**Tammivauvat2008**vol.6

Kiitos onnitteluista pojan puolesta =)

Roopelle pikaista paranemista!

Niin ja Iidukalle tiedoksi, että mua ei ainakaan tippaakaan haittaa sun odotusjutut, joten annat tulla vaan, jos siltä tuntuu:)

Meillä ei vielä hapanmaittotuotteita maistella, ikää on nyt neljä päivää päälle 9kk, ja ajattelin aloittaa vasta siellä lähempänä 10kk. Mutta hei kuis paljon se maidon määrä pitäis nyt olla? ja kuika nuo vauvajugurtit lasketaan siihen määrään mukaan? Siis 1,5dl jugurttia vastaa kuin paljon maitoa? Oliko vaikeesti kysytty :ashamed: No hyvä jos ymmärrätte... <Mulla tuntuu näitä kysymyksiä tänään olevan taas enemmänkin :D

No kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen :flower:

Kide
 
Kide: Maitoa/maitotuotteita pitäis mennä 6-7dl/vrk. (Ihan minimissään 5dl) Noissa vauvajugurteissa on aika vähän sitä jugurttia, vaan jotain 20-25% siinä purkissa..ja hedelmä/marjasosetta sit loput. Eli niistä saa loppujenlopuks aika vähä maitoa.
 
Muiks =)

Oih, täälläkö jo kiteen ja katjan pojat harjoittelee tuetta kävelyä...Onnea vaan ensi askelista :hug:

Maidon ja puuron syönneistä: Meillä ollaan hieman haettu nykyään rytmiä tuohonkin, ja katteltu että millä tavalla saadaan appeet uppoamaan, ilman suurempia taisteluita. Niin nyt näyttäis että paras ois silleen että ensin puuro ja sit jotain 50 maitoa päälle, ja sit päikyille mennessä vähän enempi maitoa...kahtotaan nyt kuin kauan tälleen menee :kieh:

Meillä on nyt sitten välillä taas, niinkuin eilenkin, niin poitsu suostui vaan yksille päikyille, mutta onneksi nukkui sentään reilu 2h silloin. Olihan taas väsynyttä poikaa, mutta tänään taas sit on nukkunut 2:det päikkärit...mutta näillä mennään..tätähän tämä on :D

Meille ei muuten mitään ihmeempiä, kauhea tuuli on täällä että kun käytiin kävelyllä, niin meinas tukka lähteä päästä...minä en sitten yhtään perusta tästä syksystä :/
 
Täällä jälleen :D

Meillä nyt sit kanssa poika näyttäs kovasti päärjäävän yksillä päikyillä. Just tossa yritin unnin verran saada nukkumaan mut ei sit millää alkanu ja nyt tossa sit touhuu omiaan ja on niin ilosella ja virkeellä päällä, nyt ei edes huomaa että olis kipee ollenkaan. No illan tullen se kitinä sit varmaan alkaa mut se on sen ajan murhe. Toisaalta meil on nyt muutamana päivänä ollu rytmit kyl niin päin honkia ettei Roopekaan taida perässä pysyä. :D

Aapelle myös onnittelut tuosta taidosta ja siitähän se sitte kohta lähteekin tallusteleemaan omia menoja :LOL: Meillkin kyl poika joskus jotain pari askelta ottaa jos siirtyy tuelta toiselle mut hyvin harvoin.

Hapanmaitotuotteista: Meillä Roope on jonkun aikaa syöny viiliä välipalana hedelmäsoseen kera ja hyvin on maistunu ja jonkun desin verran menee. Tänään maistettiin sit ekaa kertaa jugurttia ja saman verran meni, siis sitä maustamatonta.

Niin ja Iidukalle että ei muakaan kyllä haittaa ollenkaan vaikka täällä puhut raskaudesta, päinvastoin lueskelen mielelläni :D Kn taitaa itelläki kovasti tota vauvakuumetta pukata mut ehkei kuitenkaan ihan vielä.. :D
 
Paranemisia Roopelle ja Onnea Albertillekin uudesta taidosta!
Neamma: kuulostaa hyvältä tuo yösyömisen lopetus :D

Meillä syömisrytmissä se ongelma että maitoa ei juuri mene :/ korviketta tungen nyt puuroon mut elli ei vaan sitä juo...toivotaan että normimaito alkaa uppoamaan jossain vaiheessa.
Hapanmaitotuotteet aloitellaan kuukauden päästä todennäköisesti.
 
