****Tammivauvat2008****vol.4

Huomenta!

Meilläkin taas kitistiin viimeyönä, en tiedä kiersikö vatsassa vai miksi. Onneksi lopulta rauhottui ja nukkui vähän rauhallisemmin loppuyön. Meillä ois tänään edessä sit kauppareissu, pitäis taas viikon isot ruokahankinnat tehdä. Kovasti koitan tässä nyt sitten muistella, ja lappua laittaa, että mitä pitää ostaa.

Huomenna mennäänki sitte suoraan vauvauinnista (jos ei ihan kaamee ilma ole) linnanmäelle. Meillä on töistä lintsipäivä, ilmaseks saa laitteissa käydä yhteen asti, eli muutama tunti keritään siellä kattelee. Mua nyt ei ees ne laitteet niin innosta, tulen vaan merisairaaksi.
 
Voi hemmetti,että tuo muksu koettelee mun hermoja!!Ensin se kitisee väsyneenä ja kun vien nukkumaan niin se köllii vaunuissa ihan pirteenä!Nytkin lykin 20 minuuttia sitä ulkona ja sit luovutin ja tultiin takas sisälle.Eilen oli sama homma. |O Valvokoon sitten!Ärsyttää kun kohta alkaa taas se kitinä kun väsyttää,mutta kun ei voi nukkua!! |O |O Näköjään siirrytään 3 päiväunista kaksiin. :kieh:
 
Gorthaur: anna vain pojan nukkua. Meillä yöunet on suunnilleen samanpituiset, eilen päikkärit olivat 2+1½h. Eli vähän vähemmän kuin teillä. Roosa ainakin tarvitsee tuollaiset unet. On selvästi iloisempi ja jaksaa leikkiä, kuin jos unet jäävät lyhkäsemmiksi. Yleensä sydämen sivuääni huomataan neuvolassa ekassa lääkärintarkistuksessa. Ja eikös teillä ole ollut jo 2 lääkärin käyntiä? Olisi kyllä todennäköisesti jo löydetty jos sellainen on. Meiltähän se löytyi jo synnärillä kun oltiin siellä vähän normaalia pidempään (ihan vastasyntyneillä sitä ei yleensä huomata vaan vasta 4-5 vrk vanhoilla). Asia on tutkittu (ekg+sydämen ultraus+verenpaineet), eikä siitä ole Roosalle mitään haittaa. 4kk lääkärissä sitä ei enää kuulunut, saa nähdä onko kokonaan jo sitten hävinnyt.

Ilmoitin meidät myös sitten vauvajumpaan. Ihan kiva kun on kaksi juttua mihin aina tähdätä. Tuo vauvajumppa on lauantaisin, et pitää kattoa mennäänkö sinne joka kerta. Yritetään ainakin =)

Meidän nukutushommat jatkuvat mainiosti. Mies on kyllä itsekin tosi tyytyväinen, että saa tytön nukkumaan. Nyt kun meni ekoille päikkäreille niin silittelin syönnin jälkeen uneen. Muutaman kerran nosti päätänsä, mutta nukahti sitten tyytyväisenä =) .

Ihanaa kun on taas viikonloppu tulossa. Meidän oli tarkoitus mennä huomenna käymään vanhemoieni luona, mutta isäni on kipeä joten ei voida sinne mennä. No, kyllähän noita kotihommia aina löytyy täältä. Pitäis käydä ostamassa omena- tai luumupuu ja istuttaa se takapihalle :wave:

Afu ja R vajaa 7kk
 
Villivattu: Mie jo tossa yks päivä mietin, että sais kokonaan jättää päiväunet nukkumatta tai korkeintaan yhdet unet jos nukkuis, kun vituttaa se ainainen nukuttaminen, nukutat tunnin, niin lapsi nukkuu sit 15min |O Pyrkimys on nyt kuitenkin että kahdet unet nukuttais, kun muuten on sit illalla jo kiukku, kyllä nuo 15min unetkin tekee aina ihmeitä, ja niillä sit porskutetaan monta tuntia taas eteenpäin.
Herttisleijaa miten joidenkin vauvat nukkuu, on se kummallista kun toisilla nukutaan 10h/vrk, ja joillakin näköjään 15-16h/vrk |O Jaksuja nukutuspuuhiin :hug: Miten pitkiä unia Nanu nukkuu päivällä? Jaksaiskohan tosiaan jo kaksilla unilla?..eikös ne vauvat yleensä ala tässä iässä siirtymään kaksiin uniin.
 
