*Tammivauvat-08*vol.5

HIENOA SAARU :flower:
Mun eilis iltaiset manaukset kannatti :LOL: tänään meni mullakin 12kiloa rikki... :D siis ekasta neukkapunnituksesta!!!

Meillä eilen pojalla oli jotain ihmeellisiä huutokohtauksia, mikään ei kelvannut, ei maito, ei tutti, ei mikään...välillä molemmat kuskas poikaa ympäri kämppää sylissä ja huusi vaan.
Kuumetta ei oo, mutta luulen, että se toinen alahammas varmaan on tulossa. Mutta ei ekasta hampaasta mitään tällasta tullut, muuta kuin söi huonommin.

Mutta jups, nyt hakeen pyykkejä pyykkituvalta ja muskari kutsuu tänään, jos vaan poika suostuu syömään ja vai alkaako taas huudot..

:wave:

Huomenta! |O
Mua väsyttää suoraansanottuna ihans saatanasti :kieh: Albert heräili yöllä varmaan sata kertaa.. Ja maitoakin latki mooooonta kertaa, oli yöllä sängyn vieressä rivi maitopulloja. Milloin mie uskallan taas ruveta "kitkemään" tuota yösyöntiä? :ashamed: Kait mie kuitenkin ihan oikein oon tehny, kun kipeelle lapselle annan maitoa yöllä monta kertaa?

Saaru&tyttönen: WAU!! Hienot painon pudotukset! :flower: :flower:

Neamma: Voi ei :hug: Aikamoinen työreissu ollu teillä.

Pikainen Huomen!

Meille ei kummempia, pojalla edelleen vähän neä vuotaa, mut ei ainkaan vielä muuta. Mummulassa oltiin muutama päivä täyshoidossa ja nyt taasen kotosalla.

Kovasti paranemisterveisiä pienille sairastelijoille:)

Tyttöselle, Cattielle ja Afulle olis yv:tä :attn:

Nyt suihkuun!

Kide

Hei kaikki!
Ihanaa, Emma nukkui yön toosi hyvin, 8 aikaan heräs tissille ja siitä nukuttiin viä 10 asti! :D
Mutta vieläkin väsyttää se työreissu, jos pääsis päiväunille... :whistle:
KATJA: voi kun kurjaa toi teidän yö. :hug: Mene nyt ihmeessä päiväunille, jos poika vaan suostuu menemään. Ne vauvarokon näppylät taitaa kai vähän kutista? Varmaan siksi poika niin levoton.
SAARU: ONNEA! :flower: Hieno homma!
Samoin TYTTÖSELLE onnea! :flower: Jotkut ne vaan saa painoa pudotettua ja toiset ei jaksa edes yrittää.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Nyt yrittään niitä päiväunia! Jos toi neiti vaik nukahtaisi... :whistle: :wave:

Katja: nyt voin sanoa että tiedän miltä sinusta tuntuu, kun Aape on oksennellut.. Meillä nimittäin oli eilen vähän päivärytmi sekaisin, ja päivällinen ja iltapuuro oli mitä ilmeisemmin liian lähekkäin.. mutkun poitsu söi niin ajattelin ettei siinä sit mitään..noo käytiin iltapesut, ja alettiin maitoa juomaan..vähän siinä Jasu taisteli tapansa mukaan vastaan, mutta joi sit kuiten kaikki. No lähdin sänkyyn viemään, ja siinä vielä halailtiin ja suukoteltiin..Niin yks kaks alkoi oksentaan, kaaressa tuli ja oikein paineella :eek: Olin ihan oksennuksessa, alusvaatteita myöten. Tissien välissäkin oli oikein semmoinen kasa oksennusta..No mut ei se haittaa, enemmän oli paha mieli pojan puolesta, laittoi kuiten sit kun oltiin siistitty, niiin nukkuun. Heräs tunnin päästä itkeen, yritin antaa maitoa, ei huolinut..ajatteli varmaan et- nyt on äitee sekaisin, kun se kesken yöunien ruppee maitoa tuputtaan..Nukkui sit aamuun saakka :whistle: olin vähän ihmeissäni, kun olin valmistautunut syöttämään yölläkin, ja hheräilin sit ihan turhaan tarkistelemaan :headwall:
:hug: Koita sinä nyt saada levättyä Albertin kanssa kun yö on mennyt plörinäksi..

