Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Marrasvauvat 2007

Syntyneet

11.10
emmamma rv 36+6 Peppi 3390g 49cm

21.10
sasu79 rv 38+2 tyttö 3550g 52cm
petriina rv 38+2 Eino 3300g 49cm

22.10
Pömppöli rv 37+5 poika 2640g 47cm

23.10
Sanna-78 rv 35+6 Ella 2720g 46cm

25.10
n77 rv 39+0 tyttö 2600g 45,5cm
miki-77 rv 37+3 A-tyttö 2610g 47cm, B-tyttö 3105g 49cm

26.10
LiituraitaRuutupaita rv 37+4 A-tyttö 2450g 46cm, B-tyttö 1950g 44cm

28.10
Rosa Dumalis tyttö 3990g 50cm

31.10
manta rv 39+4 tyttö 2785g 48cm

1.11
pikku-jussi rv 37+4 Pinja 2770g 48cm
mittari poika 2780g 46cm tyttö 2910g 46,5cm
Piin rv 39+1 Pihla 3650g 51cm

2.11
Lumihiutale-78 rv40+0 Inka 3510g 51cm
Mussukka79 rv 39+5 Elias 3710g 47cm

5.11
Donu rv 39+1 Aino 3525g 49cm
hilla83 rv 38+3 Luka 3740g 50,5cm
loviisa rv 39+2 tyttö 3000g 49cm

6.11
Perfekta rv 39+6 Sara 4030g 52cm
emcom rv Senja 3635g 49,5cm

7.11
Helmentyttö rv 40+5 Enkelipoika 3750g 50 cm :'(
mamma 2006 ja 2007 rv 38+3 Akseli 4790g 55cm
viivin rv 40+6 Mimosa 3610g 50cm
Hipkukka rv 42+1 poika 4360g 56cm

8.11
viikuna rv 40+0 Emilia 3512g 51cm

9.11
littlemama rv tyttö 2535g 46cm

10.11
pikkupeikko85 rv 31+1 poika 1210g 38,5cm
PupuNimeltäPunni rv 40+4 tyttö 3734g 51cm

11.11
joppana rv 39+6 poika 4300g 54cm
nelikonmamma rv 40+6 tyttö 3700g 49cm

12.11
Ellu24 rv 41+0 Emmi 3510g 49cm
PikkuM rv 40+2 Minttu 3610g 50,5cm
Kyyhkynen-82 rv 38+4 Tessa 3025g 48cm

13.11
edla rv 38+5 Noomi 3280g 50cm

14.11
tulikellukka rv 39+5 tyttö 3610g 50cm
Sanle rv 40+1 Eljas 3320g 50cm
HE82 rv 39+1 Sara 3410g 48cm

15.11
Niksuliina rv 40+2 tyttö 2980g 48cm

17.11
Vimpula 05 ja 06 rv 40+1 Roope 3504g 50cm
Martta-A rv 39+3 tyttö 3350g 50cm
merikukka rv 40+5 Samuli 3130g 49cm
Cara- rv 40+1 Minea 3660g 51cm

19.11
krista1 rv 41+0 Eemil 4050g 51cm
miiku84 rv 39+6 Jenna 3720g 50cm
moksa rv 37+6 tyttö 2790g 48cm
marras-mamma rv 39+0 poika 3650g 52,5cm

20.11
katjuza rv 41+0 Eemeli 3730g 50cm
Peikko-Enkeli rv 39+6 Aaro 3690g 50cm
piiparinen rv poika 3376g 50cm
hemski rv 41+3 Eevi 4390g 53cm

21.11
Vattihattu rv 41+0 Venni 4360g 53,5cm

22.11
körömölli rv poika 4260g 55cm

23.11
Tipi rv 41+0 Petra 3130g 52cm

25.11

Enni1980 rv 39+5 Jarkko 3500g 52cm

26.11

Szeret rv 41+0 Jere 3030g 50cm
Öppiäinen rv 39+3 tyttö 3410g 49cm

27.11

kristiina- rv 40+5 Eetu 3560g 50cm
TiTi83 rv 40+2 poika 3680g 50cm

28.11
nita1 rv 42+2 Sara 3005g 49cm

29.11

Dyno-Etana rv 42+0 Elias 4340g 54cm
PiituLiina74 rv 40+5 poika 3825g 54cm
mamma84 rv 40+1 poika 3020g 49,5cm

