**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Onnea plussanneille :flower:
tädin kohdanneille :hug:

Täällä odotellaan ovista, ovistikkuja kokeilin elämäni ekaa kertaa tänää, tuli heikon heikko viiva, jospa se loppu viikkoa kohden voimistuisi... sitä odotellessa... olis kyllä kiva tietää missä vaiheessa se mahdollinen ovulaatio on, kun ei koskaan mitään tuntemuksia... Tällä viikolla kuitenkin varmaan on.
 
Onnea plussanneille!!

Täällä mennään migreenin voimin eteenpäin. En osaa edes ajatella koska ovis vois mahollisesti olla, mutta oireita odotellessa. En edelleenkään aio ostaa testejä ovista varten ja loppu kuukin odotetaan niitä menkkoja alkavaksi sitten...
 
Kiitokset onnitteluista ja ne todellakin vastaanotetaan varovasti. Nyt tosiaan vasta kp 25/27 ja dpo 10. Todella hailukkainen viiva. Katsotaan nyt miten lähtee ja lähteekö vahvistautuun.

Oireista: dpo 3 alkaen (tosi aikaisin) menkkamaista jomotusta, dpo 5 alkaen kuvotusta iltaisin ja mieletön väsymys. Jotenkin sitä vaan ajattelee että kuvittelee kaikki oireet ja myös sen viivan. Saattohan se olla myös viivanpaikka ym...
Kotona onneksi toivottavasti odottelee mammaksilta tilatut herkät testipuikot postilaatikossa et jos vaikka sitten testailis edelleen :D

KS09:lle :hug: migreenin voittamiseksi. Se on inha olotila ja kun ei voi mitään tehdäkään sille... :(

 
kiitos onnitteluista =) vähän on epäuskonen olo kun ei oo mitään oireita juuri...ainoostaan väsymys on tajuton |O

:hug: :hug: kaikille jonka on täti yllättänyt. ja onnea uudelle kierrolle! :heart:
samoin myös muille onnea ja toivottavasti pian tulee niitä plussia kaikkille :heart:

:wave:
 
No niin, tänään kp 27/27 ja edelleen haalea plussa testissä... :eek: Odottelen gynen lähetettä postitse kotiin jotta pääsen raskaustestiin (verikokeeseen) et saa nähdä mikä on tulos. Luulisi että hieman olisi tummentunut mutta haileena on pysynyt joten hieman epäilevänä olen... Olisko vaan liipannut sen verran että näkyy haaleana viivana testissä. Eipä auta kun odotella.

Cristiinalle jaksuja väsymyksen kanssa. On se kumma vaikka miten nukkuis ja lepäis niin silti väsyttää...



Äiskä80:lle tulta pyllyn alle ja nokka pystyssä uuteen yritykseen. :hug: :wave: :wave:
 
oon nyt kokeillut ovistikkuja 3 päivää, joka kerta tullut haalea mutta erotettavissa oleva viiva, ei siis lähellekään yht. tumma kuin kontrolliviiva. Vähän jännittää, sattuuko ovulaation ajankohta just siihen ku mies lähtee työmatkalle :(
 
Äh, kyllä ketuttaa...

Jos niitä lapsia haluais, pitäis varmaan joskus peuhata, ja sitten kun toi pieni nukkuu ja olis hetki omaa aikaa (siis aikaa ja jaksamista) peuhata, mies on jossain muualla tai tekee jotain ihan muuta, ja sitten se tulee joskus lähellä puoltayötä sisälle, niin varmaan mä sillon enää jaksan yhtään mitään =( Ovis taitaa lähestyä ja olis tärkeetä nyt peuhata, vkl tulee vieraita ja nyt jo kolmas päivä ilman mitään...
Huoh
 
No niin, tänään käyty verikokeissa ja kyllä se uskoa täytyy että raskaana ollaan 4+0 menkoista laskettuna nyt. Mut voi siirtää plussanneisiin.

Plussatuulia myös muille puheltelen ja toivottelen. Edelleen jatkan kirjoitustenne seurailua :)
 
Sutinaa
Heippa kaikille! Saanko ilmoittautua mukaan?

