****Tammivauvat2008****vol.4

:hug: kaikille väsymyksessä jaksamiseen.

Meillä pojalle kuumetta noussu, vai lämpöäkö tuo vielä on vaan, 38.6 oli pepusta mitattaessa...
Viime yönä valvoskeltiin sellanen reilu tunnin pätkä, muutoin nukuttiin ihan ok, nokka on tukossa, että kun tippoja saa laitettua, ja nenu aukee ni sitten on huomattavasti hänellä helpompi olla ja pystyy nukkuunkin.

Mä sain nyt noi kotihoidontuki laput ja niitä katselen tässä, pitäs ne heti täyttää ja viedä kelaan, jos sais siihen lokakuun lopulle sit rahat kun muuten tulee aika pitkä väli rahoille..

Molemmat puntit on pojan haalarista nyt valmiit, että nyt näyttäs hyvältä et tuo joskus valmistuu :LOL:

Leivo reilusti herkkuja Afu ni jää sit paljon kaikkee rääppiäisiin :p :LOL:

-c-
 
Katja:me saatiin ohjeeksi se että itkua kuulostellaan aina eka 10 min ennekuin mennään luokse eli lapsi on yksin huoneessa nukahtamisen ajan.Jos itku "hysteeristä" tai muuten voimakasta otetaan syliin ja rauhoitellaan muussa huonessa kun nukkumahuoneessa eli esim.vie olohuoneeseen ja vaikka tuijotatte ikkunasta ulos.Rauhoittamisen tulee olla mahdollisimman tylsää eli ei keinutusta tai muuta liikettä.Sit kun rauhoittunut niin viedään omaan sänkyyn ja lähdetään pois.Ja kun ja jos lapsi aloittaa taas itkemisen niin jälleen odotetaan se 10 min ennekuin mennään luokse.
Se on muuten pitkä aika...
Mä en kans nyt tiedä mitä teen Ellin kanssa.Haluisin että rauhoittuu pehmeemmällä keinolla.Mä nyt viime yönä lopetin yösyötöt ja siihen terkkari sanoi että vettä voi tarjoilla jos epäilee janoa tms.
Ja mikä tärkeintä, kun aloittaa uniloulun niin lapsen oltava ehdottomasti terve.
Meillä pientä nuhaa ja siksi en ole vielä aloittanut.Enkä tiedä teenkä noilla ohjeilla ollenkaan...Mä yritän vielä sitä tassutusta mitä olen tähän asti tehnyt.
Meille ehdotettiin sitäkin että siirtäisin ellin hennan kanssa samaan huoneeseen jo nyt.Mitä mä siitä hyödyn jos joudun sata kertaa siellä ramppaamaan?ehkä mä nyt vielä odotan ihmettä.



 
HeMa: Tuo 10min on oikeesti ihan järkyttävän pitkä aika :| Ja toisekseen, Albert on ollu jo yli 1½kk räkäinen, ja nyt näyttää taas että räkä valuu enempi mitä muutama päivä sitten, eli saa nyt nähdä milloin se ees parantuu kunnolla, sit varmaan alkaakin taas uusi tauti. Meillä meni tassuttelut hienosti 5-6kk ikässä, mut enää se ei tehoa ollenkaan.Kahtoo nyt että miten käy kunhan Aape ees parantuis ekaks...
Miekin mietin tuota eri huoneeseen siirämistä, että mitenhän toimis, kun meilläkin nuo yöriekkumiset on osaksi sitäkin, että Aape puoliunessa ulisee, niin jos se olis omassa huoneessa, niin ne pienimmät ulinat jäis multa varmasti kuulematta ja saisin ehkä nukutuksi vähän enempi. Mut kun en saa ees Aapea omaan sänkyyn nukahtamaan, kun se kääntyy heti siinä mahalleen ja ryömii sänkyä ympäri, pitäisköhän se narulla sitoa siihen kiinni :kieh: (tätä en sit ihan tosissani sanonu, jos joku niin luuli :D )

Mut nyt mie lähden mammuttimarkkinoille :wave:
 