30.11

gabrielle 84 rv poika

2.12

punkkari rv 41+2 Santtu 4020g 51cm
minny poika rv 3950g 52,5cm

6.12
DJ Mussukka rv 41+6 Alisa 3954g 50cm

8.12
Tiitu-79 Arttu 4425g 53,5cm


9.12

LilliMenninkäinen rv 41+4 Petrus 4905g 54cm

12.12

Mirnu rv 42+2 Milla 3600 52cm

14.12

Tii rv 42+1 poika
 
Ja tammikuu löytyy tuolta

http://keskustelu.kaksplus.fi/t933849

Laitanpa tänne nyt ton saman minkä tammikuuhun kirjoitin:

Mä en tänään antanu velliä. Kattoo nyt sitte miten nukutaan. Meinaan ku olen velliä illalla antanu niin on tullu yöhön yks syönti kerta lisää, ihan niinku joku muuki täällä kirjoitti, en nyt muista kuka :ashamed:

Mä meen aamulla huomenna Papan joukkoseulontaan kun kuulun siihen kun tulee tuo 30v. täyteen nyt helmikuussa :headwall: :headwall: :headwall: :LOL:

Äijä edelleen töissä, meni aamulla seiskaks ja tulee ehkä tossa puolen yön aikaan. Ei ollu ma töissä lainkaan niin on tänään sitte pitkän päivän..

Meillä ei sitte perunaa syötykään ku sen kerran kaks. Sitte tuli vaan yökkäystä ja päätin lopettaa sen. Annoin sitte persikkkaa ja se on menny hyvin alas. Alan antaa sitte porkkanaa ja sit siihen perunaa.. Että näin.. En meinaan todellakaan ala toista pistään yhtään enenpää oksentaa ku puklaa muutenki jo ihan tarpeeks. Ja ainakin nyt on alkanu Ella tajuun mikä homma tää on ku lusikalla tungetaan jotai suuhun

Tää Kaksplus on kyl ollu kiva. Mä olen täältä monta mukavaa mamma kaveria saanu :) =)

Mut jos iltateet jois ja menis kanssa nukkuun.. Vien Ellan aamulla kaverin luo siks aikaa ku meen sinne papaan. Asuvat siinä lähellä missä se näyte otetaan.. Sano kaveri et hän saa nyt sit kokea miltä tuntuis olla kaksosten äiti, kun heillä vkon Ellaa nuorempi vauva =) No joo, veikkaan että Ella ja kaverin vauva vetää molemmat sikeitä vaunuissaan parvekkeella ja saa kaveri rauhassa hörppii kahvia :)
 
Laitetaanpa tännekin tämä

4 vuotta sitten klo 8.11 olimme pienen esikoispojan vanhempia :heart: miten se tuo aika meneekin niin nopeaa :'(

Kohta pitäis mennä tästä koneelta pois ja tekemään tuo pinjata loppuun, leipomaan laskiaspullia huomisille synttäreille, käymään kaupassa siivomaan ja ja ja...ei ees muistakaan mitä kaikkee sitä pitäis tehdä, mut eiköhän sitä jotakin tänään saada aikaseksi :LOL:

Ja PikkuM: mies on kotona niin saan tehtyä noita juttuja, pulassahan mie noisen askartelujen kanssa olisin jos oisin yksin muksujen kanssa :whistle:
 
Niistä Tintun hatuista on kokemusta... hyviä ovat ainakin tähän asti olleet. Ja tosi kivan näköisiä.

Vauvajumppassa käydään edelleen... täällä se on ainakin sellasita enemmän äidin jumppaa, missä vauva on punttina. Kun tuon isomman kanssa kävin niin se sitten taas oli enemmän vauvajumppaa. Siinä jumpattiin enemmän vauvaa kuin tässä nykyisessä jumpassa, mutta kyllä neiti tästä tykkää. Viimeksi nauraa kikatti kun äiti teki punnerruksia Oisin kyllä voinut itsekkin nauraa

Niin ja tervetuloa Piin.

Oltiin eilen katsomassa isomman tytön kanssa se Disney on Ice. Ja neitihän tykkäs, mutta jestas kun siellä osataan rahastaa.... popcornitkin maksoi 6 e. Ja tietty tarvitsi ostaa Belle ja pikkusiskolle se teekannu pehmo (nimeä en muista).

Oliskohan ollut muuta.... no nyt valmistautumaan tohon myrskyyn ja menoksi muskariin.
 