Syömisistä. Meillä aloitetaan päivä puurolla. Vettä juodaan välillä. Sitten ekoille päikkäreille mentäessä annan maitoa, jota poitsu juo max 120ml. En tiiä johtuuko vähäinen maidonjuonti nuhasta vai jostain muusta. Reilun viikon on tapellut maitoa vastaan ja sitä menee päivässä max. 3dl. Puuron teen sitten maitoon niin tulee sitten edes sitä kautta maitoa. Muutenkin syöminen on ollut yhtä tulta ja tappuraa jonkin aikaa. Hedelmäsosetta ei mene muuta kuin puuron kanssa... Varmaan tuo painon kehitys jää nyt, kun ruokaa menee alas ehkä puolet mitä on ennen syönyt.
Noita hapanmaitotuotteita annan sillointällöin. Jogurtista ei tykkää yhtään. Viiliä suostuu jonkun verran syömään. Raejuusto menee ruuan seassa ihan huomaamatta.

Kuolaako teidän vauvat vielä paljon? Sampo kuolaa hyvin runsaasti, tunnissa on kuolavana yltänyt kymmenisen senttiä paidan reunasta alas. Jatkuvasti saa olla vaihtamassa kuivaa päälle. :kieh:

Tänään oli pieni sarake varattu paikallisesta ilmaisjakelulehdelle päivänsäteelle. Leikkasin sen talteen vauvakirjaan muistoksi :D
Mun kummisetä ja äiti oli tänään kyläilemässä meillä. Tein kinkkupiirakkaa ja oli tossa jotain keksiäkin tyrkyllä. Ihan kivaa vaihtelua tavalliseen päivään tuo kyläily :) Äiti oli ostanut Sampolle kengät talveksi ja kummisetäni oli ostanut pehmokoiran onnitteluksi päivänsäteelle.
 
Hellurei!
Täällä taas pakerretaan! *huh huh* töistä just tulin ja Lucaki sitten heräs, niin on niin pirteenä poika ja onnessaa ku mami olikin kotona. Saas nähä kui sen saa sitten takas unille. No viimestää varmaa sitten otan kainaloo jahka ilttiksen jälkeen meen itekki nukkumaan.
Voi herttinen, mehän saahaa pien taapero-puolelle siirtyä :eek: Luca myöskin ottaa askelia tuelta toiselle siirtyessä ja ilman tukea kun seisoo lattialla niin muutamia hataria askelia ottaapi :heart: Onnea vain muillekin taitajille! :heart:

Meillä kyl nanni maistuu pojalle, ei ongelmaa etteikö tarpeeksi sais. Ruuan kanssa syödää raejuustoo ja välipalana viiliä, maustamatonta jugua soseen kera. Tavis maitoo varmaa aletaan sitten joskus 10kk jälkee maisteleen. Nyt totutellaan eka kunnolla näihin.

Iidukka, toki tuu kertoon myös odotuskuulumia tännekin, kivahan niin on lukee ja muistella haikeena niitä aikoja B)

Nyt ilttistä! :wave:
 
Iidukka. mä kävin sillon äitiysjoogassa ja odotusajan jumpassa. Toi jooga on aivan ihanaa, siitä tuli oikein hyvä olo. Liikkeet on rauhallisia, mutta tehokkaita. Sitä voi harrastaa ihan loppuraskauteen asti ja joogassa on myös ns. avautumisliikkeitä, kun on synnytyksen aika.
 
Kiitos kaikille vastauksista. :flower:

Jään noilta body pump-tunneilta ihan suosiolla pois, on kuitenkin sen verran rankkoja ettei tunnu ihan turvalliselta..Viikkoja olisi nyt 6+0, mutta epäilen että saattaisi oikeasti olla paljon vähemmän kun ei edelleenkään ole mitään oireita. Oireettomuus huolestuttaa, mutta yritän nyt ottaa päivä kerrallaan ja yrittää miettiä muita asioita..Alkuraskauden ultrakin on jo käynyt mielessä, mutta kieltämättä näin hoitovapaalla ollessa olisi rahalle muutakin käyttöä. Eli katsellaan nyt vielä..

