Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Sanlelle onnittelut!

Joo, meilläkin velli ei kauan auttanut. Eetu nukkui ehkä 3-4 tuntia putkeen ja sitten alkoi tississä roikkuminen, mikä kesti heräämiseen asti. Oon nyt antanut kahtena päivänä perunaa, eilen ei enää irvistellytkään vaan odotti suu auki lusikkaa :) ja ajattelin että annan sitä tänään illalla.

Näin unta auringosta, masentavaa tajuta että joutuu ihan oikeasti lähteä lenkille tonne lumisateeseen. Piti mennä uimaan aamulla, mutta mies ei voinut herätä vahtimaan vauvaa. Töissä on niin rankkaa että vaatii kuulemma kunnon unet! Menisi aiemmin nukkumaan. Lenkille voi onneksi ottaa ipanan mukaan.
 
Valokuvauksessa oltiin, mutta oli ihan mäntti kuvaaja, ei ruvennut Eemeliä kuvaamaan yksikseen kun on liian hankalaa :eek: noin pientä kuvata, otti kuitenkin sisaruskuvan niin että Eemeli oli Hiljan sylissä. Täytyy varmaan ihan kunnon valokuvaamoon viedä Eemeli ja epäilen onnistuko nuo sisaruskuvatkaan kun oli niin tympeä kuvaaja ettei Hiljakaan hymyillyt :/ , aikasempina vuosina on ollut aivan loistava kuvaaja tuolla, kuvannut lapsia yli 20 vuotta ja aina on lapset sekä äiti nauranu maha kippurassa sille kuvaajalle.

Nyt tuntuu että rupeaa arki pikkuhiljaa palautumaan meillekin, ei ole mitään erityistä luvassa pariin päivään, eikä kukaan ainakaan vielä kipeä tms. Kämppä on kyllä tosi sekaisin kun ei ole ollut aikaa siivoukseen panostaa joten sitä olis nyt ainakin luvassa tänään ja varmaan vielä huomennakin.

Kävin sitten Eemelille ostamassa riisipuurojauhetta, jos vaikka alottas tuon lisäruuan antamisen nyt kun on tervehtyny, bataattiakin ostin nyt vaan pitäis päättää kummalla alottaa, isot on ongelmat tällä äidillä :LOL: :LOL:

katjuza ja Eemeli

 
Ei jumalauta mitä toimintaa meillä neuvolassa. Mä haluun nyt kyl oikeesti vaihtaa paikkaa :headwall: :headwall: :headwall: Meillä oli lääkärineuvola ja oltiin siellä ku sisälle mentiin ja pihalle tultiin niin yht. n 10min.. Mitään ei saanu kysyä ja jos kysy, ei vastattu.. Sitte kas kummaa, Ella oli kutistunu 1.5cm viime vkoon ja painoa oli 200g enemmän ku viime ke. Noh, eri vaaka niin eri tulos mut että kuulemma TYKSissä on toi senttimitta väärä et meen neuvolassa ainoa oikea. Ei helv***ti oikeesti.. Ellan puklaamiseen sano lääkäri vaan jaa, Ellan ihottumaan jaa, Ellan luomeen et ei noille yleensä mitään tehdä |O Pistin äsken sähköpostia sille meen DIPP-hoitajalle jos me saatas sitä kautta kokeiluun sitä lääkettä tohon puklaamiseen. Mä en tajua miksei sellasta anneta jos sellasta kerran on niin neuvolasta..
 
Sanlelle onnittelut täältäkin Jaa että vanha, mitähän tohon kommentois :whistle:

Katjuza Olipas törppö kuvaaja! Kuin tommoseen paikkaan ees tulee sellanen kuvaaja, jonka mielestä vauvoja liian hankala kuvata. Ja pitäishan lapsista hymykuvakin saada. Toivottavasti teillä nyt vähän rauhallisempi vaihe, ihmetellen oon täällä sun juttuja lukenut, mä olisin jo ihan sekaisin tossa pyörityksessä.

