***Tammivauvat2008***vol.3

Tarkoitus ois vielä AINAKIN 10kg saaha pois(tavoiteet koko ajan nousee. :saint: ) Koitan olla ottamatta ressii tosta mut jotenni niin risoo kaikki ja otin muuten päälle olusenkin :ashamed: Voi mua, nukkua mun pitäs :LOL:

Hooment

Arvatenkin nyt kostautuu töi öinen kukkuminen :kieh:

Noo kaffetta naamaa ja uus rutistus kaloreiden kaa! Rahkaa ja mansikkaa nassuu ja lenkille.

Muuten täällä samaa rataa mennää. Luca touhuaa kovasti, konttaamista harjoittelee (asentoa) ja kovasti ylöspäin mieliin. Tässä yks päivä kapusi säkkituolia pitkin ja siitä sitten kippas istumaa. Jonkin aikaa poika istuukin ihtekseen.

Tässä mä haikeana olen jo alkanut kaikkea vauvakrääsää laitteleen taas pois, sitteriä ja lelukaari/pesän yms. Lelujakin vois käydä läpi ja varastosta hakea taas astetta vanhemmalle tarkoitettuja leluja ja juttuja.

Mutta nyt hyssyttää mun "vauvaa" aamu unille..

Minäkin vasta puolen yön jälkeen menin nukkumaan. Vaihdoin vielä Albertille vaipan, eikä se ees heränny siihen. Annoin myös tissiä, kun tuo ainakin hotkasee tissin suuhunsa jos sen vaan nenän eteen hälle laittaa, vaikka se nukkuisikin sikeässä unessa. Molemmat tissit lupsutti ihan tyhjäksi, olikin varmaan jo nälkä kun iltapala oli jääny väliin. Ja se heräsi aamulla vasta kahdeksalta, nukkui siis 14h :eek: Mitähän lie unilääkettä siinä supossa ollu :LOL:

Heissan pitkästä aikaa. Jäänyt tänne kirjoittelu viime aikoina melkein kokonaan, vaikka lukeamassa oonkin käynyt. Alkuun tuntui välillä niin oudolta kun muilla melkein kuukauden vanhemmat vauvat, että mitäs minä tänne kirjoittelemaan :whistle: . No, onneksi shakkikin täällä on, joten enköhän sitten minäkin =)

Päiväunista ootte puhuneet. Meillä yleensä nukutaan kahdet (noin 1,5h-2h + 40min-2h). Pitkään nukuttiin kolmet päikkärit, mutta nyt jonkin aikaa menty noilla kaksilla ja hyvin tuntuu sopivan neidille.

Mansikoita on meilläkin maisteltu. Aluksi ilme on vähän epäilevä, mutta sitten pitää saada lisää :) . Ruokia ollaan maisteltu nyt reilu 1kk, ja nyt menee kasvissose + hedelmäsose +puuro/hedelmäsekoitus. Muuten mennään rintamaidolla. Nyt ollut noin 1½kk kausi, että maito pitää tarjoilla hänelle makuuasennossa, istualleen suostuu syömään aamuisin ja päivällä ehkä kerran :eek:

Töihin olen ajattelut mennä joulukuun alusta. Mies pitää silloin isäkuukauden. Huomenna olen menossa juttelemaan ylihoitajan kanssa Taysiin, että minkälaista sopimusta voisin saada. 50% olisi tavoitteena, ja koska työ on 3-vuorotytötä niin saataisiin järjetelyllä Roosa pidettyä kotona ainakin toistaiseksi.

Meillä mennään konttausasentoon, huojutaan edestakasin ja noustaan varpaille. Ei ole vielä täysin keksinyt että miten päästään eteenpäin, välillä saa jalkoja vähän liikutettua mutta vain yksittäisiä kertoja. Peruuttamaan pääsee sitten senkin edestä :) . Hampaita on jo kuusi (6) kappaletta suussa. Alhaalla 4 ja ylhäällä 2. Välillä on ollut vähän kitinää, varsinkin kun ylös on tullut hampaat, mutta hyvin on unet silti maistuneet. Edelleen on varsin tyytyväinen tyttö, ei itke turhista.

