*Tammivauvat-08*vol.5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille. :flower:

Nyt sitä ollaan ja ihmetellään sekä yritetään pitää jalat tukevasti maassa vielä hetken aikaa. Vaikka vaikeaahan se on.. :whistle:

Katja:
Juu, tiedän ettei se viiva sieltä itsekseen tule, mutta pelottaa vaan että entä jos jotain sattuu vielä..2 haamua siis jo tehty, niin päätin nyt malttaa mieleni ja ottaa ihan päivä kerrallaan. :ashamed: Varmasti on kovin varhaista vielä, nyt siis jäitä hattuun ja yritän nauttia tästä hyvästä olosta niin kauan kuin sitä kestää ja poitsusta. :heart:

Pikulle: Täältä puhaltelen kovasti tuulia sinne suunnalle. :wave:

Tänne iski sitten flunssa, mies sairasti viikonlopun ja nyt oon ite kipeenä. Vähän taitaa olla lämpöä, muttei onneksi mitään pahempaa. Poitsukin on vähän tukkoinen, täytyy korottaa sängynpäätyä taas vähän jos säästyttäisiin pahemmilta taudeilta!

Vaipanvaihdosta ja pukemisesta:
Täällä ollut vaikeaa jo pidemmän aikaa, poitsu yrittää kontata pois ja vänkää joka suuntaan ja yleensä lopputuloksena on hirveä huuto. :D Ei olisi pikkumiehellä aikaa mihinkään vaipanvaihtoihin kun on niin paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä.. :laugh: Yleensä yritän kans hämätä ja annan jonkun lelun tms tavaran käteen tutkittavaksi. Vaipat myöskin vaihtuu aika pitkälti seisoma-/istuma-asennossa kun vauva-asennossa ei oikein enää viihdytä. Mutta pukemisten kanssa välillä meinaa kyllä hermo mennä, varsinkin jos on kiire jonnekin ja pitäisi saada ulkovaatteet päälle..

Nyt teetä, jos tää tukkoisuus vähän helpottaisi tästä. B)

Iidukka & Emil 9kk

Onnea Iidukalle plussasta :heart: Näitä uutisia lukiessa tulee mieleen että josko vielä yksi..mutta on nää Valtsun yöt vielä niin levottomia että tarttee antaa asian olla toistaiseksi.

Helluska: levottomat yöt on täälläkin. Meillä Valtsun ongelma on tuo liikkuminen. Kymmeniä kertoja yössä saa kellistaa istuvan/konttaavan/seisovan muksun nukkumaan. Välillä riittää tutti mutta viimeyönä annoin kerran tuttipulloa ja tissitin 2 kertaa kun ei muuten saanut unen päästä kiinni. Viikonloppuna kun mies on kotona niin hän ottaa Valtsua kainaloon ja nukun välillä aamulla pidempään, mutta nytkin olen ihan zombie viimeyön jäljiltä. Kannattaa nakittaa miehelle mahdollisimman paljon tota yötouhua, monesti nuo muksu ei isille niin kiukuttele.

Gorhaur: onnea uudesta kodista :flower: tarttee ruveta katteleen koska tuut kylällä vastaan :D

Niin ja jaksuja kaikille joilla muksut kipeenä. Valtsu ei vielä ole ole ollut kipeänä, tarttee koputtaa puuta ettei tulisikaan. Meillä kipuilee tuo keskimmäinen öisin noita kasvukipujaan, mä en tosiaan tiennyt että jo 3v. voi niistä kärsiä.

Vieläkö teillä muksut pulauttelee??? Valtsua taas vaivaa taas tuo pulauttelu. Nesteen kanssa saa olla tosi tarkkana ja esim. hedelmäsoseet ja muut paljon vettä sisältävat nousee ylös tosi helposti. Ruokailun jälkeen sylissä pitämistä saa varoa ettei vaan paina mahaa, onneksi Valtsu ei enää ryömi, mutta tuntuu että pelkkä konttaaminenkin saa pojan pulauttamaan.

No tarttee lähteä laittamaan Valtsu nukkumaan ja pitäs varmaan pukea nuo kaks isompaa nakupelleä..