Emil ilmeisesti tekee lisää hampaita, ruoka ei oikein maistu ja tissillä olisi jatkuvasti..Illalla ei meinannut millään nukahtaa vaan kukkui klo 22.30 saakka välillä itkun ja huudon kanssa. Supon kanssa nukkui sitten onneksi 5h putkella ja sain itsekin hieman levätä! Teki ihan uskomattoman hyvää saada 5h unta keskeytyksettä! =) Oon kiitollinen siitä, ens yöstä ei taas tiedä miten menee. :whistle:

Kuolaa tulee täälläkin ihan järkyttäviä määriä, välillä on lattia ihan märkä poitsun jäljiltä. :D

Hapanmaitotuotteita ei olla vielä maisteltu, ootetaan että tulee 10kk täyteen ens kuussa niin sitten aloitetaan. Uskoisin että ainakin raejuusto poitsulle tulee varmaan maistumaan, kaikki sormiruoka nimittäin uppoaa paljon paremmin kuin soseet kun saa itse syödä. B)

Onnittelut kaikille pienille kävelijöille uudesta taidosta! :heart: Täällä ei vielä kävellä paitsi tukea vasten otetaan askelia ja välillä vähän yritetään seisoa ilman tukea. Kontataan sitäkin vauhdikkaammin huoneesta toiseen, joten ei ilmeisesti ole poitsulla aikaa harjoitella kävelyä kun on niin kova kiire eteenpäin. :LOL:

Täällä pesukone pauhaa, sunnuntaina ollaan menossa kirpparille ja iso pino vaatteita vielä pesemättä. Mitään vauvanvaatteita tms ei myydä (toivotaan että niille on vielä käyttöä :heart: ) vaan pelkästään omia kamppeita, kiva saada vanhoja vaatteita jne pois mitkä ei enää oo yhtään omantyylisiä. Multa löytyi vielä ihan kivasti kaapeista "teinivaatteita", jotka ei tosiaan ole pariin vuoteen olleet käytössä eikä tunnu omilta niin on varmaan korkea aika luopua. :D
 
Piku: Kiitos tiedosta, että uusikin pino löytyy ;) Minä kun siellä vanhassa ihmettelin, että onpas täällä hiljasta... :whistle:

Ja Saarulle: Kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Iidukalle semmosia terkkuja, että kerrohan vaan raskauden etenemisestä... nää jutut kiinnostaa aina vaikkei enää itellä ajankohtaisia (kolme lasta riittää meille), mut siis aina silti kiinnostaa tuo aihe! =)

Meilläkään ei vielä hapanmaitotuotteita maistella... katellaan lähemin sitä tuossa kuukauden päästä.

Oon täällä vähän apealla mielellä: oon nimittäin aatellut lopettaa lähipäivinä tuon imettämisen. Neiti täyttää huomenna 9 kk ja on alkanut puremaan aika kipiästi tissillä ja muutoinkin ollaan nykyisin tissitelty enää aamuisin. Mutta: kuitenkin tuntuu TOSI haikeelta lopettaa imetys... kun tietää, että tää on viimeinen kerta, kun saa lasta imettää...oon tykänny tuosta puuhasta TOSI paljon... NYYH! :'(
Tiiän, että voi kuullostaa, että mitä sit vaikka lopettaakin, kun lapsi on jo noin "iso", mutta haikeeta on silti, ei voi mitään... Onko muilla ollut samoja fiiliksiä tässä tilanteessa?

No, nyt reipastun ja jään taustaileen... :wave:

Tammiäiti ja naperot :heart:
 
Roopelle unohtui eilen toivotella paranemisia :hug:

Ja Iidukallle: mää ainakin elän noissa raskauksissakin niin "hengessä" mukana että, kyllä sun täytyyy meille tulla kertomaan miten raskaus etenee...ihanaa vaan kuulla toisestakin pikkuisesta :heart: Ja nauti nyt, kyllä ne oireet sieltä varmaan ilmaantuu. Eikä se meinaa mitään se oireettomuus, ja kyllä varmaan tiiät että raskaudet samalla ihmisellä voivat olla ihan erilaisia...

