***Tammivauvat2008***vol.3

Iltoja naiset!
Mies onnistu taas laittamaan Nanun nukkumaan.Ihanaa kun ei tartte tuntitolkulla nukuttaa sitä.
Viime yönä tyttö sai jonkun itkukohtauksen,enkä saanut millään rauhottumaan.Herätin miehen ja se nukutti Nanun parissa minuutissa. :xmas: Muuten yö meni hyvin,Nanu söi kerran ja nukutiin ysiin asti.

Saaru:Mä oon kans meinannu tehdä itse kiisseliä.Luulen,että maistuu.Tyttö on niin hyväruokainen.Nanu on syönyt hedelmä/marjasoseen oikeestaan aina jääkaappi kylmänä.Hyvin napa vetää. =)

HeMa:Jaksamisia! :hug: Kuulostaa aika rankalle!Toivotaan,että Elli alkaa nyt parantua.Kuulostaa hurjalta toi tärykalvojen puhkaisu.Multa on lapsena puhjennut molemmista korvista itsekseen tärykalvot.Jumankauta,että ne korvat oli kipeet. |O

MaijaM:Toivottavasti saatte Lauran iltatirsat pois.Meillä Nanu teki tuota jossain vaiheessa,mutta se jäi oikeastaan itsekseen..Jaksamisia sinnekin. :hug:

NeammaKiva jos teidänkin yö on mennyt paremmin. :D

Tervetuloa joukkoon Effy! :wave:

Katja:Aika hemmetin kallista maitoa!! :eek: Mutta jospa se oksentelu jäis sitten sen myötä pois.Tokihan olis parempi jos ei olis mitään maitoallergiaa.Mutta toikin jotain kertoo,että Aape joi sitä maitoa jos tavallista korviketta ei ole suostunut ottamaan.Jos raasulle tosiaan tulee siitä huono olo..Mutta sitten taas,miksi yöllä juo eikä oksenna?Outo juttu.Toivottavasti alkaa pikkuhiljaa selviämään toi hässäkkä.. :hug:

Nyt taas koirien kanssa ulos. :wave:

Vattu&Nanu
 
Murrr! Kirjotin pitkät pätkät ja sit se viesti katos jonnekkin. Ärsyttää!

Katja: toivottavasti Albertille tämä uusi maito nyt jatkossakin maistuu.

Hema: hyvä kun Elli sai helpotusta korviin. Toivottavasti teidän yöt nyt asettuu.

Effy: hampaista. Meillä tuli Irenellä ekat hampaat tossa juhannuksen tietämillä eikä se kaksikko ole seuraa saanut. Esikoisella aikanaan puhkes ekat hampaat joskus hiukan ennen 6kk ja seuraavia odotettiinkin puolivuotta. Esikoisen kaverilla tuli ekat hampaat aika paljon myöhempään, mutta se sitten tekikin koko purukaluston valmiiks tosi nopeeseen tahtiin. Eli tosi yksilölliseen tahtiin noita hampaita tulee ja niitä seuraavia voi joutua odottelemaan pitkäänkin.

MaijaM: tosta vaunuissa nukuttamisesta. Mä en ole vielä valjaita kiinnittänyt. Irene nukkuu aika levollisesti, yleensä itkuhälyttimestä kuulu jokellusta, kun herää ja vaunuissa tutkiskelee varpaitaan. Olis kyllä varmaan fiksua alkaa noita valjaita kiinnittämään! Vinkki: yks kaveri teki siihen äitiyspakkauksen makuupussiin valjaitten kohdalle reiät ja veti siksakilla reikien ympärykset, ettei purkaa.

Eipä täällä kummempia. Irene nukahti tänään jo ysiltä. Saa nähdä herääkö taas puoliltaöin pirteenä kuin peipponen. Eilen sai nimittäin tehdä kovasti töitä, että sai neidin uudestaan nukahtamaan.
 
Villivattu. Nanu haistaa maidon ja siksi varmaan ei nukahda sun kanssa. Luin tommosen joskus vauva-lehdestä, et jotkut vauvat eivät nukahda äidin läheisyydessä lainkaan ja isän tarvitsee nukuttaa. Syy on juuri tuon maidon tuoksu.

