***Tammivauvat2008***vol.3

*Tammivauvat 2008*

varaslähdöllä marraskuussa syntyneet (tammikuiset)

10.11

Pikkupeikko85, (rv 31+1),POIKA 1210g ja 38,5cm

joulukuussa syntyneet (tammikuiset)

22.12

Saapasjalkakissa, POIKA (rv 37+5), 3160g, 51cm

25.12

Lellu1, POIKA (rv38+2), 3880g, 50cm, py 35,5cm

tammikuussa syntyneet:

1.1

minimi (rv 41+1) TYTTÖ 3250g, 50cm, 33cm
Ellatje TYTTÖ 2720g, 49cm

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
glaudia klo 5.59(rv 39+0), POIKA 2940g, 49cm, 34cm
PrincessOfAcco klo16.40(rv 39+6), POIKA 2990g, 48cm

3.1

memmu89 klo1.47, TYTTÖ 3265g, 48cm
Pore71 klo7.46(rv 39+4) TYTTÖ 3400g, 49cm, 33,5cm
carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

4.1

mamelimuu klo14.13(rv37+6)TYTTÖ 3640g, 51cm, 36,5cm
Soikku76 klo2.08(rv38) POIKA 3930g, 51,5cm
Kotiäiti-88 klo10.37(rv 37+1) POIKA 4710g, 52cm
uutukainen TYTTÖ

5.1

qwerko klo3.05(rv38+5) POIKA 3270g, 50cm


8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm
NuoriMuori klo9.40, TYTTÖ 3990g

10.1

Estu klo13.28(41+6), TYTTÖ 4120g, 51,5cm, 36cm
Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm
JonnaP klo16.43 (rv40+0) POIKA 3900 g, 51 cm



11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm
maya-78 klo10.32(rv38+5) POIKA 3246g, 50cm, 35cm

13.1

Jimena klo14.05(rv41+1) TYTTÖ 3835g, 52cm, 35,5cm
josefiina klo10.13(rv 39+3) TYTTÖ
Helluska POIKA.. 52,5cm

14.1

äitix4(rv41+2)POIKA 3500g, 53cm
Hokkis klo8.45(rv41+1) POIKA 4000g, 52cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm
Tere69klo8.54 POIKA 3300g, 52cm

17.1

Nuuskis klo4.47(rv42+1) POIKA 3960g, 54cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Papu76 klo9.04(rv40+5)POIKA 3380g, 51cm, 33,5cm
Kide POIKA
Äiti2008 POIKA 4700g, 55cm

19.1

Katia79 (rv38+5) POIKA 3882g, 52cm
NatuSan klo14.15(rv42+4) POIKA 3960g, 52cm

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

21.1

wilsson klo10.50(rv 38+6) TYTTÖ 2700g, 48cm

22.1

Ada-08 klo10.45(rv 39+0) TYTTÖ 3420g, 48cm
MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm
raksunaksu (rv40+2) TYTTÖ 3490g, 50cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm
Bamboo81(rv 42) POIKA 3800g, 53cm, 36cm

24.1

dinomamma klo21.19(rv41+4) TYTTÖ 3820g, 51cm, 35cm
Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm
Effyklo18.07 POIKA(40+3)3755g, 52cm

25.1

pikkueppu klo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm
Justus33 POIKA

27.1

Ninnu80 TYTTÖ
Suny POIKA 3785g, 51,5cm, 36cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm
ärris TYTTÖ 2900g, 48,5cm, 34,5cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

31.1

papunen TYTTÖ


helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

10.2

mirkkuli klo23.14(rv41+4) TYTTÖ 3955g, 51,5cm, 35cm
kotikurppa (rv41+6) TYTTÖ 3700g, 48cm

12.2

Blanca klo8.46(rv 41+5) POIKA 3570g, 52cm



Edelliseen jutusteluun..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t937158

vol2 löytyy:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1047018
 
Kiitos Saaru uudesta pinosta. :flower:

Täälläpä on ollunna muutaman päivän tosi hiljasta. Taitaa kaikki oleilla ulkona naatiskelemassa näistä aurinkoisista päivistä. Itekkään en ole jaksanut kirjautua sisään, olen käynyt vaan lukasemassa.

Jahka esikoinen herää, me ollaan lähdössä viettämään mummulaviikonloppua. Taata jo meitä tuolla ulkona odottaa Sunnuntaina pitäis mennä miehen kanssa kesäteatteriin - Irene jää siis ekaa kertaa hoitoon mun äidin luokse. Jännittää, miten menee.

