*Tammivauvat-08*vol.5

Kide: vastattu on!

Jokohan ootte olleet Katja lääkärissä? MItäs siellä sanottiin?

Unet: meillä päikkärit on noin 1½-3h + 40min-1½h, yöllä nukkuu noin 10-12 tuntia. Niin kuin olen jo aiemmin sanonut niin meillä on osattu nukkua jo synnäriltä asti ;) . Kerran yössä herää, siitäkin pitäisi alkaa vierottumaan pois. No, viimeistään kun miehen isäkuukausi alkaa!

Meillä syötiin tänään minun tekemää ruokaa ERITTÄIN hyvällä ruokahalulla. Aikaisemmin on tökkinyt useasti mun kokkailut, mutta nyt maistui :p . On kyllä oikein kunnon hyvä äiti-fiilis päällä =) . Tuo ruoka oli tehty samoista raaka-aineista kuin mitä on yksi kaupan valmis kana-couscos, joka siis ollut tytön mielestä hyvää. Joskos sitä pikku hiljaa voitas siirtyä mamman kokkailuihin. Oon ajatellut, että en ota suurempaa stressiä noista kaupan valmisruokien käytöstä, koska imetän edelleen ja siihen menee kyllä oma aikansa päivässä.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Afu ja R

Lääkärissä käyty, ihan normi flunssaa kuulemma vaan on. Keuhkot rohisi vähän, ja kurkku oli vähän punainen mut ei sen kummempaa. Lääkäri sanoi että saattaa viikonkin kestää tää korkea kuume.. Ainoa huono juttu on nyt se, kun nesteitä on menny tosi vähän, tai siis ollenkaan ei oo poika juonu mitään klo12 jälkeen, että jos ei huomiseen mennessä juo ollenkaan, niin sit mennään osastolle nesteytykseen.

Heipä hei! Empäs oo paljoo koneelle kerenny tai huvittanu tulla tässä lähiaikoina.. Nytkin pikasee täältä porukoilta, kun ukki leikittää poikaa =) mies läks serkulleen hommiin tosiaan ja me tultiin pojan kans hoitoon tänne mummulaan :LOL:

Meillä poika oli ripulissa ja jotain ihottumaakin oli, nyt parantunu jo oikeastaan kokonaan. Sitten ei poika syö, ei sitten niin millään ota lusikasta MUTTA syö kyllä kylmää kurkkua, makaronia, melonia, raejuustoo ja leivänmuruja, mut ei ruokaa. Ja näin on menty viikon verran. Possun uunipaistiakin otti paloina suoraan suuhun kylmänä.. Ja minä tietty kauheessa ressissä jotta mikä on. No kun nyt jotain söis edes..

Voihan Aapea, toivottavasti parantuu pian :hug:

Unet, nekin meillä nyt heittelee pahemman kerran, joten ei niistä mitään.

Olihan tossa paljon mitä vois kirjottaa ja kommentoida, mut ei nyt jaksa.. piti tulla vaan ruikuttaan tosta ruoka hommasta :ashamed: Kohta saunoon ja ottaan jalkakylpy, ja pitäs koota hermot taas ku iltapuuron aika lähestyy.. Onneks mummu voi syöttää.. SIis oikeesti onko kellään muulla syömisen kans TOSI hankalaa? Hampaítahan pojalla ei muutes oo ainuttakaan viä.

No niin :wave: tällä erää ja palaan astialle sunnuntaina vaikka, huomenna muutes päästään leffaan ja syömään ja mummu katsoo poikaa sen aikaa.

-c-

Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
SIis oikeesti onko kellään muulla syömisen kans TOSI hankalaa? Hampaítahan pojalla ei muutes oo ainuttakaan viä.
Meillä kuule tuo syöminen ollut pidemmän aikaa vähän väliä hankalaa. Joskus tuntuu että Roosa voisi elää vain vedellä, maidolla, vesiriisipuurolla. Joskus menee mangosose, joskus kasvissose. Yleensä AINA kun aloitamme syömisen niin pitää taistella ekoja lusikallisia vastaan. Väliin tulee päiviä että menee ihan hyvin, mutta kyllä niitä takkuamispäiviä on usein :wave: . Muutama lusikka ja nälkä (muka) poissa... Voisin sanoa että päivässä ainakin yksi ruokailukerta on oikeasti hankalaa, eli ei suostu pahemmin avaamaan suutaan. Joku esine pitää olla hypisteltävänä (lusikka, kauha, kansi tmv.), vaikka yritän aloittaa niin ettei esineitä anneta. Ilmeisesti aika monilla lapsilla tulee joskus näitä syömislakkoja, joten kai se pitää vaan hyväksyä.

