**Tammivauvat2008**vol2

pinniksestä meillä on noin 10v. vanha pinnis jossa on 2 tasoa vaan ja kuiten mielestäni se ylin taso on aikas ylhäällä, siis poitsu kurottelee jo käsien varaan ja kuikuilee sielä toki ei vielä yllää kurkkaan alas päin, mut siis samalle tasolle yltää kattoon..niin siksi mietin et josko ois aika jo siirtää alas..mut kun se on sit niin alhaalla et miten tämmönen 156cm ylettää sitä poitsua sieltä noukkia :LOL:

omassa huoneessa nukkumisesta..niin ei tosiaan vaiika meillä ois kolmio niin en vielä kuiten sirtäis omaan huoneeseen, kun tosiaan se ramppaus varmaan ois "työläämpää" kun siis nyt pinnis on meidän sängyssä kiinni niin on helpompaa..

Mää piän katja potkuhousuja ja puolipotkareita..siis meillähän nyt vasta menee esim. ne äitiyspakkauksen 60 vaatteet ja muutenkin kaikki potkarit mitä oikeastaan alun perin raskaana ollessa hommasin. Puolipotkarit on taas käteviä kun meillä ei pysy pojalla ainakaan sukat jalassa..niin ja onhan ne vähän vauvakamaa, mut en kyllä kehtaa jättää kokonaan käyttämättä..ja onhan tuo vielä mun vauva :heart: Paitoja en myöskään oikeen osaa pitää, tosiaan ku on aina kainalossa helmat...

ja syömään...
 
Hei kaikki!
Emma nukkuu meidän makuuhuoneessa. Ja osan yöstä äidin kainalossa. :heart: Ja saa nukkua niin kauan kun vaan haluaa. Esikoinen siirtyi omasta tahdosta omaan huoneeseen kun oli melkein 3 v. Eli muutama kuukausi sitten. Ja välillä öisin kömpii hänkin meidän keskelle. :D Ollaan miehen kanssa niin totuttu tähän perhepetiin, ettei haittaa yhtään.
Jaahas, joku kaipaa tissiä, palailen myöhemmin! :wave:
Neamma
 
Katja:vaatteista sen verran että itse suosin bodyja ja puolipotkareita tai sit housuja ja sukkia.sit syksymmällä ostan varmaan sukkiksia.Tavallisista paidoista en tykkää kun nousevat kainaloon joten mä käytän niitä sit vasta kun Elli kävelee.
Mulla on aika paljon vaatetta jäänyt esikoiselta ja ostan sit aina inventaarion jälkeen "uutta". milloin mistäkin ja kirpparilta yritän myös löytää.

Meillä on pinnasängyn pohja vielä ylhäällä mutta tuossa on hyvin laitaa eli ei kiire siirtää alemmaksi.
Mä olen miettinyt Ellin siirtämistä esikoisen kanssa samaan huoneeseen mutta luulen että teen sen vasta kun yösyönnit on poissa ja yöt rauhallisempia.Mä en kans jaksa ravata toisessa huoneessa vielä koska yöt niin levottomia.Sit vähän mietityttää että kuinka paljon toisiaan häiritsevät.

Elli on alkanut innostumaan seisomisesta ihan älyttömästi.Sylissä kun on lattialla ja pistän reiden päälle istumaan niin nousee siitä jaloilleen seisomaan ja yrittää siirtää jalkoja askelia ottaakseen.Saas nähdä tuleeko Ellistä sellainen aikaisin talutettava...Mulla on kavereilla muksuja joita on 7kk talutettu ja ovat sit joskus vuoden iässä kävelleet.Kiva aika taluttaa ;)

Tänään tein lihakasvissoseita 2 laatua pakkaseen.Aika paljon tulee annettua kaupankin soseita mutta yritän tehdä itsekin paljon.Eipä tässä nyt ole kun puoli vuotta ja saa alkaa antaa samaa ruokaa mitä itsekin syö.Tosin en mä sit tiedä, eiköhän sitä vielä vuoden iän jälkeenkin anna vauvasoseita jonkin verran.Kun ei kummiknkaan kaikkee voi vielä vuosikkaallekaan antaa.