Töihin paluusta: Mulla on vakituinen työpaikka Vantaalla, mutta sinne en siis enää mene, kun ollaan tänne Tampesterin suuntaan paluumuutettu. Tarkotus olis olla vuodenvaihteeseen hoitovapaalla ja keväällä ajattelin ottaa muutaman vieraan lapsen hoitoon tohon omieni seuraksi. Jotenkin toi päiväkotiin töihin meno ei kiehdo, kun on noi omat vielä niin pieniä.

Mutta nyt pitää mennä, esikoinen heräilee.

Hyvät viikonloput kaikille.
 
Hei :wave:

Me ollaan kans huomenna lähdössä mun mummon luo kylään ja sieltä sitten illaksi mun veljen luo. Siellä päästäänki sitten saunomaan ja poreammeilemaan rauhassa, kun veli voi vaimonsa kanssa vahtia Lauraa. Toivotaan vaan, että sää suosii edelleen!

Meillä maistettiin tänään banaania, joka maistuikin paljon paremmin kuin päärynä. Kovasti yritti neiti sitä itsekkin syödä, kun lohkon käteen annoin, vaan liukasta oli ja pääsi aina pakenemaan sormista. Olikos täällä muita jotka nyt vasta kiinteitä aloittelee? Mitenkäs teillä on soseet alkaneet maistua?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Maija ja Laura 6kk

 
Tjaahas uusi pino on laskeutunut. Iloiten kiittää hän.

Tuhlasin sitten taas kauheasti lankoihin rahaa, uusimmassa Novitassa oli niin ihana villatakki, et mun on pakko saada semmonen. Mulla on ne kolme muovikassillista vanhojakin lankoja tuolla, joita oon ostanut alesta tai on jäänyt muista töistä. Mut ne vanhat ei sovi tuohon uuteen työhön niin sain taas ostaa uusia lankoja :D Sampollekin olisi tarkoitus tehdä jossain vaiheessa villatakki ja kummitytölle säärystimet. Niin tai no, ne säärystimet on ollut tilauksessa jo vuoden.. Ne ei vaan ole niin mielenkiintoiset, et olisin niitä viitsinyt tehdä. Nyt mieteinkin, et voisi liittää niihin jotain palmikkoa tms, et jaksaisi semmoiset vääntää.
Perustin justiis oman blogin nettiin, käsityöaiheinen siis. En kerro siellä mun tylsästä elämästä vaan miten mun näpräämiset sujuu :D Voi prkl, ei mun oikeesti kannattaisi tehdä koneella mitään yksin. Tarttee toi ukko ottaa avustamaan aina tohon viereen. En saa sinne ladattua kuviakaan ja ekan viestinkin onnistuin kadottamaan jonnekin |O Eilen kirjoitin pitkän litanian tonne msn:n yhteisöön soseiden teosta, kun niitä vinkkejä joku pyysi. Ja pam, koko viestisivu oli tyhjä ja eikä sinne sivulle tullut yhtään mitään! :kieh: Tarttee varmaan jatkossa alkaa kopioimaan kaikki viestit jos vaikka onnistun taas tyhjentämään ne jollain kummallisella tavalla. Ei tarttis aina alottaa alusta.


Meille tulee huomenna Turusta vieraita. Niillä on kaksi lasta, joista toinen on 3kk vauva. Siitäkin piti tulla Sampo, mut ei ne sitten voinutkaan laittaa samaa niin siitä tulikin Kaapo :D Kaapo oli myös yksi mun suosikeista, mut tarvi luopua, kun Sampolla on sen niminen pikkuserkku jo. Ohhoh. lähti juttu polkemaan eri suuntaan aiheesta.. Oon tässä miettinyt huomispäivän menuuta. Ukko tahtoisi pizzaa, mut mun mielestä tarttis olla ihan oikeeta ruokaa mielummin. Jotain kevyttäkin sen tarttis olla, kun vielä on herkutonta heinäkuuta jäljellä :snotty: Kinkkupiirakka olin aatellut tehdä ja joku makeekin pitäisi keksiä. Ei tää päättäminen olis niin vaikeeta jos tuota pömppistä ei olis :LOL:

Sampo on kitissyt jo muutaman päivän ja mikään ei oo hyvin. Ei auttanut vaipanvaihdot, syöttämiset tai leikittelyt. Hampaat ne nyt sitten kuitenkin on syylliset tuohon vikinään. Nyt oonkin halkanut käyttämään tota hammasharjaa suussa vähänväliä niin on kitinä pysynyt poissa. Mielummin jynssään ikeniä sillä harjalla vaikka koko päivän mielummin kuin kuuntelen sitä kitinää. Sampo ei siis itke vaan pitää suutaan kiinni ja marisee mmmm..MMMmmmmMMMmmm. Huutaisi mielummin kuin pitäisi tuota mmmmmmmMMMMmmmm- vikinää.

