-LOKAVAUVAT 2007-

Ginnifer
No nytpä tänne saadaan enemmänkin synttärikaimoja meidän Ellenille! Mikäs siinä, hyvä päivä syntyä oli tuo 23.10. ;)

Jep, en tosiaan ollut minä joka kauhu-exästään kertoili. Ihan hävettää noita Dogtorin ja Milekon juttuja lukiessa miten on tullut purnattua vaikka olen kyllä päässyt elämässä helpolla melkein kaikessa. Toivottavasti saatte jätettyä nuo asiat lopullisesti taaksenne. :hug:

Ginnifer
 
Emiljalle tervetuloa :wave:

mileko :hug: sulla on ollut rankka elämä. Onneksi oot löytänyt rinnallesi luotettavan ihmisen :)

niinukka saakeli kun tohon laiheliiniin ei edes se olut kajotu niin ei voi siihenkään vedota :kieh: Toivottavast siä et nyt tätä kamalaa räkätautia saa, kurkkukivulla se meilläkin alkoi :/


Meni pikkusen pasmat sekaisin kun luin milekon kirjoituksen ja unohdin täysin että oliko mulla jotain asiaakin. *painuu takavasemmalle miettimään*
 
kun on noista vauva uinneista ollut puhetta,niin tuli tässä mieleen,et onko kukaan viel alottanu muskaria tai vauva jumppaa? olis kiva kuulla kokemuksia =)
meillä kun toi vauva uinti ei onnistu ihan vielä,kun minä joudun pieneen leikkaukseen..jos ei sitten mies innostu asiasta =)
ois kiva kuitenkin pikku hiljaa alkaa puuhastelemaan melinan kans jotain,jottei ihan mökki höperöiksi tulla. jos ton kanssa nyt ees mihkään kehtaa lähtee kun se aina vaan huutaa :LOL:
 
krisu
me ajateltiin mennä vauva muskariin jos tässä meidän lähistöllä sellainen olisi..

KIITOS KAIKILLE HALEISTA
kyllä se elämä sillon rankkaa oli,kun vaan vielä ne painajaiset pois sais..ja kaikille jotka saman ovat kokeneet niin :hug: ei sitä tuskaa voi kukaan ymmärtää ennen kuin se itse kokee,ja toivon ettei kukaan sitä koe..
me ostettiin tänään 40e raketteja :whistle:
me mennään mun porukoiden luo ampumaan ne kun siellä on kans penskoja niin näkevät hekin..ja antton saa sit sisällä olla sen aikaa mummon kanssa,ja ite aion yhden lonkeron ottaa,tai sit 0,7% mesimarja siideriä,joka on ihanan makuista..

viime yönä nukuttiin 01-06.30 ja 08.30-13 eli ihan hyvin taas vaihteeksi..ei annettu nimittäin anttonin eilen nukkuakuin yhdet 2h päikkärit ja sit kylvettiin se 12 yöllä :D

nyt syömään..palaillaan..

ja tiedoksi kaikille: ukoille saa aina nalkuttaa joka asiasta :LOL: :LOL: ainaki meillä,heh..

emma ja antton
 
kylläpä naiset tosiaan on sitkeitä sissejä :D ! hyvä että elämä on mennyt parempaan suuntaan :flower: !
tosiaan, olisipa kiva rueta "harrastaan" jotain vauvelin kans, muta kun korvessa asuu niin eipä taija onnistua! perhana, nysse herää,mentävä on!
 
uusia mahtuu aina mukaan,ei tää mikään sisäpiirin homma oo :D
että tervetuloa vaan kaikki rohkeesti mukaan..

tilda

sähän asuit täällä koillis-savossa?juankoskella on mun tietääkseni vauva muskari,ja voittehan aloittaa vauva uinnin siilinjärvellä!mä arvelin sinne muskariin mennä,mut mun lauluääni on mitä karsein,suosittelen korvatulppia
:LOL: :LOL:


mulla on hirmu himo päästä ratsastamaan..oon harrastanusitä jo 7vuotta ja nyt on ollu vuoden tauko..kuitenkin pieni jännitys mennä hepon selkään,joten arvelin ottaa tahkolla ykstyis tunnin,hintaa sillä vaan tais olla 80e :whistle: mut jos sen jälkeen uskaltais muitten pollukoiden selkään kiipeämään,kun tässä lähellä on talli jossa on ravureita, ja kutsuja on sadellu tallille ratsastamaan..huh,jospa sitä taas uskaltais..

emma
 
hei vaan ja liityn minäkin lokakuisiin, päivittäin käyn lukemassa ja aina välillä tekee mieli kommenttia antaa juttuihin..

Eli itsellä 12.10. syntynyt tyttö, mitoilla 53 cm ja 3870 g, sai nimen Ruusa Sanelma. Lisäksi perheessä mies ja 7 v. tyttö.

Lueskelin vaan tuosta alkoholin käytöstä, ja sen mitä itse olen tietoa kerännyt, niin aivan huoletta voi imettää vaikka promillen kännissä. Siinäkin vaiheessa vauva saa alkoholia niin vähän et sitä ei voi hänen verestään mitata.

