**Tammivauvat2008**vol2

Katja:esikosen jälkeen tissit jäi mulla aika ennalleen, mitä nyt vähän maa kutsui mutta koko pysyi samana mut nyt en sit tiedä kun imetys Ellin kanssa loppuu.ainakin nää roikkuu jo :kieh:

Me oltiin 6kk neuvolassa ja Ellin kanssa pitää nyt enemmän touhuta lattialla että alkais kääntyy.Ei sais heti nostaa istumaan tai kääntää mahalleen kun vähän känisee :D mut siis kiirettä ei ole, töämä on nyt neidille enemmän tahdon asia.
Mä olin yllättynyt että pituus oli vaan 65cm eli sentti tullut 6 vkossa :/ eli Elli on samankokoinen kun esikoinen 5kk iässä :eek: mitähän olis käsvulle käynyt ilman kiinteitä.
Rokotus siirrettiin 2 vkon päähän kun Ellillä kuuri päällä ja seuraava neuvola vasta 8kk lääkärineuvola.Tuntuu että ei olla juuri ollenkaan käyty neuvolassa ja taas harvenee.Tuntui et esikoisen kanssa käytiin koko ajan!

Meillä yöllä syödään LIIAN usein mutta eipä asialle viitsi tehdä mitään ennenkuin korvatulehdus ok.Esikoisen kanssa unikoulu oli 10kk iässä ja siitä nukkuikin mukavasti 1.6 vuotiaaksi kunnes korvakierre alkoi.Eli kyllä se unikoulu kannatti silloin ja yösyönnin lopettaminen silloin 10kk iässä onnistui hyvin.Siksi en stressaa vaikka tuo Elli vielä yöllä syö vaikka ruokaa menee hyvin ja pitäis pärjätä syömättä yö.

HeMa ja Elli kohta 6kk
 
Jooh, kyllä täällä ainaki ikä ja imetys on tehnyt tehtävänsä ja tissit sen mukaiset :kieh: Nahkaa ois isommalleki varustukselle mut se täyte puuttuu (sitte ku maitoo ei enää tuu)

Meillä on kaikki pojat ollu varsinaisia yösyöppöjä, mut nyt aattelin et eka tissi pois, sekä toi sammas kuriin niin sitten yösyöttäjä vähemmäksi. Ja nyt tän viikon on Lucalla menny tosi vähän sosetta, millään ei oikeen ala syömään. Leipämurujen kanssa huijaan suun auki ja sosetta, sit väliin leipää.. Sammas saattaa tehä tuota syömättömyyttä. Niin vähän sen takia sitte olenkin antanu maitoa jos sitä edes menee. Jotain pitäs saada kuiten menemään, ku kasvukaan ei oo mitään hurjaa, siksi saatiin kuukauden päähän taas uus aika, normisti ois väliä 2kk.

On kyl Carlan tyttö ollu tukkajonossa ajoissa, ihanaa saa vaikka pikkurusetin :heart:

Tää mamma siis kävin shoppileen. Ostin noita TUTTA:n bodeja! Ja olippa edullisia yksvärilliset 5,90e ja raidalliset 7,50. Prismassa oli taas raidallinen 8,90 ja sieltä ostinkin siniraitasen ku siihen on se lakkikin. Kärkkäiseltä sitten noi toiset vihreenä ja 80 kokoa.
 
Heissulivei..

Huh huh.. kyl oon sitte touhunnu tänään. Tuli tossa imuroitua, pestyä lattiat, tampattua matot ja hiukan pyyhin pölyjä, nyt sit kahvi paussi ja vielä pitäs vessa puunata ja oli vissii jotain muutaki.. Tulin kattoo että mitäs tänne on kirjoteltu..

Katja: Ite lopetin noin kuukausi pojan syntymän jälkee imettämisen ja kyllä huomas että oli imettäminen tehtävänsä tehny.. :D Eli siis tosiaan tissit on kuin ajokoiran korvat.

Oli kyllä niin sulosia nuo teidän pienokaiset. Carlan tytyllä makeet hiukset :D Meinki pojalla oli hirveen paljon hiuksia mutta nyt täs ajan kanssa on poika kaljuuntunut sivuilta ja takaalta, päällä sit kunnon tuppo =) Mieki kuvan laittasin mut jotenki oon nii uusavuton etten osaa laittaa tai siis en oo varma tai jtn..
 
