****Tammivauvat2008****vol.4

Katja: voimia :hug:

Älä nyt meitä jätä, tämä palstahan on juuri se paikka mihin saa vuodattaa kun siltä tuntuu. Varmasti on teillä raskasta, enkä osaa mitään sanoa, mistä oikeasti apua olis. Toivotaan, että saatte allergiaepäilyihin pian ratkasun ja ees vähän helpotusta arkeen.

 
Voi Katja :hug: Nyt vaikuttais kyl siltä, että sä tarvisit oikeesti unta palloon. Onko sulla ketään, jonka saisit Albertin vahdiksi, vaikka vaan pariksi tunniksi? Kuis sun mies pääsee töistä, laitat sitten miehet viettään aikaa kahdestaan ja vedät peiton korviin.Vaikka taidat kyllä olla sitä tyyppiä, joka ei juuri saa nukuttua päivisin, mutta saisit lepoa Albertista.

Meillä on päiväuniin auttanut se, kun laitoin pojan mahalleen nukkumaan vaunuihin. Taitaa kokea olonsa jotenkin turvallisemmaksi niin. Ja älä nyt vaan meitä jätä!!!!

 
Voi katja :hug: Tosi paljon voimia ja hermoja sulle!!! Mä tiedän tuon tunneskaalan mitä käydään läpi ku laps ei nuku tai nukkuu tosi huonosti. Meillä keskimmäisen kanssa tuota uni/nukkumisongelmaa, ja siten kaupanpäälliseksi oli esikko vielä aina pieni n2½ v mutta siltikään ei päikkärit maistuneet enää.
Mutta koita pitää pinnan hännästä kiinni ja älä lyö/läppäse enää :'( Laita vaikka Aape omaan sänkyy ja mene toiseen huoneesee istuun ja rauhoittuun. Kun ite olet rauhallinen nin lapsikin rauhoittuu helpommin. Ja ota iisisti nyt muutama päivä, lepää aina kun Aape nukkuu, otat kainaloon menettä yhessä unille. Äläkä ressaa mistää muuta, siivosta yms. ne kyllä odottaa.
Ja sinet mikään huono äiti ole. Kaikilla on omat huonot hetkensä, mutta jokainen on hyvä äiti, omalla tavallaan. Kaikki ollaan kuiten erilaisia. Ja varmasti täällä muillaki pinna kirraa ja räjähdyksiä kotona sattuu, niistä ei vain kaikki kirjoita.
Minä voin kyllä kans tunnustautu tohon pinna kireellä-joukkoo. Joskus on vaan niin ressaantunut kun mikää ei siis mikään asia mene isommilla perille. Ja nämä aamut näyttää olevan aina yhtä tuskaa. Kaikkee muuta kyl tehtäis ku syötäis, puettais ja lähettäs liikenteesee :kieh: Et kyllä täälläki mulle äänentaso nousee lahjakkaasti.

Mut älä toki meitä hylkää, täällä me ollaa just sitä varten et saat purkaa mieltä ja tukena


Jos haluat mullekin saa laittaa yv:tä jos haluat jutella :heart:

Ja toivottavasti ne allergia asiat saataisiin selville ja kuntoo, on sitte Aapeki varmasti kuin eri mies ku olo on hyvä!
 
Heippa vaan, oli aivan täpinöissäni aamulla oli ihan pakko päästä lukemaan näitä teidän juttuja.
Meillä Ninni nukkuu päivällä vain 30 min päivätorkut, illalla sit uni tuleekin jo viimeistään klo 19 joka sit tarkoittaa et aamut aloitetaan ajoissa :D Yöllä Ninni herää yleensä kerran, ja nukahtaa kun tutin laittaa suuhun tai saa himpun verran maitoa. Ninni on nukkunut jo omassa huoneessan n. 4kk eli ihan kaikkiin kitinöihin en herää.

Tässä Ninnin tietoja, et päästään kans listalle
6.1.2008 klo 11.12 putkahti neiti maailmaan Tampereella. Pituutta oli huikeat 52 cm ja painoa 3 815 g.

Me asutaan Valkeakoskella, eli jos Tampereen mammat pidätte jotain kahvittelu tapaamisia olisimme mielellämme tulossa mukaan.

Nyt on pakko pelastaa neiti pinteestä sohvan alta, jonne juuri pakitti.