Tänäänhän ne menkat sitten alkoi. Eli lähdettiin 6. yrityskerralle. (Kierto on 27-33 päivää.)

Esikoinen tuli toisella yrityskerralla ja syntyi keväällä 2008. Tämä pikkukakkosen yrittäminen onkin sitten opettanut, että elämää ei todellakaan voi suunnitella. Ihan aiheellinen opetus mulle, mutta ikävältähän se joka kuukausi tuntuu.

Viimekuussa harjoittelin tikuttamista ja tähän kuuhun tilasinkin sitten "säästöpaketit" tikkuja, ettei nyt ainakaan niistä jää homma kiinni :whistle:

Huvittavaa, kun aiemmin mä olen ostanut kaikki isot hankinnat (vaunut, haalarit ym.) unisex-värejä, että sopii sitten seuraavalle lapselle sukupuolesta riippumatta. Nyt olen tähänkin tuskastunut ja ostanut kaikella uhallakin vain pelkkää pinkkiä. Jos tyttö jää ainokaiseksi, niin otetaan nyt siitä sitten kaikki ilo irti :LOL: Alkaa tuo ainokainen nousta arvoon arvaamattomaan, vaikka supertärkeä on tietty ollut alusta alkaen!

Ihana lukea täältä muiden plussaamisista! Eli kovia plussapuhureita kaikille syksyyn!
 
onnea plussanneille! Tervetuloa uusille ja tsemmpiä lopuille!! =)

Omaa napaa: aloitin tikuttamisen tästä kierrosta ja tosiaan 4pv tänään menossa ja negaa näyttää vaikka ovislimojakin jo havaittavissa... Tarvii vaan pitää peukut pystyssä, että plussa testeihin tulisi.
 
Mä en ymmärrä! Olen maanantaista asti tikuttanut ja eilen sain testiin viivan mutta se oli kumminkin selkeästi haaleampi kuin testiviiva eli nega mutta ovisoireet on kuitenkin huipussaan eli limaa tulee ja alavatsa turvoksissa sekä juilii.. Kerran jos ovis tapahtuu 24-36h päästä siitä, kun tikkuun plussa ilmestyy niin alkaa tässä päivät jo loppua kesken. Jos en tästä kierrosta enää plussaa tikkuun saa niin tarkoittaako se sitten sitä, että mulla on selkeät ovisoireet ilman ovista?? Se tästä nyt sitten vielä puuttuiskin.. Onko muilla kokemuksia? Voisko ovis tapahtua kaikesta huolimatta?

Me oltiin mun ed. miehen kanssa n.2vuotta ilman ehkäsyä enkä raskaaksi tullut yrityksestä huolimatta. Hänen uusi tuli raskaaksi melkeinpä saman tien kun alkoivat yrittämään ja meillä tosiaan kesti sen puolivuotta ennen kuin tärppäsi (en tarkoita, että se nyt olisi hirveän pitkä aika). Mutta olen tässä alkanut miettimään, että jos se oli joku yksi miljoonasta osuma, että ylipäänsä raskaaksi tulin. Aion kyllä tikuttaa joka kierrosta ja jos en plussaa saa niin puolen vuoden yrittämisen jälkeen toivon pääseväni vaikka sitten yksityiselle gynelle apua hakemaan. Saako yksityiseltä apua tällaisessa tilanteessa, kun yksi lapsi jo on ja toista yritetty puoli vuotta? Onko tietoa kellään? Vai onko siinä aina se vuoden odotus? Olen lukenut, että clomeista? olisi apua, jos ovista ei tapahdukkaan. Tää on nyt tällästä omaa napaa mutta ahdistus on aika suuri tällä hetkellä! :headwall:

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!!
 