Saaru mites Luca nukahti yö unille takas, ette kai joutuneet kukkumaan koko yötä.. Sillä oli varmaan ikävä mamia kun heräs...

Kuolaa tulee täälläkin paljon. Luulin että ennen kuolas paljon, mutta nyt sitä vasta tuleekin :eek: noiden ensimmäisten hampaiden myötä...

Tammiäiti: Minä muistelen vieläkin kaihoisasti sitä imetystä. Oli ihanaa kun sai pitää vauvaa erilailla siinä lähellä kun imi..Ja mulla oli ainakin noita ihan samoja ajatuksia siitä imetyksen lopetuksesta, ja oli kauhee masis, kun sen loppui. Syyllistin myös aikapaljon ittiä siittä että se loppui, kun rupesin totuttaan pullolle ( kun Jasuhan ei ottanut ennen sitä ollenkaan pullosta) ja sit loppui koko imetys :( eli vaikka toisaalta kyllä helpotti, mutta silti oli vaikeaa mullekkin.

Ja voi miten Neamman tisulille oli käynyt :eek: toivottavasti ei ota tyttö tavaksi purra noin..mahtoi sattua hiukan...

Maitoa meillä menee nyt semmoine 4-5,5dl ja sit noita 8kk puuroja (joissa maitojauhetta) n3dl..eli eiköhän noista oo ihan riittämiin maitoa..Hapanmaitotuotteita aletaan maisteleen sitten tosiaan joskus 10kk jälkeen.

Meillä Jasu meni ekoille päikyille, ja tässä pitäis tänään jaksaa siivoilla ja laittaa vähän tätä kotia viikonloppu kuntoon. Tykkään aina siivoilla viikonlpuksi, niin sit saa vain "levähdellä" eikä tarvii ressailla siivouksista. Huomenna mennäänkin jo aamusta mammaringin tapaamisiin, niin päästään molemmat moikkaamaan kavereita :D saa nähhä vaan kun on päikkäri aikaan että onko Jasu niin kohtelias vieras että vetelee sikeitä koko kyläilyreissun...

ja taustalle :wave:
 
Hapanmaitotuotteita ei olla vielä maisteltu (ellei muutamaa raejuuston palaa ja kakun maistoa lasketa :whistle: ). Aloitellaan, tai siis mies saa aloitella, varmaankin kuukauden kuluttua kun menen töihin.

Iidukka: tottakai tulet kertomaan raskauden etenemisestä meillekin! Itseä ainakin kiinnostaa kuulla, jos se toinen pikkuinen meillekin tulisi kohta puolin (pahin kuume tosin hiipunut jo jokin aika sitten..). Ja siitä bodypumpista sen verran, että siellä kyllä voi tehdä myös tosi kevyillä painoilla. Sehän on vähän kuin kuntosaliharjoituksia ohjaajan ja musiikin tahdissa. Itse varmasti menisin sinne jos olisi sellainen salikortti käytössä.



Saarulle kiitos uudesta pinosta :flower: . Oot saanut mut myös koukkuun tuohon kalorilaskuriin ;) (mut hyvä niin)

Imetyksestä oon ajatellut että jos vain onnistuu niin sinne vuoden tienoille imetän. Viime yönä päätin että yöimetykset saa nyt loppua. Ei kyllä opi ikinä nukahtamaan itsekeen, jos tissittelyä jatkaa vielä kauankin. Viime yönä oltiinkin sitten hereillä koko perhe reilun tunnin ajan. Lopulta mies sai nukahtamaan vesipullon avulla. Vaikka on syönyt jo pidemmän aikaa vain kerran yössä (harvoin 2), niin nyt siitä yhdestäkin koitetaan luopua. Saa nähdä mitä tulee B)

Sain toissa päivänä ensimmäiset työvuorot! 3 viikoss ois nyt 8 vuoroa, josta 2 on iv-kaulutuspäiviä (teen siis 50%:na). Mies on tuolloin isäkuukaudella, joten hyvin varmasti lähtee käyntiin. Saa nähdä miten noi hoito- ja työkuviot lähtee sitten rullaamaan vuoden alusta. Positiivisella mielellä silti ollaan, kun ei tarvitse tyttöä viedä pph:lle tai päiväkotiin =) . Yhteinen vapaa-aika kyllä vähenee huomattavasti, mutta kyllä sen kestää kun ei se tule olemaan loputtomiin sellaista =)