 
Katja: Voi miten kurjaa! :hug: Mä siis ymmärrän sun fiilikset ihan täysin, toi esikoinen oli todella hankala vauva. ekat 3kk huusi suoraa huutoa- koliikkivauva, sitten meni kuukausi kaks hyvin ja aloitettiin kiinteet. ja siitä ne vaikeudet alkoi... Siis kun toi neiti ei kertakaikkiaan syönyt!!!! Mä tarjosin vaikka mitä ruokia, mutta kaikki sylki päin naamaa... Ja huusi kun ruoka-aikakin lähestyi. Neuvolassa oltiin oikein kannustavia, kyllä lapsi syö kun sen on nälkä... Ja sitten punnitus, herranjumala, tää sun lapses on ihan alipainoinen! Nyt kyllä syötät sitä! Joo, ihan kun en olis yrittänyt! :ashamed: :( Vuoden ikään asti päivät oli ruoan kanssa taistelemista... Ja usko pois, mulla palo pinna kans mooonta kertaa! :ashamed: Välillä karjuin ja poistuin hetkeks toiseen huoneeseen...
Niin, ja vieläkin ruokailut on aina välillä taistelua... :| Nyt onneksi saa asiat selvitettyä keskustelemalla. :heart: Mulla saa myös laittaa yv:tä, jos haluat! :hug:
Meillä oli ihan hirveä yö, Emma kränäs ihan 10 min. välein... Tissilläkin annoin nukkua, mutta ei auttanut. Nukkui sen 10-15 min, sitten itki n 2min ja taas nukkui... :/ Ja esikoinen monta kertaa kävi meidän huoneessa ja oli hetken vieressä ja sitten piti viedä omaan huoneeseen. |O |O |O Toivottavasti ens yö on parempi!
Tervetuloa mukaan uudet! :flower: Kiva saada lisää tammimammoja ja vaaveja!
Nyt kahvia kipeen mahankin uhalla!
Neamma ja tytöt :heart:
 
Voi Katja :hug: Koita päästä johonkin lepään hetkeksi.

Maiskis: juu meitä on muutama tässä ku treffaillaan, monesti kaupungilla shoppaillaan ja kahvitellaan. Mutta esim huomenna nähdään mun luona. Tervetuloa mukaan vaan, mieluummin yksityisviestein sovitaan sit paremmin =)

Haastattelu meni hyvin =) Saas nähdä saanko paikan vai en...


-c-
 
Cattie: Onnea, toivottavasti saat paikan! :D
Emma on päikkäreillä, mä juon kahvia ja luen viime viikon Seiskaa! :LOL: Olis tietysti järkevämpääkin tekemistä, kuten matot ulos ja lattioitten pesu, mutta pakko vähän rentoutua, kun viime yö oli niin rasittava. Esikoinen lupas leikkiä Emman kanssa kun herää, niin mä saan siivottua. Ja Emma tykkää jahdata imuria ja katsoa kun siivoon. :heart:
Niin, Katja: Sun pitäis kyllä oikeesti päästä lepään. Et vois viedä Aapea esim. vanhemmilles illaksi? Tai sitten laitat miehen hoitaan ja menet itse nukkumaan, vaikka vanhempies luokse, niin saat nukkua ihan rauhassa.
Toi ihana esikoinen leikki mun puuhelmikaulakorulla ja puri sen poikki. Kiva kun niitä pieniä helmiä oli joka puolella! :kieh: Toivottavasti saimme kaikki ylös... Imuroin kyllä vielä tarkemmin. Kiva jos Emma löytäis sellaisen! :eek:
Neamma
 
Hei taas!

Unohtui tuossa aamuisessa viestissä toivottaa kaikki uudet kovasti paljon tervetulleiksi :flower: Kiva kun joukko senkun kasvaa! Niin ja Anskulle valtavasti onnea plussasta

Ja kiitos Cattie tervetulotoivotuksista, nyt näyttäis aika hyvältä tuo huominen. Mä laitan sulle yv:tä tuleen. Ja toivottavasti sulla tärppää työnhaussa!

Meillä pojalla ollut vähän semmoinen kiukkuinen päivä tänään. Onneksi sentään nukkui aamupäiväunet, mutta aamupala ja lounas on jääneet lähes kokonaan lautaselle. Rintaa sentään imi jonkin verran Sellaista jääkääppikylmääpurulelua lussutteli pitkän aikaainnoissaan, taitaa siis olla hampaita tulossa.

