***Tammivauvat2008***vol.3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Melkein unohdin onnitella Pikun Jasua! :)

Minä sit imetin tuota poikaa :kieh: Ja se söi ehkä minuutin verran, ja sit purasi tissistä niin kipeesti, että kiljuin kivusta :kieh: :kieh: Eiköhän me ruveta ettimään kuitenkin sopivaa korviketta :saint:

Mie oon täällä koko päivän miettiny tuota juttua, ja mua ihmetyttää kyllä, kun se on saanu jo niin kauan kuitenkin maitopohjaista puuroa aamuin&illoin, vauvajugurtteja jne.. ja oksenteli vaan silloin tällöin ennen, ja nyt tilanne räjähti käsiin, kun sai ihan itessään sitä korviketta, vaikka onhan noissa edellämainituissakin korviketta... Mietiskelinkin vaan, että auttaiskohan pelkkä sopivan korvikkeen löytäminen, vaiko ruvetaanko kokonaan maidottomalle.. Noh, lääkäri on varmaan fiksumpi kuin minä, paitsi ei niistäkään kyl aina tiedä :laugh:
Lueskelin tuolta allergia-puoleleta juttuja, niin ei tää nyt kovin paha juttu olekaan, kun vertaa sellaisiin juttuihin, kun joillakin 1-vuotiaana sopii tyyliin 5 ruokalajia yms.. :o

Saa taas aloittaa lääkärissä/ sairaalassa ravaamisen, syksyllähän meillä sit on taas kontrolli siitä virtsateiden takaisinvirtaus-jutusta, ne ihanat varjoaine tutkimukset katetrin laittoineen :/ Ja nytkin varmaan verikokeita taasen otetaan jne.. Noh, elämä on :xmas:

Iltoja kaikille..
Meillä meni viime yö tosi hyvin.Mies sai taas tytön nukkumaan suoraan sänkyyn.Nanu heräs kahdelta syömään ja veti 80milliä korviketta.Hienosti otti minultakin pullosta,ei laittanut ollenkaan vastaan. =) Maidon juonnin jälkeen piristy vähän,mutta nukahti 5minuutissa.Silittelin päätä ja Nanu hypisteli mun kaulakorua.Siihen sitten nukahti. =) Puoli kuuden aikaan heräs taas ja sitten annoinkin jo tissiä..Oon niin onnellinen kun tää on alkanu näin hyvin!Toivottavasti sama meno jatkuu!!
Niin ja tietty just viime yönä kun tyttö nukku hyvin,niin mä en saanu unta.Nukahdin kolmelta! |O

Katja:Toivottavasti Alberin ( :D ) vaiva selviää.Tosi veemäistä tommonen ja raskasta varmaan kun ei tiedä mikä toisella on. :hug:
Voishan se olla hyvä jos saisit alotettua imetyksen uudestaan.Ei tosiaan tartteis niitä testejä yms.Huoliskohan poika aamuyöllä unenpöpperössä tissiä?

Jasulle paljon onnea! :flower: :hug:

Mä en nyt taas muista mitään mitä edellisellä sivulla oli.. :ashamed:

Meillä puetaan näillä viileillä keleillä vaunuun päälle body,paksummat ulkohousut ja huppari/takki.Villasukat,silkkimyssy ja ohuet lapaset.

Mutta nyt pitää mennä käyttämään koiria lenkillä.Ja vettä sataa kaatamalla. :kieh:

Vattu&Nanuuk

Huomenta hei!
Täällä aamuvirkkuna ollaa esikon kaa jo ylhäällä. Lucalle annoin maitoo ja takas unille meni, keskimmäinen nukkuu. No, eipä haittaa yhtään, oltiin jo 10 aikaa nukkumassa ja yö meni hyvin. Luca meni nukkuu hiukan ennen 8 ja vähän ennen 3 söi. Tuolla välin 1 tuttia laitoin.

Onko muuten kukaan tehnyt ite kiisseliä? Onko maistunut lapselle? Mä mietin joskos kokeilis maistuisko Lucalle, joskus silloin aikoinaan oon tehnyt noille isommille ja muistaakseni ne on ihan maistunut. Entä annatteko jääkaappikylmää hedelmäsosetta? Ja/tai kelpaako sellaisenaa, meillä ei. Kauhia naaman vääntö ku oon joskus kokeillu, pitää aika hiukan lämmittää, ei siis lämpimäksi, mut ettei niin kylmää ole.