:hug: kaikille sairastajille :hug:
meilläkin poika ollut nuhassa tämän viikon ja rohisee, tänään käytiin lääkärissä, kaikki oli kunnossa.
Meillä kävellään sohvee vasten ja ja mitäs muuta uutta...hmmm...pinsettiote tulee nyt. Pientä vierastamista on oudoissa paikoissa.
Yöt nukutaan hyvin heräämättä, joinain öinä kyllä herää kerran ja tutin laittaminen auttaa ja jatkaa unia. Mutta meillä sitten herätään klo 7-7.30 aikoihin.

Mitäs muuta, juupati juu...
Hääjuttuja kovasti tässä järkätään, kutsut pitäisi laittaa kuoriin ja infot taitella väliin.
Ja eikun postiin ja sukulaiset saa sydärin :LOL:
näistä häistä kun ei oikein kukaan tiedä vielä...

Hyvät viikonloput :wave:

Katja: Nyt mie oon vähän nolona täällä, kun hoksasin mitä kakkaa sie olit eilen saanut tuolla mitä nyt puolella noilta kahjoilta..ja miekin vielä kyseleen että meinaatteko mennä lääkäriin :ashamed: en siis pahalla kysellyt... Onneksi ei Aapella mitään sen kummempaa. Toivottavasti nyt sitten maito menis ettei tarvii tippaan lähteä..paljon jaksuja ja :hug:

Cattie: Siis meillähän on myös välillä taistelua tuon syönnin kanssa..nyt on meneillään "en syö puuroa kausi" siis tiedän tunteen :hug: ja myös muutaman päivän meni kaikki ruoka huonosti, tosin maito sit kuiten kelpas...Niin ja tiiäkkö meillähän ei kanssa Jasulla ole hampaita, mut nyt sitten kun on muutaman viikon ruokailu takunnut niin tänään tuntui jo suussa terävä rauna =) Eli mun vauvalle tulee ihka eka hammas :heart:

Mitäs sitä muuta oli, niin nukkumisesta:meillä Jasu nukkuu 2:det päikkärit n.1,5 tuntiii ja yöllä sen 11-12 tuntii tällä hetkellä aikalailla heräämättä...kädet ristissä että jatkuin :saint:

No nyt kattoon telkkaa :wave:

Huomenia!
Jos jotain hyvää niin meillä ei Ellin kanssa tarvii tapella syömisestä.Ruoka maistuu ja parhaiten oma tekemät.Kovasti tuo katselee aina meidän lautasille että vissiin haluis jo samaa ruokaa mitä me syödään.

Ellillä pientä flunssaa mutta ei yskää onneksi.Yöt on sitä samaa..Mutta olen antanut itselleni synninpäästön että ainakaan ei ole minusta kiinni että nukkuu huonosti koska päivärytmit ja nukkumiset ja syömiset sujuu.Elli vaan on levoton tapaus ja rauhoittuu varmaan ajan kanssa niinkuin siskonsakin.Enää siis 2 vuotta jäljellä :LOL:

Albertille ja tyttösen pojalle paranemisia!
Täällä ilma tosi synkkä ja sade saattaa tulla milloin vaan.Talkoot alkais tunnin päästä mutta enpä tiedä huvittaako mennä.Mies on töissä että pitäis sit 2 lapsen kaa osallistua.Ja lisäksi mulla on käsi-ihottuma ilkeenä ja märkien lehtien käsittely ei nyt ihan tee hyvää.
Mä olen aika harmissani näistä käsistä kun töitä olis tiedossa marraskuussa ja jos ne ei parane niin en voi mennä kun sairaalassa tällaiset kädet on niinkuin riski.viimeksi 10 vuotta sit opiskeluaikana ollu näin pahana.pitänee ensi viikolla käydä lääkärissä.imetyksen takia kun en voi antihistamiinia ottaa.sekin ketuttaa täällä :kieh:

no tulipahan valitettua oikein urakalla.Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille :wave:

Huomenta! Yö meni suht ok, Albert heräsi 4 kertaa, ja maitoa joi yhden ja viiden aikaan, molemmilla kerroilla 150ml, eli tosi hieno juttu!! (Joskus sekin on positiivista että lapsi suostuu juomaan yöllä maitoa!! :D ) Ja mikä parasta, niin aamulla Albert heräsi puol8, ja oli tosi kuuman oloinenn, niin annoin panadolia, ja sit Albert nukahti samointein, ja nukuttiin yhdessä kymmeneen asti!!! Ihanaa kun sai itekin levätä!