Afu ja R reilu 8½kk
 
Hei vaan!
Taas meni viime yö syömättä! :D Tosin tunnin verran valvottiin, neiti kiehnäs vieressä, mutta nukahti kuitenkin ilman pulloa. Mä tarjosin tissiä yöllä, kun niin vielä haluaisin imettää, mutta toi tyttö puras taas niin pirun pahasti että AUTS! Eli nyt sitten sais yösyömiset jäädä kun kerran ei tissi kelpaa!
TAMMIÄITI: tiedän tunteen, mulla on kanssa tosi surullinen olo, kun tyttö vaan puree tissiä, vaikka mä vielä niin mielelläni imettäisin... :'( Mutta kun ei vaan voi enää antaa tissiä, kun rinnat on ihan verillä! :ashamed:
IIDUKKA: minäkin mielläni kuulen raskausuutisia! :heart:
Hapanmaitotuotteet: Varmaan parin viikon sisällä aloitellaan... :p
KUOLASTA: meillä ei tällä hetkellä paljoa kuolata, purraan kaikkea sitäkin enemmän... :kieh:
PIKU: kyllä meillä valitettavasti on tyttö ottanut ton puremisen ihan tavaksi... :(
No, nyt Emma kaipaa äitiä.. :wave:
 
Meillä ei kovin paljon poika kuolaa, mitä nyt välillä, kun tossa lattialla vetelee menemään. Ei kontata täällä vielä, mutta todella sujuvasti liikkuu käsien avulla.
Viime yönä heräili useamman kerran, koitettiin ottaa viereenkin mutta ei auttanut, nyt on päikyillä ja toivottavasti nukkuu hyvin.

Täälläkin tarttis ruveta siivoomaan, kun vain saisin aikaseksi.

Mulle on tullut se kotihoidontuen päätös, mut se k.hoidon lisä vielä puuttuu...ja puuttuu siks kun meijän pomo on niin älyvapaa et pihtaa tietoa ensin viikkotolkulla huoneessaan kunnes vie asiat eteenpäin. Ajattelinkin nyt ite ottaa yhteyttä henkilöstöpuolelle ja palkanlaskentaan. :kieh: :kieh: :kieh:

Niipa ja Leevi 9kk
 
Heissan!

Tänneppä ei mitään kummosta kuulu. Roope on ekoilla päikyillä ja saa nähdä pärjääkö niillä vai meneekö vielä päivällä toisille. Yöt on nyt menny kyl ihan hyvin ja Roopeki on niin hyvällä tuulella ollu. Toisin ku tää mamma joka on niiii väsyny, en tiedä mistä johtuu mut joka päivä kauhee väsymys eikä auta kahvit sun muut.

Iidukka: Tuosta oireettomuudesta niin voihan olla että selviät tästä raskaudesta ilman oireita, eihän niitä välttämättä ole. Turhaan huolehdit ja ehtiihän niitä oireita tulla jos on tullakseen. Mullakaan ei ollu missään vaiheessa raskaudessa mitään oireita kun Roopea odotin, eli helpolla pääsin.

Tammiäitille kovasti jaksuja imettämiseen. :hug: Varmasti haikealta tuntuu, mutta eihän se ole kiva imettääkkään jos toinen puree.

Kuolaamisesta: Kyllä meillä Roope vielä jonkin verran kuolaa, joskus enempi ja joskus vähemmin.

Nyt lähen keittää lisää kahvia jos tästä oikeesti sais ittensä kunnolla hereille.. :wave:
 
Onnea pienille kävelijöille uudesta taidosta :flower:

Jaksuja kaikille vielä imettäville pienten purijoiden kanssa :heart:

Kuolaamisesta: Meillä kuolataan ihan tolkuttomasti, kauhee vana aina lattiallakin :D

Iidukka: minäkin lueskelen mielelläni odotusajan juttuja, jospa se itellekin taas jossain vaiheessa tulis ajankohtaiseks :D

Hapanmaitotuotteista, niin meillä syödään ruoan kanssa raejuustoa ja se onkin suurinta herkkua, sitten piimää on maisteltu ja se kans on hyvää pojan mielestä, välipalalla otetaan viiliä ja jugua hedelmäsoseen kanssa.