 
Voi hitsi Gorthaur, meillä samaa hyminää kuuluu. Luca seilaa ympäri huushollia tuusaten ja hyminä *mmmmMMMMmmmm* kuuluu, ei oikeen ota selvää onko hyvä vai huono :LOL:

Siis ihanat ilmat! Upeeta, harmi vain että miehen loma loppu. Pojat pääsi taas mummin kanssa viettään päivää, kävivät rannalla ja piknikillä. Minä puolestaa Lucan(+kamu ja sen poika) kanssa tehtiin 1½h lenkki, niin et sandaalit hier ihanat rakot ja monta :kieh:

Aamusta jo testailin rulliksia ja pystyssä pysyttiin, nyt sitten kävinkin ostaan suojat ja KYPÄRÄN. Oon varmaa hiano ilmetys rullisten kaa tuolla viipottamassa. Onneksi rulliskaverilla ei vielä päätä huimaavaa ole toi meno (esikko). Hyvää reeniä yhdessä rullailla.

Luca koko ajan enemmän konttausasentoo ja konttaussukelluksia harrastaa ja joka paikasta pitäs kiinni saada ja ylemmäs päästä. Vauhtia tuntuu löytyvän. Yön edelleen suht helppoja kuin myös nukutus. Onneksi se meni näin hyvin niin helpottaa mieltä sen imetyksen takia, et oikea ratkaisu oli tuossakin suhteessa. Sammasta aika ajoin yhtäkkii tupsahtaa pieniä läikkiä suuhun, mut ei muutaku sitä geeliä päälle.

Jaahas, tuli luvattua vielä rullislenkki illan päälle :heart: Sitten piffin paistoo :p
 
Saaru... Pitää sitä meteliä sitten muutkin. En tiiä koska musta on tullut näin herkästi hermostuva :ashamed: Pipo senkun kiristyy vaikka katseen pitäisi vain avartua mitä vanhemmaksi tulee. Taidan taantua teinin tasolle :whistle:

Emmalle pikaista paranemista!
Oon nyt päättänyt hankkia pyörän sen istuimen. Saan tutun kautta ostettua istuimen sisäänostohintaan :D Kattelin semmosta mallia, jossa on 5 kallistusastetta. Ei varmaan sitten ole niin huono juttu, vaikkei Sampo osaakaan istua vielä kunnolla. Päästäisi vihdoinkin liikkumaan vähän vapaammin, mua kun noi vaunulenkit ei enää jaksa kauheasti innostaa. On tullut kierrettyä kaikki maat ja mannut moneen kertaan. Ei siinä muuten mitään, mutta yksinhän noita lenkkejä teen. Ei oo seuraa ei.

Katteltiin eilen kotivideoita. Voi kiesus, et me naurettiin vedet silmissä. Paras oli ukon mummon 70-vuotispäivillä kuvattu video, jossa oli juuri yllätettty mummu porukan kanssa. Mummu selittää siinä jotain, sitten taustalta kuuluu ukon ääni: Hei, mis puklurätti on..Äkkii! Sitten ukon veli sanoo: Kun ei oo parempaakaan tekemistä ja mä kruunaan taustakuoron sanomiset tällä: Voi jumalauta! :LOL: Eipä tartte näyttää tota videoo kelleen.

Annoin sitten noita maissinaksuja Sampolle ja innoissaan niitä söi. Jyrsi oikein noilla torahampaillaan. Loppuosa tosin mössääntyi vaan käteen ja sotki vähän paikkoja.

Semmosta tällä kertaan. Illanjatkoja naisille :wave:
 
Saaru kiitti uudesta pinosta :hug:

heissan..ukko paineli saunaan niin minä heti täällä :saint:

Meillä Ollut myös kitinää ja tuntuu että kaluaa kaikkea noilla ikenillänsä..eli tuntuu kutiavan kovasti. Maitokin maistuu ehkä taas hieman huonommin ja ajattelinkin että alan tekemään sen puuron nyt sit korvikkeeseen, ja ajattelin ihan lämmittää(keittää) ja tehdä kokonaan siihen, koska tänään kun tein ensin paksun puuron ja jähytin sitä sit korvikkeella, niin sain kokonaiset 20ml sinne menemään..eli ei sillä määrällä käytännössä kauheasti sitten lisätä tuota maidon kulutusta.. Niin kun teen suoraan sit korvikkeeseen, niinsillä sit saa 2dl lisää per päivä..
Täällähän 2+:lla on ollut puhetta et ei sais keittää, mut serkkutyttö ainakin on kaikille 4 lapselle tehnyt sen puuron korvikkeeseen ja ei kyllä munkaan mielestä kauheasti luulis haittaavan jos ei sit vaikka ihan anna kiehua vaan vaikka mikrossa pikkuhiljaa tekee.. Miten tekeekö täällä kukaan muu puuroa korvikkeeseen???

