**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Hei pitkästä aikaa. :wave:

Kahessa työpaikassa koitan hutkia hommia, ni ei oo sit tullu täällä käytyä ees ilmottautumassa.

Nyt meneillään kp 21
Mä oon syöny niit clomeja ja nyt niiden avulla olen sen oviksenkin pongannut kivasti. Ja verikokeidenkin perusteella ovuloin nyt ihan normaalisti. Seuraava kierto on sit jo kolmas clomi avusteinen kierto. Toivottavasti tuottaa toivotunlaista tulosta myöskin...
Että tällaista täällä tällä erää.

Plussatuulia kaikille tasaseen. :whistle: :whistle: :whistle:
 
Huomenia!
Mä luin aamulla hesarista niistä possurokotteista ja jotenkin olen vältellyt koko aihetta, ja ajattelin ettei meistä kukaan ota sitä... nyt tuli mieleen että hitto jos sitä onkin raskaana niin mitäs sitten.. en mä haluis ottaa sitä sillonkaan mutta lehdessä suositeltiin todella vahvasti. Huoks, helpointa olis kun ei siis muutamaan kuukauteen tapahtuis mitään tuolla alakertaosastolla... Jotenkin tuntuu hurjalle, että rokotetaan raskaana ollessa kun normaalisti KAIKKI rokotteet on kielletty, esim. tavan influenssarokotettahan ei oteta raskaana, ei ainakaan kun tyttöä odotin ja siitä kysyin et pitäiskö se ottaa, niin sanottiin että raskaana ei oteta rokotteita. Ja nyt sit tämä perhanan röh röh -muka pakottas?? Hmpfh, pitää alkaa siivoilemaan niin saa muuta ajateltavaa..
 
No niin. Kurvasin aamulla töihin apteekin kautta ja nyt laukussa polttelee raskaustesti. Ajattelin tehdä sen huomen aamulla, jolloin menkat olisi laskujeni mukaan päivän myöhässä. :xmas:
Oireilu tai oireettomuus edelleen samalla tasolla, eli lähinnä rinnat vaan hitusen arat ja kohdun ja munasarjojen paikkeilla nipistelee ja vihloo. Mites muut piinailijat?

runttipulla Minäkin olen nyt pohtinut ja vatvonut tuota possurokotetta, kun se voi olla tosiasia, mikäli tässä raskaana ollaan. Miehen mielestä minun pitäisi ehdottomasti ottaa se, kun sitä kerta lääkärit yms suosittelee. Itse olen edelleen kahden vaiheilla, mutta olen kyllä vahvasti kallistumassa sille kannalle, että taidan sen ottaa, mikäli raskaana olen. :| Voi vitsi, nyt jos onnellisesti olisi raskaana, niin siitäkään ei voi iloita, kun sikaflunssa pelottelee taustalla. Ja itselläni on tämän vuoden aikana yksi keskenmeno takana, joten toivoisi seuraavan raskauden kyllä onnistuvan ilman tällaisia ylimääräisiä murheita :( Kävi kyllä mielessä, että jos olisi pitänyt taukoa raskaus-yrityksissä, mutta mies ei sitä halunnut, vaan perusteli kantaansa sillä, että tämä epidemiahan voi kestää vaikka kuinka kauan, ainakin useampia kuukausia, joten kuinka kauan sitä todellisuudessa olisi halukas raskaaksi tulemista lykkäämään? Huoh... :/

Tällaisin ajatuksin tänä aamuna,
Spark
 
tällä olis uusi pikkukakkosta kuumeileva, tällä hetkellä kylläkin vielä taustalle hipsivä 08/08 syntyneen pojan äippä! kovasti miehen kanssa muka oltiin tuossa vielä muutama kuukausi sitten sitä mieltä että meidän lapsiluku tuli tuosta yhdestä kultapalasta täyteen mutta niin sitä täällä vaan kirjotellaan!:D suurin syy miksi ajateltiin jättää perheenlisäys yhteen on se, että mies on jenkeistä ja tämä elämä tulee luultavammin olemaan tämmöstä kahden maan välillä kulkemista ja ajateltiin että yksi lapsi olis helpoin mutta ei sitä pysty kun katselee poikaa (nyt reilun vuoden ja 2kk vanha) ja tajuaa kuinka se ei ole vauva enää ollut pitkään aikaan (rupesi kävelemään ennen kun oli edes 11kk täyttänyt!) ja niin se vaan kuume nosti kovasti päätään ja nyt tässä toivon suurinpiirtein että kumi pettäis joka kerta kun peittoa heilutellaan :LOL: syy miksi ei vielä olla yritystä virallisesti aloitettu on se että ollaan muuttamassa jenkkeihin marraskuun puolivälissä ja ei nyt tietenkään olis ihan paras mahollinen ajatus tulla raskaaksi ennen kun miehellä on töitä ja muutenki päästään siellä arkeen kiinni. ollaan aluksi menossa miehen vanhempien luo ja asustellaan siellä ainakin pari kuukautta kunnes päästään niin sanotusti jaloilleen ja näkee mikä on tilanne. töitähän siellä on aika huonosti nyt tarjolla mut miehellä ei oo kuulemma väliä mitä tekee kunhan jotain saa. aikomuksena hällä myös mennä kouluun takas ja mie leikin amerikkalaista housewifea:D

