****Tammivauvat2008****vol.4

No niin, Aape nukkui jopa sen aikaa päiväunia kun kerkesin lukea teidän aamulliset jutut&kirjoittaa tuon äskeisen jutun, eli 15min, nythän sitä taas jaksaakin pitkälle iltapäivään :kieh: :LOL:

Vattu: Tuo kuulostaa upeelta :flower: :) Toivottavasti saatte lainan!
 
Oih! Ihanaa!! Omakotitalo, mä tai siis me halutaan kans. Paljon ollaan kateltu ja mietitty erilaisia vaihtoehtoja, talopaketti, vanha rempattu vaikko ite hiukan laittoo.. Täällä peukutetaan kovasti lainan suhtee. Eiköhän se sieltä napsahda B)

vai ei se Aape nuku ku tirsoja. No eipä meilläkää kovin pitkiä pätkiä tirsotetan päivällä ½-1h suunallee..2-3kertaa. Mua ei se nyt niin haittaa, ku muutenki on tässä tätä hulinaa ettei ote päikkäreille pääse. Ja Luca nyt niin tyytyväisenä kyl iteksee tuusailee, leekaa et saa ite hommaillakin jos on tarvis.

Meillä isompien kaa väännetään tuosta pleikalla/tietsikalla pelaamisesta. Pojat vois notkuu ohjain kädessä vaikka koko päivä :kieh: Nyt ollaankin tiukalla linjalla et käytöksestä riippuen saa pvä:ssä 1 pelihetken ½-1h. Mutta onneksi on vastapainoksi noita futis ja jäkis juttuja ja sitten ulkoillaa ja rullistellaan..

Nyt päiväkaffetta kitaan!
 
Ja menkat sit alkoi :kieh: :kieh: Ja eilen mulle laitettiin se kierukka, mitenhän nyt jo menkat heti alkoi :eek: No saattaahan tää tietysti olla vaan tiputtelua.

Niin, ei se muakaan sinäänsä haittaa vaikkei Aape nuku kuin tirsoja, mut se on kurjaa kun sit aina jo melkein heti alkaa väsymyskitinät tirsojen jälkeen, mut esim. tänään on tyytyväistä poikaa ollu, että vielä ainakin säätää tuolla ihan tyytyväisenä, vaikka on ollu jo ekojen tirsojen jälkeen hereillä kohta 2h. Varmaan ottaa toiset tirsikset tossa kolmen-neljän aikaan ja niillä sit porskuttaa iltaan.. Yleensä semmoinen 11h riittää ihan mainiosti Albertille unta vuorokaudessa, mut sit jos alkaa paljon mennä alle 10h:n, niin sit on kiukku päällä.. Yli 12h meillä ei nukuta vuorokaudessa, jännä kun mun kaverilla on samanikäinen muksu, nin heil nukutaan yleensä semmoiset 15h/vrk :eek: Meillä ei ikinä oo niin paljoo nukuttu, mut näin ne vauvat on niiiiiin erilaisia.

Jaahas, nyt pitäiskin lähteä Aapen kans ulkoilemaan, jos käytäis vaikka leikkipuistossa :)
 
Tultiin just ulkoa tytön kanssa.Käytiin keinumassa ja vietiin lasinkeräykseen pilttipurkit.Nanu viihtyy nykyään tosi hyvin rattaissa. :)

Mulla ei menkkoja vielä ole näkyny.Ei sillä,että niitä ikävöisin kamalasti. :xmas:

Nyt pitää laittaa tyttö nukkumaan ja tunnin päästä pankkiin!!! :D Tuun sitten kertoo miten kävi.

Vattu&Nanuuk
 
Vattu: Onnea pankkiasioihin! Olishan se omakotitalo tai rivari niin kiva, mutta ei täällä pk-seudulla normaaleilla palkoilla semmosesta kannata edes haaveilla. Asuntojen hinnat on niin pilvissä, että aika pitkälle pitäs mennä että järkevällä summalla mitään sais. Pitää olla tyytyväinen, että on tilava vuokra-asunto, kohtuullisella hinnalla.

