**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.15**

tänne ei mitään uutta, kuukautia ei kuulu, ja mahassa nippailee välillä. Juiliminen mahassakin helpottui eilen, nyt ei ole ollut mitään oireita kuukautisista.

No odottelua siis vain. Ei vaan tiedä koska sitä voisi miettiä testailua, jos ne ekan kuukautiset ei tulekaan vaan tulen raskaksi heti. Mitä tuskin tapahtuu... Toiveajattelua.
 
heips taas!
menkat sit alkoivat,mutta hyviäkin puolia siitä löytyy,nyt tiedän ainakin kierron pituuden,laskeskelin että ovis taisi jäädä viime kierrossa kiutenkin hyödyntämättä.no,jospa sitten ens kierrosta onnistuis! =) tai sitä seuraavasta... :D tai sitä seuraavasta... :ashamed:
mutta siis kuten lupasin niin tämän kuun loppuun pävitän vielä listaa,muuten jään taustailemaan sillä en halua pilata mahiksia liialla jännäämisellä! :kieh:
mutta itseni siirsin tonne taustajoukkoihin ja välillä kerron kuulumisiani,toivottavasti hyviä sellaisia!
mutta sitä nyt kysyn vielä että jännittääkö teitä ketään muuta toi sikainfluenssa juttu,rokotus ja muut vastaavat asiat siihen liittyen? itseäni ne mietityttää aika lailla mutta silti kyllä haluaisin raskautua pian.emme asu lähelläkään mitään isoja kaupunkeja ja muutenkin täälläpäin ei ole noita tapauksia mielestäni ollut vielä.joten sikäli en ole kovin peloissani mutta huolissani kuitenkin..mutta siis millaisia ajatuksia teillä on tuosta?siirtääkö se teidän raskautumissuunnitelmia/yrityksiä?
no minä siirryn jo nyt vähän taka-alalle...onnea kaikille yritykseen kuitenkin!! :flower: =)
 
Tinkerbelle Ihana kattoa noita siun testejä =)

Sun raskautuminen antoi mullekkin jotain toivoa että jospa meillekkin vielä joskus.
En edes tikuta ovista tässä kierrossa..tulee jos on tullakseen.No greippimehua juon kun se tuntuu mulla aiheuttavan sen että himo iskee päälle =) Mies tykkää =)

kaikki vaan raskautuu mun ympärillä..nyt jo 3 kaveria odottaa....
 
Täällä alkoi kuukautiset tänä aamuna. No nyt sitten voi alkaa tuota kiertoa laskemaan. niin on helpompi miettiä kaikkia asiota. Jotenkin tuli vain pettymys äskön kun vessassa kävin. Mutta olisihan se ollut liian hiena jos heti ekalla kerralla ois tärpännyt.
No nyt sitten vain alkaa uusi yritys.

 
Tinkerbelle Oliko teillä jotain hormoonijuttuja nyt raskautumiskierrossa mukana? Jossakin vaiheessa jotain käytit mut en nyt muista et lopetitko ne.

Välillä tuntuu et nakkaan hanskat tiskiin tän yrittämisen kans..totta puhuen on vähän maku mennyt,ei jaksa duunata oviksen aikana monesti,ehkä pitäis niin raskautuminenkin ois paremmin mahdollista. Mut yk.14 ei paljon naurata vaikka esikoistakin saatiin tehdä 1.5 vuotta..
Pitäsköhän munkin sitä greippimehua taas koittaa muistaa ostaa,sehän on niin hyvääkin.

Tsemppiä vaan kaikille raskautumiseen tasapuolisesti!
 