Noo nyt täytyy alakaa valmistautuun itte saunaan..itkuhälyttimestä patterit loppu, niin täytyypi mennä erikseen saunaan :/

Piku ja Jasu
 
kamala kun tänne on tullut tekstiä.unohtu vähäksi aikaa nää sivut, kunkäyn tuolla muuallakin kirjottelemassa.

meillä ei vielä ole tullu hampaita.sellanen pikkunen valkonen piste kyllä näkyy ja on ollu jo pitemmän aikaa. saa nähä millon puhkeaa..

poika ei vielä ryömi eteenpäin, mutta ympyrää kyllä mennään..

ruoka maistuu kyllä hyvin, ja kaikki on tähän asti menny, paitsi bonan kalastajanherkku.siinä oli tilliä ja liekkö sitä vierastanu kun on kuitenkin aika voimakas maku.
aamulla syödään puuroa ja sitten soseita päivä ja taas kaurapuuroa illalla..maitoa annan päälle.imetys on mullakin käyny vähiin ja lähinnä yöllä imetän..

6kk neuvolassa mitat oli 72,5 ja 9610g..mä olen ollu saman mittanen vuodenikäsenä ja kilon pienempi..että näin..
 
Moi!

Saarulle kaunis kiitos uudesta pinosta =)

Mä vaan käväsen tässä ilmoon, että onhan kaikki tamperelaiset/pirkanmaalaiset äidit huomanneet, että Kekäleessä(keskustorilla) on puolihintapäivät. Mä kävin ostaan sieltä reiman haalarin puoleen hintaan =) Ja siis muutenkin oli tosi paljon kaikkee kivaa puoleen hintaan, osa jopa -70% ja täytyy sanoa, että varsinkin tytöille olis ollut kaikkea tosi ihania mekkoja ym. juhavaatettakin tarjolla :attn:

Palailen taas joskus tässä paremmalla aikaa.

Mahtavat ilmat muuten, nyt taas kutsuu takapiha.

Voikaahan hyvin :wave:
 
...pitkästä aikaa... jotenki tää aika taas hurhahtanut eikä oo ehtinyt tänne lukemaan eikä kirjottaamaan, mutta nyt päätin istahtaa koneelle ja lukea mitä teille mammat kuuluu ja kertoa vähän omiakin kuulumisia.
Kiitoksia kaikille rintaraivari -lohdutteluista =) edelleen neiti välillä tappelee tissillä, mutta ei enää niin usein eikä koko tissittelyn aikaa. Jospa se alkais helpottaa.
Liikkumisesta: meillä neiti ei edelleenkään ole lähtenyt ryömimään eli selälleen ja mahalleen pyörähtelyä on ja oman navan ympäri pyörimistä, mutta ryömimistä siis odotellaan.
Hampaista: niitä ei oo näkyny eikä toisaalta haittaakaan tuon imetyksen vuoksi...
Pottatreeneistä: en ala pottauttaan vasta kuin vuoden kieppeillä. Hyvin on meillä toisetkin oppineet. Isommat lapset olivat 2 vuotiaina pelkällä yövaipalla ja pian sekin jäi pois. Eiköhän Viola mee samoilla "laduilla".
Nukkumiset: eli päivällä Viola nukkuu edelleen ne kahdet päikkärit, jotka on molemmat 3-4 tuntia eli 6-8 tuntia päivällä nukkuu yhteensä. Yöunille neiti laittaa noi 23.00-24.00 ja heräilee 7.00-7.30 maissa. Yöt nukkuu kokonaan jo eli ei tarvitse enää tissitellä yöllä ja saa siis itekki nukkua mikä on aivan ihana juttu! Jos joskus neiti herääkin niin kello on jo aamua ja panee takas nukkuun, ku lykkää tutin suuhun.
Syöttötuoli pitäis hakea esille tuolta vaatehuoneesta ja alkaa neitä istuttaan siinä ja syöttään, kun välillä tuntuu että sitteristä syöksyy pois (vauhtia välillä siis riittää) .
6 kk neuvola on neitllä vasta 2 vkon päästä, ku neukkatäti on nyt kesälomalla... harmittaa vähän kun se on vasta sitten...