Muuten ruoasta, meillä aloitellaan päivä maitopullolla, sitten jonkun ajan päästä puuro ja maitomuki, sit lounas ja maitopullon kans unille, sit välipala ja jossain vaiheessa taas mukista maitoo, sit päivällinen ja muki maitoo ja iltapuuro ja pullon kans unille. Meillä on aika tärkee oti unipullo kun ei huoli tuttia eikä oikein mitää rättiäkään.

Me on tässä ulkoiltu paljon ihanan raikkaassa syyssäässä.. Viikonlopuks iski taas menoo ihan riittämiin, poitsu pääsee treffaan pikkuserkkujaan, 2 viikon ikänen on nuorin =) ja vanhin jos tulee paikalle ois 15 v.

Pipon sain itelle juur tehtyä ni nyt teen sit lapaset, ei muutakun hommiin :wave:


-c-
 
Termos!
Luca sitten valvotti mua ainakin puoleen yöhön. Kyllä mua niiiiiin väsytti. Koitin omaan sänkyyn, viereen, omaan sänkyyn niin et hilasin pinniksen viereen et ylsin silitteleen. kovasti pyöri ja porise, mut lopulta sitten omaan sänkyyn asettui nukkumaan.
Toi on paha jos lapsi herään kun tuun töistä, innostuvat niin ja sitten ei malttais millään nukkumaan uudestaa. Koettu ennenkin.
Nyt sitten muakin väsyttää ja ramasee. Luca just nukahti päikylle ja ajattelin itekki mennä hetkeksi sohvalle oikaseen. Jaaa..tai saas nähä, nyt tuli isommilla joku tappelu :headwall:

Joo, mä siis käytän www.kalorilaskuri.fi sivustoa apuna tässä laiharissa. Ja on hyvä ja kätevä. Nyt kylläkin tuolla laihari pinossa kritisoitiin sitä et siellon aikas yläkanttii ne kalorit, joillain ei tuota tulosta siellä laskeminen. Mä nyt aika tiukalla linjalla meen ja peruskuluksetkin merkannu kevyenä et mulla ainakin toimiin. Ja liikuntasta saatuja kaloreita en syö. Mut mulle on muutennin kalorit (ja pisteet) tuttuja niin osaan sittne itekkin päätellä kui paljon syöpi.

Saaru ja -11kg B)
 
Piku www.kalorilaskuri.fi. Siellä oon laskenut kaloreita. Itse asiassa en tuota laskuria edes tarvitsi, kun kalorit muutenkin osaan laskea. Mutta, kun on tälläinen tietokoneriippuvainen, niin eipä tuo haittaa ollenkaan :LOL: . Itsellä päivän vajeet vaihtelee kovastikin eli -80-1300kcal on vaihteluväli (usein juuri liikunnasta riippuen). Se maksaa 1,90?/ 2 viikkoa tai jos haluaa ottaa pidemmäksi aikaa niin saa sitten vähän alennusta. Siellä on myös ilaminen versio, mutta silloin ei pääse käyttämään kaikkia toimintoja :wave:

Nyt taitaa olla tytön välipalan aika, ja sen jälkeen toisille päikkäreille.

Afu -2,2kg
 
Kiitos Saaru ja Afu vinkistä..täytyy käydä vähän tutustumassa. ja onnea pudotuksesta...

No niin nyt on wc siivottu ja kämppä imuroitu ja luututtu, huh..Kyllä tuo poitsu on sitten mukava siivous kamu :D perässä kulkee ja levittää tavaroita, imurin päälle kiipee ja johtoo syö...ihana :heart: luutuuksen ajaksi panin kattoon jummi jammia nauhalta...se on sitten hyvä lapsenlikka :kieh:

No mut nyt ajattelin pyöräyttää lihapullia muussin kaveriksi :p Näläkä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Afu -2,2kg
Hyvä Afu! Sullaki hianosti alkanut :flower:

Jaa, täällä sitte otettiin toisia tirsoja noin puol tuntii, et siinä sitten mun levähtämiset. Kovasti näyttää (ja kuulostaa :kieh: ) kiukuttavan poikaa. Mikä lie :snotty:

Noo teinpä sitten sapuskaa pojille illaksi ja alanki suunnittelemaan omaa evästämistä iltaa varten. Saa merkkailla valmiiksi syömingit.