Huomentapäivää täältäkin..

Niin tosiaan tää kuu taas vaihtui..hitsi et aika menee nopee. Sarakin täyttää tässä kuussa JO 3kk :whistle: Justhan se vasta synty..Jotenka Perfekta; Uskon kyllä että sullakin on sellanen "jushtan tää poju synty" olo. Onnea vain sinne päin :) :flower:

Meillä nukuttiin ihan hyvin, heräs puol 6 aikaan ja sit nukku tohon n.10 asti uudestaan. Nyt on tuolla partsilla päikkäreillä ja kiva myräkkä ulkona :/ Onneks on parvekelasit niin ei lumi tuu vaunujen päälle !

Mitäköhän muuta mul tässä vielä oli.. vade vaivaa täälläkin vissiin
:LOL: :D
Ainakin Katjuzalla tsemppiä sinne arjen pyörittämiseen, täytyy tosiaan nostaa hattua kun välillä tuntuu ettei tuon yhdenkään kans jaksais ja sulla on siellä koko haaremi :hug: :whistle:

Mut jos lähtis laittaa itteensä kuntoon kun pitää tuo vanhus koira viedä eläinlääkäriin. :O

:wave:
 
juuh.. mun päivä meni ihan plörinäksi :kieh: Aamulla kun pääsin koneelta irtautumaan, et alottaisin kotihommat ni eiköhän pidä alkaa soittelemaan miehen työjuttuja..tunnen jo itteni ihan sihteeriköksi :headwall: Se ei kerkee töissä soittelemaan omia asioitaan, ni mä saan istua kotona luurikorvassa..kiva,kiva.

Noh.. pitäis kai nyt sit alkaa imuroimaan.. illalla taas vieraita tulolla. Leipookkin kai tarttis |O



Ellu ja Emmi ( Emmi on "vähän" kyllästyneenä mun puhelin tuntiin)
 
öööh... Miten tää kotihommien aloitus voi olla näin vaikeaa? Tässä jo toista tuntia mietin et vielä 5 min ja sitten:) Sit ihan varmasti ku pääsen aloittaa Minni herääkin jo päikkäreiltä! Oon aatellut leipoakin tänään kaikkea vierasvaraa tonne pakkaseen, mut saa nyt nähdä saanko mitään aikaseksi :LOL:

mua kans näyttää vaivaavana tosi paha vade kun en nyt taas muista mistä piti kommentoida..

nooh jos nyt yrittäis saada tän peffan ylös penkistä ja menis tekee jotain!
laitan teille kuvan mifusta kun se tanssii sitterissä :LOL:

 
Meillä nukuttiin eilen kanssa hyvin päikkäreitä: ensin päivällä Sara vetäs 4h unet parvekkeella ja sit illemmalla lähti isänsä kanssa lenkille ja nukku 2h vaunuissa. Yöunillekin meni jo klo 22 ja nukku hyvin. Nytkin on nukkunu jo 3 tuntia parvekkeella. On kyllä tosi helpottavaa että on löytyny rytmi, helpottaa kovasti elämää.

Sain tossa leivottua vadelma-valkosuklaamuffinsseja, kun kaverit ilmotti että he tulevat illalla tuomaan lahjan mulle! =) eli juu, minäkin vanhenen tänään ja tässä ollaan jo lähempänä kolmeakymppiä kuin teinivuosia :LOL: 26 vuotta täytän siis. Onnea Perfektan pojalle myös =) :flower: Koskas Sannalla on synttärit? eikös sullakin helmikuussa ole? =)

Nyt pitäis vielä imuroida ja leipoa siskon huomisiin tupareihin 2 fetapiirakkaa. Lupasin auttaa ja nyt mietin että missähän välissä nekin tekis :whistle:

Nyt iski vade, en muista mitä piti kommentoida, mutta kiitos taas Sannalle uuden pinon pystyttämisestä! =)

H82&Sara
 


Juu eli tuossa meidän tukkahirmu. Kun Cara kerran käski ;)

Mitenkäs muilla joilla oli hiuksia syntyessään, onko lähtenyt pois? Meillä nuo vaan kasvaa, nyt näyttää osin kaljulta kun "juurikasvu" on ihan valkosta =)
 
:flower: :flower: :flower: Onnittelut synttärisankareille!!! :flower: :flower: :flower:

Ei noita Pihlan hiuksia voi olla ihastelematta! Aivan mielettömät! =)

Muutenkin kivoja kuvia taas täällä. :) Pikkusihteeri laittaa sitterissä oikein huolella menemään. :D

Lorvimispäivä menossa... Kauppaankaan tai edes kävelylle en ole saanut aikaiseksi mennä, kun ei tuonne yhä vetisempään tuiskuun huvita mennä. :ashamed: Jatkan siis lorvimista... :wave:

mussu & alisa 6.12.
 
