****Tammivauvat2008****vol.4

Enpä oo tänne sitte aikoihin kirjoitellu.. Sofia on viikon päästä 7kk. Hyvin on menny.. Paitsi öisin heräilee 3-5 kertaa syömään. :( Mut en vielä malta jättää tissiä pois, vaik kohta varmaa jättää itekki, nimittäin just eilen saatiin tietää et meille on tulossa huhtikuun lopussa vauva!! Toisaalta ihanaa, mut Sofia sillo vasta 1v3kk. Onneks tässä on aikaa valmistautua tulevaan.. Onkos täällä muita jotka ovat plussanneet!? =)
 
Ansku88, Onnee hirmusesti!! :heart: :heart: Taidat olla tän pinon eka plussaaja uudelle kierrokselle. Tai ainakaan kukaan muu ei olen vielä uutisia tänne asti tuonut. Siinä onkin sitte hommaa, kaks pikkuista :D Mut ihanaa pienellä ikäerolla, tulee hyvät kaverit!
 
Katja:kyllähän Hennalle olis 2 mummolaa mihin viedä vaan mies ei anna.En tiedä mikä sillä on kun ei likkaa saa pahemmin koskaan hoitoon viedä..
Yöt on tosiaan menny paremmin ja se helpottaa.Kyllähän Elli syö välillä usein mutta nukahtaa sit heti taas ja se hirveä huutaminen on jäänyt pois :)

Onnea anskulle plussasta!Teillä se ei ensi kesänä ole tekemisen puutetta ;)

Pitäiskin alkaa antaa Ellillekin karkeempaa ruokaa kun tänään meillä meni jo tavallinen kaurapuuro hyvin alas.tai no laitoin sinne vähän vauvapuuroa sekaan mut eiköhän tässä pian päästä tavalliseen puuroon siirtymään.Mä en ole vielä niitä 8kk purkkeja antanut mut jos ne kerran uppoo toisille niin miksei meillekin!

 
Ansku88: Onnea paljon!!! :flower:

Joku kaipaili (Villivadelma?!?) edellisellä sivulla vaatteita Outoliinille... mä ehdin just viedä pieneksi jääneitä vauvan ja lastenvaatteita Spr:n keräykseen... mutta jospa jollain muulla niitä ois lähetettäväksi... onhan se surkeeta, jos on paljon pieniä lapsia eikä oo oikein varaa vaatettaa niitä... :(

Nyt pitäis lähtiä jatkamaan keskenjääneitä kotihommia ja tissittään neitiä myös, joten :wave:

Tammiäiti ja neiti pian 7 kk :heart:
 
Nii joo, noista eväistäkin piti kirjoittaa. Osassa on kyl aika isojaki kökköjä esin pottu ja porkkana on semmosena saman kokoisena kuin vihannessekoituspussissa on, semmosia neliöitä, sitte kokonaisia herneitä. Hiukan mäkin haarukalla hienonnan, mut suhteellisen karkeena menee.

Luca on pikkusen väsyny, silmät meinaa rähmiä ja nöösä valua. Ylähampaa pilkkottaa. Pitäa maanantain kahtoo jos ei parane niin mennä käymää lekurissa ton pojan kanssa.
 
Anskulle onnee plussasta :hug: perästä tullaan....hih :LOL:

Meijän likalle ei kaupan soseet maistu, että ihan ite on lämpimät ruoat tehtävä. Ja hyvin menee ruoka alas vaikka olisi isojakin palasia joukossa.
Meillä ei enää yöllä tarvita maitoa, kun otin taas iltapuuron kuvioihin. Nukkuu hienosti yönsä meidän välissä :ashamed: Kerran yöllä tarvii tuttia. Klo 05.30 annoin tänään maitoa ja nukkui sitten vielä 8 asti. Voimia kaikille joilla yöllä on kovia itkukohtauksia :hug:

huh, marraskuussa alkaa jo työt :( Ei kivaa.....

:wave: carla poistuu taustalle....
 
Mä olen ehtinyt luvata jo pienet vaatteet marraskuussa kaksoset saavalle kaverille että minulla ei nyt ole antaa vaatetta.

