**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 12**

Täällä kp 1.

Huomaan, että nyt on mennyt tämä yrittäminen siinä määrin överiksi että se ei mitenkään voi olla mulle hyväksi tai edesauttaa raskautumista.

Teimme miehen kanssa sellaisen ratkaisun että nyt jää pois ovulaatio- ja raskaustestit sekä kaikki lääkkeet. Menen vyöhyketerapiaan ja/tai akupunktioon ja yritän rentoutua. Näin mennään vähän aikaa, jotta pääsen irti tästä jatkuvasta päivien ja viikkojen laskemisesta ja itseni kyttäämisestä. Ehkä me saadaan näin taas jotain tuntumaa normaaliin seksielämäänkin.

Toivoisin tästä syystä päivitysvastuun vaihtoa - päivittäjänä tulee väkisinkin laskettua noita päiviä ja siihen haluaisin etäisyyttä. Jatkan kyllä edelleen kanssanne tässä supermukavassa porukassa, eli en ole poistumassa mihinkään :)

Tulevalle päivittäjälle siis ohje: Mene sivulle 1, kopioi se, aloita uusi keskustelu (VOL. 13). Aina sisään kirjauduttuasi pääset muokkaamaan tuota 1-sivua ja siten päivittelemään tietoja.

Halit kaikille :hug:
 
:wave:
Mega ISOT onnittelut kaikille plussanneille!! :D
Ja ISO :hug: sitä tarvitseville!!
Tämäki hyppää joukkoon nyt aktiivisemmin, kun eka menkat km jälkeen alkoivat.. laskeskelin, et jotain päälle 30pv meni.. nyt alan sanoa heipat moonikalle! :D
En/emme kuitenkaan ala mitenkään sen aktiivisemmin "yrittämään", mennään mutu tuntumalla eteenpäin.. sen kummempia laskeskelematta! On sen verran muutenki tohinaa tässä, ku alottelin kolme viikkoa sitten uudessa työpaikassa..ja viimeviikko oltiin mahataudissa!
Huomenna olis tarkotus viettää esikon 1v synttäripäiviä.. eilen oli se virallinen 1v päivä ja syötiin omalla sakilla prinsessa kakkua.. :D
 
Tinkerbelle No hitto..toivottavsti tuo rennompi ote olisi sitten se avain tähän juttuun.

Itsekkin ajattelin ottaa rennosti seuraavat 2 kiertoa.Tokokuussa näillä näkymin sitten tuo IFV.
Mä heitän ovistikut hemmettiin..ei niillä saa kuin ressiä aikaiseksi.

sukkapariOnnea "pienen" synttäreiden johdosta..niin se aika vaan menee eteenpäin.
 
Joo, mä olen Shenda samaa mieltä - pidemmän päälle ovistikut tekee vaan sen että on jatkuvaa stressiä ja pakkoseksiä ja päivien laskemista ja pettymystä. Juttelen toki asiasta Felicitasin lääkärin kanssa, saatan taipua jatkamaan lugesteroneja jos lääkäri näkee sen tarpeelliseksi. Tikut ja piikit jää nyt ainakin toistaiseksi pois.
 
Tinkerbellelle hali kp1:n johdosta. :hug: Ymmärrän ihan täysin, mitä toi överiksi meneminen tarkoittaa. Itse oon päässyt pikkuisen parempaan vaiheeseen parin viimeisen kierron aikana, mut tää ovisaika on yllättäin mulle kaikkein raskainta - ei se tuloksen odottelu (koska tiedän kyllä sen tuloksen). Mulle itselleni silti ovistikut (vaikkakin niitä näillä kierroilla 28-40 menee monta pakettia) on jonkinmoinen helpotus, koska sen perusteella tiedän, milloin menkkoja pitää odotella. Sama se, mitä tikkuja ostelen - jos en ostaisi ovistestejä, tekisin varmaan kp 26-40 joka päivä raskaustestin, kun en tietäisi, milloin ovis on ollut. :D Ja muutenhan sitä joka kierrossa luulisi, et menkat on myöhässä, kun nää kierrot tuppaa nyt koko ajan venymään...
 
Halit ja tsemppiä kp 1:n kohdanneille.

Stinksi kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta. Ja kiitos hyvälle päivittäjälle!

Olin eilen ultrassa. Siellä todettiin kysta, joka estää hoitojen aloituksen. Eli ei kovin pirteät tunnelmat täälläkään.
 
Unis iso hali. Kyllä tästä vielä noustaan.

Mä luulen että mulle raskaaksi tuleminen on merkinnyt ratkaisua sisäiseen kriisiin, joten ehkä on ihan hyvä ettei se ole nyt onnistunut koska olen joutunut kohtaamaan nämä asiat sellaisena kuin ovat - sen sijaan että olisin kieltänyt ne ja siirtänyt tulevaisuuteen. Pahimmillaan kai olisi käynyt niin että toisen vauvan synnyttyä olisin joutunut toteamaan ettei vauva ollutkaan ratkaisu ahdistukseen ja mitäs nyt.

