**Tammivauvat2008**vol.6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neamma: Hyvä juttu että siellä ollaan toipumaan päin :hug:

Katja: Ai kauhistus, mites se Aape sillee pääsi..hurjaa. Mä hain muutes sitä hyla-maitoo tänään 2 dl purkin, laitoin pillin pojan suuhun, puristin niin että tuli tippa suuhun ja tää rupes juomaan siitä niinku ois aina juonu :laugh:

Sampolle onnittelut uudesta taidosta, hiljaa hyvä tulee =) :flower:

-c-

Hema to sun kirjotus oli ihan kopio meidän päivästä!!!!!
Poika kinuaa koko ajan jotakin.... Nyt laitoin toisille torkuille, kun haukotteli ja känytti aivan koko ajan. Aamupäivällä nukkui 1,5h jo, että saa nähdä mitä nyt sitten.....
Nyt on saanut tottua jo niin helppoon elämään tuon pojun kanssa, että hermoja kysyy nyt taas tämmöinen. No eipä tuo sitä tahallaan tee :ashamed:

Katjan Albert se oli oikein yllätyksen rykässyt!!!!!!!! Mä voin vaan kuvitella kuin pelästynyt sä Katja oot ollut :o No onneksi ei ehtinyt satuttamaan itseään. Taitaa tulla aktiivinen unissakävelijä tuosta sun pojasta, kun nyt jo aloittaa :kieh:

Sampolle onnittelut uudesta taidosta :flower:

Kide

Heip!

On taas ollut vähän taukoa kirjottamisessa ei ole vaan jaksanut kirjautua sisään.

Paljona on vauvat taas oppinut ja kehittynyt. Onnea vaan kaikille uusista taidoista.

Meillä ei Irene vielä oikein puhu. Tää on yleisin "sana", äittä sanoo joskus, mutta tiedä sitten tarkottaako minua kuitenkaan.

Maitotuotteiden alotuksessa ollaan ihan jälkijunassa. Tosin meillä tulee 10 kk täyteen vasta ens viikolla. Toissapäivänä maisteltiin ekan kerran vähän raejuustoa ja hyvin maistui eikä oireitakaan tullut.

Onnea kaikille, jotka ovat onnistuneesti unikouluilleet. Irene nukkuu nykyisin suht ok! Aamuyöstä viiden aikaan usein herää, jolloin otan hänet tissille ja sitten nukutaan vielä seiskaan tai kasiin. Nyt on ollut muutamia öitä, että on nukkununt koko yön heräämättä. Toisinaan taas saattaa herätä jo kolmelta eikä uni kyllä tassuttelulla tule. Niinpä olen havainnut, että itelle helpompaa, kun ottaa vaan tytön viereen.

Päivärytmikin meillä muuttui yhtiin päiväuniin. Irene on ollut aamupäivällä mun ja esikoisen kanssa ulkona puuhastelemassa, yhentoista jälkeen tullaan sisälle syömään ja puoliltapäivin nukkumaan. Siinä neiti sitten porskuttaakin neljän tunnin päikkärit. Ennen nukkui kahdilla päikkäreillä suurinpiirtein saman tuntimäärän, eli unenmäärä ei ole muuttunut.

Viime viikolla oltiin Irenen kanssa siellä kasvukontrollissa. 2,5 cm oli tullut kuukaudessa mittaa lisää eli oltiin pompattu käyrillä takas ylöspäin. Nyt on mittaa 70,5 cm. Ja siihen malliin tyttö syö, että eiköhän sitä pituutta saada huimasti lisää taas seuraavalle neuvolakäynnille.

Hiukan huolia ja murheitakin on meille siunaantunut. Viimeviikolla huomattiin keittiön allaskaapissa vesivahinko. Putkimies oli allaskaapin viemäristä jättänyt kaikki liitoskohdat kiristämättä! Juu piti olla ihan ammattilainen!!!! Nyt on sitten koko tää reilu kaks kuukautta vettä tiputellu allaskaappiin ja sieltä levinnyt seinärakenteisiin. Nyt tuolla kaapiss sitten huristaa yötä päivää kuivuri, jotta saadaan rakenteet kuiviksi.

Lisäksi viime viikolla selvis, että mun äidillä on rintasyöpä. Ikävuosiseulonnoissa selvis, eikä ihan kauheen pahasti ole levinnyt, mutta leikkaus on edessä ainakin, sädehoidoista ei vielä tiedetä.

Mutta nyt on mentävä laittamaan esikoiselle välipalaa, ettei tuo vallan villiinny.

