**Tammivauvat2008**vol2

Hei vaan kaikille!
Meidän Emma täytti sunnuntaina 6kk!! :heart: Ja sai samalla toisen hampaan.
Nyt Emmalla on korkea kuume, yöllä nousi 40 asteeseen!! :'( Raukalla taitaa olla vauvarokko. Sitä kun on paljon ollut lähipiirissä.... Eli nyt tämä äiti toivottaa kaikille mukavaa viikkoa ja keskittyy täysin pieneen kullanmuruun! Mulla on siis ihan hirveä huoli mun rakkaasta, vaikka lääkärin mukaan ei mitään hätää. Palailen kertomaan oliko vauvarokkoa ja kuinka toivuttiin siitä.
Huolestunut Neamma ja kipeä Emma
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Katja. Juu, ei mulla ole tarvetta kerätä noin paljoa niitä etikettejä. Voin sulle kerätä noita etikettejä. Meiltä ei muita tule kuin niistä hedelmäsoseista.
Jep, kaikki vaan mulle etikettejä keräilemään :D HOX! :LOL:
Kiva, ilmottele sit kunhan on etikettejä jemmassa enempi :)

Neamman Emmalle Pikaista paranemista :hug:
 
Hellona!
Meillä Luca on kotona hoidossa, kuten isommatkin on olleet aina. Ollaan miehen kanssa tehty erivuoroja töissä ja jos päällekkäin on mennyt hoitamassa on käynyt mun sisko tai mummi tai mun serkkuki silloin aikoinaan kävi esikkoa hoitamassa. Mutta tällä hetkellä meillä molemmilla on vakivuorot, mies aamu ja mä illassa, joten hoitajia ei tarvita! Ihanaa kun lapset voi olla kotona ja iso säästökin se on. Ja miehelle tekee hyvää;) Rankkaa son kyl väliin, mut kahtellaan nyt miten lähtee käyntiin tämä syksy.

Mä oon pissauttanu Lucaa jo pitkään. Aina unien jälkeen potalle/pöntölle ja pisu sinne tuleekin. Ja iso hätä kun vaivaa niin Luca änkäsee isoon ääneen kovasti, tietää et nyt tulloo, sitte äkkii pöntölle. Kakka saadaankin useimmiten pönttöön kuin vaippaan. Tätä ku jatketaan toivon mukaan auttaa sitten helpommin kuivaksi, vaikka ei se vaikeaa oon ollu isompien kanssa vaikkei potalla ollakaan näin aikaseen käyty. n 2½v ovat tainneet molemmat olla täysin ilman vaippaa. Sitä aikasemmin pitkäänki ilman päivävaippaa (paitsi reissuilla).

Mulla alkaakin mansikanpakastustalkoot, mies toi 2ltk ja isommat meneekin (taas) mummilaan yöksi. Keskimmäinen koko aamun ollu ovella lippis päässä ja kumpparit jalassa et on menossa mummille yökylään. On noi ihania noi isovanhemmat :heart:

Paranemisia Emmalle :heart:
 
Emmalle pikaista paranemista! :hug:

Meillä on myös vessatettu poitsua jo pitkään. Aamuisin tulee yleensä kakka lavuaariin, saa oikein kunnolla ponnistettua kakat ja ilmat ulos masusta kun pidän jalat ylhäällä. Ja on tyytyväinen poika aina tulee hymyä ja laulelua kun on kakka tullut. :LOL: Myös pissattanut oon aina vaipanvaihdon yhteydessä, jos sattuu olemaan hätä niin hienosti tulee pissat lavuaariin. B) Mutta tää on ollut meille enempi harrastus, vaippa on päällä kuitenkin niin päivin kuin öin, joten varsinaisesta vaipattomuudesta ei voi puhua. Poitsu on selkeästi tyytyväisempi kun pissatetaan, ei mielellään tykkää pissata vaippaan ja jos on kakkahätä niin tulee yleensä iso huuto jos ei tajua viedä vessaan, tosi harvoin tulee isompi hätä vaippaan. Nyt alkaa Emil olla jo aika painava lavuaarin yllä pidettäväksi, joten tänään aamulla ekaa kertaa kokeiltiin pottaa ja sinne tulikin molemmat hädät. :heart: Vielä en siihen kuitenkaan istuttanut kun poitsu ei osaa vielä itse istua, vaan istuin ja pidin potan jalkojen välissä ja poitsun siinä yllä sylissä.

