soseita ja innostunut syömisestä, hyvä juttu =)


Meillä pojan flunssa jatkuu. Onneksi yö meni mukavemmin, mutta nyt sitten ei ruuat maistu. Taitaa olla pojan kurkku kipeä, eikä lämpimät ruuat mene ollenkaan alas :( No josko sitten iltapäivällä. Ja kummasti poika nukkui kuitenkin yönsä suht hyvin, vaikka illalla söi puuroa vain varmaan viidesosan siitä, mitä yleensä. Katsellaan!

Täällä sitä tosiaan tuntuu olevan käsityöihmisiä paikalla. Hieno homma =)

Mun kans polttelis alkaa tekeen jotain, mutta en vaan ole vielä keksinyt mitä.

Kävin eilen jumpassa, pitkän pitkästä aikaa. Raskasta oli, mutta tosi kivaa. Hiki virtas ja mieli virkos =)

Heipati hei :wave:
 
Heipsun!

Enpä ole taas muutamaan päivään jaksanut kirjotella, olen vaan pikaseen käynyt lukemassa. En ole liiemmin ehtinyt tietokoneella istua.

Mä olen sitten pari päivää leikkinyt perhepäivähoitajaa. Miehen ex-vaimon 4- ja 5-vuotiaat lapset oo ollut mun hoidossa, kun niitten äiti tekee meidän uuden kodin remppaa. :) Outoako? :LOL: No tuolla miehen exällä ja sen nykyisellä miehellä on hiukan eemmän tietämystä ja osaamista näissä remonttiasioissa ja niinpä ovat luvanneet meitä auttaa. Ja minä autan sitten omalla osaamisellani eli lapsia hoitamalla. :) Omaa aikaa ei ole siis päivisin nyt ollut ja iltasin ollaan sitten ite käyty siel remppatyömaalla ihmettelemässä ja tekemässä jotain pikkuhommia. Tänään on "vapaapäivä".

Huomena ollaan meidän tyttöjen kanssa lähdössä pääkaupunkiseudulle asioita hoitamaan ts. mä meen käymään työpaikallani anomassa hoitovapaata ja tervehtimässä työkavereita. Yövytään sit pari yötä mun opiskelukaverin ja sen brittimiehen luona. Meil on nyt esikoinen ollut "kielikylvyssä" etä osaa "keskustella" sen miehen kanssa; Hello ja Give me five menee jo ihan sujuvasti. :LOL:

Cattie: Saitko kahviseuraa? Olis ollut kiva lähtee, mut nää meidän systeemit imee aikalailla voimat... Toisekseen tuo meidän esikoinen vaatii kyl sellasen kahvilan, missä olis joku leikkipaikka. Onkohan Trella sellasta? Mutta liitymme seuraan toisemman kerran, kunhan nää meidän remontit ja muutot on ohi!

Katja: Hyvä, kun ei sitä maitoallergiaa ollut. Ja onneksi selvisitte siitä tukehtumisjutusta pelkällä säikähdyksellä!

Gothaur: Ootko "jakanut" täällä sitä sun blogin osotetta ja multa on mennyt ohi? Olis meinaan kiva päästä katsomaan sun luomuksia. Itelläkin puikkosormet syyhyää, mutta aika ei yksinkertasesti riitä. Ja lisäksi pitäis ekaks väsätä loppuun tuo "ikuisuusprojekti", miehen villapaita, vaikka haluttas kyllä neuloa jotain ihan muuta.

Meillä on hammasvaivat hiukan helpottanut. Esikoisella on toinen alaposkari ilmeisesti läpi, toisesta en ole ihan varma - kauheesti en viitsi kokeilla, kun tuo puree :kieh: . Irenellä ei yläetuhampaat vielä ole läpi, mutta melko valkosena jo hohkaa. Jokatapauksessa kiukut on hiukan vähentynyt.

Sömisestä: Meillä menee soseett, puurot ja muut Irenellä alas tosi heikosti! Neiti ei yksinkertasesti osoita minkäänlaista yhteistyöhalukkuutta syömisessä. Enintään puol purkkia pilttiä suostuu syömään, hedelmäsosetta voi joskus mennä jopa koko purkillinen (siinä saa jo käyttää monen monta kikkakolmosta, että suun on saanut aukeamaan). Puuroa menee joskus lusikallinen, joskus voi mennä jopa puol desiä. Tissi maistuu kyl aina. Olen tarjonnut Irenelle pelkästään kaupan soseita. Täytyy varmaan testiä omatekoset tässä jossain vaiheessa. Täällä ei viitsi ruveta "ylimääräsiä" kokkailemaan, kun tuo keittiö on ihan sairaan pieni ja toimii samalla vielä kodinhoitohuoneena, eli pyykinkuivaustelineet on monesti riesana. Eipä täällä pakastimeenkaan kummosia sosemääriä mahtuisi. Katsotaan sitten, kun on muutettu...

Mutta jospa yrittäis vielä lukea Aamulehden, ennen kuin esikoinen herää....
 
Meillä rauhallinen päivä tänään, kun isommat muksut ovat mummulassa yökyläilemässä. Viola nukkuu nyt ja mä karkasin kesken kotihommien vähäks aikaa koneelle. Oon alakerran vaatehuonetta siivonnut koko päivän... kummasti sitä kertyy vaatetta ja muuta "roinaa" nurkat täyteen. Oon laittanut vaatetta taas SPR:n keräykseen ja muutoinkin järkänny vaatehuoneen ihan uuteen uskoon. Kohta pitäis lähteä imuroimaan ja pesemään auto sisäpuolesta, kun mies pesi sen ulkoapäin... ite lupauduin peseen sisältä.

Katja: Luin just miten Aapelle kävi sen kurkun palasen kans ja mä meinasin itekki unohtaa hegittää... niin kovasti säikähin kun kuin tuota sun tekstiä... mä taidanki olla ylivarovainen, kun en uskalla Violalle antaa kuin tosi pieniä murusia esim. leipää, kun just pelkään tuota tukehtumisvaaraa. Mun äiti kertoi, että sen entisen työkaverin lapsi kuoli 8 kk iässä, kun sille oli annettu kokonainen (!!!) viinirypäle... ei tulis kyl itellä mieleenkään moinen... tuskin monella muullakaan. Mutta varovainen oon, kun pelkään just semmosia tilanteita, että lapsella juuttuis henkeen jotain.
Hyvä, kun teijän sairaalareissu meni hyvin ja asiat selvis! =)

Lucalle 8kk onnittelut! :flower:

Täytyy mennä jatkaan hommia... eli tällainen pikakäynti :wave:

Tammiäiti ja Viola 7 kk :heart:
 

Yhteistyössä