****Tammivauvat2008****vol.4

Katja:meillä tekee levottomuutta varmaan tuo Ellin konttausharjoittelukin.Nytkin ennen aamu-uniaan nosteli itteään konttausasentoon ja sit huusi kun ei tajunnut että pitäis liikuttaa käsiä ja jalkoja että pääsis eteenpäin :LOL: ihan raivona huutaa lattialla.

Gortahaurilla juu aikas hupaisa reissu takana :LOL:
 
Meillä nukuttiin pitkästä aikaa tooooosi hyvin 19.30-8 ja 5 sai maitoo vähän :D
Nuha alkaa helpottaan, jihaa! JA haalari etenee! Jihaa, kaikenkaikkiaan kiva ja pirtsakka olo :)
Mutta miten ihmeessä jonkun asian päättäminen voi olla niiin PRKL vaikeeta! En nyt sitä asiaa tässä rupee sen enempää pohtiin, kiusin tua mesen puolella sitten joitakin :LOL:

Carla: meillä ja 8 aikaan aamupuuro, 11 aikaan lounas, 14 välipala, 17 päivällinen ja 19 puuro ja nämä sitten vähän vaihtelee herääämisten ja menojen mukaan.

EI ei nyt ei irtoo juttuu enempiä, tuli kauhee innostus lähtee lenkille :wave:

Nii juu, meillä puetaan vk-haalari, sinne alle ihan sisävaatteet. Villasukat on jaloissa ja tumputu käsissä ja joku pipa mikä peittää hyvin korvat.

-c-
 
Moikka!

Eli mä taidan juotua Cattien hampaisiin :LOL:
Carla: meillä syödään 8-9 puuro, 11 lounas, 14-15 välipala (riippuu kuinka herää), 17 päivällinen ja 19 iltapala. aina päälle maitoa.

Katja: meillä puetaan sisävaatteet ja vk-haalari, ja jalat tulee punteista, niin oon laittanut villasukat ja tumput käsiin. Laita ihmeessä haalari, meillä mittari näyttää +4 nyt.
Ei nuo kumminkaan vaunuissa liiku, kylmä siellä on munkin mielestä. Eilen oli itelläkin hanskat kädessä.

Jaahas, muskari kutsuu tänään joten :wave:
 
tyttönen: Joo, eilen kun ulkoiltiin niin pojalla oli päällä sukkikset, pitkähihainen body, kivat-villahaalari+äp:n vanuhaalari. Jaloissa sukat+villasukat, käsissä tumput, päässä kypärähattu+Saarun tekemä pipa. Eikä todellakaan ollu yhtään kuuma.. Mut tuo vanuhaalari ei tietty tuulta pidä kovinkaan hyvin. Ja eilen oli +4 kun ulkoiltiin.. Mietiskelin vaan että kohta saa varmaan laittaa vielä enempi vaatetta.
 
Heipä hei :wave:

Meillä on mennyt tää viikonloppu ihan näissä asunto asioiden hoitamisessa, nyt on sitten vihdoin kaupat selvät (kauppakirjat tehtiin pe ) =) eli nyt voi huokaista ja rentoutua täällä uudessa asunnossa. Olipas hetken rikas olo kun tilillä oli rahnaa, mut, mut sit ne joku velkooja vei :'(
Miehen kanssa ollaan viimosia juttuja värkätty täällä kotona ja käytiin ostaan uus tiskari ja arkkupakastin :) tulihan tossa jo pari viikkoa käsin tiskattuakin :LOL: no ei, mut kyl se on kun siihen tiskariin tottuu niin...
No mitä sitä muuta Jasu kasvaa ja musta tuntuu et on hurjasti pulskistunut tässä lähi aikoina eilen kaytettiin vaa`alla niin 7kg näytti, mut kyllä siittä varmaan saa jotain vähentää :whistle: (viime neukassa oli 13.8 6,4kg ) Kovasti menee ja tutkii paikkoja, silmät saa olla selässäkin. Hampaita ei edelleenkään näy..