Tässä puhun nyt melkolailla sellaisesta eksistentiaalisesta kolmenkympin kriisistä. Oman rajallisuuden hyväksymisestä ja elämän ja tulevaisuuden tarkastelemisesta vähän realistisemmalla tavalla.

Menipäs syvälliseksi ja ehkä kliseiseksikin, mutta valitettavasti lienee totta joka sana.
Jollakin tavalla näiden asioiden toteaminen näin konkreettisesti on aika helpottavaa. Ehkäpä jotkut teistä tavoittavat tunnelmani aika hyvin :) ?
 
shenda81 kiitos _D

Tää runo kuvaa jotenki hyvin tota meijän neitiä..

Synnyin vuosi sitten
- kauan kauan sitten!
Maitohetkiä satamäärin,
aina meni jotain väärin,
kaiken nurinkurin käänsin
ja itkuakin väänsin.
Mutt' tuskin nuhteita mä sain
vaan suukkoja kiloittain.

Hassut temput, hullut temput
monenlaiset kenkuttelut
toistuu päivittäin
ja hyväilyt ja hellittelyt,
koko suvun lellittelyt
kun huusin äkeissäin.

Isi, äiti yötä monta
valvoi vallan unetonta:
hammaskivut, vatsanpurut,
- oi monet huolet, surut!
Vaan kävelen ja kompastelen
hieman horjun, huojahtelen
sanojakin tavoittelen
ja pian kerron sen:
en enää vauva ole, EN!

 
stinkkis pahoittelut tädistä ja onnittelut ihan mahtavasta asenteesta. :hug: Älä kuitenkaan hylkää meitä täällä vaan pysy joukossa mukana, ainakin juttelemassa.
haleja myös muille tarvitseville!
saini sulleko se gyne sanoi, että ei varmaankaan tärppää vaikka menkat tulisikin jos imettää? En ole ikinä kuullut tuollaisesta, mutta näin ollen on munkaan varmaan ihan turha odotella mitään plussaa. :( No onneksi tässä ei ole kiire.
 
Täällä kun kuikuilen miten täällä voidaan, niin pakko kyllä tuohon kummalliseen gynen lausahtamaan puuttua.

Ensinnäkään, en kyllä ymmärrä mihin faktaan tuo väite perustuu, sillä yleisen tiedon mukaan ehkäisyneuvoloissakin kerrotaan varsin pontevasti, että imetys itsessään ei ole lainkaan vedenpitävä ehkäisykeino, toisekseen, jokaisen naisen kroppa on kovin erilainen hormoni toiminnaltaan. Joillain naisilla saattaa kierto lähteä käyntiin jo muutaman kuukauden päästä synnytyksestä, vaikka imettäisi, joillain osittain imettäjillä taasen saattaa kaikesta huolimatta kestää vuosi, ennen ensimmäisiä kuukautisia.

Monia imettäneitä naisia löytyy, jotka ovat tulleet joko vahingossa raskaaksi tai tietoisesti ottaaneet "riskin" olla käyttämättä mitään ehkäisyä ja tulleet raskaaksi.

Omastakin tuttava ja sukulaispiiritstäni löytyy tapauksia, joista nyt mainittakoon äitini.
Toisen siskoni synnyttyä, hän täysimetti siskoa ja ihmetyksekseen tuli raskaaksi vain 2kk synnytyksen jälkeen.

Joten aurinkoisia ajatuksia vain imetyksestä huolimatta...se ei todellakaan ole fakta, ettei imettävä nainen voisi tulla missään nimessä raskaaksi.

Onnea kaikille yritykseen :heart:

paapelo+poju 1v+Tiuhti 10+0
 
Kiva kuulla, et täällä muutkin pohtii, tuota imettämistä ja raskautumista. Meillä 13kk poitsun imetys on vähentynyt 1xpäivässä. Ite oon pohtinut et vieläkö se vaikuttaa kun menkatkin jo näyttää säännöllistyvän, tiedä häntä. Yks tosi outo juttu on, että nyt kun mietin usein imetyksen lopettamista, niin tuntuu, että aina kun katson poitsua alkaa rinnat heruttamaan, onko muilla samanlaista? Ennen tämmöistä ei ole ollut...

Nyt tuntuu lisäksi, että tuttavapiirissä kaikki raskautuu pikavauhtia. Täytyy nyt toivoa tähänkin ketjuun monta pikku joulutonttua eli plussia maaliskuulle! Jaksuja vielä kaikille vauvakuumeen musertamille :hug:
 
Sukkapari onnittelut 1vuotiaalle! Meillä synttärit 2 viikon päästä :) Aivan ihana runo!