Tässä oon taas pohtinu tuota pyöränperäkärry, missä vois noita mukeloita kulettaa. Ois niin kätevä ku vien ton eskarin niiin siitä lähtee jatkaa matkaa jonnekki toisten kaa ja SUJUVASTI..Keskimmäinen ku ei näköjään ole mikään aamuihminen, niin pääsis sekin kyydissä hurauttaen eskari viemiset ja omat kerhomatkat.

Eilen tein vaatekaappeihin inventaariota, esikko on ainaki kasvaa hujottanu et vaatteet loppuu kesken, toinen osa vaatteista on sitten rullaluistellessa rikottu. Ja niillä ei tohi eskariin mennä. Sitten kaikki farkut on menny pieneksi, yhdet enää oli sopivat. Keskimmäiselle kyllä lähtee jemmaan nyt paljon vaatetta taas isoveljeltä pieneksi menneitä. Sillä ei kyl vaatteista pula ole. Ja Lucalle haluan nyt muutenkin vaan ostella 80 cm vaatetta valmiiksi. Niitä ei muutenkaa niin paljoa ole ollu tuolla tallessa. 80--> vaatteet jo kuluu niiin paljon (ainakin meillä) ettei niistä ole jääny paljoakaa säästettäväksi.

mutta nyt äkkii kaffe hakee ku vielä kerkiää rauhassa juoda..
c045.gif

Nii ja parasta, paino laskee edelleen! Synttäritjuhlat ei tehnyt yhtään takapakkia :xmas:

Katja:odottelet rauhassa lääkärin ohjeita ja ei ne allergiat maata kaada jos nyt ei ihan mahdottoman paljon vältettäviä aineita ole.Maitoallergia tietty inhottava mutta sekin lähtee yleensä 2 v mennessä pois ja jos muuta ei tule tilalle niin hyvä.

Saaru:meillä menee huoneenlämpöinen tai kylmä hedelmäsose ihan hyvin alas.samoin vesi menee kylmänä.Kiisseliä en ole kokeillut tehdä,voiskin olla kivaa vaihtelua puuron sekaan ja menis myös välipalana.

Mä kanssa kävin taas läpi molempien tyttöjen vaatteita ja kohta olen pulassa mihin laitan.Hennan vaatteet säästän Ellille mutta vielä ei ole ketään kenelle antaa vauvanvaatetta..kirpparille en vielä parin kassillisen kanssa viitsi mennä.

mä otin Ellille käyttöön jo 80 bodyja(ovat reiluja mut ei haittaa) ja niitä 80 muutenkin nyt riittämiin että korkeintaan sukkahousuja tarvii ostaa.niin ja talvikengät.

Kateellisena luen teidän öistä mutta elämä on ;)
Eilenkin Elli nukahti nätisti mutta sit Henna alkoi huutamaan jostain mitä kiellettiin ja elli heräs siihen itkuun niin meni 2 tuntia ennekuin sain rauhoittumaan.Eli kun herää kesken unen niin ei rauhoitu millään.Huusi vaan selkä kaarella sängyssä ja taas piti ottaa viereen.
Meillä on muutenkin vaikeeta saada Elli selälteen nukahtamaan.Mahalleen nukahtaa mut sit herää sieltäkin jonkun ajan päästä hirveellä huudolla.Toivon että se helpottaa kun pääsee itse kääntymään eri asentoihin niin jsopa sit nukkuu paremmin.Mä en enää edes osaa ajatella että lapsi nukkuis yön 1-2 kahdella heräämisellä :/ viime yönäkin piti koko ajan unissaan jotain älinää..

Tänään menen korvalääkäriin sen kanssa ja saa nähdä mitä "pappa" keksii.Ellillä on nyt tuota nuhaakin että eikähän siellä ole tulehdus päällä... :'(

Kestoväsy HeMa ja itkevä Elli

Huomenta. Aamukaffeella täällä.
Albertin kans herättiin vasta puol 9. Kerran heräsi yöllä viiden aikoihin, vetäsi pullollisen maitoa ja jatkoi unia. Mun mielestä tääkin on niin outoa, kun Albert juo yöllä maidon, eikä oo kertaakaan yöllä oksentanu...Noh, tänään meil on se lääkäri klo. 10.40.