Me käytiin ostoksilla mun yhden kaverin kanssa, joka on kesälomalla. Sain vihdoin lisää lankaa, eli pääsen jatkamaan Lauran villatakin tekoa. Piti myös ostaa Lauralle punainen kylpyankka. Sai neiti itse valita haluaako punasen vai keltasen, mutta punanen vei voiton, tyttö mikä tyttö :LOL:
 
Vattu: onnea pankkiasioihin :)
Mä oon sit vähän kateellinen teille jotka osaatte neuloa ja tehä vaatteita ite. Mua ei moisilla taidolla ole siunattu. Onneksi on muutama tuttu jokta pientä korvasta vastaan tietty tekevät Ninnille villasukka, -takkia, -housua yms.

Mä sain aamusta jonkin ihmeen puuskan ja aloin siivoon, teinkin sit oikeen suursiivouksen. Sit kun se homma oli pulkassa niin me tytöt (minä ja Ninni) leipomaan sämpylöitä. Ja kohta lähetään sit lenkille ja puistoon.
 
Heips täältä huutolandiasta. En tiiä mikä tota Sampoa nyt vaivaa. Eilen ja tänään on huutanut kuin sikaa tapettaisi. Sitten se nukkuu ihan kummallisia aikoja. Yöunille menee ihan normaalisti ja nukkuu heräämättä, mut nää päivät on mennyt pitkille päikkäreille jo kymmenen aikaan. Sitten rääkyy tunnin pari ja menee takaisin nukkumaan
Ei vaan hokaa mikä sitä riivaa. Sitten se vetää sylissä itsensä suoriksi ja kiemurtelee. *pihalla*

Sampolla ei ole tarvetta pitkään aikaan kengistä, jos nyt lähtisi ensin edes ryömimään :LOL:

Harrastuksista. Me ollaan menossa äiti ja vauva-jumppaan tai muskariin mikäli vaan ryhmään mahdutaan. Nyt jo voisi ilmoittautua, mut sit tarttis hoitaa ilmoittautuminen jollain ylihintaisella automaattipuhelulla. Odotan mielummin perjantaihin, jolloin saa soittaa tavalliseen luuriin. Jos me ei mahduta sinne niin se on sitten voi kyynel :D

Vatulle myöhästyneet peukutukset pankkiin :flower:
 
Gorthaur: Täälläkin ollaan huutolandiassa taas vaihteeks :kieh: :kieh: Edelleen nimittäin porskutetaan noilla aamuisilla minitirsoilla |O |O Ja nyt ei jakseta enää olla tyytyväisiä, kun niin kovasti väsyttää. Mie jo aattelin että olis nukahtanu iltapäivällä leikkipuiston jälkeen vaunuihin, kun kiersin vielä melkein tunnin lenkin, vaan ei, niin ei.. Ei kun vaan yrittää ylös nousta vaunuista maisemia katselemaan..sit tultiin kotia välipalalle, ja äsken yritin nukuttaa Albertia 45min, vaan ei nuku. Pääsee taas mies sanomaan, että Albert on kiukkunen, kun minä en oo laittanut sitä päiväunille :headwall: :headwall: :headwall: Niin se aina sanoo.. :snotty:
 
Moi vaan.Me ollaan kotiuduttu mökkilomalta.Piti olla vielä huominen mutta meillä tehdään ylähampaita ja yöt on huudettu oikeestaan kokonaan.Eka yö huuis suoraa huutoa 7 tuntia ja sit nää kaks seuraavaa 30 min- tunnin välien inisee,älisee ja koko ajan tissi suussa :kieh:
Täällä siis myös yksi todella väsy mamma.2 kk on tässä nyt valvottu enenmmän ja vähemmän.Yhtäkään yötä ei ole mennyt ilman montaa heräämistä...Ja tuntuu että kukaan ei ymmärrä kuinka rassaavaa tuo jatkuva heräily on.Aina herää syvästä unesta just kun on sinne asti päässy.
Mut ei auta kun jaksaa!

