*Tammivauvat-08*vol.5

Saaru:meillä Elli hellii mua laittamalla posken mun poskea vasten ja käsillä kaulan ympäri ja sit hiplaa mun niskahiuksia :heart:

Elli meni just aamupäiväunille ja sen jälkeen sit lähdetään hoploppiin.Juu täällä kans konttaavista vauveleista mene tuo 3 egee.Katsotaan nyt kuinka paljon Elli saa reissusta irti :D
 
Sampo sitten meni ja voitti Päivänsäde-kisan! :D 100? tuli. Sitten siellä oli Ässien poikia, joiden kanssa sai mennä kuvaan. Ne kuvat tulee sitten nettiin myöhemmin, pistän sitten linkkiä siihen. Oli se vaan hyvä, et tuli kammattua naama, kun siellä oli kuvaajia :LOL: Mahtaakohan mennä Satkikseen vai noihin ilmaisjakelulehtiin...
 
Onnea Sampo :flower: Tosi makee juttu :heart:

Meillä on nyt parit ateriat maistunu hyvin, jospa vain sama meno jatkuis.. Vaan kai se niin on että kyllä nää sitten syö kun nälkä on ja toisinaan ei vaan se ruoka maita yksinkertasesti.. Kipeekin kuitenkin oli..

Blaa.. meillä on tänään siivottu ja käyty kaupalla, lenkille viä lähetään kyllä päivällisen jälkeen, pakko päästä oikein ulkoileen ku taas sateella uhkaa tohon alkuviikkoon..

Meillä poika halaa kans välillä ja laittaa päätä mun olkapäätä tai poskee vasten...

EIpä meillä kummempia vkloppusuunnitelmia, ihan tässä kotona ja ulkoillaan ja laitetaan hyvä ruokaa, tänään kunnon pihvit ja huomanna tehdään kebapit ite :p ja juu huomenna piipahdetaan veljellä kylässä.

-c-
 
Onnittelut Sampolle :flower: . Varmasti pääsette johonkin lehteen viimeistään ensi viikolla =)

Syömisestä: reissussa syötiin turvakaukalossa, koska syöttötuolia ei ollut mukana. Nyt sitten näyttäis siltä, että ainakin puurot joutuu siinä syöttämään. Omassa syöttötuolissaan haluais vain leikkiä, mutta kaukalossa suostuu syömään nätisti. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole jos vähän tulee takapakkia. Saa sitten siirtyä takaisin syöttötuoliin kokonaan kun on siihen valmis. Nyt siis varmaankin puurot tarjoillaan tuossa kaukalossa.

Aamupäivällä käytiin tytön kanssa vauvajumpassa. Mies laittoi just ulos nukkumaan. Itseäkin väsyttäis ihan kiitettävästi |O , kun kyllä sitä reissussa aina vähän väsyy..

Afu :wave:
 
Onnea Sampolle :flower:

Hema: tosi kurjaa tuo yö-show. Valtsulla yö-tuohu mennyt niin mahottomaksi, että mä luovutin ja soitin neuvolaan. Katotaan mitä neuvolan täti keksii, varmaan se on unikoulu tai vastaavaa.

Samperi, pakko lopettaa sirkus ei pärjää ilman mua :wave:
 
Hei kaikki!
Emman verikokeista selvis vaan, että on joku virus, ehkä pitkittynyt vatsatauti. Nyt on jo se ohi, mutta raukalla alkoi tänään kamala flunssa. :snotty: Ja mulla itsellä on myös, voimat ihan poissa, nukuin tossa äsken pienet viiden tunnin päiväunet! ;) Mies kultaisesti hoiti Emmaa...
ONNEA SAMPOLLE!!! :flower:
En nyt jaksa muuta, kun rivit hyppii silmissä.
Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Neamma
 
Moiks!
Onnea Sampolle! :flower:

Me käytiin HOPLOPISSA koko porukka ja kivaa oli.Ellikin konttaili minkä kerkes ja selvästi tykkäs kun oli actionia.Pääsi isin kanssa liukumäkeenkin ja ensin ilme oli hieman säikähtänyt mut sit vaan nauroi :)

maxmilian:meilläkin neuvolassa tuli heti vaan tiukat unikouluohjeet kun soitin sinne neuvoa kysyäkseni.yösyötöt pois ja sitä rataa.karua huudatusohjeistusta johon en ole vielä valmis.haluaisin että homma menis tassuttamalla tai muulla systeemillä.keräänkin tässä nyt henkisiä voimia unikouluun joka alkaa sit kun varmasti jaksan sen vetää läpi.
esikoisen kanssa aikanaan onnistuttiin ihan hyvin ja se vei 3 yötä.pidettiin "oma koulu" joka hieman pehmeämpi kun neuvolan ohjeet.
voimia sullekin!

Nyt lähdetään saunaan.Kokattiin reissun jälkeen tortilloja ja otettiin päiväunet porukalla ja nyt on mukava olo.Tytötkin leikkii keskenään niin ihanasti että ei tarvi olla erotuomarina koko aika,ihanan rauhallista.

Paranemisia pienille :hug:
 
Hyvä Sampo
menit ja voitit kisan. Onnittelut täältä!

...ja mä oon niin surullinen kun ei meijän poitsua sitten telkussa näkynyt, ja mä niin sitä odotin :ashamed:

Käytiin tänään mun isän mökillä ihan tossa lähistöllä, oli kiva kun ei oltu pitkään aikaan nähty ja oli tosi ilonen kun näki Leevin pitkästä aikaa.

Huomenna meen sinne kirpparille ja tänään vedän sipsejä :) maanantaina alkaa sitten laihis.

Niipa ja itku- Leevi :wave:
 
Kiitoksia, kiitoksia :) Mun vanhin veli veti hernettä nokkaan, kun Sampo voitti. Hänen nuorin tyttö (mun kummityttö ) oli myös kilpailussa mukana. Koko suku oli hälytetty äänestämään ja ei se vaan riittänyt. Nyt kun veli kuuli Sampon voittaneen niin se soitti meen äidille raivopuhelun, kun meen äiti oli laittanut huonon kuvan likasta kilpailuun. Aina ei uskoisi, et veljellä on jo 35 vuotta ikää mittarissa, kun suhtautuu tappioon kuin pikkukakara :snotty:

Lisäsin voittokuvan facebookiin, kun näemmä mun tili on kadonnut Aijaasta :kieh: |O Mihin lie ne vanhatkin kuvat menneet. Onpa hyvä päivitys tehty Aijaassa :headwall:
 
Moi.
Meil oli tosi kiva päivä, Albert oli mummolassa, ja silläkin oli ollu kivaa siellä, ei ollu muuten itkeny ollenkaan, paitsi ennen päiväunia pari minuuttia. Kiva kun meni näin hyvin, niin uskaltaa jatkossakin viedä mummolaan :) Me käytiin miehen kans uimahallissa ja sit ravintolassa syömässä. Kotonakin saatiin kerrankin makuuhuoneessa touhuilla ihan rauhassa, heh.

HeMa: Niin oliko sulla suunnitelmissa lopettaa imettäminen kokonaan siinä 1v tienoilla? Rauhoittuiskohan ne yöt sitten, kun ei päivällä tuu tissiä, niin ei enää vaadi yölläkään.. Kamalia nuo huudattamis-unikoulut :ashamed:
Mie ite odotan innolla sitä hoploppiin menoa :D Ite haluun Albertin kans pallomereen ja liukumäkeen :D Kivaa vaihtelua :)

Sampolle onnea :flower: :)

Neamma: Hyvä juttu, ettei Emmalla mitään vakavaa ollut. Toivottavasti toipuu flunssasta pian :hug: Kiva juttu, kun oot saanu nukkua päiväunet :)

Öitä :wave:
 
Katja:kyllä se 1v on mulle sellainen raja että rintaruokinta sais loppua.Tuntuu jo nyt inhottavalta kun Elli syö ja 6 hammasta kalvaa rintaa vaikka ei pure kun syö..se ei vaan tunnu kivalta vaikka sinällään imetys onkin ihana hetki.