:hug: Kaikille sairastaville, ja äiteille...

Saaru ja tyttönen Voi vitsi mikä saavutus, hienoa :flower:

Paremmalla ajalla enempi :wave:

piku: Joo voi olla että Jasu oli vähän liian täynnä, niin tuli oksennus :hug: Se on kyllä inhottavaa, ja meillähän oli sitä joka päivä monta kertaa silloin välillä, mut se oksentelu loppui!!! Ei oo ollut nyt pariin kuukauteen sitä :)

Joo, lähtisin kyl muuten Albertin kans vähän lepäilemään, mutta kiva kun justiinsa pitäis tulla tänään iltapäivästä talohuollosta käymään, kun vessasta paloi viikonloppuna loisteputki, niin pitäis sitä tulla vaihtamaan..

Me käytiin Albertin kans äsken ulkona, oli Aapekin innoissaan kun ei ollu ulos päässy moneen päivään. Mut se ulkovaatteiden päälle pukeminen on kyl hirveetä, mie en ymmärrä mikä siinä on kun pitää ihan kamalat raivarit saada siitä joka kerta, Albert oikein heittelehtii kaarella taaksepäin kun yritän pukea. Vaipanvaihtokin on nykyisin tuskaa, kun Albert ei millään pysyis paikoillaan, onko muilla samaa, että vaipat vaihdetaan kamalan huudon kanssa?

Tyttönen ja Saaru: Vautsi naiset! Tosi hyvin ootte onnistuneet, onnea :flower:

Me jätettiin töllistä tarjous tänään ja keskiviikkoiltapäivällä tulee viimeistään vastaus :D Laitettiin pari ehtoa tarjouksen mukana. Meen tarjous on kuitenkin aikas hyvä, kun talojen hinnat rupee laskemaan.. Ehtoina oli tietty jos saadaan rahoitus, johon jokainen pankki on näyttänyt vihreetä valoa niin se tuskin on este. Toinen ehto on, et jos sieltä kylppäristä löytyy kosteusvaurio niin silloin myyjä saa tulla rahallisesti vastaan.

Pukemisesta. Meillä on vielä toistaiseksi helppoa pukeminen ja vaipattaminen. Vaipatetaan maate ja pukemisesta ainoastaan kypärämyssyn laittoa vastustetaan.

Heipsan!

Meillä sitten eilen nousi kuume jo yli 40 ja tänäänkin oli aamulämpö yli39 ni kiikutin lääkäriin sitten poja, käytiin labrassa ja ootetaan nyt tuloksia.. Ei sunka ne hampaat ihan noin kovin nosta kuumetta?? No käytiin nyt ja toivottavasti ei olis mitään kummosempaa.

Mahtava saavutus tyttönen ja saaru :flower:

Siis juu, on meillä ainakin toisinaa tosi tappelua toi vaipanvaihto ja pukeminen, joskus menee ihan sutjakasti.. monesti annan jotain mielenkiintosta käteen ni se vähän jelppaa ku tutkii sitä sitten.

:hug: kaikille tasapuolisesti

-c-

Kiitoksia kovasti kaikille onnitteluista :heart: Kyllä tuntuu mahtavalle, kyllä pt on kannattanut! :) Meillä on 'SAARUN kanssa skapa menossa...:LOL: no ei vaiskaan...
Mutta tässä on todella häihin 3 kk 1vko aikaa, jotenka tässä olisi sellanen herkuton kausi nyt menossa ainakin jouluun asti..Mulla noi herkut on salakavalia, että parempi olla ilman, jos sortuu niin sortuu sitten ostamaan päivittäin..
PIKULLE ja KATJALLE :hug: jaksamisia..
Meillä pukeminen ja vaipanvaihto onnistuu hyvin ilman huutoja, mutta tiedän että jotkut lapset eivät voi sietää pukemista.
Mitäs muuta, muskarista kotiuduttiin ja lenkin heitin siihen perään ja iltäpäivällä mä lähden ostamaan lenkkikenkiä ja käyn varmaan postin kautta viemään noita hääkutsuja jo pikkuhiljaa...mä en kohta enää pysy housuissani. :LOL: (totta, kaikki housut roikkuu :LOL: :LOL: ) ei vaan haluan jo että kaikki saavat tietää.... :whistle:

Palataan :wave:

Moi pikaseen vaan täällä.
Meillä Ellin kitinöille ja lämpöilylle löytyi tänään syy eli Enterorokko.Rakkuloita on suussa ja nielussa,ja kuolaa riittää mutta kämmenet ja jalkapohjat ok.Vielä kuulemma ainakin 4-5 päivää kestää eli hohhoijaa.
Muuten ihan ok mutta kun ei tuo tyttö ole ikinä itkenyt ja kätissyt näin paljon :'( mahtaa olla kipeä...