Nyt kotitöiden kimppuun!
 
Tässä oon manaillu kun oo päässy näille sivuille ja nyt pitäs lukee mon ta sivuu |O :attn: ....

oma aika mitä se on miulla se meinaa sitä että järkkään mukulat hoitoon vanhemmille.... no jos kaupassa pikaseen lähen käymään niin jo puhelin soipi ennen kun kotiin kerkeen ....

meilläkin ruvettiin ryömiin sitten vihdoinkin n.2vkoo sitten ja nyt mennään semmosta kyytii että.. kun olkkarista meen keittiöön ja iidajää olkkariin niin ei mee montaa minuuttia niin neiti on jaloissa kyhnäämässä....

nukkutus meillä mennään yö unille maito / velli pullon kanssa....


no myöhemmin lisäää nyt pitää mennä vastaileen toiselle pikku pimulle missä pallo / auto kysymyksiin :D
 
Hei taas,

Just tultiin sisään lenkiltä, taidettiin lähes puoltoista tuntia reippailla. Oli pitkästäaikaa taas mukava ilma, aurinkokin välillä pilkisteli. Nyt sitten Lauran ruoka sulamassa, en tietty muistanu ottaa sitä valmiiks sulaa, ku ulos lähettiin. Mutta onneks tuo nyt hetken näyttää viihtyvän tuossa "karsinassaan" lelujen kanssa.

Uskon, että kun on saanut ruokaa käy päiväunille, väsyneeltä taas vaikutti loppulenkistä vaan ei malta nukkua. No ihan loppumatkasta en enää antanu nukahtaa, muutoin ois menny rytmit ihan sekasin jos 10 min. unet ois ottanu. Kuitenki ois sitte sisälle tullessa heränny.

Nyt sosetta lämmittelemään, palaillaan taas!
 
Katjalle voimia :hug:
Kyllä kaikkien meidän täällä pitää kestää palautetta, oli se sitten hyvää tai pahaa.
Älä nyt toista kertaa läppäse pientä, koeta laskea 10 tai mene hetkeksi toiseen huoneeseen. :hug:
Onko sulla ketään, jolle voisit puhua ja purkautua?

Tottakai meillekin saa puhua :heart:

 
No kyllähän sitä kavereille tulee puhuttua näistä jutuista.. Mut mie oon niin huono juttelemaan jossain neuvolassa tämmöisistä, kun meijän neuvolantäti on muutenkin semmoinen, että se ei puhu oikein mitään, niin tuntuu niin vaikeelta sille puhua.. :|

Jospa tämä taas tästä :/
 
Kiva kuulla Katja, että et ole enää niin huonoissa fiiliksissä, kun aamulla.

Mä peesaan Saarua ja Tyttöstä siinä, että annahan olla viimeinen kerta, kun läppäät poikaa. Muista, että ei se sitä pahuuttaan tee. Sillä on paha olo jostakin syystä ja se kaipaa turvaa ja hoivaa enemmän kuin mitään muuta. Ja se ei rikki mene vaikka jätät sen hetekeksi aikaa yksin huutamaan ja meet itse sillä välin huutamaan kans toiseen huoneeseen pahaa oloa pois tai ihan nyt mitä vaan rauhoittuaksesi. Päivä kerrallaan :heart:
 
Mut tosi kiva ku kirjoitit uudelleen vielä. Mulla jäin niin huoli ja huono mieli tuosta aamusesta kirjoituksesta. Tuli parempi mieli kun näki että sielläki ollaan paremmalla tuulella.
Son kumma mitä se uni saa aikaa, on kuin eri ihminen. Toivottavasti on Aapella tilapäistä toi itkustaminen. Tänään annat vaikka suppoa/nestemäistä kipulääkettä ennen nukkumaan menoa jos se rauhoittais tilannetta ja nukkumista. Jos ne hampaat vaivaa sielläkin.
Meillä ainakin nyt ollu yöt tosi levottomia, ku 2 ylätalttaa puski yhtä aikaa läpi.
Tänään onkin sitten Lucasta ollu hauskaa kielellä lipsuttaa uusia hampuleita elikkäs höröttää kieli ulkona :p

Meillä kyl neukkatäti koko ajan kyselee jaksamista, vointia, onhan meillä omaa aikaa sekä itelle et miehen kaa yms. Onhan auttajia yms. Väliin meinaa jo rassata moinen kysely ja lässytys. Mut kuiten sekin on sitten semmonen tyyppi et jos ois jotain ongelmaa, niin en tiä juttelisinko sille vaikko jollekin muulle sitten.