Viime yönä söi 2 kertaa ja yritti 3 kertaa mutta pakkohan se oli raja vetää.Alkaa tosiaan aika olla kohta kypsä lopettaa yöimetys.Viime yönä tuli oikeen sellainen tunne että kohta tämä loppuu...
en pidä huudattamisesta mut jonkin verran on pakko koska Elli ainakin sellainen pakkaus että jaksaa sitä rintaa vaatia ja vaatia ja olla hyvin äänekäs...aika rankkaa kuunnella mutta vieressä ollaan.

Lähdetään kohta anoppilaan!
Päivänjatkoja :wave:
 
Hema: vielä sellaista kysyisin; että sulle ei siis edes tarjottu unikoulua niiden puolesta?
Valtsu kun ei enää syö yöllä eli sen takia ei herää ja tassuttelusta poika vetää sellaset pultit että rauhoittelussa menee koko yö. Valvomista on nyt takana 3 ½ v. keskimmäisen syntymästä lähtien ja hänet on ihan omin voimin hoidettu ei ole neuvolaa vaivattu joten musta on kohtuullista että nyt sais jokin sortin apua. Paljon jaksamista Hema ja muista että itteeensä ei kannata vetää ihan piippuun. Mä kävin ton keskimmäisen kanssa niin jaksamisen äärirajoilla että Valtsun syntyessä päätin hakea apua ajoissa. Oli silti kova paikka soittaa neuvolaan kun joutui myöntämään itselleen ja muille ettei pärjää itse :ashamed: :'(

No nyt positiivisempiin aiheisiin, käytiin eilen kestovaippa hulinoissa ja muutaman tarjous sisävaipan ostin Valtsulle. Pikkuherraa hemmoteltiin myös tripp trapp tuolilla ja kyllä on poika rehvää aina kun pääsee tuoliin istumaan.
Varma syksyn merkki on myös sisustusvimma. Eli verhojen vaihtoa, kankaiden ostamista ja raivokasta suunnittelua on luvassa. Kun tässä kotona nyt kökkii niin voi ainakin kökkiä nätissä ympäristössä :)

Nyt sunnuntai hesarin pariin..ja sitten uutta mattoa sijoittelemaan :D
 
maxmilian:eipä ne tarjonnu apua neuvolasta.sanoi vaan että tissiä et enää anna ja sit luoksemenoa odotan aina 10 min ja rauhoitan ja taas alusta.
mä piiputin itseni esikoisen kanssa ja sama käy nytkin.Tosin tuntuu että nyt tää on vielä pitkäkestoisempaa ja tiukempaa koska oikeesti niitä hyviä öitä jolloin herätään max 2 kertaa on vaan yksi kerrallaan muutaman viikon välein.Kokonaista yötä en ole nukkunut moneen vuoteen :kieh:
Mutta se ei murehtimalla parane.Nyt pitäävaan miettiä ja sit toimia....

Tultiin just anoppilasta ja huomenna taas alkaa arki.
 
Maximilian. Mekin oltiin hulinoilla. Taidettiin olla eriaikaan, kun ei nähty.. Me oltiin heti klo 11 siinä. Yhdistyksen jäsen oon, mut kaikki hommat oli jo jaettu niin olin sitten vaan kävijän osassa. Niin tai no, mainoksia jakelin.. Viime vuonna hoidin arvontapöytää.
Mä ostin siitä kehitysmaakaupasta norsun mallisen säästölippaan. Sopii mun norsukokoelmaan kuin nyrkki silmään :xmas: Sitten ostettiin lanoliinia ja bambufleeceä. Aiotaan kokeilla yövaipatusta kans kestoilla ja tarttee olla jotain "prameempaa" siihen touhuun. Hahtuvalankakin on odottamassa kaapissa villapöksyjen toiveessa.. :D

Ei ollut ainakaan Satakunnan kansassa meidän naamoja, kait ne sitten paistattelee jossain ilmaisjakeluissa.