kerkesin kylläkin tuossa pari päivää sitten yhden negan testata, nimittäin mulla tuli tuossa viime lauantaina koko päivän valkkarin seassa semmosta vaaleenpunasta vuotoa, luulin että menkat alko kun olin 2 vkoa aikasemmin mielestäni oviksen bongannu mut sen lauantain jälkeen ei oo vuotanu mitään. sillon vlopun aikana oli vähän menkkakramppeja mut ei mitään kovin suureellista joten nyt oon tietysti heti aatellu et jos se lauantain vuoto oliski ollu kiinnittymisvuotoa ja olisin oviksen luullu väärin. esikoisesta ei kiinnitysvuotoa tullu, tunsin vain tosi kovaa menkkakipua jokunen päivä ennen plussaa joten oletan että se johtu kiinnittymisestä. ajattelin huomenna tai lauantaina aamulla testata uudestaan vaikka oon kyllä melko varma et on vaan joku hormonihäiriö (ei epätavallista mulle, kierrot on ennen pojan syntymää ollu kaikkea 35 ja 90 pvän välillä, itseasiassa sillon plussasin yli 90 pvän kierrosta!) koska kumia ollaan käytetty kuitenki joten olis aikamoinen ihme jos olisin raskaana. plus ei kyllä oo yhtään samanlaisia oireita ku esikoisesta, sillon tiesin jo ennen testausta et nyt oon tärpänny. mut nyt tuon kumman vuodon takia ei oo kierrosta mitään hajua, joko se on nyt 46/30-64 tai sit se vuoto oli jotku minimenkat (viimeksi tuliki ku saavista kaataen joten jospa siellä ei ollu mitä vuotaa :LOL: ) ja nyt ois sit kp 6/30-65. menkat näkyy olevan pojan syntymän jälkeen (ekat menkat tuli ku poika oli 7kk, imetin 10 kk asti) et välillä tulee joka kuukausi ja kierto noin 30 pvää ja sit välillä jää yks kk välistä. mut tosiaan oon hyvä esimerkki et pitkästä kierrostakin voi plussata! :D

huh, kiitos jos jaksoitte lukea, mua ei nyt kuitenkaan tarvi vielä laittaa mihinkään muualle ku taustailijoille kun tarkotus olis alkaa yrittämään varmaan vasta joulun tienoilla! mut tulipahan selvitettyä suurinpiirtein koko elämäntarina varalta, näkyy tuo mieli meillä miehen kanssa muuttuvan et eihän sitä tiiä jos unohtuu ostaa kaupasta lisää ehkäisyvälineitä kun edelliset loppuu..........

plussatuulia kaikille yrittäville!!!

-salamanteri85
 
Aargh :kieh: Mä en jaksa enää odottaa. Voitaisiinko olla jo ensiviikon puolenvälin yli niin alkais taas nuo rätteilypäivät. Tai jos pääsis vaikka testaamaan :heart:

Pistetäämpä tähän pieni kalluppi ajan kuluksi.

Mitä lisäravinteita syötte?
Mulla on käytössä D-Pearls (D-vitamiini), Linolive (rasvahappolisä, en voi käyttää kalaöljytuotteita, koska menen ihan mustelmille ja vuodan kuiviin menkkojen aikana :LOL: ), Berex (mm. foolihappo)

Näistä toi foolihappo on siis tämä raskautumisen toivossa, muita syön muutenkin.
 
Sain tänään lääkäriltä tulokset ja testi oli nega :( . Vaikka taita olla vielä toivoa kun kuukautisia ei vaan kuulu ;) . Testi tehtiin kun kuukautiset oli vasta 2 päivää myöhässä joten toivon että oma testi näyttäisi plussaa nyt myöhemmin.
Sparkille peukkuja! =)
 
Moi! En ole kerennyt nyt käydä koneella ja nytkin vähän kiire.. Kipeenäki oon ollu ku kävin ottaan ton sikainfluenssapiikin ja siitä tuli sivuvaikutuksia. Mulla on nyt kp 3/28-40 eli täti se sieltä tuli.. :( no tässä marraskuussa on niin paljon ohjelmaa ja pikkujouluja tulossa että nopsasti varmasti taas aika menee :) nyt siis yk 4 alkaa ja eka kierto ilman teroja alkakoon!!
 
