**Tammivauvat2008**vol.6

*Tammivauvat 2008*


varaslähdöllä marraskuussa syntyneet (tammikuiset)

10.11

Pikkupeikko85, (rv 31+1),POIKA 1210g ja 38,5cm

joulukuussa syntyneet (tammikuiset)

22.12

Saapasjalkakissa, POIKA (rv 37+5), 3160g, 51cm
anskuliini1POIKA (rv 38), 3500g, 50cm

25.12

Lellu1, POIKA (rv38+2), 3880g, 50cm, py 35,5cm

tammikuussa syntyneet:

1.1

minimi (rv 41+1) TYTTÖ 3250g, 50cm, 33cm
Ellatje TYTTÖ 2720g, 49cm

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
glaudia klo 5.59(rv 39+0), POIKA 2940g, 49cm, 34cm
PrincessOfAcco klo16.40(rv 39+6), POIKA 2990g, 48cm

3.1

memmu89 klo1.47, TYTTÖ 3265g, 48cm
Pore71 klo7.46(rv 39+4) TYTTÖ 3400g, 49cm, 33,5cm
carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

4.1

mamelimuu klo14.13(rv37+6)TYTTÖ 3640g, 51cm, 36,5cm
Soikku76 klo2.08(rv38) POIKA 3930g, 51,5cm
Kotiäiti-88 klo10.37(rv 37+1) POIKA 4710g, 52cm
uutukainen TYTTÖ

5.1

qwerko klo3.05(rv38+5) POIKA 3270g, 50cm

6.1

Maiskis75 klo 11.12 TYTTÖ 3815g, 52cm


8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm
NuoriMuori klo9.40, TYTTÖ 3990g

10.1

Estu klo13.28(41+6), TYTTÖ 4120g, 51,5cm, 36cm
Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm
JonnaP klo16.43 (rv40+0) POIKA 3900 g, 51 cm



11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm
maya-78 klo10.32(rv38+5) POIKA 3246g, 50cm, 35cm

13.1

Jimena klo14.05(rv41+1) TYTTÖ 3835g, 52cm, 35,5cm
josefiina klo10.13(rv 39+3) TYTTÖ
Helluska POIKA.. 52,5cm
säihky74 TYTTÖ

14.1

äitix4(rv41+2)POIKA 3500g, 53cm
Hokkis klo8.45(rv41+1) POIKA 4000g, 52cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm
Tere69 klo8.54 POIKA 3300g, 52cm

17.1

Nuuskis klo4.47(rv42+1) POIKA 3960g, 54cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Papu76 klo9.04(rv40+5)POIKA 3380g, 51cm, 33,5cm
Kide POIKA
Äiti2008 POIKA 4700g, 55cm

19.1

Katia79 (rv38+5) POIKA 3882g, 52cm
NatuSan klo14.15(rv42+4) POIKA 3960g, 52cm

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

21.1

wilsson klo10.50(rv 38+6) TYTTÖ 2700g, 48cm

22.1

Ada-08 klo10.45(rv 39+0) TYTTÖ 3420g, 48cm
MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm
raksunaksu (rv40+2) TYTTÖ 3490g, 50cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm
Bamboo81(rv 42) POIKA 3800g, 53cm, 36cm

24.1

dinomamma klo21.19(rv41+4) TYTTÖ 3820g, 51cm, 35cm
Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm
Effy klo18.07 POIKA(40+3)3755g, 52cm
Tonttuliinu(38+2) TYTTÖ 2895g, 50cm
POIKA 2700g, 47cm


25.1

pikkueppu klo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm
Justus33 POIKA

27.1

Ninnu80 TYTTÖ
Suny POIKA 3785g, 51,5cm, 36cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm
ärris TYTTÖ 2900g, 48,5cm, 34,5cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

31.1

papunen TYTTÖ


helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

10.2

mirkkuli klo23.14(rv41+4) TYTTÖ 3955g, 51,5cm, 35cm
kotikurppa (rv41+6) TYTTÖ 3700g, 48cm