Kiitos Saaru uudesta pinosta!

shakki: Ei kuullosta yhtään oudolta: mä olen kans jo aikoja sitten hommaillut joitakin joululahjoja ja aion edelleen, kun kohdalle päkkää hyvä lahja ostaa jo "varastoon" niitä. Minusta se on järkevää ostella jo pikkuhiljaa: ei käy sit lompakon päälle eikä hermoille ku yrittäis joulukuussa kovassa kiiressä hankkia kaikki lahjat. :)

Kide:Mä en oo uskaltanu kovasti syödä noita mansikoita ku kuulin, että imetyksessä maidon kautta lapsi voi saada allergiaa noista mansikoista... en tiiä onko tässä perää, mutta en oo siis paljoa niitä syöny ettei neitille tulis mansikoista allergiaa. Tiiä sit kuitenkaan, että ollakko vai ei tässä perää...

Katja87: Kyselit töihin menosta... aattele: vasta näitä nyyttejä haettiin sairaalasta ja kohta osa menee jo hoitoon ja mammat töihin... miten tää aika oikein hurahti ;) Ite siis en mene vielä töihin, vaan oon kotona niin kauan, kun Viola täyttää 3 vuotta. Mulla ei ole työpaikkaa mihin palata ja alan siis etsiä töitä, kun neiti on siis sen 3 vee.

Emmalle pikaista paranemista! :hug: Joko siellä ollaan parempana? Voimia koko perheelle!

Piku81: mÄ mietin samaa, että jos alkais tekeen nuo puurot korvikkeeseen, että varmasti tulis nuo maitomäärät päivässä täyteen, kun hankala tietää, että paljonko tuolta tissistä sitä maitoa tulee.

Nyt tarvii mennä antaan neitille pottua, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 6 kk :heart:
 
Heips!
Huh nyt kyllä on lämmintä ollu :) Albertkin pelkässä vaipassa ollu, paitsi että se keksi nyt sen että repii vaipan teipit auki. Housuvaippoja on käytetty nyt silloin jos on pelkkä vaippa vaan päällä eikä vaatteita ollenkaan. Äsken köllöteltiin viltillä, mut eipä tuo Albert paljoo pysyny siinä, ruoholle olis pitäny päästä, ja sitä tietysti maistelemaan :D

Kiitoksia Saarulle uudesta pinosta!

Tuosta mansikan syömisestä vielä sen verran että ootteko antanu vauvoillenne mansikkaa? Meillä on syöty vaikka kuinka monta kertaa. :p Tammiäiti: Mistä tuollainen teoria on peräisin, että rintamaidon välityksellä vois saada allergiariskin, kuulostaa aika ristiriitaiselta siihen verrattuna, kun nykysuositusten mukaan mitään ruoka-ainetta ei tarvitse välttää etteikö vauvalle annettais kuin esim. yli vuoden ikäisenä sen takia että allergiariski lisääntyis. Nykysuositusten mukaan mansikkaa yms. allergisoivia ruoka-aineita voi antaa ihan siinä 5-6kk ikäisenä, ei vaikuta siihen että allergia tulis :) Neuvolassa oli just tästä puhetta, että mansikan syöntiin vaan :D :p Meillä se on Albertin herkkua.

Nukkuupa Tammiäidin Viola hurjan mittaisia päiväunia :) Teillä onkin tuo nukkuminen jakautunu aika hyvin koko vuorokaudelle, kun yöunet sit on noin lyhkäiset. Meillä taas nukutaan yöllä se 12h, ja päivällä on nyt menty 2x 30min unilla.

Katja ja Albert viikon päästä 7kk
 
Moi taas!

Mä olen kans ymmärtänyt samoin, kun Katja, että mitään ruokaa ei olis syytä välttää allergiariskin takia, toinen juttu on tietysti, jos imeväinen saa maidosta jotain "oireita" esim. ilmavaivoja ym tai perheessä vanhemmilla tai sisaruksilla on ollut/on pahojaallergioita. Ja ennenhän mansikka oli alle vuoden ikäisiltä "kielletty", mutta ei ole enää. Mutta sen tarkempaa en kyl tiedä. Meidän pojalle en ole mansikkaa vielä ehtinyt maistattaa, kun ollut tässä niin paljon uusia makuja muutenkin, mutta sekin aikanaan.

Tosiaankin hurjia päiväunia nukkuu tuo Tammiäidin Viola :eek: Meillä on päiväunien yhteismäärä kyllä lisääntynyt nyt touhukkuuden lisääntymisen myötä, mutta aika pätkissä mennään Violaan verrattuna. Reilu tunti yhtämittaista päiväunta on meillä jo "pitkä uni" =)

Töihinmenosta ollaan mietitty niin, että olisin ainakin syksyyn 2009 kotona. Työpaikka olis kyllä odottamassa ja sinne kyllä sitten aika varmuudelle jossain vaiheessa palailen.