Oi Carlan tytyllä ihan tukka :heart:

Meillä nyt siten viime yönä pitkästä aikaa ei syöty =) tuttia kyllä edelleen laiton moneen otteeseen, en kai edes muista kuin monasti :D et sen puolesta kyllä väsyyttää. mut siis söi vasta tuolloin 8 kun meni nukkuun n20.30. Meillä on villivattu näin illalla et annan aluksi rintaa noin klo19 ja sit syödään iltapuuro 19.30-45 ja sit iltapesut ja sit tissiä vielä muutama imaisu tai kunnolla..Mut mää siis luulen et ei teilläkään oo tytyllä nälkä,vielä silloin kun alkuyöstä heräilee, mut ittekkin silloin joskus 4-6 jos ei tuttiin rauhoitu niin kyllä annan melko herkästi rintaa, kun kuiten aikaa on sit jo ehtinyt kulua, mut aluksi tarjoan kuiten aina tuttia...

Meillä oli meihen kanssa eilen 2v. hääpäivä :heart: ei eilen oikein juhlisttu, mut viikonloppuna ois tarkoitus käydä syömässä ja vähän kaupungilla kahestaan, siis ihan päiväsellä. En vielä tohi jättää poikaa ihan illaksi hoitajan "armoille" kun on kuiten tää tissi niin vahvasti vielä kuvioissa ;) mut ajattelin et päivällä varmaan menee ihan jees vaikka ei pulloa huoliskaan kunnolla, kun kuiten muuta ruokaa jo syö n. 4 desiä :snotty:

Juu mää kanssa mielenkiinnolla odotan et miten näillä mun pikku tisuille käy..aina olut pieni rintainen ja nyt tietty hetkellisesti vähän täyteläämmät :LOL: mut pahoin pelkään että jäljellä jää vaan sellaiset lurput lärpäkkeet :LOL: nyt naurattaa mut ei varmaan sit enää..no kuiten saadaan olla "ylpeitä" näistä kaikista raskauden yms. tuomista kunniamerkeistä =)

Niin ja Saarulle kiitti kuvan laitto ohjeista... täytyy kai kokeilla kun saa uudet kuvat koneelle, joita en tietty itse myöskään osaa laittaa :ashamed:

Piku ja Jasu
 
Juu, oon kyl jo kovasti laitellut likan hiuksia, millon on pinnejä ja millon ponnari päälaella :D Tukka on tosin vähän harventunut syntymästä, sillä likka on alkanut tukistella itseään... :/

Tisseistä....mä imetin kolmisen kuukautta, eikä mul kyl oo kuppikoko entisestä pienentynyt...Oisin kyl toivonut että ois pienentynyt jonnin verran...mut juu, kyllä ne kivasti roikkuu tuolla melkein navassa :LOL:

Mievaa, kuvan laittaminen oli helppoo. Meet aijaa.com sivulle. Saaru tos edellisellä sivulla neuvoi tosi hyvin, mäkin osasin siten kuvan laittaa :D Eli tässä vielä Saarun ohjeistus: kuvien lisääminen on helppoa! Kokeilepa vaikka näin... Mene aijaa.com-sivulle, sieltä LATAA (omalta koneelta kuva sinne) sitten kun kuva on siellä, liität tänne se toisena olevan linkkirimpsun (pieni kuva)

Mitäs mieltä ootte tuosta mun tyynyn hommauksesta tytölle? Se on siis tositosi littunen tyyny..likka nukkui yönsä tosi hyvin, kun oli pehmikettä pään alla :)

Laitan vielä yhen kuvan...mä niin innostuin siitä, nyt kun osaankin sen laittaa :LOL:



carla ja peikkolikka reilu 6kk :heart:
 
Ja vielä tarkennusta tuohon aijaa.comiin..sieltä ihan ekana se SELAA..sieltä tulee valikot omalle koneelle, sieltä etsit kuvan ja avaa.. jonka jälkeen LATAA niin tulee se kuva sekä linkkirimpsut siihen alle. Ja pieni kuva-linkki tänne vain :heart: Helppoo!

Kyl on sulonen toi carlan likka :heart: jotennin näyttää niin isolta tytöltä, varmaa tekee noi hiukset sen.
 
