**Tammivauvat2008**vol2

Iltaa

Oltiinpas me alas tipahdettu.. Siis kyllä voi olla uskomattoman vaikeeta nukkumaan meneminen. Tuo meijän Roope ei sit millää meinannu nukahtaa, huusi kurkkusuorana varmaa puoltuntia, yritin antaa maitoo ja vettä mut ei kelvannu. No olin sitten katala äiti ja minä annoin pojan huutaa ja niinpä se sitten huudettuaan tarpeeksi rauhottu itekseen ja tuolla se nyt nukkuu autuaasti. En kyllä tiedä mikä sitä vaivaa kun muutaman päivän ollu tämmöstä, voi olla et on sitte lisää hampaita tulossa. Kuumetta ei ollu, mut supon kyllä annoin. No ehkä se tästä..

Meillä ei istuta myöskään ilman tukea. Rattaissa istutaan hyvin, joskus ilman valjaitakin. Syöttis pitäs hommata kun ei vieläkään ole saanu aikaseksi..
 
Voe mahoton mikä määrä on tullu tekstiä sitten viime käynnin, MUTTA: se on vaan hyvä juttu! Täällä on niin mukavia naisia, että teijän juttuja on ihan mahottoman mukava lukea! :)

Saaru: Mä hokasin kans nuo netAnttilan retrovaatteet ja tilasinkin jo neitille sieltä vaatetta. Ja mä oon kans silleen tarkka, että neitin vaatteet rimmaa toisiinsa sukkia myöten.
Meillä neitille on välillä rintaraivari -hommaa -varsinki illalla- ja mä oon antanu kans välillä nannia ja oon kans miettiny samaa, että imetys taitaa loppua kohta täälläkin päin ja se on TOSI KOVA paikka mulle -NYYH- sillä aattelin, että oisin voinu imettää vuoden ikään asti. No, pitää kattoa, miten imetys tästä eteen päin sujuu. Toivon, että sujuis.

En ehi pitempään jaaritella, tyttö kaipaa jo ruokaa, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-tyttönen (ensiviikolla jo 6 kk) :heart:
 
Meillä tänään maistu hyvin iltasose, en tiä johtuko siitä et oli kaupan sapuskaa vai mistä :) Mut puuroakin uppos koko annos ja nannia päälle. Nyt on nukuttu jo jonkun aikaa, saas nähä miten tänä yönä mennää..

Tammiäiti, netanttilassa oli noi vaatteet sikahintasiin. Harvoin kyl törmää et TUTTA:n vaateilla on hintaeroa noinkin paljon, mitä ite olen nyt käynyt noita etsimässä ja hamstraamassa. Kärkkäisellä ollut halvimmat.

Täällä siivottu, laitettu,ja nautittu rauhasta isommat poijjaat mummulassa yötä. Rauhallista on.
Tammiäiti, arvaa vaa onko täällä punnittu ja mitottu, mietitty ja haikailtu ton imetyksen kanssa. varmaan siksi niin haikeaa ku viimonen vauva meille tämä..Mut noi nisät on niin huonossa hapessa et on luovutettava.

Onneksi sammas näyttää nyt hävinneen, daktaringeeliä on kuiten annettava viikko vielä!
 
JEI!Viime yönä tyttö söi vaan kerran,neljän aikaa.Heräili kyllä usein,mutta sain rauhoiteltua uneen.Kerran piti nostaa syliin.
Ja toinen läpimurto:Tyttö heräsi äsken ja oli ilmeisesti ollut aika kauan hereillä.Menin makkariin,niin tyttö jokelsi iloisena silmät pyöreänä.Laskin käden tytön masulle ja sanoin sshhh..
Nanu kitisi ehkä pari sekuntia ja sitten lopetti heti.Silmät alkoi lupsia ja viidessä minuutissa oli täydessä unessa.JEEEEEEE!!! :D :D Ikinä ennen ei ole noin virkkuna alkanut unille ilman tissiä! :)
Oltiin tänään kaverin luona jolla on myös tammikuussa syntynyt tyttö.Hassua miten vauvat on niiin erilaisia persoonia.Nanu touhottaa,kiljuu,heiluu,liikkuu,jokeltaa ja murisee IHAN KOKO AJAN.Sitten taas tää toinen tyttö istu sitterissä ihan rauhassa ja hymyili vienosti.Viihtyy kuulemma yksinkin tosi pitkiä aikoja.Heillä kuulemma kans alotetaan kohta oikea maito.. :|