tammiäitikö se kyseli et ryömiikö kaikki..no meillä Jasu lähti kk sit ryömiin eteenpäin, ja 6kk "ryömi" taaksepäin. Mut siis ei kaikki ryömi / lähtee sit omaan tahtiin, ja kyllähän sä sen tiedätkin. Mun yhdellä tutulla vauva lähti päivää vaille 9kk ryömimään, et kerkee sitä myöhemminkin :)

Gothaurilla on ollut hauskan kuuloinen ilta, mulla myöskin noita noloja tilanteita tanssipaikoista johon olen "vahingossa" eksynyt...No mut kerkeehän tota vielä humppakursseille, niin eiköhän mekin opittas :D

Villivatulle :hug: kylläpäs teilläkin nyt on levottomuutta...

Carla Meillä Jasu syö 4 ateriaa päivässä, mut annan silti 2 lämmintä, meilä syödään 8-9 aamupuuro, 12-13 lounas, 17 päivällinen, 19.30 iltapuuro, maitoa annan noin puoltuntia ennen ruokaa, et varmasti saadaan meneen sitäkin. Mut meillähän ukko on "hieman" pikkuisempi niin toki ruuantarvekkin varmaan vähän vähäisempi. Vaikkakin kuluttaa kyllä hurjasti kun koko hereillä olon ajan liikkeellä :D Oon määkin välillä miettinyt et josko antais sen välipalankin, mut tuntuu et heti vähentää maidon juontia, ja kuitenkun on tooosii tyytyväinen poika. Annan sit kyllä puurojen joukossa vielä marja/hedelmäsoseita. No pitää ens neukassa jutskata tosta vielä. MUOKS..Niin unohtu se että annan sit niinkuin kuiten välipalaksi klo.15 maitoa 100-120 ml...

Pitäsikin tilata Jasulle aika uuteen neukkaan, et päästäs taas kattoon uudet mitat :heart:

Katjalle voimia huomiseen, ettekös te huomenna menneet sinne maitoaltistukseen? Miekin olen pitänyt Jasulla jo välikausi pukua, alle oon laittanut vaan bodyn ja housut, ja päähän mun tekemän pipon (miekin väänsin Jasulle tosta ihanasta palmalangasta söden limenvihreän pipan , välikausi pukukin on saman värinen. Ja edelleen työn alla myöskin neulepaita ukolle, josko sen jouluksi malttais tehdä, mulla sama ongelma kun Gothaurilla tekee mieli aloittaa uus työ alle ennen kuin entinen on valmis..

HeMakohan se oli ollut kylpylälomalla? Harmi et teillä oli mennyt vähän pipariksi kaksin keskinen irtiotto :(

No nyt pakkelin laittoon..täällä sitä isketään joookaaa päivä :ashamed:

Piku ja Jasu
 
Moikka. Hittolainen, kai meijän tarvii vähän muuttaa meijän ruokajuttuja. Jos kans alkais 2 lämmintä ruokaa päivässä antamaan. Teillä kaikilla tuntuis olevan ihan kiva rytmi päivässä syömisten kanssa. Kyllä meilläkin syödään joka päivä suurinpiirtein samaan aikaan, mut tosiaan 1 lämmin ruoka vaan....Tänään aletaan sit tuohon 2 lämpimän aterian rytmiin.

Katja: meillä on ollut vk-haalari jo jonkun aikaa käytössä. Ja se haalari on REMU-haalari, pitää hyvin tuulta....Alle oon laittanut jo ihan hyvin vaatetta: body, sukkikset, veluuriasu, sit pipa, tumput, villasukat/kengät. Tänään laitoin likan makuupussiin vielä kun ulos lähettiin. Eikä kyllä ollut yhtään kuumissaan noilla kamppeilla.

Jaahas, nyt herättiin...lämmitänkin tässä kohta tytölle ruokaa :D

:wave:
 
Hei!