Meillä myös nukahdetaan edelleen tissille, ollaan yritetty nukuttaa myös ilman, mutta jos olen kotona niin tissi on ainoa mihin rauhoittuu. Jos olen poissa kotoa niin rauhoittuu miehen syliin, mutta ei auta jos oon toisessa huoneessa, ilmeisesti tajuaa että kuitenkin oon paikalla täällä..Vielä en ole hirveästi jaksanut asiasta stressata, eiköhän tuokin omalla painollaan jossain vaiheessa suju.

Emilille on nyt tullut myös ekat hampaat läpi ikenistä, alhaalla on 2 etuhampaan alkua läpi. :heart: Ilmeisesti hampaat nyt valvottavat ja tissillä haluttaisiin olla jatkuvasti, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa mene ohi ja yöt parantuvat sitten aikanaan. Vähän on kyllä itsellä kiristänyt pinnaa valvominen, täytyisi yrittää malttaa itsekin nukkua päikkäreitä silloin kun siihen on tilaisuus..

Töihinmenosta: Mulla on työpaikka oottamassa, mutta se on määräaikainen ja soppari päättyy jo maaliskuussa..Joten joko meen töissä käymään reiluksi kuukaudeksi ja mies pitää isäkuukauden + famu hoitaa poitsua loppuajan tai sitten en mee enää ollenkaan vaan jään hoitovapaalle. Opiskelupaikka on haaveissa, ja toivottavasti saisin toivomani alan opiskelupaikan ja pääsisin aloittamaan opinnot syksyllä 2009 jolloin poitsu olisi 1,5-vuotias..Saa nähdä miten käy! :saint:

Liikkumisesta: Täällä ryömitään jo hurjaa vauhtia ja kaikki kielletty kiinnostaa. Todennäköisesti pian jo myös konttaa, ryömiminen on jo sellaisessa puolikonttaavassa asennossa. Vahtimista riittää, varsinkin kun koira kiinnostaa kovasti ja otteet on rajut. Nyt sitten opetellaankin kovasti miten koiraa silitetään nätisti. :D

Iidukka & Emil +6kk
 
Saaru: Mukavalta kuulostaa tuo teidän hoitojärjestely. :)

Miun veljelle & sen vaimolle syntyi äsken vauva :) Kolmas lapsi/tyttö niiden perheeseen, niil on ennestään lapset 2v8kk ja 1v1kk, ja nyt illalla siis kolmas tyttö syntyi, huh, kiva putki :D Siinä ei käy aika pitkäksi. Huomenna pitää mennä vauvaa katsomaan :heart:
 
Täälä tuulee niin että tukka varmaa lähtee jos pihalle menee. Mut ei sada! *jihaa* vielä ainakaa. Ollu ihanan rauhallinen aamu, saatiin Lucan kaa nukkua aikas pitkään, vaikka mies jo 8 jälkee soittelikin töistä :kieh: saatiin unesta uudestaa kiinni. TOSI LUKSUSTA!

Katja, ihanaa uusia vauvoja :heart: Mullaki sisko meni just alkuraskaus-ultraan, kuulumisia sieltä odotellaan..