Katja:Sä oot samanlainen kun mun mies.Se selittää aina kaikki mahdolliset ja mahdottomat asianhaarat ennen kuin pääsee itse asiaan! :D Juu mää valvon yleensä tonne yhteen vähintään.. :snotty:

Saaru:Onneks sammas on jo helpottamaan päin! :)

mievaanoi iltahuudot on tosi rankkoja.Mulla meinas pää hajota,kun Nanulla oli toi vaihe.Sinnikkäästi annoin huutaa sylissä ja syliin aina nukahti.Jaksamisia! :hug:

Istumisesta:Nanu istuu jo jonkun aikaa ilman tukea.Yleensä tuen ihan vähän toisesta kyljestä tosin enemmän varalta kuin siks,että olisi tarpeen.Rattaissa istuu.Sitterissä ei nojaa enää vaan istuu selkä suorana..

Tammiäiti:Jos kovasti haluat imetystä jatkaa,niin yritä jaksaa rintaraivareiden kanssa.Ne menee luultavasti pian ohi. :hug:

Jäi taas varmaan monta asiaa kommentoimatta,mutta :wave:

Vattu&Nanuuk
 
Nyt ei nii kiirus ole nukkumaan ku isommat on mummolassa. Ja Lucahan taas ny heräsi maitoo vailla.. Puuron jälkee joi jo sen desi. Ei sitten muuten rauhoitu. En tiä oonko malttamaton vai väsy vai mitä, mut en osaa/jaksa antaa lapsen huutaa. :ashamed: Pyllyki näyttää raikaavan pojalla, taitaa toi sammasgeeli paukuttaa..
 
Huomenta kaikille! :wave:
Voi apua, meille on tulossa toinen hammas! Ja arvatkaas onko toi neiti taas niin kipeä... :|
Kauhee kräninä päällä ja yö meni aika huonosti... |O
Ja muutenkin oli eilen hirveä päivä, Emma puree tissiä jatkuvasti ja sattuu niin pirusti! :kieh: Koitin rintakumeilla, mutta ei sitten huolinut... Milläs ton ikäiselle selität, että ei saa, äitiä sattuu! ;) Loppuukohan toi pureminen itsestään?
Hauskaa iltaa SAARULLE! :D
Tammiäiti: Jaksamista, toivottavasti raivarit loppuu! :hug:
Jaahas, nyt tarvii saada kahvia! |O
Väsyneet Neamma ja Emma
 
Huomenia!
Meillä herättiin 6 aikaa ja ajattelin taas antaa pojalle aamutissin, sais taas painetta pois, niin ei pysty ei! Mä jo luulin eilen et tissit ois paranemaan päin,mut toi imetys sattu sitten ihan kauhiasti |O Piti sitte hakee maitopullossa. Sitten nukuttiin vielä 8 asti ja noustiin. Puuroa ei sitten taas syönyt yhtää :( Tossa kuiten tyytyväisenä leekaa ja kiikaa.
Kohtapuoleen lähtäänkin hakemaan isommat poijaat kotiin.

Neamma, joo se pureminen sattuu, meillä Luca mua aina niillä 2 hampaanjytysellä narskutti ja pojasta oli hauskaa :kieh:
 
Huomenta, vai onko nyt jo päivä.. :whistle:
Miten sie villivattu jaksat aamulla herätä kun noin myöhään aina täällä kukkelehdit? :D Meistä on tosin tullu aamu-unisia molemmista, nyt ollaan monena aamuna nukuttu puol 10 :) Poitsu teki muutes eilen illalla ihan ihmetempun, se nukkui klo 17-19 :eek: ihan ennen näkemätöntä että 2h nukkuu putkeen. Mut ihmeen hyvin se silti rupesi klo 21 yöunille. Se on näköjään aika jännä, kun jos on illasta sen noin 6h hereillä niin paljon vaikeampi on saada nukkumaan sit yöunille, mitä jos nukkuu vielä illalla. Vois nukkkua useamminkin tuommoisia unia, mut vähän eriaikaan kiitos, näin puoliltapäivin se sopisi hyvin :D :D

Meillä ei vielä hampaita näy, eikä oo niin väliksikään.

