**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Jonetta täällä jännäillään edelleen. Menen perjantaina verikokeisiin ja siellä samalla tehdään raskaustesti :) Saattaa kyllä käydä niin etten malta odotella tuloksia, kun tuolla kaapissa odottaa jo omakin testi :LOL: JÄNNITTÄÄ...
 
Huomenta!

Jonetta: :( Mutta niin kauan on toivoa kunnes täti tulee!Ei kaikilla nouse samalla tahdilla hcg... :hug:

Äiskä80:Peukkuja pidellään! =)

Copper:=) Ja eiku peitot viuhuumaan!!! ;)

haicu: :hug:

ON:Kp 13 ja eilen ovulaatiotesti puhdas nega.No haalea viiva tuli, mutta tuskin vahvenee lähipävinä :( Oishan se kumma jos saisin ovulaation jo tässä vaiheessa kiertoa...Kerran on tullut ja se tuli clomifenkierrosta, mistä esikoinen sai alkunsa.Oli hiukan nippailua ja on vieläkin munasarjojen kohdalla, mutta mulla tullut aina ovistestiplussaksi niin ei taidakaan enteillä ovulaatiota.Mutta peittoa aiotaan heilutella tasaseen tahtiin niin ei ainakaan jää hyödyntämättä jos ovulaatio joskus suvaitsis tännekin tulla. Pitkä kierto varmaan taas tulossa...
Hassua kun koko ajan jankutan itselleni, että ei ole kiirettä saada toista aluilleen, mutta kun vauvakuume on ihan valtava!Päätettiin, että jos ensi kesään mennessä en ole raskaana niin harkitaan clomifen-hoitoa.En mä kyllä malttais odottaa niin kauan ;) Mä olen kärsimättömin ihminen koko maailmassa :D

Rokotuksesta...Mulla ei ole oikein vielä mitään mielipidettä.En ole asiaan pahemmin perehtynyt, täytyisi varmaan kun siitä niin paljon mediassakin vouhotetaan. JOS tulen raskaaksi kysyn varmaan miten täällä Ruotsissa ne neuvolassa asiaan suhtautuvat... :| Mutta ihanaa päivänjatkoa muruset!

Toive ja Kultanen 9,5kk :heart:
 
Jonetta, jospa sulla tosiaan oli se ovis vasta nyt muutama päivä sitten...? Eli vielä on hyvinkin toivoa =)

Tänään samalla kun poikaa käytin neuvolassa, kyselin äitiyspuolelta neuvoja tähän mun piiiitkään kiertoon. Sanoi, että jollei jouluun mennessä ole tärpännyt, niin sitten varataan lääkäriaika =)

Voi että mä olen iloinen. oon kyllä varma, ettei sitä ennen tärppi käy, mutta kun mä kuvittelin, että se on edelleenkin se vuosi, mitä pitää odotella, ennen kun kukaan tekee mitään. Ja nyt ei tarvitse odottaa kuin vuodenvaihteeseen :D
 
heissan, voi harmi kun monella on odotus ollut turhaa.. mutta toisaalta, uutta yritystä kehiin vain. Syksyn pimeneviin iltoihin tulee sisältöä kun on mitä odotella ;) Vaikka inhottavaahan se on, jos on pitkäkin yritys takana - tuulimunista tai keskenmenoista nyt puhumattakaan.

Teillä taitaa olla enemmän tietoa ovulaatioista, mites, jos on toosi selkeät oireet niin voiko silti olla ettei koko ovulaatiota sit kuitenkaan tapahdu? Olen vähän pihalla, pitäis varmaan kans tikutella tai jotain, mutta vielä kun tässä vasta lämmitellään, niin ei varmaan tarvii vaan menee vähän tuuripelillä...?