Shenda ja t77 :hug:

t77 meillä ei ollut tähän kiertoon mitään hoitoja, paitsi luget varmuuden vuoksi loppukiertoa tukemaan. Täytyy sanoa että Felicitasin lääkäri on TOSI osaava - hän oli se joka sanoi että ei mitään hoitoja vaan luomusti on parhaat onnistumismahdollisuudet. Hassu juttu on se, että kesäkuun lopulla tapasimme lääkäriä ja hän totesi "mulla on tunne että se raskautuminen on nyt ihan nurkan takana" - siitä kaksi viikkoa tein plussatestin
:D

MUTTA - meillä oli sekä esikoisen tärppikierrossa että tässä nykyisessä käytössä PreSeed -liukuvoide. Olen melko vakuuttunut että sillä oli osuutta asiaan molemmilla kerroilla. Olen lukenut ihan tieteellistä tekstiä aiheesta ja kuulemma juuri silloin siitä voi olla apua jos yritys on "kovaa" ja ajoitettua, eikä aina löydy omaa innostusta (liukastusta) ja siten sopivaa maastoa siittiöiden kulkea. Suosittelen kokeilemaan, se tekee muutenkin touhuilusta mukavampaa!
Sitä voi tilata www.kotitesti.fi

PLUSSAONNEA!

-Stinkkis + snadi, huomenna 5 + 0
 
jihuuu, eilen illalla sit peittoja heiluteltiin =) kun ovis luultavasti nyt että en tiedä tuoko tärppiä mut ei ainakaa tuntemuksia ole kuin limaa et lienee ovista tarkoittavaa? meilläki on joku liukuvoide ollut käytössä joskus mutta siltikään ei ole tärpännyt muttei ole samaa mitä tinkerbellellä, meil on sitä mitä äippäpakkaukses tuli sillo :D ilman nyt on menty koko ajan, vois taas kokeilla mut se on kauheet sotkemista vaa sit :| preseediäkö meidänki pitää tilata sit? huoh.. enpä tiedä ku tämä kierto tosiaan katsotaan tuoko tulosta sitten lääkäriin.. mut miksipäs ei vois kokeilla liukkaria mitä meil on et oisko siitä apua :LOL:

ainaki laskurin mukaa ois ovis tänään.. mut me lähdemme tytön ja koiran kans lenkille (vanhin koira 4v) nii mainitsinko et meille tulee 2vk päästä koiranpentu.
 
tinkerbelle enpä tiennytkään! pitääpä sit kokeilla.. kuinka pian menee jos tilaapi? muutama päivä? ajatellen ku ovis jo nii ei varmaa hyödytä nyt käyttää sit jos ensviikolla tulee.. en tiedä jos enskiertoon olis... no tilausta pistän kehiin heti! =)
 
Nyt on ovis hyödynnetty.. Pe tuli kosteempaa ja la vähän nippaili alavatsassa ja eilen ihan kunnolla vihloi (varsinkin touhutessa). En muista koska viimeksi (varmaanki poikaa odotellessa =) ) olen näin paljon tuijotellut kalenteria ja odottanut, että menkkojen pitäisi alkaa (toivoen tietty ettei ala). Hitsit, että nyt jo jännittää.. Kirjotelinkin tossa aiemmin, että tein yhden nega testin ennen pojasta plussaamista. Ja silloin mulla oli kaaaaaikki maailman oireet ja olin ihan varma, että olen raskaana. Mulla on aina olla suht säännöllinen kierto ja maltoin odottaa, että menkat oli parilla päivällä myöhässä mutta negahan sieltä silti pamahti. Eli pelkällä jännityksellä sain menkkojen alkua siirrettyä parilla päivällä.. Menkat alko sitten samana iltan kun olin testannut. Plussan testasin muistaakseni negasta seuraavassa kierrossa, kun menkat olivat pari viikkoa myöhässä. Ajattelin etten kumminkaan ole raskaana, kun ei ole mitään oireitakaan. Oli minulla vähän oireita mutten osannut niitä silloin mitenkään yhdistää raskauteen. Mulla oli rinnat tosi arat (ajattelin sen liittyvän menkkojen alkuun vaikka mullahan ei koskaan rinnat ole sattunut ennen menkkojen tuloa ja sitten oli iltapahoinvointia muutamana päivänä.. ) En vaan halunnut testata aiemmin etten taas pettyisi. Jos mä nyt jo lasken kalenterista päiviä ja mietin mahd.oireita plussasta niin aika suurella tod.näkösyydellä saan menkkojen alkua siirrettyä varmaan sillä parilla viikolla vaikka nega tulisi. Mitenköhän tästä kahesta viikosta selviäsi?! Vinkkejä otetaan vastaan. =) Nooh, onneks äijällä alkaa kohta loma ni ehkä se vähän helppaa. Ja sit mäkin "pääsen" jo töihin kiukuttelemaan, jos nega tulee..
 
