*Tammivauvat-08*vol.5

Katja: Juu niin mäki toisinaan kastikkeen teen tollee et jauhot sekotan veteen tai sit heitän ne hetkeks sinne jauhelihan sekaan ja veden perään.. Mut eli siis tän ikäselle saa jo antaa paistettuna lihan?? :ashamed:

mievaa: Joo, teflonpannulla kun paistaa ilman rasvaa, eikä kärisytä lihaa mitenkään mustaks, niin paistaminen on ok! Mie oon laittanu siis jauhelihan sekaan sipulia, ja vähä valkosipuliakin, paprikajauhetta ja valkopippuria vähän. Ja sit kun kastike on valmis niin siitä ottanu pojan annoksen erilleen, ja loppuun kastikkeeseen ripotellu suolaa&jauhelihamaustetta (jauhelihamausteessakin on suolaa.)

Katja. Ei suostunut juomaan mitään yöllä. Ei nokkamukista, tuttipullosta eikä lusikoimallakaan. Annoin kokeeksi maissinaksun ja se syötiin kyl innolla. Vettä suostui sen jälkeen ottamaan just sen verran, et suu kostui. Nyt aamusti söi puoli purkkia omenasosetta ja suostui jo juomaankin. Toivottavasti ei tosiaan ala uudestaan, jos ois pitkäkestosta niin voisi olla lopulta edessä sairaalareissu.

Gorthaur: Hyvä jos hedelmäsosetta edes söisi, siinä on paljon vettä seassa :) Mie annoin Albertille kipeenä ollessa vaan semmoisia sen herkkuruokia, pääasia että ees jotain menee alas.

Albert nukkuu hirveen paljon nyt :eek: Mie oon ihan ihmeissäni että mitä mie tällä kaikella vapaa-ajallani teen, en oo tottunu tämmöiseen.. Varmaan kipeenä olo vei voimat, kun Albert ei nukkunut moneen päivään kunnon päiväunia, ja yötkin meni huutaessa.
Eilen nimittäin Albert nukkui 1h+2½h+1h päiväunet, ja yöunia 12,5h. Nyt se on nukkunu päiväunia taas kohta jo 2h :eek:

Toivottavsti Sampo-poika on jo parempi ja ei tauti kestäis kauaa...
Katja, kiva että olet saanut nukkua :hug:

Meillä meni yö hyvin kun annoin aina tissiä kun heräs.Pitäis kyllä pyrkiä siitä pois mutta nyt ei ole oikea aika varsinkaan kun on kipeä.Mä en muutenkaan ole henkisesti valmis siihen huudatukseen.On ollu niin risaisia öitä että millä keinolla vaan nukutaan niin se kelpaa.Voi olla että vasta 1v iässä aloitan kunnon vieroituksen jos ei itsestään mene.Samalla sit saadaan yöt kuntoon kun lopettaa koko tisuttelun,toivottavsti.

Elli on paremmalla tuulella ja kipulääkkeet on siihen suurin syy.Ruokaakin menee jonkin verran mutta nokkamukista juominen sattuu vissiin kun ei oikein halua juoda.Mut tuntuu että parempaan päin olaan menossa.

Iidukka,varovaiset onnittelut sinne.Voi että....ihanaa. :heart:

Ruoasta:mä olen tehnyt vielä Ellille ihan omat ruoat.Meinasin vasta tuossa vuoden ikäsenä sit alkaa tekee muunneltuja versioita meidän sapuskoista.Elli kun ei oikein vielä paloja syö niin helpompi laittaa koneella muussiksi ja pakkaseen aina satsi.

Nyt mä menen huilimaan ja sit esikoista päiviksestä hakemaan
:wave:

Voi herttinen, minä nii kiireessä pakerran et just ja just kerkiä kuulumiset lukemaa :(

Mut jaksuja kaikille sairastajille! Toivottavasti Sampolla meni oksentelut ohi pvässä.

Ja upeeta Iidukkako plussan sai kummitteleen, ihanaa!! :heart: Jospa se siitä vahvistuu ja masu alkaa uudestaa pullottaa *hihiii*

Meillä samaa rataa mennää. Ja taas näyttää keskimmäisen korva oireilevan :( Mutta nyt seuraillaa ja huomenna uus soitto lääkäriin.

Katja, mulla pitäs olla sen sun osoite tuolla valmiina, jahka tässä kerkeen niin laitan yv;tä..

Nyt pitää mennä suihkun kautta eskarikeskusteluun ja sieltä tukkaputkella töihin, joten taas menoksi :wave:

Saaru ja *kiirekiirekiire*

Katja. Ota nyt ilo irti omasta ajasta! Oot sen tosiaankin ansainnut. :hug:

Me korotettiin tarjousta tonnilla :LOL: ja myyjä hyväksyi sen. Meillä on nyt sitten oma koti :heart: Nyt sitten tarttee vaan laskeskella mikä pankki antaa parhaan tarjouksen. Ensi kuussa päästään jo tapetoimaan ja maalailemaan :) Siellä kun on kaikki seinät valkoisia niin riittää puuhaa. Mie en valkoisista seinistä piittaa.