Afu ja Roosa reilu 5½kk

Onpas taas eilisen jälkeen tullut tekstiä ja HYVÄ NIIN!!! :)

Katja87: En muista mistä kuulin/luin tuosta mansikka-jutusta, mutta se oli just niin, että maidon kautta se vois allergisoida vauvan mansikalle... en tiiä onko tuossa mitään perää koko jutussa... ite oon kuitenkin vähän syönyt mansikkaa eikä Violalle oo tullu mitään allergisia reaktioita ja oon mansikkasoppaa antanut neitille ja tykkäs kovasti :p
Neukkatäti vaan sanoi, että "raakaa" eli ei käsiteltyä mansikkaa ei sais näin pienille antaa, mutta käsiteltynä esim. just sopassa mansikkaa voi antaa. Mutta jokainenhan "taaplaa tyylillään" oman lapsensa kanssa -eikös juu =) Näköjään antavat niin erilaisia neuvoja eri paikkakuntien neuvoloissa...
Joo, kyllä meillä neiti nukkuu päivällä pitkiä tovosia, mutta yöllä nukkuu sit sen 7-8 tuntia ja mulle sopii hyvin tää: päivällä pystyy touhuaan (tai olla touhuamatta mitään), kun neiti nukkuu pitkiä päikkäreitä ja aamulla herää yöunilta sopivasti niin ehtii aamulla hvyään aikaan isompien kanssa tuonne ulos touhuaan, kun Viola laittaa eka päikkäreille jo 9.00 maissa.
Ja Katja: SÄ OOT HYVÄ ÄITI!!! Meillä kaikilla varmasti palaa joskus käämit, kun vauva vinkuu ja kiukkuaa... ei sitä aina jaksa olla hyvällä tuulella, kun vauva tappelee vastaan... silti me ollaan hyviä äitejä kaikki -usko pois... ja voimia kovasti sullekin sellaisina kiukku-hetkinä... koko ajan helpottaa, kun vauva kasvaa... :hug:

Ja nyt pitäis lähtiä laittaan jauhelihasopat meijän poppoolle :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 6 kk :heart:

Tammiäiti: Kiitos :hug: Jospa tämä taas tästä. Tuntuu vaan että mulla on kaikista eniten aina näitä fiiliksiä ettei oikein aina jaksais. Tai sit mie oon ainoa joka täällä ilkee valittaa :D

Mut joku tuolla Albertilla on nyt pielessä, hirveetä itkua ollu taas aamu, ei syö kuin vähän tissiä, kiinteitä menny pari lusikallista. Ei oo kuitenkaan kuumetta, mut annoin silti supon, koska itku on mun mielestä selvästi semmoista kipu-itkua..

Mie sain onneksi pari tuntia vähän hermoja tuossa tuuleteltua, kun tääl oli taas torikirppis. Kävin siellä yksin. Löysin taas vaikka mitä kivaa, mm. syksyksi Aapelle Travelle-merkkisen tummansinisen välikausihaalarin. Maksoi 5?, ja tosi siistikuntoinen on! Se on 80cm haalari, saattaa olla vähän iso vielä, mut siitä saa kyl tosi kivasti vähän käännettyä lahkeita ja hihansuita, ja mahtuupahan allekin vaatetta viileämmillä ilmoilla :)

Mahtuuhan ensi talveksi vauvoillemme se pakkauksen toppahaalari??? Siis kun meilläkään ei tuo Albert mikään isokokoinen oo, niin eiköhän mahdu?! Meinasitteko muut sitä käyttää ensi talvena vauvoillanne? Mut se hattu ei varmaan mahdu, ku se on jotenki aika pieni. Rukkaset pitää varmaan kans ostaa, kun ne tumput on ihan onnettomat. Ootteko syksyksi ostanu haalareita jo valmiiksi?
Mie vaan syksy ja talvivaatteita jo mietiskelen :LOL: Hassulta tuntuu, mut ei siihen loppupelissä oo enää pitkä aika kun saa jo laittaa taas haalarit yms päälle, syyskuun alkuun enää reilu kuukausi :eek:

Katja ja kiukku Aape (tai sit kiukku Katja ;) )

Katja: meillä ei oikein ruoka/tissi maistunut kun noita hampaita tuli. Oli ihan selvästi 3-4 päivää vähemmällä ruualla. Suppoja minäkin olen laittanut ainakin yöksi, joskus päivälläkin kun tuntui että ikenet kutiavat. Eli varmasti teilläkin ohi menevää :wave:

Talvivaatteita olen minäkin jo hankkinut. Meillä on Remun talvihaalari koko 74 (isohko) ostettu alennusmyynneistä ja syksyksikin oon ostanut alesta Jonathanin haalarin kokoa 74. Ostin myös Reiman mini-tec hanskat, joissa on siis peukalolle oma kolo. Kaikki noi pitäis olla vedenpitäviä, että saa ihan rauhassa sitten maassakin hiekkalaatikolla/terassilla tmv. mennä =) . Äitiyspakkauksen haalari on suunnilleen samankokoinen kuin tuo meidän talvihaalari, eli uskoisin sen menvän aika monelle. Halusin ostaa toisen, kun tuo haalarihan ei varmastikaan pidä vettä ja tuossa meidän Remussa on takapuolen alla paksumpaa kangasta/lämmikettä.

Ulkona taas ihana ilma, vaikka vähän tuuleekin. Kävin äsken työstämässä meidän aroniapensasaitaa (n. 27m), kun sellainen ollaan istutettu meidän ja naapurin välille. Mies lähti vanhempiensa mökkitontille töihin, joten "sunnuntaileskenä" ollaan tänään. Ehkä saadaan vaari illemmalle kylään.

Afu ja päikkäreillä oleva Roosa

Shakki: missä päin Tamperetta asutte? Mehän muutettiin tänne joulukuussa ja hyvin ollaan kyllä viihdytty :) . Asutaan Holvastissa, lähellä Kangasalan rajaa. Ootko siis ajatellut ryhtyväsi perhepäivähoitajaksi? On se kyllä ihanaa olla kotona, jos vain on mahdollista.

Heipsan!

Juurikin on kotiuduttu anoppilareissusta, viikonloppu siellä vietettiin.
Meillä edelleen ei ryömitä eikä hampaitakaan ole tullut vielä.. Tisuttelun loppu sujui tosi hyvin ja poika on ollut tyytyväinen.. YÖunista niin käy unille siinä 8 aikaan, ja amausti herää 5-6 ja saa aamumaidon, sitten nukutaan vielä vaihtelevasti 1-2 h.. ELi todella hienosti.. Tänään oli kyllä niin väsy et meni jo 7 nukkuun. Sitten päiväunista niin keskimäärin nukkuu 2*1 h, toisinaan venyy jopa 2 h ja joskus jää 30 min.

KiukuistaOnhan tämä meidän poika pääosin todella helpo ja tyytyväinen vauva, mutta kyllä niitä kitinöitä toisinaan on ja juuri se MMMmmmMMmmmm kitinä oikein saa hermot kyllä meneen, eritoten nyt ollu, on flunssainenkin, että lienee siinäkin syytä. Mutta eiköhän se kuulu tähän pakettiin ja kyllä me äiditkin saadaan ärähdellä välillä :) :hug:

Talvivaatteista, joskus tua varmaan mainittin että mulla niitä on tua jo kaappi piukassa :ashamed: syksyks nyt ainakin on travallen ja talveks travalle remu.. Täällä tampereella on toi travalle tehtaanmyymälä, ja mä kyllä tykkään niistä vaatteista =)

Töihinpaluusta ollu juttua, ni meillä on tällähetkellä suunnitelmissa että mä palaan joulukuun puolessa välissä töihin, mulla on vaan keikkatöitä, mutta tuosta firmasta ei kyllä työt lopu, että siinä mielin luottavaisena voi olla.. ja pojalle varattu pph:lta paikka.. tosin nyt oon vähän miettinyt muutosta siihen.. katotaan kuinka käy :D

aurinkoista illanjatkoa :wave:

Huhhuh mikä yö :( Ei paljoo nukuttu kun poika heräsi varmaan 100 kertaa kiljumaan kurkku suorana, mikähän ihme sitä oikein vaivaa.. :/ Että aloitampa taas aamun valittamisella :kieh: Mut kun mua väsyttää ihan hirveesti, oisko ehket kolme tuntia tullu nukuttua yöllä :ashamed: Nyt kahvin keittoon ja paskan pesuun :wave:

Muoks. niin se vielä piti kirjoittaa, että nenä tuolla pojalla ainakin vuotaa, että jotain räkätautia vissiin höystettynä hampaan puhkeamiseslla.. Äsken mittasin lämmön, niin oli 38,1 pyllystä, eli pientä lämpöäkin on. Pitää yrittää jotain aamupalaa antaa, ja sit laittaa suppo ja ruveta yhdessä pojan kans aamu-unille.