Jospa kerkeis kun poika ulkona lumimyräkässä päikyillä.
Mulla oli sit vihdosta viimein jälkitarkastus keskiviikkona. Ehkäisyssä päädyttiin kondomiin kun mulla tuo raskautuminen kuitenkin sen verran epätodennäköistä. Oli tarkoitus et olis ollut samalla myös pojan neuvola mut oli terveydenhoitajan lapsi sairastunut. Ja näytti sijaisella kiirettä olevan. Lääkärille oli ajat vartin välein ja olikin sitten myöhässä. Aika lyhyt aika vartti, jos jollain jotain erikoisempaa tai tarttis esim. laittaa kierukka.
Pikkumiehelle saatiin sit ens viikoksi uusi aika, toivottavasti on oma terkka paikalla, kun viimeksikin oli sijainen, joka ei oikein mitään kommentoinut ja olis vähän kysyttävääkin. En tiedä kuinka pitkää aikaa varasivat, toivotavasti ei mitään vartin aikaa...

En tommosesta pinjatasta oo tosiaan kuullukkaan mut nytpähän tiedän :) Siis erittäin hyödyllinen palsta! Harmi et miehen synttärit oli jo marraskuussa, luulenpa et se vois tykätä tommosta mäiskiä ;)

Jo on ihanat hiukset Piinin tytöllä. Eikä kyllä näytä kaljulta miltään osin! Meidän pojalla kans hiukset vaan kasvaa, ei oo pois lähtenyt. Mut on semmoset hennot vaaleet haituvat. Äitini mukaan multa ja mun veljiltä ei koskaan vauvatukka varsinaisesti lähtenyt, siis ei kaljuunnuttu. Vanhempi veli oli kuukauden kun äiti leikkas siltä otsatukan. Kovin toivoin et olis poju perinyt hiuksensa meidän puolelta mut isin poika siinäki suhteessa :heart:

Täällä on monia joiden arki melkoista pyöritystä. En tajuu kuinka jaksatte! Välillä ihan nolottaa kun valitan omaa jaksamistani ja kuiteskin ihan aikuisten oikeesti pääsen tosi helpolla. Mut mä en oo koskaan ollutkaan mikään talousihme ja kodin hengetär ja turha miehenkään edes uneksia et semmoiseksi joskus muuttuisin :LOL: Sieltä mennään mistä aita on matalin :whistle: On tuo työelämä ollut aika haastavaakin ja vienyt ajan ja siihen vedoten on kotihommat jääny minimiin. Mut mihin sitä nyt äitiyslomalla vetoais?

Oli sitä muutakin mitä piti kommentoida mut ei nyt tuu mieleen. Palailen :wave:
 
Olen aika onneton tämän koneeni kanssa, joten en nyt osaa tähän tekstin joukkoon laittaa Ainosta kuvaa, mutta profiilissa on yksi kuva.

Ihania kuvia on taas ilmestynyt. Pihlan hiukset ovat kyllä komeat!!! :D
 
Aivan ihanat hiukset Pihlalla =)

Onnea myöskin synttärisankereille, niin isoille ku pienillekin :flower:

Mulla on synttärit 26.2, iiks :LOL: Musta tulee vanha :LOL: :LOL:

Noista hiuksista vielä sen verran, et Ellalla on lähteny tosi paljon hiuksia mut jos äitiinsä tulee niin on viel "pulassa" hiusten kanssa. Mä olin mun 1v. kuvassa melkein kalju ja nyt on noita karvoja päässä vaikka muille jakaa. Kukaan ei koskaan töissä haluu värjätä, pestä, leikata mun päätä eikä varsinkaan kuivata ku siihen menee ikuisuus :D Mut onhan se silti kiva et hiuksia on, ja toiv. Ella tosiaanki saa äitinsä hiukset ku isä on puol kalju 26v. :LOL:

Todella ihana ilma juu tänään. Ei oltas ulos menty ellei olis ollu pakko.Menin sinne Papaan tänään aamulla. Kysy sitte täti siellä et montas kertaa Papa on otettu et joku 10 vai? Olin siinä et noh, 7v. aikana ainaki 14 kertaa ja siihen viel teinivuodet päälle et kyl menee 20-30 kertaan et on otettu.. Ja sit just koska viimeks ja tulos ja mites sitä ennen. Sit piti alkaa miettiin et viimeks otettu 06 syksyllä ja sillon normaali ja sitä ennen onki ollu normaali joskus '90-luvulla.. Toiv. nyt olis normaali..