 
Nyt kaivataan tälle kuulle reippaasti plussia! Tilastollisesti pitäisi mahtua reilusti plussia vielä!
Itse olen saanut alkukierron hormonivastaukset, kaikki normaalit. Follikkeliultrassakin on käyty jo kahdesti. Hitaanlaisesti kasvaa munis ja ovulaatio on viivästynyt kuten olen jo epäillytkin. Yksi on kuitenkin nyt puhkeamaisillaan eli ovis tiedossa lähipäivinä - kai. Ovis varmistetaan verinäytteellä ensi viikolla, siitä selviää keltarauhashormonin pitoisuus.
Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että loppukierto jää armottoman lyhyeksi (viittaa huonoon keltarauhaseen eli keltarauhashormonin eritys loppuu liian aikaisin) kun kuvailin miten edelliset 4-5 kiertoa on mennyt eli samalla kaavalla kuin tämäkin - myöhäinen ovis ja sitten vain viikko oviksen jälkeen jo uusi kierto. Sanoi että jos menee saman kaavan mukaan niin voisi olla aiheellista kokeilla esim clomifenia ovista vahvistamaan ja aikaistamaan, jos loppukierto sitten pitenisi ja jonkinlaiset kiinnittymismahdollisuudet saataisi näin aikaiseksi.
Tässähän jo miettii ite että montakohan mahdollista hedelmöittymistä on ollut ja sit juuri kun on ollut aika alkaa kiinnittyä niin onkin limakalvo jo lähtenyt vuotamaan pois, huonon keltarauhasen takia...? :|
 
mininalle, eikö lääkäri ehdottanut terolutteja tohon oviksen jälkeiseen aikaan tukeen tota keltarauhashormooni juttua? Mielestäni aikas kummaa... :eek:

KS09, hieno homma et sait lupausta lääkäriajasta. Ja kyllä sinne lääkärille voi itsensä änkee vaikka ei vuotta ole tullut täyteen. Tuo vuosi on mielestäni se raja että sen jälkeen laittavat vasta lähetettä tuonne lapsettomuuspuolelle... Kyll itte oon ainakin käynyt lääkärillä oma-aloitteisesti juttelemassa asioista ja vaatimassa kokeita ym.

Jonetta, mikäs on tilanne? jokaisellahan tuo hormooni nousee omaa tahtiaan, et voihan ihan hyvin olla että mitään ei ole vielä näkyvissä vaikka olis kiinnittynytkin. Eli toivossa on hyvä vielä elää. Ilmoittelehan kuulumisia, täälä jänskätään sun puolesta :D

Copperille onnittelut oviksesta, sit ei muuta kun peittoja heiluttelemaan :LOL:

Äiskä80, sullahan vasta jänskät paikat on. Huomiseen kun jaksat odotella niin hyvä on :) Ilmoittele heti kun tiedät. Täälä ollaan sormet ja varpaat ristissä :heart:

omaa napaa: vuotaa edelleen ja ehkä jopa voimistunutkin... Malttamattomana odottelen että loppuis jo. No onneks on 6.11 jälkitarkastus ja jos sillon vielä vuodan ja kaikki on kuitenkin kohdusta lähtenyt niin pyydän lääkkeet vuodon lopettamiseksi. Muistaakseni viimeksi kun monta viikkoa vuosin/tuhruttelin niin primoluteilla saatiin loppumaan... alkaa jo tuntumaan että tiedän pillerit vaivaan ku vaivaan... :LOL:

Eli huomenta vaan kaikille :wave:
 
Huomenta!! Kirjoittelen vaan pikapikaa ku koulu kutsuu.. tänään siis 27/28-40. (40 tosiaan vain eka kierto pillereitten lopett.jälk.) ei tänne mitään uutta, vieläki harmittaa se eilinen nega tosi paljon :( kiitos kuitenki tsempistä.. mulla vaan sellane olo et ei se plussaks muutu.. Teen varmaan vasta ens viikon alussa uuden testin jos ei tätiä ennen sitä kuulu.. Mulla on loppumassa nyt viimeinen tetrokuuri, eli ei tuottanu ne tulosta :(
 
Huomenia täältäkin...