Sampo on ollut tänään jo aikalailla entisensä. Vähän itkuisempi ja unisempi on, mut muuten ei erota normaalipäivästä. Ruoka maistuu ihan hyvin ja ei ole oksennellut. Räkää on kyllä nenä täynnä.

Gorthaur: Onnea!!!!!!! :flower: En nyt muista että kerroitko aiemmin kyseisestä talosta..eli siis oliko tää nyt rivitalo vai omakotitalo? Paljonko neliöitä?
Hyvä että Sampo voi jo paremmin =)

Saarulla kuulostais aika huisketta tuo arki olevan :hug: Laita sit yv kun kerkeet, ei kiirettä.

Heips!
Gorthaur: ONNEA ASUNTOKAUPOISTA! :flower: Toivottavasti Sampo on jo toipunut.
IIDUKKA: Voi kuinka ihanaa! Onnea!!! :heart: :flower: Taisit sitten olla eka plussaaja. :hug:
Saarulle edelleen jaksuja... :hug:
Meidän Emma on kipeä, on jo viikon verran puklinut ja maha ollut löysällä. Nyt tulee ruoka jo ihan sulamattomana ulos ja oksentelee jatkuvasti, ei edes vesi pysy sisällä. :( Soitin lääkäriajan huomiseksi niin päästään kokeisiin. Toivottavasti selviää mikä on...
Nyt jatkaan siivousta! :wave:

Neamma: Voi kurjaa :hug: Toivottavasti Emma parantuu pian!
Taitaa melkein kaikkien tammikuisten vauvat olla nyt kipeenä, tai just ollu kipeenä..
Oli jo yksi plussaaja tammikuisissa, se oli se ansku88, mut ei oo paljoo kirjoitellu tänne, raskausaikana tais enemmänkin kirjoitella. Hälle tais olla vauva tulossa huhtikuussa muistaakseni.

Neamma :hug: On kyllä tosi raju tauti teillä, toivottavasti pääsisitte pian siitä jo eroon.

Rivarikolmio 80 neliöö. Sauna on ja oma ulkovarasto. Kaikki muu on remontoitu paitsi kylppäri on alkuperäinen. Se on sitten ensi kesän jobi. Otan varmaan jonkun apupojan aikuiskoulutuskeskuksesta tekemään ne likaiset työt ja ite vaan laatotan :D

Katja: Ai niin olikin, unohdin jo Anskun plussan.. :ashamed: Hyvä kun korjasit!
Enpä tiiä mikä Emmaa vaivaa... On ihan nuutunutkin, nyt nukkunut jo 2 tuntia, mikä ei ole yhtään Emman tapaista... Toivottavasti saa lääkäri selville mikä on ja ainakin kokeisiin saa antaa lähetteen... Voi olla kuulemma, että Emma joutuu hetkeksi tiputukseen, jos on kuivunut.... Mistä ne senkin tietää onko kuivunut vai ei... ? :|

Neamma:vie sit Emma herkästi päivystykseen jos vaan nukkuu ja ei mikään pysy sisällä..voi kamala,raju tauti ja noin pitkään kestänyt.verikokeista näkevät onko kuinka kuiva.
oletko antanut osmosalia?

Gorthaur:onnea uuteen kotiin
:D

HeMa: joo, tietysti.... Mutta onneksi toi neiti juo ihan hyvin ja syökin... Mikään ei vaan oo pysynyt kauaa sisällä. Nyt on pysynyt ruoka, nokkamukillinen vettä ja tissimaito jo 3 tuntia sisällä! :D Toivottavasti pysyy iltapuurokin, jahka saan neidin syötettyä... Vieläkin kukkuu hereillä ja leikkii.... En malta häiritä toisen mukavia leikkejä.

Neamma: Jos pissaa tulee suht ok, (muutama märkä vaippa vuorokaudessa) niin sekin on jo merkki, ettei pitäis olla pahasti kuivunut. Ja jos on kuivunut, niin suun limakalvot on tosi kuivat, eikä yhtään kuolaa valu suusta/ole suussa sylkeä.

Iltaa naiset =)

Täällä on taas ollut kivasti juttua, itse en oo oikein koneelle kerennyt, kuin pikapikaan lukeen teidän kuulumset...

Ensiksi Kaikille sairastaville paranemisia, tuntuu olevan kuumetta, rokkoja ja flunssaa aikapaljon liikkeellä.. Jaksuja kaikille sairastavien äideille...(ja miksei myös isille) :hug:

GothaurVoi ku hieno juttu että saitte nyt sitten vihdoin oman kodin, ONNEA :flower: Sitten ei kun sisustaan, ja pakkaaan =). Teillä oli kanssa oksennettu ihan useamman kerran, voi pikku Sampoa..toivottavasti ei enää jatku.

Vaipan vaihdosta ja pukemisesta meillä myöskin vaipanvaihdossa saa nykyään tehdä kaikki taikatemput että saa laitettua, kauhea huuto ja rimpuilu meininki välillä, ja sitten inhoo ylikaiken kun esim. iltapesulla laitan makuu asentoon hoitopöydällä..Pukeminen meillä toistaiseksi sujuu ihan ok, välillä vähän yrittää taistella vastaan, mutta yleensä ei...