Katja:Nanu nukkuu yleensä aamulla 1-1,5 tuntia,iltapäivällä tunnin ja illansuussa vielä puol tuntia.
Nyt ei ole parina päivänä nukkunu iltaunia ollenkaan,eli ne on varmasti jäämässä pois.
Eilenkin heräs viiden aikaan viimesiltä päikkäreiltä ja meni nukkumaan siinä ysin maissa.Tossa on vaan se paha,että seiskan aikaan tyttö on jo ihan väsynyt ja kiukkuaa sitten koko loppu illan! |O
Ja yleensä aamulla jaksaa olla korkeintaa tunnin hereillä ennen ku menee ekoille päikkäreille,mutta eilenkin sinnitteli kolme tuntia ennen ku meni nukkumaan..
Hermot menee tohon nukuttamiseen!
 
Se piti vielä lisätä, että eilen Roosalle maistui mun tekemä sapuska :D . Mummi syötti ja tyttö vain aukoi suutaan. Pakastimesta kun ottaa ja lisää reilusti vettä niin taitaa tulla sopivan löysää. Saa nähdä miten tänään maistuu :wave:
 
Gorthaur:eikös sitä niin sanota että kun lapsi nukkuu se on kuin laittais rahaa pankkiin että ei huolta.Hyvä vaan kun nukkuu.Nuo nukkumiset vaihtelee lapsikohtaisesti paljonkin ja kyllä meillä muutenkin Elli koisaa joka päivä eri määrän päikkäreitä.Mä kovasti ootan että päästäis 2 uniin jo pikkuhiljaa..

Sitten omaa napaa.Meillä meni viime yö loistavasti!ekaa kertaa kuukauteen.Elli nukahti itekseen sänkyyn ja heräs yöllä kerran maidolle ja sit nukkui taas aamuun.Ihan meinas ilon kyyneleet aamulla tulla kun itsekin sai nukuttua! :D

Elli nousee tukae pitkin seisomaan ja kovasti yrittää kontata mutta se toinen jalka vielä jumittaa mahan alla :LOL: ja sit tänään lensi nenälleen kun otti syöksyllä vauhtia ettenpäin.Naama sai kunnon tällin :| Mutta niinkuin sanottu, kolhuja tulee mutta toivotaan ettei kellään mitään pahempaa satu.

Meillä menee mainiosti nuo omatekoiset ruoat alas ja nyt olen laittanut kasvissoseeseen riisiä tai makaronia mukaan ja jätän jo vähän pehmeitä kökköjä ja hyvin menee.Tänään maisteltiin sormiruokana vähän leipää.

Huomenna mennään hääpäivän viettoon Haikkoon joten nyt pakkaamaan!
Hyvää viikonloppua kaikille!
HeMa ja Elli 7kk
 
HeMa: Wau! :flower: :hug: Huippu juttu, että teilläkin nukutaan välillä! :)

Me käytiin Aapen kans leikkipuistossa äsken keinumassa, hui kamala kun tuolla onkin tosi kylmä! Nyt Albert nukkuu vaunuissa ulkona, jospa se uni maittaisi tuolla kylmässä viimassa. Mie aattelin että vois yrittää taas nukuttaa Aapea ulkona välillä, jos se nukkuis ees himpun verran pidempiä unia ulkona. Nyt se on nukkunu jo 20min :D Katsotaan päästäänkö yli puolentunnin, ihan jännittää jo :LOL: Aamu-unet kun oli taasen ne huikeat 15min..
No niin Aape heräsi, eli se oli se 20min :wave:
 
Katja:Teillä ei päiväunet päätä huimaa..itselle ne on kyllä sellainen henkireikä että.Saa aina sittehdä omia juttuja ja kotitöitä.Mutta tuokin saattaa muuttua kun ikää tulee lisää.Touhuavat koko ajan enemmän ja väsyvät sit päivälläkin toisella tavalla.
Meillä kans Elli tykkää keinua :D
 
No mä oon tämmönen epäilijä :ashamed: Mun äitikin on vähän lietsonut mun harhoja kertomalla mun lapsuusajan jatkuvasta nukkumisesta, johon oli syynä noi sydämen sivuäänet. Tottakai oon tyytyväinen, kun saa itsekin nukkua riittävästi.