Hirmusesti tsemppiä kaikille, joilla vastoinkäymisiä... niin ja muille myös!
Äiskä80 onnea plussaukseen =)

Millasia tuntemuksia teillä on ollu ovulaation jälkeen? Mulla koko maha ihan turvonnu ja kipee... housutki kiristää! yön nukuin tosi levottomasti.. Mietin voisko se olla mahdollisesti hedelmöitymisestä taikka kiinnittymisestä... Vai oisko valeraskautta :whistle:
 
Skudaa kaikille =) Flunssa alkaa hieman hellittämään, ehkä tämä tästä. Eilen vähän harjoiteltiin peittojen heilutusta ja kyllä meinasi happi loppua kesken. |O

Copperille tärppi-onnea!
Ja Jonetta vaan istuu rauhassa ja oottelee mitä tapahtuu ;)
 
Luin netistä tuosta sikainfluenssasta... siihen sairastuminen raskauden alussa voi aiheuttaa sikiövaurioita :/ Tämä pisti miettimään, kannattaisko yritystä siirtää tuonnemmaksi... Jos ei tästä kierrosta tärppää niin pillerit kehiin taikka piikille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Luin netistä tuosta sikainfluenssasta... siihen sairastuminen raskauden alussa voi aiheuttaa sikiövaurioita :/ Tämä pisti miettimään, kannattaisko yritystä siirtää tuonnemmaksi... Jos ei tästä kierrosta tärppää niin pillerit kehiin taikka piikille...
Jos mä tulisin raskaaks ja se todella alkais epidemiana vyörymään täällä keski-suomessa, lukittautuisin neljän seinän sisälle! Lapsi haaveita en halua siirtää, sillä vaikeaa tämä on muutenkin.
Vaikka on se ehkä vähän itsekästä ajatella näin... =(
 
Me täällä Oulussa jo odotellaan, ei ole enää pitkän matkan päässä lunssa :/
KS09: samaa mietin itsekin... meillä on tyttö tarhassa tällä hetkellä, mutta jään itse ensi viikolla kotiin kirjoittamaan lopputyötä. Mietin pitäisikö lukittautua myös tytön kanssa kotiin, koska tarhastahan ne kaikki taudit tuppaa tulemaan. Enkä minäkään vauvahaaveitani haluis siirtää...
 
voi Sutinaa :hug: , halaus sulle :) Olekkos bongannut oviksen tikuilla vai miten? Kanstii varmaan poiketa sielä lekurissa kysymässä et mitäs nyt tehtäisiin ja kertoo koko tilanne.
En mä tiedä onko siitä oikeesti mitään haittaa et joka päivä heiluttelee peittoja, niinhän ne sanoo et joka toinenkin päivä riittäisi, voihan olla et laatu hieman heikentynyt sen takia... tiedä häntä...

tosta wagner taudista sen verran et en oo kyll pahemmin miettiny asiaa ja jos olisin pieniin päin niin rokotusta en ottaisi. piste. :LOL:

:wave:
 
Tänään sain tikkuun tosi vahvan ovisplussaan, koskaan aikaisemmin ei ole niin voimakas ollut ja se ilmestyi melkein heti kun tikku kastui.
Voitte arvata mikä oli ohjelmassa tytön nukahdettua... :kieh: :LOL:

Niin ja haicu itsekin ihmettelin ettei lääkäri ehdottanut keltarauhashormoonia ollenkaan? :/ Tärppäispä nyt viimein ettei tarttis mitään apuja... clomeissa "pelkään" kaksosraskautta vaikka ei kai se ihan todennäköistä ole, mutta suurempi riski kuitenkin...
 