Niin se vaan sää vaihtelee, täällä oli tossa tovi sit u katoin ni + 14 oC, eli vielä ei ongelmia tareta. Pikkasen kyllä tuulee, mutta aurinko paistaa. Jos vaikka iltasella kävelylle ehdittäs. Me ei vielä puistoissa olla käyty, kun niihin noita koiria ei voi mukaan ottaa. Eli niin kauan ku Laura tyytyväisenä istuu rattaissa, ulkoillaan me koiria lenkittäen.

Nyt on sosetehdas käynnissä. Kattilassa porisee nauta, seuraavaksi laitan omenan kiehumaan. Sitten, jos aikaa ja energiaa vielä riittää ois porkkanan vuoro, pitäs vaan keksiä, mitä sen seuraksi laittas. Meillä kuitenki vielä aika suppea tää ruokavalikoima, joskn pikkuhiljaa laajenemaan päin.

Meillä taas yö pienellä valvomisella. Alkuyön syttä alkaa jäämään nyt pois (tai siis enää ei sitä edes kaivata), mutta aamuyöllä herätään sitten taas kahden tunnin välein ja rauhottus vaan syömällä. En kuiteskaan usko, et oikeesti niin nälkänen on...
 
Meillä on tytöllä 38,5 astetta lämpöä :( Toinen on ihan tulikuuma...Pankkiin pitäs mennä 14.30 enkä oo saanut ketään hoitotätiä siiheksi aikaa. Tyttö on nyt unilla, kiva herättää sieltä pankin takia :( Tosi kurja juttu :/

Voi olla, että meidän ruokakokeilu ei tänään onnistu kun tyttö on kipeenä...Taitaa hampaita tehdä kun kuumeilee.

Ihan avuton olo kun lapsi sairastaa...vaikka onkin vaan kuumeessa :ashamed:
 
Heipä hei taasen!

Mun piti noihin ruokajuttuihin lisätä siis että pääasiassa omatekemää sosetta saa, mutta myös kaupan, että ei sitten reissunpäällä iske paniikki jos ei kaupan maistuiskaan.

Ja vaatetuksesta, unohdin laittaa lämpötilaa, eli meillä on tässä aamusin ollu nyt +5 ja +10 se noin nousee ku ulkoillaan riippuu vähän, mutta siis ihan sisä vaatteet ja se haalari, mikä on ihan tollanen perus travalle, ilman mitään kosteussuojia, mutta ihan hyvin tuntuu tuulta pitävän, sit hyvä myssy ja ne sukat ja tumput.

Oltiin juu ulkoilemassa, rupes sitten vettäkin tihuuttaan ja mulla kun tätä nuhaa on ni tultiin bussilla kotio :snotty: no kerettiin me tunti oleen jo ulkona =)

Juu, tyytönen pistetään messengeri laulamaan, ainakin kunnes meidän ihanan ymmärtäväiset ukot saapuu kotio :whistle:

-c-
 
Muskarista kotiuduttu..
Poika nukkuu vieläkin tuolla parvekkeella... :D 3 tuntia menossa...

Mäkin syötän omatekoisia, välillä menee kaupan, jos tulee kiirus antaa tai reissun päällä.

Vaatetuksesta vielä, mäkin laitan joskus makuupussiin partsille, kun ei nukkuessa koskaan liian lämmin ole. Ja hyvin pärjää tuolla Reiman välikausihaalarilla näillä ilmoilla.

Mutta joo, tänään mennään hääpaikkaa katsomaan ja sovitteleen pöytiä ja sitten vielä viimonen karsiminen vieraslistasta , jos on tarpeen.,,, :)
 
Voi hitsi salama kärvensi meiltä modeemin ja keskusyksikön, ne on nyt saatu toimimaan mutta mä en kertakaikkiaan pääse tonne msn:n ryhmään :( . Saaru ethän potki mua sieltä pois, vaikka pian kolmatta viikkoa menee etten ole kirjoitellut sinne.