Niin ja sitten meilläkinn kuuluu tasaisin väliajoin *mmmMMMMMMmmmmmMMMMMmmmm*, kiva kuulla, että muillakin on sama nuotti :D

Tuteistakin ollut täällä puhetta, meillä on kyl käytössä, mutta lähinnä unille ja joskus reissun päällä.

Kuulumisiin taas!

Kide ja poika 6kk 1 vko,
hurjaa muuten, että kohta täällä alkaa oleen jo noita 7kk ikäisiä niin kuin Katja tuossa mainitsi :attn:

Onkos kukaan muuten jo plussannut ;)
 
Mie laitoin äsken Albertille supon, kun se on koko päivän itkeny ja huutanu. Ikenestä kuultaa jo hammas läpi (toinen hammas tulossa) Ruoka ei maistu, ensimmäinen lusikallinenkin saa jo hirveän raivarin aikaiseksi. Tissillekään en meinaa sitä saada millään, kun se vänkää itteensä eri suuntaan ja kiukkuaa.

Meneekö teillä muilla ikinä hermot kun vauva on kiukkunen, siis että tuutte itekin siitä ihan kärttyseks, ja puhutte vauvalle aika rumasti..vai oonko mie ainoa :ashamed: Kuulostais varmaan ulkopuolisesta hirveelle, kun mie sanoin tänäänkin tuolle vauvalle että on se nyt perkele kun ei se turpa pysy kiinni muutamaa sekuntia kauempaa :| Mulla on lyhyt pinna :snotty:
Sit saadaan melkein perheriita siitä aina aikaseks, kun mies mulle siitä valittaa että miten voin puhua pienelle lapselle noin. On taas semmoinen olo että mua ei oo luotu äidiks, kun hermot pysyy vaan silloin kasassa ja rakkautta riittää kun lapsi on tyytyväinen. Sit kun se kränyää, niin melkein tuntuu että inhoaa sitä. Mie oon huono äiti.
 
Katja. Et ole ainoa, myös mulla kiehuu yli vähän liian usein. Tosin sanon hymyssäsuin et voitaisko olla hiljaa, pää kiinni nyt, ei viittis ulvoa koko aikaa jne. Kun eihän se vauva sitä tahallaan tee, vaan tahtoo jotain. Koitan sen aina sisäistää noiden kiukkuamisten aikana, mut aina ei vaan pysty. Myös syöttämisestä on tullut haasteellisempaa. Ei meinaa suu aueta ja ottaa lusikasta kiinni, jolloin ruoat lentevät johonkin. Pari kertaa on tullut kirottua kunnolla ja ärähdettyä vauvalle :ashamed: Mihin hiivattiin mun pitkäpinnaisuus on oikeasti kadonnut :eek:
Mustakin välillä tuntuu siltä, et olisin äitien pohjasakkaa. Vaikka tiedän, että niitä äitejä on paljon, jotka oikeasti laiminlyövät lastensa hoidon. Ei ole tarpeellista potea huonoa omaatuntoa tuosta, äidin ei tarvitse olla mikään superihminen. Mutta silti syyllisyys nostaa päätään aina uudestaan.
 
Moi pitkästä aikaa!
Oon käyny täällä lukemassa teidän juttuja mutta en ole saanut aikaseks kirjottaa mitään. :xmas:

Meillä ei vielä ryömitä.Välillä näyttää,että josko nyt,mutta Nanu yleensä hermostuu heti kun ei onnistu.
Nanu istuu jo ilman tukea piiitkiä aikoja.Viihtyy lattialla istumassa ja leikkii.Kiva kun ehtii välillä muutakin kuin kantaa tyttöä..
Nanu sai tänään ensimmäistä kertaa kanaa ja riisiä.Ihan hyvin maistu.Vähän aluksi takkus syöminen kun en riisiä laittanut mössöks.Kanasta tykkäs kovasti.Eilen tehtiin taas ukon kanssa 35 piltti purkillista soseita pakkaseen. :eek:

Päiväunista:Nanu nukkuu 3 päikkärit päivässä.Ensimmäiset kahdet kestää tunnin verran ja viimeset noin puol tuntia.Tosin joskus nukkuu neljätkin jos ollaan herätty tosi aikasin.

