****Tammivauvat2008****vol.4

BB: tulee katsottua jonkun verran, viime kaudella itse asiassa katsoin aika paljonkin kun jäin saikulle ja silloinhan sitä aikaa sitten olikin =)

Vattu: toivottavasti laina-asiat järjestyy! Ois se kyllä varmasti hienoa asun omakotitalossa, vaikka kyllä tää meidän rivari meille nyt sopii oikein hyvin :wave:

Nukutushommat meillä jatkuvat. Eilen meni miehellä 15 min ja vähän tuli alkuun itkua. Aivan kuin ois protestoinut et "miks tuo mies taas tulee tänne". Mut hyvin sitten nukahti ja nukkui aamuun asti =) . Ihanaa jos tää alkaa menemään näin, mut ihan varmasti tulee jossain välissä takapakkia.

Nasolintipat ovat auttaneet meillä tosi hyvin tukkoisuuteen. Tosin, ei anna niitä oikein laittaa :|

Mulle tulossa äiti kylään kohta. Pitäis kai käydä vielä pikaisesti suihkussa, kun Roosakin on jo ekoilla päikkäreillä :wave:

Afu ja R
 
BB Ensiksi ajattelin että en ala seuraamaan, muuta kuin ne sunnuntain jaksot, joissa häädetään asukkaita.
Taisin tulla toisiin aatoksiin, kun näin asukkaat, nimittäin se ensimmäinen miesasukas, on mun vanha luokkakaveri ja asui viereisessä talossa lapsena. Hänen kanssaan tullut leikittyä samalla hiekkalaatikolla... :LOL:
[/b]vattu tsemppiä lainan hakuun =)

Yöt ovat menneet nyt hyvin, saattaa kerran yössä ponkasta pystyyn, mutta nukahtaa kyllä äkkiä takaisin, kun antaa tutin.

Cattie, Kide ja Afu kiitoksia maanantaisesta seurasta :hug: Otetaan joskus uusiksi...
Kyllä se Cattien piirakka oli hyvää :p

Taas Tampereella sataa vettä...


:wave:
 
Hei!

Täällä taas kovin sateinen ja harmaa ilma, toivottavasti iltaa kohti kirkastuis, että päästäs Lauranki kanssa ees vähän ulkoilemaan. Eilen Laura valvoi normaalia myöhempään, kun mummolareissun vuoksi vikat päiväunet (kotimatka) oli vasta ennen kahdeksaa. Kovin oli neiti taas vieraskorea, rauhallisesti vaan istuskeli lattialla ja leluja tutki. Eli ei näyttänyt mummille ja ukille parasta vauhtiaan. Kotona sitten illalla riekuttiin senki edestä.

Tänään venyikin sitten herääminen (nouseminen) puol yhteentoista ja nyt Laura käymässä ekoille päiväunille. Yöt on meillä selvästi helpottanut, vaikka viimeyönäkin herättiin useamman kerran, syötin Lauraa neljän aikaan, oisko ollu seittemältä ja sitten vielä yhdeksältä. Yhdeksältä luulin, että oltas jo noustu, mutta unia jatkoi kun oli syöny. Mutta tyytyväinen olen, kun ne alkuyön syötöt on jäänyt aikalailla pois.
 
Kyllä on tosiaan ankea ilma, voi kiasus :eek:

BB:tä ollut puhetta. mä en ole sitä oikeen koskaan seuraillut, jotenkin ei vaan nappaa mulle, vaikka muuten kyllä tositv-jutut uppoaa =) Kovasti paljon vähemmälle on kyllä tv:n katselu jäänyt nyt tuon pojan tulessa arkeen. Iltasin tv on kyllä päällä, mutta ei sitä oikein kukaan katso. Teho-osato on mun lemppari ja sen aina tallensin ja katsoin, kun usein siihen aikaan poikaa nukuttelin.