Minä kans kattelin tuossa yksi päivä Albertin vaatteita läpi, ja 80cm vaatteita alkaa muuten olla tosi hyvin haalittuna, mut bodeja pitäis vielä ostaa. Oon aika paljon ostanu vaatteita kirppareilta, ja bodeja ei löydy oikein siistejä enää tuota kokoa, kaikki on venähtäneitä tai tahraisia. Ja ite kun ostan vaan semmoista vaatetta kirpparilta, mitkä on melkeimpä uudenveroisia, semmoisa tosi vähän käytettyjä siis :)
Meillä kans on 3 muovipussillista jo pieneksi menneitä vaatteita, tässä odottelen että olis joku jolle ne antaa.. Elättelin jo niin toivoa että sille mun veljelle&sen vaimolle olis poika tullut, mut kolmas tyttö sit tulikin, niin en saanut sinnekään vaaleansinisiä yms. vaatteita annettua :D Ei vaan niin hirveesti tuota säilytystilaa tääl ole..

Jääkaappikylmä hedelmäsose ei mene täälläkään alas. Lämmitän aina ihan himpun verran mikrossa..

Nyt pitää mennä Albertille aamupuurot antaa, son moro :wave:

Muoks. HeMalle jaksuja. :hug: Toivottavasti teillekin on jotain apua lääkärireissusta.

Huomenta!

MEilläkin meni yö mallikkaasti ja herättiin vasta 8.30 :o Ihanan virkee olo =)
Kivalta näyttäs myös ilma ulkona ja tänään lähetäänkin tosi paljon keveemmällä vaatetuksella ku eilen =) Niin ne ilmat vaihtelee ja saa arpoo koko ajan että mitä laittas päälle, mutta ieluummin vähän liikaa jaottaa sit pois, tai ottaa vaikka keveempää mukaan laukkuun. Eilen käytiin viä iltalenkillä ja poikettiin keinumassa ja ai että poika tykkäs :D tänään täytyy käydä kans tossa läheisessä leikkipuistossa. LEnkille siis ja kauppareissua pukkaa tänään kanssa ja pipon neulontaa :laugh: Mun eka pipo oli vähgän yli-iso ja sen purin ja aloin pienemmän..

Pieniä vaatteita meillä siis 56-74 (osa 74 käytössä) nii on äitiyspakkauksellinen, seillä on kyllä 2 toppahaalariakin ja varmaan 100 fleecepukua ku saatiin lahjaksi.. seliseli :ashamed: ja nyt siis alkaa uus lootallinen, nyt on hvyän kokosta vaatetta kyllä ettei oo heti jäämässä pieneksi kyllä.. kai :laugh:

Nyt vaatii poju seuraa joten :wave:

niin hemalle :hug:

-c-

Hei!

Mä eilen innostuin niitä vauvajumppaliikkeitä käymään läpi, sit vielä jotain muita jumppaliikkeitä samaan syssyyn. Illalla käytiin reilu tunnin reippaalla kävelylenkillä ja nyt mulla lihakset ihan hapoilla! Pitää ehkä vähän useammin nyt noita jumppaliikkeitä tehdä...

Meillä Laura taas eilen illalla otti "päiväunet" kymmenen jälkeen! Mä en oikeesti kohta enää tiiä miten ton tytön sais tajuamaan, että on yö. Ilosena vaan höpöttelee sängynlaidassa seisten. Sit ku koittaa pitkälleen laittaa alkaa karmea huuto... heti kun pääsee takas pystyyn on tyytyväinen.

Mut kai se pitää vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta heräämään aikaseen, ja toivoa että sitä kautta rytmi alkas muodostua. Nyt vaan kun yöt on yhtä hulinaa, ei millään huvittas tähän vielä kelloa laittaa soimaan. Mehän tossa aikasemmin n. kolmeviikkoa koitettiin että herätettäs Laura aikaseen aamulla, jotta nukahtas sitte illalla. Välillä näytti jo paremmalta, mutta sitten mentiin taas ihan samaan ku ennenki (eli noihin iltapäikkäreihin). Eli millään en usko että viikossa tai ees kahdessa saatais tota rytmiä kuntoon...