Katja:Teillä siis ihan sama tilanne kun meillä.2kk sitten Elli rauhoittui tassuttamalla tosi hyvin ja viimeistään sit mahalleen yleensä nukahti josta käänsin selälleen kun nukkui sikeesti.
Meillä hampaat ja nuhat ja liikkeelle lähtö sotkee niin pahasti yöt että ei tässä auta kun aika ja se että vaan yrittää kestää.
Maijalla on se kirja jossa näitä pehmeitä keinoja on neuvottu useita kappaleita.
neuvolasta tuntuvat aina antavan sen tiukimman ohjeen ja "koulumaisuuden".Minä kiitin terkkaa ohjeista mutta kyllä musta tuntuu että mä vaan sitkeesti vielä odotan.Kun nyt edes saisin pidettyä tuon tissin piilossa yöllä....Vaikka Elli onkin osoittanut jo pitkään että se lopettaa sen itse kun on valmis niin pakko kokeilla edes tätä.
Sit se ehdotti mulle että vien Ellin yöksi isovanhemmille tai jonnekin ja ei sit oikein ymmärtänyt kun sanoin etten halua..kai mä en sit ole tarpeeksi väsy mutta itsestä se ei ole edes vaihtoehto.

Jaksuja kaikille muille sairaille ja valvojille!


 
Joo aivan, kun taas osais lukea ja vielä ymmärtäiskin lukemansa :LOL:

Mä toivon, että teilläHema tosiaan rauhoittuu nuo yöt maidottomalla linjalla. Mjusta tuntu, että meillä se ainkin tepsi. Tuleehan näitä rauhattomia öitä väliin, mutta yleisesti ottaen rauhoittui. Tsemppiä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Ööh siis miksei Katja Alape saisi kääntyä mahalleen?

Kysyy tyhmä :ashamed:
Joo, siis ilmanmuuta sais kääntyä mahalleen ja nukkua mahalleen, mutta kun siinä käy niin että kun se ei nukahda mahalleen millään. Eli kun yritän nukuttaa, niin kääntyy mahalleen, ja se on sit menoa..eli tutkimusmatkailee ympäri sänkyä niin kauan ennen kuin käännän sen takaisin selälleen, ja taas se sit kääntyy mahalleen jne... Niin siks nukkuu vieressä, kun siinä se on helppo pitää kainalossa paikoilleen, mut sit jos lasketan sen pinnasängyn pohjalle, niin tuo pinnasängyssä ympäriinsä ryömiminen alkaa.

HeMa: Joo, en minäkään kehtais mihinkään yöks viedä sen takia että joku muu "opettais" sen nukkumaan yöt, esim. mun äiti on kyllä saanu aikanaan 5:n lapsen kans valvoa öitä ihan tarpeeks, etten todellakaan edes kehtais.
 
Iltoja naiset!
Nanu nukkuu ja keittelen tässä samalla koirille puuroa.Kyllä,meidän koirat syö välillä puuroa. :D
Tyttö on ollut ihan tajuttoman kiukkunen tänään.Hammas varmaan kipee ja kuumetta tuntu olevan.Mittaria en löytönyt mistään,mutta likka oli melkonen patteri.Laitoin yöksi supon,niin saa reppana nukuttua vähän paremmin. :/ Kamalaa kun pieni on kipeenä,tulee niin avuton olo...
Mulla myös vielä flunssa ja kuume jatkuu.Toivotaan,että lääke alkaa purra parin päivän sisään..

Cattien pojalle pikaista paranemista. :hug:

HeMa:Minustakin toi 10minsaa kuulostaa tosi pitkältä ajalta.Minäkään en raaskis niin pitkään huudattaa.Jospa löytäisit jonkun keinot öitä rauhottamaan..Jaksamista!

Katja:Aapelle myös paranemisia.Mulla tulee kans helposti ne pikkuvauva-ajat mieleen jos Nanu kovin kitisee.Ja se alkaa masentaa mua heti. :| Miten teillä on nyt ilta menny,saitko pojan suosiolla nukkumaan? :hug:

Tsemppiä vielä muillekin valvojille ja pikkupotilaille.. :wave:

Taidan siirtyä BB:n pariin,jos saan takamukseni irti tästä penkistä.. :whistle:

Vilunen Vattu&Nuhanen Nanu
 
Hei kaikki!
Kiitos halauksista ja tuestanne. :heart: Pikaisesti kuulumisia. Esikoinen edelleen todella kipeä ja syöminen melkein mahdotonta... Onneksi sentään saan vähän juotettua ja jotain kylmää syötettyä (lue:jäätelöä ;) ) Tulokset tulee vasta maanantaina, ja tosiaan voi olla jotain vakavaa, mutta toivottavasti vaan joku tulehdus... Itsellä ihan avuton olo kun ei voi toista auttaa! :'( Kamalat kivut eikä lääkkeet auta.
Villivattu: pikaista paranemista teille! :hug:
Katja: sanos nyt sille AApelle, että on kiusannut äitiä jo ihan tarpeeksi! ;) Ei vaan, kuulostaa tosi raskaalta! Kovasti vaan jaksuja! :hug: Vai pitäiskö sun ihan viedä lääkäriin ja sanoa, että tutkikaa tää lapsi kunnolla, kun tää vaan itkee kuukaudesta toiseen? Jos sittenkin löytyis joku allergia tmv? Tai jos sais jotain vinkkejä...
HeMa: Sulla myöskin raskasta! Ei kuulosta yhtään kivalta, en kyllä ymmärrä miten jaksat... Kovasti jaksuja! :hug:
Cattien pojalle pikaista paranemista! :hug:
JASULLE ONNEA!!! :flower: :heart:
No, kerron lisää esikoisen tilanteesta kun jotain tiiän.
Nyt nukkumaan.
Neamma ja rakkaat tytöt :heart:
 
Iltaa kaikille!

Täällä on nyt yksi tooooosi väsy äiti. Tämä väsymys on tosin itse aiheutettua ja muuten ollut niin kiva päivä! Eli eilen nukkumaan meno venyi aamun pikkutunneille ja tänän oli kello ennen puoli kuutta herättämässä. Kolmisen tuntia taisin ehtiä nukkua :kieh:

Tänään sitten koko päivä oltu liikenteessä, eli Tallinnan reissu tehtiin. Upea ilma oli, aurinko paistoi ja mukavan tyyntä. Tallinnassa kierreltiin kauppoja nelisen tuntia ja sitten kotimatkalle. Käytiin Lauralle pallomeri näyttämässä, kovasti oli ihmeissään ja pitihän sitä Dannyn keikkaakin kurkata :LOL: Illallinen syötiin seisovassa pöydässä, hyvää oli ja liikaa tuli syötyä. Reissu oli Laurallekkin rankka, pikkasen meni ruoka-ajat sekasin, ja päiväunet monessa pienessä pätkässä. Saa nähä kuin tuo kauhea hulina ja vilinä nyt yöunissa näkyy.

Nyt nukkuu, aamulla koitan kattoo tuliko tästä tekstistä ees lukukelposta ku silmät ristissä kirjottelen, vaan poiskaan en osannut pysyä, pakko oli tulla kattoo miten teidän päivä on mennyt.

 
Huomenia hei!
Eilinen meni taas hujauksessa. Sitten oli taas touhua ja SIIIIIIIIVOAMISTA :kieh: mua niin alkaa kyrsimään tämä siivous ja siivous ja siivous. Sama siivo koko ajan vaikka kuin järkkää ja siivoo :headwall: Sitten vielä kauppareissu piti eilen vääntää.

Viime yö meni ihan hassusti. Iltahommat meni ensinnäki ihan höpöksi. Minä ku olin kaupassa ja mies teki iltapuurot yms Lucan kaa. Eihän Luca ollu muutaku huuta, maitoo oli menny, mut ei puuroo. Noo, mä sitten sain käydä nukuttamassa Lucan ilman maitopulloa, ku oli vetässy varmaa 2 desii hetkeä aikasemmin. Mut hyvin nukahti ei siin mitää.
Yöllä sitten sai pari kauhiaa itkuhepulia, ei silittelyt eikä syli auttanu. Hain sitten maitoo, niin pari hörppyä otti ja soli siinä, ei kelvannutkaa. 2kertaa siis näin, maitoa ei menny yöllä siis ku varmaa 50ml, jos etes sitä. Aamulla sitten herättiinkin höpöttään 6 aikaa, ja enne 7 annoin maitoo et jaksaa puurolle odottaa.
Pitääkin muuten nyt alkaa tekemään niin päin miehen kaa et se tekee iltahommat Lucan kaa ja mä isompien. Pitäähän sen Lucankin tottuu isin kaa iltahommat tekemään, kohtahan mä illat oon sitten aina poes..