Kyyneleitä bongasin ekan kerran pojan ollessa n. 2 viikkoa, nyt niitä tulee paljon enemmän, riittää ihan poskille asti, surkeaa katteltavaa :( Tuo nauraminen on paljon hauskempaa. Vaikka Samu hymyilee paljon niin tota ääneen nauramista ei niin paljon mut välillä päästää oikein kunnon käkätykset :heart: Tänään alkoi ensin itkeä väsymystään kun vaihdoin poklattuja vaatteita, samantien pistin sit ulkovaatteet päälle unia varten. Lopuksi vielä tutin suuhun, jolloin alkoi hekotella ääneen :D Enkä mä tajunnut ollenkaan mikä siinä niin hauskaa oli.

Sanna Juu, täällä tosiaan ohje on että kiinteät 4-6 kk iässä korviketta saaville, ei aikaisemmin. Tosin voipi olla että seuraavalla kauppareissulla hyppää bataatti ostoskärryyn. ;) Tulepas kertomaan Ellan mitat, voidaan sitten arvioida onko typy kutistunut kun äiti pitänyt nälässä :LOL:
 
Hei voi apua mitä tänään tapahtu.... :eek: Siis joku muskarissa kysy että mikä sen vauvan nimi on ja mä jäin kattomaan ihan h-moilasena. Siis unohdin Artun nimen pariksi sekunniksi!!!!! :eek: Oonkohan mä nyt jotenkin aika loppu vai mikä ihme mua vaivaa? Tosi pelottavaa kuitenkin. Sitä oon nyt sit tässä miettiny koko päivän, että miten se oli mahdollista.

Täytyy kai lähtee päiväunille, jos johtuu unenpuutteesta.....

Tiitu ja ARTTU
 
Joo enhän mä vielä mikään ikäloppu oo, mut tuntuu vaan että nää vuodet on alkaneet juosta niin kauheaa vauhtia. Vastahan mä oli seitentoista kesänen...

Meillä nukutaan taas hyvin yöt kun annan ilyasella vaan maitoa ja päivisin kiinteitä.Viime yönä Eljas nukkui klo20-5.30 sitten söi 200ml ja jatkoi puol 8 unia. Että ei liian rankaksi käy äitin elo :)

Sanna tee valitus jonnekin tommosesta toiminnasta ja yritä vaikka saada siirto johonkin toiseen neuvolaan, kun niitä varmaan turun alueelta löytyy useampia. Kuulostaa työhönsä leipiintyneeltä porukalta joka varmaan kokee että tyks:n väki talloo heidän varpaille. Käsittämätöntä kun lapsi kuitenkin on tärkein.

Tiitu Se on vaan vadea, eli vauvadementiaa. Taitaa täällä yksi jos toinenkin sitä potea :LOL:
 
Tiitu, muistamattomuus on varmaan aika yleistä pikkuvauvojen vanhemmilla =)

Koti on kuin kaatopaikka, intouduin vaihtamaan viimeisen kerran tässä asuessamme järjestystä. Innostun aina vaihtamaan tavaroiden paikkaa, mutta innostus loppuu ennen kuin saan homman hoidettua loppuun! Poitsu vetelee päikkäreitä, nyt olisi MAINIO tilaisuus saada kämppä kuntoon. Mutta... Dataaminen on huomattavasti mieluisampaa.
 
Nyt tulee sitten omaa napaa, olen niin väsynyt etten yksinkertaisesti jaksa kommentoida mitään. On vaan pakko tilittää... Sori!