Jiinas, itselläni esikoista tosiaan odotettiin 5 vuotta joista 4 ennnen lääkäriin hakeutumista. Yksityiseltä gyneltä sain lähetteen julkiselle puolelle. Nyt jätin pillerit pois ja kävelin saman tien samalle gynelle. Clomit aloitettiin jo toisella yrityskerralla kun tiesin että ilman niitä en ovuloi. Eli reippaasti vaan yksityiselle hakemaan clomeja. Kerro selvästi että oot tikuttanut ovista mutta sitä ei tapahtu.

Nyt siis rv 4+2 ja tärppäsi siitä ekasta clomikierrosta :) :D
 
Täällä ei ovis tuntemuksia viläkään minkäänlaisia =( Hirvittää vaan, että kuinka mahottoman pitkäks tämä kierto venyy, oviksen kanssa tai ilman... Ennen esikoista kierrot oli pahimmillaan yli 3kk mittasia :(
Ehkäpä jos ens kuussa painuis yksityiselle clomeja hakemaan... Alkaa usko loppua luomulapseen. Ei taida tästäkään kierrosta meille vauvaa tulla
 
Alkuperäinen kirjoittaja jiinas:
Mutta olen tässä alkanut miettimään, että jos se oli joku yksi miljoonasta osuma, että ylipäänsä raskaaksi tulin.
Täsmälleen samanlaisia ajatuksia pyörineet tässäkin päässä!
Huomenna on aika gynelle jatkotutkimuksia varten kuitenkin, saa nähdä miten asia sitten etenee (jos mihinkään).

Ovistikuttamisesta ja oireista:
Tässä kierrossa minulla alkoi ovisoireet viime viikonloppuna n. kp 12, ensin lievinä eli pienen pientä nipistelyä alavatsalla ja ovisliman ilmaantuminen.
Oireet yltyivät alkuviikosta ja aloitin tikuttamisen, sain pelkkiä negatuloksia. Alkuviikosta viivaa tuskin näkyi (ovishaamu :p ) mutta hiljalleen se voimistui loppuviikkoa kohden ja perjantaina sain vihdoin plussaksi tulkittavan viivan (yhtä voimakas kuin kontrolliviiva mutta ei astettakaan vahvempi). Siinä vaiheessa oireetkin olivat sitten jo "tapissa" eli runsaat vetisenkirkkaat ovislimat ja kunnon pingotus alavatsalla. Lauantaina eli eilen oli hurjan kipeä alavatsa, sellaista polttelevaa jomotuskipua ja tärinäarkuutta, sai varovasti istahtaa kun kaikki tärinä tuntui kipuna. Uskoisin että kipu ja arkuus johtui tapahtuneesta oviksesta.
Viikon aikana tuli "projektia työstettyä" neljänä iltana joten jos ei nyt tärppää niin ei sit millään.

Ovistesteihin vaikuttaa kai aika paljon ajankohta milloin testin tekee ja sit virtsan laimeus eli jos sattuu testaamaan laimeammasta virtsasta niin plussa voi jäädä heikoksi..? Luottaisin yhtä paljon selkeisiin ovisoireisiin ja etenkin jos lämpö nousee oletetun oviksen tapahduttua ja seuraavat menkat tulevat ajallaan (tai raskautuu :) ) niin ovis on varmuudella tapahtunut.
Olen lueskellut että joillain naisilla saattaa lh-huippu olla vain muutaman tunnin kestoinen ja hormonin erittyminen virtsaankin on yksilöllistä, pääasia että sitä on verenkierrossa. Että luota nyt siinä sitten testiin, jos sattuu olemaan niiden joukossa joilla lh-huippu näkyy virtsassa vain muutamien tuntien ajan... :/

 
Kiitos myötäelämisestä! =) Mä tilasin tosiaan mammaksilta noita one step liuskoja ja niiden ohjeissa luki, että testi kannattaa tehdä 10-20 välillä. Mulla se menee 20-21 väliin sillä en yksinkertaisesti ehdi tekemään sitä muina aikoina.