Villivatulle
onnea laina-asioihin! Toivottavasti saatte tarvittavan summan ja pääsette uuteen kotiin. Me asutaan rivarikolmiossa. Tilaa nyt vois olla enemmänkin, mutta mahdutaan tännekin ihan hyvin, vielä ;)

Mitens muuten Neamma, joko Emman sanavarasto on laajentunut? Eikös se ollut teidän neiti, joka äitiä jo huuteli :)

Viime yönä poika nukkui hyvin, mutta mä en itse saanut unta :headwall: Nyt voiskin painua lepäilemään!
 
Hei vaan!
Meillä oli ihana yö, Emma nukkui koko yön, kuudelta tuli tissille ja nukkui äidin kainalossa yhdeksään. :heart:
Kide: äitiä huudellaan hienosti, mutta eipä muuta. :D Se on kai se tärkein sana, jolla saa heti huomiota. :LOL:
BB:tä en ole koskaan seurannut enkä seuraa nytkään.
Villivatulle onnea laina-asioihin! :hug:
No, nyt tuli kauhia itku Emmalle :wave:
Neamma ja tytöt
 
No niin, Emma on päikkäreillä. :heart:
HeMa: voi kuinka kurjaa! :hug: Olet varmasti ihan poikki. Mä oon ihan väsy jo yhden huonon yön jälkeen... Mikäköhän neidillä mahtaa olla? Toivottavasti paranee pian!
Mä taidan olla vähän hassu, laitoin hiusvärin päähän ja ajattelin vielä ehtiä pestä sen ennen ku Emma herää! :LOL: Vielä olis 30 min vaikutusaikaa jäljellä! :whistle:
Taitaa käydä muijan köpelösti! ;)
Neamma
 
Kuis Neamma kävi hiusvärin kanssa?

Lauraa vaivaa unitauti... Nukkui aamulla pitkään, oli reilu tunnin hereillä, nukku lähes 2 tuntii päikkäreitä, valvoi 1,5 tuntia ja nyt nukkuu taas! Mä kun aattelin et tänään ois selvitty kaksilla päikkäreillä, mutta voi olla että illalla vielä yhdet nukkuu, kun näin "aikaseen" nää tokat unet on.

Me suunniteltiin just viikon ruokalistaa, kauheeta kun taas mitään järkevää ei meinaa mieleen tulla, mutta kovasti keksis herkkuja vaikka joka päivälle. :kieh: Kummasti tää pimeys ja harmaus alkaa nyt jo vaikuttaa, että kokoajan tekis mieli jotain hyvää mussuttaa. Onneksi tuota suklaata ei tule syötyä (karkkilakossa oon ollu yli 10 vuotta), muuten mä en kohta mahtus enää ees ovesta ulos :LOL:
 
Maija: No, kävi juuri niin kuin pelkäsin. Emma heräs kesken unien kiukkuisena juuri kun mun piti pestä väri pois. No, siinä sitten väri päässä toista hyssyttelin ja lopulta oli pakko mennä peseen väriä kun se oli jo yli tunnin ollut päässä. Onneks leikki suht kiltisti esikoisen kanssa kun kävin supernopeesti huuhteleen värin pois! :LOL: Varmaan viäkin hiusväriä tukassa! :whistle:
Emma äsken opetteli konttausta, ja pääsikin metrin pari ja sitten kompastui leluunsa ja kaatui ja löi päänsä leluun. Nyt sillä on sellanen peukalonpään kokoinen kuhmu päässä! :'(
Onkohan se vaarallista? PPitäiskö viedä sairaalaan kuvaukseen? Ei ole kyllä yhtään itkuinen tai sekava... Mä vaan niin kammoan noita iskuja päähän... :ashamed:
-N-
 
Neamma: Meillä paukutellaan päätä noin 10 kertaa päivässä aika kovastikin, törmäillään joka paikkaan, noustaan konttaus asentoon, ja siitä etukenosta suoraan pamahdus otsa edellä lattiaan.. Eiköhän se kuulu tähän ikään, en mie noista tälleistä oo huolissaan..
Mustelmia on enempi ja vähempi otsassa aina.. :D
 
Neamma: jos Emma muuttu väsyneeksi eikä herää kunnolla, alkaa oksentelemaan tai on poissaoleva niin sitten kannattaa hakeutua lääkäriin. Lapsia ja varsinkaan vauvoja ei aleta kuvaamaan helposti ellei todella ole siihen aihetta. Lisäksi pään kuvauksessa pitäisi olla monta minuuttia paikallaan, jolloin lapsi pitää myös humauttaa/nukuttaa lääkkeillä.