Villivatulle pitkääpinnaa :hug:

Mä ilmotin meidät muskariin. Alunperin meidän piti mennä aikuinen-vauvajumppaan, mut se ryhmä olikin jo täynnä. Olisinhan sinne päässyt jos olisin ilmoittautunut siihen aikaisempaan automaatti-ilmoitukseen, mut mähän en semmosiin soittele :whistle: Muskari oli se toinen vaihtoehto. Kait sekin ihan kivaa on.

Ostettiin tänään muutama valmissose, kun tarttee saada purkkeja. Ostettiin myös muovisia purkkeja. Sitten oliskin seuraavaa sosesatsia varten isompia purkkeja, kun nyt on vaan niitä pieniä ja Sampo tarttee jo enemmän. Pakkasessa on vielä n.30 pikkupurkillista :snotty:

No jo on ihme hei tapahtunut! Ukko on parantunut :eek: Ei toi kuumeilu ja oksuilu kestänyt ku vaan viikon
:LOL: Ei tarttekaan miettiä toista kuskia huomiselle.
 
Iltaa naiset ja lapset. :wave:

Kävin äsken kaupassa ostamassa viikon sapuskat.Nanulle ostin bataattia,kasviksia ja lihaa.Huomenna sitten pitää väsätä niitä..Siihen menee taas kivasti pari tuntia.On kyllä ruuan hinta kallistunut älyttömästi.Mutta minkäs teet,pakkohan se on syödä.

Tänään tuli postissa kiva paketti.Ostin yhdeltä palstalaiselta Nanulle talveksi Reimatecin Baby mallisen haalarin,talvikengät,talvihatun ja kolmet hanskat.Oli tosi halpa paketti,vaan 100e.Haalari oli kuin uusi,kengillä kävelty pari kertaa ja muut asusteet kans tooosi hyvä kuntosia.Oli vielä ihana ihminen laittanu ekstrana ihanat tumput. :)

Mitäs muiden iltaan kuuluu?
 
Niin, lääkärikäyntejä on meillä ollut jo ne kaksi kertaa. 8kk neuvolassa on taas. Ihan turhaan mä täällä oon harmaita hiuksia itelle työstänyt.

Uliseeko teidän vauvat nukkuessaan? Sampo pitää semmosta ulinaa ja niiskutusta välillä. Nukkuu sikeästi, mutta ilmeisesti uneksiessaan jostain uikuttaa äänekkäästi ja säpsähteleekin välillä. Liekö sitten painajainen..

Mun iltaan kuuluu nyt hieman koneelle istumista ja kohta kutomista, siinä sivussa katotaan töllötintä. Pikkuveikan pistin just nukkumaan.
 
Iltaa!

Albert kävi just yöunille. Niillä kaksilla tirsoilla päivä mentiin. HeMa: Joo, ei pahemmin päätä huimaa nuo unet, onneks illalla viimeistään ysiltä Albert yleensä nukkuu, nyt pari tuntia tässä on sitä "omaa aikaa" ennen kuin pitää itekin käydä maate.

Mie meinaan kohta ruveta katsomaan sitä sairaalan syke-sarjaa, saa nähdä että millainen se on :)

Huomenna olis Joensuussa lastenkirppari, siellä on ihan älyttömästi aina tavaraa edullisesti, pitää heti aamusta hyökätä paikanpäälle, ja kynsin hampain hamstrata parhaat tavarat päältä pois :D Just eilen katselin että minkä verran Aapelle on jo 80cm vaatetta, kun varmaan kuukauden-parin päästä otetaan se koko käyttöön, niin bodeja ja paitoja tarviis vielä lisää..
 
Meidän kauan odotettu Reetun keikka voi sittenkin jäädä :( Kälyn kanssa oon sinne menossa, mut nyt onkin käynyt niin, että sen sukulainen on kuollut tänään varsin traagisesti (lukee luultavasti huomisen päivän lehdessä ). Käly ei siis ollut mitenkään hyvissä väleissä kyseisen ihmisen kanssa, mut en tiiä kuinka raskaasti se ottaa sen kuoleman. Höh, no huomenna sitten selviää.
 
Iltaa!