12.2

Blanca klo8.46(rv 41+5) POIKA 3570g, 52cm



Edelliseen jutusteluun..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1166068

vol2 löytyy:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1047018

vol3..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1114784

vol.4
http://kaksplus.fi/keskustelu/t937158

vol.5
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1134766


 
Kiitos uudesta pinosta. :flower:

Mä nyt sotken näitä odotusjuttuja tännekin, mutta kertokaas mulle että mitä liikuntaa uskaltaa raskausaikana harrastaa? :ashamed: Tänään ois vauvajumppa poitsun kanssa ja kaverin kanssa ollaan muutama kerta käyty body pumpissa, vasta aloitettiin toi harrastus mutten tiedä uskallanko enää lähteä kun kuitenkin kyseessä tosi rankka tunti painojen kanssa..

Viikkoja 5+5 eikä mitään oireita, paitsi vatsa ihan järkyttävän turvonnut, miten voi olla mahdollista. :D Vaikea uskoa, että tää on todellista, varsinkin kun edellisellä kerralla olin tosi pahoinvoiva..Mutta ehtiihän se vielä alkaa! :LOL:

Täällä yöt rauhoittuneet paljon, edelleen heräillään syömään jne muttei kuitenkaan ihan tunnin välein. Jos saisi vain itsestään aikaiseksi niin nyt olisi varmaan hyvä hetki ryhtyä unikoulua pitämään kun hampaita ei toistaiseksi taida olla tulossa lisää. Mutta sitä tahdonvoimaa tässä kerrytellään, eiköhän sitä jossain vaiheessa kyllästy noihin yöheräilyihin sen verran että jaksaa viedä unikoulun kunnolla läpi. :whistle:
 
Saaru täällä ollut heti aamusti reippaana :flower:

Meillä oli kurjan levoton yö ja aamukin yhtä kiukkua.. nyt nukkuu sitten.. Kovasti koettaa yksille unille vissiin ja tää on sitten tällasta kitinää ku pitääkin ottaa toiset tirsat ku ei jaksa ni ei jaksa vielä.. Ja varmaan vois olla että toista hammasta ois tulossa ni se vaivaa.. tai sitten se tulee joskus 1 v päivän tienoilla :LOL:

Eipä meille kummempia, tukea vasten liikkuu niin mahottoman lujaa että, ja pahoille kerkee kummasti, juur tossa tyhjensi tota cd tornia.. Ruoka on maittanu melkosen hyvin nyt =)

Jaksuja valvottavien vauvojen äiteille :hug:

-c-
 
Moi!

Saarulle kiitti uudesta pinosta :flower:

Niipa: Me kun käytettiin viimeksi Albertia lääkärissä, silloin kun sillä oli se vauvarokko, ja sillä oli kans kova yskä samaan aikaan, niin lääkäri sanoi, että yskänlääkkeistä ei oo mitään hyötyä näin pienelle, päinvastoin. Mut toisaalta mua ihmetyttää se, että täysin kiistaton tuo tutkimustulos ei kyllä voi olla, koska toiset lääkärit näköjään kuitenkin määräävät yskänlääkkeitä lapsille. :/

Gorthaur: Onnea asuntokaupoista :flower: Mie en saanu auki tuota www.laiskalahti.com Tuli vaan että sivua ei voida näyttää.