Meil on Hello Kitty-ruokalappu ja Ella käytti sitä taas tänään. Se on kyl hyvä ku siinä on se kouru, meni puklut sinne eikä vaatteille =)

Jospas hakis lisää kahvia. Oon vieläki vähän pihalla ku nukuin sohvalla Ellan kanssa joku 1.5h ja Ella jatkaa viel unia. Ei ole tänään nukkunutkaan viel kunnon päikkäreitä..

:wave:
 
Tervehdys taas!

Laitan saman tekstin tänne minkä tietysti laitoin aamulla tammikuun-pinoon

Mullakin oli -täytyy myöntää- aukko sivistyksessä,enkä tiennyt mikä toi Perfektan kyhäelmä on Ja vielä pakko myöntää,etten ole ikinä kuullutkaan tollasesta Mutta siis kaikkea täältäkin oppii,ei siis turha palsta

Meillä on vissiin rytmi löytynyt Helpottaa suuresti elämää kun voi ennakoida tiettyjä asioita. Ennen kun nukahdeltiin ihan kuinka sattuu. Eilenkin Petrus nukkui hyvin ulkona,toivotaan että tästä myrskystä huolimatta nukkuisi tänäänkin hyvin. Pari yötä on mennyt tosi kivasti nyt. Illalla laitan pojan pinnikseen (sain siis pojan oppimaan pinnikseen ) 22 maissa ja nukahtaa itsekseen sinne. Eka syönti on nyt parina yönä ollut tuossa 3 maissa ja seuraava 7 maissa. Ja kyllä,ähinät loppuivat kun on ollut harvempi syöttöväli Eli poika on ollut ähkyksissä kun mä olen puoliväkisin sitä syöttänyt Tänä aamuna heräsi sitten vasta 9.30 Paitsi minä olin jo siinä vaiheessa laittamassa koululaista kouluun.

Nyt pitäisi ryhdistäytyä ja mennä hetkeksi ulos

LilliM+Petrus 9.12
 
Hiuksista piti kommentoida,että Petruksen tukka on ainakin pysynyt. Pojallahan on kanssa aikasta pitkä,blondi tukka :D Mutta kyllä Piin Pihla pistää näköjään paljon paremmaksi =)

Mä olen kitkutellut tämän viikon ilman herkkuja niin eiköhän ukko tuo ja kanna mulle leivoksia rasiallisen :p :kieh: Tietty viä mun herkkuja mitä en voi vastustaa :headwall:

Ei meillä nukuttu ulkona kuin 2.5h. Hiki päässä sieltä poika heräsi. Normisti laitan vaunuihin vain kypärälakin ja sellasen ohuen pipon päälle (Petrus on hyvä tarkenemaan ) mutta nyt laitoin paksumman pipon niin heti kostautu. Tuota meidän poikaa ei kannata tosiaankaan topata ylimääräsillä vaatekerroilla tai muuten hermostuu :whistle:

LilliM
 
Iltoja!

Meillä kans on molemmilla lapsilla ollu tuuhee tukka jo syntyessään, mut tuo Piin vauveli kyl vetää ennätyksen:)

Mullakin on tässä kuussa synttärit, 8.päivä ja 25v.
Kävin tänään hiustenleikkuussa, miehen sisko opiskelee parturi-kampaajaks, niin ilmaset hiustenleikkuun saa :D
Toinen miehen sisko opiskelee kokiksi tai ruuanlaittoo kuitenkin, nii anoppi jo sanoikin et on hyvä suunnitella iltaa tms. kun yks laps tekee ruuan ja toinen voi leikata uuden kampauksen..Miun miehen ois kuulemma pitäny olla taksikuski, ois saanu kyydinkin :LOL:

Nyt pitää taas mennä..
 
