**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.15**

onnea plussanneille et johan niitää satelee et taitaa kesä olla plussaista aikaa. Mä aloitin sit multitabs raskaus tabletit et oisko niistä vuorostaan apua. aiemmin söin eri purkeista vitamiinei ja foolihappoo tms. tuhruvuotoa tulee et täti lähdössä pois! :whistle: ;)

huomenna mies lähtee kait kauhajoelle kaverinsa kans kattoo jotain printtikisoi..ääh... taidan ite sit lähtee mammakaverin luo kyläileen ja mun porukoilla käymään.

aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
heips

Mä pomppaan tänne takaisin. ELi tänään jätin ekan minipillerin ottamatta. Eli vielä ei mitään hajua kierrosta, mutta tosiaan toisen yrittäminen alkoi nyt käyntiin.
Ilmoittelen sitten kun nuo ensimmäiset kuukautiset saapuvat niin milla kierroilla mennään, mutta luulisin että se kierto sen 30 p'äivää kestää.

 
Ihan ekaks iiiiiiisot onnittelut kaikille plussanneille =) :heart: :heart:

Mä tääl pähkään... nimittäin mulla on ollu tänään semmonen tunne rinnoissa että maito nousisi.. ja sitten oon huomannu että semmosta vaaleeta nestettähän sieltä tulee pikkasen.. Ja toisaalta ihmetyttää kun mulla vasta kp n. 17/28.. että jos mulla onkin ollu (kuten oon tääl spekuloinu) se ovis sillo kp 9-10 aikoihin tai jotain.... mutta mä pelkään että jos on jotain vakavaa, että jos kävisin tutkituttamassa rinnat kaiken varalta. tietty toivon että johtuu vaan hormoonihäiriöistä tms kuten se sitä varmaan onkin, mutta kun ei voi olla varma. Mitä mieltä ootte? onko kenelläkään ollu vastaavaa?? Mitään kyhmyjä en tunne, ja keväällä gyniksellä kävin vuosihuollossa jossa tsekattiin tunnustellen myös rinnat. NÄin illalla alkaa asiat tuntumaan aika suurilta ja mietityttää!!
 
heipsis taas!
mä tein eilen päivällä huvikseni raskaustestin ja negaahan se näytti,mikä oli kyl ihan odotettavissa,mut ajattelin et ehkä näin saan pidettyä itteni testaamasta sit jos menkat on päivän myöhäs.nyt ei oo mitään erikoisia oireita samat jutut edelleen kyl mut luulenpa et tuskin täti on mua tässäkään kierrossa hylännyt,eiköhän se tuu pikajunalla ens viikon aikana.. :kieh:
mut ajattelin sit myös tuost nega-testistä et viime raskaudessakin mul näytti haalean haaleaa r-testi kolme päivää siitä ku menkkojen olis pitänyt alkaa.ja parin päivän päästä siitä edelleen haaleaa mut silti se "haalea viiva" on nyt päikkäreillä tuol sängys,jot en tiä näyttäiskö noikin testit haamua vast sitten kun menkat on myöhäs kun noi ei ollu muistaakseni mitään herkkiä testejä.
mutta nyt mulla on hiukan sellast menkkamaist jomotusta mahas,yosin sekään ei sano mitään kun mul ei oo juur ollu menkkaoireita ennen menkkojen alkua,vast sit ku ne on oikeast alkanu et on tullu verta niin sit on alkanu menkkakivut.viimeksikin ku ne alko niin mul oli aamul gyne ja ku piti ottaa papa niin se sano vain et jaa sullahan on alkanu menkat,etkö oo huomannu mitään.mä sanoin vain et en kyl ole tiennyt ku ei oo paperiin tullu mitään,ja verta alko tuleekin vast parin tunnin päästä tuosta..et on tää naisen keho erikoinen..joten oikeast ei kannattais kauheast noita oireita kytätä ennen ku ne menkat on oikeasti myöhäs ainakin viikon....juupajuu yritäpä vain olla kyttäämättä... :whistle: muuten mitä ovistestejä ite käytätte ja mitkä on oiekasti hyviä eli näyttää selkeästi sen ovisplussan??
 
oon vaan monesti käyny lukemassa että mitä ihmisille kuuluu ja plussia on tullut, onnea niistä :flower: Meillä on menossa kp 20/28, oviksen aikaan touhuiltiin, saas nähdä miten käy =)
Testejä on jo hommattu kasapäin. Koskahan vois tehdä ekan testin! Mitään tuntemuksia raskaudesta ei oo, viimeks tuli heti rinnat kipeeks mutta niin mulla yleensä aina ennen menkkoja! Mulla ovis tuntuu aina jommalla kummalla puolella munasarjojen kohdalla, sellasta pientä nippailua!!
Kivaa kesäpäivää kaikille!!
 