Hellurei!
Tänään ehtii hiukan olemaan kotosallakin ja koneellakin piipahtaa...harvinaista herkkua nykyään. Aamulla vietiin esikko eskariin ja lopun poppoon kanssa kauppaan ja mieheltä ryövään auto. Nyt on taas apetta jääkaappi täynnä, on niin kiire ettei kauppaankaa meinaa keretä :laugh: Sitten löyty Lucalla hianot vedenpitävät talvikengät 5e, oikee hinta oli roimasti päälle 30e! JEE!
Sitten tultiinki kotio siivoo, pyykkää yms. Sitten syödään ja hakemaan esikko ja perää iskä. Siinä tää taas meneekin.

Onnea Gorthaur:lle asuntokaupoist! Ihanaa päästä sisusteleen ja maalailee yms :heart:

Meillon yöt rauhoittunut tosi paljon. Mies saa Lucan nukahtaa tosi hyvin ja enää sen jälkeen kun mies on alkanu nukuttamaan niin ei oo enää yöllä herätty maidolle eli meillä ei syödä yöllä, joskus heräilee, mut tutilla rauhoittuu ja aamuyöstä kainaloon. Mut onneksi meillä näin, muuten ei millää kyl jaksais.

Nyt sapuskata :p

Huomenta!
Meillä oli varmaan paras yö "miesmuistiin", en muista onko Albert kertaakaan nukkunu noin kauan putkeen, se nimittäin heräsi vasta 06.50, ja maitopullollisen jälkeen veteli sikeitä vielä 8.45 asti.. ja miten hyvin se on nyt syönytkin, ei mitään ongelmaa ollu eilen syömisten kanssa, eikä tänä aamuna aamupuuron kanssa. Voiko vauvan kans muka olla näin helppoa :o :o :o Nyt pitää nauttia ja ottaa ilo irti tästä, kuitenkaan tätä ei jatku montaa päivää :laugh: (ihanan pessimististä ajattelua, huomatkaa :whistle: )

Mitä kaikkea teidän vauvelit on jo sairastaneet? Meillä Albert on ollut 5 kertaa kunnolla kipeenä: Pissatulehdus, 2x ollu tosi kova flunssa kera kunnon kuumeen, sit korvatulehdus, ja vauvarokko!! Mun mielestä tääkin on jo aika paljo sairastelua, mites muilla siis???

Pulauttelusta: Meillä Albert on tosi vähän pulautellu missään vaiheessa, mut kyllä nyt esim. kun oli kipeenä ja ruokavalio oli pelkkää maitoa muutaman päivän, niin pulautteli pari kertaaa, mut edellisestä kerrasta oli jo kuukausia aikaa.

Iidukka: Joo, onhan se alkuraskaus aika riskialtista aikaa. Mut täältä toivotellaan kovasti jarrusukkia masukille :hug: Toivottasti kaikki menee hyvin :) Onko sulla nyt minkä verran menkat siis myöhässä?

hoitopöytää meil on käytetty viimeks joskus 5kk iässä..

Mukavaa keskiviikko päivää kaikille :wave:

Moikkelis!
Iidukka onnittelut, kyllä se hyvin menee :heart:

Piku sulla mä lähettelen plussatuulia, kun mulla kanssa kauhee kuume, mutta ne häät ensin...

Neamma Emmalle paranemisia. :hug:

Mitäs muuta, me kipastiin jo lenkillä ja mennään kipaseen kaupungissa vielä tossa iltapäivällä, tää oma olokin on jo parempi kuin eilen.
Huomenna mennään miehen kaverin ja sen avovaimon kanssa ulos syömään.

Juups, kauhee nälkä...palataan :wave:

Heissulivei..

Meillä menikin sitten yö jo taas hiukan paremmin, Roope heräsi omien muistikuvieni mukaan kaks kertaa. Toivotaan että alkas taas menee hyvin kun ei tää aina oo kuitenkaan ollu tämmöstä heräilyä nää yöt. Nyt vetelee poitsu ekoja päikkäreitä ja mä pääsin tänne kurkkimaan mitä juttua tänne on tullu. Tänää ollaan luultavasti ihan kotona jollei tonne naapurin luokse eksytä..