piku: ei se mitään :hug: Moni tietty säikähtää heti korkeeta kuumetta, mut meillä kun Albert on ollu niin paljo kipeenä, etten ihan pienestä viitsi lääkäriin edes olla viemässä, ellen sit oo varma että jotain on vialla. Nytkin oli sellainen tuntuma, ettei korvatuledhusta ainakaan oo..mut aateltiin sit, että parempi on käydä varmistamassa ettei oo mitään vakavampaa, niin ei tarvii sit koko ajan miettiä että lähdetäänkö lääkäriin vaiko ei..

Vähän siltä vaikuttaa että Elli tulossa kipeeksi kun nukahti vaan tuunin valvomisen jälkeen uudestaan unille.Nukkui aamusella 2.5 tuntii ja ilman syömisiä uudestaan unille :/
Yritti leikkiä ja touhuta mutta itku tuli koko ajan.Herätessäänkin huusi suoraa huutoa...No katsotaan mikä tilanne kun herää uudestaan.

Pikanen moi!! :wave:

Kotona ollaan ja mieskin löytänyt kotiin =) leffassa ja syömässä käyty, vähän sai akkuja ladattuja, vaikka aika pikanen reissu oli.. Nyt on sitten poika kuumeessa, 39.9 oli pepusta mitattuna.. nukkuu onneks ok ja on juonu hyvin ja hedelmää ja kasvista syöny..

Nyt ei kyllä irtoo muuta..

Kide vastattu :attn:

-c-

Iltaa mammat!

Oli tossa pientä palstailu breikkiä. Kävin täällä kyllä kovin lukemassa mutta ei vaan jaksanu alkaa kirjottelemaan ja nyt sit päätin että ilmottaudun minäkin :D

Meille ei kovin kummosia kuulu. Roopella on kova meno päällä ja välillä tuntuu että joutuu ottaa hetkeksi rauhottumaan ettei ihan väsähdä loppuun :D Ostin tossa torstaina meille sen taapero kärryn ja sen kanssa on poika mennä viipottanu kovaa vauhtia ja muutenkin on meno semmosta että odotettavissa luultavimmin on kohta käveleen lähteminen.. tai ainakin kovasti yrittää ja minustakin siltä tuntuu. Ja kaikkee mahdollista tukea vasten käelee myös tosi reippaasti ja nyt meinaa jo alkaa kovasti harjottelee ilman tukea seisomista. Ollaan nyt tossa muutama päivä oltu naapurin kanssa pörräämässä nyt kun ollaan enempi tutustuttu niin on kyllä ollu mukavaa kun on muutakin tekemistä eikä kotona olemista vaan, kun oon yksinäni niin huono lähtee mihkään..

Töllön kattelusta: Meillä poika kovasti seuraa telkkaa ja johtuu varmana siitä kun meillä toi töllö on auki aamusta iltaan kun en osaa olla jos ei se oo päällä vaikken sitä edes kattoskaan :ashamed:

Unista: Meillä Roope nukkuu 2 päikkärit ja molemmat on pituudeltaa noin 2h, joskus toiset saattaa olla lyhyemmät.

Syömisestä: Meillä on kyllä aina välillä yhtä tappelua toi syöminen ja siis just eilenkö viimeks tapeltiin melkein jokasen ruuan kanssa. Mut en hirveetä ressiä siitä enää ota.

Jaahas.. mitäs muuta sitä nyt sit pitikään kommentoida.. no nyt ei vaan tuu mieleen mut palaillaan..

Kaikille sairastaville pikaiset paranemiset!! :hug:

Kovasti näköjään vaavelit sairastelevat. Me jätettiin tänään vauvauinti väliin, koska yön aikana Leeville oli tullut kunnon nuha ja yskä. No toi yskä kuulostaa taas siltä kurkunpään tulehdukselta mitä on aiemminkin ollut. Ärsyttävää että tuntuu kun toi poika olis kans koko ajan yskässä ja nuhassa. Sit kun hiukan hellittää niin jo pian ne alkaa uudestaan. Lääkäriin ei nyt olla menossa, kunei ne voi siellä mitään tehä. Täytyy tietty seurailla pojan vointia... mä kun pelkään sitä jos hälle tulee korvatulehdus, kerran jo ollut.

Tänään oltiin äitin luona syömässä ja poitsu näki samalla kummitädin- ja sedän. Huomenna mennään sinne miehen mamman 90- vuotisjuhliin.