Kovasti oli tullut tekstiä etten nyt edes muista mitään kommentoida.
Elli nosti sitten itsensä saunapaljussa seisomaan mökillä ja nyt se tekee hyökkäysliikeitä eteenpäin sohvalla.Hirvee touhu sillä on päällä ja kyllä kohta konttaa.Tai ainakin nostaa jo itteään konttausasentoon kovasti. :D On se niin muuttunut, äitin rauhallinen ja tyytyväinen vauva onkin topakka pakkaus ja aika äänekäs.Ja vielä armoton valvottaja :LOL: hohhoijaa.Nijn se alku voi antaa ihan väärän kuvan ;)

Jaksuja kaikille vaivojen kanssa.Kyllä me sit 2 vuode päästä saadaan nukkua |O
 
Moikka. Paljon jaksuja kaikille väsyneille äideille :hug:

Kengistä oli puhetta. Meillä on tytöllä ollut H&M:ltä ostettuja kenkiä. Ja ne on kyllä ahkerassa käytössä olleetkin, aina laitetaan kengät jalkaan kun ulos lähdetään. Oonkin miettiny että vois kohta ostaa ihan kunnon kengät tytölle, viimestään sit kun alkaa ottamaan askelia. Eli sit kun osaa kävellä kun kävelytetään. Sisällä meillä mennään kans jarrusukilla.
Täällä ei vieläkään yritetä kontata tms, kierimällä mennään lattialla eteenpäin.

Kattokaas, mitä saaru taas teki meille :



carla
:wave:
 
Yritän tässä samanaikaisesti kirjottaa ja syöttää neitiä... :)

Meillä neiti ei edelleenkään ryömi, mut pakitukset ja pyörimiset on nyt se millä liikutaan... jospa kohta neiti ryömis. Hammashoitolaan tuli vasta nyt kutsu ja sekin on reilun viikon päästä eli Viola on sillon 7,5 kk , vaikka kutsu pitäis tulla 6 kk iässä... no, parempi myöhään kuin ei millonkaan.

Jaahas, neiti protestoi nyt tätä kirjoitushommaa, joten kirjoitan toiste paremmalla ajalla.
:wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 7 kk ja muut huutavat muksut tuolla taustalla :heart:
 
HeMa: Voimia kovasti sinulle :hug: Voin vaan kuvitella tuon sun väsymyksen, kun itekin ihan piipussa välillä tän yhden lapsukaisen kanssa, ja sulla sit vielä toinenkin lapsi siinä kuvioissa mukana.. Toivottavasti tulee taas teillekin edes jokunen parempi yö väliin. Ootko antanu Ellille lääkettä, eikös teilläkin oo sitä pronaxenia?

Ompas hieno hattu carlan tytöllä Saaru se osaa :flower: :) Ja carlakin osaa, kun on noin nätin tytön tehny :D :heart:

Me käytiin äsken ostoksilla citymarketissa, ja laitettiin Albert matkarattaisiin kauppareissun ajaksi, niin siihen se sit nukahti..kyllähän se olikin valvonu jo 7h niiden aamutirsojen jälkeen :eek: Mie sit kävelin Albertin kans kotiin niin se sai nukkua rattaissa, kun ei tästä tule matkaa kuin 3km kotiin sieltä cittarilta. Nukkui sit sen reilu puoli tuntia siinä, parempi niin..ei muuten olis tullut mitään tästä illasta. Nyt leikkii taas tyytyväisenä.

Ketkäs meinasi alkaa seuraamaan BB:tä?? Mie aattelin ruveta seuraamaan, se on just semmoinen sopiva "aivot narikkaan" ohjelma, ja tulee sen verran myöhään, että mies&Albert on jo nukkumassa siihen aikaan, niin mie sit otan aina laatuaikaa itteni kans illasta :D

Perskules, kun pitikin kaupassa osua silmään karkkihyllyllä olevat marabou suklaalevyt 3kpl/3?, nii pakkohan se oli ostaa |O Ja varmaan yks levy menee jo tänään sit BB:tä katsellessa :kieh:

Nyt salkkareille :wave:
 
Katja: Voi kiitos kehuista :hug: Täällä kans sorrutiin suklaan ostoon...Kohta on 1 levyllinen syötynä :p Ja tuosta BB:stä, mä varmaan jonkun verran seuraan sitä, viime kauden seurasin aika tiheesen, oli aikaa pötköttää masun kanssa :D Ja ootella mojovia potkuja masuvauvalta =) Kiva, että Albert "tajusi" edes pienen hetken nukkustaa :hug:

Nyt kylvettämään tyttöä :wave:
 
Katja87: Totta kai BB:tä pitää alkaa vahtaamaan! :) Joka vuosi sitä on tullut katottua ja hyvää viihdeettä tuo illaksi aina on...