Rokkoa on kuulemma liikkeellä nyt aikas paljon.Lääkäri sanoi että hänellä sattunut joka päivä ainakin yksi tapaus :eek:

Tällaista tällä kertaa.Anteeksi että vaan omaa napaa :ashamed:

HeMa: Voi ei :hug: Tuo on varmaan tosi kurja tauti.. Meillä on riittäny jo kamalaa kiukkua tän vauvarokonkin kanssa, tuo varmaan vielä paljon kivuliaampi tauti :/ Ellille hurjan paljon paranemisia :hug: Onko Ellillä kuumetta? Mulle on ihan vieras tauti tuo enterorokko..

Tässähän alkaa jo pelottaa että mikähän rokko meille iskee. Kuumetta ei meille ole tullut mutta edelleen poitsu yskii ja on nuhassa.
Tänään kuitenkin käytiin siellä perhekerhossa, kun oli se kuvauskin. Hyviä kuvia vissiin tuli kun kuvaajaa alkoi naurattamaan kun selasi oliko kuvat onnistuneita. No niitä mä nyt innolla odottelen.

Huomenna Leevi menee mummille hoitoon ja mä lähen viemää lisää tavaraa kirpparille myyntiin. Toivottavasti hyllyt olis tyhjänä ja tavaraa olis mennyt.

Taidan lähtee laittamaan jotakin syömistä ja oottelee josko mies tulis kotio.

Nyt tuli vastauskin jo tarjoukselle. 2500erkkiä tahtoo enemmän niin kaupat tulee.. hmm.. No ei tuo mikään järisyttävä summa ole, mut kun miettii noiden asuntojen hintojen laskua, joka siis pitäisi tapahtua aikasta pian :snotty: Ehdot on myyjälle ok. Asunto on ehkä hieman hintavampi kuin kyseisen paikkakunnan vastaavan kokoiset asunnot. Mietityttää... Mitä mieltä olette, suostuisitteko te muut?

Onko muuten totta, että jos on osa-aikaisessa työssä niin saa silti kotihoidontukea? Ja vaikuttaako siihen miehen tulot?

Hema :hug:

Niipa: Vauvarokossa on ainakin oireena nimenomaan 3pv kestävä korkea kuume, 39-40 asteessa.. Eli ei ainakaan näillä näkymin näyttäis teillä semmoista olevan..

Gorthaur: Vaikea sanoa miten ite tekis talokauppojen kanssa, kun en tiiä minkalaisesta asunnosta kyse jne. :D Juu, siis kyllähän sen kotihoidontuen saa vaikka ihan kokopäivä työssä olisit. (Kyllähän esim. Saaru saa, vaikka molemmat ovat töissä ) Jos vaan lapsi ei oo kunnallisessa päivähoidossa, niin sen saa. Siihen hoitolisään sit vaikuttaa koko teidän perheen tulot, mut sen kotihoidontuen 296? kyl saatte kokonaisuudessaan jokatapauksessa.

Gorthaur:kotihoidontuoen ehtona on se että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa tai te ette saa yksityisen hoidon tukea.osa-aikatyötä siis voi tehdä jos joku sit hoitaa lasta kotona tms.
Onnea talokauppoihin, jos se on se mitä haluatte niin ottakaa se vaikka sillä korkeemmalla hinnalla :D

Katja:enterorokko on ihan yleinen virustauti/rokko pienillä lapsilla.Yleensä siihen sairastuu 1-2 vuotiaat ja sit 4-5 vuotiaat.Kiusallinen ja kivulias mutta vaaraton tauti.Tää on se mitä sanotaan suu-ja sorkkataudiksi :eek:

Elli on ihan pirteä mutta kaipaa syliä usein, onneksi on Pronaxen.sen avulla olen saanut ruokaa menemään ihan kivasti.kipulääkettä saa ahkeraan ja toivotaan että vähän rauhoittaa yötä...