Tervetuloa mukaan Effy :flower:

Tietääkö joku tosta kotihoidontuesta? :attn: Jos en saakaan töitä ja tarttis jäädä kotiin niin kuinka paljon se tuki on kokonaisuudessaan? Kelan sivuilla kävin jo katsomassa, mut enpä sieltä löytänyt kaikkea. Kuinka paljon tuesta menee veroa ja vaikuttaako miehen palkka siihen? Entä tuo hoitolisä, kuinka suuret tulot ukolla saa olla, että sen saa? Kuinka paljon ennen äippäloman loppumista sitä pitää hakea? Osa-aikaista työtä oon siis hakemassa ja jos sinne pääsisin niin kuinka paljon päivähoitomaksu tulisi olemaan täysaikaiseen hoitoon verrattuna? Mietin siis kuumeisesti kuinka kannattavaa on töihin mennä :snotty: Vaikkei taloudellisesti plussan puolelle kauheasti pääsikään niin pääsisi ainakin tästä huutavasta seuran tarpeesta.. hmm, mutta toisaalta ei raaskisi jättää noin pientä hoitoon vielä *pohdintaa*
 
Kotihoidontukee saa kaikki joilla alle 3v lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, jos yksityisellä, niin silloin voi hakea sitä yksityisen hoidon tukee tai jtn. Minäkään en muista sen tarkkaa summaan, mut hoitolisää varmaa saatta kans jonnin verran. Me molemmat oltiin miehen kaa töissä ja saatiin sitä silti. Ei paljon mut kuitennin. Meillä kun on se hyvä et kela maksaa palkkojen päälle vielä ton tuen, koska lapset on kotona hoidossa. *niit' päiviä taas odotellessa*

Effy, tervetuloa joukkoo! Päivitin sutkin tuonne etusivun listaan ja jos haluat kertoa pojan syntymäpainoja yms muita tietoja, niin laitan nekin sitten sinne.

Katja, toivottavasti maito auttaa ja maistuu Aapelle! Pidä kuitit tallessa, koska jos saatta sen erikoiskorvattavaksi, niin voitta hakea niistäkin sitten rahaa sitten takautuvasti. Me ainakin saatiin yhdestä rasvasta rahaa takas kun ostettii ennen ku erikoiskorvauslupa saatiin.

Meillä ihan huippu yö. Luca meni nukkumaan jo 7 jälkee ja parikertaa sain tassutella sitä siin 7-8.30 välillä ja sitte muutaman kerran tutin annoin ja nukkua porskutettiin puol 6 asti! Tämmöinen ku jatkuis niin ois upeeta! Meillä ku on noi isommat pojat aina olleet (varsinki keskimmäinen) pahasti "univammaisia".

Mut nyt näyttää taas olevan astetta hankalampi aamu kaikkilla et menox vaa, eskarii heitto ja sit kotio takas..
 
Huomenta äidit ja lapsukaiset :D

No on kyl tosi hienosti menny Saarulla yö, tai siis Lucalla :D

Albert heräsi yöllä kolmen aikaan ja huusi jotenkin hirveen hätääntyneen oloisena, sain sitä rauhoitella n.10min, ja sit se nukahti. Otin sen viereen nukkumaan..sit se heräsi klo 6, ja joi vähän maitoa, ja sit nukkui vielä klo 7.20 asti. Nyt se on ekoilla päiväunilla.
Se joi tuota korviketta äsken 20ml :LOL: :LOL: Sekoitin kyl puuroon sitä jauhetta kans, ja se söi aika ison annoksen sitä puuroa, että ei varmaan senkään takia maidot maistunu. No ei mua haittaa vaikkei se alkais ees hirveesti juomaan tätä maitoa, kunhan nyt menis ees jotain 200-300ml/vrk tuota maitoa ihan maitona, niin loput voin sit sotkea puuroon yms. Ihmettelen kyl suuresti että miten Albert suostui sitä puuroa ees syömään missä oli tuota korvikejauhetta, maistelin ite sitä ja meinasin oksentaa :x Vaikka en tod. mikään nirso olekaan, mut tuo oli jotain ihan hirveeta..No toisaalta ei ne tavan korvikkeetkaan kyllä mitään herkkua oo näin aikuisen suuhun..