Täällä koko päivä tehty hommia eikä loppua näy, pakko tulla välillä istumaan hetkeksi niin jaksaa sitten taas lisää :D

elikkäs kakku on täytetty, pullat leivottu, kaupassa vaunuiltu, astiast kateltu valmiiksi, ruoankin tein jossain välissä, tarjottavat aikas lailla valmiina, kinkkupiirakka jääkaapissa ja lastenkin kanssa leikitty elikkäs aikas lailla kiireisen täyteinen päivä :kieh:
Lähdenpäs tästä jatkamaan ja palailen illemmalla kuvan kanssa tuosta pinjatasta :wave:

Perfekta ja Sara
 
no niin, mekin ollaan "matkoilta" palattu taas kotiarkeen. Kävästiin tuossa tampereen suunnassa ja se olikin sitten menoa, kun oltiin mun isällä, sit äitillä ja sit siskolla ja vielä vuorotellen moneen kertaan. Täytyy kyllä sanoa, että Jarkko oli todella mukava matkakaveri. Ihan tyynesti otti paikanvaihdot ja pukemiset ja riisumiset. ja kulkuneuvoissakin kerettiin mennä junassa, bussissa, autossa, että olipaha kokemusta.

Eka ravintolakäyntikin tehtiin pojun kanssa. Tai no siivillä käytiin. Jarkko oli oikein mallikkaasti siihen asti, kunnes annokset tuli pöytään :headwall: no ei sillokaan mtään isoa metakkaa nostettu, mutta äiskän syöminen hankaloitu, kun sylissä piti viihdyttää.

Tervetuloa Piin. Aivan mahtavat hiukset. ja minä kun luulin että meitin pojalla on hiuksia, mutta ei sittenkään, kun pihlaan vertaa :LOL:

Mikin kuulumisia oli kiva lukea! Tseppiä sinne, aivan ihanalla asenteella sinä kyllä olet.

Viivin, mäkin sain sen ergon ja siihen sen inserttiosan. Pikkuaikoja on Jarkko siinä ollut ja viihtyy ainakin liikeessä. Sitä mä en kyllä tajua, että miten siinä muka imetän... mut ei kyl tarvettakaan.

olen muuten saanut nyt pari kertaa pojan nukkumaan sisällä, kun laitan vaununkopppaan ja heiluttelen ja hytkyttelen siinä. vaikka nukkuukin vain hetken, niin sekin on edistystä siihen sylissä torkkumiseen.

Katjuzalle paljon voimia!!!! mä olisin varmaan hermoraunio ja sä vaan jaksat kaikkea tehä ylimäärästäkin kaikkiin juhliin. :hug:
Hattua nostan kyllä!!!

Onnea kaikille sankareille :flower:

Eikös se pinjata (vai miten se kirjotettan) oo jostakin mexikosta tai jostain????? hih meitsi yrittää päteä. :whistle:

no jospa nyt hengittelis hetken, kun Jarkko vetää jo yöuniaan. Meillä on ongelma vähän toisin päin kun täällä monella, meillä hyvä jos jaksetaan hereillä klo 20 asti, no rytmi on kuitenkin ihan ok, joten en viitti kauheesti valvotella/huudatella tuo rytmi kun muuttuu kuiteskin koko ajan, niin mennään nyt näin ja saapahan hetken omaa aikaa näin illalla.

tais mennä ihan omaan napaan nää jutut :ashamed:

Enni ja Jarkko 25.11.
 
Huomenia!

Tuli tuossa semmoinen mieleen, että Minttu tuntuu imeskelevän paljon käsiään, jos ei tuttia ole suussa..onko tuo vain imemisen tarvetta vai ei kai niitä hampaita voi vielä olla tulossa? Kuolaa sit kans aika paljon..
Hitsi kun en yhtään muista miten esikolla, oliko tässä vaiheessa näpit jatkuvaan suussa..

Olinpa aamulla erityisen ylpee esikosta, neiti ku vielä vaipoissa kulkee suurimmaks osaks ja katoin että alkaa kakkaa tekemään, niin ehdotin että mentäis vessaan tekemään se kakka. Yleensä on aina vaan sanonut että ei, ja jatkanut vaippaan ähistelyä, mut tällä kertaa lähti sit mukaan. Vein pöntölle istumaan, kun mieluummin siihen rupeaa ja sinnehän ne tuli, isot kakat:)
Nyt tässä parina päivänä on muutenkin pikkuhousuissa halunnut olla, ja vaikka kerran tulikin housuun pisut niin suurimmaks osaks on vessaan kerennyt.
Jospa se siitä, pikkuhiljaa..