Voe että katja! Täällä kans räkä valuu pojalla, muuten on virkku yms. Puuro ei kyllä tehny nyt aamulla kauppoja. Yöt meillä menee hyvin. Eilen miehen kaa jo juteltiin Lucan yörytmeistä ja nukkumaan laittamisesta et hällekin sama rytmi/tyyli ois ku mulla. Lauantaina mies laittaakin sitten iteksee Lucan unille, minä ku lähden tyttöjen kesken kekkeröimään :xmas: Pitääkin kokeilla tällä viikolla et mies nukuttaa Lucan ja minä vien isommat nukkuun. Keskimmäisen kanssa ollaankin harjoiteltu jo tuota itekseen nukkumaan menoa. Hyvä ois jos kaikki laittaa itekseen nukkumaan ku sänkyyn viedään, helpottais miehen urakkaakin sitten syksyllä ku minä olen illat töissä.
Pitäski mennä käymään siellä töissä, pitäs koittaa nimittäin saada pitää kesäloma joulukuussa. Ois niin ihanaa sitten olla rauhassa kotona laittamassa joulua. Mutta en tiä sitten kui tiukassa on saada se loma tuolloin. Taitaa olla mun työosaamiselle tarvis silloin, meillä ei oo montaa joka sen homman taitaa. Yks on jo mammalomalla, toinenkin on jo silloin loppusuoralla raskaudesta silloin yms yms..Nyt ainahan voi sanoa et jos kesistä ei tipu, niin oon hoitovapaalla;)

Saaru: En sit malttanutkaan mennä pojan kans päiväunille, keitin toisen kupillisen kahvia, ja yritän koota voimia päivää varten. Ei siitä mun nukkumisesta olis tullu kuitenkaan mitään, kun ois varmaan vaan kiukuttanu enemmän kun just kun olis nukahtanu, niin sit Albert jo varmaan herääkin, kun ei nuku kun niitä pikkutirsoja. Voi että kuulostaa ihanalta tuo sinun vapaailta, onko mitä suunitelmissa silloin? Ite oisin kyl jonkin sortin hermolomaa vailla. Pitää katsoa jos vaikka viikonloppuna äiti ottais tuon pojan päiväksi, voitais miehen kans vaikka ihan vaan olla kotosalla, ja katsoa joku elokuva ja nukkua päiväunet. Se olis kyllä tosi mukavaa :D

Meilläkin meni jo välillä yöt tosi hienosti 1-2 heräämisellä, mut nyt ei tietoakaan semmoisista. Viimekin yönä Albert huuti parikin tuntia putkeen. Jos tää ei rupea ohi menemään niin pitää kyl ihan lääkärissä käyttää tuota poikaa, ei ihan normaala enää oo tämmöinen.

Katjalle VOIMIA :heart:

Ihanaa Saaru, että pääset kavereiden kanssa "tuulettumaan", sitä sietää hahkuttaakin koko viikko =) Tuommosen kivan jutun odotus on jo tosi kivaa, kun tietää sen olevan kohta edessä.

Mä toivon, että se pakkauksen haalari menis ainakin alkutalven, kun poika tuskin vielä kovin paljon itse ulkona liikuskelee tai jos liikkkuu niin sit sitä voi pitää semmosena "kauppahaalarina".

Meillä viime yö meni ihan hyvin, poika heräili viiden aikohin, söi ja jatkoi uniaan vielä kahdeksaan. Välillä sitten kaveri heräilee tunnin välein ja yöt on tosi rauhattomia, joten siis kovasti vaihtelee.

Nyt pitäis antaa ruokaa pienelle miehelle.

Kuulumisiin taas

=)

Voimia Katjalle :hug: ei meidän aina tarvi olla superäitejä ja jaksaa hyssytellä vain rauhallisena, kyllä mullakin välillä kihahtaa ja kiukuttaa itteekin, kun poika oikein sattuu änkyröimään ja itekin silloin aina poden kauhean huonoa omaa tuntoa..