Aino on raivonnut rinnalla viime aikoina erityisen paljon. Vaikka miten päin yrittäisi, hän ei suostu syömään tarpeeksi (minun mielipide)! Välillä syö hyvin rinnalla ja välillä koko touhusta ei tule yhtään mitään. Pullosta syö kohtuullisen hyvin lypsettyä maitoa (määrät tosin ovat pieniä kerralla), mutta silti päivittäinen syöminen on selvästi vähäisempää kun aiemmin. Kakkaakin tule miten sattuu, välillä parin päivän taukojakin. Aiemmin tulosta tuli monta kertaa päivässä... Tänään sitten aamuraivareiden jälkeen punnitsin tytön ja järkytykseni huomasin ettei paino ole todellakaan noussut edellisestä käynnistä juuri lainkaan! :eek: Soitin neuvolaan ja pääsimme testaamaan punnitukseen ja totta tosiaan painoa on tullut 2viikossa vain 60g!!! Hampaat Ainoa kiusaavat ja siitä nämä syömisongelmat varmaankin johtuvat (toivottavasti kyse ei ole mistään muusta). Päätin lueskella imetystukilistalta jotain vinkkejä tilanteeseen, on jotenkin avuton olo kun lapsi ei suostu syömään riittävästi. Neuvolasta ohjeistettiin vain tarjoamaan pulloa jos rinta ei kelpaa ja niin usein kun mahdollista. Ei mitään vinkkejä KUINKA lapsen saa syömään... Kiinteät käskettiin myös aloittaa. Perunaa siis kehiin. Imetystukilistalta löytyi tietoa lakkoilusta ja annettiin ymmärtää pullon tarjoamisen lakkoilun aikana virheeksi mikäli haluaa imetyksen jatkuvan. Aamupäivällä ainoa konsti saada lapsi syömään vähän enemmän kun parin imun verran oli tökätä pullo nukkuvan lapsen suuhun... Toisaalta minulle on ihan se ja sama miten lapsi ruokansa saa, tissistä vai pullosta, mutta silti nyt on kyllä todella paska fiilis. Teet niin tai näin, aina on väärin päin...

Aino on nukkunut vieressä muutaman yön kun ei siitä omassa sängyssä nukkumisesta tule yhtään mitään. Aino nukahtaa sinne hyvin, mutta heräilee jatkuvasti kun ne hitsin hampaat kiusaavat. Suppoakin on avuksi annettu ettei ressukalla olisi niin kurja olo. Vieressä tyttö saa nukuttua paremmin kun saa äidin kädestä kiinni... Minä olen väsynyt kun en saa itse nukuttua Ainon kanssa ja sitten alkaa päässä pyöriä yhtä sun toista itsesyytöksestä lähtien. Mietin mm. mitä vikaa maidossa on kun se ei kelpaa samalla tavalla kun ennen, syönkö jotain mikä ei sovi Ainolle vai teenkö jotain muuta väärin. Lypsämällä tulee maitoa, mutta entäs se kuuluisa takamaito jos sitä ei sitten ole tuossa lypsetyssä maidossa tarpeeksi ja paino ei siksi nouse... Aino on mielestäni muuttunut hoikemmaksi, makkarat ovat pienentyneet ja vatsan muoto muuttunut. Rinnalla Aino hermostuu kesken onnistuneesti alkaneen syömisenkin, sillä maitoa tulee kamalalla paineella moneen kertaan yhden syöttökerran aikana. Aiemmin heruminen tapahtui aivan syötön alussa, mutta nyt sitä on montakin kertaa yhden syömisen aikana. Olen yrittänyt syöttää tissit kohti taivasta jotta painovoima hidastaisi virtausta, mutta näitä suihkulähteitä ei näköjään hillitse mikään. Muutkaan imetystukilistan vinkit eivät ole vaivaan auttaneet. Ei sinänsä ihme, että rinnoille huudetaan...

Oli varmaan tosi sekavaa tekstiä. Tunteet vaan myllertää ja tippa on linssissä, ajatus ei pysy kasassa. Neuvolan mukaan minun ei pitäisi huolestua ellei Aino muutu veteläksi, uneliaaksi tai hiljaiseksi, mutta minä olen jo ehtinyt huolestua! Ehkä tässä pitäisi yrittää levätä kun tyttö nukkuu jos vaikka oma pää sillä konstin kirkastuisi. Palailen myöhemmin lukemaan ajatuksella mitä muiden eloon kuuluu...
 
