Heip!
On taas ollut vähän taukoa kirjottamisessa ei ole vaan jaksanut kirjautua sisään.
Paljona on vauvat taas oppinut ja kehittynyt. Onnea vaan kaikille uusista taidoista.
Meillä ei Irene vielä oikein puhu. Tää on yleisin "sana", äittä sanoo joskus, mutta tiedä sitten tarkottaako minua kuitenkaan.
Maitotuotteiden alotuksessa ollaan ihan jälkijunassa. Tosin meillä tulee 10 kk täyteen vasta ens viikolla. Toissapäivänä maisteltiin ekan kerran vähän raejuustoa ja hyvin maistui eikä oireitakaan tullut.
Onnea kaikille, jotka ovat onnistuneesti unikouluilleet. Irene nukkuu nykyisin suht ok! Aamuyöstä viiden aikaan usein herää, jolloin otan hänet tissille ja sitten nukutaan vielä seiskaan tai kasiin. Nyt on ollut muutamia öitä, että on nukkununt koko yön heräämättä. Toisinaan taas saattaa herätä jo kolmelta eikä uni kyllä tassuttelulla tule. Niinpä olen havainnut, että itelle helpompaa, kun ottaa vaan tytön viereen.
Päivärytmikin meillä muuttui yhtiin päiväuniin. Irene on ollut aamupäivällä mun ja esikoisen kanssa ulkona puuhastelemassa, yhentoista jälkeen tullaan sisälle syömään ja puoliltapäivin nukkumaan. Siinä neiti sitten porskuttaakin neljän tunnin päikkärit. Ennen nukkui kahdilla päikkäreillä suurinpiirtein saman tuntimäärän, eli unenmäärä ei ole muuttunut.
Viime viikolla oltiin Irenen kanssa siellä kasvukontrollissa. 2,5 cm oli tullut kuukaudessa mittaa lisää eli oltiin pompattu käyrillä takas ylöspäin. Nyt on mittaa 70,5 cm. Ja siihen malliin tyttö syö, että eiköhän sitä pituutta saada huimasti lisää taas seuraavalle neuvolakäynnille.
Hiukan huolia ja murheitakin on meille siunaantunut. Viimeviikolla huomattiin keittiön allaskaapissa vesivahinko. Putkimies oli allaskaapin viemäristä jättänyt kaikki liitoskohdat kiristämättä! Juu piti olla ihan ammattilainen!!!! Nyt on sitten koko tää reilu kaks kuukautta vettä tiputellu allaskaappiin ja sieltä levinnyt seinärakenteisiin. Nyt tuolla kaapiss sitten huristaa yötä päivää kuivuri, jotta saadaan rakenteet kuiviksi.
Lisäksi viime viikolla selvis, että mun äidillä on rintasyöpä. Ikävuosiseulonnoissa selvis, eikä ihan kauheen pahasti ole levinnyt, mutta leikkaus on edessä ainakin, sädehoidoista ei vielä tiedetä.
Mutta nyt on mentävä laittamaan esikoiselle välipalaa, ettei tuo vallan villiinny.