Saaru: Mä tein ite mansikoista kiisseliä ja Viola tykkäs kovasti: oikein suu auki ootti aina uutta lusikallista. Nyt kun mustikat alkaa kohta olemaan kypsiä poimin niitä tuosta meijän pihalta ja lähimettästä ja keitän niistäkin paksuhkoa kiisseliä niin sitä on hyvä Violallekin antaa, jospas neiti tykkäis siitäkin... onpahan vaihtelua kaupan soseisiin. :)
Meilläkään ei muuten kelpaa jääkaappikylmä sose vaan lämmitän sitä eka mikrossa ennen kuin neiti suostuu sitä syömään.
Mä kanssa kävin taas läpi kaikkien lasten vaatteita ja oon tilannu kovasti HenkkaMaukalta + shoppaillu Lindexistä ja Kappahlista lisää vaatteita... nuo lapsukaiset kasvaa niin noppeesti eikä vaatteita taho aina jäädä seuraavalle lapselle, kun kuluvat käytössä.
Violallakin nyt käytössä 80-86 cm bodyt ja housut on 70 tai 74 cm . On sen verran pitkä pimu, että vaatteetkin pitää olla isoja. :)

Katjalle jaksamisia!!! :hug: Mitä lääkäri teille sanoi? Toivottavasti se oksenetelu-homma selviää, että mikä on syynä.

Ja nyt takas tekemään nuita kotiaskareita (joita sit taas riittääkin) :wave:

Tammiäiti ja kaikki naperot :heart:

vieläkö tähän ketjuun mahtuu mukaan?
meillä siis 24.1 syntynyt poika :)

(toivottavasti tää viesti menee nyt oikeaan paikkaan, vasta äsken tänne rekisteröidyin niin en kovin hyvin osaa tätä vielä käyttää :D ehkä tää tästä kun vähän tutustuu toimintoihin)

Jepulis, käytiin siellä lääkärissä, ja siellä oli joku yleistyhmä-yleislääkäri, joka ei tietenkään tienny lasten allergioista mitään, ei mistään korvikkeista tms.. Se sit soitti lastenpoliklinikalle, ja pyysi konsultaatiota lastenlääkäriltä, ja meillä on nyt ohjeena että 2vk ilman mitään maitotuotteita, ja apteekin erityiskorviketta pitää juottaa, Almiron peptiä. Pikkusen tyyristä maitoa :kieh: Postissa tulee vielä tarkemmat ohjeet lastenpoliklinikalta tuohon asiaan, ja noin kahden viikon päähän tulee sit aika osastolle maitoaltistus-tutkimuksiin.
No, saapi nyt nähdä että suostuuko se Aape juomaan tuota Almiron peptiä..en oo vielä käyny ostamassa sille sitä... Sit jos se ei sitä suostu juomaan tai oksentelee edelleen, niin sit tossa reseptissä on toisena vaihtoehtona Nutri-Soija-maito...

Effy: Tervetuloa mukaan! :)
Joukkoon mahtuu :) Jos kerkeät, niin kertoile vähän että miten teil on menny poitsulin kanssa, kiva aina kuulla, että miten muilla menee syömiset ja nukkumiset ym. :D

No jopa on täällä vauvolla vaivoja ja honosti nukuttuja öitä.Toivottavasti Albertin vaivaan selvää pian syy. HeMalle ja muille yövalvojien äideille jaksuja. :hug:

Mellä kans levoomat yöt jatkuu. Ja joka kera löydän Irenen sängystä kontillaan kiukutteleasta, kun eteenpäin ei pääse. Tässähän alkaa pian toivoa, että tyttö oppisi äkkiä konttaamaan! Tassuttelut ei meillä yleensä auta, vaan se kiukuttaa vielä enemmän. Tuttiakaan en saa yöllä huolimaan. Niinpä meillä tissitellään vähintään pari-kolme kertaa yössä. Irenen lisäksi esikoinen on alkanut myös yöllä heräillä. Viime yönäkin meni taas tunti, että sain sen rauhoitettua. Ihmeissäni olen, mikä häntä nyt öisin pitää hereillä. No kaipa nää hulinat tästä jossain vaiheessa...

Meillä oli eilen esikosella 2-v synttärit. Isoveljet kävi illalla kakulla ja leikkimässä, muuten niitä ei vielä juhlittu. Meil on niin vähän tilaa täällä, ettei tänne olis vieraita mahtunut. Niinpä päätettiin, että kutsutaan mummut, ukki ja taata sekä tädit perheineen ens kuussa sinne uuteen kotiin yhdistettyihin tupareihin ja syttäreille.

Eilen oli juttua vaatteiden määrästä ulkona. Mahdankohan vähän alipukea meidän tyttöä. Meillä on ollut sisävaatteitten (yleensä lyhythihainen body ja housu/potkarit) lisäksi hattu ja huppari. Meillä on käytössä vaunujen kantokopasta tehty lämpöpussi eikä tyttö kyllä koskaan ole kylmältä tuntunut eli kai tuo on ollut riittävä. Lasten ulos pukeminen on kyllä yks maailman hankalimmista jutuista!