Voi Donu :hug: , kumpa osaisi jotain neuvoa antavaa sanoa :/ , ei kuullosta kivalle kun joudut tuolla tavalla olemaan huolissaan Ainon syömättömyydestä :hug:

Ihanaa kun sain vähän siivottua, mä olen jotenkin kauhean kiukkunen aina kun meillä on sotkusta, vaikka ei meillä koskaan mitenkään supersiistiä ole, mutta inhoan jos yleisilme on sotkuinen :kieh: , vielä olis jättivuori pyykkiä viikattavana, pesukone laulaa pari kertaa päivässä joten kun ei muutamaan päivään viikkaille niin lopputuloksena on sitten sairas kasa puhasta pyykkiä :eek: ....eli hommiin :wave:
 
Donu: Meillä on Petruksen kanssa ihan samaa ongelmaa tuon imetyksen suhteen. Painon kanssa meillä ei ole ongelmia,että sinänsä asiat on hyvin. Mutta tossa 2-3vkoa sitten Petrus keksi rinnan hylkimisen,huusi ihan mustana jos yritinkin tarjota tissiä. Jotenkin sain sen imemään kun menin sängylle makaamaan,normaalisti oon imettänyt istualtaan. Toiseksi,Petrus alkoi hylkimään rintakumia. Syytä tuohon en keksi,koska aina imenyt kumin kanssa. No,rintakumi oli nakattava pois. Imetys sujuikin tosi mukavasti yli viikon,kunnes taas eilen aloitti raivoamisen. Tänäänkään en ole saanut imetettyä kuin aamulla ja tossa iltapäivällä. Niin ja iltapäiväimetys onnistui vain siksi,että tällä kertaa rintakumi kelpasi taas... Mulla on myös tuota suihkutissi-ongelmaa eli kun maito alkaa herumaan niin sitä tulee liian kovaa pojan suuhun niin,että toinen meinaa tukehtua siihen ja raivari onkin valmis. Mutta siis meillä on pullo ollut koko ajan käytössä ja siitä olenkin antanut sitten kun raivoaa niin,ettei imetys kertakaikkiaan onnistu. Tiedän,että se on väärin,koska tottuu aina vaan enmpi pulloon,mutta kun meillä on kuitenkin noita hyviäkin imetysjaksoja... Mutta pulloa oon lähinnä antanut siitäkin syystä,että en viitsi sitten nälänkään takia huudattaa. Ja Petrus ei ainakaan silloin huoli tissiä kun on väsynyt ja tosi nälkäinen. Ootko koittanut raivarin aikana käveleskellä ja imettää? Täältä sain vinkin (anteeksi,en muista keneltä...)mutta toimi pahimpana aikana.

Muakin mietityttää ihan sama kuin suakin,että miksi yhtäkkiä hylkii tissiä kun taas toisinaan ei ole mitään ongelmaa. Meillä tosin on varmasti tottunut pulloonkin josta siis maidon saa helpommalla,mutta kun tissitäkin suihkuaa maito,että ei paljoa tarvisi työtä tehdä ravinnon saamiseksi. Sulla on ilmeisesti rintapumppu niin ootko koittanut lypsää enimmät maidot pois ja sitten imettää? Silloin tulisi sitä takamaitoakin mistä sitä kunnon ravintoa saisi.

En tiedä oliko mitään apua,mutta ainakin tiedät,että meillä on ihan samaa ongelmaa. Mä en ole mikään ns.himoimettäjä vaan annan kyllä helposti pullostakin,mutta mä oon itse vain niin onnellinen kun mulla ylipäätään on imetys onnistunut näinkin loistavasti. Kolmas kerta siis toden sanoi meillä,aiemmin en ole näin hyvin onnistunut. Siksi olenkin asennoitunut imettään ehkä vähän pidempäänkin. Mutta tuolloin 2-3vkoa sitten kun meillä oli eka kerran rinnan hyljintää niin se meni kyllä itestään ohi,mutta palasi kyllä takaisinkin! Mutta älä nyt stressaa liikaa kuitenkaan ja anna sitä pulloa vaan jos huolestuttaa painon nousu. :hug: :hug:

LilliM
 
Pikaisesti: Kiitos haleista ja vinkeistä! Kyllä sydämen purkaminen auttaa uskomattoman paljon. Varsinkin kun täällä on niin ihania ihmisiä! :heart:
Äsken kelpasi taas tissi, ehdin tökätä sen suuhun kun Aino oli vielä uninen. Ei tainnut toinen tajuta mitä tapahtui kun syöminen sujuu niin helposti! Tuossa sylissä imuttelee kerrankin tyytyväisenä.
LilliM tuota kantamista on joskus testattu, mutta huonolla menestyksellä. "Mukavaa" tietää ettei ole yksin ongelmiensa kanssa, vaikka ei näitä tällaisia probleemia kyllä kenellekään haluaisi harmiksi. Käsikäyttönen pumppu on ollut kovassa käytössä ja melko usein olen pahimman tulvan sillä joutunut tyhjentämään. Suurin ongelma suihkutissien kanssa onkin tällä hetkellä se usein toistuva heruminen joka ei ole oikein Ainon mieleen... En kyllä itsekään pitäisi siitä jos vesi juodessa "kävisi päälle", joten ymmärrän miltä Ainosta tuntuu.