Meillä ollaan taas harjoiteltu pulloa ja hirveän huudon kanssa :ashamed: tuntuu niin pahalta huudattaa toista. Toissa päivänä kylässä ihan hyvin otti jo pullon, kylläkin vain minulta :D mutta eilen sitten kotona huudettiin ja itkettiin krokotiilin kyyneliä :'( huomenna mulla kampaamo ja mies jää kotiin Jasun kanssa, mut onneksi nyt jo menee niinpaljon muutakin että ei todellakaan nälkäänsä kuole jos ei päivällä niin paljon maitoa saakaan kun yleensä aamulla tankkaa kunnolla =)
Yöt meillä menee edelleen samaa rataa ja aamuyöllä 5-6 välillä syödään. Ja illalla nukahdetaaan yksin 20.30 aikaan ja aamulla unta riittää 7-8 =) hampaita ei edelleenkään näy vaikka poika kyllä todella kaluaa noita puru lelujaan..
Nyt tuntuu et vattakin kiusii ja aivan kuin tuo nan ois tehnyt hälle hieman vatta vaivoja ja nyt sit pidetäänkin muutama päivä taukoa siittä.
Mää kanssa luulen et tuo äippäpakkauksen haalari menee meillä..poitsu kun on niin pikkanen :heart: mut pitänee sitten kattoo tosiaan minkä verran liikkuu et täytyykö ostaa jokin toinenkin..

Nyt siivoileen :wave:

Piku ja Jasu

Joo, me ollaan koko kesä suunniteltu noita kekkereitä, aina siirtyny ja siirtyny ku kaikenlaista tullunna tai yhtäkään muksuu ei saa hoitoon. Nyt sitten onnistui. Meillä on "tyttöjen kesäkestit" asu vapaa mutta HATTU pakollinen :LOL: saas nähä. Mäki hianon kesälippiksen ostin alekorista :D Hyvää ilmaa ois vissiinki luvassa *sormet ristissä* Alkuun kuiten ollaan mun bestiksellä, syödään salaattia yms ja aiko kuuulema toi kamu vielä ysäriä heittää vinyyleillä meille. Sitten voiski torin kautta jonnekin suunnistaa..Ihanaaaaaaa.. :heart:

Sitten muutaman vko päästä mies lähteekin reissuu koko viikonlopuksi ja mä täällä häärään kaikkien poikien kaa yssiksee. Voi olla et siskon kinua kaveriksi tai sitten mennää koko kööri mummulaan yöksi.

Minä ostin joku aika sitten tollanen syssypuvun alesta, Lassie suprafil (tai jtn) talvipukua ei vielä ole eikä taida olla säästössäkää moista. Mutta ajattelin ostaa noilla lahjakorteilla mitä ollaan Lucalle saatu niin sitten joku kiva puku. Saa ostaakkin sitten hyvä, ku tulee paljon ulkouilua säällä kuin säällä. On noi eskari ja kerho reissaamiset.

Täällä on ollu kauhiaa tappelua ja hulinaa koko aamu. Pinna niiiiiiiiin tiukalla ja hihat palanu useaan otteeseen. Nyt hiukan rauhoittu ku sain koko sirkuksen ulos, tehtiin pyörälenkki ja kaupassa käytiin. Nyt sitten syötiin ja pojat sai jälkkäriksi pikkuporkkanoita :D (jädet syötiin jo kaupalla :whistle: )

Mutta alkopa itelläki niin kaffihammasta kolottaa niin kaffen keitolle siis.. Tsemppii katjalle!

Nyt hokasinki et meillä on huomenna hääpäivä :heart: Mitähän kivaa sitä keksis..jotain hyvää syötävää ainakin, taitas tuolta pakastimesta vielä löytyy herkulliset härän piffit ainakin :p

Hei!

Meillä nukuttiin pitkästä aikaa tosi hyvin. Taisi Laurakin olla väsynyt reissusta. Mentiin siis lauantaina mun mummolle, oltiin siellä päivä ja illaksi mun veljelle. Oltiin siellä sit yötä ja eilen illalla vasta kotiin. Saatiin miehen kanssa rauhassa saunoa ja poreammeilla lauantai iltana, kun Lauralle riitti hoitajia.

Eilen laitettiin sit päivällä vettä pieneen kumiveneeseen, ni sai Laura siitä oman kahluualtaan. Kovasti tykkäsi pulikoida ja vettä roiskia. Ihana kun oli niin lämmintä!

