**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Kiitos tietoiskuista toive81 ja KS09! Tosiaan jos mulla nyt ovis on niin tästä kierrosta ei tärppiä tule, koska tosiaan olen kipeänä joten petipuuhat ei oikein maistu ku on niin kauhee olo. Toivottavasti nuo lämmöt johtuis tosta et ovis on ollu mut pahoin pelkään että tästä kurkkukivusta johtuu. mulla ei kyl flunssa ole mut kurkku kipeä ja tulehdusarvot noussu. Kun vain tietäis milloin testailis, malttaiskohan mielensä ja odottais ens viikonlopulle asti..en tiiä malttaako..
 
Menkat alkaa olemaan takana päin ja Valion greippimehukuuri alotettu tänään,lisäksi olen popsinut jo muutaman kuukauden foolihappoa,kalkkia ja sinkkiä sekä juonut päivittäin monivitamiinijuoman. Saapa nähä tuleeko ovista...
 
Noniin, täällä ainakin ovishässäkät lähestyy kun paino pomppas pari kiloa :eek:ylöspäin ja on niin ährä olo että.. Parin päivän päästä siis h-hetkiä ja pääsee sit jänskäilemään miten käy. :) Toisaalta ei tässä vielä kiirusta ole, kun tuo esikko on vasta 9 kk niin kerkeehän tässä vielä... :heart:
 
Heipparallaa! Sulla Äiskä80 jännät paikat!! Toivon sulle kovasti plussaa!!!! Mulla nyt tänään siis kp24/28-40. tuo 40 kierto oli siis eka pillereitten lopetuksen jälkeen, muuten ollu lyhyempi. Tänään taas ovistesti plussaa. tai siis ne oli ihan hitusta vaille yhtä tummat.. Hmmm...kun tietäis mitä meinaa...
 
Jonetta Ei kun peitot heilumaan vaan varmuudeks (joka toinen/joka kolmas päivä) ja sitten jos alkaa kauan näyttämään ovistestit edes lähes plussaa, niin raskaustestit kehiin!!

Kaikille jännäiliöille paljon plussia ja peiton heilutuksia ;) ++++++++++++++ :whistle:
 
Hellou taasen :)
Olimme syyslomailemassa pois netin ääreltä. Kuten aina lomalla, sain tietysti flunssan; kuumetta ja kova kurkkukipu. Nokka ei onneksi vuoda, mutta olo on hieman hutera. Tänään olen sairaslomalla, mutta huomenna varmaan takaisin työn ääreen. Ei tätä telkkarin tuijotusta montaa päivää jaksa. :D

Toivottavasti toivun pian, loppuviikosta pitäisi olla ovis aika ja kova kondis
:LOL:
 
toive81: en oikeen tiiä milloin uskaltais.. pitää yrittää malttaa mieltä.. mut en tiiä kauanko pystyn..
KS09: Joo eilen heiluteltiin, melkeen kyllä väkipakolla, mullaku on tämä kurkkukipu ja kurja olo vieläki päällä.. :( yritän malttaa vielä muutaman päivän mielni ja testailla noilla ovistikuilla ennenku otan r-testin käyttöön..
 
Toive81, kyllä taidettiin olla samassa porukassa. Esikon osalta en tämmöstä kuumeilijoiden paikkaa edes tiennyt olevan, vasta kun olin plussaillut niin aloin kattelemaan että mimmosia nettisaitteja sitä onkaan. Nyt kyllä tulee täällä nuohottua vähän liiankin kanssa :LOL: Mutta juu, toivottavasti monella tärppää heti kun mahdollista, me voidaan vielä täällä ottaa rennosti kun tuo ipana on vielä niin pieni, mutta edellistäkin tehtiin reilu vuosi niin varustaudun samanlaisiin aikoihin - vähintään.
=)
 
Mut voidaan tiputtaa poijes listasta, ei tullut lasta vaan ero. :snotty: joten.. Käyn välillä kurkkimassa miten teillä menee, mutta lasta ei siis yritetä enään :ashamed: :'( Plussailkaa te minunkin puolestani, palaan kyllä joskus vielä :kieh: Hyvää jatkoa teille.
 
Huomenia vaan!

Tietoja tässä päivittelen, vasta oon siis liittynyt tänne palstalle :)

Elikkä tytölle 10/07 yritämme nyt sisarusta... kp 15/28-31 yk 1... nyt ois kuitenki merkkejä oviksesta ja ahkerasti ollaankin puuhailtu ;) Ekaa r-testiä vois kokeilla tän kuun lopussa tai ens kuun alussa..
 