HeMa: Siis meil on ihan lattaitasossa sänky, sängyn jalat on otettu kokonaan pois. Ja Albert osaa kyllä laskeututa sängystä. Mut säikäytti silti :kieh:

shakki: Voi ei, kovasti jaksuja sinne :hug:
Nukkuupa Irene muuten huikeat päiväunet. Meillä yleensä vaan nukkuu n.1½h.

Onnea Gorthaurin Sampolle uudesta taidosta! Ja myöskin anskuliinin vauvalle! :flower:

shakki:kovasti jaksuja.onneksi ajoissa löydettiin ja saa sitten kunnon hoidot :hug:

Aika moni on jo yksiin uniin siirtynyt, mä en edes oleta että Elli vielä siihen kykenee.H siirtyi aikoinaan yksiin uniin reippaasti yli vuoden iässä.Ja voin vaan kuvitella mitä kitinää Elli pitäis jos vaan yhdet unet nukkuis.Mutta meillä yöuni on alle 10h ja toiset täällä nukkuu 12-13 h että ei se ihme että Elli päiväunia nukkuu sen 4 tuntia päivässä.

Sampolle onnea uudesta taidosta!

Jaa mitähän muuta sitä pitikään kommentoida....
Tänään pitäis lähtee kaupopaan kohtapuoliin tekemään viikonlopun ostokset ja herkkija tietty listalla kun huomenna pikkujoulut ja la-aamuna saattaa tarvita kasan hyvää että pysyy pirteenä :p
Mies menee aamulla töihin ja jättää mut juhlien jälkeen tänne lapsia hoitamaan :kieh: samperi....

Neamma, kiva kuulla et mamma on paranemaan päin :heart:

Shakki, paljon jaksuja ja voimia :hug:

Katja, varmasti unepöpperössä vielä, niin paniikinainekset valmiit. Mulla kerran esikko "meni hukkaa" kotona. Mä siis vein keskimmäisen ku soli ihan vauva, niin yläkertaan nukkumaan ja kun tulin alas, esikkoa näy missää. Mä etin ja huutelin, mitään ei kuulunu. Olipa poika keksiny mennä kaapin ja seinän välissä olevaan pienee rakoon piiloon. Siellä naama virneessä mua sitten odotti ku vihdoin löysin.

Onnea kaikille uusista taidoista.

Meillon kans kakka alkanu ruutii ihan tuutin täydeltä. Monet tulee ja läysempää ehottomasti. Ja nykyään Luca menee punkee kakkaa jonnekin piiloo ja sitten tulee haisten takas, elikkäs huonommin nyt saadaan bongattua kakkaa pönttöö.
Meillä kyl Luca nukkuu vieläkin 2 unet ainakin. Aamulla ku on 7 herätys ja kun lähetään rattailla reissun päälle niin uni kyl tulee. Sitten eskarihakumatkalla tulee uni uudestaa silmää. Silloin kuiten koitan et nukkus pitempään kuin tunnin et jaksais niiden voimin sitten iltaa asti.

Mut nyt sapuskalla ja eväiden tekoo, sitten töihin :wave:

Pikainen piipahdus taas kerran, mä en käsitä mihin tää mun aika menee, kun välillä on montaa päivää etten koneelle ehdi.
Pulkkailemassa ollaan oltu ja Leevi tykkää. Eilen ostettiin taaperokärry, kun pojalla kauhea hinku päästä kävelemään ja olla koko ajan pystyssä.

Nyt Leevillä on taas nuhaa ja yskää ja toivon vaan ettei mene korviin saakka. Huomenna olis ollut perhekahvila ja pankissa lippaan tyhjennys päivä, mut taidetaan ne nyt sitten jättää väliin.

Meilläkin tuota kakkaa tulee ihan älyttömästi ja on löysähköä ja haisee TODELLA pahalle.
Reilun viikon on mennyt hapanmaitotuotteita ja muutamana päivänä olen antanut Leeville valmissoetta, jossa on ollut paprikaa. Ajattelin et olis tosta paprikasta johtunut tuo vatsantoiminta. No tarkkaillaan.

Nyt meen tekee leipää ja sit sohvalle.

