**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Ihanaa et kohtalotovereitaki löytyy. Täytyy nyt selvittää tässä että ovuloinko mä edes mut on niin kärsimätön olo kun nää kierrot on ihan sika pitkiä. Se sylkitesti on kyl tosi helppo käyttää, aion testailla sillä joka päivä, jos sit vaikka sen avulla tärppäis. On se hirveä tunne tää kateus! Muuten kun itsellä menee todella hyvin ja kaikkia hyviä uutisia on meidän perheeseen siunaantunu viimeaikoina. Kai tää raskautumattomuus on sit se asia mikä pitää homman balanssissa.
 
Heippa kaikille!!!
Heippa!! saakos tänne liittyä mukaan? Meillä täällä pikku kakkosesta haaveillaan. Tyttö meillä tulee helmikuussa 3-v. Jätin ehkäisyn pois kesä/heinäkuun vaihteessa (e-pillerit) sen jälkeen tyhjennysvuodon jälkeen ei menkkoja enää kuulunutkaan.. lääkäri määräsi Terolutit jotta saatais käyntiin. Nyt oon syöny kaka kuuria (aina kp15-24) viime kierto oli 29pv ja sitä edellinen oli n.40päivää.. toivottavasti alkais nyt tasaantuun tuo kierto niin olis vähän helpompaa tietää tuo oviksen ajankohta. Mulla on nyt kp 4.. ja nyt olis alkamassa sitte yk 3. Välillä olen jo tosi masentunu ku pelottaa et mussa on joku vikana ku vielä ei ole tärpänny, tiedän et vasta vähän aikaahan tässä on menny mut silti.. esikoinen tuli heti
 
Heippa kaikille!!!
Heippa!! saakos tänne liittyä mukaan? Meillä täällä pikku kakkosesta haaveillaan. Tyttö meillä tulee helmikuussa 3-v. Jätin ehkäisyn pois kesä/heinäkuun vaihteessa (e-pillerit) sen jälkeen tyhjennysvuodon jälkeen ei menkkoja enää kuulunutkaan.. lääkäri määräsi Terolutit jotta saatais käyntiin. Nyt oon syöny kaka kuuria (aina kp15-24) viime kierto oli 29pv ja sitä edellinen oli n.40päivää.. toivottavasti alkais nyt tasaantuun tuo kierto niin olis vähän helpompaa tietää tuo oviksen ajankohta. Mulla on nyt kp 4.. ja nyt olis alkamassa sitte yk 3. Välillä olen jo tosi masentunu ku pelottaa et mussa on joku vikana ku vielä ei ole tärpänny, tiedän et vasta vähän aikaahan tässä on menny mut silti.. esikoinen tuli heti
 
Mininalle: Asialla ei kai muuta todellista merkitystä ole kuin että jos joku joskus tekee jotain tilastoa, mutta mulle voi päivittää yk1:n sijaan yk2:lla alkoi raskaus. Kiitos! Ja hienoa, että jaksat päivittää! :flower:

Lussa-lokakuuta toivottaa Lenniina rv 4+6
 
Täällä taitaa tulla toinen kuukausi putkeen ettei ovista kuulu :( Täytyy testata se greippimehukuuri kunhan menkat ovat tulleet ja menneet. Positiivinen asennoituminen alkaa olla jo ihan perseestä! Sori valitukset mut tuuuuuuuuuuutttaaaa ankarasti!

Onnittelut plussanneille,tervetuloa uudet.
 