Jaksuja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Huomenna tehdään kauppakirjat meen uudesta kodista. Appikokelaat tulee hakemaan meidät tästä ja sitten mennään ryöstämään mun säästöt pankista. Ne pitää Sampoa sen aikaa, kun me kirjotellaan sopimuksia ja paiskataan kättä. Kun tommoset virallisuudet on hoidettu niin sitten mennään käymään mittailemassa seiniä tapettien ja maalien varalta. :)
 
Sampolle onnittelut Päivänsäteen tittelistä. :D :flower:

Yöt on täällä hieman rauhoittuneet, mutta oon itse niin väsynyt ettei ole enää mitään aavistustakaan kuinka usein poitsu herää. Tilanne on tällä hetkellä se, että nukahtaa omaan sänkyyn, ja yöllä jossain vaiheessa kun herää eikä rauhoitu niin siirtyy meidän väliin nukkumaan. Syö edelleen öisin, mutten tiedä kuinka usein kun oon niin koomassa yöllä herätessäni.. :ashamed: Mutta nyt on vähän auttanut se, että heti syötön jälkeen käännän selän poitsulle niin ei maito haise heti nenään. Pitäisi vielä repiä itsestään irti se, että aina laittaisi pojan takaisin omaan sänkyynsä. Mutta vaatii tahdonvoimaa ja päätöksen, varsinkin kuin olo tällä hetkellä kuin jyrän alle jäänyt. :whistle: Eilenkin nukahdin kahdeksalta heti poitsun nukahdettua. Mutta taitaa uni tosiaan tulla nyt tarpeen, joten yritän levätä niin paljon kuin vaan ehdin. :saint:

Jaksamisia paljon HeMalle ja maximilianille sekä muille väsyneille äideille! :hug:
 
Iidukka:kyllä se väsymys siitä helpottaa ja sen kestää on niin ihana syy :heart:

Gorthaur:Onnea uuteen kotiin vielä kerran!

Meillä tänään tarkoitus lähteä ip kerhoilemaan kunhan lounas on syöty.Elli tuolla jo uinuu ekoja päiväuniaan.
Eipä mulla muuta :wave:
 
Eilen kävin siellä kirpparilla ja hiukan oli taas tullut tienattua. Rikastumaan ei noilla myynneillä pääse eikä edes tarvii, kunhan nyt pienen summan kamoista saisi niin hyvä.

Korukutsuillakin kävin ja kotimatkalla Leevi päätti koko matkan huutaa. Kolme kertaa pysähdyin välillä mynämäki- Laitila ja vikalla kerralla otin poitsun hetkeksi syliin. Mikään ei tuntunut auttavan joten loppumatka sujui itkua kuunnellen. Tänään mennään 14.40 käymään tuolla terveyskeskuksessa, Leevillä tota nuhaa on nyt taas jatkunut samaten kun yskääkin. No niille ei oikeen mitään voi tehdä, mut noi korvat saavat tarkistaa varmuudeksi. Mä taidan olla hermoheikko noitten korvien suhteen, kun Leevillä jo kerran se tulehdus oli niin pelkään että tulee taas uudestaan. Leevi räplää korviaan normaalistikin niin siitäkin on vaikea kattoa josko ne vaivaisi- olipas sekavasti kirjotettu....

Mukavaa viikkoa!
 