Oonkohan mie vähän pihi :kieh: Kun mie en nyt uskalla ees tehä tuota maitoa aina kerralla kuin jotain 30ml, kun hirvittää desilitratolkulla sitä lavuvaariin kaataa jos se ei sitä sit juokaan.
Mun mielestä tuo valmistus-ohje on naurettava. Siinä nimittäin lukee, että se pitäis tehdä keitettyyn veteen, ja jokaista annosta varten keittää vesi, sit jäähdyttää se 40 asteiseks, ja sit lisätä se jauhe. Mitähän Aape meinais, jos rupeisin yöllä vettä keittelemään ja jäähdyttelemään maitoa varten, menis varmaan 15min aina ennen kun se sais sen maidon :eek: Minä oon ihan raanasta ottanu kylmää vettä ja lämmittäny sen mikrossa&siihen sit sen jauheen lisänny B)

Ja sit toinen pihiys-juttu, kun tossa reseptissä oli toisena vaihtoehtona Nutri-Soija-korvike, ja se ei maksa "kuin" reilu 10? vastaavankokoinen paketti, niin taidetaan seuraavaksi kokeilla sitä. Kun se lääkäri sanoi että jos tuo Almiron Peptin ei maistu vauvalle/muuten sovi, niin kokeilkaa sitä Nutri-Soijaa. Kun tuo Almiron pepti ei sovi ainakaan meidän kukkarolle :LOL: Mut Saaru hyvä tietää, että noista vois mahdollisesti saada jälkikäteen sen kelakorvauksen, mikäli Albertilla diagnosoidaan maitoallergia. Minä kyl jostain syystä epäilen ettei sitä saada diagnosoitua :/ Jos sillä nyt ees on sitä. Mut kokeillaan nyt näitä korvikkeita, ja jos ei diagnoosia saada, niin kokeillaan sit taas tavallista korviketta. Ja kunhan nyt ylipäätään ees nähdään, että loppuuko se oksentelu nyt!

Katja ja Albert (päikkäreillä jo!)
 
Ja kotihoidontuesta piti vielä sanoa, että mitäs se nyt onkaan, olikos se jotain 294? se kotihoidontuki+siihen sit se hoitolisä mikä on tulosidonnainen, siihen siis vaikuttaa koko perheen tulot, se on max168? tai jotain sinne päin.. Ja noista sit tietty vielä verot lähtee se 20% yleensä..
 
Tere69
huomenta kaikille! edelleen mummolassa, oltu jo kohta viikko. huomenna pitäis kotiutua.

katjalle voimia ton maitohomman kanssa. ymmärrän tosi hyvin ton tuskan heittää kallista maitoa roskiin...mä oon ihan hermona jo jos pitää heittää korviketta tai varsinkin tissimaitoa edes pullonpohjallinen :( oon vielä pumppaillut, ehkä noin kerran päivässä. nyt aamulla tuli toisesta tissistä n. 40 ml mut toisesta enää tippoja. jos vielä perjantaina pumppais, kun kostille tulee ikää 7 kk! se vois olla semmoinen virstanpylväs.

effy tervetuloa joukkoon! itsekin liityin keskusteluun vasta pari viikkoa sitten. vaikken ehkä kovin usein kirjoita, niin on kiva lueskella muiden juttuja. vainoharhaisuus vähenee, kun tajuaa, että samoja juttuja on kaikilla ja ihan samat ongelmat miettiä, että onko tää ja tuo normaalia vai ei...

saaru, ihanankuuloinen toi teidän yö! kosti on nyt nukkunut pari yötä matkasängyssä täällä mummolassa. ekana yönä oli itkenyt yhteen mennessä jo varmaan 10 kertaa, joten otin viereen. siinä jatkui hulinat yli neljään (tuntui, että itse en nukkunut tolla välillä yhtään) mut sit suostui ottamaan puolipakolla maitoa miehen antamana ja nukkui puoli kasiin. nyt viime yönä meni unille puoli ysiltä. otin viereen puoli kuusi ja annoin 100 ml maitoa. siinä välissä olin korjannut tuttia ehkä noin 5 krt eli minun näkökulmasta oikein onnistunut yö... :)

syyskuun lopulla pitäis munkin jatkaa hoitovapaalle. "onneksi" asutaan espoossa, et saa tuon kotihoidon tuen lisäksi espoo-lisän. ilmeisesti "peräti" viitisensataa miinus verot olis tulossa. sillähän sitä sitten elellään herroiksi........ :LOL: :kieh: aivan käsittämätöntä, miten ihmiset ylipäätään voi olla hoitovapaalla pitkiä aikoja. mun on pakko mennä töihin tammikuussa. vaik en kyl haluaisi.