Sutinaa :hug:

Täällä odotellaan ovistuntemuksia. Mitään ei tunnu :p
Tarvii varmaan puuhailla illalla varmuuden vuoksi B) Katsottiin miehen kanssa eilen sitä vauvanteko dokumenttia mikä tulee Teemalta. Emme paljon puhu kotona tästä projektista, mies alkaa vaan hokemaan, että älä nyt innostu liikaa, kun pelkää sitten että putoan korkealta jos ei tärppää. Tavallaan on ihan oikeassa ja tarkoittaa hyvää, mutta eihän hän tiedä, että palstailen ja luen netistä koko ajan näitä juttuja. :LOL:
Kysyin siltä, että ahdistuuko, jos haluan katsoa sitä? Jotain se mumisi, mutta kun ei selkeää eitä tullut niin katsoimme ohjelman loppupuoliskon. Sen päätteeksi kysyin, että oliko kauheeta, niin sanoi, ettei häntä kiinnosta kenenkään muun vauvanteko kun meidän. No, olen tyytyväinen tähän vastaukseen, ei miehillä vissiin ole samanlaista hössötyksen tarvetta kun meillä naisilla =)
 
Kp 15 ja ei ovulaatiota mailla eikä halmeilla... :kieh: Vatuttaa kun ei mitään hajua minkä pituinen kierto taas tulossa. Todennäköisesti superpitkä taas kun ei ala ovulaatiota kuulua. :ashamed: Tosin kummaahan se ois jos nyt luomuna ovuloisin ajoissa... :LOL:
Peukkuja pidetään jännittäjille!!! =)
 
Moikka!! Mulla tänään menossa kp 29/28-40. tätiä odotellen.. tai siis en mä sitä odota mut oon niin varmaan et se sieltä kohta tulee ku kp 26 testasin sen negan.. :( Eikä mulla ainakaan mitään raskausoireita ole, paitsi aamupäänsärkyä, väsymystä ja huimausta mut nämä kaikki johtunee raskaasta kouluviikosta ja tästä flunssasta joka nyt tosin on helopttamassa. Suurimmalla osalla tuntuu olevan rintojen arkuutta ennen plussausta tai jotai muita "erikoisia" oireita jos on raskaana.. mulla ei sellasia ole.. Hyvää lauantaita kaikille. Me jäädään tänään neidin kans kahestaan kotiin viettään viikonloppua ku mies lähtee reissuun!!

Äiskä80: Joko oot saanu vastauksia? Jännitän niin sun puolesta!!!
 
Heippa!

Nyt mäkin koklasin niitä ovistestejä, eilen oli hailakkaa viivaa mutta tänään tosi vahva viiva putkahti. Mites nyt? Illalla ja huomenna hengaamaan kamarin puolelle, eikös? Miten hyvin noi pitää paikkansa, siis onkohan moni raskautunu kun on tikku näyttäny että jes, nyt olis hyvä hetki? Niin ja miten noilla ovistikuilla raskautta testaillaan??
Toisaalta hirvittää että jos tässä jo nyt tärppäiskin (kun esikko vasta vajaa 10kk), mutta sit toisaalta, kun ensimmäistä tehtiin reilu vuosi niin t-u-s-k-i-n siitä on pelkoa...
plussaonnista viikonloppua kaikille :)
 
runttipulla teillähän on nyt pari päivää aikaa puuhailla, jos tänään ovisplussan sait :)

Kiinnostais itteäki tietää, kuinka moni on raskautunu ku ovistikku on näyttäny positiivista.. Tai että onko niistä ollu mitään hyötyä.

Mulla siirty tämä nykyinen yk2 vasta enskuuksi, eli tämä kierto on taukoa, kun varmistui vielä että saan sen possurokotteen n. viikon päästä. Sen jälkeen voi taas yrittää, tai siis ensi kierrosta.

Plussia kaikille +++ :whistle:
 
Kp 11 nyt ja ovislimat pölähti jo..no on hyödynnetty aamupäivällä ja huomenna jatketaan. Ovistestejäkin olis kaapissa ollut mut en ikinä muista tehdä niitä. Aika aikasin on tuo ovis..kierto kuitenki on 28 päivää..
 
t77, mä tein nyt niillä tikkusilla ja limat ja turvotukset ym tuli jo alkuviikosta, mutta tänään oli siis tikun mukaan vasta se oikea aika. Tiedä sitten, me tässä pöllyyteltiin torstaina ja tänään ja varmaan huomenna vielä, jos jaksetaan. Ollaan välillä vähän laiskoja, joten saa nähdä miten tässä intoutuu :LOL:
 

Yhteistyössä