Äääh, pakko alkaa tuusaa edes muodonvuoksi jotain kotihommiakin :D

 
Täällähän on hiljaista! Missä kaikki tammimammat :wave:
Taitaa olla Albertille toinenkin hammas tulossa nyt heti perään kun edelleen kiukuttaa. Eipä tänne muuta ihmeitä.
Ihan kohta lähdetään sitä vauvaa katsomaan. :)
 
Olipas se pikkuinen vauva, ikää nyt siis 1vrk :heart: :heart: vaikka neidillä olikin syntymäpaino 4kg, mut kun meidän Albertiin vertaa mitä se on nyt, niin ihan kamalan pieni. Miusta tuntui etten ees osannu sitä sylissä pitää, nopeesti näköjän unohtuu sekin taito, ihan rupesin miettimään että mites päin se nyt pitääkään tuohon sänkyyn laittaa takas jne.. :D
Mut ei tullu sitten minkään näköistä vauvakuumetta, vaikka olikin ihana vaavi, niin iso huokaus tuli että ihanaa, onneksi tuo meidän poitsu ei oo enää niin pieni :)

 
Iltaa!

Täällä taustalla taas tullut notkuttua pitkin päivää, joten jospa jotain vaikka kirjoittaisikin. Laura on nyt oppinut ryömimään, joten heti jos silmä välttää niin on johtoja syömässä tms. luvattomissa puuhissa. Eilen kun otettiin 6 kk kuviakin, niin millään ei olisi paikallaan malttanut pysyä, vaan kokoajan pyöri ympyrää, ryömi tai kääntyili selältä mahalleen ja mahalta selälleen. Päädyttiin nyt ottamaan ensin kuvia mekko päällä kun istuu tuettuna ja leikkii leluilla, sitten perhekuva ja lopuksi vielä perinteisiä vauvakuvia taljan päällä. Kunnon naurukuvia ei kyllä saatu, sen verran jännää salamien räiskyminen oli.
 
Pikaseen minnäi täällä vielä kirjaa..
Pitkästä aikaa tänään käytiin taas kunnon lenkki heittään Lucan kaa rattailla. Oikee nyt jaloissa tuntuu. Huomennakin ois tarkoitus jonkin verran liikkua, mut saa nähä miten onnistuu ku koko poika kööri mukana :D

Tänään Luca sitten tempas ja nous ylös polvilleen ottaen kiinni keittiöntuolin välipuomista. Aikasemmin son noussu tuohon alaportaaseen tukie et tästä se taas lähtee, kohta se kapuaa pitki portaita. Lapsiportti on kyl onneksi asennu takaisin et ei tarvi sitä kyttiä koko aikaa. Yläkertaankin pitäs laittaa et sielläki vois touhuilla enemmän ja poika sais touhuilla.

Meillon parantunu nukkumaan menot sekä yöt tosi paljon ton imetyksen loputtua. Sinänsä iteksee nukahtaa (mä saata loikoilla omassa sängyssä sen aikaa) siellä se ryömii, ähisee, kontallee menee ja nytkyy ja sitten väliin torkahtaa ja sitten lopulta nukahtaa masulleen.

Mutta joo..huomiseen!
 
Iltaa..
Päätinpä minäki tulla tänne ilmottautumaan :D On kyllä lukemassa käynyt ja palstalla ollut mutten ole sitten jaksanut mitään kirjottaa.

Meille ei mitään kummempia, meillä vielä nukkumaan menemiset on yhtä tappelua kun ei meinaa poika sitten millään alkaa nukkumaan, mutta kyllä se sitten pienten huutojen jälkeen nukataa. Alan olla vaan todella väsynyt tuohon hommaan joka päivä. Toivotaan että menisi ohi piakkoin.. Ja olisi kyllä kiva jos poika nukahtas itekseen, mut ei taida vielä olla toivookaan semmosesta.. Ja sitten kun on vielä ongelmana tuo nukahtamismaito joka pitäs kyl pikkuhiljaa saada jotenkin pois, kun se on sitten edessä kuitenkin ja sillon se voi olla vaikeempaa. Kenelläkään jotain keinoa sen suhteen? Välillä kyllä nukahtaa ilman eli ensin juonu maidon sitte touhuu jotain, huutaa ja taas touhuu, kunnes nukahtaa.
Meillä Roopekin jo jonkin aikaa nousut polvilleen ottaen tuolista kiinni tai sitten telkkari tasoon tai johonki muuhun mihkä on ylettynyt, välillä tosin on käynyt hassusti kun ei voimaa kovin ole ja on sitten töksähtänyt nenälleen, mutta silti vaan voimiaan koettelee. =) Tänään Roope sitten otti kiinni sohvasta ja siitä sitten joten kuten itsensä pystyyn nosti, onkohan sitten jo merkkiä siitä että meinaa jo alkaa tukia vasten nousta ja kohta se sitten kävelee tukia vasten. Ai kamala miten tää aika on mennyt nopsaa. Eipä tässä nyt sitten varmaa sen kummempia..
 