Itse laitoin just viestiä entiselle työnantajalle että keikalle pyytäisivät lokakuusta eteenpäin.Olis kyllä kiva alkaa piipahdella töissä :D
 
Onnea ansku88:lle :flower: :) Toivottavasti kaikki menee hvyin :hug:
Ei oo plussattu luojan kiitos :kieh: Nyt on ihan muut asiat mielessä, tulis jo nopeesti ilta.. :LOL: :LOL:

HeMa: No jopas jotakin :eek: No sun pitää sit ite lähteä Ellin kans viikonlopuks johonkin, niin mies voi jäädä Hennan kans kaksin kotiin :saint: B)

carla: No ei kait meilläkään "virallisesti" enää yöllä syödä, kun ne syönnit/yleensä 1 syönti tapahtuu noin 05.30-06.00 mut mie lasken sen yösyönniks kun kuitenkin jatketaan sit vielä unia.

Ainiin, unohdin muuten mainita asiasta aiemmin, että meinaan käydä laitattamassa hormonikierukan (ens viikolla on aika,) niin ei tarvii hättäillä tuon ehkäisyn kanssa seuraavaan viiteen vuoteen.. :xmas:
 
Kiitos vaan onnitteluista! Kyllä sitä on tekemistä ku kaks noin pientä, mut se on sinänsä just hyvä et sit tulee hyvät leikkikaverit.. Ja eihä tuo viel mitää ku mä olin 11kk ku mä sain pikkusiskon, ja kyl ollaanki aina oltu tosi läheisiä!! =)
Onneks Sofia varmaan oppii kävelemään ennen vauvantuloa ja onneks on isännällä mahdollista pitää vaik 3viikkoa putkeen isyyslomaa, niin pääsee alkuun.
Meillä Sofia syö kaupan purkkiruokia, en oo jaksanu ite tehä.. :ashamed:
Päivisin nukkuu 2-4 unet. Ja illal nukahtaa siinä 20-21 yleensä ja aamul herää 8 ,mut tosiaa siihen väliin mahtuu monet syötöt..
 
ansku88: Joo, tuon puleen kyllä hyvä että on sit leikkikaverit toisilleen. Varmaan se pikkuvauva aika on tosi rankkaa kun on noin pieni ikäero, mut sit muutaman vuoden päästä helpottaa, kun voivat leikkiä keskenään, eikä tarvii äitin olla ohjelmaa keksimässä/viihdyttämässä koko ajan, kun on vaan 1 lapsi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ansku88: Joo, tuon puleen kyllä hyvä että on sit leikkikaverit toisilleen. Varmaan se pikkuvauva aika on tosi rankkaa kun on noin pieni ikäero, mut sit muutaman vuoden päästä helpottaa, kun voivat leikkiä keskenään, eikä tarvii äitin olla ohjelmaa keksimässä/viihdyttämässä koko ajan, kun on vaan 1 lapsi. :D
Niin, onneks se vauva-aika menee nopeasti. Ainaki tuntuu et Sofia oo koskaa ees vauva ollukkaa.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
ansku88: Joo, tuon puleen kyllä hyvä että on sit leikkikaverit toisilleen. Varmaan se pikkuvauva aika on tosi rankkaa kun on noin pieni ikäero, mut sit muutaman vuoden päästä helpottaa, kun voivat leikkiä keskenään, eikä tarvii äitin olla ohjelmaa keksimässä/viihdyttämässä koko ajan, kun on vaan 1 lapsi. :D
Niin, onneks se vauva-aika menee nopeasti. Ainaki tuntuu et Sofia oo koskaa ees vauva ollukkaa.. ;)
Minusta tää taas on tuntunu välillä ihan tuskallisenkin pitkältä :kieh: Ensimmäiset 3kk oli ainakin niin piiiiiitkä aika, että sitä voi verrata kahteen vuoteen, tuntui ettei se huuto ikinä lopu :snotty:

No vähän kärjistettynä edellinen.. :whistle: Mut kyllähän nää tosiaan nopeesti kasvaa, kun vertaa esim. Albertia mun veljen muksuun joka on nyt 1kk ikäinen, niin vaikkei ikäeroa oo "kun vaan" 6,5kk, niin on se hurjaa mitä siinä puolessa vuodessa tapahtuu. :)
 
tervehdys kaikille tutuille ja vähemmän tutuille! En sitten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. On ollut niin paljon kaikenlaista! Mutta kirjoittelin raskausaikanani ja nyt ajattelin että jos saan liittyä taas joukkoon niin alan kirjoitella. Tukea ja apua kun tarvitaan.

Meillehän syntyi tammikuussa 13.1 tyttö sektiolla ja kaikki on siis mennyt hyvin sen suhteen. Saana on kasvanut ja kehittynyt loistavasti. En ole ehtinyt todellakaan lueskella kaikkia juttuja mutta yritän päästä taas perille tämän hetken asioistanne.