Miehellä on tälläerää vielä tämä viikko lomaa, tosin perjantaina lähtee Ouluun ammattiliiton kesäpäiville ja tulee sieltä sitten vasta sunnuntaina kotiin. Miehelle jää sitten vielä viikko kesälomaa varastoon ja viikko isyyslomaa käyttämättä, eli pitää ne sitten vähän myöhemmin.

Mutta nyt kutsu kuuluu :wave:

Kuis paljon Saaru sulla on ikäeroo noilla kahdella vanhemmalla pojalla?

Ja muillekin kyssärin uusin eli miten ootte kokeneet lastenne ikäeron? Mä täällä pähkäilen näitä sisarkuvioita ja töihinmenojuttuja, vaikka ne kumpikaan ei nyt vielä ole ajankohtaisia, mutta kokemukset kiinnostais =)

VOIMIA KATJALLE!!! :hug: Koitahan jaksaa... ja kannattaa varmaan käyttää poitsua lääkärissä, jos huudot vielä jatkuu... mun kaverin vauvalla oli nyt korvatulehdus... ettei vain ois jotain semmosta...

Minä myös toivon, että se pakkauksen haalari menis ainakin alkutalven. Ei meilläkään Viola varmaan kovin paljon itse ulkona liikuskele ja sit kun pakkauksen puku menee pieneksi niin otan käyttöön Remun 86 cm:n talvihaalarin, joka on jo kaapissa oottamassa neitiä. Syksyksi mulla on neitille Brion haalari, joka toivottavasti sit vielä mahtuu päälle... meillä kun tuo neiti on pitkä tyttö.

Saaru: Meilläkin oli hääpäivä viikko sitten sunnuntaina ja käytiin perinteisesti kahdestaan ravintolassa syömässä (lapset mummulassa) ja oli kyllä ihanaa olla ihan kahden vaan ja huolehtia VAIN omasta syömisestä (eikä pyyhkiä 1000 kertaa niitä kaatuneita maitolaseja yms.) :)

Kide: Meillä on nää kolme lasta syntyneet 4,5 vuoden sisällä kaikki eli säpinää on koko ajan ollut ja vauva-aikaa aika putkeen eli OYS:ssa ollaan synnärillä tiheään vierailtu, mutta me tykätään, että lapset on saatu näin peräkkäin... on seuraa toisilleen ja muutenkin tää sopii meille. Meillä siis esikko nyt 5 vee, keskimmäinen 3 vee ja kuopus siis puoli-vuotta. Nyt on sit lapsiluku täynnä ja nautimme tästä pikkulapsi ajasta ja lasten kasvusta :heart:

Ja nyt sapuskan tekoon, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-tyttönen 6 kk :heart:

Heipsis!
Mies jäi sairaslomalle viikoksi, sillä on ollu jo monta kuukautta jalka kipee, lopultakin sai käytyä lääkärissä, niin joku tulehdus siinä on kuuleamma, ja lääkkeet sai+ fysioterapiaan pitää mennä. Ihan kiva kun on nyt kotona auttelemassa, kun ei kuitenkaan silleen oo kipee ettei vois mitään tehdä.

Tänään on jopa ruoka uponnu poitsulle, keksin hyvän keinon saada ruokaa menemään alas. Maissinaksuja nimittäin poika syö mielellään, niin ruoaksikin meni melkein purkillinen porkkanasosetta kera maissinaksujen, aina pari lusikallista sosetta, ja sit just kun on huutoa alkamassa, niin dippasin maissinaksun soseessa ja annoin sen pojalle, ja joka maissinaksun välissä taas pari lusikallista. Vois samaa kokeilla kera hedelmäsoseen tai puuron :D

Ikäeroasiastsa en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun ainoa lapsi on Albert ja toivon mukaan ainoaksi jää. Ja mun tuurilla vahinko käy :LOL:

Katja ja Aape sunnuntaina tulee 7kk

Meillä esikko täyttää nyt 2vko päästä 6v ja keskimmäinen on 3v8kk ja Luca nyt tuon 7kk elikkäs ikä eroo isommilla on 2v ja melkee4kk ja sit Lucaa keskimmäisellä tuo 3v1kk. Vilskettä riittää.