Plussa tuli :heart: !
Mennään kuitenkin eteenpäin varovaisen onnellisina päivä kerrallaan, kun on tosiaan se yksi keskenmeno takana rv 12... En vielä tohdi siirtyä odottajien puolelle, vaan peukuttelen tässä pinossa vielä jonkun aikaa toivoen plussia teille muillekin :)
 
Ihanaa Spark! Onnea! Mä tulin hädissäni hakemaan vertiastukea, kun huomasin yöllä vessakaudessäni paperissa vaaleanpunaista. Samoin nyt aamulla. Ihan haileaa ja tosi vähän. Vielä elättelen toiveita ettei olis menkat, vaikka samalla tavalla ne edelliset alkoi. Toisaalta positiivista menkoissa olisi se että kierto on lyhentynyt 35 päivään. Mutta mä en voi ees tajuta miten en olis raskaana kun ollaan oikeesti koko kierto harrastettu seksiä joka toinen päivä. Ainut selitys sit on että en ovuloi ollenkaan. Kai sitä täytyy ottaa yhteyttä tohtoriin jos nämä nyt ne menkat on (mikä on hyvin todennäköistä).
 
Onnea Spark Toivotaan, että tämä kyytiläinen pysyy matkassa loppuun saakka!

Miumukka Hyvä jos edes kierto olis lyhentynyt. Se vaikuttaa aika paljon! Ja kyllä siihen muitakin syitä löytyy, jos et raskaana ole :ashamed: Aika monella miehellä on jollain tasolla heikentynyt siittiöiden laatu/määrä/nopeus. On aika tuuri peliä, että just ne sinnikkäimmät on paikalla sillon kun munasolu irtoaa... Ja sit on näitä tapauksia niinkuin meillä, että vähän molemmassa on "vikaa" mä en aina ovuloi, ja miehellä tosiaan vähän heikentynyt tois sperman laatu...

Koska tää homma meni näin vaikeeks?! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Ja kyllä siihen muitakin syitä löytyy, jos et raskaana ole :ashamed: Aika monella miehellä on jollain tasolla heikentynyt siittiöiden laatu/määrä/nopeus. On aika tuuri peliä, että just ne sinnikkäimmät on paikalla sillon kun munasolu irtoaa... |O
Mun on vaan vaikea uskoa tuohon, kun esikoinen sai alkunsa niin helposti ja nopeasti... Plääh. Mutta katsotaan nyt alkaako ne menkat oikein todenteolla...
 
Buuh, Onnea onnea Spark! 12 viikon jännäyshän se on kaikilla edessään sitten KUN kaikki on plussanneet :) Luotetaan tähän, että kaikki jossain vaiheessa plussaa. Mä en tajua, nyt kun alotettiin tämä yrittäminen niin eilen tuli ihan hirveän kova varmuus että olen raskaana, vaikkei mistään sitä vielä vois edes tietää. Ja siitä sitten pikku paniikki, kun olen ajatellut että tähän menee aiiiikaaa, että jos näin olisi käynyt niin argh argh, ei vielä ei vielä... mutta en oikein itekään ymmärrä mistä tämmönen olo nyt tuli. Noh, viikon päästä vois jo testailla mutta testaillaan sitten jos päivät yhtään myöhästelee.. mulla toi kierto on kellontarkka, tasan 30 päivää ja aina iltapäivällä/alkuillasta alkaa jos on alkaakseen. Kropassakin vissiin insinöörin vikaa kun noin nakutettuna toimii... :whistle:
 
Spark:Jee! Oikein paljon onnea ja tarrasukkia masukille :heart: :flower: :hug:

Äiskä80:Niin kauan kun täti pysyy poissa, on varmasti toivoa :) Tsemppiä!

Me saadaan tänään anoppi kylään muutamaksi päiväksi ja kun hän lähtee kotio niin saadaan kaveripariskunta kylään melkein viikoksi =) Ihanaa kun on seuraa ja se mikä on paras juttu niin eipä tule testailtua liian aikaisin raskautta ;) Ja kun kamut lähtee niin silloin (jos ei ole menkat alkaneet)on oviksesta 15 päivää niin uskaltaa jo erittäin herkällä testailla...Voi kunpa se täti unohtaisi tulla kylään...
 
Täällä ihan outoa :( Mulla on aamusta asti ollut ihan menkkamaisia jomotuksia ja paineen tunnetta alamahassa. Ovista se ei voi olla, koska mulla on paaaljon pidempi kierto, ja toisekseen se ainoa kaapissa ollut ovistesti näytti tyylipuhdasta negaa.