Samoin kännäämisen aikana tulleita maitovarastoja ei tarvi lypsää pois, koska jos mamma on jo selvinnyt, niin maidossakaan ei enää alkoholia ole. Ja huolestuttavampi puoli alkoholin käytössä olikin se, et vauvan käsittely muuttuu vaaralliseksi, kun on humalassa, eikä niinkään äidinmaidon vaarallisuus.

Kuulostaa hurjalle, mut näin se vaan on nykyaikana. Ennen oli toisin..

Eli turha kantaa huolta tai syyllistää itseään, jos parit kaljat/siiderit nauttii.

Meillä mennään täysimetyksellä, ja olen käynyt 2 kertaa pippaloimassa. Ne onkin melkein ainoat kerrat milloin olen päässyt ilman vauvaa ulos ja ihmisten ilmoille, just imetyksestä johtuen. Saan näet tehdä aika lailla hommia, jotta saan pumpattua maitoa poissa-olon ajaksi.

Baarin vessaan ei tarvinnut mennä lainkaan lypsämään, mutta ekan kerran jälkeen olikin järkyt hinkit, ja toisella kertaa sitten ei ihan niin pinkeiksi kerenneet mennä..

Vauvalla oli kaikki mennyt hyvin, ja itseasiassa oli helpotus huomata, että isikin pärjää tytön kanssa koko yön ajan. Ja itselle tuli hirmu ikävä vauvaa, ja niin jaksaa taas arkeakin mainiosti.


 
Tervetuloa kaikille uusille, on ihan kivakin saada tänne uusiakin kommentoimaan vai mitä mieltä muut ovat. :heart:

Tuosta alkoholinkäytöstä, meillä mies juo 1 oluen lauantaisin saunan jälkeen, suotakoon se hänelle. Muutoin hän ei alkoholia käytä lainkaan. Se olen sitten minä joka tulee kotiin reissusta "kaatokännissä" mitä tapahtuu todella todella harvoin. Ehkä kerran 2-3 vuoteen.

Viimeksi olen juonut niinsanotusti kunnolla kun meidän Ella(2 v) oli alle vuoden, silloin meillä oli äitien sauna/kylpytynnyri-ilta kaverilla ja siellä tuli otettua enemmän kuin yksi siideri. Nyt jouluna join 2 siideriä. Uutena vuotena ajattelin juoda 2-3 mutta saas nyt nähdä,voi olla että ne löytyy kaapista vielä vuoden päästäkin. Ei meinaan tuo alkoholi oikein kiinnosta kun oma veli ja äiti ovat alkoholisteja (äiti täysin, veli viikonloppuisin) joten sitä on tullut seurattua kyllä aika läheltä tuota alkoholin liikakäyttöä. :/ Meillä Juho on nähnyt mummoa ehkä 10 kertaa, Ella 5 ja Emma&Essi 1 kerran eläissään joten se kai kertoo jo paljon meidän tilanteesta. Eli ei oiken innosta nähdä omaa äitiä vaikka tämä kuulostaa ehkä kauhealta. :ashamed:

No se siitä, ja sitten iloisempiin asioihin. Meillä tytöt ovat ruvenneet päivä päivältä enemmän juttelemaan ja hymyilemään ja se jos mikä on ihanaa. Tosin hymyilyyn liittyy vielä silloin tällöin kyllä pulautusten vaara. :D

Uuden Vuoden lupauksista vielä piti sanomani että minunkin pitäisi ruveta liikkumaan ja ulkoilemaan enemmän sitä on tullut vaan oltua sisällä ja mässäiltyä oikein urakalla kaikenlaista. Olisi meinaan jossain vaiheessa sokerirasitustesti edessä kun minulla oli se insuliinihoitoinen raskausajandiabetes. :x

Pia &tytöt
 
tin
Heips!
Ja tervetuloa uusille =) Oltiin äsken Keskisen alennusmyynneis ja huh ku oli väkee. Vaipat oli halpoja nii niitä tuli hilattua sieltä vaikka ja kuinka. Oli vaikka mitä kommentoitavaa. ekaksiki :hug: dogtorille ja milekolle, kauheita tarinoita. onneksi nyt ootte löytäny ihanat miehet!

Juomisesta: meillä mennään täysimetyksellä vielä ja viihteellä oon ollu kaks kertaa. ollaan lähdetty matkaan niin myöhään ettei oo tarvinnu baaris pumppailla. nyt perjantaina oltiin paikallises käymäs kaverin kans ja voi ie ku olin humalassa :D hiukan sai aamulla nauraa itellensä. se on niin rentouttavaa päästä ihmisten ilmoille. Tatu on ollu sitte ukon kans kotona ja juonu pumpattuu maitoo. Meillä toi ukko on 1-2kertaa kuus viihteellä ja juo joskus saunakaljaa ja joskus on kavereita täs meillä vähä maistelemas. en oo kauheita pultteja saanu vielä aiheesta :D Nyt uusivuosi vietetään varmaanki miehen siskon luona...