hohhoijaa,täällä lähestytään tiistaita..
nyt on tänään välil paleltanut kovasti,ja tuntuu et on vatsa ja nivuset hiukan turvoksissa,jotenki siis munasarjojen kohdalta pakottaa.nälkä on kova koko ajan ja kokoajan voisin melken syödäkin.hassua kuinka sitä rupee ajatus heti lentää kun ajatteleekin et vois olla raskaana.et miten sen kertoo läheisille ja millainen vointi on tällä kertaa,melkein sitä toivoo et olis taas pahoinvointi yhtä kova ku viimeks mut tietenki se tuskin siinä tilanteessa sit ei tunnu kauheen kvalta! :D
ja sitten takas maanpinnalle...ajattelin et jos menkat ei ala tiistaina niin periaatteessa voisin testata sit torstaina ennen ku lähen vanhemmilla käymään..paitsi jos ne alkaa ennen tiistaita tai keskiviikkona :LOL: juupa juu,tälläisia "odotuksen odotus"-tunnelmia täällä... B)
 
viikonloppu taas sujahti tuosta noin vaan.. itellä alkaa tuntua et paniikki iskee kun elokuussa ois kaikennääköstä hommaa ja nyt mietin ja suunnittelen et mitä hankintoja pitäis tehdä jne. Meil on 2 koiraa 3v ja 4v mut elokuus taitaa tulla pieni koira jälleen :) käytiin tänää kattoon ja mies halus kovasti sitä yht pentuu ja varas sen, mä en niinkää innostunut vielä siin ollu mut vähitellen alkaa olla et on se tervetullut :D varmaa ajattelette et hulluja ollaa ku 3 koiraa mut me ku tykätään koirista et nuo 3 riittää ainaki joksiki aikaa kunnes joku heittää lusikan nurkkaan sit seuraavan kerran voi aatella uutta koiraa mut tän jälkeen ei. Siinä ois sit "harjottelua" jos se kakkonen joskus tulee. Mut ei se meitä haittaa ku mein neiti tykkää koirista ja koirat on häkissä päivisin sit jne. tällä hetkellä nuo kaks ei ole toinen pysyy tontilla ku irti on ja toinen on pidettävä kii. mut ajattelimme et jos iso häkki tehään nii kaikki 3 ehkä sopetuisivat sinne saa nähä tulevatko toimeen keskenään. yöksi sisälle otetaan ku mä en jotenki raaski ulos yöksi jättää ku mietin vaan et ovatko ne tallessa aamulla jne. ovat niinkui lapsia meille melkein mut kuitenki rakkaita.

Tulipa selostus.. sori! :LOL: Ainaki unohtuu vauva-asiat vähä tuonne sivuun et muuta tekemistä sit ois. remppaaki pitäi aloittaa siis wc remppa sit ku miehellä alkaa loma se tekee hommia jne ja mul on elokuussa harjottelu ja 2 näyttöä. saa nähdä, mietinki tässä vloppuna et oisko se tärppi sit hyvä tässä kierrossa vielä jos se tärppi tuliski ku pelkään sitä et jos tärppi tulee ja elokuus on nuo harjottelu ja 2 näyttöä et jos sillo sattuu olemaan pahoinvointi nii se on sit kamalan epämukavaa koittaa keskittyä siinä jne. mut en oikein usko et tärppäis ku ei oo tähänkää asti tärpännyt et vähä usko heittelee
 
mä olen kyllä niin malttamaton, tein tänään r-testin ja haaleaakin haaleampi haamu tuli, nyt vasta kp 22/28, pitää testata parin päivän päästä uudestaan!!Jännittää!! Ei kyllä vieläkään ole sellainen olo että olisin raskaana!
Meidän tyttö on nyt 3kk ja 10 päivää vanha, mulla loppui maito melkeen pari kuukautta ja imetin sillon rintakumin kanssa. Kokeilin eilen ihan huvin vuoksi että jos imis nyt ilman kumia ja sehän imi, kuin vanha tekijä =) Onko kellään kokemuksia että voisko maitoa saada jotenkin tulemaan uudestaan/ onko keinoja jolla sitä maitomäärää voi lisätä? Nyt ei tuu kun ihan tipoittain!! Oli ihan erilaista kun imetti ilman kumilötteröä...
 
Onnea mamiliini-85 :flower:
Oon kyllä ihan hirmu kade sulle...

Mulla olis vähän tyhmiä kysymyksiä ovistesteistä, mut jos viitsitse vastata silti :ashamed:
Eli testi näyttää plussaa 1-2 pvä ennen ovulaatiota? Näyttääkö testi plussaa ovikseen asti ja oviksen jälkeen negaa vai miten menee?
Lähinnä nyt jännittää kun touhuiltu lauantaiaamulla ja testi näytti perjantaina negaa, lauantai-illalla ja sunnuntaina plussaa ja nyt taas negaa niin olisko ovis sitten ollut sunnuntaina ja raskautuminen mahdollista? Plussan jälkeen siis ei olla touhuiltu.
 