Katrinainen Mulla gyne (mutta huomatkaa ettei olla Suomessa vaan maassa, jossa yleensä äidit ei imetä kun korkeintaan 2-3kk) tosiaan oli sitä mieltä, että jos kerran esikoinen on tullut suunnilleen yhdestä kerrasta niin esteitä toisellekaan ei pitäisi olla ja että imetyksellä olis vaikutusta. Mutta eihän tietysti tuokaan ole totta välttämättä että toinenkin lapsi tulisi helposti, jos esikoinen tuli helposti. Se taas on tosi yksilöllistä vaikuttaako imetys raskatumiseen vai ei, mutta omalla kohdalla se voi hyvin pitää paikkansa. Mulla on ollut lähes säännöllinen kierto nyt jo puoli vuotta eikä olla käytetty ehkäisyä missään vaiheessa, mutta en ole myöskään tullut raskaaksi ja imetän nyt siis vielä aamuin illoin. Voi tietysti johtua jostain muustakin kun imetyksestä.

on: Täysin vetämätön olo ja eilen oli kyllä sellanen päivä esikoisen kanssa että mietin haluanko edes enempää lapsia...
 
Eikö se ole niin että imetys ei vaikuta varsinaisesti siihen raskaaksi tulemiseen vaan siihen että se raskaus ei välttämättä jatku vaan loppuu jo ihan alkuunsa? Vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä tai jotain?
 
Iltaa kaikille! Menkkojen alkua odottelen, maanantaisin yleensä alkoivat pillereitä syödessä. Saas nähdä minä päivänä ne nyt alkaa... Olen kyllä nimittäin NIIN varma et ne alkaa..
Mites Inalla on tilanne? Joko tuntuu menkkajomotusta, vai tärppääkö ekalla?

Eilen kerroin miehelleni minkä haluan lapselleni toiseksi nimeksi, jos siitä tulee poika. Mies hyväksyi nimen ja ehdotti ensimmäistä nimeä, joka sopi minustakin oikein hyvin siihen. Nimi pojalle on siis jo valmiina, vaikken ole vielä edes raskaana :heart:

Olen muuten ollut nyt ihmeen rauhallinen. Olen nimittäin aika tulinen luonteeltani, mutta nyt viime aikoina en ole jaksanut välittää oikein mistään ja elämä on niin ihanaa että.. Mikähän ihme minua vaivaa kun ei ole huolen häivää :D Tuskin siis ainakaan raskaana olen ;)

Ja tämä saakelin pöpö tauti ei menny ikinä ohi. Edelleen yskittää ja räkä lentää. Ja kaiken tämän lisäksi sain silmätulehduksen (jota minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut) :headwall: Miten siis voikin sattua yhteen vuoteen kaikki.. Noh, onneksi se ei ole minun maatani kaatanut siitä huolimatta :xmas:

Töiden suhteen tosin olen edelleen tosi epävarma. Uusi paikka olis tiedossa ja irtisanominenki jätetty, siitä huolimatta epäröin edelleen. Pidän nykyisestä työstäni, vaikka työnantaja osaakin olla melko kus*pää.. Olen minä kyllä yhdenlainen jahkaaja :LOL:
 
Voi että tinkerbelle:( Paljon :hug: :hug: :hug: Ja onnea ensi kiertoon, ja itsekkin kokoajan muistutan itselleni että esikko sai alkunsa n. 4 kierrosta, ensimmäisestä rakastelu kerrasta joka oli oikeasti ihana. Eli siis kolmekiertoa oli "pakko" seksiä ja tossa neljännessä kierrossa otettiin rennommin ja sitten napsahtikin.

Myräkkä: Ei oo mitään oiretta suuntaan eikä toiseen. " ja tohon "Mikähän ihme minua vaivaa kun ei ole huolen häivää" - niin jossain tutkimuksessa vauvakuumeiset ovat maailman onnellisimpia.. Se on kai niin että ne onnen ja toibeiden hetket siinä keskikierrossa ylitttää ne valtavat pettymykset kiertojen lopussa ja sitten vielä se grandefinaal kun se plussa sitten joskus pärähtää, niin kai ne yhdessä tekee sen että maailmanonnellisimpia ollaa.

Saini: Kiitos linkistä, oli hyvää asiaa. Tosin toi että yöimetys voi estää ovulaation ei kuulostanut kovin lupaavalta, koska esikko on viimeaikoina tankannut öisin hirveästi. Tosin oon kyllä kuullut ton masentavan faktan aiemminkin..

Hedukka: Jos oon ollut lapsen luota kauan pois (en koskaan kyllä kovin kauaa max 2-6h pari kertaa vuodessa) niin sitten kun on olut aika mennä kotiin päin ja on tullut koti ja lapsi mieleen niin tissit alkaa suihkuta:) Eli mulle ainakin tuttua!