Ja nyt lasten kans iltapuuhille ja sit isommat muksut paapaamaan...

Illan jatkoja kaikille!
 
Mekin kotiuduttu mummolareissulta. Kovin pitkään ei siellä ehditty olla, kun matkaa sen verta että Laura siinä ehtii nukkumaan. Eli kovin myöhään ei päiväunia viiti jättää..

BB:tä täällä alettiin jo eilen seuraamaan, mies oli menny hankkimaan 24/7:n ni johan sitä piti illalla tovi tuijotella. Oli juuri sopivasti esittelykierros käynnissä kun tietokone kauppareissun jälkeen avattiin... Sanoinki miehelle, että jättää sen koneeseen päälle, niin voin sitä päivisin välillä vilkuilla, jos muutatekemistä ei oo. Eli jotta ei tylsistyis, niin omalla koneella netissä tai mesessä ja miehen koneella nettitv:stä BB:tä :LOL: :LOL:

Nyt kohta puuron laittoon, saa nähä kui maistuu, kun välipala oli tavallista myöhempään
 
No niin, ollaankos sitä nyt ylpeitä itsestä? Tarvi sitten heittää vinkkiä jostain suklaatarjouksesta |O Ihan varmaan huomenna joku sokeripossu on aamutuimaan jo raapimassa kaupan ovia :LOL: ;)

BB. Ehkä voisi pari jaksoja siitä katsoa. Viime vuonna tuli katsottua aika paljon, Timo ja Niko oli ihan hervottomia :D

Musta on tullut varmaan vanha, kun oon päässyt tuosta pakkomielteestä pitää kaikesta tavarasta kiinni kynsin ja hampain. Ennen on tullut säästettyä ihan kaikki ja muille ei ole voinut antaa mitään. Nyt jakelen tarpeettomia tavaroita pois tilaa viemästä.
Eilen pistin ilmoituksen tonne lahjoitetaan- osioon. Annan pois kassillisen lankoja, joita en taatusti tule ikinä käyttämään. Äkkiä ne langat löysi uuden omistajan ja ei tunnu missään niiden poisantaminen :eek: :LOL:

Meillä loppui se armoton huuto illalla, Sampo oli ihan Naantalin aurinko. Kummallisesti vaihtuu nuo mielialat poitsulla :D

Ukko on edelleen kipeä. Kuume nousee ja sitten on taas poissa. Nyt se taas oksuilee tuolla vessassa :x Karkuun ei nyt viitsi lähteä, kun äiti menee kuitenkin huomenna töihin. Lääkärillä se kävi tänään, mut eipä se ylläriylläri osannut mitään sanoa. Hohhoijaa, kuinkahan kauan tätä kestää ja onkohan se tarttuvaa vai ei :snotty: *tympii*
 
Heipat :wave:

Onnea villivatun perheelle laina-asioihin, ja kiva että saatte niin kätevästi hyvän uuden kodin. Tietää ainakin mitä ostaa kun ostaa noinkin läheiseltä..

Gothaur Täällä kanssa huudetaan väliin ja kovasti tuntuu nyt kutiavan noi ikenet pojalla. Välillä näyttää ettei syömisestäkään tuu mitään kun kokoajan pitää kädet olla suussa..oiskos ne hampaat tulossa vihdoin tännekkin..Suklaataa täälläkin ostettu, olikos se nyt jo viimeviikolla :snotty: ja harmittaa nii vietävästi kun tuli hommattua sitä kiusaksi tonne kaappiin..kuhan pysyiskin vaan siellä.