Meilläkin tänään taas kupsahdettiin niin että kuului kunnon kolahdus. Itkuhan siitä tuli :'( Nyt jo leikkii taas iloisena.
 
Me käytiin Albertin kans joenyössä, se oli ihan innoissaan kun oli paljon ihmisiä ympärillä. Hihkui ilosta kun katseli vierestä lapsia pomppulinnassa, ja poniajelua katseli myös.. Ja musiikin tahdissa jammailtiin :D
Nyt iltasatua lukemaan :wave:
 
Kertokaahan te kokeneemmat naiset, että onko Sampon nukkuminen ihan normaalia. Menee nykyään nukkumaan klo 20-20.30 ja herää aamusti 7.30-8.30. Ei herää välillä. Herättyään on pari tuntia hereillä ja menee päikkäreille. Siinä nukkuu 2-3h. Sitten on pari kolme tuntia hereillä ja menee taas nukkumaan! Toiset päikkärit kestävät myös 2-3h. Ei enää lepertele sängyssään vaan nukahtaa joka kerta laakista. Seitsemän aikaa ehtoosti alkaa jo hieromaan silmiään, mut pitkitän nukkumaanmenoa. Sampo alkaa olemaan jo kuitenkin "vanha", onko tommonen jatkuva nukkuminen ihan normaalia melkein 8kk ikäiselle? Sitten mua on alkanut epäilyttää jos Sampollakin on sydämen sivuäänet. Mulla on ollut (katosi n. 6-vuotiaana ) ja mä nukuin paljon, nukahtelin myös kesken leikkien. Sanokaa, et mä oon vaan harhaluuloinen ja toi on ihan normaalia :ashamed: :snotty:

Katottiin eilen bb:tä. Voi tsiisös, et se Niko on äärimmäisen ärsyttävä. Oli se Minnakin, mut Niko vei voiton. Jos se Niko ei tipu siitä pois äkkiä niin eipä tartte enempää kattella sitäkään :kieh:
 
Huh, olipa päivä. Kitinää ja itkua on piisannut, Irene ja esikoinen vetänyt ihan vuorotahtia. Vettä on tullut ulkona kuin Esterin sieltä eikä ulkoilusta toivoakaan. Tai yritettiin me aamulla ulos, kun ei vielä satanut. Saatiin vaatteet niskaan ja päästiin ulos, niin eikös just alkanut sade. Hetki seisoskeltiin esikoisen kanssa sateessa, mutta tuo neiti hermostu ihan totaalisesti, niin tultii aika pian takaisin sisälle.

Meillä tehdään sitten hampaita ihan urakalla. Esikoiselle on puhkeamassa poskihampaat ja sitähä tuo sitten kiukutteleekin. Ja kun ei itellä ole kiva olla, ei saa kellään muullakaan olla. Eli Irene parka saa sitten kärsiä isosiskon pahasta olosta, kun tuo käy tönimässä tai mäiskii milloin milläkin lelulla. Jäähypenkki on tänää ollut ahkerass käytösä. Ilmeisesti myös Irenelle on puhkeamasa lisää hampaita. Nyrkit on suussa jatkuvasti ja kuola valuu. Normaalia kiukkuisempi on tuokin neiti nyt ollut. Mutta toisaalta hyvä, että tytöt toimii näin samanaikasesti. Pääsee sitten yksillä hammasvalvomisilla.

BB: tä täällä luultavasti tulee kytättyä. Edelliset kaudet olen seuraillut ja aikanaan jo niitä brittiversioita kateltiin. Toisaalta eilen ei ihan täysin kolahtanut tuo porukka, mutta eiköhän se siitä, kun "tutuiksi tullaan".