Mistähän tämmönen vois johtua? :eek:
 
Mulla ei ne menkat oo edelleenkään alkanu. Vieläkin ihan vähän vaaleanpunaista pyyhkäistessä. Yleensä mulla kyllä ne menkat alkaa ihan tunnin sisällä pinkistä ja nyt yöstä asti odotellut. Yöllä en saanut oikeen nukutuksikaan, kun murehdin alkavia kuukautisia. Postissa tuli juuri raskaustestejäkin... Tää odottaminen on niin piinaavaa.
 
Miumukalle peukkuja =)

Katsoin tuossa juuri kalenterista, että menkkojen pitäisi alkaa viimeistään ensi viikon lauantaina. Ajattelin ostaa testin valmiiksi ja JOS ei menkkoja näy, niin tekisin testin sunnuntai aamuna ja JOS siihen tulisi positiivinen tulos niin olisiko ehkä maailman parhain isänpäivälahja? :eek:
Noh, eipä pidä taas mennä asioiden edelle :whistle:
 
Spark onnea kamalasti plussasta ja paljon jotain liimaa pienelle mukaan, että jaksaa pysyä 9kk siellä missä pitääkin!!!! :flower:

Tervetuloa mukaan Salamasanteri

Omaa napaa voisin kommentoida sen verran, että vielä ei ole minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen. Kenties taas ilmaantuu vaikka mitä oireita kun kierto on ihan lopuillaan...

Miumukka tsemppiä piinapäiviin.

Tuohon galluun: mulla ei ole käytössä muuta kuin ne clomifenit. Vaikka ehkä olis aiheellista jotain lisävitamiinia pistellä välillä poskeen.
 
Heips, täällä on meidän koko pesue räkätaudissa, eilen käytin tyttöä lääkärissäkin että saatiin silmiin tipat ja voide. Huoh, olo on kuin jyrän alle jääneellä jo pelkästään tästä räkätaudista saatikka sitten, että päätä särkee jumalattomasti ja alavatsa hitsin kipeä - siis kuin olis menkat tulossa ja kovalla vauhdilla. Joko ne on alkamassa etukäteen tai sitten tää kuuluu tähän tautiin kenties, mutta normisti mulla ennen menkkoja on vain sillon aamulla ja päivällä sitä puristavaa tunnetta ja selkäsärkyä.

Siihen vitskugalluun liittyen, mä syön tavallista monivitamiinia (olisko multivita tms.), kalkkitabuja ja nyt tällä viikolla kun tuntu että on flunssa tulossa otan vielä c-vitamiinia. Kalanöljykapseleitakin pitäis varmaan syödä mut ei vaan jaksa.. no, onneks lohta tulee syötyä sillon tällön niin ehkä se sitten auttaa.

Miumukka, toisillahan on alkuun vuotoa aika paljonkin, ja toiset vuotaa lähes koko raskauden ajan. Ei heitetä kirvestä kaivoon, teitkö testiä vielä?

Tsempit kaikille, mä haen ämpärillisen kahvia tähän päänsärkyyn.

 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Miumukka, toisillahan on alkuun vuotoa aika paljonkin, ja toiset vuotaa lähes koko raskauden ajan. Ei heitetä kirvestä kaivoon, teitkö testiä vielä?
No mä vielä elättelen toiveita. Tätä vuotoa on välillä enemmän ja välillä tuskin mitään, outoa on! Aiemmissa kierroissa ei ole minkäänlaisia menkkaoireita ollut, mutta nyt on pari päivää jomottanut alaselkää ja alavatsaa juilinut. Mutta tämähän on ihan selkeä menkkaoire. Testiä en ole vielä uskaltautunut tekemään, ajattelin tehdä maanantaina. Luulin oviksen olleen viikko sitten, joten ei kai vielä näkyisikään testissä. Katsellaan.

runttipulla, paranemisia!
 
Moikka!! Mulla on nyt kp 6/28-40. ja yk 4. Mä aattelin et en tällä kierrolla varmaan tikuttele koska oon huomanu sen aiheuttavan mulle niin paljon stressiä ku niitä viivojen vahvuuksia joutuu arvella ja digitestit on niin kalliita..
 
Kysyisin vielä mielipitietä eli kauanko teidän mielestä raskautta kannattaa yrittää tai kuinka monta yk:ta ennen ku hakeutuu lääkärille jos raskaus ei ala, eikä toista lasta kuulu. Esimerkiksi jos epäilee ettei ovuloi tai on jotain muuta vikaa?? Kiitos vastauksista ja mielipiteistänne etukäteen! ja kannattaako mennä ihan oman kunnan tk:n kautta vai suoraan yksityiselle lääkärille vai miten? (huom!! en ole vielä minnekkään menossa mutta kunhan kyselen)
 

Yhteistyössä