Minttu on alkanu hymyilemään ja juttelemaan hirmusesti, ei tarvii ku kattoo ja hymyillä nii jo alkaa höpöttelemään :heart: Ihana!
Muutenkin hirmu sätkyily on ku sitterissäki istuu, ja kun esim. vaippaa laittaessa kääntelee kyljeltä toiselle nii yrittää oikeen päätä nostaa et pääsis kääntymään..mten tuokin nyytti on kasvanut jo noin isoks..
Ja entäs tuo esikko sitten..just yks päivä kateltiin valokuvia ja tuntuu kuin nekin esikon vauvakuvat ois vasta äsken otettu, ja nyt se jo juoksee ja ite tekee paljon kaikkee.

Huoh, ja jo kaiholla kattelin kaupassa kun jollain naisella oli ihana vauvamasu..vastahan mullakin oli semmoinen. Miten tää aika kuluu niin nopeeta??
 
Tuli sitten vierailtua Vennin kanssa kolme päivää kuluneella viikolla sairaalassa eristyksissä :'( Pieni oli saanu rs-viruksen eli eipä ollu paljoa vaihtoehtoja....toivottavasti ei menis uudestaan pahaks vaan lähtis kokonaan tauti pois, vielä yskii ja nenää tyhjentelen tarpeen mukaan ympäri vuorokauden, mut henki sentään kulkee. Kyl vuodatti tämä mamma muutaman kerran krokotiilin kyyneleet, kun tuntu, et Venni tukehtuu limaan just eikä melkein ja henki ei tuntunu kulkevan mihinkään :'( Hengenvaarallinen tautihan se näin pienelle onkin....

Meinasivat laittaa Vennin myös nenä-mahaletkuun....paino ei aluks noussu yhtään ja sanoivat, et jos ei rupee nouseen, niin pakko laittaa letku. Oon täysimettäny Venniä, mut sit kysyin, josko pullosta ois apua tossa tilanteessa, kun siitähän saa helpommin ryystettyä maitoa ja pullosta laitoin melkein pakolla pojan juomaan tissittelyn jälkeen korviketta ja sit päästiin sen verta parempiin painolukemiin, että letku vältettiin, huh....nyt olenkin antanu korviketta kotonakin aina rinnan jälkeen ja joskus uppoo, joskus ei, aikamoista taistelua se yleensä on, mut onneks tiistaina pääsee neuvolaan tarkistamaan, onko paino nyt noussu kotona ollessa tarpeeks ja miten jatkossa. Yösyöminen on kyllä pullon kautta vähentyny huomattavasti, tähän asti Venni on koko pienen ikänsä tankannu yöllä puolen-kahden tunnin välein eli aika rankkaa on ollu ittellä, varsinkin kun päivisin ei saa nukkua, kun esikoinen ei enää päikkyjä nuku. Aika nöyräksi vetää tollasen taudin jälkeen kyllä olon, ja tällä hetkellä tuntuu, että ihan sama, mistä poika ravintonsa saa, kunhan on hengissä ja suht tyytyväinen oloonsa....kyllä siinä imetyksenkin voima kalpenee, kun näkee lapsensa vaan riutuvan ja riutuvan, ei tarvii kahta kertaa miettiä, ottaako avun vastaan, jos sellainen vain on tarjolla!

Hassu systeemi oli kyllä sairaalassa, kun eristyksessä piti olla.....eli jos äiti imettää lasta, niin saa aamu- ja iltapalan huoneeseen, mutta jos ei, niin ei saanu mitään. Kaikki syötävä piti siis hankkia itse kahviosta tai vaikka kaupasta ja niin päin pois. Ja jos imettää, niin saa sängyn ja jos ei, niin patja lattialle, jos yöpyy....parvekkeen kautta piti ulos kulkea, jos johonkin siis lähti ja kaikkea tällasta. Toivottavasti ei tarvii vähään eli pitkään aikaan palata sinne!

Kovasti tuntuu muuten helmikuussa olevan vanhenevia! Lisään itseni tähän joukkoon, ikää tulee 24 helmikuun 8. :whistle:
 
Mekin vihdoin saatiin Emmin kans kömmittyä sängynpohjalta pois.. Tuli vähän nukuttua :whistle:

Meillä eskarilainen pyysi, et sais omille synttäreilleen kukkaruukun täyteen karkkia ja sitä sit mäiskittäis kepillä rikki. Sit mäkin jo rupesin miettiin et minkä niminen se peli on ja pinjata se oli. En kyllä niin ahkera oo kuin Perfekta, et itte tekisin.. ajattelin ihan nettikaupasta sen tilata ja samalla pöytäliinat ym. synttärijutut samasta paikasta.