Minä täällä taas :wave:
Näin ne vauvat aloittaa tuon liikkumisen eri tahtiin, osa vauvoista jo konttaa ja nousee seisomaan, toiset ei ees vielä ryömi, eikä muutenkaan liiku. Ja kaikkea siltä väliltä. Mut varmasti jokainen lapsi kerkee vielä elämänsä aikana juosta ihan tarpeeks :D

Meillä jatkuu ruoasta nirsoilu. Äsken tosin maistui ihan hyvin kun tein banaani-omenamössöä. Nyt oon ruvennu antamaan jonkun verran kaikenlaisia kasviksia ja hedelmiä yms. tuoreena. On saanu raastettua porkkanaa, omenaa, mössättyä banaania, mansikkaa, tomaatin paloja yms. Sormiruoka ja kaikki raasteet yms uppoaa nyt paljon paremmin mitä purkkiruoat mitä on syöty aimmin, puuron syönti näyttää olevan jätkälle kokemus suoraan helvetistä, vaikka se olikin puuron ystävä jo pari kk, mut nyt tuli stoppi.

Katja ja Albert ensi viikolla 7kk
 
hei...

Mekin täällä tultu ja menty miten sattuu, ja kun mieskin on lomalla, nii meinaa tää palstailukin kärsiä :LOL:

Meillä ei taas mitään ihmeempiä, syöttis käytiin tuossa maanantaina nyt vihdoin ostaan..stokke sit ostettiin, kun Jasu tuntui nii pieneltä noihin muihin..vaikka kyllä mää tuossakin tuen sitä pyyhkeillä vielä :D Siinä sitten ollaan istumista harjoiteltu ja niin kuin muka isotkin poijaat Jasu siinä nököttää ja syö :heart: Sit potta kanssa ostettuun, mut eippä tuo halua siihen mennä. Kun yritin laittaa ja tietty pidin kiinni, niin kauhea itkuhan siittä vaan tuli. No kerkeehän tuota harjoitteleen, onpahan sit valmiina..

Töihin paluusta oli ainaskin ollut puhetta, mää jään hoitovapaalle, ainakin tuonne ens syksyyn..vaikka ei mulla periaatteessa oo työpaikkaa mihin palata, mut hieman puhuttiin alustavasti silloin et pääsen sinne sitten takas, mut senhän näkkee sitten..

Imetyksestä: täyttyypä kokeilla mansikoita, tuleeko sama ilmiö..meillä on taas alkanut tissi hieman paremmin maistumaan jo jonkun aikaa sitten, mut kovasti puree ja leikki, sekä pärryyttelee rinnallakin..välillä tuntuu, et syö vaan pahimpaan nälkään ja sit ei malta enää vaan alkaa leikkimään.

Meillä ei edelleenkään ryömitä eteenpäin, mutta kovasti koittaa konttaan lähteä ja tosiaan kokoajan kauemmin jaksaa itteään siinä keikuttaa..mut ei tosiaan tarttis kiirettä pitää..kun paljon on meilläkin näitä kiinnostavia kiellettyjä paikkoja/laitteita :LOL:
Meillä muuten aloitettiin lihat nyt sitten ja tuntuu niinkuin vatsa ei enää toimis yhtäpaljon kuin ennen, kuiten joka päivä toimii, mut siis ei niin usein. Annan kyllä aina aamupuuron sekaan luumua...

Emmalle paranemisia!

Toivoottavasti Katjan pojan rukahalut paranee...