Iidukka: Mun kaveri harrastaa pumppia, ja sanoi että siellä oli ollu joku tooosi ison vauvamahan kanssa yksi kerta, mut tottakai oman jaksamisen mukaan. Siihen kannattaa luottaa, että mikä tuntuu hyvältä, niin voi tehdä. :)
Toivottavasti pääset pahoinvoinnin suhteen nyt helpommalla, kun on nyt pikkuinen siinä hoidettavana, niin missäs välissä sitä kerkeis ees oksentelemaan :snotty: :D Tuo alkuturvotus on kyllä "ihanaa", mie siirryin Albertia odottaessa mammahousuihin jo joskus viikolla 6-7, kun ei mahtunu omat pöksyt jalkaan :D Ja mun puolesta ainakin, niin tuu ihmeessä kertoilemaan tänne meillekin raskausjuttuja miten menee, ja sit kun aikanaan neuvolaankin menet jne.. :)

Meille ei mitään uutta eikä ihmeellistä, ihan hyvin on nyt menny kaikinpuolin :wave:
 
Katja kokeilepas tuosta,http://www.laaman.kuvat.fi/kuvat/Porin%20kauppahallin%20lapsip%E4iv%E4%2018.10/... minä sain ne näkyviin tän kautta.

Gothaur Hyviä oli kuvat, ja onittelut nyt sitten uudesta kodista :flower:

Saaru Kiitoksia kopvasti taas ahkeroinnista :hug:

Iidukka Eikö se aikapitkälti mee niin että semmoista mitä olet jo harrastanutkin, niin voit jatkaa raskausaikanakin (paitsi sellaisia, missä voi tulla iskuja mahaan, yms.) Mutta uutta harrastusta ei kannata aloittaa. Eli kyllä minä ehkä sinuna jättäisin sen pumpin väliin..eikös kuiten ole aika rankkalaji, jos vielä tosiaan oot vasta aloittanut..mutta sun täytyy tehdä niinkuin itse tuntuu, mulla vaikuttaa kuiten se että oli aikasta "vaikea" raskaus (supisteluita yms. rv. 16 asti) ja vuodelepo, ja vielä yks keskenmeno..niin varmaan sillä oisin varovainen :whistle:

MUOKS: Jaha tuotakin kautta herjaa ettei löydy, mut tuosta ainakin pääsee kuva gallerian puolelle, ja sitten siinä heti ensimmäisenä porin....
 
... kirjotin vahingossa tohon vanhaan ketjuun, mut tässä nyt kopsu tekstistä.

Hyviä kuvia oli Samposta otettu
Meillä yö meni suhteellisen hyvin, vaikka hiukan rauhattomuutta olikin ilmassa. Tänään ei sitten tonne vauvatanssiinkaan lähdetty kun poikanukkunut hiukan huonosti ja muutenkin vointi ei mikään paras mahdollinen. Nyt nukkuu tuolla päikkäreitä, toivottavasti saa nukuttua, annoin suponkin, jos hiukan auttaisi.

Tänne ei muuten mitään erikoista...ainakaan vielä. Illalla mennään taloyhtiön kokoukseen.
 
Iidukka:itse kävin ekassa raskaudessa salilla vkolle 28-30 asti eli niinkauan kun se tuntui hyvältä.mutta monta liikettä jätin jo heti alkuun pois ja kovin sykkeistä liikuntaa en harrastanut.muistaakseni se on niin että vkolta 24 lähtien syke ei saa nousta yli 140 sen vuoksi ettei lapsi kärsi hapenpuutetta.
periaatteessa raskaus ei rajoita mut rajoittaa kumminkin.pumppi on minusta aika rankkaa mutta sitäkin voi tehdä kevyesti.eikös nyrkkisääntö että jos tuntuu hyvältä niin antaa mennä vaan :D

Meilläkin oli hyvä yö ja Elli nukkui rauhallisesti heräten vaan 2 kertaa ja toisella kerralla raiuhoittui ilman tisua :D jiihaa. Unille meno on muutenkin vähän helpottunut.Ehkäpä rutiinit tuottaa tulosta vihdoin..

Tänään siivoilin ja laittelin uuden maton eteiseen ja olkkariin ja nyt taidan lähtee nokosille.mukava kun kämppä on edes hetken taas siisti.

Päivänjatkoja!

Saarulle kiitos uudesta pinosta!
 