No tän melkein kolmen viikon aikana meidän poju on oppinut konttaamaan, istumaan, "karhukävelemään", murisemaan ja harjoittelee jo seisomaan nousua. On ollut aikasmoista vauvakirjan päivittämistä :) Se huonopuoli tästä hurjasta tahdista on että uniinhan noi liikkeet tulee, aikas levotonta menoa yöt nykyisin on.

No tietty jus kun mä pääsin tähän niin tuolla herätään..koitan saada itteni sinne msn:llekin pian
 
Ja kiitoksia tiedosta etteivät täällä kaikkien 7 kk vauvelit vielä ryömi eteenpäin... lohdullista tietää ettei meijän neiti oo ainoo, VAIKKA tiiänhän minä sen ettei se oo epänormaalia vaikkei ton ikänen vielä ryömikään, mutta mukava tietää, että täältä löytyy samassa vaiheessa olevia vauvoja muitakin =)

Carla: Tympeitä just nuo kun vauvat sairastaa... Voimia sulle sinne! :hug:

Täällä ollaan kohta lähössä isompien kanss tuonne ulkoilmaan ( ja neiti menee päikkäreille terassille) kun tosiaan ulkona on tommonen "puoliaurinkoinen ilma" eli välillä aurinko puoleksi näyttäytyy tuolta pilven takaa, mutta muutoin on kyl aika kylmä ilma eli pipoa saa melkein kaivaa tuolta talvivarastosta päähän, että tarkenee olla ulkona :)

Nyt sähköpostien kimppuun ennen ulkoilua... :wave:

Tammiäiti ja koko tenavakööri :heart:
 
Nyt ois soseita taas pakkasessa! Nautaa laitoin ensin ja nyt vielä omenaa soseutin satsin. Saatiin omenoita kun vikko sit käytiin mun mummolla, niin niistä otin vaan siemenet pois ja kuorineen keittelin hetken. Sitten sauvasekoittimella soseeksi ja jääpalamuoteissa pakkaseen. Ainakin nyt "tuoreeltaan" maistui omenasose Lauralle hyvin, söi ison stsin juuri välipalaksi (pikkasen banaania laitoin sekaan). Vielä jäi omenoita jäljelle, joten pitää varmaan lisää sosetta keitellä. Ja omenoita tonne mun mummolle oli tulossa reilusti, joten niitä saa lisää jos vaan hakea ennättää.

Nyt ois vielä pussi porkkanoita oottamassa keittoa, kaupasta vaan pitää hakea jotain niiden sekaan. Meillä vielä kaikki soseet tehty itse. Eiköhän me jossainvaiheessa kanssa reissussa tms. turvauduta kaupan soseisiin, vaikka eihän tässä enää ole kun vajaa 5 kk kun saa "tavallista" ruokaa ruveta antamaan.

Nyt kahville ja taustailemaan :wave:
 
Albert melkein tukehtui tänään :| :'( Vieläkin ihan vapisuttaa. Tein salaattia ja annoin Aapelle tuorekurkkua semmoisen tangon..se purasi siitä palasen ja vetäsi henkeen. Mie yritin kaivella sitä palasta sieltä kurkusta, ja Albert alkoi mennä ihan siniseksi, mie olin ihan paniikissa ja vetäsin sen siitä syöttötuolista poikkeen lopulta kun älysin, ja Albert oli jo siinä vaiheessa ihan taju kankaalla. Sit menin istumaan ja Aape mahalleen mun jalkojen päälle ja pamautin sitä selkään aika lujaa, niin se kurkun pala tuli suusta pois :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Mie en varmaan ikinä uskalla enää mitään pureskeltavaa sille antaa :'( Tiiän yhen perheen joilla on lapsi tukehtunu 9kk ikäisenä omppuun. Kamalaa :eek:
 
Katja:Voi kamaluus.Varmaan säikähdit hirmuisesti.Ihan täällä itsekin vapisee kun ajattelee :hug:
Mä olen uskaltanut antaa Ellille vaan valmiita paloja suuhun kun niin pelkään että vetää henkeen.Eilen nimittäin kokeilin antaa vesimelonia ja heti haukkasi liian ison palan.teen niistä niin pieniä että jos menee väärään kurkkuun niin ei tukehdu kumminkaan.Onneksi osasit toimia hienosti ja selvisitte säikähdyksellä.