Hoitopöydästä: Meillä ei oo semmosta ollu ollenkaan käytössä :D

Pulauttelusta: Roope ei oo kyl enää oikeestaan pulautellu, sillon vauvelina tuli enempi ja vähempi tota harrastettua.

Sairastelusta: Meillä poitsu on onneksi säästyny noilta sairasteluilta. Ei oo ollu kertaakaa kunnolla kipeenä (koputtaa puuta...) mutta ihan pientä flunssaa oli mut sekin luultavasti johtui siitä kun tuli 3 hammasta samaan aikaan. Mutta kyllä meilläkin varmasti ehditään paljonki vielä sairastaa..

Jotain piti vielä kommentoida mutta nyt lyö pää tyhjää.. mutta palailen.. Hyviä päivän jatkoja :wave:

... nyt vielä jos muistais vastailla kysymyksiin niin hyvä olis.

Nukkumisesta: Meillä heräillään aika monesti yön aikana lähinnä tutin laittoa suuhun. Leevi ei enää syö yöllä. Viime yönä heräsi ekan kerran viideltä, hiukan olin ihmeissäni että joko kello on noin paljon.

Pulauttelu: Pulauttelu on täällä ollut melko vähistä koko ajan, mutta nyt sitä ei juurikaan enää tuu. Tietty jos vatta on täynnä maitoa ja hypytetään niin kyllä sit lentää...

Iidukalta odottelen uusia uutisia :flower:

Saarulle: Jaksamista kiireen keskellä ja tietty kaikille muillekkin.

Hoitopöytä: tuolla makkarissa on mutta lähinnä tavaroiden säilytystä varten. Meillä siinä alla lipasto. Ton hoitotason kyllä sais siitä irti, mut antaa nyt olla.

Eilen oltiin aamulla vauvatanssissa ja pakko oli välillä laskea poitsu lattialle ei vaan haba kestänyt roikottaa tuota reilu 10 kg jätkää tunnin ajan putkeen. Tanssin jälkeen käytiin tekemässä taloyhtiön tilintarkastus ja sit vein Leevin mummille hoitoon ja lähin käymään siel kirppiksel minne vein tavaraa, olin tienannut tähän mennessä pe-ti 90?

Gorthaur: Kiva että asunto on löytynyt, onnea uuteen kotiin.
b065.gif

Sairastelusta: Meillä sairasteltu 1x korvatulehdus, 1x silmätulehdus, useamman kerran kurkunpääntulehdus, nuhaa ja yskää. Niin ja sit oli se paise siellä peppuvälissä mikä leikattiin.

sairauksista:Ellillä on ollut monta nuhaa ja kerran kunnon yskä.korvatulehdusx2 ja kerran ollut kunnon kuume liki 3vrk ja uusimpana tää enterorokko.aika paljon enemmän kun esikoisella aikanaan ekan vuoden aikana mutta kaikki sairastaa jossain vaiheessa aika varmasti.viimeistään kun lähtevät hoitoon.

Meillä hoitopöytänä on toiminu alhaalla kylppärintasolla alusta ja ylhäällä oli pinniksen päällä se taso, sitä ei olla aikoihin enää käytetty ja alhaallakin harvoin. Lähinnä kakkavaipan otan siinä pois (jos sattuu et kakka tulee vaippaa, yleensä tulee pönttöön) Muuten puen vaipan sekä vaatteet sylissä. Miehestä en tiä kui iltasin täällä häärääpi:)

Apuah, uskallanko etes sanoo..*koputtaa puuta jo valmiiksi* meillä Luca on ollu hirmu terveenä. Kerran muistaakseni ollu kuumetta. Toivottavasti jatkuu myös näin. Ihan tarpeeksi on tuossa keskimmäisen korvataisteluissa hommaa.

Meilläki pitäs varmaa pikku hiljaa alkaa siirtyyn kaukalosta istuimeen. Meinaa jalat tulla jo niin pitkälle, varsinki jos popot on jalassa. Pitäs vaa saada aikasee hakee se turvavyöistuin ja alkaa mittoo ja kokeilee kuin noi istuimet sitten mahtunee ja missä järkässä tonne autoon.