Hei pitkästä aikaa!
Täällä on selvitty kuta kuinkin flunssasta. Emmalla vielä vähän nenä vuotaa. Mä olen nukkunut koko viikonlopun kovassa kuumeessa. Nyt olen ihmeesti ihan terve!
Emma sitten päätti sunnuntaina purra tissiä, ja purikin niin kovaa, että nänniin tuli kauhea viilto, ja verta vuotaa... Ihan niin ku halki toi nännin alaosa... :x Annoin sitten koko sunnuntain ja maanantain pulloa ja tänä aamuna tervettä tissiä. Varmaan nyt siirrytään osaksi pulloon ja tissiä vaan pari kertaa päivässä... Siis jos toi toinen tissi nyt edes paranee. :(
Tänään oli taas esikoisen kerho ja mä olin Emman kanssa mll:n kahvilassa.... :D
SAARU: kiitos uudesta pinosta! :hug:
HeMa: Kiva, että yö sujui, toivottavasti teillä alkais pian yöt helpottaan. Kovasti jaksuja! :hug:
NIIPA: kyllä mä veisin kontrolliin 4 viikon päästä. Pikaista paranemista pikkupotilaalle!
GORTHAUR: Ihana poika kuvissa! :heart: Ja onnea uuteen kotiin!!! :flower:
Nyt syömään! :p
Neamma ja Emma 9 KK :heart: :heart: :heart:
 
No nyt sain näkyville nuo kuvat tuosta pikun laittamasta linkistä :)

Neamma: Kuulostaa samalle tuo Emman tissistä puraisu mitä Albert puraisi mun tissistä silloin ennen kun lopetin imettämisen.. Mulle tuli mitta täyteen silloin, ja aattelin että nyt riittää :kieh:
 
Neamma, uih kylläpä varmaan sattui.Meillä Elli kyllä puree välillä mutta ei ole haavaa mulle saanut aikaseksi kun yleensä karjasen vahingossa niin kovaa että päästää nopeaan irti..
Meillä jostain syystä Elli on alkanut pyytämään tissiä päivälläkin vaikka oli monta kuukautta tässä vaan ilta ja yösyöppö :/
Eilenkin olin 2 tuntia pois ja kun tulin niin itki ja huusi tissiä heti,ihme ja kumma.
 
Heissan täältäkin!

Saarulle taas kiitokset kun ahkeroi uuden pinon sen kaiken kiireen keskellä! :D

Meille ei mitään kovin ihmeellistä kuulu. Kotosalla ollaan nyt oltu kun Roopelle tuli flunssa ja reppanalla nokka niin täynnä räkää ettei maidonkaa juonnista meinaa mitään tulla kun joutuu välissä saada hengitettyä kunnolla. Tossa just miehelle soitin että kävis apteekista ostaa sen räkäimurin mut en tiedä sit kuin paljon siitä on apua. Onko teillä kellään kokemuksia siitä? Oli meillä tossa viikonloppuna tän flunssan takia yks yö mikä meni melkein valvoessa ja kyllä oli tuskaa kun ei mikään auttanu, mut onneks näitä on harvoin.

Iidukalle jaksamisia ja jumppailet ja treenailet sen mukaan miten ite jaksaa ja ikä on hyvä. Mutta itse en varmaankaan ihan tuohon pumpiin menis kun aikamoista rääkkiä käittääkseni..

Ja voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Ja oli muutes hyviä kuvia Samposta!
 
mievaa:nenä-frida on oikein toimiva räkäimuri!sillä me on kaikki lapsien nuhat hoidettu.keittosuolatippoja vaan eka nekkuun ja sit hetken päästä imee pois niin ainakin meillä on sit imetyskin onnistunut kun saa hengitettyä taas nenän kautta.
ja vielä ihan vinkkinä että korvalääkärit suosittelee nenän tehokasta hoitoa koska se ehkäisee korvatulehdusta.keittosuolatippoja usein ja imua.
 
mievaa:meillä Elli antaa imeä paremmin istuma kun makuuasennossa.makuullaan rimpuilee hirveesti mut sylissä antaa imeä hyvin.mä otan sillai "imetysasentoon" mut puoli-istuvaan ja sit tytön käsi selän taa ja pää tukevasti rintaa vasten niin ei tarvi kun toista kättä pitää jos rimpuilee.
kauheet ohjeet mäkin laitan :LOL: eiköhän jokainen tiedä itte miten pitää kiinni.
 