Kysymuksiä: Onko muilla tällä hetkellä nukkumisien suhteen ongelmia?? Meillä heräillään tunnin välein, ei kylläkään syömään vaan ilmeisesti vain muutenvain... Aina muuten on nukkunut loistavasti!

Säihky
 
säihky: Täällä on nyt tosi monella ollut ongelmia tuon nukkumisen suhteen, taitaa uudet taidot heijastua uniin, milloin harjoitellaan konttaamaan keskellä yötä vähän väliä, milloin harjoitellaan seisomista jne.. Sit hampaiden tulot ja sairastelut kans vaikuttaa yöuniin yms.

Ja tervetuloa taas mukaan! :)
 
Hei vaan!
Hammaslääkärissä käyty, molempien tyttöjen hamput ok. :D
Ansku: Onnea! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :hug:
HeMa: ymmärrän, toi meidän 3v on kans välillä aikas ärsyttävä... :whistle: Nytkin sohlaa ruokansa kanssa... :kieh:
Saaru: kurjaa, kun oli huono yö. Sit vaan päikkäreille! :LOL:
Katja: vietä oikein hauska ilta! :D Bailaa meidän muidenkin puolesta B) ;)
Villivattu: tosiaan, mihin vois lähetellä vaatteita? Multa varmaan löytyis jotain..
no, nyt Emma tahtoo tissiä :wave:
 
Onnea Anskulle :flower: Mie olin ihan varma, et Carla on eka plussaaja. On se kurjaa luulla väärin :LOL:

Hedelmistä ja soseista. Sampolle oon antanut muussattua banaania ja karviaista sai maistaa joku päivä. Banaanista ei tykkää muuta kuin purkkimössönä.
Jätän soseet jo tosi kokkareiseksi. Kokonaisiakin makaroneja on joukossa. Kaikki on mennyt alas ilman kyökkimisiä. Lisään uusiin soseisiin vähän vaan vettäkin niin on aika tököttejä ne sörsselit. Sampo ainakin tykkää niistä enemmän kuin niistä aiemmin tehdyistä löysemmistä soseista. Kurkkua oon antanut imeskellä ja paprikaa on syönyt pari kertaa soseen joukossa. Tein viimekertaisista soseista uusia yhdistelmiä. Uusia makuja on paprika, tomaatti, palsternakka ja basilika. Paprikasta ei tullut mitään oireita, tomaattia maistellaan vasta tänään.

Tyttönen. Jaahas, kutsukortti tipahtaa varmaan lähipäivinä luukusta ;) :D

Lähetin kysymyksen kelaan siitä työssäoloehdosta. Sieltä vastattiin, että se aikaraja on poikki myös kotihoidon ajalta.. Huhhuh, ei mulla olekaan kiire saada äkkiä jotain työpaikkaa ja ei tartte laittaa Sampoa vielä hoitoon. Jospa sitten keväällä alkaisi oikein kunnolla ettimään töitä. Enpä oikeen tiedä, et hakisinko sittenkään tohon Terraan töihin. Ollaan kuitenkin mietitty, et olishan se järkevämpää muuttaa vaan sinne ukon työpaikan viereen. Täältä sinne on matkaa vajaa 60km. Typerää ajaa edestakaisin joka päivä. 2 tuntia päivässä menee pelkkiin matkoihin :snotty:
Käytiin siellä katsomassa keskiviikkona niitä kämppiä ja ei niistä mikään ollut mieleen. Ensimmäinen oli joo tyylikkäästi remontoitu, mut ei yhtään mun makuun. Se ja se toinen kämppä oli samalla alueella, joka oli rakennettu ihan vieriviereen tiiheesti. Naapurit suorastaan hengitti niskaan. Ei hyvä. Niin ja ukon kamala mummu asuisi lisäksi n. 200m päässä.. Kolmas olikin vanha puutalo. Ei sekään oikein miellyttänyt. LÄmmitysjärjestelmä ja kylpytilat olisi heti pitänyt laittaa uusiksi (kosteusvaurio ). Etsintä siis jatkuu..

Säihky. Meillä ei ole ongelmia nukkumisen suhteen.

Villivattu. Meillä ei oikein ole pieniä vaatteita (meillä oli pienimmät vaatteet lähinnä lainatavaraa ). Mut noita Sampon pieneksi jääneitä sisävaippoja (itsetehtyjä, koko s. ) voin antaa jos ne käyttää.