Meillä tuli tosi aikasee hammas, 4kk, toinen 5kk ja sitten joskus 7kk jälkeen tuli kaks..sitten onki ollu hiljasta. Ylhäällä pilkottaa kyl tulollaan lisää, mut läpi ei oo tullu. Jotenni niin hassua et nii aikasee tuli hampaita ja loppujen lopuksi kuiten niin hitaalla tahilla tulee lisää. Mut hyvinhän noilla jo jyrsii ja puree. Enää ei tarvi yhtää hienontaakaa niitä 8kk sapuskoita.

Mutta nyt taas tuusaa, puvut taas pesussa (poikien) ja sapuskaa pitäs illaksi miettii.. :/

Katja. Odotan jo innolla, et pääsen apupojan kanssa vähän "duunaileen" :laugh: ;)

Hoitopöydästä. Meillä oli hoitopöytänä semmonen pikkunen keittiöpöytä, mut siitä luovuttiin jo aikaa sitten. Sängyn päällä vaihdetaan vaippaa nykysin.

Saiarstelusta. Nyt on ensimmäistä kertaa tauti päällä.

Pulauttelusta. Meillä on onneksi se vitsaus loppunut lähes kokonaan. Pulauttelu oli todella runsasta. Se auttoi, kun siirryttiin syömään 5 kiinteää annosta päivässä. Nykysin sitä tulee enää 1-3 kertaa päivässä.

Kiitos vaan onnitteluista. Eilen laskeskeltiin noita lainamaksuja. No meillä oli vähän erimielisyyksiä mikä pankki valitaan. No annoin sitten ukon saada haluamansa vaikka musta olisi toinen vaihtoehto ollut halvempi. Se sitä lainaa enemmän maksaa.. Toki mäkin maksan sitä. Säästöistä lähtee suurin osa ja sitten säästän tästä huippusuuresta kotihoidontuesta :laugh: No toki se onnistuu, mie oon saanut vieroitettua itseni shoppailun lumosta :D Lisäksi mua on alkanut tympimään kaikki ylimääräinen roina kodissa <- Lause, jota en koskaan uskonut sanovani :laugh: :o

Terveppä terve!

Iidukalle
ensin lämpimät onnittelut, hieno homma :heart:
Ja plussa-puhuri kohti Pikua siis :whistle:

Saarulle
jaksuja :)

Ja Gorthaurille huisin paljon onnea uudesta kodista!!!!!

Voimia kaikille pienille sairastelijoille ja äideille :)
Meillä pojan flunssa jo paremmalla puolella, vähän nenä vuotaa mutta muuten ok. Tämä on nyt toinen flunssa, joka on ollut ja silloin viimeksi oli samalla kurkunpääntulehduskin. Tai ainakin siksi sen tohtoroin, kun henkee yöllä haukkoi. No mutta siis aikasta terveenä ollut meidänkin poju (KOP, KOP, KOP)

Hoitopöytä on ollut pois käytöstä jo useamman kuukauden. Lattialla tai sängyn päällä vaihdan ja hyvinhän tuo tuossakin sujuu. Ja ulkovaatteiden poukeminen on välillä yhtä tuskaa täälläkin. Taaksepäin heittäydytään ja huudetaan pää punaisena. No mutta kummasti rauhoittuu just siihen paikkaan, kun pukeminen loppuu.

Meillä poika on oppinut uuden taidon:tissin puremisen :o Välillä on ollut päiviä, että poika on imenyt vaan muutaman kerran ja muuten vaan purrut ja naureskellut tissillä... Saa nähdä, mihin tämä vielä menee! Kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan. Tuttelia olen vähän maistatellut, jos tässä nyt käy niin, että imeminen menee ihan pureskeluksi.

Niin siis kaksi nököhammasta pojalla on alhaalla. Ne tuli silloin 6,5kk:n iässä ja nyt siis useamman viikon ajan on alhaalla kuultanut kaksi lisähammasta ikenessä, mutta eivät vaan ole läpi tulleet. Yläien ei ole yhtään sen oloinen, että sinne hampaita vielä putkahtaisi. Näkee kun elää....