Nyt on sitten terveyskeskuksessa käyty. Toisessa korvassa oli tulehdus ja siihen Leevi sai antibioottikuurin. Limaiseen yskään lääkäri määräsi yskänlääkettä, mutta mitä mieltä olette yskänlääkkeen antamisesta noin pienelle? Kun eikös jossain vaiheessa ollut uutisissakin juttua ettei noin pienelle ja yleensäkään lapsille tulis antaa yskänlääkkeitä.

Sitten toinen kyssä: Aiemmin yksityisen puolen lääkäri "määräsi" korvatulehduksen jälkeen korvakontrolliin kuukauden päästä, mut nyt tää lääkäri ei määrännyt. Kysyin asiaa häneltä ja hän sanoi ettei tarvii tulla ellei näy että oireita olisi. Mitäs tähän sanotte??
 
Onnea SAMPOLLE :hug: :flower: hienoa!

Jauksuja yökukkujille :hug:

Juup täällä viikonlopusta selvitty. Laukkina oli ne hautajaiset, niin olihan päivä..Pitkä päivä ja hulinaa..Ihana oli nähdä kaikki miehen sukulaiset, joista eika iso osa asuu ulkomailla..paljon oli puhuttavaa ja kuulumisten vaihtelua.
Jasu hurmas taas tapansa mukaan kaikki ja oli iloinen ja pirteä koko ajan. Kirkossakaan ei sitten pelännyt ollenkaa, kun sitä hieman jännitin..Poika ei malttanut nukkua ollenkaan iltapäivällä, vaikka ois rattaat ollut missä koisia unet..varmaan liian paljon hälinää ja ihmisiä. Hyvin kuiten jaksoi pelkillä aamupäivän 1h päikyillä..Samantien kun kotiin lähdettiin, niin nukahti kaukaloon ja sit taas 10min matkan jälkeen joutui heräämään iltapuurolle..
Jasulle alkoi nytten sitten tuleen niitä hampaita. Viikonloppuna hokasin että alas viereen tulee samaan syssyyn toinen hammas vaikka edellinen on vasta jus ehtinyt läpi tulla...

Tänään ollaan sitten oltu ihan vaan kotosalla, kun toi viikonloppu meni sitten niin "sukuloidessa"..Oonkin täällä sitten purkitellut jauhoja ja muita kuiva-aineita, kun eilen tein pienen löydön...avasin uuden jauhopussin, niin siellä oli ainakin 2 jotain ihme ötökkää :x ...otettiin niistä kuvat ja laitettiin raisiolle spostilla..Niin ovat jotain hinkalokuoriaisia, jotka elävät jauhoissa yms. No onneksi en toistaiseksi mistään muualta niitä löytänyt...Osa kuiva-aineista mulla olikin jo purkeissa, mutta pakko oli nyt suurin osa laittaa, kun alkoi niin ällöttää...Toivottavasti ne ei olleet ehtinyt levitä minnekkään. Ei huvittais pakata kaikkia kuiva-aineita roskiin, saati alkaa taisteleen jotain tuholaisia vastaan :x

Eipä sitä tän ihmeempiä tänne...

Niin ja on unohtunut kiittää teitä plussatuulista...ootte ihania :hug:
 
Hema ja Iidukka: kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan :/

Gothaur: mäkin pälyilin hulinoissa josko sinä ja Sampo olisitte olleet samaan aikaan, mutta en nähnyt. Ja tosiaan me oltiin siellä 13-14 aikaan. Oli kyllä tosi kiva käydä ja päästä hypistelemään vaippoja ja saada kunnon esittelyt niistä. Nuo Helppo Niikki vaipat kiinnostai paljon. Ehkä innostun huutonetistä niitä huutamaan, harmi että käytettynäkin niistä pyydetään tosi paljon. No ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :D joten toistaiseksi me tyydytään ale korin hienoihin pallo vaippoihin :) Yö kestoilu kiinnostais myös meikäläistä, mutta Valtsun pissa haisee aivan järkyttävältä ja pienessä makkarissa me varmaan tukehdutaan aamuun mennessä :x pissan määrän puolestä yökestoilu onnistuis varmasti, kun enää ei tule täyslaidallista.