Mä hurautin koneessa kaikki kaapissa olleet 80cm vaatteet, varmaa kohtapuoleen saa bodeissa siirtyä niihin. Muutamat 80 menee nyt jo hyvin, koko riippuu aina niin valmistajasta.

Luca tuossa leekaa et soittaa jollekin. Kun sanoo et "kelle Luca soittaa HALOO", niin laittaa käden korvalle ja sitten ku alkaa laulaa "Luca tässä soittaa soittaa soittaa jne.."niin alkaa taputtaa :) On niin hassua ku pitää toista niin pienenä ja noin osaapi jo leikkiä.

Rattosaa illan jatkoa! :wave:
 
Heipsista vaan!
Tammiäiti:ymmärrän kyllä sua täysin.Meillä jo pitkään ollu ilmassa imetyksen lopetus mutta nyt yhtäkkiä Elli onkin halunnut lisätä siten joten katsellaan nyt kauan tämä jatkuu.Haikeana tietty luovun mut samalla se on ihan kiva kun ei tarvi sit mitään syömisiä tai lääkkeitä varoa.
Sama se oli esikoisen kanssa että lopetus tuntui haikeelta mut äkkiä sitä pääsi siitä yli.
Minä kans kuulun niihin jotka tykkäävät imettää, vaikka se tityn aikaa onkin raskasta kun koko aika lapsi rinnalla.

Iidukka:minä kans mielellään luen miten odotus sujuu.Itse kun tässä tuskin enää masua koskaan kasvattelen :heart:
 
Saaru: onpa Luca söpöläinen! :LOL: :heart: Ihania noi pienten leikit. Emma äsken nauraa räkätti, kun leikitin kissoja ja ne hyppi ja loikki lelun perässä. :LOL: Niin ja päivällä otti mun kännyn ja se suussa lähti konttaan äitiä karkuun.... :D
Kävin sitten äsken haikeena ostaan ison kasan nannia, myös sitä jauhetta, on vähän kätevämpää matkoilla.... Kun ei toi neiti enää sitten syö tissiä, puree vaan. Kyllä on haikea ja itkuinen olo mulla :'( Päivällä pumppasin väkisin tilkan maitoa ja ajattelin tässä kuukauden pumppia kerran päivässä "terveystipat", mä kun en koskaan oo tolla pumpulla saanut maitoa ulos. No, ostin mä itselleni yhden saunasiiderin, nyt kun saa huoletta sen juoda! ;)
Nyt iltahommiin, ihanan rauhallista kun esikoinen meni mammalle yöksi ja on vaan Emma hoidettavana!
Neamma
 
Neamma:varmasti on haikeeta kun ei rinta enää kelpaa mutta toisaalta hyvä että lopetti itse.
Kauanko sitä puremista on ollut? meillä kun Ellikin teki tuota aikansa ja ei enää päivällä ottanut rintaa ollenkaan mutta nyt taas PIITkän tauon jälkeen kelpaa...Meillä sit pureekin muuten eli olkapäätä ja mahaa :kieh:

Tänään näyttää ilma tosi ankeelta mutta lähdetään kohta käymään päiväkodilla hakemassa esikoisen tarhakuvat.Unohtivat eilen antaa mukaan kun hain tytön hoidosta ja meinasin että maltan oottaa kuvia ensi viikolle mut olishan se kiva saada kuvat jakoon jo viikonloppuna jos isovanhemmilla käydään.

Mies onkin huomenna töissä ja su pitäis käydä äänestämässä.Kuntoillakin meinaan ehtiä kun en taas ole ehtinyt iltaisin jostain syystä.
Ellin kanssa yöt jatkuu parempana mutta heräilyä on.Aika nopeaan laskeutuu takas nukkumaan kun huomaa että mamma ei herää antamaan maitoa :D
 

Yhteistyössä