toi kiisseli olis muuten aika hyvä munkin kokeilla kun on viinimarjoja tuolla kaapissa. ootteko muuten antaneet lapsosillenne leipää? minä en juurikaan, mutta äitini (kiva mutta rasittava) antoi pari päivää sitten paahtoleivän muruja. tuntui että kostilla meni vatsa tosi kovaksi. piti antaa luumua usean aterian päätteeksi ja sitten tulikin jättisavet. ilmeisesti toi korvikekin kovettaa vatsaa. kyllä naurattaa kun lapsi äheltää naama punaisena sitä kakkaa. pari kertaa on sitten tullut megasavet lahkeista ja niskasta ulos...

vaunuissa kosti nukkuu tälläkin hetkellä tai itse asiassa matkarattaissa. oon laittanut fleecehuovan kostin alle ja sit reunojen yli valjaat kiinni. tuolla se on pihassa nukkunut jo 1h 20min! täällä mummolassa on kiva kun saa kostin ulos nukkumaan. meillä kotona on nukkunut parvekkeella (lasitettu), siinäkin kyllä ihan hyvin, jos ei parvekenaapuri satu tulemaan paiskomaan ovea tai kolistelemaan muuten vaan. oon pitänyt kostilla aika vähän vaatetta, kun niska on aina ihan tosi lämmin. yleensä näin kesällä lyhythihainen body ja jotkut housut, collegetakki, pipo ja sukat. aamupäikkäreillä pelkkä body, sukat ja välikausihaalari sekä pipo. :eek: :eek:
 
Hei taas!

Meillä edelleen jatkettiin huonost nukkumista ja iltapäikkäreitä. Laura nukahti ennen kymmentä ja heräsi yhdentoista aikaan. Reilu tunnin sitte hyppi, pomppi, seisoi, istui yms. sängyssään, ennen ku suostu uudelleen nukkumaan. Yöllä heräiltiin sitte parin tunnin välein, jonku kerran tais ihan tutilla rauhottuu, mutta muuten syötin. Pitäis varmaan sinnikkäämmin vaan tassutella, mutta tissillä saa toisen nukahtamaan niin nopsaan. Mies meillä kuitenki joutuu töihin aina viiden jälkeen heräämään, niin mahdollisimman nopsaan sitä sit koittaa tytön uudelleen nukkuu saada.

Miehellä vielä kesälomaa jäljellä, että jos viimeistään sitte sillon alotettas tassuttelemaan noita unia, siihen mennessä päästään meilläki varmaan siihen viiteen ruokaan, eli nälän ei ainakaan pitäs vaivata. Uskomattoman nopsaan tuo nälkä tuntuu kasvavan, nyt maistuu hyvin kolme ateriaa päivässä. Ja varsinkin banaanit maistuu, niitä söis vaikka kuin! Viikon lopulla lisätään sitten aamupuuro mukaan.

Ja kiitokset kaikille vaunuissa nukutus vinkeistä. Pitää miettiä jos vaikka tuota koittas kanssa välillä parvekkeelle unille. Lenkillä ei enää malta nukkua, liikaa jännää katseltavaa.


 
Kotihoidontuki on 294,28?, jonka siis saa jos lasta ei vie kunnalliseen päivähoitoon. Ihan sama hoitaako itse, naapuri vai mummi. Tähän kotihoidontukeen ei vaikuta omat tulot millään lailla. Alle 3v sisaruksista saa lisää 94,09? ja alle kouluikäisistä 60,46?.

Hoitolisää voi saada jos tulot ovat tarpeeksi pienet. Enimmillään sitä vois saada 168,19?/kk. Eli jos perheessä on:

2hlö saa tienata 1160?/kk että saa täyden lisän (168,19?). Jos tienaa yli 2622,48 e/kk niin ei saa hoitolisää ollenkaan. Jos tienaa tuosta välistä niin sitten vähennetään tietyn prosentin mukaan.

3hlö 1430?/kk (täysi tuki), jos yli 3219,21 ?/kk niin ei lisää

4hlö 1700?/kk (täysi tuli), jos yli 3828,93 e/kk niin ei lisää

Kelan sivuilta nämäkin tiedot löytyvät, ja jos vähän lukee niin ihan selkeitä ovat
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170901123435HN?openDocument

Kuntalisä on kuntakohtainen. Sitä ei Tampereella makseta, joten eipä minullekaan tule kuin tuo vajaa 300?. Vuoden vaihteessahan se taitaa nousta huimat 20? :LOL: . Muutaman kympin taidan saada hoitolisää reilulta kuukaudelta. Työt aloitan 17.11-08 ja siis 50% teen, jotta tyttöä ei tarvitse viedä hoitoon.