Nopee tää aika menee.Elli tulee 6kk perjantaina...
 
piku: Kyllä minäkin käyttäisin vielä niitä potkuhousuja yms. jos ne 60cm mahtuis meidän pojalle, niin kuin teillä. Ne yli 70cm potkuhousut vaan alkaa näyttää jotenkin järkyttävälle jo :D Mut ilman muuta kun teil on niin pienikokoinen vauva, niin ihanaa kun ne söpöt pienet vaatteet mahtuu vielä :heart: :)

HeMa05: Mie kävelytän poikaa paljonkin jo. Se pitelee mua etusormista kiinni ja tepastelee tosi hienosti eteenpäin.
 
Voe että! Meillon ollu niin kärttynen itkunen päivä! Ruoka ei sitten millää maistu, ei edes hedelmäsose uponnu :eek: . Tissi maistuu, mut tiä näistäkää heruuko näistäkää nyt enää oikee mitään. Tässä oonkin jo monta päivää miettinyt lopettamista, ku toi sammaskin edelleen vaivaa (onneksi huomenna neukka). Et asettuisko sekin jos tissi jätetään pois. Yläikenet on kyl pulleet ja ihan punaset, et oisko ne hampaat sitten.. Supon annoin äskön ku itkustaminen ei meinannu loppua sitten millään. Nyt onki sitten taas niin aurinkoinen poika!

Mä kyl oon aika tarkka noista vaatteista, ei mitää "eriparia" voi laittaa päälle :ashamed: Ja yleensä ostankin bodylle sitten siihen sopivat housut (jos ei oo kotona passeleita valmiina). Lindexi uusretro on mieluista ja oishan noi merkkiretrotkin, mut en niitä raaski :snotty: Oulussa oiskin ihana kauppa ku Pikku Metsola :saint: mut en oo uskaltanu sisälle, tili muutenkin aika heikolla. Mut selkeet suokkarivärit on se ruskee ja oranssi :whistle: Mutta paljon muitakin on kun jonku verran on noita isoveljilta perittyjäki käytössä.

Puolipotkareita käytin silloin ihan pienenä vain, aika pian siirryttiin sukkiksiin. Ne on jotennin kivemmat jalassa (mun mielestä) Ja sukkiksia hankitaankin sitten syksyksi ja talveksi lisää. On niin kiva ku on pojillekin omia hianoja sukkiksia. Potkuhousuja ei oikee oo tullu käytettyä lainkaa, muutamia yökkäreinä..

Mutta nyt lämmitteleen grilliä, ku sattuu ilta-aurinko kerrankin pilkottaa taivaalta, niin mennää kesästä nauttimaan partsille :p
 
Mun piti oikeen tulla taas soppaan itteni änkeemään :D

Aloin oikeen miettii,että meillä ei oo mitään potkuhousuja tai sukkiksia /puolpotkareita käytetty enää aikoihin.. yks hyvä syy on se,että meidän poika tukehtuis niin tiiviisiin vaatteisiin... Öisin nukutaan pelkällä paidalla muuten on tuskahiki päällä... Ihan vauvana ollaan öisin pidetty kokopukuja tai paitaa ja housuja...
Muutoinkin kun meidän vaatekoko on 70/74/80 niin ei ne potkarit oo muutenkaan mitenkään hyvänmallisia tms.. en tykkää näin isolla siis käyttää semmosia :D

Eipäs meille muutoin mitään.. isoja uusia pottuja meilläkin syödään, kuten jokainen muukin on saanut vauva-aikana niitä tai taaperoaikana =)
kaks hammasta on... liikkumaan päästään just ja just ja vähän yritetään kontatakkin...
yöt on väliin ihan hulinaa ja välillä nukutaan hyvin, ihan normia siis :D

Vaatteista... Mulla on lähes kaikki vanhoja vaatteita, mitkään ei taida sopia keskenään, mutta pääasia että peittävät sen minkä pitää...
Mä oon ihan olosuhteiden pakosta joutunut opettelemaan siihen että vaatteet ei oo sävy sävyy, omatkaan.... En osaa tuhlata rahoja vaatteisiin... ellei oo pakko ostaa jotain, se on yleensä kaupan halvinta mitä ostan, ei merkkivaatteita.
Kirpputorit rulettaa mut niihin ei pirulainen koskaan pääse ja sit kun pääsee, niin pettyy niihin hintoihin... käsittämättömiä ihmisiä... !!!

Jeps, nyt tällä erää muuta ku moi vaan kaikille :D
 
Tänä iltana selvittiin vähän vähemmällä huudolla.Rauhottu miehen syliin n5 minuutissa.Laitettiin tyttö sit nukkuvana omaan sänkyyn.Ei oo ennen sielä nukkunut.Mutta toivon,että se vähän rauhottiais öitä,kun ei maito tuoksu nenään koko ajan..