Jahas esikoinen heräs unilta. Pitää mennä tarjoilemaan välipalaa.

Kiitos vaan kaikille kovasti voimahaleista.On se mukava kun on myötäeläjiä näissä ongelmissa.
Katja:Toivotaan et Albert juo uutta maitoaan ja vaivat paranee.

Me oltiin tänään siellä lääkärissä ja Elliltä puhkaistiin molemmat tärykalvot :'( Ei ollu kiva ei mutta hyvinhän ne puudutti ja homma oli nopeesti tehty.Toisesta korvasta tuli paljon eritettä mutta ei märkäistä.Eli edellinen kuuri purrut mutta neste jäänyt.Nyt tämä puhkaisu sitten ilmastoi korvaa ja sitä myöten ei pitäis tulla heti uutta tulehdusta ja mikä parasta oireiden pitäis poistua ja ehkä meidän neiti alkaa vähän nukkumaankin!
.Saatiin jo 3 kuuri ja tuntuu pahalta niitä syöttää mut minkäs teet...pitäähän pieni kuntoon saada.

Tervetuloa Effy!

HeMa: Toivottavasti teillä yöt rauhoittuu tuon tärykalvon puhkaisun myötä, ja korva paranis nopeesti kuntoon :) Tuo lääkkeiden syöttäminen on kurjaa, meidän Albert on saanu Antibioottia joka ikinen päivä 9vrk:n ikäisestä asti..ei tee kivaa pikkuisen suolistolle, mut minkäs teet :/

Hei vaan!
Meillä oli taas aika hyvä yö. :D Ei heräilty ku joku 8 krt! ;) Se on siis meille hyvä yö! :laugh: Ja mikä parasta; Emma on jo kahtena yönä nukahtanut näin: Iltapuuro ja heti tissiä päälle ja omaan sänkyyn. Iltasuukko, tutti suuhun ja hyvät yöt ja neiti on nukahtanut heti itse! :D Kuinka ihanaa! En tiedä vaikuttaako, mutta nostin sängyn pääpuolen (tyyny patjan alle) ylös, niin olis helpompi hengittää ja sen jälkeen on nukkunut hyvin! Kai me sitten ens yö valvotaan ku nyt näin hehkutan! :whistle: :/
Hema: :hug: Toivottavasti nyt helpottaa! Eihän tollaista jaksa! Muista antaa niitä relatippoja tmv, niin ei mene maha sekaisin. Mites muuten nykyään Henna jakselee? siis onko uhma helpottanut? Meillä on esikoinen muuttunut hirveesti, on nykyään tosi kiltti... Äsken käytiin just ilmoittautumassa srk:n kerhoon ja sielläkin oikein kehuttiin ku on niin kiltti tyttö. Ajattelin vaan, että joo, olisitte nähneet neidin muutama kk takaperin! :laugh:
Katja: toivottavasti pojalle maidot maistuu. Meidän tyttöjen serkku sai samaa maitoa ja sille ei aluksi maistunut, mutta muutaman päivän kuluttua joi jo melellään. Ja maito auttoi vaivoihin. Jaksamisia teille!
Jaahas, neiti kaipailee taas äitiä, joten :wave:
Neamma ja tytöt :heart:

Tuo maitojauhepurkki maksoi 24?, ja siitä tulee 3,3l maitoa :o Eli riittää noin viideksi päiväksi :o Ja tuosta ei saada vissiin ees sitä kelakorvausta vielä, kun ei oo diagnoosia.. Huhhuh, tuo lapsi saa meidät vararikkoon :/

Onko teidän muiden vauvoilla vakuutusta? Meillä ei :kieh: :kieh: On kylläkin maksettu jo tänä vuonna se sairaalamaksu katto, eli 7x26?, eli jos joutuu vielä sairaalaan, niin loppuvuosi on ilmaista. Samoten poliklinikkamaksut on maksettu jo 3 kertaa, eli niitäkään ei tarvii enää maksaa. Ja tuo antibiootti on onneksi halpaa mitä syödään joka päivä, 3kk annos maksaa aina 2,95? :D
Mut tuo maidon hinta mua hirvittää. Toivottavasti päästään pian sinne allergiatutkimuksiin!!!!!