Meillä on opittu istumaan nyt jo tosi hyvin. Vähän vielä huojuu, mutta hyvin ottaa vastaan jos meinaa sivulle/eteen kaatua. Muutamia konttausaskeleitakin on otettu useampaan kertaan =)

Jatkan paremmalla ajalla. Neiti nukkumassa ja illalla tulossa vieraita, joten vähän pitää siistä paikkoja :wave:

Afu ja R
 
Maija: meillä sama juttu, että tissillä saa neidin uneen hetkessä. Tassuuteelu auttaa joskus, mutta usein käy niin ettei viitti antaa toisen itkeä, vaan lykkää sen tissin suuhun vain :/ . Meillä tassuttelu lähti jo hyvin käyntiin, mutta sitten pukkas noita hampaita sen verran suuhun, että jäi taas puolitiehen. Pitäis alkaa ahkerammin harjoittelemaan, eiköhän ne jossain välissä opi :wave:
 
Albert sai kamalan raivarin kun sekoitin tuota korvike-jauhetta lihasoseeseen, se sylki ne ruoat pois ja suostui syömään vasta kun aukaisin uuden purkin sosetta ja sit söikin koko purkillisen. Pullosta meni korviketta 10ml alas nyt päikkäreille mennessä. Ja tätä pitäis saada yhteensä menemään se 600-800ml/vrk (osan voi sekoittaa ruokiin) nyt kun ei voi mitään maitotuotteita antaa, kun aiemmin sentäs osan maidosta korvasin vauvapuurojauheella ja vauvajugurteilla. Ei näytä hyvältä ei.. :snotty: Tympäsee ihan suunnattomasti koko homma, miks ei vois olla yhtä helppoo kuin joillain. Tuttipullo vaan suuhun, niin maitoa menee desilitra tolkulla. |O
 
Effy: Tervetuloa joukkoon!!! Teijän poika on syntynyt hyvänä päivänä ;) Meijän neiti on nimittäin syntynyt samana päivänä. :) Ja melkein samanpainoiset ja pituiset ovat nää meijän vauvat olleet syntyissään!
Kysyit soseiden menekistä eli meillä neitillä: aamulla puuro-annos, päivällä purkki pottua, iltapäivällä purkki hedelmää/marjaa ja illalla puuro-annos + siihen päälle tissittelyt ja vähän jo pullostakin nannia. Ja hyvin kasvaa ja pärjää meijän neiti ( 6 kk neuvolassa mitat: melkein 10 kg painoa ja 71,5 cm pituutta eli ei mikään höyhensarjalainen)

Katja: Meijän kaikki lapset kuuluvat isänsä mukana työpaikan sairaskassaan, joten vakuutuksia ei oo tarvinu ottaa ku toi sairaskassa korvaa kulut.
Onpas tosiaan kallista maitoa, mutta toivottavasti saatte diagnoosin ja kuluja siten takas...
Ja Katja: sä ET OO TOSIAANKAAN PIHI vaan järkevä rahankäyttäjä! =)
Enkä minäkään saa kuntalisää enkä edes hoitolisääkään kotihoidontukeen ja sillä pitää sit pärjätä.

Ja nyt antamaan neitille liha-pottua -ateria. :wave:

Tammiäiti ja Viola 6,5 kk :heart:
 
Katja: Voi ei! Kuulostaa tosi raskaalta! Ei voi muuta sanoa, kun että koita jaksaa!
:hug: En tosiaan keksi mikä auttais... Mutta se meidän tyttöjen serkku myös inhos aluksi sitä jauhemaitoa, mutta parin päivän päästä kelpasi jo. Jospa teilläkin kävis näin! Ja tosiaan se on kallista nyt aluksi, mutta jos se allergia todetaan, ni kela korvaa aika hyvin. Ja jos se tosiaan ei maistu, niin kokeile sitä toista....
Maija: jaksamisia teille! :hug: Meidän Emma oli samanlainen ekat 4kk, mutta kun herätin aamulla 9 aikaan ja menin sitkeesti nukuttaan klo 21, niin saatiin rytmit vähän paremmaksi. Eilenkin meni nukkumaan 22.00 ja heräsi klo. 8.00 tissille ja nukkui vielä kymmeneen! :D
Mutta aina välillä on kyllä iltoja kun vielä klo 1 yöllä kukutaan... :kieh: Raskasta tollanen!
Jaahas, nyt syömään ku neiti nukkuu! :wave:
Neamma ja toivottavasti ruokarauha :LOL:
 
Hellurei!
Täällä porskutetaan normirataa, pojat pitää kiireessä ja syksy tulee! Hyvin on eskarilainen viihtynyt mut keskimmäisellä meinaa olla tylsää. Tänään varsinki ku oli vaa kotipvä, ku siivottiin.