Mutta joo, kauhiasti jaksuja sairastaville ja yökukkujille, toivotaan että vkl tuo kaikille helpotusta :hug: Täälläkin aika raskas viikko takana, puolikuntosena ja mies joka pvä jossain riekkumassa(oikeesti tärkeitä juttuja hoitamassa ylityöt, pankkiasiat yms) ja päivät venyneet. Nyt onneksi vkl vapaa, mut huomenna taas lento, ku isommilla pojilla alkaa jääkikekko :heart:

mut nyt puurolle ja heittää eskari-kerho reissuu..
:wave:
 
Huomenta :wave:

Heräsin tänään jo klo 7 enkä sitten saanut enää nukuttua kun mieskin heräs töihin. Tyttö siis vielä nukkumassa, herää varmaankin joskus ysin aikoihin. Saa nähdä miten iltapäivällä kostautuu tää mun omaehtoinen herääminen aamulla |O . Ensimmäiset leipomukset aloitetaan kun tyttö herääpi uniltaan. Olis tarkoitus tehdä mutakakkua ja turkinpippurimarenkeja.

Paranemista Cattien pojalle :hug: . Siitä tulikin mieleen, että mistä mittaatte lämmön? Itse olen sitä mieltä että näin pieniltä tulee mitata pepusta, koska esim. korvakuumemittarit näyttävät helposti vääriä lukemia (omassa työssäni olen sen todennut).

Mä taidankin mennä katsomaan eilistä bb:tä nauhalta. Nauhottava digiboxi on kyllä kiva keksintö, varsinkaan jos ei jaksa valvoa :whistle:

kokkaileva Afu
 
Huomenta. Taidan jo jättää välistä kertomisen että miten meil meni yö, tiiätte varmaan jo ilman kertomistakin :kieh: Ja mikä "parasta", niin siinä vaiheessa kun Albert oli huutanu klo 01-02.30 putkeen, niin mies ihan skitsona kun ei saa nukutuksi, kun sillä aikanen herätys aamulla (joutui menemään jo viideksi töihin) ja sit lopulta mies tuumaa, ainiin, unohdin vaihtaaa Albertilta vaipan illalla |O |O Passitin sen sit vaipanvaihtoon keskellä yötä, ja se vaippa painoikin varmaan 3kg, kun mie olin vaihtanu vaipan viimeks joksus iltapäivällä 4 aikoihin. Miehet miehet :headwall: :headwall: Se siis hoiti iltahommat eilen, ja laittoi Albertin nukkumaan, niin ilmanmuuta olis pitäny muistaa vaippakin vaihtaa.
Siitä sitten kamala huuto ja tappelu keskellä yötä. Meillä rupeaa välejä kiristämään ihan urakalla kyllä tämä Allbertin ainainen tyytymättömyys.. :/

Riitelettekö te muut paljon??

Afu: Pyllystä mitataan kuume.

Nyt hommille :wave:
 
Päivää kaikille. Toivottavasti pääsen teidän mukaan vielä, vaikka en olekaan ollut alusta asti mukana. Minulla on tammikuussa syntyneet vauvat. Äitiystäviä ei ole, joten samanhenkisten kanssa ajatustenvaihto tuntuisi mukavalta. :xmas: Vauvat ovat 24.1 syntyneet. Eli pian jo 8 kk. Tyttö ja poika. Kaksinkappalein siis :LOL: mutta yhtä lailla he kehittyvät kun muutkin vauvat. Yksilöinä jne. =)
 
Huomenta!

Tervetuloa vaan mukaan Tonttuliinu, toki "pääset mukaan", kiva vaan kun tulee lisää porukkaa matkaan mukaan. Ja sullahan on ihan kaksinverroin meidän kanssa jaettavaa, kun on kaksi pientä!

Afun Roosa se nukkuu pitkälle aamuun. Se on tietty hyvä niin jaksaa valloittaa hymyllään sitten taas tänäänkin jokaisen vastaantulijan! Mulla on nykyisin toi omatekoinen herätyskello, joka herättää joka aamu kuuden jälkeen :kieh: No eikös nämä aamu-unet ala pidentymään viimeistään murrosiässä!

Nyt poitsu on jo ekoilla päikkäreillään. Itse ei vaan osaa mennä lepäämään tässä vaiheessa päivää.

Katja Albertin yöllisetpuuhat kuulostaa tutuilta, jaksamista sulle =)


Joku päivä oli puhetta hampaiden harjauksesta, meillä pestään pojan hampaat aamun illoin ja ihan pelkällä vedellä. Poika tykkää siitä puuhasta.