Jaksamisia kaikille :hug:

shakki: Jaksamista sinne, onni onnettomuudessa että todettiin aikaisin. :hug:

Sampolle onnea uudesta taidosta, kovasti kirii muita kiinni ja pian sitä jo kävellään. :flower:

Meillä oli tänään ultra ja kaikki ok. :heart: En ole vieläkään sisäistänyt kunnolla, että meille tosiaan on tulossa toinen lapsi. :heart: Sanoin ultraajallekin, että tää raskaus on ollut niin "helppo" edelliseen verrattuna, että oon ollut ihan ihmeissäni ja sen takia varmaan tuntuu epätodelliselta, että voiko olla mahdollista että odotan.. :laugh: Mutta siellä se pieni sydän vain sykki. :heart:

Erehdyttiin ultran jälkeen kiinalaiseen syömään ja loppupäivän ollutkin äklö olo. Taitaa jäädä kiinalaisessa vierailut väliin vähäksi aikaa, vieläkin alkaa puistattaa kun edes ajattelee koko ruokaa.. :x Taidan pysyä ihan tutuissa perusruoissa vain nyt suosiolla ja nauttia hyvästä olosta. Tai siis, elän tällä hetkellä lähinnä mehulla, mehukeitolla, hedelmillä, leivällä ja jogurtilla. :D

iltaa!
Meillä on ollut kauhea päivä, Emma on kränissyt ihan koko ajan.. Tulisko taas hampaita tai jotain... :|
SHAKKI: kovasti voimia, onneksi selvisi pian ja toivottavasti äitisi paranee täysin! :hug:
IIDUKKA: Onnea!!! :heart: :flower:
SAMPOLLE onnea uudesta taidosta! :flower:
KATJA: hui minkä tempun Aape järjesti! Varmasti pelästyit! :hug:
Mamma voi tosiaan jo paremmin, jos ei tule takapakkia, pääsee lähipäivinä kotiin! :heart:
:attn: :attn: :attn: Hei, mikäköös mulla nyt on? Mähän siis tiistaina hehkutin, että menkat alkoi, mutta yhden päivän ihan vähän vuosi ja kovat kivut ja sitten ei mitään??? Ei kai ne noin lyhyet, siis alle 24 h, voi olla?
Neamma

Huomenta!

Mekin nyt ostettiin Albertille se pulkka eilen, pitää lähteä aamupalan jälkeen testailemaan. Niitä kuoma-babynilkkureita oon yrittäny nyt etsiä joka kaupasta, eilen citymarketissa niitä ei ollut ollenkaan, ja anttilasta oli oikea koko loppu. No antaa olla, eihän tuo vielä ees kävele kunnolla, mennään toppatöppösillä+paksuilla sukilla+villasukilla nyt pakkasilla, ja nollakeleillä sit noilla kengillä mihin mahtuu vaan yhdet ohuet sukat!

Iidukka: Ihana juttu että kaikki on hyvin :heart:
Niipa: Toivottavasti selviätte vaan pikku flunssalla! :hug:
Neamma: Niin oliko sulla nyt ekat menkat synnytyksen jälkeen? Ne voi tosiaan olla tuollaiset että vähän vaan tiputtelee, ja sit tokat menkat on tosi runsaat. Näin oon monelta kuullut.
Mutta toisaalta sit taas kuullut monelta, että on käynyt noin että vähän tiputtelee ja se onkin sit +, niin taisi juuri käydä tämän palstan mievaalle ihan vähän aikaa sitten, ja Saarullekin näköjään joskus aikanaan. Mut tosiaan jos ekat menkat synnytyksen jälkeen on kyseessä, niin en sinuna niin paljoa hätäilis. Mut meinasitko ostaa testin nyt vaiko mitä?

Jaahas, mut nyt antaa jätkälle aamupalaa. Inhottavaa kun heti aamusta särkee kauheesti itellä päätä, en tiiä miksi, vaik menin aika hyvissä ajoin nukkumaan, mut jotenin Albertkin nukkui aika levottomasti ja tuli heräiltyä monta kertaa yössä. Jospa pari kahvikupillista+ ulkoilu auttaisi asiaan!

Mukavaa perjantaita kaikille :wave:

Huomenta!!

Shakille jaksuja :hug: onneksi totta tosiaan todettiin ajoissa.

Iidukalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:

Neamma: Totta tosiaan menkat voi olla mitä sattuu :kieh: mullakin on vasta kolmet ollu, ja nyt tässä ootellaan, jo kp 41 :kieh: :o en tiä mihin ne hävis, mutta raskaana en oo ;)

Pojalla ei oo enaa lämpöilyä, ja nuo näpyt alkaa haalistua. Itellä npusikin eilen sit kuume 38 ja niin kaamee päänsärky että meinas hepuli iskee ja kyyneltä pukkas :( no kyllä se siitä liventy buranalla ja nyt suht ok ku on taas buranan ottanu, nielu myös kipee että vähän pelko persuuksissa ku oli jo flunssassa juur että jos sieltä jotain angiinaa pukkaa tähän päälle.. no toivottavasti ei.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia porukalla? Meillä ei kummosempaa, jos huomenna on vointi hyvä ni miehen veljellä lähetää käymää.