Nyt vaippaa vaihtamaan ja seurustelemaan tytön kanssa kun ruokailu on hoidettu kunnialla loppuun!
 
Anteeksi nyt kun häiriköin..
Mutta jos täällä ketjussa Haminalaisia tai Haminan suunnalla pyörijöitä niin..

HAMINAN PALASTAKAA LAPSET RY:n tiloissa
Alkaa maanantaisin 9-12 pienille vauvoille ja äideille semmonen tapaaminen, jutustelua, kahvia jne.
TERVETULOA!

PS.se on muutenkin avoinna jokapvä 9-12
Se ei maksa mitään.
 
Tänään käytiin neuvolassa ja hyvin on tyttö kasvanut. Painoa 5785g (5065g), pituutta 60,3cm (57,5cm) ja päänympärys 41,2cm (39,7cm). Suluissa siis kuukausi sitten otetut mitat. Hyvin näyttää Sara kasvavan pelkällä rintamaidolla, joten tonkaan perusteella ei alotella vielä kiinteitä =)

Donu: :hug: Saralla oli myös noita rintaraivareita joku aika sitten, menivät ohi ja nyt on taas vähän aistittavissa pientä kapinaa rintaa kohtaan. Eilen suostu syömään kun kävelin, mutta heti kun istuin alas alko huuto. Olen myös opetellut syöttämään maaten, joten sillon syöminen kuitenkin onnistuu. Pulloon ei meillä onneksi ole vielä tarvinnut turvautua, mutta tietysti jos muuten ei ruoka menisi alas, niin sitäkin kokeilisin. Meillä ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa painonnousun kanssa, että ei sinänsä olla samassa tilanteessa. Tiedän kuitenkin miten turhauttavaa on, kun toiselle ei kelpaa. Mulla on kanssa sellaset suihkutissit, että Sara vetää raivareita varmaan senkin takia :/ on tosi kiva kun päästää irti kesken syömisen ja maidot suihkuaa joka paikkaan :whistle: jaksamisia teille! :hug:

Sanna:on kyllä ihme touhua teidän neuvolassa. Vaihda ihmeessä paikkaa tai terveydenhoitajaa. Onneksi teillä on kuitenkin se toinen paikka, josta saa asiantuntevaa apua :hug:

Sara sai tänään ensimmäisen rokotuksen (tai rotarokotteen sai kuukausi sitten) ja hyvin meni. Raukka ei tajunnut ollenkaan kun piikki iski reiteen, mutta kun aine ruutattiin sisään, niin alkoi itku. Rotan tehosteen sai myös ja ainakin toistaseks on mennyt hyvin. Kovin on ollut kiltti tänään, juttua on riittänyt :heart: nyt on jo nukkumassakin, joten toivottavasti yö menee yhtä hyvin kuin päivä.

Nyt pitää mennä laittamaan pyykit, vielä kun muistaa että ne on koneessa... :wave:

H82&Sara
 
dodii, meillä ei sitten pyykkikone tainnu tykätä eilisestä j tämänpäiväisestä pyykkimaratonista vaan alkoi pitämään laakeri kaameaa älämölöä, eilen pesin 6 koneellista ja tänään laitoin 3 koneellista niin kauhee mölö :headwall:
Onneksi sain pestyä pyykkikopan tyhjäksi ja ylimääräisiäkin (peittoja ja tyynyjä noissa koneellisissa)

meille maistuu mangosose jääkaappikylmänä, huoneenlämpöisenä tai lämitettynä ei mene alas, annan sitten noin kerta kelpaa...