Meillä on tänään unet maistuneet.Toivotaan että unta riittää yöhön :whistle:
 
Katja: Hui kauheaa! Onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Me käytiin sitten koko perheen voimin kävellen kaupalla hedelmiä ostamassa. Kyllä on syksyn tuntua ilmassa, vaikka asteita vielä yli kymmenen. Superpäivillä kun nuo hedelmät oli vaan euron kilo, niin mukaan tarttuikin banaanien lisäksi mangoja, luumuja, päärynöitä, nektariineja ja viinirypäleitä. Nyt saakin sitten illalla vielä päärynäsosetta ja luumusosetta Lauralle pakkaseen laitella. Vielä ois ollu vaikka mitä kivaa tarjouksessa, vaan kun pitää sitten ehtiä ne syömäänki...
 
Katja: tiedän kyllä tunteen täysin :hug: . Meillä kävi omenanpalalle samalla tavalla vajaa kuukausi sitten. Roosa ei enää saanut henkeä ja jouduin jaloista roikottamaan ja sormelle sit lopulta sain sen ongittua pois :eek: . Nyt taas jo uskaltaa ihan pieniä paloja antaa, mut kylmä hiki kyllä tuli silloin päälle. Meillä naama meni silleen ihan punaiseksi ja silmät alkoi kiilumaan :( . Puistattaa vieläkin ko. episodi.

Olin tänään ensimmäistä kertaa jumpassa melkein vuoteen =) . Ja voi että kun tuli hyvä ja hikinen olo :LOL: . Nyt pitäis käydä suihkussa ja mennä vielä istuttamaan omena- ja luumupuut takapihalle.

Hikinen Afu
 
Katja Ihan kauheeta toi Albertin tukehtumisjuttu!! Voin vaan kuvitella sun paniikin :eek: Onnesta selvittiin säikähdyksellä :hug:

Kyllä nyt ite harkitsee muutaman kerran ennen kun antaa tytölle kurkun tai omenan tms viipaleita...Taitaa jäädä nuo maistelut tulevaisuuteen, sitten kun on kunnon purukalusto suussa.

Meillä tytöllä on vieläkin 38,5 lämpöä, vaikka oon nestemäistä panadolia antanut. Tyttö on ihan tulikuuma ja ois vaan äidin sylissä :( Reppana alkoi juuri yöunille, saa nähdä miten nukkuu...

Nyt TV:n ääreen :wave:
 
carla: Toivottavasti tyttö paranee pian! :)

Hui, ihan hirvee kyllä oli se meijän päivällinen juttu..nyt sitä koko ajan miettii, että miten pienestä hengenlähtökin voi olla joskus kiinni.. :(

Me mennään aamulla kymmeneksi sinne sairaalaan, en varmaan enää aamulla kerkeä täällä käymään, mut ilmoittelen meidän kuulumiset sit kun kotiudutaan :)

 
Herttinen, lopetin ihan itekki hengittämisen, ku luin Katjalle ja Aapelle tapahtunutta :x Huh! Onneksi sait palan ulos. Varmasti säikäytti.
Tuosta tulikin mieleen et mitkä ne on nykysuosituksen vauvajen ja lasten ensiavussa, niin kaivoinpa yhden linkin tuolta. Pitää laittaa itellekin suokkareihin ja lukea ajan kanssa sitten kunnolla. Tässä muillekin:

http://www.vauvat.net/apua.htm

Meillä on taas taaplattu ja kulettu, mut keskimmäinen on onnellisesti nyt mummin lellattavana ja esikko ja Luca väsyneitä uimisesta. Lucastakin oli niiiiin kivaa uida, pärskiä. Alkuu oli hiljasta poikaa ku meteliä riitti ja vesi oli aikas kylmää, mut sitten touhua riitti. Saunassa tuli sitten vain surku, oli vissiin liian pimeetä. Ja uinnin jälkeen mentiin ylös kahvioon syömään, meniki kunnon annos sapuskaa ja maitoo. Ja ei tullu uni kuitenkaa vasta ku nyt. Syötiin puuro ja just annoin iltamaidon, luulis nyt unien maistuvan.
Viime yökin meni kivasti, toivotaan samaa tälle yölle!