Meillä on yöt taas rauhoittuneet, kun tauti on helpottanut. Kerran poika käväsee aamuyöstä tissillä ja sit jatkaa vielä uniaan. Kovasti olen miettinyt tuota omaan huoneeseen siirtoa. Olisko nyt järkevää vai pitäiskö odottaa, kunnes päästäis kokonaan yösyömisestä vai josko se yösyöminen jäis, kun siirtyy omaan huoneeseen. Vai muuttuisko yöt vaan levottomimmiksi???? Varmaan olis parasta koittaa ja lopettaa tää vatvominen :D
Minkälaisia kokemuksia teillä muuten on omaan huoneeseen siirrosta ideoita/vinkkejä?

Ja mitäs muuta, mun mies jää perjantaina isäkuukaudelle, tosi kiva juttu =) Mä siis jään kesälomalle, pitäis varmaan alkaa jotain matkaa tilaileen, niin pääsis kunnolla kesälomafiiliksiin B)

Oltiin koko aamupäivä liesussa, joten kotityöt odottelis tekijää, ei muuta kun pyykkikonetta kohti siis...

:wave:

Kide ja poika kohta 9kk

Moro, pitkästä aikaa!

Me sitten muutettiin n. kuukausi sitten ja eilen saatiin vasta netti käyttöön. Muuten olis kyllä kone ollut vaikka heti käyttövalmiina, mutta meillä on ollut hiukan ongelmia sähköjen kanssa, mutta nyt päätettiin vihdoin vetää jatkoroikalla sähköt tietokoneelle. Meillä on siis sähkötyöt ihan vaiheessa! :/ Talon alkuperänen omistaja on ollut varsinainen "tee se itse"-mies ja ilmeisesti ite viritellyt sähkötkin. Ja sähköpiirustuksia ei tietenkään ole minkäänlaisia. Meidän sähkömiehet on nyt sitten harrasataneet melkosta salapoliisityötä etsiessään mikä rasia tai valopiste johtaa mihinkin katkasijaan tai sulakkeeseen. Noi miedän sähkärit on tuttaviamme ja käyvät oman työpäivänsä jälkeen vähän sillon sun tällön meillä hommissa. Niinpä tää projekti vaan venyy ja paukkuu. Mutta kyllähän täällä nyt elelee vähän vähemmälläkin sähköllä (helppo tapa säästää sähkölaskussa :laugh: ), kun keittö ja pyykkikone toimii. Eka viikko oltiin nimittäin ilman hellaa ja tiskikonetta = syötiin kertakäyttölautasilta mikrossa lämmitettyä einesruokaa. Ton viikon jälkeen sanan Saarioinen kuullessaankin alko jo etomaan! :x

Irene on kehityksessään mennyt kohinalla eteenpäin. Reilu kuukausi sitten neiti oppi ekaks konttaamaan, ja lähes samaan syssyyn alkoi nousta tukea vasten pystyyn ja kävelemään tukea vasten. Nyt sitten päivät kuluukin lähinnä pystyasennossa. Muutama kerta on jo pitänyt kokeilla, miten se seisominen sujuu ilman tukea, mutta aika huonolla menestyksellä. Kolmas hammas on puhjennut joskus viimekuussa. Viime viikolla huomasin, että alas kahden hampaan viereen oli ilmestynyt kolmas hammas. Ja minä kun olen koko ajan ronkkinut ja kurkkinut yläikeniä, kun kuvittelin seuraavan hampaan puhkeavan ylös eteen! :laugh:

Kaikkia teidän juttuja en ehtinyt vielä lukemaan, mutta jotain noita viimesimpiä vähän selailin.

Onnea Iidukka! :heart: Mulla on alkanut kanssa vauvakuume ihan toden teolla puskemaan päälle. Mulla on kuitenkin tavotteena vähän saada näitä edellisistä raskauksista jääneitä kiloja karistettua ensin, muuten ei kroppa kestä uutta odotusta.

Gothaurille onnea uudesta kodista!