Hienon pipan Saaru taas tehnyt ja Carlalla ihana flikka :heart:

BBjuu 24/7 on kun otettiin tuossa pari viikkoa sit se kolmosen kanava paketti, et saatiin Jasulle juniori kanava..sit täs yks kaks hokasin et mekin saadaan siihen se 24/7 :D Olipas hyvät kaupat :D Viime vuonna meil oli kanssa jonkun kanava paketin kylkiäisenä se , ei tosin ihan alusta saakka. Tulihan sitä vahattua, varsinkin kun joutui vuodelepoon..

Meillä ei suurempia ihmeitä. Pojalle on nyt alkanut silleen uppoon se maito et 5dl saan menemään, ja sit eikös tuossa piltin kaurapuurossa ole sitä maito jauhetta..niin kai on riittävä määrä..???
Sit JEEEE meidän isi tulee huomenna kotiin... eli mun yksinhuoltajuus loppuu... ja saan ukon viekkuun :heart: :heart: :heart:

No eipäs muuta..kai :D

Piku ja Jasu
 
Pankissa käyty.Sinänsä ei mitään uutisia.Saatiin lainapaperit täytettäväksi,katsottiin korkokattoja yms.Mä luulin,että ne paperit olis voinu täyttää siellä.. :snotty: ELi joudutaan odottelemaan vielä..

Ei ehdi enempää.Kämppä on läävä,pakko alkaa siivoamaan!
 
Huuuuuomentaaah |O Täkänä pätkäyö. Mut onneksi olin menny ajoissa nukkumaan niin ei kuitenkaa väsytä nyt.

Villivattu, joo noi on yhenlaisia noi pankki/laina-asiat. Meilläki ku asunnon ostoa alettiin miettiin ja käytiin "omassa" pankissa, mikä oli ollu aina molemmilla. Pankki kahteli paperit yms ja sanoin ilman muuta. Menkää kotia etsimään ja tehkää tarjous. Jahka tehtii tarjous, tuli yhtäkkii pankilta kieltävä vastaus lainanhakuun :headwall: Siinä sitten jäätiin ku nallikalliolle, onneki oltiin ostoehtoon laitettu et tarjous voimassa mikäli rahoitus järjestyy. Sinänsä harmittaa ettei sitten suorilta menty toisee pankkiin kysymään. Ei varmaa kyl enää siihen tarjouskilpaan oltu sitten enää keritty :(
Myöhemmin sitten mentiin toiseen pankkii ja tsadaa! Räpsähti laina heti ja enemmänki oltais saatu. Eli pankkia vaihdettiin!
En toki halua säikytellä/pelotella, mut jos rutisevat niin ei ku toisee pankkii vaa! :saint:

Meilläki tuli viime vuonna kylkiäisenä toi bb 24/7 ja sitä nyt tuli harvemmin etes katottuu. Mut yleensä töistä ku tuli niin bb alko justiinsa, niin soli kiva nollausohjelma. Varmaan jonku verran tulee tänä vuonnakin katottuu, mut ei mitenkää fanaattisesti.

Kohta pitäs lähtee keskimmäinen herättään et eskariin keritää viemää esikko. Sitten tullaankin kotio aamupalalle ja serkkutyttö tulee leikkimään. Illalla onki sitten kauppareissu edessä. Muuten taidetaan vain olla. KOko viikko muuten ollu hirveetä hulinaa.

Nyt menox :wave:
 
Huomenta!
Mä en ole BB:Tä koskaan katsonut kun ihan toisella silmällä korkeintaan ja ei se mua oikeastaan kiinnostakaan..eli en nyt tälläkään kertaa sitä katso :D
Meillä vaan yöhelvetti jatkuu,taas meni aamuyölle ennekuin Elli nukkui hiljaksiin.Illalla meni nukkumaan omaan sänkyyn oiekin hyvin että en sit tiedä mikä yöllä huudatuttaa.Hampaat nyt ainakin ja sit varmaan liikkuminen tulee uniin.Kyllä se toivottavsti kohta rauhoittuu.Pitää käydä korvat näyttämässä kohta jos ei rauhoitu.