Suklaaostoksilla on täälläkin käyty. :/ Ja miksköhän nää kilot ei karise????
 
Gothaur: Mun mielestä ei tuo Sampon unimäärä kuulosta mitenkään epänormaalilta - ole vain iloinen, että poika nukkuu noin hyvin. Lasten unentarve on kuitenkin hyvin yksilöllinen. Mutta jos kauheesti huolestuttaa, niin kannattaa jutella neuvolassa. Eks 8kk ole lääkärineuvola, niin varmaan kuuntelee noi sydämen sivuäänetkin.
 
Gorthaur: joo, meillekin vois lähettää pari tuntia päiväunia! :LOL: Emma heräs tänään 8.30 ja on nukkunut yhteensä 45 min päiväunia ja vieläkin hereillä! :kieh: Arvatkaa vaan mikä huuto!!! Ja meillä on vielä hääpäivä ja mies tehnyt ihanaa ruokaa... :heart: Kiva syödä huutava lapsi sylissä. :ashamed: Hampaita varmaan meillekin tulossa.
Joo, mutta asiaan, kyllä mun mielestä on ihan normaalia, että Sampo nukkuu noin paljon. Sille vaan maistuu unet. :D Lapset on tosiaan niin yksilöllisiä.
Shakki: Jaksamista sinulle! :hug: Kuulostaa rankalta.
No, nyt toi neiti syö mun puhelinta :wave:
 
Huomenta kaikille..Viime yönä meinattiin ottaa vähän takapakkia Nanun kanssa kun rauhottu vaan tissille. :/ Mutta tänä yönä mies saa nukkua Nanun kanssa,niin ei tule toi tissittely tavaks.Nyt väsyttää! |O

shakki:Jaksamisia kauheesti,kuulostaa tosi rankalle! :hug: Uskon,että on kitinää jos molemmat tekee hampaita! :eek:

GorthaurSamaa mieltä muiden kanssa,että anna vaan Sampon nukkua äläkä huoli. :)

Katja:Olispa täälläkin jotain tapahtumaa joskus.. :snotty: Nanu on myös aina innoissaan jos meillä on vieraita ja paljon ihmisiä.Toiset muksut on ihan yhkkösjuttu! :D

Neamma:Kaikki kaatumiset ja kuhmut kyllä säikäyttää.Nanu tippu meillä sängystä toissapäivänä ja voi olla että äiti itki enemmän ku lapsi. :ashamed: Ja hurjemmaks vaan meno muuttuu kun nuo vauvat kasvaa.. :eek:

Nyt kahvinkeittoon ja tytölle puuroa! :wave:
 
Jaksuja valvojille :hug:

Gothaur: Minäkin yhdyn muihin, anna poitsun nukkua kun nukuttaa.

Neamma: Juu tippumiset kuuluu asiaan, meillä poika tipahti jo jokin aika sitten sohvalta ja että minuu harmitti ja paljon se.

Niin harrastuksista oli tuolla puhetta joskus, niin me ei kyllä varsinaisesti aloiteta mitään, vaan ihan käydään hallilla uimassa vaikka koko perhe ja ulkoilemassa, ja sitten siä kaupunkilla käydään kahvittelemassa muiden kanssa. Olishan tossa toi vauvakahvila ihan lähellä, jos oikein kurjat syysilmat pukkaa ni vois sinnekin koettaa mennä kattoon..