Me käytiin ostoksilla. Löysin Lauralle haalarin. Mä kun olen nyt muutaman kauppareissun tuskaillut, kun mistään ei löydy sopivaa välikausihaalaria. Joko ovat liian vaaleita tai sitten suolasen hintasia. Nyt löysin mielestäni oikein nätin haalarin, siinä on ohut vuori, eli sillä varmasti pärjätään talven alennusmyynteihin asti. Nyt alkusyksyltä alle ei tarvii kun ohuet vaatteet. Ja hintakin oli sopiva, vielä kun KapAhlin kantiskortilla sai -25 %. :D

Sain myös uuden puhelimen, vanhassa varsinaisesti mitään vikaa ollut, mutta kummasti tuo uusikin piristää!

Kohta pitäis koittaa jos saatas Laura nukkumaan, aamulla taas herätyskello herättää vauvauintiin. Mukavaa viikonloppua!
 
Iltaa mammat! :wave:
Mäkin pikaisesti ilmottaudun. Emma nukku viime yön tosi hyvin, jahka sain sen maate 23.30! |O
Tänään on meillä ollut talo täynnä vieraita, järjestin mamman 70 vuotisjuhlat meillä. Ja huomenaamulla kuuden aikaan lähdetään ajeleen Turkuun ja sieltä päiväristeilylle, jatkuu mamman 70 v juhlat. :D Saas nähdä miten menee Emman kanssa laivalla kaikki syömiset, tissittelyt ja vaipanvaihdot! :LOL: Joudun tietysti ottaan kaupan purkkiruokaa mukaan, saas nähdä syökö neiti! :whistle:
Joo, mutta ihanaa viikonloppua kaikille!
Palailen paremmalla ajalla, nyt unta kalloon! :LOL:
Neamma ja onneksi nukkuva Emma :heart:
 
Gorthaur. Meillä tyttö ulisee (heh, hauskasti sanottu sulta) unissaan, yleensä aamuyöstä. Varmasti unia näkee silloin, kun pitää pientä älämölöä.

Meillä tyttö meni yöunille tänään (ts. joka ilta) 20.30. Nukkuu aamu 6-7 asti, ottaa maitohörpyt ja jatkaa unia vielä noin 9 asti. Tyttö ei tarvi mitään kummempia nukutus-juttuja, vellin jälkeen touhuaa hetken uniriepunsa kanssa ja nukahtaa. Niin, ja meidän vieressä nukku toistaiseksi...
Vaatteista sen verran, että täällä on käytetty jo kauan 80 cm vaatteita, en oo ostanut 74 cm oikeestaan ollenkaan. Jotkut 80 cm housut alkaa oleen jo lyhyitä :eek: Toki tuokin riippuu ihan valmistajasta....Mä kans ostin käytettynä välikausihaalarin, oon tosi tyytyväinen ostokseeni, haalari on kuin uusi ja oli erittäin edullinen. Talvihaalari on vielä hakusessa.

Neammalle mukavaa laivareissua :D

Mä ostin kans kokeeksi valmista purkkiruokaa tytölle. Saa nähdä kuin maistuu, on jotain broileria ja perunaa...seassa on myös raejuustoa....

Nyt nukkustaan tytön viekkuun :wave:

Öitä, mammat!!!

carla
 
Huomenia!
Täällä yöt menee suhtsamaa rataa, mut tuota älinäulinaa on alkanu esiintyy meilläkin :kieh: Kiva ku herää koko ajan siihen ku toinen nukkuu mut uikuttaa. Tutti puoleksi suussa, sitä hampailla narskuttaa ja uikuttaa.

Mä sitten päätin et helpotan noita kulkemisia ja ostan pyörään sen periksen mihin mukelot voi laittaa. Vielä ei Lucaa siellä saa kulettaa, mut Luca voikin istuu tarakalla istuimessa. Ja eilen sitä jo kokeiltiin ja hianosti meni. Haukko vaa henkeä ku tuuli kävi kasvoille :D Paniikkia meinas alkuu pukata ku kypärää laitoin kiinni mutta sen jälkee ei potta haitannu yhtää.
Tilasko täältä muut niitä nimitutteja? Carla tais tilata.. Mäki tilasin ja nyt aattelin et tilaan toisen satsi. Meinaa olla osa tuteista hukassa tai huonona.