Nukuttiin taas Saran kanssa noin 3-4 h päikkärit, sara veti tuon 4 h ja minä 3 h, heräsin sopivasti salkkareille :LOL: taidan tosiaan ens to neuvolassa pyytää katsomaan tuon hemon :kieh:

nyt taas pää tyhjeni kun tuo pyykkikone vaan mieless pyörii, elikkäs illanjatkot :wave:

Perfekta ja Sara
 
Juu meen neuvola on ainoa oikea ja muualla ei osata mitään.. Ella TYKSissä 62.5cm, neuvolassa 61cm, TYKSissä 6245g, neuvolassa 6420g, TYKSissä pää 42.2cm, neuvolassa 42.1cm ja TYKSissä ei osata mitata.. Eipä noissa nyt isoja heittoja ole mut toi pituus taas ku sitä otti niin Ella koukisteli jalkoja, TYKSissä sit taas oli ihan suorassa mut TYKSin sentit ei kelpaa meen neuvolaan..

Paljon paljon haleja ja jaksamista kaikille ongelmista kärsiville :hug:

Pitää jatkaa synttärijärjestelyjä..

Tuun huomen kertoo Ellan luomen kohtalon, mennään klo10.30 TYKSiin.
 
Donu Suihkutissi raivareita vedetään täälläki,meijän jätkä ei vaan suostu pullosta ottamaan.Välillä tuntuu,et konstit on loppumas,mut sit kuiteski nälkä voittaa raivon.Meillä on joskus auttanu toisesta rinnasta syöttäminen jos toiselle alkaa raivoomaan.Tai sit pistän baarin kii,rauhotan ensin sylissä ja sit leikitän vähä lattialla,johan ruoka uppoo!

Vimpula ja Roope :wave:
 
Huomenia,

Voi Donu, isot energiansiirtohalaukset täältä! :hug:

Edla: Meillä kanssa tuo koppa alkaa käydä tukalammanpuoleiseksi. Kovikkeiden poistamista oon kanssa harkinnut. Siitä sitä voisi sitten pikkuhiljaa muuttaa ratasmaisemmaksi. Mutta vielä en asialle ole jaksanut mitään tehdä. Täytyy testailla tässä joku päivä. :whistle:

Sanna: Laita valitusta vaan eteenpäin, niin josko saisit siirron johonkin muualle. Ihan turhaa päänvaivaa tuommonen toiminta aiheuttaa... :/

Eilen Alisa oli päättänyt, että tänäänhän minä en nuku ellei ole ihan pakko. Aamulla ylhäällä klo:7 ja liikkeellä kun oltiin, nukkui tasan sen aikaa, kun päästiin pisteestä A pisteeseen B. Muun ajan ihmetteli ja syliin piti kokoajan ottaa, kun muuten alkoi kyllästyttää. Ja sama meno jatkui kotona; pienenpieniä nokosia vaan otettiin. :headwall: Ennen yksiä nokosia piti oikein vetää mahottomat raivarit, kun nukutti niiiin paljon. :( Jos tänään tasoteltaisiin pidemmillä unilla, vielä ei ainakaan olla herätty. :whistle:

Kahvia juu...

mussu & alisa
 
DOnu :hug: :hug: En osaa neuvoilla kun meillä mennään kiltisti pullolla eteenpäin. Ekasta sain hirveet paineet kun saanut imetettyä, mutta nyt en jaksa siitä stressiä ottaa. Mulla siis ei tullut ja sulla tulee ilmeisesti runsaasti.

Sanna: Ihan käsittämätöntä käytöstä neuvolassa. Ei muuta kuin jaksamista :hug:

Meillä alkoi kunnon yöunet taas kun neiti tosiaan alkoi saada bataattia ruuaksi.

Mulla kanssa välillä tulee tosta tytön nimestä musitkatkos tai sitten puhun kokoajan väärällä nimellä elikkä isosiskon nimellä :snotty: sitä se vade teettää.
 