Ai niin
sanka86 : Säkin käytät tuota libressen kuukautiskalenteria. Neuvotko mua vähäsen? En ole keksinyt, että miten saan noita oletuspäivämääriä muutettua. Nyt pitäis saada ovispäivä muutettua eripäivälle... :ashamed:
 
mamiliini-85 toivottavasti haamu vahvistuu ja teille on tulossa kevätvauva!
Imetykseen liittyen voin sen verran todeta, että siinähän on kysynnän ja tarjonnan laki. Eli mitä enemmän on kysyntää, sitä enemmän tarjontaa. Kun maitoa tulee vielä vähän, uskoisin että tarjoamalla rintaa ahkerasti maitoa alkaa tulla lisää. Kun vauvalla on oikea imuote, maitoakin tulee paremmin. Rintakumin ongelma saattaa usein olla ettei imu stimuloi rintaa "oikein", jolloin vauvan maidontilausviesti ei oikein mene perille. Imetystuen sivuilta voit löytää hyviä vinkkejä!
 
onnea haamuilijoille! :flower:
multa tuli aamulla hiukan verta,siis todella hiukan ja kerran vain paperiin,jot en sit tiedä mitä se oli kun ei oo sen jälkeen tullu yhtään mitään ku vaan "puhdasta limaa".aamulla oli mahakin aika kovasti kipeä siis menkkamaisesti mut en sit tiedä ku nekin meni ohi sen jälkeen kun tuo hippu verta tuli.joten jää nähtäväks kuin täs käy.hivenen huvittais testata et onks ne menkat sit tulos vai ei mut en kyl viitti ku tuo selviää varamst huomiseen mennes niin en viitti heittää rahaa kankkulan kaivoon tuon takia...ääh.. :headwall: :headwall:
niin ja sit viel ajattelin sanoa et sit ku tää kuumeilu on tält kuulta ohi niin joku toinen saa ottaa ohjat käsiinsä ts. päivityksen,mä siirryn mieluusti taustalle jos nyt ei sit oo tärpänny.miuluummin unohdan tavallaan yrittämisen,niin se viimeksikin sitten onnistui! =)
 
Vieläköhän tähänkin mahtuis mukaan? :) Meillä esikoinen 03/09, ei aikas pikkanen vielä ja välillä tuntuu jo valmiiks "väärältä" toivoa ja pettyä jos toista ei tulekaan, kun tuo ensimmäinenkin on niin pikkanen...
Mutta vauvakuume kamala, toista toivotaan ja mieli saatava muualle, jotten testejä tekis :x
Nyt kp 27/33-36 (tässä kierrossa) ja tosiaankin yk 1 vasta meneillään.
 
Tervetuloa KS09! Kiva saada joukkoon muitakin pikkuisen omaavia =)
Itsellä poika syntynyt kans 03/09. Uutta pikkuista meillä yritetty ihan alusta saakka, muttei valitettavasti vielä tärpännyt. Yk 3 meillä.

Toivotaan nopeampaa raskautumista sinulle :heart:
 
mulla on unohtunut pikkuhiljaa kaikki muu ja tuntuu et maailma pyörii vaa sen tulevan pennun ympärillä ku mietin jo kaikkee mitä hankitaan sille tai mitä tarvii ja mitä meillä ei oo vaikka 2 koiraa ennestään jne. on tullut suunniteltua muitaki juttuja jopa aamulla aikasin puol 6 koitin katella juhlamekkoa tms.. mitähä muuta.. mulla nii 100000000 asiaa pyörii päässä ja pitäis monta kerralla yhtä aikaa selvittää jne jne.

mut nyt koittais jotain muuta tehä kui hössöttää siitä pennusta :D
 
Tervehdys kaikille ja onnittelut plussautuneille!

Olen pyörinyt Elomasu/taapero 2007 pinoissa parin vuoden ajan. Tänään päätin tulla katsomaan onko meille toisesta haaveileville omaan pinoa ja heti löytyi :)

Meillä siis 08/07 syntynyt kohta 2v poika ja kova haave vauvasta. Vuoden yritetty tosissaan, yksi kohdun ulkoinenraskaus takana tammikuussa. Huhtikuussa sain siitä terveenpaperit, mutta uutta raskautta ei ole näkynyt.

Mulla kanssa taaksepäin kallistunut kohtu, mut ei vaikuta raskaaksi tulemiseen. Kaksi raskautta tullut suht helposti, kolmas antaa nyt odottaa...

Gallup: Ollaan sinänsä kerrottu toivovamme uutta kun ulkoisesta kerroin kaikille rakkaille kavereille ja sukulaisille. Oli niin rankka kokemus, et tarttin kaiken mahdollisen avun ja tuen.

Ovulaation tuntemisesta
: Mulla on aivan järkyttävät ovulaatiokivut. Makaan noin 3-6 tuntia sängyssä liikkumattomana. Olen kuitenkin tikuttanut että on varmasti ovulaatioon liittyvää.

Pohdiskelin tässä et pitäiskö sitä puuhailla juuri ovulaation aikaan vain riittääkö hetkeä ennen? Olen niin kipeä silloin ettei käy mielessään alkaa touhuamaan sitä.

Nyt siis on yksi kierto aikaa raskautua ja elokuun lopussa pitäis hakea päiväkotipaikkaa ja mun duunipaikkaa. EN HALUA TAMMIKUUSSA TÖIHIN JA VAAN OLLA RASKAANA!

Soippa, joka eilen sai negatiivisen ja tuli täti kylää.
 

Yhteistyössä