Gorthaur:Meillä on kasn uusretrojen lisäks aitoja retroja.Pakko laittaa tähän kuva Nanusta vastasyntyneenä mun isoveljen vanhoissa potkareissa.



Vaatteista vielä:puolipotkareita meillä käytettiin pienenä ihan eniten.Potkuhousuja en oo käyttäny kun muutamia ihanimpia.Paitoja ei myöskään meillä käytetä vielä.Ne on niin hankalia..Kirpparilta mä ostelen myös aika paljon tytölle,jos löytyy kohtuu hintaan.

Saaru:Kiva,että joku muukin on vähän neuroottinen vaatteiden kanssa. :D Mä ostin just Lindexiltä Nanulle kauheen kasan iiihania bodyja ja housuja... :ashamed:

Kirjottelen myöhemmin lisää,nyt on pakko alkaa syömään! :wave:
 
Siis son kumma miten niitä vaatteita AINA tarttuu mukaan ku kaupassa ku kaupassa käykin.. :ashamed: Nytki tarttui ihana ruskee yökkäri sekä oranssi body (oli taas tullu uusia kuteita) mukaan viime reissulla.

Hitsiläinen mäki vielä täälä kukun vaikka nukkua pitäs..
Ja tuli taas niin hyvä mieli, yks työkamu sanoi että heille tulloo vauva ens tammikuussa :heart: Oijoijoi, ihania aina noi vauva uutiset :heart:

Mut pakko kai son mennä nukkumaan et jaksaa huomenna herätä. Lucan kaa on neukkapäiväkin..
 
Nyt mä sen päätin! Aamulla niin taas juili tota tissiä, taas on nännin vierusta ihan punanen ja hellä tuon sammaksen takia. Ja muutenni, nyt saa imetys riittää. Ei jaksa enää tuota kauhiaa tissi rallia illalla ja YÖLLÄ! Nyt alkaa taas se tissillä nukkuminen ja se ei varmastikaa tee tuolle sammaksen häätämisellekää hyvää. Onhan tuota jo tullu imetettyyki, mun mielestä ainakin ihan tarpeeksi. Jotenkin vain kaihertaa, ku viimenen vauva ja muutenkin toi imetys on niin helppoa :ashamed: Mut lähinnä toi tissin kipeys ny alkaa ärsyttään. Miten se onki aina niin kauhian vaikiaa tämä päätöksen tekeminen.. |O

Nyt sitten vain toi sammas kuriin :kieh:

Sitten onki elokuun alussa heti pisteiden laskentaa sekä ruokavaliota, alkaa projekti -10kg Mut sitten vasta elokuussa :saint:
 
Meillä oli pitkästä aikaa aivan loistava yö! Ajattelin jo aamulla että onko poika kipeenä kun noin nukkuu :D Illalla rupesi puol 9 nukkumaan, neljän aikoihin otin viereen sen, kun se kuikuili äitiä tuolta pinnasängystä. Siihen se nukahti (ilman tissiä ) heti, sit puol 7 heräsi, annoin tissiä ja nukahti sit samoin tein ja nukkui puol 10! Aivan loistavaa, 13h siis kahdella heräämisellä & joista toisella kerralla söi. Lisää tämmöisiä öitä, kiitos! :)

Saaru: Mun mielestä tuo 6kk imettäminen on jo hieno saavutus. Itekään en enää tässä vaiheessa alkais "taistelemaan" sen imettämisen kanssa (eli jos jotain vastaavanlaisia ongelmia tulis) niin lopettasin varmaan samointein imettämisen. Mut jos meil kaikki sujuu ok, niin sitten imetän tuonne 10-12kk ikään asti, että voi sit alkaa suoraan antaa tavallista maitoa. Vaikka onhan meilläkin toki korviketta poika väälillä saanut.

Meil poitsu oppi nyt juomaan siitä taikamukista. Se joisi vettä siitä vaikka miten paljo, mut en kehtaa kovin paljoo antaa kun se vie sit tilaa maidolta&ruoalta. Aluks se joi siitä nuk-nokkiksesta, niin siitäkin kun pitää vähän imeä, niin tuli hyvää harjoitusta taikamukista juomiseen.
Albert ei oikein osaa syödä syöttötuolissa, liekkö nieleminen vaikeeta istuma-asennossa vai mitä, mut se valuttaa suupielestä kaikki ruoat pois. Sitterissä syö hyvin puoli-istuvassa asennossa.