Mutta varmaa teiän/sun tilanteessa parhaiten auttaa se et saat(ta) levätä. Vuorotelkaa vaikka jos toi itkustaminen jatkuu. Mä muistan myös hyvin tuon ku jää toi univaje päälle. Mä kans päivystin koko ajan silloin tuota keskimmäistä et nyt se nukkuu..ääh, se herää kuiten ihan kohta, sitten ei saa ite nukuttua ku oottaa vaa..Meillä poika nukkui vuoden vain mun kainalossa ja samalla mun piti sitä myös hytkyttää ja "rapsuttaa"
Siksi oiski parasta jos pystyis menemään muualle yöksi, silloin ei tulis ehkä päivystettyä vaan nukuttua.

Tsemppiä ja voimia! :heart:
 
Saaru:Kiitos :) Juu, meinasin antaa illalla sitä pronaxenia yötä vasten. Oli tuossa just miehen kans puhetta, että jos nää huonot yöt jatkuu, niin jätetään Albert sit ens viikolla sinne sairaalaan yöksi kun on se maitoaltistus siellä. Sinne sen voi ainakin "hyvillä mielin" jättää sen puoleen, kun ei tarvii sitä miettiä, että jos se kiukkuaakin siellä kamalasti, niin siellä on ammattilaiset sitä hoitamassa, kun jotenkin mie en kehtaa sukulaisia ym. vaivata sillä, että vien tuon silloin johonkin yöks kun se on super-kiukkunen.. Mut toivottavasti nää yöt rauhoittuu taas pian, välillähän meillä meni jo tosi hienosti 1-2 heräämisellä..
 
Katja: Kyllä varmasti kaikilla äideillä on huonoja hetkiä ja muakin Emma joskus oikein ärsyttää, vaikka onkin mun rakas kulti. :heart: Mutta tosiaan toi lyöminen vaan pahentaa tilannetta, tulee toiselle vielä turvaton olo kaiken lisäksi. Mä ton esikoisen kanssa, ja Emmankin kanssa teen niin kun menee hermot, menen ulos tai toiseen huoneeseen ja tulen vauvan luokse vasta kun on hermot taas hallinnassa. Laitan vaavin siksi aikaa turvalliseen paikkaan ja annan hetken huutaa. Sitten taas lohduttelen kun on hermot aisoissa. Ei ole kyllä aina helppoa itse rauhoittua kun toinen vaan karjuu! :ashamed: Mutta aina parempaan mennään kun nää vaavit kasvaa! =) Mä kanssa silloin mietin ku esikoinen oli alle 1v, että IKINÄ en tee toista, mutta mites kävi. ;) :heart: Silloin oli kyllä usein paskat fiilikset ja tuntu ettei musta vaan ole äidiksi jne... Mutta nyt Emman kiukuttelua kestän jo tosi hyvin ja mieskin usein kysyy ku Emma oikein kränää, että kuinka sä jaksat. Taisin ton esikoisen kanssa saada vähän pitemmän pinnan. Ja tärkeintä on että Emma SYÖ! :)
Mutta hirveesti jaksamista sinulle Katja :hug: Kiva kun palasit joukkoomme! :heart:
Meillä kitinä jatkuu... Emma on ku perseeseen ammuttu karhu! Mikään ei oo hyvin... Mikäköhän taas mahtaa olla... :kieh:
Neamma ja kiukkuset tytöt :heart:
 
Jaa,a sen kun taas tietäis mikä vaivaa! :LOL: Saisivat jo oppia puhumaan nää vaavit, niin ei tarvis huutaa kun vois kertoa mikä nyt taas vaivaa! ;)
Emma on sylissä hiljaa ja leikki mielellään ja nauraa ku sisko leikittää, mutta jos pitäis hetkikin olla yksin niin jumalaton poru! Ihan selvää huomionhakua...
Ja taitaa väsyttää ku viime yö meni niin surkeesti mutta ei silti oo nukkunut ku kahdet tunnin päikkärit. Ja nekin pätkissä.
Ja katja, hyvä kun siellä on ollut niin mukavan kuuloinen päivä! :heart: Eiköhän Aape ole unohtanut äidin pikku läimäityksen kun olette siellä halineet ja suukotelleet. :heart:
 
Neamma: Sehän se just onkin kun ei tiiä mikä vaivaa..täälläkin näitä vaihtoehtoja riittää..oisko vielä kurkku kipeenä, hankala nukkua kun nenä on niin räkäinen, hampaita tulossa, maha kipee..ööö, jos maha on kipee, niin mistä johtuu, soijamaitoko, vai joku muu..jne. :kieh: Helppoa alkaa arvuuttelemaan.
 