Meillä on semmonen räkäimuri ja on kyllä ollut kovassa käytössä viikon. Sampo ei tosin tykkää siitä yhtään ja välill se on semmosta temppuilua, huutoa, rimpuilua.. jne :kieh: Sitten kun imee ja tavaraa tulee niin eikö toi jäpikkä sitten imase sitä takasin :headwall:

Kiitoksia kehuista. Toivottavasti tällä meidän ketjulla ei ole kauheesti tirkistelijöitä, kun siellä näkyi Sampon sukunimikin.. :snotty:

Nää, ei nyt enempää, Metsolat alkaa.. *tv:n orja*
 
Mievaa: Täältä kans suosittelut nenä friidalle, meillä kun tuolla pojalla on nuhaa lähes koko ajan niin on ollut kyllä tosi hyvä hankinta. Välillä imetään ilman keittosuolatippoja ja välillä kun on tukkoisempi niin laitetaan tippoja ja sitten vasta imetään.

Täällä ei tissiä purra, koska en enää imetä. Jätkä kyl puree sitten kaikkea muuta mahdollista, vatsaa, varpaita, kättä jne jne.... ton tavan kun sais pois. Äitini sanoi et mä oon ollut pienenä ihan samanlainen- purrut kaikkea mahollista.
 
Noniin iltaa..

Nyt sain sitte pojan nukkumaan ja siinäkään ei mennyt kuin onneks vaivaiset 5min. oli poika niin poikki kun ei nukkunut kun yhet päikkärit ku toiset meni ihan vituilleen ton räkätaudin takia ja huomasin et nyt on sit vähän yskääki tullu mut täytyy kattella nyt et miten poika paranee. Ukko toi tossa joku aika sit semmosen yhen räkäimurin, mut ei siis ollu tää frida. ja ei kyl poika tykänny yhtään mut ei se kyl juurikaan tykkää siitä jos nenää sorkitaan, mut siis sain nyt vähän sitä räkää sieltä pois et on parempi nukkua.

mut nyt mie lähen telkkarin pariin...
 
Huomenia!
Meillä yö meni aikalailla syödessä...Ellillä tulee vissiin lisää hampaita ja kutina suussa taitaa olla aikamoinen.Kipulääkkeellä sentään sain tyytyväiseksi kun eilinen ilta meni aikalailla sylissä kitinöimällä :/

Tänään olen vaan kotosalla ja jotain pientä hommaakin olis mut jäin taas jumiin koneelle :whistle:
eipä mulla taida olla mitään järkevää asiaa joten poistun taustalle
 
Hei!

Saarulle kaunis kiitos uudesta pinosta :flower:

Meillä täällä ollut aikamoista menoa sinne ja tänne niin en ole juuri ehtinyt muuta, kun aina juttujanne lukemaan, mutta josko nyt muutaman rivin ehtis kirjottamaankin =)

Onnittelut Sampolle Päivänsäde tittelistä, aiavn oikeaan osoitteesen näytti menevän:)

Voimia pikkuisille sairastelijoille ja hoivaajille!

Meillä poika otti maanataina ekat askeleensa ja eilen muutaman lisääkin :heart:
Muuten ei kummempia. Pari yötä ollaan taas menty ilman maitoa, josko nyt tajuaisin, että se pärjää ihan vallan mainiosti ilmankin :headwall: :kieh:

Hei muuten mitäs te, joilla lapsonen ei enää syö yöllä niin annatteko aamulla ekaksi maidon vai puuron? Mä olen nyt keitellyt ekaksi maidon ajnimettänyt sitten vasta joskus 9 aikoihin siis väh¨än puuron jälkeen. MIetin ton sillai, että tissi ja yö erottuu kokonaan toisistaan. Ja hyvin poika tuntuu pärjäävän, ei vaikuta mitenkään kummemmin "janoiselta". Nokkikisesta tarjoan kyl vettä aina puuron kanssa, mutta se on aika vähäistä, mitä sitä siitä menee.