mä kävin jättämässä raskaustestin terveyskeskukseen tänään, kun olin tytön 6kk neuvolassa ja keroin oireitani terveydenhoitajalle ja sanoi, että tehdään varmuuden vuoksi testi. Eli nyt jännään huomiseen puoleen päivään mitä testi sanoo. Olen kyllä 99 % varma että nega sieltä tulee, että mun elimistö vain oíkuttelee ja tekee mulle nämä raskausoireet, niin ja siis ne mun kuukautiset olikin vain kolmen tipan vuoto...

Eli huomista odotellessa.
 
ilmoittelenpa minäki välillä itsestäni.. näin lomalla tullu niiiin äärettömän vähän koneella kökittyä..

täällä kp28/28(-30), saas nähdä kuin käy..

mä oon ollu nyt vähä sekavin ajatuksin koko yrittämisestä.. :/ pian tulee kaks vuotta yritystä täyteen, kaks keskenmenoa takana ja tähän asti oo niin kuumeisesti toivonu sitä vauvaa, mut nyt sit yhtäkkiä ku aloin yhteen hevosprojektiin onki ajatukset vauvahommista alkaneet tuntua ristiriitaisilta.. inhottavaa.. puolet musta haluais raskaaksi ja puolet ei.. :/ tää hevosprojekti on sellanen et sain omakseni pitkään hoitohevosenani olleen jalkavammaisen hevosen, joka tammikuussa on loukannut jalkansa ja jota nyt pitäisi alkaa kunnolla kuntouttaa.. jos nyt heti olisinkin raskaana, ratsastaminen pitäisi varmaan viimeistään loppuvuodesta jättää pois.. :/ hankalamieli..
 
Mä tein tänään kanssa testin. Negahan sieltä tuli. Kp vasta 28 ja kierto viimeksi 29 pvä, ennen poikaa muistaakseni 32-36 eli aikaistahan se vielä oli. Sitä erittäin herkkää testiä käytin jossa herkkyys on 10 kun yleensä se on kait 25. Ohjeen mukaan voi testata 5-16 pvä ovulaatiosta. Mulla oli 10 pvää.

Mulla rassaa tän raskautumisyrityksen suhteen ihan taloudelliset seikat, niin naurettavaa kun se onkin. Mun äityisloma päättyy joulukuussa ja mun pitää lokakuussa ilmoittaa että kuinka pitkäksi aikaa jään kotiin. Jos en siihen mennessä saa testiin plussaa jään kotihoidon tuelle ainakin puoleksi vuodeksi, mutta jos olen silloin jo raskaana jään erityisäityisrahalle. Erityisäitiysrahalla ollessa saa lähes 500 e/kk enemmän lapaseen...
Että eipä juurikaan stressiä sen asian puitteissa :eek:
 
Minulla on jotenkin sellainen fiilis, että lähiviikkoina saadaan lukea plussauutisia. En tiedä mistä moinen johtuu, mutta toivottavasti ei mene fiilikset ihan metsään! :LOL:

ON: Ihan on menkkaoireet päällä. Hetkellä millä hyvänsä siis täti kurvaa paikalle. Valitettavasti päätä sekottamassa on myös "klassisia" raskausoireita kuten pahoinvointi, huimaus yms. Mutta näitähän on tupannut olemaan viimeaikoina loppukierrosta, joten taitavat kuulua nykyään asiaan. :whistle:

Nyt kun esikoinen lähenee kahta vuotta, niitä kyselyjä koskas teille on lisää lapsia tulossa, alkaa ilmaantua vähän joka suunnalta. Eipä tule itse tehtyä samaa virhettä enää jatkossa kun ymmärtää miten tungettelevaa sellainen kysely ja vihjailu on.