Lämmön olen pojalta mitannut pepusta. Korvamittareista mulla kans vähän huonoja kokemuksia.

Niin ja meillä kyllä kans on ruokapöydässä välillä kaikennäköistä viihdykettä pojalle ruokailun ajaksi. Nyt on vihdoin tullut käyttöä kaikille Tupperwaren pikkutavaroille, joita on saanut kutsuilta lahjaksi osallistumisesta :D Niille on löytynyt vallan hyvä käyttötarkoitus =)

Tänään mennään miehen kans elokuviin, jee!

Nyt perunoiden pariin

:wave:
 
Tonttuliinu: Tervetuloa mukaan!! :)
Täällä ei muita kaksosten äitejä tässä pinossa olekaan, kertoile ihmeessä miten teil on menny..kuinka oot pärjänny kahden vauvan kans jne..? :) Itsestä kuulostaa ihan hurjalle että kaksoset olis :D
 
Tervetuloa Tonttuliinu!Täällä meillä hyvä porukka koossa ja ajtustenvaihto on hyvinkin vilkasta ja purnatakin saa.
Mä en kans jaksa raportoida enää mitään meidän öistä kun nehän menee aina jollain lailla persiilleen ja eilen sit kaivoin tissin 4 aikaan esille kun huudettu oli 2 tuntia.Mulla ei pinna enää kestänyt ja mielummin annoin tissiä kun kuuntelin huutoa.Sillä sit nukuttiin historiallisesti melkein puol 9 asti :wave: että vaikka valvottiin niin sain nukuttua univelat samantien pois..
Esikoinen aikanaan luopui tisusta vasta 10kk iässä ja voi olla et mäkin maitoa tarjoilen vielä jonkin aikaa.ei jaksa valvoa mokoman takia jos sillä lapsi nukkuu.

Tänään mies tulee kotiin ja kaveri tulee kohat kylään että pitäis kai pukea ulkovaatteet päälle ja lähtee ulos!
 
Kiitos vaan :hug: Sitä tuntee olevansa välillä ihan kummajainen, kun kävelee ulkona kaksoskärryjen kanssa, ja kun ei oo yhtä vauvaa vaan 2. Taidan uskaltaa täällä nimetkin paljastaa, kun muutkin näyttää kirjottelevan nimillä. Pinja siis on tämä neiti. Ottaa konttausasentoa kovasti, ja touhuaa ja häärää enemmän kun veljensä Kasimir. Kasimir viihtyy mahallaan eikä ksuheesti vaihtele paikkaa. Se mielummin tykkää, että lelut annetaan sille viereen. :) Pinja yllätti eilen avaamalla kirjahyllyn alakaapin. Laitoin nyt lelulaatikon siihen eteen, peittää samalla myös dvd laittimet. ;) Kasimirilla on hampaita alhaalla 2 ja ylhäällä..hmm..yksi tullut kokonaan ja kahta tekee nyt yhtäaikaa. Joten on ollut huonolla tuulella. Yöt nukkuvat suhteellisen hyvin, jos ei mitään vaivaa ole. Nyt on sellaista vaihetta kyllä, että eilenkin puoli 10 siellä huudeltiin ja höpöteltiin. Taitaa olla tämä pian 8 kuukauden ikä sellaista kehitysvaihetta. Eroahdistusta on myös molemmilla. Minä itse olen toisinaan tosi väsynyt, toisinaan kaikki menee enemmän "putkeen" ja saa taas voimia lisää jaksaa arkea. Luen tämän teidän ketjun alusta kun ennätän. =)
 
HeMa: Mulla ei oo ees mitään yritystä päästä aamuyön maitopullollisesta eroon, juokoot vaikka kouluikään asti sen maidon, jos huvittaa :LOL: Eli kertoillaan sit kun meillä on yöt menny hyvin, turhaa sitä samoja juttuja joka aamu kirjoittaa. Paitsi saatetaan kyl sitten olla jo tuolla kouluikäiset pinossa kun tulee mun kirjoitus, että "Albert 7v nukkui ensimmäistä kertaa yön kokonaan heräämättä, ja lähti reippaasti kouluun" :LOL: :LOL: :LOL:

Tonttuliinu: Voin kyllä vaan kuvitella sun väsymyksen mitä on toisinaan, kyllähän se kuitenkin ihan varmasti teettää niin paljon enemmän "työtä", kun onkin 2 vauvaa, vaikka olisivatkin suht tyytyväisiä, niin vie kaikki vauvan perustarpeiden tyydyttämiset jo niin paljon aikaa, kaksinkappalein kaikki hommat..huh :D Täytyy kyl nostaa hattua sulle :flower:
 
Heissan mammat!!