Hei kaikille!
Sain ovulaatiotikkuun viime viikon pe vahvan plussan. Sunnuntaina alkoi mahan vihlonta, milloin vasemmalta ja oikealta puolelta alavatsalta, tuntuu kummalle. Alavatsa oudon turvonnut. Vielä pitäisi odotella reilu viikko, että pääsee testailemaan, tietysti menkat jos alkaa niin selvä peli. Kyllähän sitä kehittelee kaikenlaisia oireita itselleen, ja niitä toivoo tietysti... että jos sitten oliskin raskaana. Toisaalta mitään muuta normaalista poikkeavaa ei ole kuin se vihlonta, vatsa nyt on turvoksissa joskus muutenkin. Ainiin ja tänään tunsin sellaista jopa menkkamaista jomotusta, pelästyin melkeen että alkaako vuoto :/ no onneks ei. Lämmöt on nyt tämän viikkoa ollut koholla mutta voipi johtua flunssastakin, kun on niin vetämätön ja vilunen olo. Meillä siis flunssaa.
 
Tervetuloa uudet palstalaiset :wave:
Vaikka minä en kyllä tunne vielä "vanhojakaan", kun itsekin tähän pinoon kirjauduin vasta tällä viikolla =)

No mutta. Minulle saa päivittää kp 2/26-35 ja yk3 siis alkoi. Jippii.... Tosin ei tämä suurikaan pettymys ole, kun olin niin varma menkkojen alkamisesta jo alkuviikosta kun pieni tuhruttelu alkoi ja muutenkin selvät merkit siitä ilmassa. Mies oli enemmänkin pettynyt. Mutta ei muuta kuin greippimehu-linja jatkuu ja uutena mukaan vitamiinit (miehelle ja minulle) ja ne jo kaapissa polttelevat ovistikut, joita testaan siis ekaa kertaa. Ja petipuuhien määrästä ei olisi kyllä pitänyt jäädä kiinni raskautumisen onnitumisen tähänkään mennessä :whistle:

Onko teille muilla menkkaoireet muuttuneet esikoisen syntymän jälkeen? Minä en voi minkään oireiden pohjalta arvella enää yhtään mitään. Ennen esikoisen syntymää normaaleihin menkka-oireisiin kuului mm. kipeät rinnat, mutta synnytyksen jälkeen rinnoissa ei ole tuntunut enää mikään. Ja nyt kahdessa viime kierrossa (eli yk 1 ja yk2) nännit kipeytyivät ovulaation jälkeen ja rintoja vihloi, paleli, turvotti jne. joten arvatkaa vaan olinko jo ihan varma plussaamisesta. Sitten pari päivää ennen menkkojen alkua nännien arkuus alkoi hävitä ja esim. nyt kp2 rinnat ovat taas ihan normaalit. Joten se siitäkin oireesta, kuuluu ilmeisesti taas minun normaaliin menkka-oireiluun. Ja ajoittain voimakaskin pahoinvointi kuuluu näköjään normaaliin menkka-kuvioon, mitä ei kyllä ennen ole ollut, joten se siitäkin lupaavasta oireesta. Höh, minun mahdolliset raskausoireet tulevat varmaan olemaan sitten sitä, että missään ei tunnu miltään :D

Pirtsakan syksyistä päivän jatkoa kaikille!
 
Täällä on alkanu yk 2, en oo vaan ehtiny koneelle. Kp on nyt 8/28-35. Ovista odotellessa :) Tän kierron aattelin vielä mennä ilman mitään poppakonsteja, mutta sitten jos/KUN kolmas yk lähtee käyntiin niin voishan sitä niitä raskausvitamiineja ja ovistikkuja käydä hakemassa :xmas: Menkkaoireista ennen esikoista: Mulla oli kans todella selkeät, ensin pari päivää ennen menkkoja rinnat aristi ja paria tuntia ennen vuotoa alkoi jomotos. Sitten kun raskaana olin niin mulla alkoi se mahan jomotos jo joitakin päiviä ennen kuin menkkojen olisi kuulunut alkaa ja sitä kesti ainaki pari viikkoa.. No nyt esikoisen syntymän jälkeen mulla on pari päivää ennen vuodon alkua juilinu mahaa, ja sitten on vasta alkanu menkat :) Vähän sekottaa, kun ehtii jo aatella, että jospa oiskin raskausoireita :saint:
 