Poitsu taas haluu valvoa tänään. Se on heränny päiväunilta puol neljältä iltapäivällä. Nukkui silloin 15min, kuten myös puoliltapäivin, ja kahden aikoihin. Eli 3x on nukuttu 15min tänään. Ja poika tuolla pirteenä touhuilee olohuoneessa. Yritin laittaa nukkumaan sen jo kahdeksalta, kun ajattelin että 4,5h valvomisen jälkeen jo alkaisi nukuttaa, vaan eipä tietenkään. Lauleskeli vaan sängyssä reilun puolituntia, niin laitoin sen sit takaisin lattialle leikkimään. :D
 
Katja, meillä nukuttu tänään kans vaan tunti klo 14-15, unille laitoin akan sitten klo 19 jälkeen. Normisti likka nukkuu nykyään paiväunia yht. 3 tuntia. Tänään jäi aamu-unet ottamatta ja päiväuniltakin herättiin kesken kun iski kakkahätä :LOL: Mein likasta kyl huomaa, jos ei oo päikkyjä nukkunut, iltapäivällä on aika pahalla päällä ja meinais ajoissa yöunille. Meillä meinas likka tänä aamuna, että klo 06 ois hyvä aika sit jo herätä :kieh: Siinä hää sit kalkatti tunnin verran meijän välissä ja torkahti puoleksi tunniksi....Tässä oon aatellut, että jos sais vähän myöhästettyä nukkumaan laittoa, jos sit aamulla nukuttais vähän pidempään.
Helposti meillä käy nykyään tuo nukkumaan laittaminen, vellin jälkeen unirätti kainaloon ja likka sammahtaa heti :heart: Päiväunille meno on joskus vähän hankalampaa, meinaa vääntää tekoitkua ja haluis syliin :) Mutta, sit kun huomaa, että ei äiskä ota syliin, niin luovuttaa ja antaa unelle periksi...

Kai mäkin tästä kohta himpsin maate....

carla :wave:

ps. Saaru, kiitos !! Mä luulen kans että mein likan hiukset tekee siitä vanhemman näkösen. Teijän Luca on kans niin söpö pulloposki :heart: Se näyttääkin enemmän vauvalta, meidän likka on mukamas jo niin isoa tyttöä :(
 
No nyt se simahti.
Carla: Meilläkin poika menee silloin helposti yöunille, jos se on väsynyt. Niin kuin nytkin, niin ei se sit lopulta ollu kun vaan nostin sänkyyn, peitto korviin ja heti nukahti. Meillä kans harrastaa tuota välillä, että saattaa aamuyöstä 4-6 aikoihin herätä ja laulaa loilottelee sängyssä jonkun puoli tuntia, ja sit nukahtaa takas :D Ainiin se tyyny, mistä ostit sen? eipähän siitä kait mitään haittaakaan oo, jos ihan lituska on. Saattaapi vaan tosiaan olla, että on helpompi hengittääkin kun on pää vähän koholla :)


Syökö muiden vauvat vielä tuttia? Mie nakkasin tuossa yksi päivä meidän tutit roskiin, kun ei tuo poika niitä oo missään vaiheessa kunnolla syönyt. Ainoastaan silloin kun oli kylmemmät ilmat ja piti olla ulkona tumput käsissä, niin silloin kelpasi tutti, muuten ei. Sil on aina sormi suussa kun nukkuu :D Voi olla, että se tuttikin olis alkanut kelpaamaan nyt, mut ei kehtaa enää 6kk ikäistä tutille opettaa, kerta on tähänkin asti pärjänny noin vähällä tutin syönnillä. Eipähän tarvii sit vierottaa siitä tutin lupsuttamisesta aikanaan.
 
Katja, mä ostin sen tyynyn ikeasta. Kivasti näyttää sen päällä viihtyvän :) Ja ihan lituska on juu. Peitto meillä ei kyllä päällä pysy lainkaan...aina se potkitaan pois :(

Meillä tutti on tärkeessä asemassa, sitä syödään kyllä. Väsyneenä se on tosi kova juttu ja aina kun laittaa unille, on tutti oltava suussa. Helpompaa ois jos tutti ei kelpais, kun välillä likka sit herää siihen kun se on tipahtanut suusta...