Sitten tulikin mieleen, että kuin monella on vielä hoitopöytä käytössa? Vai olleenko me ainoita :whistle:

Iidukalle Jaksuja levottomiin öihin :hug: Ja iiik siekö plussasit, onnea hurjasti..ihana juttu. Kyllä se haamu siittä vahvistuu.. ja nyt voitkin sitten lähettää niitä plussatuulia tänne päin...

Ruuasta Meillä Jasu on syönyt suurimmaksi osaksi kaupan appeita, mutta nyt mie oon innostunut ja tehnyt sille soseita pakkaseen..näkkyyhän nuo alas menevän, että varmaan syödään tästä lähin sekä kaupan että omia..Samaa ruokaa kun me syödään, alan varmaan sitten jossain vaiheessa pikkuhiljaa antamaan..lähempänä 1 vuotta...

Kiva että Katjalle ja Alulla on mennyt yö hyvin ja päivälläkin oot saanut omaa aikaa :hug:

Saarulle :hug: kiireen keskellä!

Neamma :hug: Emmalle paranemisia, toivottavasti ei oo mitään erikoista kokeissa.

Ja sitten meidän kuulumisa..

Meillä nyt sitten oli tänään se neuvola sen varvastamisen takia, ja kattohan tuo kaiken muunkin perusteellisesti..Ei opoitsu nyt enää niin varvasta, joten ei täydy nyt sinne jumpparille mennä. Hienosti siellä esitteli kaikki uudet taidot ja äiteen yllätykseksi sitten nousi tulea vasten seisomaan :D aikaisemmin on polvilleen noussut tukea vasten..pinsettiotekin tuli aina välillä. Uudet mitat oli nyt sitten 7400g (+560g) ja 68cm (+0,7cm) pituutta ei nyt sitten ollut tullut niin paljon, mutta viimeksi oli toisin päin eli pituutta oli tullut enemmän kuin painoa..Eli kasvu oli ihan tasaista =)
Tultiin neeukasta kotiin, niin annoin siinä poitulle maito, ja yritin pistää päikkäreille..tunnin annoin sen sielää sängyssä toihuilla ja hakea unta, kun kuiten väsynyt oli..mutta ei sitten millään kuiten nukahtanut..eli Jasu nukkuin tänään vain yhdet 1,5h päikkärit :eek: ja valvoi niiden jälkeen sit 8h.. No itku oli sitten sen mukaistakin illalla..että väsytti ja paljon!

Miten muuten muut aiotteko nyt sitten ottaa sitä infulenssa rokotetta, vai? Meillä terkka ainakin suositteli sitä, mää nyt ehkä sit pistätän sen pojalle...

Jeps, siinäpä tais olla tärkeimmät :wave:

OHHOH, OLIPAS MULLA TAAS ASIAA :snotty:

huomenia mammoille.
kaikkea en ehdi ruveta lukemaan, mutta miten teillä nukutaan yöt???
mä alan olla tosi rättiväsy, kun tuota poikaa saa ruokkia pullolla vähä väliä yöllä ja jos ei hae pulloa niin alkaa ihan juma..huuto.aamulla joudun töihin heräämään viideltä ja arvatkaa oonko väsyy.päivälläkään ei saa nukuttua kun ei poikakaan nuku kunnon päikkäreitä.ja väsymyksen johdosta oli migreenikin viikonloppuna..
apuaa!!

Huomenia!
Meillä oli kohtuullinen yö eli Elli todellakin menee parempaan päin koko ajan.Itsekseen leikkii nyt aamusellakin ja ruoka maistuu kohtuullisesti.

Piku81:meillä on vielä" hoitopöytä" käytössä mutta vaihdetaan vaippaa lattiallakin.Meillähän hoitopöytä on ihan vaan pesukoneen päällä oleva alusta :)
Influenssarokotuksen olen ajatellut ottaa vaikka en haluis ylimääräisiä rokotteita mutta pienelle tauti voi olla rankka.Esikoiselle siitä ei tullut viime vuonna mitään oireita ja oli terve koko talven.

Tänään pitää olla ihan kotosalla,mulla yöllä alkoi itsellä jonkinlainen flunssa.Limaa on kurkku täynnä ja ääni painunut.Toivotaan että menee nopeaan ohi.

HeMa ja Elli kohta 9kk

Helluska:meillä tissitellään 2 kertaa yössä ja viime yönä Elli yritti saada tissiä joka heräämisellä.kiukkus ja raivos sängyssä ja asettui vasta kun laitoin takas makuulle ja sanoin hyvää yötä ja poistuin huoneesta.jos olen siinä vieressä niin ei rauhoitu millään.
meillä ainakin tuo öinen syöminen on tapa,uskon että nyt sairaana tietty kurkkua kuivaa mutta nälkä ei pitäis olla...2 kertaa on ok mulle mutta kaikki siitä yli niin ei,ei.

Yhteistyössä