Katja ja Aape 6kk
 
Heissan tännekkin!

Eipä oo tullu kirjotettua täänne vähään aikaan. Roopen kanssa oltiin tuossa viikko reissussa ja nyt sit ollaa jonkun aikaa kotona oltu. En oo vaa saanu aikaseks kirjotettua, oon kyllä käynyt lukemassa täällä ja paljon on tekstiä tullukki ja puolet tuntuu jo unohtuneen. =)
Meillä oli eilen 6kk neuvola ja painoa pojalla oli huimat 8175g ja pituutta 72cm. Kyllä vaan niin nopeesti tuntuu aika menevän. Ryömitty meillä on jo jonkin aikaa ja konttausasento löydetty myös muutama viikko sitte mut vielä ei ihan onnistu konttaus, hiukan päästää eteenpäin. Ja jos mahalleen pyllähtää niin ei suostu ryömimään vaan nousee ylös takas ja kokeilee uudestaa. Eilen neuvolassa kyllä pääsi konttaamalla eteenpäin aika hyvinkin mutta kotona sit ei. Johtunee varmaa siitä kun kotona eri lattiamateriaali kuin neukassa. No pikkuhiljaa hyvä tulee. Hampaita meille tullu kaksi ja on kyllä huomannu, on meinaa nii kiukkunen poika ollu ja yöt ollu yhtä hulinaa.. Ja ikinä meillä ei tämmöstä ollu joten hiukan outoa.

Kiva varmaan katja oli päästä tuulettumaan. On se kiva välillä saada omaa aikaa ja nähä kavereita. Ite en kyllä oo missään käyny yksikseni paitsi viime lauantaina kaverin pojan ristiäisissä, siinä kaikki. No kai sitä joskus pääsee. Ei olla miehen kanssakaan käyty yhes missää kun ei noita hoitajia oikein ole. On jännä kun ihmiset on sanonnu että meille poika hoitoon koska vaan mut sitte ku tarttis ja kysyy ni ei onnistukkaa, no oon täs ny päättäny että enpä kysy keltää enää vaan hoidan ihan ite ukkelin. kattoo sit joskus.

Vaatteista: mä ite en oo koskaan pitäny potkuhousuista tai puvuista. En oo käyttäny niitä kertaakaa paitti kun roope oli vauva niin puolipotkareita yöllä. Tavallisia housuja oon käyttäny ihan alusta asti ja myöskin normi pitkähihasia paitoja vaikka kylläkin ärsyttää kun helmat korvissa kun syliin nostaa tai roikottelee. =)

Saarulle voimia imetyksen lopettamiseen. :flower: Kyllähän sen ymmärtää ja tuskaa itelle jos nännit hellänä joutuu olemaan.. Itse lopetin imettämisen muutaman viikon jälkee pojan syntymästä kun oli niin ahmatti ettei meikäläisellä maito riittäny.

Pinnasängystä: ei oo pohjaa vielä laskettu mutta kyllä pitäs ku ei sitä koskaa tiedä koska poika sieltä yli tulee. Meillä kanssa semmonen mis 2 vaihtoehtoa.

Ei kai tässä muuta. Hyvät päivän jatkot kaikille!
 
Tässä meidän pari retrovaatetta.. Profiilissa Tutan nalle-potkarit vuodelta -73.

Joustofroteehaalari 26v.





..ja Reiman talvihaalari myös 26v.

Katja. Meillä käytetään puolipotkareita. Potkareita on vielä kaapissa, mut en niitä tykkää käyttää enää. Mustakin ne on liian "baby stuff".
En laita vaatteita sävy sävyyn. Yleensä on kahta tai kolmea väriä päällä. En kuitenkaan tykkää mistään sateenkaarimeinigistä, jossa on kaikki vaatekappaleet eri värisiä. Vastavärejä ei laiteta koskaan.

Saaru. Toivottavasti imetyksen lopettaminen käy helposti. Kuten myös tuleva vyötärönkiristys :)

Meille tulee tänään Sampon kummi kylään. Nyt on Lasten jazzit menossa ja sillä on siellä esittelypulju. Tulee sitten samalla käymään meillä. On muuten eka kerta, kun meille tulee. Emmää ole pahastunut, ymmärtäähän neljän lapsen pitävän kiireisenä :D
 
Huh! Onneksi aloin ajoissa tarkastaa neukka aikaa.. Olin koko ajan siinä uskossa et son klo14, mut oliko jo 11. Hyvin kerittiin. Mies ei vaa tykänny ku oli just ovella jo menossa tennistä pelaamaan.