Hoitopöydästä: Meillä jäi hoitopöytä varastoon nyt muuton yhteydessä. Minä yleensä puen ja vaihdan vaipan sylissä, mies vaihtaa vaipat sängyllä tai lattialla.

Yöheräilystä: Meillä kanssa edelleen myös öisin syöpötellään. Olen ite ollut liian laiska tätä "huonoa" tapaa lopettamaan. Kerran yössä tissittelyä onneksi yleensä riittää. Vaikka liikkumisen opettelu on nyt ollut melkoisen vauhdikasta, ei se kauheesti ole öihin vaikuttanut. Ennemminkin illat ovat levottomia ja sillon on Irene vaikea saada nukkumaan, kun tyttö haluaisi mielummin vain reenata kävelyä pinnasängyssään.

Sairasteluista: Meillä on aika vähän sairasteltu, mutta nyt pari viikkoa sitten oli vesirokko. Näppylöitä oli melkoisen paljon, mutta silti tuntuu, että aika vähällä päästiin. Yöt oli hiukan levottomia (ilmeisesti kutinan takia), mutta viereen kun tytön nappasi, niin hyvin nukutti. Päivisin oli kyllä oma aurinkoinen itsensä ja ilman niitä näppylöitä ei sairautta olisi edes huomannut. Esikoinen sairasti saman taudin pari viikkoa aikaisemmin ja selvästikin kutina häiritsi paljon pahemmin sekä päivisin että öisin. Tuolloin pari yötä menikin itellä muutaman tunnin unilla.

Pulauttelua ilmenee nykyisin enää harvoin, ehkä kerran viikkoon.

Nyt lueskelemaan teidän aikasempia juttuja. Ihanaa olla taas täällä! :)

Pakko purkaa pikaisesti....argh...
Jasu ei sitten tänäänkään suostunut meneen toisille päikkäreille...40min se tuolla älisi ja mölisi..leikki pehmoleluilla yms. ja sitten lopuksi alkoi niin kiukkuamaan kun ilkeä äiti vaan kääns aina takaisin eikä ottanut pois...näinköhän meillä nyt sitten siirrytään yksiin päikkäreihin.. :whistle:

juups, mut nyt yritetään sit jos ruoka maistuis...

Maximilian. Joulukuussa asutaan sitten siellä. Toki muhun voi törmätä jo aiemminkin, kun aletaan tekee ensi kuussa pintaremppaa ja kait sitten tulee jonkun verran pörrättyä kylillä.. :D

Sampo on tänään ollut jo hieman virkeempi kuin eilen. Viime yö meni ihan hyvin, ei herännyt kertaakaan. Laitettiin patjaa vähän ylemmäs, oiskohan se ollut sitten se mikä auttoi nukkumaan. Nukkuikin puoli yhdeksään, kun normaalisti herää viimeistään kahdeksalta. Tuo pöpö on uuvuttanut pikkuisen. Räkää kyl tulee ihan solkenaan ja yskittää jonkun verran. Nukkumaan oli pakko laittaa jo 19.30.Ukko osti eilen semmosen räkäimurin apteekista. Tossa ehtoolla rupesin sitten imee taas sitä räkää. Säiliössä oli sitä tavaraa jonkun verran kertynyt päivän aikana.. Tää säiliö oli sit menny imiessä väärinpäin ja tuli sitten imettyä sitä räkää :x |O

Gorthauri Voi että tota räkäepisodia,tekevälle sattuu!:laugh: Onnittelut vielä asuntokauppojen johdosta! :flower: Kuulostaa ihanalta teidän tuleva koti. :) Oon kateellinen, jospa mekin vielä joku päivä päästäisiin muuttamaan isompaan..Alkaa käydä pikkasen ahtaaksi tää nykyinen asunto. :whistle:

Sairasteluista: Ollaan selvitty yhdellä pienellä flunssalla. Mutta nyt täytyy kyllä koputtaa puuta..Oon ite parhaillani flunssassa, mutta poitsu vaikuttaisi toistaiseksi terveeltä..Onneksi!