Tervetuloa Effy joukkoon :flower:

Voi että on maito kallista juu, toivottavasti Albertin asiat pian järjestyy :hug: Mun kaverin tytöllä oli maitoallergia ja sata muuta, mutta tosiaan 2 v ikään mennessä oli kaikki hävinny. Ja heti diagnoosin jälkeen maito edullisempaa.

Meillä on vakuutus pojalle.

Pakko viä tosta vaatetuksesta sanoo, kun oltiin tänään lenkillä, täällä oli päivällä noin 20 astetta. Niin mentiin leikkipuiston ohi ja siellä toisilla lapsilla oli vk-puku ja toisilla t-paita.. Meillä oli ihan housut ja lyhyt body, ja puuvillanen neuletakki auki ja myssy päässä.
Niin ja rattaissa meillä on lakan peittona, ja jalkapeittoa käytetään jos kova tuuli tai kylmä. TAlveksihan siihen saisi ton pehmeen kantokopan laittaa ilman kovikkeita, siitä tulis valjaatkin läpi..olis niinku makuupussi.

Eipä tässä muuta varmaan tälle ehtoolle, ruoka ois valmista ja poitsu nukkuu, ihanaa kun saa syödä rauhassa..TOisinaan jätetään ruokailu näin myöhäseks jotta tosiaan saa syödä rauhassa =)

Illanjatkoa mammat :wave:

-c-

Ainiin, olikohan se MaijaM joka kyseli, että miten uskaltaa vauvan jättää vaunuihin nukkumaan, niin meil on vaunuissa peitto, niin valjaatkin yltää kiinni. Talveksi ostin lämpöpussin, siinä on aukot mistä saa valjaat laitettua kiinni.

Vaan on nuo vakuutuksetkin kyllä niin pirun kalliita, ja sit kun niissä on vielä ne omavastuuosuudet, että taidetaan kyllä silti olla vielä plussan puolella, mitä jos makseltais niitä kalliita vakuutusmaksuja..

kiva kun otitte mut näin mukavasti mukaan joukkoon :)

ihan ekaks pakko hehkuttaa et meidän poitsulle tuli tänään eka hammas :D nyt niitä rupee vissiin satelemaan oikein kunnolla kun tuon hampaan viereen on heti tulossa toinen, eli ei vieläkään saada nukkua öitä kunnolla kun toinen huutaa kipeitä ikeniä. ei E onneks kovasti noita huuda mutta ei olla totuttu itkuun kun normaalisti tuo ei itke koskaan, täytyy olla joku tosi huonosti että itkee.

tänään E:lle maistui soseetkin jo paremmin kun ei hamppi enää niin vaivaa. tähän väliin kysymys: miten paljon teidän pikkuiset syö soseita päivässä?
meillä menee aamupäivällä 1 prk kasvissosetta, päivällä 1 prk hedelmää ja iltapäivällä 1 prk lihaa ja aamu- ja iltapuurot niin ja tietysti maitoa menee. E on aina ollut tosi hoikka, paino menee alakäyrillä ja pituus yläkäyrillä niin mietityttää että riittääköhän tuo määrä ruokaa tän ikäiselle.

vakuutuksesta: meillä ei oo vakuutusta kun mun sairauden takia ei sitä saatu, muuten olisin kyllä halunnut.

Effy: Meillä menee kans samanverran tuota ruokaa päivässä, ja sit puuroa aamulla&illalla määrältään n.1½dl.. Maitoa ei tosin nyt tällä hetkellä mee juuri ollenkaan, kun on ollut tätä hässäkkää noiden maitojen kanssa..

Mie keitin poitsulle iltapalaks ihan tavallista kaurapuuroa, yleensä on käytetty niitä vauvapuurojauheita, kun se maidon menekki oli niin vähäinen, mut nyt kun nuo maitotuotteet on pannassa, niin tavallista kaurapuuroa tein, ja hyvin upposi. Sekoitin sitä korvikejauhetta siihen puuroon, ja sen haisi ihan järkyttävälle, mut eipä tuo näyttäny pojua haittaavan. Ja sit se joi pullosta sitä korvike-litkua 90ml!! Toivottavasti huomennakin maistuu, etten taas nuolase ennen kuin tipahtaa tän asian kans.. Mut ei oo kyl tänään oksentanu kertaakaan (ensimmäinen päivä kymmeneen päivään ettei oo yrjönny) kun ei saanu tänään maitoa ollenkaan aamuyön jälkeen..

Yhteistyössä