Niipa: muistelen keskimmäisen korvatulehdus juttuja ja silloin mulle ainakin sanottiin että kontrolli aina 4 vk:n päästä. Mutta toiset lääkärit on sitä mieltä että vanhempien vaiston mukaan mennään niin että tarvittaessa varataan aika jos epäillään ettei ole tulehdus mennyt ohi. Samoin yskänlääkettä on meillä annettu keskimmäiselle hänen ollessä 11 kk. Kerta-annos oli vähän ja antoi ison avun. Kantsii kysyy lääkäriltä tai apteekistä noista yskänlääkkeistä. Apteekissa tietävät tosi paljon ja monesti olen sieltä saanut enemmän tietoa ja neuvoja määrätyistä lääkkeistä kuin itse lääkäriltä.

Toivottavasti ei ala sataa, tulee tympee viikko jos ollaan sisällä koko ajan :xmas:
 
No niin, nyt on tölli meidän :D Käytiin mittailemassa seinät ja appikokelaat oli siellä makustelemassa meitin uutta kotia.

Sitten ne kuvat on nyt netissä, jotka on otettu kauppahallissa. On niitä Ässien pelaajien kanssa otettuja ja sitten niitä päivänsäde-voittajien kuvia. Sampo on se keltabodyinen poika ja mun pikkuveli on se, jolla on sininen "isän apulainen"- lakki. Myös mun naama näkyy siellä valitettavasti. Mun naama on siinä kuvassa tosi läskinnäkönen, vääristää se kuva jonkun verran :ashamed: Osoite on www.laiskalahti.com
 
Huomenia!
Onnea Päivänsäteelle :heart: Ihana kuva olikin :) Ja toki onnee uuteen kotiin!
Meillä kans kauhia asuntokuume päällä. Halvalla lähtis asuntoja, mut omaa ei tohtis pilkkahintaan myydä. Mut tuntuu et neliö loppuu kesken :headwall: Pitää vissii suunnitella sitten jonku sortin Ikea-reissu et saataisiin etes lisää säilytystiloja.

Niipan pojalla paranemisia! Kyl meilläki on yleensä aina käyty tarkistaa korva 4vko jälkee.. (josta tulikin mieleen et pitänee keskimmäiselle alkaa varailee korvakontrolllia)

Voe että! Hemalle voimia öitten rauhoittamiseen. Kumpa sielläkin hoksattais yön salat ja alettais nukkumaan paremmin.

Meillä muuten rullaa samaa rataa. Töitä, kotia yms. Tämä viikko hiukan rauhallisempi, kun on syysloma ja ei pojilla ole kerhoja eikä eskaria. Mutta tekemistä saa sit senkin edestä keksiä. Pojat olikin keskenään eilen pitkästi toista tuntia pihalla ennen kuin tuli sitten kauhia tappelu.
Tänään tuleekin anoppi kyläileen ja mennään sään salliessa metsään retkelle ja torttuja kuulema pitää leipoo :D

Lucalle tuli tosiaa 2 hammasta lisää ylös ja kivuttomasti tuli. Kovasti touhuaa ja porisee. Seisomista harjoittelee enemmän ja enemmän ilman tukea ja askelia ottaa 2 tuen välissä. (siis siirtyy esim sohvalta toista tukea vasten) Puhelin on ehottoman pop! Aina kun kulee mun äänen puhelimesta tulee hätä *äiti,äiti,äiti* ja poriseen pitää sitten päästä. Ihanaa :heart:

Mutta joo, pitäskö ihan loman kunniaksi tekasta ihka uus pino meille :saint:

Memmu, laita yv:na meseosoite niin lisään sut omalle listalle.. :wave:
 

Yhteistyössä