Sanonpa taas, että huh huh :kieh: :ashamed:

Venni on tässä kolmena aamuna heränny noin puol seiskan aikaan, tänäänkin heräilyähinä alko jo vähän ennen puol kuutta :eek: |O Nyt laitoin ysiltä ulos nukkumaan ekoja päikkäreitä.....eilen nukku aamulla tunnin verran sisällä päikkäreitä ja sit noin 3,5 tuntia ulkona, heräs noilta toisilta vähän ennen kolmea ja sain pojan seuraavaks nukkumaan vasta puol kasilta, yöunet alko siis silloin! Tänään laitan kyllä ulos päikkäreille ainakin 2-3 kertaa, riippuen unien pituuksista.....toivottavasti sillä ois rauhottava vaikutus yöuniinkin. Venni on jotenkin tosi herkkä öisinkin heräämään kaikenlaisiin ääniin, mies ei ainakaan oo nukkuessaan sieltä hiljasimmasta päästä, hereilläolosta puhumattakaan :headwall:

Kyllä tekis kunnon unet ittellekin pitkästä aikaa hyvää :whistle: vaikka eihän näin pienelle vauvalle voi mitenkään selittää, että nyt nukutaan, täytyy vaan itse asennoitua siihen, että näin mennään nyt. Esikoinen on aina vaan ollu niin hyvä nukkumaan, että......hän nukkuikin kyllä aina päivisin ulkona päikkärit reilun vuoden vanhaksi, että oiskohan sillä merkitystä. Sillä tavalla tuli ainakin varmaan päivälle ja yölle selkeä ero, eli päivällä voi olla ulkona ja öisin ollaan sisällä.

Vattihattu ja Venni 3kk 1vk
 
Meillä sit heräillään nykyään vallan 2-3h välein ja siinäkin välissä pitää tuttia laittaa kerran |O Että kovin jää täälläkin unipätkät lyhyiksi. Mutta oon onnellinen,että jäi ne ähinät ja puhinat pois mitä oli havaittavissa ainakin 2 viikkoa |O Viikon päästä alotellaan varovaisesti bataatti,että toivottavasti sillä alkaisi olemaan jotain vaikutusta öihin... Niin ja muistutukseksi kaikille,että ei meillä olla nukuttu vielä koskaan kovin montaa tuntia putkeen,mutta ennen saattoi 4h nukkua putkeen...

Eilen oltiin kyläilemässä ja Petrus nukkui sitten koko päivän aikana sellasen tunteroisen yhteensä :whistle: Alkoi poika oleen yliväsynyt tossa iltapäivällä,yhtä itkua ja raivoo oli kun kotiin päästiin. Uloskaan vaunuihin ei meinannut rauhottua,mutta vasta sitten kun käytiin vähän kävelemässä. Nukkuikin sitten n.4h :whistle: Nyt oon muutenkin huomannut sen,että jos ei päiväsellä oikein unet maistu niin kyllä ne pidemmät unet otetaan sitten jossain vaiheessa päivää =)

Meidän pitäisi tästä lähteä tästä pulkkamäkeen kun mieskin on kotosalla. Ulkona vaan sellaset -8 pakkasta :xmas: :xmas: Hyrrrrrrrrrrrrrr

LilliM+Petrus
 
mikäs oli muuten kuumetta vauvalla? saralla oli pyllystä mitattuna 37,6 lämpöä ja korvasta 37,2...kiukkuisiakin ollaan hieman...mietin tässä vaan et soitanko tk:hon vai seurailisinko vielä...saattaahan se olla vaan tavallistakin kuumetta vain jos se sitä on...vaikka toinen lapsi on niin niin sitä vaan muuttuu ummikoksi kun lapsi kiukkuaa ja hieman sairastaa, yskääkin meillä on :(

Perfekta ja Kiukkuinen Sara
 
Ja meillä tyttö nukkuu edelleen! =) En edes muista koska viimeksi on nukuttu yli aamukymmenen (varmaan siis niinkin "kauan" kuin yli viikko sitten ;) :LOL: )! Taidetaan tosiaankin tasotella eilisen valvomisia... :)

Tuon korvamittarin ohjekirjasen mukaan vauvan normaalilämpö on 36,4-37,5. Meillä se on vähän päälle tuon 37 asteen.

Jos nyt yrittäisi vaikka siivota, niin olisi jotain hyödyllistäkin tänään tullut tehtyä...
 