Tervetuloa joukkoomme tonttuliinu, kyllähän tänne mahtuu :D

Nyt paljon voimia katjalle ja hemalle, teijän pitäs kyl nyt saada joku irtiotto tosta arjesta ja vähän omaa aikaa kun teillä raskasta on!!!

Meillä kanssa noi yöt menee vielki ihan vituiks ja alkaa täs itekki olla ihan loppu, mut jaksettava on. Meillä roope on yötki viel pullolla. siis saa varmaan kerran pari maitoo yöllä ja en jaksa sen kanssa stressaa yhtään. jos haluaa juoda niin juokoon.

ja pepusta mittaan kuumeen jos tarpeen, tosin meil ei oo kertaakaa oo kuumetta ollu..

Mitäs vkonloppu suunnitelmia teil on??
 
Huomenia täältäkin, ehdimpäs minäkin tänne ilmoittautumaan nyt kun sain poitsun päikyille.

Villivatulle ja Nanulle paranemisia :hug: Toivottavasti sulla lääke alkaa pureen ja ei vain "tartu" tyttöön flunssa, ja johtuis kuume vain hampaista. Vai syö teillä koirat puuroa, mulla iski kauhea ikävä sitä meidän rakkikoiraa :heart: kun puhuit teidän koirista. Milloinhan sitä tohtis mennä katsomaan..Jotain 2-3kk sitten annettiin se pois. Vaikka kyllä siinä varmaan sitten sydän särkyy kun sen näkee ja tulee vielä kovempi ikävä ja halu otta se matkaan :/

Cattie Pojalle myös paranemisia :hug:

Kiva että tulit Neamma vähän kertomaan kuulumisia, kun ootte kyllä niin olleet mun mielessä :hug: Kyl täällä on jo sen verran pitkään kirjoiteltu ja jaettu "ilot ja surut" että ihan aidosti on aina hengessä mukana niin hyvässä kuin pahassakin...Mut hyvä että tyttö syö edes sitten jätskiä vaikka, jos ei muuta saa syötyä :hug: Koittakaa jaksaa.

Tervetuloa Tonttuliinu :wave: :hug: Jos haluat niin kertoile vähän teidän syntymämittoja, millä viikolla, ja miten kasvua nyttemmin on tullut. On kiva aina kuullut miten muiden vauvelit kasvaa ja kehittyy. Meillä ei tosiaan oo täällä yhtään kaksosten äitiä tietääkseni ja kiva kuulla minkälaista arki on teillä.. On sulla varmaan ihan sananmukaisesti ollut kädet täynnä töitä :D Mut siis hatunnosto myös minulta :flower: Hienosti näytät "jaksavan"

Meillä taas hyvä yö takana, jatkuis tälläisena. Jasu on nyt sitten tällä viikolla jättänyt "aamumaidot" 5-6.30 väliin ja nukkunut suoraan sinne 8-9 tänään herättiin 8.45 tai ainakin silloin minä kuulin et poitsu on herännyt :D 6 aikaan kyl vissiin vähän kuului jotain kitinää sängystä, mut kun ei kunnolla itkenyt niin en mennyt edes tuttia antamaan, niin sinne sit rauhoittu ittekseen nukkumaan. Meillä kyllä tuntui olevan aika ratkaiseva juttu tuo omaan huoneeseen siirtyminen...
Mut illalla meillä on poika alkanut itkeskelemään. ja en oikein tiiä että onko väsy kun välillä sit kuulostaa niinkuin ois sellaista kipu itkua :( Mut hankalaa kun ei tosiaan toinen osaa sanoa et mihin käy ja äitee ei osaa auttaa :ashamed: Mut yleensä sit kun sänkyyn kuiten pääsee laittaa nukkuu, paitti eilen kävin 4 kertaa tuttia laittaa. Hampaita tai mahaa veikkaan , mut kun en tiiä :snotty:

Juup mut nyt taustalle, ja hommaileen :wave:

MUOKS. ainiin ja Afu pyllystä meillä mitataan kuume, kunjust ollaan luettu et esim. se korvamittari ei oiskaan niin hyvä...