Katja ja Albert 6,5kk
 
Minä taas :D
Ei kun semmoinen vaan tuli mieleen, että monestiko päivässä teidän vauvat kakkaa? Kun meillä tuo poika tuossa 4-6kk ikäisenä kakki yleensä 1-2 kertaa päivässä, ja kakka oli aika kovaa, ja sai usein antaa luumua jne. Mut nyt on viikon verran kakkinu 3-5 kertaa päivässä ja kakka on tosi löysää. Ei nyt ihan ripulia mut semmoista yhtä löysää kuin maitokakka :eek: Mistähän vois johtua? Kun ei oo nyt pariin viikkoon saanu ees mitään uusia ruoka-aineita!
 
Tortunväännöstä Sampo päästelee pötköä 1-3 kertaa päivässä. Hyvin kiinteetä tavaraa on. Oon syötellyt uusia ruokia vähän miten sattuu :ashamed: E niistä ole vatsa mennyt kuralle onneksi.
Katja. Jos se vaan johtuu runsaasta maidonjuonnista? Sampolla ainakin vaihtui kiinteeseen tavaraan, kun ruvettiin syömään oikeeta ruokaa oikein kunnolla. Sitten on taas löysempää jos saa enemmän maitoa.

Piti vaan tulla toivottamaan teille heipat. Rupean tässä pakkailemaan niin omia kuin Samponkin laukkuja. Ite en paljoa tarvi mitään reissuun, mut Sampo tarttee paljon, kun on niin kova suuttaaja ja hikoilija.
Aika haikee olo on jättää pikkuinen hoitoon. Ei muuten olisi näin paska fiilis jos Sampo menisi jollekin muulle kuin anopille. Mut joo kait mun nyt tarttis repii takalisto penkistä irti ennenkuin se juurtuu siihen kiinni.

Mie poistun....... ehkä. :whistle:
 
Gorthaur: Niin, en sit tiedä. Vaikee kun on arvioida miten paljon poika saa maitoa, kun tissiä syö. Mut ei se kestoltaan ainakaan aiempaa enempää oo viihtyny tissillä, päinvastoin.

Mitähän uusia ruokia tuolle pojalle vois kokeilla, kun en oo pitkään aikaan maistattanu mitään uutta.. Meillä on kaikenlaisia kasvis-,ja hedelmäsoseita syöty, lihoja: nauta, sika, kana, kala ja kananmunaa oon myös antanu. Mitähän vielä vois antaa?
 
Hauskaa reissua Gorthaur!!! :wave: Kyllä Sampo pärjää! Ihan varmasti.
Katja: ettei vaan olis ripulia? Kyllähän vauvatkin voi siihen sairastua, varsinkin näin kesällä... Katso vaan että juo tarpeeksi vettä, jos huolii vettä. Meidän neiti ei huoli. Niin ja meillä kakataan 1-3 krt/päivä. Aika kiinteetä on.
 
Just aamulla sanoin että hampaista ei tetoakaan, niin äsken purasi tissiä niin katsoin suuhun, niin sillähän on 1 pieni hampaan alku siellä :kieh: Ihmekös kun on ollu niin super-kiukkunen nyt pari pvää.
 
KATJA:eikö ole ihanaa kun vaavi kasvaa ja saa hampaita!!! :kieh:
Mä oikein pelkään antaa Emmalle tissin suuhun... :|
Onpas täällä hiljaista!
Hyvät viikonloput kaikille!
Neamma ja känkkäränkkä Emma
 
No selvisihän se syykin siihen että maha on löysällä! Se on tietysti tuo hampaan tulo, ihan tyypillinen oire kuulemma että maha menee löysälle kun on tulossa hampaita. Tiesin mie aiemminkin jo tuon, mut empäs sit osannu laskea yhteen 1+1 :ashamed:
 
No jo on hiljasta täällä. Taidatte kaikki olla viikonloppuhulinoissa.

Me käytiin tänään juhlistamassa Irenen kummitädin kihlajaisia. Nähtiinpä samalla ekaa kertaa tämä sulhanenkin. Ovat tavanneet tänä keväänä, menivät nyt kihloihin ja ilmeisesti aika pian ovat menossa naimisiin. Nopeeta toimintaa.

Neamma: Meillä kanssa puremisongelmaa. Minä lopetan imettämisen välittömästi, kun puree. Toivon, että niin oppii, ettei purra saa.

Meillä on esikoinen keksinyt "kivan" leikin. Hän menee vauvan selän päälle makaamaan! Ja orastavassa uhmassaan ei mitään toivoakaan, että kiellot tehoaisi. Hohhoijaa!

Taidanpa lähteä pelaamaan lautapelejä. Miehen pojat on meillä piiitkästä aikaa viikonloppukylässä.