Meillä on nyt kp 8/??-47. Ja yk 3. Tai ehkä tämä nyt ensimmäinen kerta kun TOSISSAAN yritetään. Mulla sikäli hassu juttu noiden menkkojen kanssa, että ennen kun aloin pillereitä popsimaan (ennen 18 ikävuottani) mulla oli epäsäännöllinen kierto ja pitkäkin joskus (ei tosin nyt 47 päivää!). Koskaan mulla ei mitään kipuja ollut, aina se oli yllätys kun menkat alkoi ja vaatteethan siinä sotkeutu. Pillereitä syödessä olin kyllä kellon tarkka ja vuorokautta ennen alkoi aina hirveät kivut! Nyt taas kun en syö pillereitä, ei mitään menkka oireita. Hassua. Nyt kyllä huomasin rintojeni kipeytyneen, mutta ehkä se johtui osaksi myös tosta älyttömän pitkästä kierrosta. Sylkitestiä oon käyttäny joka aamu ja kyllä tässä nyt kovasti sitä ovulaatiota odotellaan. Uskon kyllä että joudu varmaan odottelemaan vielä pari viikkoa. Kyllä tää odottavan aika on pitkä....
 
No niimpä niin.. odotuksen odotus aika on kyllä niin niin pitkä aika. mulla on menossa nyt kp 7/29-40 ja yk 3 alkamassa. aattelin nyt tikutella ovista mut millonhan mun kannattais oikein alottaa ku tuo kierto heittelee noin ettei ole mitään teitoa millon alottais??? osaisko joku auttaa?? niin ja kertokaapa tyhmemmälle mikä greippimehukierto ja mitkä "raskausvitamiinit"??? Mulla on nyt vielä eessä viimeinen terolut-kuuri kp 15-24.
 
Jonetta Ovis on yleensä n. 14vrk ennen menkkojen alkua. Ja kun sulla näyttää olevan aika heittelevä tuo kirto, testaaminen kannattaa alottaa ajoissa, ehkä joskus jo 10 kp paikkeilla? Vaikka aikasemminkin. Saat vaan varautua, että niitä testejä voi mennä aika montakin, jos meneekin ton pitemmän kierron mukasesti...
Ja tuo greippimehukierto tarkottaa, että kierron alusta on juonut greippimehua :D Sen pitäis jotenkin vahvistaa limakalvoja, että ainakin ns. "ovislimat" olis helpompi pongata. Ja ne raskausvitamiinit; ainakin multitabsilla on olemassa ihan tolla nimellä vitamiinilisä, jota suositellaan käytettäväks raskauden aikana. Näin ollen ne sisältää kaikki raskausdelle tarpeelliset vitamiinit ja siksi monet (ainakin mä) käytän niitä jo nyt, kun lasta haluttais. Vitamiinipuutoksetkin voi vaikuttaa raskautumiseen (kuulemma).

Ja sitten omaan napaan. Ehkä se ovis oli sillon pari päivää sitten, vaikkei tikku sitä näyttänytkään. Nyt on kivut ja säryt hävinnyt meinaan. Eli ei kun odottelemaan, alkaako parin viikon päästä menkat, saako testata, vai tuleeko se tikulla näkyvä ovis vielä jonakin päivänä?!
Outoa on nyt että valkovuoto on muuttunut tosi vetiseks. Kokoajan aattelee, että ei kait ne menkat nyt vielä oo voinut alkaa, kun jotain "lorahtaa" housuun. Joku jossain sanoi, että voi liittyä raskauteen, mutta ei kai nyt vielä pari päviää oletetun mahdollisen oviksen jälkeen? Ei kai se ole vielä edes kiinnittynyt?

No, oli miten oli, aina niitä oireita tuppaa itselleen kehittelemään, vaikka yrittääkin olla jännäilemättä liiemmin. Kyllä se punanen paholainen palauttaa sitten takas maanpinnalle kun sen aika koittaa...