Jaa-a, mäki olen usein miettinyt et mihinkäs vois antaa palautetta et vikavalolista puuttuu tai et semmosen vois kehittää vauvoille selkään. Siellä sitten aina palais valo et onko vaippa märkä/huonosti, mahassa kiertää, korvat kipee vaikko hampaita tulossa.. :LOL:

Mulla hyvä mieli, paino taas lähteny laskuu! Mutta arvatkaa, tänää ollu ihan kauhia nälkä, mieliteko-nälkä yms. Voisin syyä mitä tahansa :kieh: Mut en oo sortunut. Kaloreiden rajoissa söin pikku jäden, mut muuten rouskuttanu porkkanaa ja killittäny kaffee. Vielä jäin hyvin ilttikseen kaloreitä :p

Täällä Lucaa olen valvottanut ettei enää tirsoille ala, just saatiin puuro alas ja nyt rolliksessa mutustaa näkkäriä. Silmät pilkkii jo pahasti et varmaa pitänee ny mennä maitopullo hakeen ja päästää raasu unille. :heart:

Nii joo ja Pamppersilta oli tullut tarjouskampanjan lupaamat 20e tänään B) *mihin törsäis*

 
Saaru: Mulle oli kans tullu pampersilta rahat, niin käytiin tänään lenkillä ollessa ostamassa Albertille vaippoja niillä rahoilla. 2pkt ostettiin liberoita K-Supermarketista hintaan 9,95?/pkt, ja kaupanpäälle saatiin kiva liberopupu-soittolelu. :)

Jaahas, pitäis tästä lähtee Albert viemään kylpyyn, ja ite suihkuun. Aape on aina samaan aikaan ammeessa kun ite oon suihkussa. Kun meil on semmoinen amme jossa on muotoiltu pohja, niin se pysyy siinä hyvin ettei tarvii pidellä. Siinä on kiva polskutella sillä aikaa kun äiti on suihkussa :heart: :)
 
Sama se meillä on et tarvis sen vikavalolistan et tiätäis mikä on vialla. Meillä taidetaan vaan kiukutella, mut hermoon sekin käy aina välillä. Sit kun on vielä toi ponin kokoinen koira, joka vahtii kuin haukka Ninniä. No, nyt täytyis mennä pesemään tuota koiraa ku sotki itsensä talo maalilla, ennen musta koira nyt valko/keltainen :LOL:
 
Voi Katja. Kaikkihan täällä tietää kuinka raskasta sulla on nämä kuukaudet olleet ja musta sua ei tarvitse tuomita pienen läppäisyn takia. Vahingoitustakaan kun ei kerran tapahtunut. Et ole huono äiti, et ole laiminlyönyt tai oikeasti pahoinpidellyt Aapea. Huonon äidin kriteerit on jotain aivan muuta. Tuskin ketään äiti tai isä kykenee pitämään itsensä täysin koossa vaativan vauvan kanssa. Jos väittää muuta, se on paskapuhetta. Jos et muuten saa omaa aikaa niin ota vaikka mll:n hoitaja ja mene hierojalle tms hemmotteluun. Mutta älä enää ruoski itseäsi enempää :hug:

Menin ystäväni kanssa pyörillä maauimalaan ja voi kun oli kivaa. Kokeiltiin vesijuoksuakin. Tuli sitten oikein reippaltua, kun maauimalaan on n.7km matkaa. :D Meinasi tosin jäädä se reissu tekemättä, kun ukko on taas kipeä. |O Ei nyt sitä oksutautia, mut sen leikattu silmä (sarveiskalvon vaihtoleikkaus ) alkoi verestää ja kuume nousi. Mut äiti tuli hakemaan Sampon ja toi sitten vielä takaisinkin. Kyl ihan mielikin piristyi ton ankeen viikonlopun jälkeen. :)
 

Yhteistyössä