Mulla menee myös hermot joskus aika nopeesti.Mutta yleensä saan pidettyä itseni kasassa ettei tulis äristyä vauvalle.Annan tytön siinä vaiheessa miehelle kun alkaa pinnaa kiristämään.Oon kyllä muutaman kerran päästelly kunnon ärräpäitä jos Nanu on kiukunnu koko päivän.Eli ihan normaalia Katja. :wave:

Mutta tuun illalla kirjottaa paremmin.Nyt kahville! :wave:

Vattu&Nanu
 
Mie laitoin sen supon pojalle ennen klo 18, ja sen jälkeen se nukahti melkein heti, ja nukkuu vieläkin :eek: Ressukka ihan väsy, kun aamullakin aikaseen jo heräsi, ja viimeyönnäkin nukkui huonosti. Rupesikohan se jo yöunille.. :whistle:

Kiva kuulla etten oo ainoa jolla meinaa välillä hermot mennä..
 
Se nukkuu vieläkin. Eli varmasti rupesi yöunille, kiva, kun sillä on nimittäin sama vaippakin ollu kolmesta asti. Mahtaa nyt jo aika kusinen olla..no pitää vaihtaa kunhan herää yöllä. Ei varmaan kehtaa itekään kovin myöhään tänään valvoa, voin vaan kuvitella että mihin aikaan herätään aamulla jos on ruvettu kuudelta illalla nukkumaan :/
 
Iltaa..

Kiitos saarulle uudesta pinosta.

Katja: juu et tosiaan ole ainut kellä pinna katkee joskus vähän turhanki nopeasti, ja siinä tulee samalla sitten mietittyä että onko mua nyt oikeesti äidiksi tarkotettu.. Mullakin juuri esim. tänä iltana oli kyllä hermot niin kireenä, kun ei tuo poika millään taas jälleen kerran meinannu nukahtaa, tappeli vaan vastaan.. No onneks nukahti.

Meillä ei muuten sen kummempia kuulu, ulkona tänään oltu kun oli niin kiva ilma vaan ei sielkää kauaa jaksanu olla kun tuli niin kuuma. Meillä tuo roope nyt sitte jo konttaa aikas hyvin, tässä muutaman viikon kovasti yrittäny mut nyt sit tajus et miten pitää mennä. Juu ja oli aamulla kiva yllätys kun heräsin, Roope se mulle huuteli pinniksestä ja siinä se seistä nökötti ihan omin avuin ja kilju ja nauro.. =)

Päikkäreistä: Meillä Roope nukkuu 2-3 päikkärit ja on pituudeltaan 30min-1.5h
 
Täällä myös jatkuvaa kitinää ja natinaa aamusta iltaan. :wave:

Vähän onneksi helpottaa kun tietää syyn eli poitsu tekee hampaita, 2 alaetuhammasta läpi ikenistä jo, sellaiset terävät pikkutyngät. :D Hermoja repivää tuo kitinä tosiaan vaikka tietäähän sen että on pienellä varmaan tosi inhottava olo hampaiden takia..Muttajoo, lapsettomat sukulaiset ja ystävät ei tahdo ymmärtää kun oon valittanut että hermot menee kun lapsi kitisee koko päivän eikä oikein saa nukuttua päikkäreitä eikä yölläkään kunnolla..No, mutta niillä jotka lapsia saavat on tää sama vielä edessä. :LOL:

Oltiin tänään ekaa kertaa uimarannalla Emilin kanssa ja ihan hyvin sujui reissu. B) Käytiin kaikki uimassakin, tai Emilin kanssa lähinnä istuttiin rantavedessä ja ihmeteltiin vettä ja hiekkaa. Kauan aikaa en uskaltanut vedessä pitää kun kuitenkin merivesi suht viileää. Viltillä oltiin myös puolivarjossa, tosin eihän tuo siinä viltillä oikein tahdo enää pysyä, ois ollu helpompaa joskus kuukausi sitten. :LOL: Hiekka myös kiinnosti kovasti, ja tietysti sitä piti vähän maistella.. :whistle: Mutta hampaista huolimatta Emilkin oli paljon iloisempi ulkona, ilmeisesti siellä on niin paljon katsottavaa ja nähtävää että kitinätkin unohtuu.. ;)

Huomenna ehkä uusiksi rantsureissu, täytyy nyt nauttia kun kerrankin lämmintä. B) Sitäpaitsi täällä kotona on niin tuskaisen kuumaa ettei oikein jaksaisi sisällä istua..