Mutta juu, saatiin sitten daktariinikuuri tuohon sammaksee ja navalle aloitetaan tehopuhistus, hiukan punottaa. Kovasti tätille hymyiltiin ja lirkutettiin. Ja paljon saatiinkin kehuja :heart: Painoa oli tullu hiukan enemmän kuin viime kerralla, nyt siis 7950g (+220g) ja pituutta oli (muistaakseni) n +2cm. Seuraava neukka otettiin kasvun takin jo kuukauden päähä, muuten oiskin vasta 8kk iässä seuraava.

Kiitos tsempeistä! Nyt päivällä kyllä hyvin uppoo maito pullosta, mut yö hiukan hirvittää. Ku ei kuitenkaa joka itkuu tohi pulloo antaa, ku nälkä ei varmastikaan ole. Tissi nyt oli vaan niin helppo tyrkätä suuhu, rauhoittuu siihen heti. Mut paree son nyt tän vierotuksen kaa taistellu ku mieskää ei oo vielä töissä.
 
Saaru: Se voi olla, että tuo yövierotus käy aika helposti, kun ei enää päivälläkään saa tissiä, niin ei varmaan ainakaan kovin monena yönä sitä tissiä sit enää osaa kaivata. Tai ainakin toivon näin. Tsemppiä :) Ihanko sie kerralla lopetat nyt sen imettämisen, eikö maito pakkaudu tisseihin? Vai mitenkä se lopettaminen tapahtuu? :)
 
hellou..

Miekin tulin ilmoittautunaan :D

Voimia Saarulle imetyksen lopettamiseen :hug: Hienosti oot 6kk imettänyt Lucaa! Varmaan tuo lopettaminenkin eräänlainen tunnemyrsky, mut kyllä se ihan hienosti sujuu..Mie en niin tiiä tuosta lopettamisesta kans että miten se ois sitten hyvä tehä kun on sen aika. Yks tuttu oli ainaskin niin lopettanut ilmeisesti että vähentänyt ensin imetyskertoja.. ja sit jos kerralla lopettaa, niin voihan sitä pumpata vissiin se enin pakkautuminen pois, eikä pumppaa tyhjiin, niin pikkuhiljaa sit rinnatkin tottuu siihen et ei maitoa kerta enää tilata niin vähenee sit.. Saarullahan on silleen kyllä hieno tilanne että Luca huolii pullon..ja kyllä se yökin varmaan siittä ainaskin muutaman yön kuluttua menee hienosti.

Ui ku teillä on ihania kuvia rakkaistanne :heart: Määkin haluisin laittaa kuvan meidän Jasusta, mut kun en osaa :ashamed: Täytyis turvautua miehen apuun kun vaan muistais...

Meillä taas hulina yö |O ja 3.30 syötii..ja taas täällä arvon et lisäänkö kiinteää vai en..miten sekin voi olla aina niin vaikeaa päättää näitä asioita :snotty: Tarjosin yöllä sit pojalle vettä eka maidon sijaan nokkiksesta, niin ihan alkoi sitä juomaan..niin sit otin rinnallle ku ajattelin et jos on toinen vaikka kovinkin nälkäinen...

noo lähtis tekkeen ruokaa :p kauhea näläkä...

Piku ja Jasu
 
Jups, meillon hyvä se et Lucalle maistuu pullostaki hyvin. Silloin alkuu meinas kyllä takkuilla syöminen pullosta, mut sitä harjoiteltiin sitten et onnistuu. Ja nopsaa se taito sitten tulikin.
Mä aattelin et aina ku tissi pakkutuu niin annan Lucalle tissiä, mut en nukahtamiseen enkä yöllä. Aamutissin ehkä. Ja pääsääntöisesti tarjoo ruuan perään sitten pullosta maitoo, ainkin vähän. Nytkin meni vain 40ml. Mut tästä lähetään.

Piku, kuvien lisääminen on helppoa! Kokeilepa vaikka näin... Mene aijaa.com-sivulle, sieltä LATAA (omalta koneelta kuva sinne) sitten kun kuva on siellä, liität tänne se toisena olevan linkkirimpsun (pieni kuva)

:D
 
Kävin just Ellin kanssa korvakontrollissa ja uusi/ei parantunut utlehdus päällä eli taas antibioottia...
Voi vitis että ketuttaa.Se saattaa olla syynä näihin meidän öihin.levotonta,levotonta.