Me ei olla nyt kuumeiltu isompaa asuntoa kun mahdutaan tähän ihan hyvin vielä vuosia kun tytöt laitetaan samaan huoneeseen ja otetaan itse vielä sit tuo pienempi huone.Tykätään asua tässä ja oman osto ei ole ihan heti ajankohtaista.Hinnat on täällä niin älyttömät että ei haluta vaihtaa tätä rivaria kerrostaloasuntoon kun ei ole pakko.Rivariin ei varaa...
Me kun ei kerrostalossa viihdytä.

Meillä ei tänään ohjlemassa mitään ja ilmakin sateinen että kotona vaan...
 
Huomenta!
Meilläkin vähän risainen yö,Nanu kitisi ja pyöri kovasti koko yön.Kahvia vaan,niin kyllä se siitä!

Saaru:Juu varmasti mennään toiseen pankkiin jos tuolta ei saada lainaa. :kieh: Tuollakin taitaa vähän virkailijasta olla kiinni,että saako lainaa vai ei. |O

HeMa:Me asutaan tosi pienessä paikassa keski-suomessa.Helsingistä ei sais varmasti edes yksiötä tällä summalla millä me nyt ostetaan omk. :eek:

BB:Meillä on koneella 24/7,tuossahan toi pyörii koko ajan.. :xmas:

Tänään ei ihmeempiä suunnitelmia..Kiva syysilma näyttäis olevan eli ulkoilua ainakin.Mites muilla? :wave:

Nanuuk&Vattu
 
Huomenta..
Albert taas huuti viimeyönä klo.03-05 kävelin ympäri kämppää Albert olkapäällä kuin koliikkivauvan kanssa |O Ei auttanu maito, ei mikään..lääkettäkin annoin, vaan liekkö tolla vaikutusta ollu. Meinaa vähän väsyttää nyt..mulla on ihan vakio juttu, että jos yöllä joutuu valvomaan, niin aamulla särkee päätä hirveesti, miusta on tullu särkylääkkeiden suurkuluttaja.

Piku: On varmasti kivaa kun mies palailee kotiin :) Hyvältä kuulostaa tuo maitomäärä, ja siitä vauvapuurojauheesta tehty puuro on ihan maitotuotteeseen verrattava. Meillä menee maitoa juomalla n.2½-3dl/vrk. Ja sit mie sekoitan korvikejauhetta puuroon+välipalana Albert syö soijajugurtin..niin kyllä noista suurinpiirtein tulee tarvittava määrä.

Joensuussa on tänään Joenyö, kulttuuritapahtuma siis, musiikkia, taidetta jne jne... Se alkaa nyt jo puoliltapäivin, ja karkelot jatkuu tietty myöhälle yöhön, mut me meinattiin lähteä Albertin kans tossa iltapäivällä käymään kaupungilla vähän hengailemassa :D

 
Heiii!

No niin, minä se tein sellasen huomion että poika nukku hyvin meidän välissä... Omassa sängyssä heräili koko ajan.. EIlen sitten hilattiin pojan sänky meidän sänkyyn kiinni ja annoin unirievuks mun käyttämän t-paidan ja avot, nukkuikin hyvin, maitoa sai siinä aamuyöstä, nukkui 8-8 ja pari kertaa vähän tarvi silitellä =) Meillä poika nukkuu vuorokaudessa ton 13-14 aikalailla..

BB:tä, meilläkin oli viime vuonna 24/7 kun oli ilmanen, mut tänä vuonna siitä ei todellakaan makseta, iltasin voi kattoo ne lähetykset jos jaksaa valvoo.. On se toisinaan ihan hauskaakin.

Tsemppiä villivatulle laina-asioissa!

Hienon pipan oli Saaru taas tehny ja kilot karisee mallikkaasti =)

Ollaan ihan tyytyväisiä tässä kaksiossa, joskus sit omakotitaloon, sitä kun ei viä tiedä mihin me tästä keksitään lähtee ja asettua :D

Kiitoksi kovasti Afu, Kide ja Tyttönen kehuista, se piirakka oli muuten jääkaappikylmänä parempaa, tarjosin sitä mun vanhemmille ku eilen kävivät. Nähdään taas

=)

Kiitos Gothaurin sain uuden ohjeen haalarille, katotaan mitä siitä syntyy :D

Ei tässä muuta, taidan keskittyä mesen puolelle :LOL:

-c-
 

Yhteistyössä