Mä meen nyt maate :wave:
 
voi itku, parku, huuto ja märy! Mä en kestä!! Tänään painin niin ton imetyksen lopettamisen kanssa taas. Tissiä olen antanu sen 2 kertaa ja enempää ei pysty! Tissi ihan sikakipeet, nännit rikki, tulee verta ja ihonestettä tai jtn keltasta (ei mätää, kuitenkaa) Muutenni koko tissi kipee ku maitoo puskee ja erehdyin jopa koittaa pumppaamista, ni se vasta laittoki tissi rikki ja kipeeksi |O
Uskaltaiskohan tuota sammakseen annettua daktarin-geeliä sipasta tähän tissiin. Vai pitääkö lähtä uudestaa apteekkii ostaa sitä daktacorttia:snotty:
mutta näitten tissien kohtalo nyt vain vahvistaa et imetys on loppu!

Luca pikkasen söi puuroo, maitoo päälle 140ml, unelias-->sänkyyn, huutoo huutoo huutoo, naurua leikkiä ja huutoo :kieh: Ei muutaku lisää maitoo 100ml ja vaunuihin hyssytellä. Nyt nukahti sitten, ainakin hetkeksi..

MIKS TÄN PITÄÄ OLLA NÄIN PIRUNVAIKEETA!!


Anteeksi kauhiasti vuodatus, jurppii vaa ihan sikana ja tissit on KIPEEEEET


Mutta joo, meillä maistuu tutti (ainakin vielä, isommatki syöneet, mutta molemmat hylänny sen kuiten alle vuoden ikäsenä) Tilasinkin tuolta namnappen:ista oikee nimikkotutit pojalle. Ja jos näyttää et vielä jonku ajan päästäkin tutti maistuu niin tilaan toisen satsin.


Siis herttinen! Käytiin esikon(pian 6v) futispelissä koko poppoolla. Niin peli ku loppu niin pojan joukkuekaveri lähti äitinsä kanssa pois ja äiti antoi pojalle battery-tölkin
Siis poika 5-6v ja kello oli melkee 8 illalla!! HALOOOO! Ei ehkä ton ikästen juoma.

Mutta nyt alkaa taas agre kasaantua, joten pakko mennä soffalle miehen viekkuun..

Saaru the känkkäränkkä
 
Moi vaan kaikki!
Pikaisesti kommentoin minäkin.
Carla: IIhana tyttö! Toi tukka on tosi upee! :) Meillä on ollut jo kauan lituska tyyny käytössä, kovin pitää neiti siitä! :D
Katja:syödään tuttia aina välillä.
Saaru: Voi kuinka kurjaa! Otan osaa sun tuskiin. Tiedän ton tunteen, mulle kävi esikoisen kanssa samalla lailla ihan alussa. Se on tuskaa. Mä käytin rintakumeja ja tyhjensin tissit kuumassa suihkussa. Ja otin panadolia. Kyllä se siitä! :hug: Luca on tosisöpö!
Mievaa: ihan kuva.
Hei vaan ja hyvät yöt!
Neamma
 
:LOL: Mievaa: näyttää teidän jäppiselle ruoka maistuvan. Ihana kuva.

Irenekin on sitten vihdoin alotellut kiinteitä. Pottua oon nyt kolmena päivänä maistattanut. Eipä tuo kauheen innoissaan ole tästä syömisestä ollut, mutta hiljaa hyvää tulee.

Täällä ei mitään kummosempia. Yöt on taas levottoman jakson jälkeen asettunut. Ei siis ilmeisesti ollut nälkä yölevottomuuksien syy, koska jo viikonloppuna nukkui hyvin, vaikkei vielä pottua saanutkaan. Nukkumisessa on tapahtunut myöskin pienoinen ihme: Irene nukahtaa jo ennen klo 22! (ei pitäis ehkä täällä retostella, huomena saa tietty taas taistella nukkumisen kanssa puolille öin... )

Carla: Waude teidän typyn hiuksia. Meillä ei taida tolla esikoisellakaan (kohta 2 v. ) olla noin paljon karvoja päässä.

Tsempit Saarulle imetyksen lopettamiseen ja jaksuja tissikipukärvistelyihin.

Eiköhän tämä mamma kömmi nukkumaan.
 