Saarulle tsemppiä imetyksen lopetukseen, onhan se haikeeta mutta sitä pitää tehdä niin kun on pakko.Ei ole kiva imettää jos sattuu tai jos imetys on yhtä yörallia.
Itse olen kans tässä muuttanut pikkuhiljaa suunnitelmia niin että jos tuo Elli vielä tällai jatkaa että syöminen useimmiten pelleilyä ja yöt menee hulinaksi niin se loppuu täälläkin.Se on vaan aika kätevä tapa syöttää maidot että sikäli tykkäisin jatkaa :D

Meillä on huomenna neuvola ja tulehduksen takia otetaankin sit vaan mitat ja rokotus siirtyy..

Susa ja Elli kohta 6kk
 
heips!

Täällä on nyt tuo imetys sitten loppu, tänä aamuna viimesen kerran. Ensin loppui yösyötöt ja sitten syöttö kerrallaan pois päiväsyötöt. Molemmat olemme tyytyväisiä =) Sen kummemmin selittelemään en ala =)

Ihanaa totta tosiaan tuo tutan uusi kuosi, on melkein loppu joka paikasta, Tuli sitä sitten "joitakin" vaatekappaleita ostettua B)
Vaatteista noin muuten niin oon tykänny tavan housuista, hyvin vähän käytin potkareita/puolipotkareita.. Nyt on käytössä parit terättömän potkuhousut ja ihan söpöt ovat mun mielestä =) Aika isoo oon nyt ostanu, että 80-86 cm, nää 56-74 meni niin että hujahti, ni ois kiva että joillakin kivoilla vaatteilla ois enemmän käyttöikää, ni esim yks huppari on meillä jo 86 ja on ihan nätti hihat käärittynä, on sitten käyttöikää sillä. Tällä hetkellä siis suurin osa 74 cm vaatetta, ja pojalla pituutta se vähän alle 72 cm.. Yleensä tulee ostettua yhteensopivia vaatteita, kotona monesti ollaan ihan paita ja vaippa vaan päällä.. Yleensä kun johonkin lähdetään nii sitten katon tarkemmin, mutta ei päivä pilalle mee tai reissu tekemäti jää jos on väärän väriset sukat B) juu ja paitoja myös tykkään käyttää vaikka välillä on rullalla kainalossa..

Pinnasängyssä on kaksi vaihtoehtoa ja ylemmässä on vielä. EI kurkottele sieltä yhtään vielä.

Pylly alkaa meillä nousta ja konttausasentoo haetaan, ei ryömi vielä. Kieltä sitten rupes näyttään tänään :LOL: Näyttää mulle kieltä ja hymyilee, odottaa että näytän takas ja voi mikä riemu siitä syntyy :p :LOL:

-c-

muoks.. piti noista ulkovaatteista sanoo että niihin mulla joku hemmetin pakkomielle hommata niitä kauhee kasa tonne kaappiin etukäteen :ashamed: :LOL: En ees kehtaa sanoo mitä tuolta kaapista jo löytyy :ashamed: mutkumutku halvalla sai alesta :ashamed:
 
Iltoja kaikille!
Tänään oltiin koko päivä menossa.Kotiuduttiin vanhempien mökiltä kasin maissa.Oli ihana ilma ja grillattiin laiturilla. :)
Viime yö meni vähän pieleen.Nanu nukkui siis omassa sängyssä.Nanu heräili muutamaan otteeseen syömään ja nostin aina omaan sänkyyn kuitenkin takasin.En sitten muista missä vaiheessa tyttö on jäänyt viereen,koska aamulla kun heräsin niin siinä se tuhisi kainalossa tissi suussa. :ashamed: Mä oon niin epävarma siitä,että millon sillä on nälkä ja millon haluaa tissiä vaan nukahtaakseen.Mitä mieltä te olette?Nanu sai tänään iltapuuron puol ysiltä ja tissiä ysiltä.Millon seuraavan kerran antaisin tissiä?Epäilen,että kohta herää,mutta ei sillä heti voi olla nälkä...
Oon miettinyt,että olis kiva jos sais Nanun nukkumaan niin,että se heräis kerran vaan aamuyöllä syömään.Tekis mieli siirtää tyttö omaan huoneeseen nukkumaan.Kun Nanu on niin herkkäuninen,että herää jos sänky nitisee kun mä kääntyilen yms..Jos olis vaan yks yösyöttö niin ei olis niin raskasta vaikka nukkuis omassa huoneessa.Oisko paska idea? :snotty:

Saaru:Tsemppiä imetyksen lopettamiseen.Eiköhän se onnistu,kun muksu huolii pullon.6kk imetystä on hyvä saavutus! =)

Katja87:Vau!Teillähän on menyt yö hyvin! :flower: Meidän pitäis kans treenata tota taikamukia.Vielä Nanu ei ymmärrä sen päälle mitään!

carla-81:Kiitos. :hug:

Cattie:Jos imetys ei tunnu hyvältä,niin parempi lopettaa.Sama se mitkä ne syyt sitten on. :hug: Juu ei meilläkään reissu toki kaadu vääränvärisiin sukkiin,tosi aina löytyy oikeen väriset. :D

HeMa05:paranemisia Ellille!

Peesailen Katjaa vielä sen verran,että mä meinaan myös imettää luultavasti aika pitkään,ellei Nanu itse vierota itseään tissistä.

Villivadelma ja Nanu tänään tasan 6KK!! :heart:
 
Onnea villivadelman tytölle! :flower:

Niin ja siis meillä poika saa iltapuuron puol kasin kasin aikaa ja maidon yleensä puoltuntia myöhemmin. Ja siis nukahtaa meijän sänkyyn. Siitä siirrän puolen yön aikaan omaan sänkyyn ja samalla saa maidon koska muuten alkaa pyörimään ja hääräämään omiaan ja herää. Yleensä ei kyllä juo kaikkea maitoa. Muuten sitten koisaa aamuun asti, paitsi nyt heräillyt kun hampaita tullut.
 
Iltaa vaan kaikille!
Voi kuinka ihania vauvojen kuvia! Munkin tekis mieli laittaa, mutta kun olen niin huono näiden koneiden kanssa. :ashamed: Mutta kiitti Saaru vinkistä! Pitää kokeilla!
Saaru: 6 kk imetystä on hieno saavutus! Onnea lopettamiselle! Mäkin ajattelin, että jos neiti huolii, niin 1-1,5 vuotta imettäisin. Mutta saas nähdä kun on niin innostunut pureen tissiä ja sattuu niin pirusti! :kieh: Ja nyt on vasta yksi hammas!!! :eek:
Villivattu: meidän Emma saa iltapuuron 20.45 ja tissiä 21.15. Ekan kerran herää tissille 6-8 aikaan aamulla, eikä silloinkaan ole kovin nälkäinen. Eikä saa puuroa, kun ehkä puoli desiä. Eli ei sun tytöllä mun mielestä voi olla puolen yön aikaan jo nälkä... Mutta toisaalta, yksilöitähän nämä kaikki ovat. Emma myös tosi herkkäuninen ja herää aina kun mies tai minä kääntää kylkeä! :kieh: Ehkä omassa huoneessa nukkuis paremmin. Mä en vaan pysty vielä laittaa omaan, kun en sais itse nukuttua... olisin niin huolissani. Niin ja onnea sun tytölle! :flower:
HeMa; voi kuinka kurjaa, kun Ellin sairastelu jatkuu! :hug:
Me oltiin tänään taas uimassa ja Emma väsyi ihan täysin siellä, ui kyllä kovin ja hauskaa oli. Nukkui sen jälkeen 3,5 tuntia!!! :attn: :D
Hyvät yöt kaikille!
Neamma ja neidit
 
HUomenia! Nyt on sitten ensimmäinen yö takana. Ja ei niin paha välttämättä kui luulin, mut raskaampaa on. Arvatkaas tekikö mieli ottaa vaa poika kainoloon ja tuupata tissi suuhun :ashamed:
Muutenkin tuo yöunille meno on takkuillu ja nyt sitten ku huonosti muutenni syöty ja puurokaa ei taaskaa oikee maistunu eilen illalla. Sitten päälle 120ml maitoo, nukahti(n. puol9), heräsi, hyssyttelin, nukahti, heräsi, huutaa huutaa huutaa, maitoo 100ml (veti hujauksella) ja nukahti..KUI PALJON NE JUO TUOTA MAITOO?? tää kaikki siis suunnilleen tunnin sisään. No on se meilläki kyl tissittely ajottunu niin vahvasti iltaa et tiä kui monta litraa se sieltäki imee :D
Seuraavan kerran herättiin huutaan hiukan ennen 2, annoin sitten suosiolla maito 120ml. En viiti huudattaa kun ei tiä vaivaako hampaat tai se sammas. Sitte ku noin asiat on reilassa niin koitetaan vähentää yösyömisiä/lopettaa. Sitte herättiinki 5 jälkeen jolloin annoin molemmista tisseista imeä (vähä tyhjennystä, ihan kauhiat daisarit :LOL: ) Ja sit 8 ylös. Ja taaskaa puuro ei maistunut! :kieh:
Nyt pitää alkoittaa se sammaslääke, apteekista neuvovat et aloittaa aamulla se laittaminen ku voi aiheuttaa mahanpuruja :( Kuhan niitä ei tähän päälle enää tuu.
Pitääkin tänään ostaa noita isompia tetroja tota nannia, ku sitä alkaa menemään..