Mä olen ajatellut että me annetaan isovanhemmille joululahjaksi netistä tilattu valokuva- albumi Leevin ensimmäinen vuosi... Onko joku muuten tilannut ifolorilta tai muualta, millaisia ovat?

Nyt tää äitee lähtee nukkuu....

Onpa nyt paljon sairastelevia :hug: Ite oon nuhassa, toivottavasti ei tuu Sampolle. Sälli on säästynyt tähän mennessä sairasteluilta *koputtaa puuta ja lujaa* :snotty:

Narskuttaako teidän vauvat hampaitaan? Vinkkejä miten sen saisi estettyä? :attn:

Oltiin eilen kyläilemässä ystini äiteen luona. Siellä oli sit myös ystini, sen sisko ja serkku sekä niiden lapset. Kaksi tyttöä 1v1kk ja 7½kk. Siinä ne muksut peuhasi, välillä otti nukkumattia ja ruokaa.. Vierähti siinä melkein 6 tuntia hups vaan.. Ei sitä ajankulua huomaa lainkaan. Sain sitten kassillisen lankojakin föliin. Nyt tarttee vaan joteski saada ne mahtumaan tonne jo valmiiksi täynnä olevaan lankakaappiini :LOL: Uusi novita tuli pari päivää sitten postissa niin ei pitäisi olla kauaa liian ahdasta kaapissa :whistle:

Valokuvia tilasin muutamia kertoja Ifolorilta. Kyseessä oli siis aina filmirullan kuvia silloin vielä. Lopetin sieltä tilaamisen, kun ne joka kerta otti kuvat myös täysin epäonnistuneista ja mustista kuvista. Sellasista piti sitten vielä maksaa, jotka oli täysin kelvottomia :headwall: Enpä ole sieltä 5 vuoteen ottanut mitään, ketutti niin tanasti.

Gorttis, jolla kolmas uneton yö takana |O

Nyt on kuulkaa niin et taitaa meidän vauva saada eka hampaan :D yläien kulmasta on auki, siis selvästi auki ja sieltä jotain valkosta pilkottaa :D Onko kaikilla muilla tullu alas keskelle eka hammas??? Vielä on kuumetta 39.9. Juo hyvin ja syö kylmää viiliä mielellään ihan sellasenaan. Nukkuikin 13 yöllä, muutaman kerran inahteli.

Mä oon tilannu ifolorilta digikuvia ja oon ollu tyytyväinen, kun saa kätevästi netissä vaan ladattua ne sinne. On edullista. Niistä kirjoista ei oo kokemusta, mut on kans käyny mielessä et tilais sellasen..

Tv, meillä on enimmäkseen iltasin auki, eikä poika siihen juur kiinnitä huomioo.

Mä oon niin täpinöissään täällä että ei taas irtoo muuta :LOL:

moikka :wave:

-c-

Huomenta!

Meillä nyt ihan suht hyvä yö takana.. En kyllä tiedä mikä tolle Roopelle on tullu mut siis nyt sil on jotenkin noitten hampaiden tulon jälkeen jääny päälle se et pitää herää ainakin 3 tai 4 kertaa yöllä, okei ei siinä mitään mutta poika se vaatii pulloa joka kerta kun herää eli kittasee noin 100-140ml joka heräämisellä vaikka ei enää tosiaan tarttis. Siis uskomatonta, Kertokaa nyt et voiko sillä muka nälkä olla vai mikä hiton tankkaus sil tulee yötä myöten?? :eek:

Hampaista: Meille tuli ekat hampaat alas keskelle ja nyt just parisen viikkoa sit puhkes ylös etuhampaat ja yks kulmahammas.

Gorthaur: Oon huomannu ihan saman tolla kyläreissulla että kyllä se aika vaan menee hurjan äkkiä. Kotona tuntuu ettei kello liiku ollenkaan.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Nyt on Albertilta kuume poissa, ja äsken kun heräsi päivunilta, niin oli ilmaantunu näppylöitä joka puolelle kehoa, eli vauvarokko kyseessä aivan selvästi! Onko muilla jo ollut?
:hug: Jaksamisia sinnepäin.... nyt alko jännittää toi vauvarokko. Tuleeks toi siis kaikille vauvoille?

Hampaita narskutellaan täälläkin ja kuulostaa kyllä niin ikävälle. En kyl tiiä miten sen sais lopetettua.

Ensimmäinen hammas tuli Leeville alas keskelle. Nyt ukkelin suussa pilkottaa 7 pikkuhammasta.