Katrinainen: Joo mulla ainakin välillä rinnat kiepeytyy selkeästi imetys syistä, tai jos esikko on yöllä potkassu rintaa niin saattaa olla pitkään kiepänä..

Paapelo: Onnea raskauteesi ja kiitos kannustuksesta meille imettäville kuumeilijoille!

Uniunna: en sinua juurikaan "tunne" mutta jaksamista tilanteeseesi, ja toivottavasti kysta saadaan hoidettua helposti!

On: Ei siis oiretta oikein mihinkään suuntaan. Välillä pientä nippailua alavatsalla mutta ei oikeastaan ees sitä kovin paljon. Flunssa vaivaa..

Heips! nukkumaan :wave:
 
Jahas, nyt on kp 23 ja edelleenkään ei ovista... Mutta kyllä mä koen, että noi ovistestit mua silti auttaa, kun muuten alkaisin 7 päivän päästä odottelemaan menkkoja ja kuvittelemaan että oon raskaana. Mahtaakohan tästä tulla sellainen ovuloimaton kierto? Se ehkä kyllä selittäis sen, miksi ei tee mieli seksiä. Jospa se kroppakin tietää, ettei tässä kuussa oo mitään hyötyä. Viimeksi tosin ovis oli vasta kp 27, mutta jos se tulee nytkin niin myöhään, niin eihän se normaalia ole, ja raskautumisen mahikset lienee huonot. Ottaa niin PÄÄHÄN kun kuuntelin gyneltäni sitä "se on normaalia ja sulla on vaan pidemmät kierrot" löpinää! Kyllähän tässä kropassa nyt jokin on vikana, jos kierrot on alkaneet asettumaan vallan tonne 40 päivään, kun ne ennen raskautta oli 30 päivää. Eikö niin?

Eipä siis taida apua olla mun terveysintoiluista, tässä kuussa kun oon liikkunut, nukkunut, en oo juonut yhtään alkoholia, en kahvia, en oo syönyt karkkia ja katsokaa nyt, tässä on tulos! :headwall:
 
Mut voi ottaa pois taustailemasta, tänään tuli kaksi viivaa testiin =)

Nyt taas jännittää kun keskenmenoja on takana pari että miten käy mutta aikahan sen vasta näyttää.

Mä tiedän kanssa useita ketkä on imetysaikana tulleet raskaaksi ja kaikki on mennyt hyvin loppuun saakka, toivotaan että täällä asian kanssa painiville käy samoin mahd. pian :D
 
Täti tuli! Oltiin pojan kanssa potkuroimassa kun tunsin kuinka se pukkas väkisin.. Mutta en tosin muuta odottanutkaan, olinhan jo varma ettei ekassa kierrossa tärppää.. Nyt sitten kunnon yritystä kehiin :)

Mulle voi siis päivittää kp1/27-28 ja yk2
 
Kiitos tervetulotoivotuksista.

Mamacita :flower: :flower: :flower: :flower:

Uniunna: Toivotaan , että kysta ymmärtää itse hajota ja pääset aloittamaan hoidot. Oliko päässyt jo suureksikin?

Tinkerbelle Kiitos lisäämisestä listaan.

ON: Täällä suurempaa suurempi flunssa iskenyt koko perheeseen. Kovat kuumeet kaikille (onneksi portaittain).
Tarvii varmaan mennä takaisin lepäämään.
Palaamisiin kun terveys kestää.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Rauna:
Uniunna: Toivotaan , että kysta ymmärtää itse hajota ja pääset aloittamaan hoidot. Oliko päässyt jo suureksikin?
Sitä todella toivon. Ihan kamalaa jos ensi kierron alussa todetaan että se ei ole häipynyt tai ilmenee jokin muu este hoitojen aloitukselle. On melkoisen varmaa, etten voi raskautua ilman hormoniapuja. En osaa sanoa, oliko kysta suuri; suurelta se näytti ultrakuvassa mutta mulla ei ole vertailukohtaa.

Mamacita onnea! :flower:

Tädin kohdanneille :hug:

Kuka ottaisi päivitysvastuun? Sukkapari, Saini, Ina? :)
 
ina ilmeisesti imetykseen liittyi rintakipu, sillä meni ohi jo seuraavana päivänä.
mamacita paljon onnea :flower: :flower: .

Mä olen vuosisadan räkätaudissa ja kuumeessa, no eipä kauheasti sureta kun tämä kierto on muutenkin mennyt ihan harakoille ja luulen etten minäkään oikeasti tässä kuussa ovuloinut. Huomenna olisi eka työpäivä äippäloman jälkeen. itkettää ja olokin on kuumeinen ja ikävä. Onneksi jää pikkuinen isän kanssa kotiin.
 

Yhteistyössä