Zeetah tosi kurjaa :/ Voimia!

Sori tämä omanapailu, mutta mies ehdotti tänään aamulla, että jätettäisiin vauvantekohomma tältä kierrolta jäihin. Siitä syystä, että joudun ottamaan sen possulenssu-rokotteen tuossa marraskuun puolella. Ja jos tästä kierrosta tärppäisi, olisin silloin rokotuksenottovaiheessa raskaana. Miehen näkökulma oli, ettei halua vaarantaa sikiön terveyttä tuolla "epämääräisellä rokotteella", jos nyt sattuisin tulemaan raskaaksi tästä kierrosta.. Mies on kyllä ihan oikeassa, en ole tuon rokotuksen suhteen nyt ihan varma, herättää kyllä epäilyksiä..
Mutta koska sen rokotuksen joudun töitten/opiskelujen puolesta ottamaan, eikö sitten ole parempi tosiaan odottaa tämän kierto ehkäisyn kera ja yrittää sitten vasta ens kierrossa?? Mua vaan harmittaa että joutuu jarruttelemaan kun kuume on niin kova, mutta toisaalta...


Mitä olette muut mieltä tuon rokotuksen suhteen, jos tulette raskaaksi - meinaatteko sen ottaa?
 
zeetah :hug:

Rokotteista kun puhutaan, mä en sitä aio ottaa... Mulle tulee jo tavallisesta kausi influenssarokotteesta 100 vasmasti tuo tauti päälle, joten en halua riskeerata, josko tästäkin tulee :( Eli siis, olin raskaana tai en, sitä en aio ottaa...

).( täällä täti alkaa pikkuhiljaa pakkailla tavaroitaan. Nyt sitten odotellaan pari päivää, että lähtee kokonaan, niin pääsee tästäkin pahasta
 
Hei vaan kaikille :) Enpä tiedä muistaako kukaan mua mutta syyskuussa plussa tuli joka sitten osoittautui tuulimunaksi. Täälä sitten taas teidän seurana odotellaan. Tosin hieman pidempään joudun nyt odottelemaan koska eilen oli lääkkeellinen tyhjennys.
Eli rv 7+4 todettiin vimosen kerran tuulimuna (epäily heräsi ultrassa jo 6+4, koska sikiökaikua ei saatu). Eilen aamulla aloin vuotamaan hieman ja menin polille jossa ultrasivat ja totesivat tuulimunan. Olisin saanut viikon päähän kontrollin mutta koska olivat 99% varma tuulimunasta ja viikossa ei ollut mitään edistystä tapahtunut, päin vastoin oli sikiöpussi jopa hieman jo kutistunut niin valitsin lääkkeet jotta pääsen hommissa taas eteenpäin. :)
Eli polilla 3 tabl naamariin ja kotiin jossa otin kolmen tunnin välein sit 2 tabl kerralla kahtena eri kertana. Ainoa mikä ihmetyttää on se että vain parisen tuntia vuoti kun seula ja kyllä sieltä se tyhjä pussikin tuli koska kuului oikeen plumps kun tipahti pönttöön, mutta tämän jälkeen aivan normaali vuoto kuten kuukautisissa, hyvä et siteeseen jotain jää...

Noh, nyt käyn kolmen viikon päästä sit verikokeessa jossa katotaan et onko raskaushormooni lähteny laskeen ja sit lääkärillä et tarkistaa paikat. Tämän jälkeen voi yritystä alkaa tosissaan. tosin tässä välissäkään ei tarvi ehkäsyä käyttää, eli toisaalta heti päästään hommiin :LOL:

Noh, nyt alan lueskeleen mitä täälä on tapahtunut teille sinä aikana kun olen odottajissa pyörinyt.

:wave: :heart:
 
Zeetah :hug: koita jaksaa!!

Noista rokotteista! Mä joudun varmaan myös työn ja opiskelun takia ottaa. Ainakin jos tulen raskaaksi niin ihan varmasti otan. Jokapaikassa sitä kailotetaan et raskaana oleville se on erittäin hyvä, koska muuten jos sairastuu siitä voi tulla vakavia sauraamuksia tai jopa hengenvaaraa, äidille tai sikiölle.. mut mut tästä on varmaan monia mielipiteitä olemassa, ja saahan jokainen tehä toki niinkuin parhaaksi näkee!