Piku ja Jasu
 
Kiitos vaan Katja87 ja Piku81. =) Minäpä kirjottelen heti, kun täällä on juuri päiväunet menossa, ja on aikaa ;) Eli he ovat ihan spontaanisti tulleet kaksoset. Molemmilla oli oma istukka ja suonikalvot. Leikkauksessa kuitenkin istukka oli yhdistynyt. He olivat poikkitilassa joten päädyttiin suunniteltuun sektioon raskausviikolla 38+2. Pinjalla oli paino 2895 ja pituus 50. Kasimirilla paino 2700 ja pituus 47. 24.1 2008 siis syntyivät. Kasimir pääsi vierihoitoon heti, mutta Pinjalla oli hengitystaukoilua ja laiskaa hengitystä, joten hän oli tarkkailussa yhteensä 11 päivää sairaalassa. Pojan kanssa kotiuduttiin kolmantena päivänä leikkauksesta. Imetykset meillä ei sujunut kovin hyvin ollenkaan. Saivat alusta asti lisämaitoa, mutta imetin kyllä osaksi melko pitkään. 4 kk ikään n. Enimmät määrät joivat kuitenkin korviketta. Vähän harmittaa, ettei imetys onnistunut paremmin, mutta jaksamisen rajat tuli vastaan. Ai niin tän hetken painot, 7 kk neuvolassa oli siis Pinja:7600 ja 67.1 cm. Kasimir: 7210 ja 67.4 cm. Nyt on siten vajaa 2 viikkoa 8 kk ikään. Niin se aika menee nopeasti. Apua tulipas kirjoteltua pitkästi :xmas:
 
Tervetuloa Tonttuliini :flower: Toki tänne lasten nimet voi kertoa, tuskin siitä tiedosta kukaan hyötyy mitenkään. Niin tai no, mun serkku tunnisti mut täältä pojan nimen perusteella :whistle:

Mikähän tuska-aalto täällä on menossa, kun yksi jos toinenkin on hätää kärsimässä :( Toivotaan nyt parempia päivä kaikille niitä tarvitseville :hug:

Afu. Pyllystä ollaan mitattu kuume.

Riitelystä. Meillä on pientä nahistelua jatkuvasti.. Varsinaisesta riitelystä onkin jo aikaa. Mun viimeisimmästä sekarikohtauksestakin on hyvä tovi :whistle: Mä oon aikas temperamenttinen, piikittelevä ja suorasukainen niin mikään rauhan tyyssija meidän koti ei voi olla :LOL:

Oon tässä nyt tehnyt pipoja. Mulla ei tietenkään ole sitten 4mm pyöröpuikkoja joten semmotteet sitten tarttis käydä ostamassa. Sampo on nukkumassa ja noi päikkäriajat oon vaan kutonut, ihan kummallista tehdä jotain muuta :eek: Pari vaippaa tein tossa, söin aamupalaa, luin roskalehteä, nyt oon koneella.. Pakko saada ne puikot ja äkkiä! :LOL:

Sampo lähti tänään vähän liikkeelle. Pyörii edelleen, mut nyt pakittaa jonkun verran. Ensin oli mun krokotiilikukan kimpussa ja vedin sen sitten pois siitä. Eipä aikaakaan, kun se oli käymässä peikonlehden kimppuun, vedin sitten siitäkin pois. Sampo ei oikein tykännyt hänen majesteettinsa asioihin puuttumiseen ja alkoi huutaa ja sätkiä :snotty:

Meidän oli tarkoitus mennä alle 1-vuotiaille tarkoitettuun perhekerhoon tänään, mut ei siitä mitään tullut, kun Sampo halusi päikkäreille jo ennen kymmentä. Kerho olisi ollut klo 10-12. Antakaas joku vinkkiä miten aamu-unet saisi venytettyä vaikka yhdeksään niin Sampo ei vaatisi päikkäreille n. 10 aikaan. Sampo menee siis nukkumaan ehtoosti n.20.30, joskus saa sen venytettyä klo 21.. Sitten herää klo 6.00-7.30. Myöhemmät päikkärit helpottaisi muutenkin meidän menoja :snotty:
 

Yhteistyössä