Piku ja Jasu
 
Iltaa!

Nostetaanpa vähän tätä meidän pinoa, niin ei ainakaan toiselle sivulle pudota. Meillä Laura otti taas 21.00-21.30 päiväunet, eikä sitten millään suostunut unia jatkamaan, joten nyt vielä sitten valvoo... Päiväunet meni tänään taas ihan sekasin, kun miehen vanhemmilla kävästiin. Sinne on just sen verran matkaa että aina ehtii siinä nukahtaa mutta unet jää liian lyhyiksi, joten loppupäivä menee sit sekasin. Oisko kellään ideoita? Näillä bensanhinnoilla kun ei kauheesti raaskis ylimääräistäkään ajella...

Meillä jatketaan syömisharjoitteluja, päärynä ei ole suurta suosiota saanut huomenna koitetaan jos banaani maistuis paremmin. Maissinaksuja tyttö kyllä innolla mussuttaa.

Töihinpaluusta: mulla ois työpaikka oottamassa, mutta aattelin olla hoitovapaalla ainaski syksyyn -09 asti. Muutoinki onnistuin nyt heinäkuun alussa valmistumaan (opinnot oli muutaman vuoden ollut tauolla), joten haluaisin ettii oman alan töitä. Mutta jos mitään ei löydy niin pakkohan tuohon vanhaan on sit palata.

Maija ja Yökyöpeli 6 kk
 
Perjantaita kaikille.... :)

meillä on nyt muutama päivä käännytty suvereenisti itse masulleen aina lähes heti kun selälleen laittaa.... aamu yöllä kun herää syömään niin tarvii tarkastaa mihin suuntaan pulloo tarjoo kun monesti on jalat pää puolessa...... =) ... niin meillä syödään meilkein kaik ruuat siis pullosta jotakin lusikalla mut pullo helpompi vielä..... isompien kanssa on liikaa tekemistä ja Iidaa kiinostaa enemmän veljien ja siskon seuraaminen kun lusika leikit....

Töihin paluu oi tarkotus katsastaa löytyskös lähempää töitä samalta firmalta missä nyt oon ettei helsinkiin tarttis lähtee töihin.... siis jos tammi kuussa pääsis alotteleen

meillä on imetys loppunu aikaasitten huhti touko kuun vaihteessa ol sitkee korvapöpö ja kaks kuurii piti syödä siihen loppu tissittely kokonaan men buranaa siihen mallii 2400mg päivä...
niin eihän meillä loppussa ollukkaan kuin yö tissi käytössä joten se oli kivutontakin jo....


tutti meillä ei tuutia huoli kuin harvoi paremminkin leikkii sillä kuin imee sitä.... :D



B) B) B) kesä terkuin.. :flower: ... pikkueppu ja pesue B)

ps. taitaa meilläkin olla syntymä päivä idalla tänään eli 6kk täynnä :heart:
 
saaru tai joku muu voiskos avata uuden tammi ketjun....

kauhee hakee mihin asti on lukenut kun jostain syystä tänne sivustolle on vaikee päästä :headwall: ainakin useimmiten niin ois helpompi taas hakee aiheet äsken lueskelin ainakin 8 sivuu...... ääh nyt vaan harmittaa kun ei pääse tänne lukeen ihanien ihmisten juttuja.... :headwall: =) =) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
saaru tai joku muu voiskos avata uuden tammi ketjun....

kauhee hakee mihin asti on lukenut kun jostain syystä tänne sivustolle on vaikee päästä :headwall: ainakin useimmiten niin ois helpompi taas hakee aiheet äsken lueskelin ainakin 8 sivuu...... ääh nyt vaan harmittaa kun ei pääse tänne lukeen ihanien ihmisten juttuja.... :headwall: =) =) =)
Minäpä pistän uutta ketjua tuleen :saint: Minäki aikasemmin mietin jo uutta ketjua, mutta sitten tänne tuli niin ihania kuvia niin en raaskinu :ashamed:
 

Yhteistyössä