Mievaa Mulle aikoinaan neukkatäti sanoi että poika pärjää yön syömättä. Syömisestä on kuulemma tullut tapa. Poika herää yöllä ja saa maitoa- luulee siis että näin hänen kuuluukin tehdä, koska hänet "palkitaan". No tästä saa olla mitä mieltä haluaa. Mun mielestä kuitenkin vauva pärjää jo ilman yösyömistä tai ainakin meillä pärjätään. Leevi heräilee kyllä sitten muuten vaan.
Ja vaikuttaahan tohon tietenkin mitä on sitten iltasella syönyt... ja kyllä Leevikin yöllä juo maitoa jos hänelle sitä annetaan.

Mukavaa sunnuntaita!

Meillä oli vauvarokko, olikohan se jo 4-5 kk iässä.. mut aikasin oli juu. En tiä sitten tuleeko kaikille mutta ilmeisesti aika monille, siinähän on ihan 3-4 päivää korkee kuume ja sit tulee se ihottuma joka kestää päivän pari. Lääkäriin ei tarvi viedä. Meillä oli sen 4 iltaa kuume korkeella ja sit tuli ihottuma joka alkoi kasvoilta ja kaulalta, sit sitä tuli käsiin ja jalkoihin vähän.

Niipa: Mun tietääkseni melkein kaikki vauvat sairastaa tuon vauvarokon, yleensä se tulee 6kk-3v välillä, mut voi tietty vähän heitellä, niin kuin esim. Cattien vauvalla on ollu noin pienenä.

Yösyömisistä Saa nähdä miten taas käy, kun Albert oli tottunu jo siihen että saa vaan 1 kerran aamuyöstä 04-06 aikoihin maitoa, mut nyt on taas ruokittu tietenkin monta kertaa yössä, kun korkea kuume ollu, niin pitäähän nestettä saada. Niin vaatiikohan samat palvelut sit kun on parantunut.. Viimeks nimittäin kävi niin kun oli kipeenä, silloin imetin vielä.. :snotty:

Hellou!
Täälläki ollaan vielä hengissä! KOvasti kiirettä pitää ja väsyttää toki sen mukaisesti. Jospa tämä viikko oiskin sitten jo helpompi, alkais tasottaa rytmiä.
Lauantaina olinkin tyttöjen kesken keilaamassa ja pitkästä aikaa oikee kunnolla tanssimassa, oli niiiiiiin kivaa!
Tänään olikin olo sitten sen mukainen et eilen tullu pippaloitua :LOL: jalatkin ihan kipeet tanssimisesta, mutta menin kuitenkin keskimmäisen pojan kanssa kiekkoharkkoihin luisteleen. Ja kivasti piristikin.

Mitäs täällä, paljon sairastellaan :( Jaksuja ja paranemisia kaikille! :heart:
Meillä ei vielä vauvarokko olla sairastettu, mut isommat ovat kummatkin sen sairastaneet pienenä.

Meillä on hyvin Lucalla jäänyt toi yösyöminen, ei enää maitoo yöllä kaipaakaa. Aikas hyvin nukkuupi.

Katja, joko ois tarvetta etiketeille? Täällä jo aika pino niitä sulle jemmassa :D

Nii joo ja pakko hehkuttaa vkl:na räpsähti -10kg rikki, JEEEEE!! Sen kunniaksi vietinkin kalorivapaata lauantaita :p mut aika hyvin tämä pvä sitten tasoittaa ku eilisen johdosta on ollu hiukan heikompi happi ja ei ruoka oo oikein maistunut :LOL:

:wave:

Iltaa!
Työmatkalta (helsingin messuilta siis) palattu. Ja voinen sanoa, että oli sitten elämäni rankimmat päivät! Emma oli mukana ja miehen kanssa vuorotellen hoidettiin Emmaa ja messupaikkaa. Emma itki ja kränäsi koko messujen ajan ja valvoi yöt... :( Ja myös oksentaa ja maha löysällä... Oliskoos taas tulossa hampaita?
Juu, meidän neiti myös narskuttelee hampaita, se in inhottavaa! :/
VOI, kun täällä sairastetaan! PARANEMISIA KAIKILLE! :heart: :hug: Ja äideillä jaksamista, varsinkin KATJALLE! Vai että oikein vauvarokko! :hug:
Nyt täytyy mennä, on savinaamio päässä... Ja se on jo ihan jumahtanut kiinni kun jäin koneelle jumittaan! :LOL:
Neamma

Yhteistyössä