Mulle iski kans käsityökärpänen. Kaivoinki jämälankarullan ja aloin neuloon ns.kissapipoa Lucalle. Tässä mietinki et vois noita alkaa tekemään eri variaatioilla ja langoilla ja jos pääsis johonki syksymarkkinoille ne myymään..tai jotain, tunkee tänne nettii.. :/ Vai oisko liian villi idea..Tietty riippuu kui hyvin niitä sain tehtyy. Niitä on kyl niin helppo ja kiva neuloo ihan ajan kuluksi.

Jaa, mut nyt sitte heräs Lucakin et se tästä surffailusta ja kirjoittamisesta |O
 
Laskin tossa sen kotihoidontuen määrän ja eipä tosiaan häävi ole. Ukon palkka laskee hoitolisää... 446,66? olis se tuki ja siitä pois 20% veroa niin se on 357? + hilut. Ellei sitten hae muutosverokorttia. Syytä on siis semmonen hakea, toi olis muuten vähemmän kuin työttömyyskorvaus.. :whistle: Iloiset ajat siis tiedossa :xmas:

Katja. :hug:

Mullakin on ollut nyt mielessä, et voisi tehdä jotain pieniä töitä mitä myydä. Vauvantossuja ja vauvatauluja yms pientä, johon kuluisi vähän materiaalia ja aikaa. Tarvis muutenkin löytää joku millä tienata jos nyt jään vain kotiin. Talolaina kun rapsahtaa niskaan niin kaikki lisäliksa on tarpeen. Ukko jo puhui jostain ihan kipeistä lainaeristä, ei sillä oikein mikään pyöri siellä päässä. Siis melkein koko palkkaa se oli suunnitellut pistävänsä lainanmaksuun :eek: Kun tää mun mammalomarahat tippuu loman loputtua reippaasti niin se kuvittelee, että kaikki kulut maksettaisi tolla tuella :eek: :LOL:
 
SAARU: mä voisin tilata sulta tollasen pipon vaaleenpunasena mein tytölle!! :heart: Hiukan söötti tuo teijän Luca :D Niin isoo poikaa jo! Ja pipa sopii pojalle ku nenä päähän :)

Meillä kiljutaan täällä niin että ikkunat helisee!! :LOL: huh, välillä ihan pakko likkaa on komentaa ku meinaa korvat haljeta... :ashamed:
Me ostettiin pottu ja siinä istutaan joka päivä useeseen otteeseen. Kakat ollaan saatu saalistettua pottuun joka päivä ja samoin muutamat pissatkin. Likka viihtyy potulla tosi hyvin, taputtelee tyytyväisenä reisiään ja pärräilee :LOL:
Yöt menee hienosti syömättä kertaakaan, nukkuun menee 19-20 ja herää aamulla 07-08. Ja likka nukkuu mein viekussa...Omassa sängyssä heräilee ja itkeskelee useesti....

Juu, täällä kans työt alkaa jo marraskuussa...apua! :eek: Mulle ei oo vielä tullut kotihoidontukilappuja, tuleeko ne automaattisesti?? !!

Katjalle voimia Aapen kanssa, oon seuraillut täältä taustalta teidän kuulumisia....

carla :wave:

ps. mä en tajunnu sitä msn-juttua, miten sinne voi laittaa "hakemusta".... :ashamed:
 
carla: Juu, pitäis tulla automaattisesti ne kotihoidontuki-lappuset, mut älä huoli, ei mullekaan oo vielä tullu.

Keinot on monet tuon maidon juonnissa ollu tänään :LOL: :LOL: Poika kun tykkää lääkkeestä mikä annetaan sille iltaisin, ja on tottunu imemään sitä ruiskua kun lääkkeen antaa, niin minäpä sille syötin lääkeruiskulla lasillisen sitä maito-litkua :D Ja mikä parasta se on 1ml ruisku, eli desilitran syöttämiseen saa ruiskua käyttää 100 kertaa :LOL: :LOL: Mut maidot meni alas :saint:
 

Yhteistyössä