Haicu: tervetulosa takaisin joukkoomme, vaikka ikävä et raskaudessa kävikin noin :( :hug:

ON: Mulla nyt menossa tänään 25/28-40. Ovistestissä edelleen tänään melkein yhtä vahva toinen viiva kuin kontrolli..ihmeellistä.. tekis mieli jo testailla r-testillä, vaikka ihan varma oonki et ei sieltä mitään plussaa tuu. Tänää ollu armoton pääkipu ja väsy koko päivän. :(
 
Zeetah ja Haicu :hug:

Rokotteesta: en todellakaan tiedä miten suhtautua siihen. Toisaalta suhtaudun erittäin negatiivisesti testaamattomaan rokotteeseen. Toisaalta sitten taas... Ei oikeasti mitään käsitystä :p Toivottavasti saan keskustella jonkun ammattilaisen kanssa aiheesta sitten jos se tulee ajankohtaiseksi.
 
:) terve taas, jopas kauan pysyin poissa luotanne (parisen tuntia :LOL: )

Mulle vois joku päivitellä tonne listaan et poika 05/07 syntynyt, yk3 kp??/?? nyt tällä tietoo kun on vasta jälkivuoto tm:n jälkeen menossa. eli km/tuulimuna 10/2009

possurokotteesta: sit kun on ajankohtaista niin jätän väliin. Mielestäni ei luotettavaa tietoa ym, joten riskejä en aijo ottaa. Lukittaudun perheen kanssa vaikka neljän seinän sisälle puoleks vuotta jotta tautia en saa... :LOL:

Kiitos haleista kaikille, mutta ei kannata enempää surkutella asiaa. Tapahtunut mikä tapahtunut ja tästä jatketaan hymyssä suin :)
 
En minäkkään oikein tuohon rokotteeseen luota...

Tänään 16/28-30... kylläpä aika matelee hitaasti! Eilen tein ovistestin niin negaa näytti :ashamed: Menkkoja odotellessa... enpä usko et tästä eka kierrosta sentään tärppäsi, niinkuin viimeksi :)
 
Onpas täällä tullut ikäviä uutisia :hug: Todellakin iloinen plussa-aalto olisi nyt tervetullut!

Itse olen suhtautunut tuohon sikainfluenssa-rokotteeseen aika skeptisesti, en todellakaan tiedä ottaisinko mikäli raskaaksi tulisin. Läheinen sukulainen tuli vasta raskaaksi ja hänelle oli yksityisellä varhaisraskauden ultrassa rokotetta kyllä lämpimästi suositeltu. No, sitä asiaa voi sitten tarkemmin miettiä, kun se mahdollisesti on ajankohtaista omalla kohdalla.

Täällä ei mitään ihmeempää. Kp 21 ja todennäköisesti ovulaatio oli viime lauantaina tai sunnuntaina. Tikutin ovulaatiota viime viikolla, mutta mitään vahvaa plussaa en siihen kyllä saanut. Kai. Nimittäin torstaina tikkuun tuli kaksi tasavahvaa viivaa, mutta olin unohtanut testin vessan hyllylle ja näin viivat vasta tuntia myöhemmin, joten en tiedä tuliko viivat testiajan (10 min.) puitteissa. Kärsimättömäni ihmisenä jaksoin tuijottaa tikkua vain puoli minuuttia ja kun siihen tuli vain haalea viiva, tuskastuin ja jätin testin siihen. Perjantaina tuli myös haalea viiva, mutta se ei vahvistunut edes testiajan jälleen. Ja la-su oli kyllä sen verran selvät oireet, joten senkin puolesta oviksen oletin olevan silloin. Katsotaan nyt, ovis tuli kyllä makuuhuoneen puolella hyödynnettyä, mutta en ymmärrä miksi minulla on näin pessimistinen tai jopa hällä-väliä olo raskautumisen suhteen. Mitään oireita suuntaan tai toiseen ei ole.

Sain viime viikolla kuulla mieheni siskon olevan raskaana ja uutinen oli sen verran iloinen yllätys (ja heille todella toivottu esikoinen), että oma raskautumis-projekti hautautui kaiken muun alle. Aikaisemmin olisin vastaavissa tilanteissa ollut kyllä hivenen kateellinen, mutta nyt olen niin iloinen heidän puolestaan, että oma raskautuminen ei tällä hetkellä tunnu niin merkittävältä. Ehkäpä selviän sen voimalla tästä kierrosta sen enempää raskausoireita kyttäämättä, mikä on kyllä ihan tervetullutta vaihtelua =)

Plussatuulia piinailijoille :whistle: !
 
Ovis-plussa tuli... vaikka olin jo viime viikon oireiden perusteella varma että se on menny jo. Eilen oli kuitenkin nega viel, vai katoinkohan viivat väärinpäin...
vai voisko se näyttää sitä raskautta??? -toiveikas- :LOL:
 

Yhteistyössä