Voe |O mikä aamu taas keskimmäisellä :headwall: huutoo huutoo huutoo huutoo!

Villivattu, olipa hupassaa, puistossa törmäsin äitiin ja tyttöön, jota kans äiti kutsui Nanuksi :heart:

Mut ei kai se auta, ku mennä taisteleen ton keskimmäisen kanssa. :wave: parempaa lauantain alkua muille!
 
Ulinasta:joo siis harvinaista on jos Elli ei yhtään yöllä älise jotakin pätkää.Viime yönäkin taas aamuyöstä valvoskelin reilu tunnin kun Elli älisi unissaan.Viereen sit rauhoittui lopulta.Eipä siinä muuta mut en mä ainkaan saa sellaisessa metelissä nukuttua.

Hyvää viikonloppua kaikille.Me lähdetään nyt sinne hääpäivän viettoon! :wave:
 
Huomenta!
Nanu on just ensimmäisillä päikkäreillä.Tein just soseita tytölle ja mies vielä keittelee tossa jauhelihaa.Täällä on tosi kylmä ilma,+5 astetta.HRRR!! :eek:

Saaru:Aika jännä tosiaan! :D Minkä ikänen se pikkunen oli?Mietin että onkohan saman niminen kun meidän likka.

Meillä tyttö ähisee ja jupisee kyllä unissaan,mutta varsinaista ulinaa ei pidä.

Ainiin!!Meillä Nanu oppi toissapäivänä ryömimään taaksepäin!Äiti on niin ylpeä! :D Siitä sitten oppii varmasti joutuin menemään eteenpäinkin.Onko muilla pakitettu ensin ja sitten vasta eteenpäin?

Nyt aamupalalle! :wave:
 
Vattu: meillä pakitettiin varmaan ainakin kuukauden verran. Aina oli jumissa joka paikassa :whistle: . Ei koskaan oppinut ryömimään eteenpäin lattialla, sängyllä kylläkin, vaan alkoi sitten suoraan konttaamaan. Ja nyt tehdään tutkimusmatkoja ympäri taloa. Usein konttaa omaan huoneeseen leikkimään, äiti kun on jemmannut sinne mm. lelukaaren ja muita leluja jotka saavat olla lattialla =)
 
Saaru, mä tilasin tytölle juu niitä nimitutteja. On kyllä niin söpöjä että :heart: Ja täällä kans on tutit aina hukassa... :headwall:
Meillä on tyttö alkanut nukkumaan taas rattaissa, aamu-unet nukkuu melkein rattaissa. Käydään aamupalan jälkeen koiran kans lenkillä ja tyttö nukahtaa loppulenkistä. Ja nyt on meilläkin alettu enää nukkumaan 2 päiväunet. Iltasella 18 maissa kyllä huomaa, että kiukuttaa ja ois väsy. Mut, nukkuun en laita enää sillon.
Mä ostin kans tytölle keinun ja siinä tykkää kovasti kiikkua :) Ja puistossakin ollaan käyty kiikkumassa. Tota pyöräilyä vois kans kokeilla :D

Jep, mä jään tänne taustalle taas :wave:
 
Moi!

Meillä meni yö ilman maitoa!!!! Tai siis puol kasi veti sitten mahansa täyteen ja torkahti vartiksi täyden vatsansa viereen. Mutta siis yöllä ei syönyt lainkaan =) Viideltä otin jo viereen ja meinasin rintaa tarjota, mutta kun se ei ollenkaan vaikuttanut semmiselta "hötkyltä", että nyt maitoa heti mulle niin jätinpä antamatta. Menihän siinä sitten tunti, että sain sen uudestaan nukahtamaan, mutta ei poika juurikaan itkenyt, vähän jossakin välissä. Muttei sekään ollut mitenkään sellaista vaativaa "tänne tissi ja äkkiä"-itkua. Josko tuo yörinta pikkuhiljaa vaikka jäis kokonaan pois, tai sit toiveajattelua ja viime yö oli vaan se poikkeus, joka vahvistaa säännön :D

Sitten on pitänyt jo monena päivänä laittaa Katja sulleja toski muillekin, että mene ihmeessä käymään perhekahvillan tai -kerhoon, kun sitä tuossa joku päivä mietit. Mäkin keväällä mietin ja mietin ja sitten kun sain mentyä niin oli tosi kivaa. Siellä oli tosi paljon porukkaa ja hyvin ottivat heti uuden naaman vastaan. Noista lapsista kun sitä juttua aina piisaa =) Ja Albertistakin olis varmaan kiva seurailla muiden lasten puuhastelua. Josko sitten vaikka väsyttäiskin vähän enemmän ja unet maistuis paremmin ;)