Päikkäreistä: Tällä hetkellä Emil nukkuu noin 2 päikkärit, toiset yleensä joku 45min ja toiset puolisen tuntia. Vaihtelee päivästä riippuen ja saattaa torkahtaa hetkeksi autoreissulla/rattaissa.
 
termos!
Luca tykkään kans olla ulkona, istuskella nurtsilla taikka jopa vain rattaissa. Kiva katella menoa. Mutta nyt enemmän tykkää ku pääsee nurtsille, hiekalle yms. uusia pintoja ja tuntemuksia. Onnessaan aina jos jotain uutta. Me ei olla rannalla menty uimaan Lucan kanssa, mukana kuiten on ollu kun isommat polskii ja kovasti vetteen haluis. Mut ollaan joen rannassa sekä merellä käyty ja vesi ollu niin kylmää etten itekkää oo veteen tohtinu. Mut varmasti veteen pääsee jahka lämpille vesille mennään.

Mulla hermo kyl kestää hyvin Lucan kanssa. Hää on niin helppo :heart: enemmän mulla noitten isompien kaa palaa käämit, tappelevat joka käänteessä. Ja keskimmäisellä joku kauhia uhma (jatkunu jo varmaa yli ½v :kieh: ) kaikki on vaan niin kauhian vaikeeta! Ihan sama mitä tekis tai on tekemättä, jostain se keksii jotain.
Tänään mulla eniten pännii mies, se vaa sitten ilmoitti TÄNÄÄN et illalla siten menee istumaan iltaa :kieh: , ihan ok, jos ois aikasemmin sovittu. Ei onnistuis kuule jos minä yhtäkkii ilmottasin et herra jää lasten kaa yksin ja minä menisin. Mutta onneksi kaikki pojat pisti niin reippaasti nukkumaan, jopa meiän änkkypate, huomenna onkin sitten luvassa tötteröt pojille palkintoja. Esikko kyl nukahtaa iteksee mut keskimmäinen ei, mutta tänään nukahti

No jospa ens vkl hermo lepäis, silloin mulla on iv (iltavapaa) piiiiiitkästä aikaa taas pääsee kavereita tapaan ja pitää hauskaa B) (mutta tätä olenkin suunnitellu jo koko kesä ja olen myös yhden änkyrän sijoittanu mummolle yökyliin just tälle iltaa, et miehelle ois helpompaa) :heart:

Tässä ny mietiskellen et mitä tekis..Saaru
 
Saaru: Tuo miehen meno-juttu, kuulosti niin tutulta! Mun mies ei oo kovin usein menossa, muutaman kerran on ollu jossain Albertin syntymän jälkeen, mut se on just sit sitä, että pari saunakaljaa ottaneena tulee yhtäkkiä mieleen soittaa kaverille, ja sit ilmoittaa että hän taitaa nyt lähteä käymään parilla |O Kun mie oon nimenomaan pyytäny, että nyt kun on lapsikin, niin kaikesta pitää sopia etukäteen!!!!! Itellä jos on jotain menoja, niin tulee viikko-pari etukäteen jo ilmoitettua, että mulla olis silloin meno. Että kyllä mieskin sais ees pävän-pari etukäteen ilmoittaa, vaan kun ei niin ei, se on aina hetken mielijohteesta. Ite en vois kuvitellakaan, että yhtäkkiä ilmoitan että hei miepäs lähden nyt käymään muutamalla :snotty:
:kieh: :kieh:
 
Meilläkää mies ei yleensä käy missää. Jos työpaikalla on jokku kekkerit yms niin menee. Mut tollee yhtäkkii kaverin kaa kaljalle ei lähetä. Yleenäs nysätää kotona :LOL: Mut tänään sitten (minä kyllä tiesin) että mun veli kavereinee aikoo grillailla ja saunoo mun vanhemmilla.
Ja kun oltiin siellä päivällä syömässä niin mies vaa ilmottaa et aikoo illalla sinne tulla. Ei siinäkää mitää mut se joskus voi olla haastavaa olla yksin nukuttamassa tätä sirkusta :kieh: mutta onneksi kaikki nukahti niin hyvin :saint:
Mutta nyt harmittaa se ku niin tiukasti noita kaloreita laskin ja tänään tuli syötyä jo kakkua, niin suutuspäissään korkkasin lonkeronkin ku lapset sain nukkumaan :'( Ei auta muutaku huomenna sitten lenkkeillä olan takaa et vaan ei nyt hyvä alku mee persiilleen. Tänään vaaka näytti jo -1,2kg
 
Saaru: Siitä lonkerosta et nyt ota stressiä. :hug: Käyt huomenna reippaalla lenkillä, niin kalorit on kyllä kulutettu siinä! Onko sulla miten paljo tavotteena pudottaa painoa? Välillä pitää saada herkkujakin, ja etenkin pari lonkeroa, muuten laihduttamisestakaan ei tuu mittään :)
 

Yhteistyössä