Gorthaur ja Sampo 7½kk

Ai niin, paino lähtnyt taas laskuun. Nyt pikkasen alle 66
 
Ei mitään ressiä sitten tyttönen häistä :hug:

Mut on nimitetty mesekaasoksi =) Koskas pidetään täällä palstapolttarit? :LOL:

Ansku88: Onnea plussasta :flower: Mun kaverilla on pienellä ikäerolla lapset ja juur siitä puhuvat että helpottaa suuresti vaikka alussa saattaakin olla rankkaa.


Säihky: Meillä on vaihtelevasti ongelmia nukkumisesn kanssa, mutta tosiaan liitän ne tuohon liikkumisesn opetteluun ja flunssainen on myös poika ollut välillä. Nyt kaksi yötä mennyt loistavasti ja mä oonkin ihan sekasin että mitä tässä tekis ku on ihan virkeekin olo =)

gothaur: onnea, mulla jurnaa samassa..

KAtja: Pidä hauskaa ja rentoudu!! :hug:

Huh, juur tultiin kaupungilta, ,mukaan tarttui yksi body ja lankakerä ylläri :LOL:

Hauskaa viikonloppua!

-c-
 
Ansku Onnea :heart: perässä tullaan, jossain vaiheessa :)
olin kyllä viikko sitten 100 varma, että meillekin huhtikuussa tulisi vauva...:whistle:

Katja pidä oikein hauskaa :D

gorthaur JEE!!!! kyllä se tippuu, mullakin taas vähän lähtenyt :hug:


häät juu :whistle: niinkö, että mesepolttarit ja palstapolttarit.... :LOL: Siitä tuleekin mielenkiintoista. Meillä on ensi sunnuntaina eka kokous kaasojen ja bestmanien kanssa tosiaan, että siitä se sitten lähtee..

soseista muusasin tänään haarukalla potun ja vähän kyllä poika kakoi, mutta mutta...ei kai niitä enää niin hienoiksi tarvisi vääntää.

Jepulis, mä häivyn taustalle ja suihkuun... :wave:
 
nukkumisesta: meillä on alusta asti nukuttu hyvin, paitsi sillon kun alko vierastaa niin parin viikon ajan ei meinannu millään suostua jäämään sänkyynsä, mut onneks meni sekin sit ohi.

mä yritin tossa eilen illalla antaa omatekemään kaurapuuroa E:lle, oli siis ihan tavan kaurahiutaleista tehty eli vähän karkeampaa kuin noi soseet, annoin pari lusikallista niin sieltähän se sitten oksens kaiken pihalle ja vielä edellisetkin ruuat. en tiiä miten tota pitäs ruveta harjotelemaan kun heti rupee kakomaan jos vähän on pientä paakkua seassa.

E on ruvennu nyt maitoakin hylkimään, jos en "väkisin" tuputtais niin ei menis enää yhtään maitoa reilu 4dl sain tänään menemään, onkohan toi ihan riittävästi?

onnittelut Anskulle! :flower:
kunpa sitä pääsis kohta itsekin plussaamaan :whistle:
 
Hei!

Me ollaan koko päivä oltu mun mummolassa. Aamulla haettiin mun äiti matkaan ja sitten suunnattiin mummolaa kohti. Matkalla haettiin vielä mun veljen lapset tarhasta mukaan, joten vilinää ei tästä päivästä ole puuttunut.

Marjoja oli tarkoitus kerätä, vaan eikö se satanut sen verran, että pensaat ehti kastua. No on tuolla nyt mustia viinimarjoja iso laatikollinen (pitää tänään vielä pakastaa, etteivät homehdu) ja reilu litra vattuja. Sekä kassillinen omenoita. Omenoilla ei onneksi niin kiire, väsyttää meinaan kummasti kun on ulkona tullut oltua, ja pidempi matka autolla ajettu.

Ansku: Onnea plussasta :flower:
Säihky: Tervetuloa taas mukaan, juuri yks päivä mietin mitä teille kuuluu. Teilläkun tuo loppuodotus oli niin samankaltainen, kun meillä. Kun/jos ehdit vanhempia juttuja lueskella niin huomaat että moni täällä kärsii unettomista öistä, ilmeisesti ikä vaikuttaa.

Huomenna aamulla vielä herätys aikasin vauvauintiin!

Maija ja Laura, tänään tasan 7 kk
 
Onnea Maijan Lauralle :heart:
Hei, kokeilkaas lapsosillenne NALLE 4viljan puuroa. Eli ihan tavan hiutaleita siis. Meillä likka veteli puuron ihan himoonsa :D Kun taas pelkkä kaurapuuro ei maistunut ollenkaan.

Mutta, tää mamma menee nyt saunottelemaan :wave:
 

Yhteistyössä