Saarulle voimia :hug:


Kide :wave:
 
Tultiin justiinsa kaupungilta. Oltiin siellä kälyn ja kummitytön kanssa. Sokoksessa oli joku Napero-päivä ja siellä oli kaikki lasten kamppeet -20%. Risto räppääjä oli esiintymässä ja Tatu&Patu-ukkelit oli siellä jakamassa levyjä. Kirppiksellä käytiin ja vaparissa. Sampolle oltiin kuteita hakemassa. Pistin loputkin 68cm vaatteet pois ja nyt on enää vaan muutama 70cm ja 74cm käytössä. Seuraavaa kokoa haalitaan nyt.
Tuli sitten ostettua taas lankaa :ashamed: Mulla on työn alla se pitkä villatakki ja kassi. Nyt jo suunnittelen uusia töitä vaikka ensin tarttis saada noi edellisetkin pois alta. Mut kun kädet syyhyää jo muita hommia.. Muhun iski joku kehvelin laukkuinnostus ja nyt mun tarttis vääntää monta kassia, mihin mä rupean noita kaikkia tunkemaan :LOL:

Meillä oli muuten ihan uskomaton yö! Käärin päiväpeittoa pois meen sängystä, kun oltiin menossa nukkumaan ja Sampo heräsi siihen. Se huusi ihan tajuttoman lujaa. Ei auttanut sylittelyt, tutti tms. Ukko veti pari kierrosta kämpän ympäri Sampo sylissä ja juotti pikkasen maitoo. Sitten se rauhottui ja meni sänkyyn. Siellä se kiemurteli ja möykkäsi. Sälli sitten heräsi samallaiseen huutoon vieläpä kahdesti :eek: Oltiin molemmat, et mitä helevettiä :eek: :eek: :eek: Mun mielestä se huuto oli ihan selkeetä kipuhuutoa ja oisin halunnut pistää pari suppoa rektumiin. Ukko pisti hanttiin. No saipa sitten keskenään hyssyttää, mä en rupee kävelyttään pitkin kämppää, en todellakaan. Siellä se ähisi ja kiemurteli koko ajan sängyssään. Meillä on rytmi ihan täysin sekaisin, tarttee ensi viikolla päästä siihen vanhaan takaisin. Kait se viime viikonlopun äitin luona olo ja ukon viikon sohvannurkassa röhnääminen sekoitti Sampon pään kokonaan. Ensin se nukkuu montaa päivää lähes taukoamatta ja nyt viime yönä saatiin kuunnella monta serenadia :whistle: Juniori täytyy saada takaisin vanhaan päivärytmiin, tää nykyinen sekasortopäivä on liian jännittävää :LOL:

Saarulle voimahali.

Tarttis taikoa jotain sapuskaa, kun on naaman kampaaminen ja muut keikkaan valmistaumiset edessä. Eli edelleen ollaan menossa Reetua moikkaan, ei sen sukulaisen menetys estä menoa. En nyt viitsi julkisesti kertoa miten se kuoli, mut aikamoinen järkytys se oli vaikkei sitä tuntenutkaan. :snotty:
 
Heipsis!

Ite tuli käytyä lastenkirpparilla, Albertille tarttui sieltä mukaan kaikenlaista vaatetta ensitalveksi! Huippu löytöjä taas tein :)
Ja sit tuli joku siivouspuuska, ja kannoin matot pihalle ja imuroin&luutusin, vessan jynssäsin, ja pari koneellista pesin pyykkiä.

Villivattu: Meillä pakitettiin reilu kuukausi ennen kuin eteenpäin lähdettiin :D

Gorthaur: Tuo teidän yö kuulosti varsin tavalliselle B) :D Sietää sunkin joku yö valvoa vauvan takia :LOL: No vitsivitsi.. Toivottavasti se oli vain jotain ohimenevää. :) En minäkään tykkää tuosta kämpän ympäri ravaamisesta keskellä yötä, mutta välillä on vaan pakko.

Katja ja Albert
 

Yhteistyössä