Meillä heräiltiin taas jo ennen 6 tänään, nyt poika veteekin ekoja unia jo toista tuntia. ITekin yritin nukkua mutta pah siitä mitään tullu. Jos sit toisille päikyille kokeilis. Ulkona täytyy piipahtaa jos virkistys vähän ku siä tuulee =) Haalarin neulomisen aloitin sitten eilen ja hyvältä näyttää, tosin oon hidas kyllä tekeen sitä että saas nähdä millon valmistuu :LOL:

-c-
 
Huomenta!
Ja taas huono yö takana, tai miten sen nyt ottaa, Albert heräsi vaan kerran, mut sit huusikin 2h putkeen, 03-05..joi ekaks maitoa 160ml, ja sit aloitti sen karjumisen, eikä auttanu taas yhtään mikään. Mies lähti sit jo töihin neljän jälkeen, (normaalisti menee seitsemäksi) totesi että samapa tuo on töihin lähteä, kun ei täällä saa kuitenkaan nukkua. Tulee sitten iltapäivällä aikasempaan töistä kotiin. Välillä mies nukkuukin viikolla sohvalla, niin saa paremmin nukuttua kun Aapen huuto ei kuulu ihan korvan juuresta..

Ulkona näyttäisi olevan aikas kylmä, +6 näyttää mittari. Täällä olikin viimeviikkoon asti aika lämpimät kelit, että semmoista +17-+19, ja ihan collegevaatteilla mentiin, mut nyt saakin sit jo välikausihaalarin alle laitella reilusti vaatetta mikäli meinaa muutenkin ulkoilla kuin vaunuissa.
Reipas kävelylenkki tekis kyllä nyt terää..

Katja ja Aape
 
Huomenta!

Meillä yö meni suht mukavasti. Ja mäkin sain nukuttua, eikä niin kuin toissa yönä, kun poika nukkui, mutta mä valvoin :eek:

Voi Neamma, ei kuulosta ihan optimaaliselta hääpäivän lounaalta, toivottavasti ruoka kuitenkin maistui =)

Shakille jaksamista hammashuutajien kanssa, mahtaa olla rankkaa :hug:

Gorthauria onnittelisin hyväunisesta pojasta, kyllä ne unet sitten jossakin välissä vähenee ihan varmasti, joten nauti nyt ;)

Se olis sitten taas viikonloppu. Meidän pitäis mennä ostaan tuolle pojalle kengät. Saa nähdä löytyykö pojalle mieluiset ;)

Cattielle onnea neulomispuuhin, eikös se niin ole, että hiljaa hyvä tulee :) Sä et ainakaan lannistu, vaikka et heti onnistuiskaan!

Nyt perunoiden keittoon :wave:
 
Taas kiire kiire kiire! Tää alkaa oleen jo ihan mahotonta, aika vaa vilisee silmissä ja koko ajan kertaa tulevia menoja et mikää ei unehtuis. Tänää eskari- kerho-lenkki-koti-kerho-eskari-koti-syönti-lääkäri.. Onneksi huomenna ei oo mihinkää menoja. Mut miehellä on töitä :kieh:
Mä nyt päätin et käyn ostaa pyörään sen periksen, jonne voin sit keskimmäisen laittaa. Luca saa töröttää istuimessa. Nyt lähtäänki kokeileen pyöräkyytiä eka kertaa.

Joo kolhuja sattuu harvasen päivä täälläkin. MInä oon niihin jo niin tottunu, ku 2 isompaa huliviliä on. Ollaan käyty useampaa kertaa niidenki päätä liimailemassa tai tikkaamassa. Hirvittävän näköistä touhua. Lucakin tykkää kiipeillä, seisoo, kiipeillä ja kiipeillä, niin tullaahan sitä mukkelismakkelis. Nytki näyttää olevan pieni mustelma otsassa (just hävis mustelu poskesta)

Voe ei kaikki puhuu suklaasta, mä oon himoinnu suklaata jo kauan. Mut en anna periksi. Lupasin itelleni et ku vielä vajaa 3kg lähtee saan ostaa pikkusen suklaan :p sitä odotellessa siis. Mutta muuten oon syönyt sokerittomia karkkeja pahimpaa himoon.

Gorthaur.. antaa pojan nukkua, nauti nyt siitä. Ei se ikuisesti noin paljon nuku :D

Mutta nyt ite syömään porkkanasosekeittoo ja ruisleipää :p Ja sitten kerhon jälkee pikapikaa pojille evästä et keritään keskimmäisen kaa sinne lekuriin.

Syksyista vkl :wave:
 

Yhteistyössä