Alavatsa on tosi kipeänä tällä hetkellä eli toivotaan, että jotain tapahtuisi ja tikkukin näyttäisi plussaa tänään. Jos se on taas selvää nega niin josko ovis ois kumminkin tapahtunut eilen mutta virtsa ois ollutkin liian laimeata. Pieni toivo täällä elää, kyllä se tästä kun pääsee masennuksen syövereistä ylös. :)
 
Sutinaa
Hyvä kuulla Mininalle, että ovisoireet voi kestää useita päiviä. Mulla niitä kestää viikon verran ja oon miettinyt, että onko se tavallista. Vai liittyykö toi jatkuva limailu johonkin tulehdukseen tms., vaikka mitään muita tautioireita ei olekaan. Onkohan siis aina niin, että ovis on vasta ovisoireiden viimeisinä päivinä? (Tikuttelullahan tuonkin pitäisi pian selvitä).

Mä olen päättänyt niin, että jos ei nyt 6. yrityskerrallakaan tärppää, niin varaan heti ajan yksityiselle. Neuvolalääkäriltä esikoisen tarkastuksen yhteydessä kysyin sitä, että kuinka kauan kannattaa yrittää ennen kuin menee tutkimuksiin. Se vastas, että vuoden verran. Felicitasin sivuilta luin, että 6 kk- 1 v, mutta ei kuulemma kannata pitkittää.

Eli clomeilla saa ovulaation aikaiseksi. Entä mihin terot tehoaa?

Kuukautispettymykseen on mulla auttanut hieman se, että olen "juhlistanut" niitä juomalla viiniä, syömällä sushia, homejuustoa tai jotakin muuta sellaista, mitä raskaanaollessa ei olis saanut syödä!

Tsemppiä kaikille!
 
Heippa!
Kauhee vauvakuume ollut jo siitä asti kuin esikoinen syntyi :heart: ja kauan oon pähkäillyt tän kuumeilun kanssa, kun painoa oisin halunnut pudottaa ennen toisen odotusta... Mutta nyt päädyttiin vaan siihen että kyllä se pikku kakkonen olisi tervetullut. Tässä yrittäessä (ja tietty odotusaikanakin) voipi (ja raskaana ollessa pitääkin) vähän katsoa mitä sinne suuhun laittaa :) ja myös liikun sitten päivittäin riittävästi..
Mutta minusta, olen 24 vuotias 7kuisen pojan äiti Espoosta.
Ois kiva jos täällä ois muitakin Espoolaisia... :attn:
Mutta vaikkei niin kiva puhua muiden melkeinpä samassa tilanteessa olevia :)
 
Hei!

Ajattelin tänne kirjottaa muutaman rivin taustalta. Aloitimme yrittämään pikkukakkosta elokuussa -09. Samaan aikaan aloin lukemaan Pikkukakkosta toivovat Vol 1:stä alkaen, mutta en ehtinyt kuin Vol. 13:sta, kun nyt viikonloppuna sain aika vahvoja haamuja pariinkin testiin. Tarkoitus oli alkaa kirjoittamaan tänne, kun saan ensin kaikki Vollit luettua, mutta en siis ehtinyt :ashamed:

Mutta aivan mahtavaa, että on tällainen palsta, jossa mukavia kanssakuumeilijoita ja josta saa paljon uutta tietoa! :heart: :flower:

Palstalta oppineena mulla oli tässä plussakierrossa käytössä Valion greippimehu. Esikon ajalta tuttuna juttuna juttuna olivat raskausmonivitamiinit ja kalaöljyt minulla ja miehellä Multivita Plussat.

Ennen tätä raskautta mulla oli kuparikierukka, jonka jälkeen siis yk2:sta tärppi. Ehkä tästä tiedosta on apua jollekulle - ainakin aiemmissa ketjuissa oli juttua, kuinka joku gyne oli sanonut, että raskautuminen sen jälkeen voi viedä aikaa. Mutta ei siis aina näköjään B)

Plussarikasta syksyä kaikille puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh :whistle:
Lähden tästä pinoutumaan pikkuhiljaa jonnekin kesäkuisten suuntaan ja toivon, että kaikki tulette perässäni, jotta saadaan kesäkuisiin paljon porukkaa :D

Lenniina rv (4+3)
 

Yhteistyössä