Bassets ihmekös tuo jos raha-asiat mietityttää ja se millaisia valintoja tekee. Perheissä on niin erilaisia tilanteita, että ulkopuolelta ei parane ohjeita ruveta antamaan. Minä päätin jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin ja kyllähän sitä toiveissa on, että pikkukakkonen syntyisi ennen kun esikoinen on kolme. Taloudellisesti jos ajattelee, olisi ollut viisasta lähteä töihin, mutta kun tuo lapsonen on melko vilkasta sorttia, on arjen sujuvuuden kannalta paljon parempi kun pysyn vielä kotona. Tiukkaa tekee, mutta jos täytyy valita täydellinen kaaos ja rahaa tai tasapaino ja vähän rahaa valitsen viimeisen.
 
Donu Niinhän se on. Mullakin on aikomus olla kotona ainakin siihen asti kun poika on 1,5 vuotta ellen raskaudu sitä ennen. Hoitovapaan vaan saa ilmoittaa max kahdessa osassa.

HevosihmisetOletteko ratsastaneet/ajaneet raskausaikana? Poikaa odotellessa yritin ratsastaa kerran ihan alkuraskaudesta, oliskos ollut 2,5 kk paikkeilla ja tulin niin kipeäksi, ettei tarvinnut enää yrittää. Syksyllä kun ponit tuli laitumelta yritin ajaa, mutta sekään ei onnistunut :(
Tärinä otti pahasti vatsaan. Kävelyllä käytiin sitten pollejen kanssa ihan loppuaikoihin asti. Hieman ihmiset katsoi hitaasti kun vaapuin valtavan vatsan kanssa poni kummassakin kädessä :LOL: [/b]
 
plussa! :heart:

voiko tää olla totta?!?! yk2 kmn jälkeen ja vaikkei varsinaisesti yritetty ees ni tässä ollaan.. eilen illalla hailakkaakin hailakkaampi ja nyt selkee plussa (edelleen haalee viiva, mut ihan selkee viiva kuitenki!)

jospa kolmas kerta toden sanois ja tää raskaus sais jatkua niinku pitääki loppuun saakka.. :heart:

kellopeliappelsiini ja papu 4+0
 
kellopeliappelsiini onnea hurjasti :flower: jospa se pysyis matkassa loppuun asti!

mulla ollut eilen kipuja niikuin ovista olen olettanut siis samanlaista kipua joka kierrossa toisella puolella munasarjaa tai missä onkaa. tänää lenkiltä tultuani kotii oli semmonen menkkamainen olo et vähä aikaa masua jomotti menkkaimaiseen tyyliin sit meni ohi.

ovis vissii oli viikonloppuna ja peittoja heiluteltiin. jotenki on fiilis että ei se tärppi kuitenkaan tuu. ensviikolla sitten jännäillään et tuleeko ne.
Mulla viimeinen lomaviikko ja ensviikolla alkaa arki. joten ens maanantaina harjottelu päivä 7-15! pyörällä ajattelin kulkee jos säät sallii. tosiaan ensviikolla kun menkat alkaa niin lääkäriin pirauttelen sitten. Mut katotaan ja odotellaan onkos näistä multitabs raskaus tableteista ollu mitää hyötyä/apua. Nyt lähen jatkaan touhuilujani ja koittais viimeisiä lomapäiviä jotenki viettää kun miehelläki alkaa kohta loma :)
 

Yhteistyössä