Oiskinhan tuo niin ihana päästä taas syömään kaksin miehen kaa. Mut taidetaan tänä vuonna juhlistaa kotona. Vasta kuiten käytiin raflassa:) Ja näin viikolla vaikee poikia saada mihinkään siksi aikaa.

No ompa hyvä et mies on nyt katjalle apuna. Nyt vaa ite lepuuttaa ja mies hoitaa sen aikaa :saint: Mä oon kans tuota samaa taktiikkaa käyttänyt. Myöskin esim leipämurut kelpaa siin välissä, niillä houkutella suu auki ja sosetta suuhu, sit leipää ja taas sosetta..

Saaru: Koitatte huomenna saada pojat hyvissä ajoin nukkumaan, ja illasta sit miehen kans herkuttelette vaik jotain, ja aukasette vinkkupullon tms :heart: :D Monesko hääpäivä teil on? :)

Juu, otin äsken itekin pikku tirsat, jotenkin oon vaan niin huono saamaan unen päästä kiinni päivällä. Pakko oli itekin särkylääke ottaa kun kamala päänsärky väsymyksestä johtuen. Ja tietty viimeinen säkrkylääke oli, ja kohta taitaa menkatkin alkaa, ja sit olis taas tarve lääkkeille. Pitänee apteekissa poiketa kunhan jaksaa.

Täällä taas...

meillä oli tänään uutena ruokana bataattia, olihan taas ilmeet! Tänään keksi sitten myös, että ruokaa on kiva pärisytellä, eli ei taas mitään tietoa päätyikö ruokaa mahaan asti. ;). Mun pitäs nyt jostain löytää riittävän pieniä pakastusrasioita, niin sais noita soseita pakkaseen valmistettua.

Vaan nyt kaupoille!

Hei vaan kaikille! :wave:
Jos nyt muutaman rivin sais aikaseksi, kun Emma vihdoin nukahti ekoille "päiväunille!" :kieh:
Siis taas koko päivän vaan touhunnut ja nyt iski ihan hirveä huuto-väsy-kohtaus... Onneksi nukahti hetkeksi, saa sitten syötettyä iltapuuron ja yöunille aikasin! Siis meillä aikasin on 9 jälkeen... Emmalla meni kaikki rytmit ihan perseelleen sen korvatulehduksen takia. Eilenkin meni nukkumaan 00.30!!! :ashamed: :eek:
Mutta tulehdus näyttäis olevan ohi, on niin hyväntuulinen neiti, kunhan ei väsy iske. Antibioottikuuri on kyllä vielä kesken ja Emman on mennyt siitä maha sekaisin. Eli huomenna soittelen lääkäriin pitääkö lopettaa vai annako loppuun ,pari päivää viä.
Me ollaan reissattu kans pari päivää, eilen olimme zoolandiassa, Emma tykkäs hirveesti katsella eläimiä! Ja esikoinen tietty myös! :D Emma vaan vierastaa niin hirveest, että mun piti koko reissu kantaa sylissä ja pitää huolta ettei vieraat tule lähellä äitin pikkukultia! :LOL: Siis Emma on oikea äidin sylivaavi, kauhea huuto ja poru, jos vaik suihkus käyn ja pitää hetki olla isän kanssa! :kieh: Mä en siis voi enää haaveillakaan meneväni kavereiden kanssa yksin kahville tai mihkään! En tiä kuin siitä tommonen on tullutkin. Eilen ei siä zoolandiassa syönytkään muuta kun tissiä... Kun ei voi edes hetkeks laittaa istuun, kun poru alkaa ja sylissä ei syö kuin tissiä... :ashamed: No, ehkä tää on joku pian ohimenevä vaihe!!! :whistle:
KATJA: toivottavasti ei ole sun pojalla korvatulehdusta, kuulostaa samalta ku Emman oireet.
Ikäerosta: Meillä on tytöillä ikäeroa 2.5 v. Mun mielestä hyvä ero!
Hauskaa hääpäivää Saarulle! Meillä kans enskuussa sama juttu, jotain kivaa pitäis keksiä... Meillä on 4. hääpäivä. Viimevuonna vuokrattiin lähihotellin sauna ja uima-allas ja siellä syötiin ja juotiin herkkuja koko ilta. :D
Jaahas, en nyt muista mitä muuta piti kommentoida... Toi neiti tuolla jo heräilee, joten :wave:
neamma

Yhteistyössä