Paranemisia kaikille pikku sairastajille :hug:

HeMa: Ahaa, mulla on nimenomaan just ollu pienenä tuo suu-,ja sorkkatauti, ai se on sama kuin enterorokko :eek: Karsee nimi tuo sorkkatauti :kieh:
Mie annoin Albertille kans pronaxenia aamuin illoin sen 1,5ml+ panadolia nestemäisenä 3x/vrk, niin maha meni sit ihan ruikulille, ripuloi monta kertaa päivässä, tais vähä laksatiiviset vaikutukset tulla niistä makeutusaineista, kun nehän on molemmat lääkkeet makeutettu sorbitolilla.

Katja:niin vielä siitä rokosta että nostaa sellaista lievää lämpöä ennemmin kun kuumetta eli Ellillä oli 38 suunnilleen ja se on lievää lämpöä vielä näillä pienillä.

Toiovotaan ettei maus mene sekaisin lääkkeistä

Hema: meidän esikoisella oli just se enterorokko ja tyttö oli yli viikon todella kipeä! :( Ja ikää sentään jo 3 v, mutta silti itki ja huusi eikä syönyt mitään. Ja yleensä toi neiti ei valita mistään. Toivon Ellille pikaista paranemista! :hug:

Paranemisia pienille sairastajille ja hurjasti jaksamista äideille! :hug:

Täällä 4.hammas tuloillaan ja yöt tosi levottomia. Viime yönä laskin että 6 kertaa poitsu heräsi..Unet alkoi 3h putkella ja sit herättiinkin tunnin välein. Ja huutaa vaan, ainoa mikä rauhoittaa on tissi. Ostettiin Pantleyn kirja Pehmeä matka höyhensaarille ja olisi tarkoitus sen oppien mukaan saada jotain tolkkua näihin öihin. Lohdullista oli, että Pantleyn mukaan osaa imetetyistä vauvoista on äidin vaikea saada rauhoittumaan..Uskon että meillä ei tuloksia saada muuten kuin miehen avulla. Kun mä yritän rauhoittaa poitsua yöllä niin poitsu haistaa vaan maitobaarin.. :LOL:

Mitäs tänne muuten. Niinjoo, menkat on myöhässä.. :whistle:

Testin kerkesin jo tehdä ja tulos haamu. Täytynee siis malttaa mielensä ja yrittää ajatella muita asioita. Vielä on niin kovin varhaista ja mitä vaan voi sattua..Varsinkin kun ei juuri ehdi levätä. Tutut siis jos luette, niin tää on tosi hyshys vielä toistaiseksi. :wave:

Iidukka ja Emil 9kk

Iidukka: hui =) . Ihan kylmät väreet nousi. Varovaiset onnittelut +:sta :flower:
Tuo tissibaarin haistaminen yöllä on meilläkin niiiiin tuttua :| . Mies saakin aika hyvin rauhoitettua / takaisin nukkumaan. Jos mä menen niin tyttö herää vain paremmin. Viime yönä mies antoi pullosta vettä ja tyttö nukahti nopeasti uudestaan ja heräsi vasta aamulla =) . Toivottavasti pian oppisi, ettei enää yöllä ole tarkoitus syödä.

Paranemisia kaikille pikku potilaille :hug: (ja isommillekin).
Ilmeisesti tuo enterorokko ei ole vaarallinen, mutta jos on raskaana niin silloin tulisi välttää olemista samassa paikassa.

Meillä herättiin tänään poikkeuksellisesti jo puoli 8 jälkeen. Ja tyttö menikin jo ekoille unille. Taisi herätä sen verran aikaisin (normisti 9 jälkeen) ettei puuro maistunut. Maito sitten ottikin oikein kunnolla. Meillä on muuten taas suostuttu syömää sylissä (ainakin kotona) =) . Ihan kiva ettei tarvitse aina olla makkarissa pötköttelemässä.

Afu ja R, jotka lähtevät tänään Kidettä ja poikaa katsomaan =)

Heissan..