Maximilian, joo pidetään totta kai listoilla. Nyt onki ollu hiukan hiljasempaa muutenni tuolla yhteisön puolella, vastaavasti täällä vilkkaampaa.

Nyt vielä ilttikselle itekki, kauhia nälkä..
 
Katja. Huh! Onneksi olit riittävän ripeä :hug:

Sampolla on päällä body, sukat, puolipotkarit, ulkoiluhousut, töppöset, vk-takki ja kypärämyssy. Näillä on ainakin vielä pysynyt lämpimänä.

Oltiin sitten kaupungilla tänään. Aamusti jo mentiin opistolle muskariin. Siis siellä piti olla muskari.. Viime viikolla, kun ilmoitin meidät mukaan niin se muija sanoi kurssin alkavan ensi maanataina. No siellä oli joku muu muija ja se sanoi, että se alkaa vasta ensi viikolla :kieh: No onneksi mulla oli muita asioita hoidettavana siellä niin meni aika sitten rattoisasti. Mulla oli meinaa treffit tulevan äidin kanssa (myös palstalainen :D ) Kävin äitin kanssa päivällä kaakaolla kauppahallissa ja Anttilassa. Anttila muuttaa tohon kävelykadulle ja laajentaa samalla niin nyt on vanhassa liikkeessä muuttomyynti alkanut. Kävinm myös paikallisessa lankaputiikissa ja tuli taas ostettua lankaa :ashamed: Oon nähnyt niin launiita huiveja ja mun on pakko saada kans :p Revontuli-huivin teen ainakin. Toisena ehkä Lehmus- huivin ellei nyt joku mielekkäämpi tule vastaan.. Siihen Revontuli-huiviin tarvii ostaa ihan sikahintaista villaa, eestiläistä liukuvärjättyä villaa ja hintaa on vain vaivaiset 56?/kilo. Voihan sen muustakin tehdä, mut siitä langasta tehdyt mallineuleet oli niin ihania..

Taisi muuten se viime viikkoinen yöserenadi olla ainukainen laatuaan. Sampo nukkuu taas niinkuin ennekin, huh. :snotty:

Gorthaur ja villitukka- Sampo.

 
Hei vaan!
Jes, tytöt nukkuu ja rauha maassa. :heart: Onkin ollut aika hulinaa tää päivä. Ensin käytiin kirpputoreilla ja sitten kotiin syömään ja sitten uimaan mamman kanssa. Olikin tytöt tosi väsyneitä ja sen takia ovat jo täydessä unessa. Esikoisella alkaa aamulla kerho, joten hyvä kun jo on nukkunut hyvän tovin.
Katja: Hui kauheeta! :eek: Pelästyit varmaan ihan sairaasti! :hug: Hyvä kun osasit toimia! Pelastit lapsesi hengen! :flower: :heart: Just ton takia en uskalla Emmalle antaa mitään palasia. :ashamed: Pelkään ihan hirveesti jotain tollasta ja mä menisin niin shokkiin että tuskin osaisin toimia. :ashamed: :|
Saaru: kiitos hyödyllisestä linkistä, on luettu ja laitettu suosikkeihin! :heart:
Carla: pikaista paranemista sun prinsessalle! :hug:
Maija on ollut ahkerana! :D :flower:
Piku: onnea asuntokaupoista! :flower:
Ai niin, Emma oppi keskiviikkona konttaamaan ja eilen nousi polviseisontaan ja siitä kokonaan seisoon, tukea vasten tietty! :heart: :heart: Mutta vieläkään ei istu...
No, nyt hetkeksi tv:n ääreen. :wave:
Neamma
 

Yhteistyössä