Meillä poika on kans puree välillä tissiä, mutta ei onneksi vielä pahoja vairioita ole saanut aikaiseksi.

No nyt pauhaa itkuhälytin....

:wave:
 
Hei vaan!
Meillä on nyt mennyt 2 yötä syömättä... *koputtaa puuta* . Mahtaiskohan johtua siitä, että kun noi tissit on niin kipeät etten voi imettää ( :'( ) ja Emma ei ole saanut 2 päivän aikana kun pari kertaa rintaa, niin ei herää yöllä syömään, kun "tietää" ettei tissiä saa... ??? Enpä tiiä, mutta hieno homma! :D Jatkuiskin näin! Muuten kyllä herää kerran pari yössä, mutta tutti ja tassuttelu on auttanut.
KIDE: Voi kuinka hieno saavutus teidän pojalta! Ihanaa! :heart:
Mä oon aina ennen imettänyt kun herätään ja sitten 30 min päästä puuro... Mutta tänä aamuna annoin puuron ensin ja sitten maidon pullosta, hyvin maistui molemmat.
Nyt menen laittaan ton känkkäränkkä esikoisen päiväunille!
:wave:
 
Reilun tunnin tossa taistelin Leevin kanssa, kun ei millään meinannut mennä päikkäreille. Eka laitoin omaan sänkyyn, mut siellä vaan alko touhuilemaan. Lopulta annoin periksi ja otin meijän sänkyyn mun viereen, no siihen sit nukahti.

Taidan itekin nyt mennä tohon sohvalle...
 
Hei vaan

Tänään käytiin nyt sitten lääkärissä kun Roopella oli eilen illalla ihan mahdoton yskä, ja samalla halusin tarkastuttaa noi korvat ja mikäs muu kuin tulehdushan siellä oli joten nyt ollaan sitte antibioottikuurilla. Yskään ei mitään apua saatu mut toivotaan että se nyt rauhottus.. Ja just kun tossa joku aika sitä sanoin ettei meijän poika sairasta niin nyt tietenkki sit kipeeks tuli. Ja huomenna olisi ollu vähän menoakin mutt se saa jäädä, eipä tämmöselle mitään voi. Muuten ei meille kummosta kuulu ja nyt luultavasti ollaan vaan kotona muutama päivä et poika parantuu. Siivousta olisi mut ei jaksa... :ashamed: Jotenki on tullu hirveen laiskaks ja tuntuu et koko ajan vaa väsyttää, en tiedä mitä tää nyt sit on..

Kiteen pojalle onnittelut uudesta taidosta! :heart: :flower:

Nyt mä valun taustalle.. :wave:
 
Meillä kans Albert kävelee sohvalta toiselle, siinä joutuu ottamaan 2-3 askelta ilman tukea :) Onnea myöskin kiteen pojalle uudesta taidosta! :flower:

mievaa: Roopelle pikaista paranemista! :hug:

Meillä on muutes nykyisin ruokajuomana piimää :D Albertin suurta herkkua. Milläs mallilla muilla on hapanmaitotuotteiden maistelu (ketkä siis on jo aloittaneet) Eli millaisissa määrissä mennään? Meillä Albert siis juo joka ruoalla piimää, mut eihän sitä alas mene kuin n.20ml/kerta. Välipalana saa n.1dl viiliä tai jugurttia ja siihen hedelmäsosetta lisäks. Ja ruoalla syö yleensä muutaman teelusikallisen raejuustoa. Eli pari desilitraa menee nyt hapanmaitotuotteita päivässä :)
 

Yhteistyössä