Viikonlopunjatkoja kaikille.
 
Heissan!
Täällä on ollu kiva viikonloppu, vieraita oli perjantaista lähtien. Ihana oli tutustua kaverin mieheen ja tavata niiden uusin tulokas (kylläkin jo 1½v) mutta harvoin tulee nähty ku asuvat ruotsissa. Mies on ummikkoruottalainen, mut hyvin miehet tuli juttuu enkuksi. Niin hyvin että nyt suunnitellaan jo ens kesäksi vastavierailua.

Tissin lopetus on onnistunut hyvin. Luca ei oo moksiskaan, pullo maistuu. Ja yöllä vedetään melkeen 6tunnin pätkiä :xmas: JEEE! Sammasta ei enää ole ja ruokin maistuu! Ja tissitki alkaa pikku hiljaa paranemaan.

Ens viikolla alkaakin arki, mies menee tiistaina töihin. Toivottavasti ois ilmoja etä pääsee poikien kaa ulkoileen niin ei käy aika pitkäksi sisällä.


tässä pikaseen kuulumisia, nyt tuusaa ja pyykkään yms.

Saaru
 
Heissulivei :wave:

Täällä on kanssa vietetty mukavaa viikonloppua, ja naitittu auringosta ja grilliherkuista :p
Mies jäi lomalle niin ei munkaan tuu niin paljon koneella istuttua, kun on jotain muutakin :D

tutista meillä syödään nukkumaan mennessä ja autossa, mutta muuten ei kovin paljon, ja hyvä niin..jospa se vierottautuminenkin sit ois helepompaa..tai sit ei...

Kiva että Saarulla ja Lucalla on mennyt hyvin tissin vieroittaminen, ja saatte sammaksen kuriin ja yötkin on ilmeisemmin huimasti parantunut =)


Kakkaamisesta..meillä Jasulla toimii nyt maha kyllä hyvin. Kakkaa 3-4 kertaa päivässä, aamupuuroon laitan aina luumusosetta, niin sillä pysyy vattakin kunnossa..

Meille ei sen erikoisempia kuulu, samaa rataa mennään. Kovasti nousee poika jo konttaus asentoon ja siinä keikuttaa mut ei vielä etene ja jonkun puol minuuttia aina kerrallaan siinä on, ja sit uudelleen :D siittä se pikkuhiljaa sit voimat kehittyy..Ryömi ei siis kuiten vieläkään, mut pakilla menee ja lujaa parketilla..
Mie herääsin tänään aamulla järkyttävään vatsakipuun, semmoinen aaltoileva kipu ja oonkin tässä miettinyt et joko ne nyt alkaa menkat, mutta ei siis ainakaan vielä. Kiva jos on yhtä kivuliaat kuin ennen, kun kaikki sanoivat aina et sit helpottaa kun tekee lapsia..

Oiskohan sitä ollut vielä jotain..no en nyt muista

No nyt täytyy taas malttaa jättää tää kone :wave:

Piku ja Jasu
 
Saaru: kiva että teillä on pullottelu lähtenyt noin hienosti :hug: Mutta itellä on varmasti tosi hakeet fiilikset, imettäminen on kuitenkin niin ihana hetki vauvan kanssa...Se on vaan äidin ja vauvan juttu... :heart:

Miten teillä muilla on hampaiden tulo vauvaan vaikuttanut?

Täällä ei oo likalle nyt ruoka eikä maito maistunut 2 päivään ja kovasti hangataan ikeniä ja kuola valuu. Muutoin likka kyllä on tosi hyvä ollut syömään, nyt mietin tässä että voisko tehdä hampaita ja sen takia ruoka ei maistu... :/

Meillä on yöt menneet nyt kivasti ja ei oo enää 01-02 heräilty jutteleen tai vaatimaan maitoa. Oon myöhästyttänyt tytön nukummaan laittoa reilulla tunnilla, ettei enää mennä jo 19 nukkumaan. Parina iltana on oltu vähän kiukkusempia kun uni meinaa tulla silmään siinä 19 nurkilla, mutta sekin kiukuttelu on mennyt ohi kun on keksinyt puuhaa likalle. Kävelytuoli on ahkerassa käytössä, sillä painellaan kovaa kyytiä :D



Mutta, nyt on kakat housussa, tää mamma menee vaipan vaihtoon :wave:




carla ja neiti reilu 6kk :heart:
 

Yhteistyössä