Hei vaan kaikki!
Me palattiin eilen tampereen reissulta ja autolla tultiin. Jarkko nukahti mukavasti kun lähettiin, mutta viimesen puolituntia matkasta huusi aivan älyttömästi. Yritin sitten syöttääkin mutta huus vaan. No kotiin tultiin sitten huutaen ja sitten se tissi vasta maistu omassa sängyssä. =)
No sitten ajattelin viisaana äitinä, että on kyllä varmasti kovin väsynyt kun on huutanut yms. Ja laitoin vaununkoppaan ja parvekkeelle, niin taas huusi kun syötävä, kunnes otin syliin mihin nukahti, mutta heräs heti huutamaan kun yritin laskea takas koppaan. No päätin sitten että sisälle mennään ja siellä sitten kökötettiin seiskaan jolloin aloittikin sitten tissiltä yöunet... No nyt meni onneksi itkuitta tonne parvekkeelle koisimaan.

Meillä nuo rintaraiviarit on kansa tuttuja. Mä olen sitten ottanut syliin ja rauhoitelltut tai tehty jotain muuta välillä ja sitten yritetty uusiksi. Meillä kun ei pulloa olla vielä käytetty niin näin mennään niin kauan kun pystytään. Mutta Donulle jaksamista ja väsyneenä kaikki tosiaan tuntuu paljon raskaammalta!! :hug: Neuvoja en osaa antaa mutta voimia lähettelen!

Niin ja eilen tosiaan vielä nukahtamisen jälkee kun siirsin omaan sänkyyn niin huus niin kauan että pääs taas takas tissille ja meijän sänkyyn. No kai siinä on mukava sitten nukkua tissin vieressä.

Joo, mutta nyt kun miettii taaksepäin, niin tajuaa, että kaikenlaisia "vaiheita" on ollu ja ne on sitten menny ohi ilman suurempaa häslinkiä. Mutta eihän se lohduta juuri silloin kun vaihe on päällä!

Me muuten tilattiin viime viikolla talopaketti!!!!!
Että nyt ne hommat sitten alkaa ja parisuhde koetukselle!!!

Enni ja Jakke
 
Huomenta!

Eilisestä järkytyksestä oon selvinny, mutta otinkin sellaset kolmen tunnin päikkärit siihen lääkkeesi. Jos tänäänkin ottais ihan rauhallisesti. |O

Sannalle jaksamista. Vaihda ihmeessä paikkaa, kun eihän tosta toiminnasta ole mitään hyötyä. Meilläkin oli tosin täällä toi lääkärineuvola ihan yhtätyhjänkanssa. Kesti kans sen max 10min ja se lääkäri ei kyllä tutkinu mitään muuta kun se neuvolan tätikään yleensä tutkii. Ja sit siinä oli vielä kaksi opiskelijaa pällistelemässä. Toivottavasti ne opiskelijat ei sit jatka samaa rataa.

Kiitos Pikku-Jussille kestovaippavinkeistä. Enpä ollut joo tullut ajatelleeksikaan että niitä voi saada muualtakin kun huutiksesta. Eilen tuli ensimmäinen fuzzi postissa ja laitoin sen sitten yöksi. Eipähän tuo ainakaan aamuun asti kestäny, mutta täytyy kai vaan lisätä niitä imuja.

Donulle :hug:
Meilläkään ei tosta imetyksestä meinaa tulla mitään. Pullosta annan melkein aina päivällä, kun ei oikein suostu syömään muuten kuin makuullaa tissistä, ni ei sitä oo jaksanu kaikkia päiviä ite vaan makoilla. Nyt se maito onkin sit sen seurauksena ilmeisesti vähentynyt, kun ei sitä sit yölläkään meinaa riittää. :(

Sanlelle myöhästyneet onnittelut =) :flower:

Ihanaa että LilliM teillä on siellä lunta! Kateellisena täällä oon yrittäny miettiä että mitenköhän sitä lunta pääsis näkemään johonkin. Aika kalliita kun tuntuu olevan nuo matkat tuonne pohjoseen päin. :/

Joo jos jatkais tätä lepäilypäivää pyykkien merkeissä :whistle:

Tiitu ja Arttu
 

Yhteistyössä