Hei vaan akat!
Viime yönä sain tassuteltua Nanun uneen monta kertaa omassa sängyssään.Ei tarvinnut edes syliin nostaa.Kitisi vaan vähän.Jossain vaiheessa yöllä nostin viereen syömään,ja olin nukahtanut koska tyttö nukkui TAAS vieressä. :D
Meillä piti olla tänään 6kk neuvola.Menin sinne 14.30 ja aika oli ollut 11.30. :xmas: Siirt sekin nyt 2 viikolla.Pituus mitattiin pikasesti kun sitä oli viimeks tullut niin vähän..Nyt oli tullut melkein 3 cm! :eek:

Kiitos Katja perusteellisesta selvityksestä! :D :hug:

carla:Aivan mahtava tukka sun likalla.Ihana tyttö. :)

Saaru:Hui.Muistuu noista sun tissikivuista mieleen imetyksen ekat viikot.Se kipu oli jotain ihan järkyttävää!! |O Jaksamista! :hug:

Mievaa:Ihana kuva.Kunnon sosesuu! :D

Tutista:Meillä ei ole koskaan Nanulle kelvannut,enkä enää ala opettamaan..

Tisseistä:Siis mun tisseille imetys on nyt jo tehnyt tehtävänsä! :kieh: Painovoima on vittumainen ilmiö kun vetää kovasti alaspäin. :xmas:

Vattu ja Nanu
 
HUomenia!
Yö meni lähes samaa rataa kuin eilen. Herättiin uudestaan hiukan ennen 2, ei auttanu tutti, tassuttelu, hyssyttely, joten latasin maidot..160ml ja yhellä imulla meni :eek: ja sen jälkeen ku heräs autto vain tutti ja sitten oli jo pakko antaa tissejä hiukan tyhjentää 6 maissa, sitten nukuttiin vielä melkee 8 asti.
Arvatkaa oliko hankala nukkua ku tissi kivikovat ja kipeet :kieh: Mutta se lypsy yrityski oli niin syvältä ettei niitä mitenkää tyhjiksi oikee saanu. Nännitki niin kipeet ettei käsinkää oikee voinu lypsää :'( Ihanaa oli aamulla antaa toisen sitten tissutella tyhjemmäksi, ku oli tissit saanu huokasta yön yli.
Mutta tällä saralla uus päivä, toivottavasti parempi kuin eilinen.

Hyvä mievaa!!
Ja ihanaa katella noita vauvakuvia :heart: Kiva kun muutkin nyt innostunu.

Tänään onki touhupäivä tiedossa, koko huusholli tuunataa ja kaupassa pitäs käydä ruokaa santsaan ja uus mattoki ois hakusessa. Sekä semmoista lepotuolia katella. Huomenna sitten tulee ne vierakset :heart: Onneksi on hyviä ilmoja tiedossa saa laittaa gillan laulaan :p

Nyt aamukaffetta..
 
heissan!

Kiitosta vaan kaikille jotka minua jelppas tossa kuvan laitossa. Olihan se ihan helppoa. =)
Saaru: Meillä kans nyt noi yönukahtamiset ollu ihan järkkyjä, ei tiedä mitä pitäs tehä et pojalla olis hyvä. Huutaa vaa ja kaikkee. Eilenki oli niin pinna kireellä kun poika väsyny eikä meinannu nukahtaa, ni sanoin ukollekki että tuo Roope saa sit huutaa tossa lattialla ku vein takas olkkariin leikkii tai sit pistän omaa sänkyy nukkuu ja huutakoo siellä et mä en nyt enää jaksa. Kyl se pitemmän päälle on rankkaa. Nii ja jaksamista vielä siinä imetyksen lopettamisessa. Parempi vaan luopua siitä että nänneistäki on viel jotain jäljel..

Tutisa: Meil ei oo syöty tuttia muutakun ihan noin ekat viikot. Mut ei sillonkaa kunnolla.
 
Heips.
Villivattu: Juu, mul on aina tapana, kun jotain alan selittämään, niin asia tulee sit ihan juurtajaksaen.. Mies on sanonu mulle monta kertaa, että pikkasen yksinkertaisemmatkin selitykset riittäis asioista, kun hän tippuu aina kärryltä, että mikä oli asian pointti kun mie jaarittelen niin paljon kaikki mahdolliset asianhaarat jne... :LOL:
Sinä taidat olla aika yökukkuja? Usein oot myöhään illalla täällä :)

Saarulle voimia :hug: On taas Lucalla ollu nälkä yöllä! :D Miten paljon teil menee korviketta/vrk? Toivottavasti pian alkaa nuo yöt helpottaa, sitä tulee ihan yliväsyneeksi sit itekin jos ei saa nukuttua :/

Huh, tänään olis pyykkipäivä taasen.. pitäis lähteä hommiin, vaan kun ei huvittais |O

Katja ja Aape 6,5kk pikku tirsoilla
 
Terse.