Plussatuulia kaikille ja :hug: sitä tarvitseville
 
Sutinaa
No niin, täällä on kuukautiset ohi ja aletaan odottelemaan ovulaatiota. Aloitin tikuttelunkin jo (tuli hailakka haamu). (kp 8/27-33 * yk 6)

Aloitin tikuttelun näin aikaisin, koska kierto on epäsäännöllinen ja ovisoireet kestää viikon, joten mulla ei ole harmainta aavistusta, milloin se ovulaatio oikeasti on. Täältä saatujen "ohjeiden" mukaan tilasin kotitestiltä kasan halpoja liuskatestejä ja yhden paketin digitaalisia clearblue testejä. Sitten, kun liuskatesti näyttää oviksen lähestyvän, otan clearbluet käyttöön. Viime kierrossahan mulla meni hermot viivojen tummuuden arviointiin, joten tätä ongelmaa ei pitäisi sitten tulla clearbluella.

Mullakin menkka/ovis-tuntemukset ovat muuttuneet esikoisen jälkeen, joten niihin ei ole näköjään hirveästi luottamista...
 
Sutinaa
Raskaus Multitabsin kyljessä lukee: Erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville naisille.

Täältä luettujen neuvojen johdosta syön myös kalaöljykapseleita. Isännälle ostin multitabs plussia.
 
Hei,
mä ostin sen sylkiovistestin kun ajattelin et noihin liuskoihin menee omaisuus. Se on tosi helppo käyttää ja tulkita, voin suositella vaikken nyt vielä kauaa olekaan sitä käyttänyt. Ostin tosin lisäksi noita liuskoja ja ajattelin sitten ottaa ne rinnalle kun rupee näyttää siltä että ovis olis lähellä. Mä syön foolihappoa ja raskausmultitabsia.
 
KS09 Voisko sulla olla se ovis NYT? Minulla ainakin on kovimmat kivut munasolun kasvamisen aikoihin ja varsinaisen oviksen aikaan, kun munasolu irtoaa kivut ovat melkein kokonaan pois, tulee vaan sitä valkovuotoa (venyvää ja kirkasta) ihan riittävästi (lorahtelee housuihin, kuten kuvasit :D ) ja maha on ihan pöhöttyneen oloinen. Tai siis OLETAN oviksen olevan tuolloin, enhän ole sitä koskaan varsinaisesti testannut.
 
Kiitos tiedoista ja ohjeista kaikille! Täytyypäs käydä samalla reissulla vitmiiniostoksilla apteekissa ku haen tytön hoidosta!! samalla voisin käydä hakeen kaupasta niitä ovistestejä kasapäin jos sitte kohta sais alkaa tikutteleen :) Mun taitaa olla nyt jo myöhästä aloittaa sitte tälle kierrolle tuo greippimehu kuuri ku nyt on tosiaan kp 7?? mikä on sylkiovistesti?? pitäiskö mun nyt käydä ostaan noita raskausmultitabseja, foolihappoa ja kalaöljykapseleita ja ovistikkuja ja greippimehua.. kalliiks tulee tämä raskaudenyrittäminen :D
 
Jonetta Ovistestejä ei kannata ostaa apteekista... Tulee pirun kalliiks. Esim. raskauskeiju.fi, mammaksi.fi ovat hyviä vaihtoehtoja.
Sylkiovistesti on sitten testi, joka tehdään syljestä, ja kestää monen monta kertaa, eli ahkeralle tikuttajalle halvempi vaihtoehto :D

Spark Enpä tullut ajatelleeksi... Mutta toisaalta testit oli eilen ihan puhtaat, eli ei mitään toista viivaa, joten luulis nyt edes jotain näyttäneen, jos tänään olis ovis ollut... Ja kun sillon pari päivää sitten tuli kuitenkin ihan selvä toinen viiva, vaikka haalea olikin.
 