Tänne ei taasen mitään ihmeempiä kuulu. Yö oli tällä kertaa suht rauhallinen mutta jotain pitäs kuitenkin alkaa tekemään että rauhottus kokonaan.. Tänään luultavasti ollaan vaan kotosalla kun ulkona sataa taas vettä ni eipä huvita mihkään lähteä, ja siivottavaakin olis kotona mut nyt ei vielä ainakaan yhtään innosta :ashamed:

Iidukalle onnea ja toivotaan että siellä se haamu vahvistuis.. :heart:

Tulipa tässä nyt mieleen että te ketkannatte jo ihan samaa ruokaa kuin mitä ite syötte niin mitäs kaikkea te nyt ootte sit antanu? Siis uskaltaisko jo jotain kastikkeita antaa vai..?? Kun oon nyt vähän tumpelo tän asian suhteen.. :ashamed:

Pikaisia paranemisia vaan pikkupotilaille ja jaksuja äiteille :hug:

Mut nyt lähen kahvin keittoon.. :wave:

Huomenta!
Ihanaa, viimeyö oli pitkästä aikaa loistava, yhdellä herätyksellä mentiin, ja aamulla yhdeksään asti nukuttiin. Viikko tässä menikin ihan super-huonoilla yöunilla, niin tekipäs hyvää nukkua!

Iidukka: Kyllähän haamu on sama kuin plussa, ei sitä haamua testiin tule, jos ei raskaushormoneja ole pissassa!!!!!!!!!! Eli onnittelut sinne päin :flower: Toki oman mielenrauhan vuoksi hyvä saada se vahva viiva sinne testiin vielä :D Milloin teet uuden testin?

mievaa: Joo, oon antanu oikeastaan kaikkea ruokaa, mut en tietenkään mitään valmismarinoituja-juttuja, enkä suolaa.. Kastikettakin oon antanu, mut me suurustetaan aina kastike niin että vehnäjauhot sekoitetaan veteen ja sit lisätään ne jauhelihan&sipulin joukkoon..niin sopii pojallekin, semmoista rasvassa käristettyä kastiketta en antais vielä.

Kuulumisiin :wave:

Ainiin, Gorthaur jos oot linjoilla, niin tuu kertomaan että miten Sampo jakselee, luin tuolta MitäsNyt-osiosta illalla, että on oksennellut?! Kuinka teillä meni yö? Voi pientä raasua :( :heart: Toivottavasti ei oo jatkunu..

Iidukka :flower:

No niin, nyt on meilläkin sitten aloitetttu sairastelu :snotty: En uskonutkaan, et eka vuosi säästyttäisiin siltä, mut näinkin pitkään terve kausi kesti. Sampo meni eilen nukkumaan niin kuin aina. Nukkui pari tuntia ja heräsi. Huusi niin älyttömän lujaa ja raastavasti. Ukko otti syliin ja eipä aikaakaan, kun oksu lensi. Sitä oli sitten yöpuvussa, ukon paidalla ja lattialla. Huuto vaan jatkui ja mä sitten hyssyttelin Sampoo sylissä. Ukko rupes siivoomaan jälkiä. Sitten tuli jo seuraavan kerran tavara, kerkesin kääntämään Sampoo et se suttas vaan lattian. Nukkumisesta ei tullut mitään, heräili vartin välein, kun ilmeisesti oksu oli tulossa ja ei saanut henkeä. Tartti äkkiä nostaa istumaan ja se huuto kesti aina jonkun aikaa ennenkuin meni uudestaan nukkumaan. Tätä oli jonnekin puoli kahteen asti, sanoin sitten ukolle, et nyt laitan kyl suppoa. Ukko meinaa jostain syystä vastusti supon laittoa koko ajan. Supon jälkeen hyssyltetiin vielä joku aika ja laitettiin nukkumaan. Nukkui sitten 5.40 asti, kannatti se supon laitto kuitenkin :D Muutamia kertoja heräili sitten, kun nenä oli täynnä räkää ja henki ei kulkenut.
Eipä ole nyt eilisen jälkeen tullut oksua, oiskohan se vaan johtunut jostain ruoasta.. :snotty: Nenä vuotaa kyl kuin seula ja yskittää..

Me ollaan annettu vain soseita, jotka on ihan vartavasten tehty Sampolle. Aattelin vasta sitten aloittaa antamaan samoja ruokia, kun suolaa saa olla ruoassa. Helppoahan se tietty olisi vaan ottaa samasta satsista ennen suolaamista..

Yhteistyössä