Saarun daisareille parantavia voimia :hug: Ite paransin veriset tissini (ihoakin lähti ja pieni pala nännistä ) Lansinohilla. Josko se auttaisi suakin.

Voi ääh, toi ukko on kans yksi.. Pieni tuulenpuuska, kun vähän käy niin se on heti kipeä. Ja vittu, kun se tarvii sitten muhunkin tartuttaa :kieh: On ollut jo muutaman kerran flunssassa tänä vuonna ja tää on nyt toinen kerta tän kevään aikana, kun se on muhun sen tartuttanut |O Omatoimisesti oon todella harvoin kipeä. Tuun kipeeksi vaan jos oon tuntitolkulla kylmässä tai joku muu tartuttaa. Tottakai nyt tietysti, kun huomenna lähdetään sinne Viipuriin :kieh: Seuraavan kerran, kun ukko saa ton räkätaudin jonkun roskapussin viennin johdosta niin saa mennä räpiköimään basilliensa kanssa sohvalle. Tympii!

Mentiin eilen tonne Porijazzin areenalle kattoo ilmaiskonserttia. Sampo oli äitin tykönä hoidossa sillä aikaa. Timo Koivusalo oli juontamassa. Siellä oli porilaislähtöisiä muusikoita esiintymässä (Danny, Eino Grön, Simo Silmu jne.. Istuskeltiin nurmikolla. Siinä jonkun tunnin verran kökötettiin. Mulla oli jalat aivan puutuneet ja selkää särki. Sanoin moneen kertaan, et voitasko mennä tästä vaikka penkeille istumaan tms. Ukko ei halunnut. Alkoi kismittää tuo kerjääminen... Nousin siitä jonkun ajan päästä ja lähdin menemään. Kävelin äitini luo sieltä ( Kirjurinluodolta vajaa 3km matkaa ). Ukko soittaa 1½ tunnin päästä, et missä mä oon, kun se ei löydä mua mistään :eek: :LOL: Se oli luullut, et mä menin yksin penkille istumaan ja konsertin jälkeen rupes ettimään mua.

Tuttia meillä käytetään kyllä. Oon vähentänyt sen käyttämistä enää vain nukkumaan mentäessä, en enää muulloin sitä anna.

Gorthaur.
 
Joko teillä kaikilla istuu? mä en ole istuttanut vielä... Ilolla luin teiän lasten ottamuksia :p
Meiän taavi täyttää vasta kuun lopulla 6kk ja poika on älyttömän rauhallinen ja helppo,mutta ei edes käänny tms :ashamed: neuvolassa eivät olleet huolissaan olihan mun tyttö samanlainen aikoinaan.
 
Katja, ihan varmaa paljon sitä nannia menee, mut eilen meni ainakin se iso tetra ja oisko vajaa pieni.. Ja yöllä sitten avasin uuden ison tetran josta otin sen 160ml. Mutta nyt luulen et ku Luca syö niin huonosti niin korvaa sitten soseen maidolla.

Marianne, meillä istutaan syöttiksessä ja rattaissa. Itekseen istuu myös tuolla "pesässä" (ilmatäytteinen rengas ja kangas virikkeinee) siinä pehmeesti kupsahtaa ja myöskin pääsee punnertaa takas istumaan.

Gorthaur, kiitos rasvavinkintä, nyt kokeilen Bepanthenia ku sitä on, mut jos ei auta käyn tuota hakeen. Paranemisia teille et Viipurin reissu onnistuis!

Tänään sitte Luca punnersi ittesä puoliseisontaa (jalat enemmänki suorassa kuin kontallaan) tuohon alaportaalle ja kauhia meno ois ollu ylemmäksi. Pelottavan näköistä ku tuollain nousee vaikkei jalat niinkää kanna:eek: pitääköhän sitä kypärä laittaa jos tuosta nyt innostuu.

Meillä onki siivouspäivän kunniaksi sitten luksusilta! Isommat pojat halusi jäädä mummulaan yöksi ja mummu lupasi. Eli kolmisin tämä ilta. Ja pysyypähän huusholli siistinä vieraiden tuloon asti :LOL:

Nyt jatkaa urakkaa... :wave:
 

Yhteistyössä