Mä oon ruvennut jännittämään, et pitäiskö sittenki laittaa yritykset vielä jäihin, varmaan suureksi osaksi siksi että pelkään että ei onnistukkaan tms :/ mut en tiedä mitä sekään auttais....
Onks muilla ollu sitä ettei tahtois "yrittää", kun pelkää ettei onnistukkaan?! :$ yhtäkkiii puski ahdistus päälle... Ja ens viikolla voi alkaa testailee, mut ei oo mitään tuntemuksia ollutkaan edes, vaik en ees muista pitäiskö ees viel olla :ashamed:
Joka päivä eri mielellä tästä asiasta... =)
 
Tänne ei mitään uutta. Aika matelee, menkkojen pitäisi alkaa ensvkloppuna. Ei minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaa. En usko, että tästäkään kierrosta tärppäs.

Mulla ois kerrankin ohjelmaa kalenterissa: parin viikon päästä ois keikka ja saatiin pojalle vahti, (keikka ois ylläri mun miehelle), sitten ois pikkujoulut ja vielä kaverin synttärijuhlat ja polttaritkin olis tulossa... Kaikki tietty enemmän tai vähemmän kosteissa merkeissä. Niin periaatteessa ois tosi kiva päästää kunnolla tuulettuun ja viihteelle (kun aika harvoin tulee muuten mentyä) muta toisaalta ois kiva olla raskaanakin.. :D Mut sanottakoon, että harmitus ei ole ollenkaan niin suuri, jos ja kun tästä kierrosta ei tärppiä tule.
 
Aisla
Moi kaikille!

Liityn mukaan jo nyt, vaikka meillä alkaa yritys muutaman kuukauden päästä, eli tammikuussa 2010. Meillä on poika synt. 12/08. Syynä tähän odottamiseen on kiirellinen sektio viime synnytyksessä ja leikkaava lääkäri antoi ohjeen odottaa vuosi ennen seuraavaa raskautta. No, kohta se hetki on käsillä :D !Eihän sitä tiedä, milloin tärppää joten turha kai sitä on odotella liikoja ennen yrityksen aloittamista.

Pitää lueskella ajan kanssa ketjua niin pääsen vähän kärryille! Ei muuta kuin PLUSSIA niitä toivoville :wave:
 
Aisla hmm. Mulle tehtiin hätäsektio, muttei mitään ohjeita saatu toisesta lapsesta... Eli siis yritys on kyllä kova ja esikoinen syntynyt 03/09

Täällä ei taas mitään ihmeellistä. Ovistikut näyttävät vain ihan haalean haaleaa viivaa, joten eiköhän se mennyt sitten jo. Tai ainakin toivon niin, sillä muuten kierto venyy taas ihan älyttömän pitkäksi...
 
Saanko liittyä seuraan? Olen kirjoitellut tuonne syksyllä tai talvella aloittavien pinoon mutta kun on tullut tätäkin ketjua lueskelluksi niin tulee hinku päästä kommentoimaan muiden juttuja :D

Olen siis 27-vuotias ja ennestään meillä on 11/2007 syntynyt tyttö. Yk 1 menossa ja kp 21 jos nyt oikein muistan, voi päivällä tai parillakin heittää :ashamed:
Mulla vaan tahtoo olla tuo hormonipuoli niin sekaisin kun imetin pitkään ja käytin pillereitä, niin että saa nähdä miten oma kierto käynnistyy. Toisaalta esikoinen tärppäsi ekasta yrityskierrosta ja tein haalean plussan vasta kp 45, joten toiveikkain mielin olen nytkin liikkeellä... Saa nähdä joutuuko sitten pettymään.

KS09 tuosta sun hätäsektiosta oli pakko tulla kysymään, että oliko pystyviilto? Nuo synnytysten väli-suosituksethan vaihtelee jonkin verran siitä riippuen miten iso ja minkäsuuntainen haava kohtuun on tehty, mutta sinuna ehkä tarkistaisin asian synnytyssairaalasta ainakin jos pystysuuntainen viilto. Toisaalta ehtiihän sulle tulla synnytysten väliin yli vuosi vaikka nyt tärppäis.
 

Yhteistyössä