Yösyömisistä: Meidän yöthän on siis yksi murheenkryyni. :D Ei todellakaan selvitä yhdellä syötöllä, eikä edes kahdella.. :ashamed: Viime yö meni kolmella heräämisellä ja 2 syötöllä kun mies Emiliä rauhoitteli. Tiedän että tähän olisi pakko saada muutos, mutta ollaan yksinkertaisesti molemmat niin väsyneitä ettei ollaan menty siitä mistä aita on matalin..Suunta ainakin on parempi miehen herätessä yöllä, joten ehkä tää tästä. Ite oon tosiaan poitsulle öisin se ruoka-automaatti ja huutaa kurkku suorana jos yritän hyssytellä takaisin nukkumaan..Että olkaahan onnellisia te joilla nukutaan öisin. Meillä kokonaiset yöt tulee olemaan työn takana, se on varma Emilin temperamentilla. :laugh:

Hoitopöytä: On vielä esillä, meillä on se Ikean lipasto minkä päällä on hoitopöytä-taso. Voisihan sen jo irroittaa, tällä hetkellä toimii lähinnä vaippojen ym. säilytystasona.

Iltaa!
Tänään käytiin lääkärissä ton Emman pulauttelun ja ripulin takia. Otettiin verikokeet ja vaikka laitettiin puudutuslaastari, niin raukka huusi kurkku suorana. :'( Huomenna saadaan tuloksia.... Toivottavasti kaikki ok!
Käytiin tänään ostaan esikoiselle uusi turvaistuin, joten emma siirtyi siskon vanhaan. :heart: Innoissaan katseli maisemia, nyt kun näkikin jotain! :laugh:
hoitopöytä: Ei ole ollut käytössä moneen kuukauteen, vaihdan vaipan sylissä.
yösyömiset: Kyllä meillä syödään yöllä, yleensä kerran, joskus useammin... |O
Sairastellut: Emmalla on ollut rs-virus, silmätulehdus, korvatulehdus, pari flunssaa... :snotty: Ja nyt tää pulauttelujuttu....
IIDUKKA: toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :hug:
KATJA: kiva kun teillä vaihteeksi helppoa! :D
GORTHAUR: onnea uuteen kotiin! Ja pikaista paranemista pojalle!
SHAKKI: onnea uuteen kotiin!
KIDE: hyvä, että poika on toipumaan päin! Meidän Emma puree myös! :kieh: Ja hampaita on jo 6! Mä annan nykyään tissiä vaan ihan väsyneenä päikkäreille ja yöllä... sekä kun herää unilta. Ja tietty jos tulee pipi... Muuten puree varmasti!
PIKUlle plussatuulia! :whistle:
Neamma

Iidukka:täällä myös mennään siitä mistä aita matalin eli minä nukun Ellin kanssa ja annan tissiä jos ei tassuttamisella tai muulla rauhoittelulla nukahda takas.Viime yökin meni ihan p.......kun Elli söi 3 kertaa ja siinä välissä herätteli muuten vaan.että vissiin 6 herätystä oli.
Mutta kun ei jaksa huudattaa....
Että juu teillä joilla lapset nukkuu yöt niin olkaa superonnellisia..

Kide:meillä puree myös ja varsinkin silloin kun on saanut tarpeekseen maitoa.mulla auttanut tuo EI sana ja irootus tissiltä aina kun puree.

Tänään onkin täällä sit sadepäivä ja se alkoi jo..Sit vaan pitää keksiä sisällä tekemistä,ja toivoa että edes illalla pääsee ulos :whistle:

Ootteko huomanneet tän http://kaksplus.fi/keskustelu/t1200138 keskustelun tuolla Mitäs nyt-puolella? :D Ilmainen DVD, jossa jumppaohjelma lantionpohjalihaksille, vatsalle ja selälle. Oli ihan pakko tilata, saa nähdä millainen on. :D

Tässä vielä suora linkki tuonne tilaukseen http://www.corewellness.fi/Accessible/DVD.aspx

HUHHUH! Melkosta menoa ollut ja sairastelua, onneksi nyt näyttäs siltä että poika on tervehtynyt. Tukkosuutta on vähän.