Ehkä meilläki sitten joku päivä nukutaan koko öitä.

Mutta nyt Luca kaipaileekin jo maitoa.. :wave:

Mutta laitetaanpa meiänki kesäpojasta kuva, nytkun muut on innostuneet, niin määkin :LOL:

 
Moikka! Meillä on todella upea yö takana :D Likka veteli sikeitä 19-05, pari kertaa tuttia laitoin suuhun ja sit 05 otettiin maitoa. Mutta arvatkaas mikä vois olla hyvän unen salaisuus? Mä ostin likalle ihan pienen littanan tyynyn :heart: Ei pyörinyt lainkaan yön aikana levottomasti, nukkui pää tyynyllä niin söpönä. Hih.

Mutta, en kerkee nyt enempää turisemaan, ruoka kutsuu :wave:

mä kans koitan kuvan laittaa meidän pörröpäästä....



Carla
 
Heipsis!

Villivattu: Unohdin kokonaan onnitella nanua eilen 6kk synttäreistä, onnittelut jälkikäteen :)
Eikös se "virallisten ohjeiden" mukaan mene niin, että 6kk ikäinen, joka syö vähintään 5dl päivässä kiinteitä, niin pitäisi päjätä yöllä vähintään 8h ilman maitoa. Meneekö teillä tuo 5dl kiinteitä päivällä? (yksi pilttipurkillinen on 1½dl) Mut ristiriitaista sinäänsä sit, kun myöskin "virallinen ohje" on, ettei 6kk ikäinen tarviis ollenkaan yösyöntejä. Mut meillä kun ainakin yö kestää reilusti pidempään kuin sen 8h, niin meillä on noudatettu tuota ensimmäistä ohjetta ihan jo senkin takia että saan sit itekin nukkua aamulla pitkään, eikä tarvii nousta pojalle aamupuuroa syöttämään kuuden aikaan! :)
Meillä kun poika menee monesti siinä 20-20.30 nukkumaan, niin saa sit maitoa 04-06 aikoihin, jolloin on siis jo nukkunut noin 8-10h, eli jos menis nukkumaan vähän myöhemmin, ja noustais sit sen 8-10h nukkumisen jälkeen ylös, niin silloinhan olis jo aamu, mut paljon kätevämpää että kun antaa aamuyöllä tissiä+sit seitsemän-kahdeksan aikoihin aamulla, niin tänäkin aamuna jatkettiin unia sit puol 10 B) Mut siis summarum 8h vähintään pitäis pystyä olemaan syömättä, se on sit eriasia että pystyykö :D

Saaru: Nyt vaan tiukka toppi päälle, viimeiset hetket on nyt "nauttia" niistä kunnon daisareista :LOL: Pian ne voi näyttää ihan toisenlaiselta kun imettäminen loppuu. Vai miten siinä käy? Te ketkä ootte jo lopettanu imettämisen, niin alkaako ne tissit muistuttaa sen jälkeen ajokoiran korvia? :kieh: Innolla odotan :snotty:

Mutta Saarulle vielä: että aikas paljon Luca kyllä tuota maitoa on ollu vailla yöllä :whistle: Aatellu poika että kerta ei tissiä tuu, niin saampahan äitä ees vähän juoksutettua :D Mites paljon teillä menee kiinteitä päivässä? Tai oisko sitten niin, että otat nyt yhden asian kerrallaan, kun siitä tissittelystä pääset kokonaan eroon, niin sit alat harventamaan sitä yöllä maidon latkimista pullosta. Tai mikäs minä oon neuvomaan, en sillä...mut tämmöinen vaan tuli mieleen :)
Ompas Luca tomeran näköinen poika. :) Ja carlan tytöllä on kyllä hurjan paljon hiuksia :D :heart:

Katja ja Aape pian 6½kk
 

Yhteistyössä