-c-

iidukka, kiva että kaikki hyvin.Nauti vaan hyvästä olosta,eiköhän se raskas olo tule sit viimeistään lopussa ;)

Meillä on ollu hirveetä kitinää 2 päivää ja mitään erikoista ei pitäis olla.Rytminvaihdos menossa.Elli ollut jo puol 7 hereillä ja ei millään nuku vaikka kävin äsken ulkona kärryttelemässä.Kohta lounasta mahaan ja sit jos nukkuis.

Menkoista:mulla oli ekat jälkivuodon perään ja sit sitä seuraavat ihan hirveetä tulvaa ja välillä taas ihan vaan tuhruvuotoa.Nyt tän kierukan kanssa vuodot jäi laun jälkeen pois.Syys kuun puolesta välistä lokakuun loppuun vuosin koko aika enemmän tai vähemmän.
En tiedä sopiiko tää kierukka mulle.Koko aika kipuilee maha ja sit etoo ja mieliala on :kieh: Nyt alkoi naamakin kukkia....mutta ehkä tää on joku kierron vaihe taas kun se tulee kirukan kanssa niin epäsäännöllisesti.

Tänään mulla pikkujoulut ;) siinä viikonlopun suunnitelmat

Katja:mulla tulossa kontrolli kohta ja toivon todella että langat sieltä löytyy.mulla on kierukan langat kateissa ja pelkään että on pois paikoiltaan...kuinkahan helposti sitä sit raskautuu :whistle:
mä en millään haluis poistaa kun oli hirmu kallis ja niin huoleton kumminkin.Mulla kun ei vuotoja ole ollut.

Heippa!
Meillä heräs tuo pikkuneiti sitten 12,00!!! :laugh: Taisi olla eilinen kitinä väsymystä... Mutta nyt rytmit taas ihan pyllymäessä...
Joo, nää olis ollut ekat menkat synnytyksen jälkeen, jos sitä olivat... Ja taas tänä aamuna vähän tiputti... En tiiä yhtään miten tähän nyt pitäis suhtautua. Testin hain ja huomenna teen. Tänään en vielä uskaltanut.... En siis yhtään kärsi vauvakuumeesta ja meillä taitaa olla lapsiluku jo täynnä. Aborttia en kuitenkaan vois tehdä joten aika vaikea tilanne. Pillerit olen aina ottanut ajallaan! Hermostuttavaa! :kieh:
Cattielle paranemisia! :hug:
Jaahas, Emma on astianpesukoneen kimpussa :wave:

No johan on Neammalla Emma nukkunut.Tännekin joskus tuollai =) Tsemppiä testiin.Eiköhän se ole vaan hormonihäiriö.

Cattie, mun kaveri sairastui itse enterorokkoon heti lasten perään ja oireena oli vaan kurkkukipu eli ne rakkulat siellä :/ sehän ei periaatteessa aikuisiin tartu mutta....

Mäkin haluun nukkua puoliinpäiviin!! :laugh:

Juu tuota, vähän on kuumetta ja jäätävä päänsärky, nielussa on jotain ku yritin sinne kurkkia, ja kädessä on yks kummallinen näppylä.. Kai se sitten iski mullekin se rokko :o no toivottavasti menee nopeesti ohi niinku pojallakin.

Mukavat pikkujoulut HeMalle =)

-c-

Cattie; Kumma juttu että rokko iski suhun kun lääkäri sanoi mulle että pikkulasten tauti :o mut tosiaan sit olen kuullut näitä aiukuistapauksia.
Paranemisia!

Nyt on mamma naama laitettu pakkeliin ja kohta vaihdan vaatteet ja sit menoksi.Onpa muuten outoa meikata kunnolla pitkästä aikaa.H sanoi mulle että äiti sä olet niin nätti :heart:

hauskaa viikonloppua kaikille!

Leevin nuha senkun jatkuu, huomenna olis joulukadun avajaiset sinne olis kiva mennä kattelemaan ilotulitusta, katotaan mikä pojan vointi on... raitis ilma kuitenkin tekis ihan hyvää, vaikka hiukan heikossa hapessa on.

Meillä ei viikonloppu suunnitelmia ole, vauvauinti jää nyt väliin tuon nuhan takia.

Äijät on päikkäreillä ja mulla nyt pieni hetki vapaata...

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Kyllähän enterorokko voi tarttua aikuisillekin. Jos sen sairastaa raskaana ollessa, niin voi olla aika vaarallinenkin tauti.
Mut hauskaa pikkujoulua HeMalle!
Itsellä olis ens perjantaina viihteelle lähtö :D

Yhteistyössä