PikkuM Meillä kans Emmillä koko nyrkki koko ajan suussa ja kuolaa ihan valtavasti. Ittekkin jo mietin et joko nyt vois hampaita tehdä, mut ei ainakaan tunnu vielä siltä, kun kokeilin.

Vattihattu Paranemisia teille!! :hug: Missä sairaalassa tuollasta palvelua on? Kuulostaa aika ihmeelliseltä :|

Hiuksista Meillä kaikilla tytöillä on ollu mustat aika tuuheat hiukset syntyessä. Mut kaikilla ne on vaihtunut vaaleisiin, niin kuin Emmilläkin nyt. Meillä Noralla on ihan valtavan paksut hiukset ja Janette aika ohuet.. Saas kattoo kumpaan skkiin Emmi liittyy.

täytynee mennä kahville..
 
Vattihattu Tutulta kuulostaa tuo teidän sairaalareissu. Mehän tehtiin Eljaksen kanssa samalainen 3pvä visiitti ihan vuoden alussa samaisen rs-viruksen takia. Meilläkin sai aamupalan huoneeseen jos sen tilasi, mutta ite piti siis maksaa. Sai sinne lounaankin jos halus, mut mä kävin aina kanttiinissa syömässä. Samainen sääntö oli tuollakin eli jos ois imettänyt niin ois saanut sen iltapalan, mutta kun korvikkeella mentiin niin sain pärjätä ilman. Mut onneks tuolla oli keittiö, jota sai käyttää ja sinne tuoda omat eväät. Meillä ei siis tarvinnut kulkea mistään parvekkeen kautta. Ja sänkykin oli vaikkei imettänyt :LOL: Meillä oli kaikista "järkyttävin" juttu siellä se että toiseksi viimesenä yönä ne tunki siihen meidän 10m2 huoneeseen reilun vuoden ikäiset kaksoset joilla ei ollut äitiä mukana osastolla. Niillä oli tuo sama rs-virus ja kun osasto oli täynnä niin sinne vaan. Kyllä hieman ahdisti kun ei mitään omaa rauhaa ollut ja minä sain sitten olla aina kelloa kilauttelemassa hoitajille jos niille tuli joku "hätä" Niinku ei ois tarpeeksi ollut siinä että oma lapsi on sairaana ja siitä on huolissaan. Eljaksella tauti meni onneks suht lievänä ohi. Ei ollut tulehduksia ja ruoka maistui entiseen malliin. Limaa kyllä joutuivat imemään pois ja antoivat sitä Spiraa että hieman laajensi hengitysteitä, mutta niillä siis pärjättiin. Sitkeä tauti kyllä on, meilläkin kesti yli 2vko, mutta eiköhän se teilläkin ole jo voiton puolella kun kerta kotiin olette päässeet. Jaksuja! :hug:

Nyrkin syömistä ja kuolaamista täälläkin, mut ei mitään hampaita vielä näy. Tosin kestäähän se oman aikansa että ne tuolla ikenissä kypsyy ennen kui nalkavat näkyä. Voihan se olla että jo kutittaa vaikka hampaiden tuloon meniskin vielä kuukausi-pari.

Meillä on jo aika tarkka vrk rytmi muodostunut. Illalla nukkumaan 21-22, ekä syönti kolmen aikoihin ja seuraavan kerran 6-7 aikoihin, jolloin yleensä tehdään myös kakka. Sitten torkutaan vielä 8 asti. Ekat puolentunnin pikku päikkärit ottaa vaunuissa sisällä 9-9.30 ja sitten ulos pitemmille päikkäreille yleensä 10.30 ja nukkuu sen 2-3h sitten taas valvotaan tunti-puoltoista ja jos ollaan kotona niin toiset pitkät päikkärit ulkona 1,5-3h. Jos ei olle kotona niin sitten torkkuu puolen tunnin-tunnin päikäreitä useampia sisällä. mut jos on nukkunut ulkona niin sitten ottaa vielä 19 maissa pienet päikkärit sisällä. Aika kellon tarkka mies siis jos ei oo mitkään kyläreissut sotkemassa rutiinia :LOL:
 

Yhteistyössä