Minä oon täällä hepuloinu tän ruoka homman kanssa kun ei mee ni ei mee, kun vaan osais ottaa rennommin.. Tietysti siihen vaikuttaa ku poika sairasti, oli ripulia ja kuumetta ja se hammas tuli, jospa tää tästä..

Hoitopöydästä, niin meillä oli taso tossa sängyn päällä, toimi tosi hyvin ja pois se jätettiin tossa kuukaus pari sitten, nyt vaippa vaihtuu sängyllä, lattialla, sylissä, millon missäkin.

Yösyöminen meillä on oikeastaan jääny pois, tai monesti viä aamsuin 5-6 herättää niin että mikään muu ei auta ku maitopullo. Nyt on ollu tosi levottomia öitä on heräilty sen sata kertaa mut sit tän aamun maitopullon jälkeen on nutkuttu sikeesti pual 9- pual 10.. Eilenkin meinasin hammaslääkäristä myöhästyä ku nukuttiin puol 10..

Sairastelut.. elikkäs meillä oli se vauvarokko, kerran flunssa, sitten tää ripuli ja kuumeilu.

Iidukka onnittelut täältäkin plussasta :heart: ja täytyykin tsekata toi linkki, tollaselle jumpalle ois enemmän ku tarvetta :laugh: meinaan on tuo vatsa jääny ihan jäätäväksi :whistle:

Plussatuulia Pikulle :hug:

Onnea uuteen kotiin Gorthaurille ja shakille :flower:

Tiettekö niinhän siinä sitten kävi että se villahaalari valmistu mut se taitaa olla vuoden etuajassa, siitä tuli niin pitkä :laugh: ei tässä voi muutakun nauraa enää :laugh: tehdään sitten fleecehaalari varmaan täks talveks, tulee nopeemmin ku uus neulottu :whistle: tai äiti taitaa tehdä jos saatas sopivan kokonen :D

Eipä tässä muuta, jos kattos sairaalan ku poitsu vetelee sikeitä.. :wave:

-c-

Huomenta!
Meillä vedeltiin sikeitä puol10 asti, tai kyllä Albert heräsi neljän aikaan maidolle, ja puol8 vaikutti vielä niin uniselta kun heräsi, että tainnutin sen pienellä maitotilkalla.

Neamma: Toivottavasti löytyy syy tuohon Emman sairasteluun :hug: Nuo verikokeet on aina vähän inhottavia, sitähän ne vauvat lähinnä itkee kun joutuu paikoillaan olemaan, olipahan sit miten kivutonkin tutkimus kyseessä. Meillä ei oo tuota emlaa käytetty.

Cattie: Hienoa että sielläkin ollaan jo paranemaan päin.

Nyt on mentävä Albertia viihdyttämään :wave:

Tsemppii kaikille yökukkujien ja sairastelijoiden mammoille :heart: ! Meillä menee noissa asioissa hyvin. Luca nukkuu hyvin ja syö reippaasti. Ainut on tää koko aikanen kiire, kiire kiire.. Kiitos kaikille jaksuista! Ne tulee tänne TOSI tarpeeseen. Tänäänkin eskarikuskailuitten ohessa siivoomista ja kokkaamista, sitten lähtee liikkuu klo 13 koulutus, suoraan siitä palaveri ja sitten töitä iltavuoro.. |O
Jospa ens viikko ois helpompaa ku jää noi aamuramppamiset pois ku syyslomaviikko, ei eskari eikä kerhoa.

Katja, tänää pitäs saapuu sulle postiikin ;)

Mut taas lähtee tää mamma liikkuun.. ei oo ajankäyttö ongelmia kyl!

moikka vaan sateisesta tampereelta!

Mun on ihan pakko tulla hehkuttamaan, kun mulla oli tänään se pt ja meillä oli punnitus, niin painoa oli tippunut sen -1,6kg(minkä tiesin oman vaa'an mukaankin oli tippunut) ja rasva% pienentynyt :D 1,5kk tämä tulos, että saan ainakin vielä 3 kiloa 3 kuukaudessa tiputettua tällä vauhdilla ja pysyvämpää tulosta, kun tippuu "hitaasti"
Jee jee :) :)

Okei, nyt C kutsuu mesessä
:wave:

Yhteistyössä