Ööh, oli taas vaikka ja mitä mutta mammadementia iski :ashamed:

Muuten, semmosta teiltä kysyisin ku Tatu on ennen syöny hyvin, melkein aina ku on tissiä tarjonnu ja oon heti tarjonnu ku alkaa olla nälkäsen olonen. Nyt ei kelpaa. Hirvee huuto aina jos ei oo tosi nälkä, oli tissi tai pullo. Ihan kiva jos syöttövälit alkaa pidentyyn mutta tekeeks muitten pikkuset tollasta? :attn:

Kiitos vielä kaikille teille ihanille ihmisille joitten kanssa on saanu jakaa odotus- ja raskausajan ilot ja murheet ja tietysti siinä sivussa muutkin hyvät ja pahat asiat :heart: ja oikein ihanaa vuotta 2008!
tin ja tatu
 
Me alotetaan 9.1 babybrasil, on jonkinmoista tanssi liikuntaa äideille ja 1-6kk ikäisille vauvoille. Peetun kanssa kävin aikoinaan myös muskarissa mutta en tykännyt kun oli kaikkia niin ihme lauluja sielä,nyt kyllä jotain sisarusmuskaria suunnittelin kun tuo Peetu on niin kova soittaan ja laulaan.

Mä tein uudenvuoden lupauksen että aletaan syömään terveellisesti koko perhe...menny nää syömiset viime aikoina vähän lörinäks...Yhden ystävän kans tossa suunniteltiin että tehdään ruokalistat,minkä mukaan syödään..ei nyt ihan pilkun tarkkaan mut kuitenkin...suurtalouskokki myös koulutukseltani niin hiukan osaa suunnitellakkin tollasia.
Sit aikoimus on alkaa käymään salilla.Tarvii vaan tuonne perhetyöntekijälle soitella että kuinka saa lapsukaisille hoitajaa.

Meillä on tuon alkoholin kanssa ei enään kotona läträä kukaan. Esikoisen isä on alkoholisti+sekakäyttäjä ja kun hänestä erosin Peetun ollessa 9kk päätin että kukaan ei juo mun lasten nähden ollenkaan!!! Ite kyl saatan yhden ykkös oluen tosiaan saunan jälkeen juoda mutta en poikien nähden,sit vasta kun pojat nukkuu. Muutama ihminen ei oo voinu yhtään ymmärtää et miks ei voi yhtä siideriä meillä juoda illalla kun Peetu on hereillä,mä vaan en halua...ihmetelkööt rauhassa..Peetu ei ees tiedä varmaan mikä kaljapullo on :D tms.
Ja ennen kun aloin Pessiä odottaan poltin,mutta en koskaan kotona enkä Peetun nähden.Enkä kyl muidenkaan lasten nähden... Nyt on hiukan alkanu taas himottaan tuo tupakki...saas nähdä koska ratkeen... :ashamed: tod.näk jossain välissä...

Tällasta meillä :D

Tervetuloa vielä uusille,mukava kun sankoin joukoin täälä ihmisiä =)

Pirita + Pessi ja Peetu :heart:
 
Alkoholista minäkin: Jos äiti on kahden promillen kännissä niin alkoholia on äidinmaidossa 0,2ml/ 1 desilitrassa. Se ei aiheuta vauvalle mitään pahaa!!
Ja tuskin monikaan on 2 promillen kännissä . Eli ihan huoletta voi juoda sen saunakaljan jos toisenkin, kolmannenkin jne...
Sehän on vaan se vauvan käsittely kännissä mikä on vaarallista!
Ite juon silloin tällöin oluen tai pari. Ja mieskin juo silloin tällöin yhden-kaks ilalla.

Me mennään uudeksvuodeks mun siskon perheen luo saunomaan syömään ja ampumaan raketteja. Ja kyllä me aiotaan ottaa olutta. Jos jompikumpi innostuu ottaa enemmän niin sit toinen ottaa vaan pari ja hoitaa vauvaa.
Mä en suutu miehelle jos haluaa lähteä ryyppäämään, mutta ei se usein käykään. Enkä mä vois kuvitellakaan suuttuvani miehelleni kun juo joskus iltasin oluen-pari. Ja mun mielestä se on ihan luonnollista haluta lähteä ryyppäämään esim. uutenavuotena.
Ite oon sitä mieltä että vaikka vauva syntyy niin saa käydä ulkona eikä elämän tartte olla pelkästään kotona nyhjäämistä. Ite oon semmonen joka ei kauheesti kotona viihdy. Tarkotan sitä että oon päivisin ku mies on töissä niin vauvan kanssa kaupungilla tai kavereilla yms. harvoin kotona.

Hui miten moni on jo uskaltanut/raaskinut jättää vauvansa hoitoon. Me ei aiota jättää vauvaa hoitoon ainakaan ennen kun on vuoden jos vielä sillonkaan. Mun mielestä niin pieni tarvitsee kokoajan äitiä tai isiä lähelleen. Oon mä sillsi käyny ulkona ja kaupungilla, kampaajalla ym. sillon mies on ollut vauvan kanssa.
Mun mies on niin ihana kun se hoitaa vauvaa niin täydellisesti ettei mulla ole mitään ongelmia jättää vauvaa sen kanssa, paitsi tietty ikävä tulee =)
Mies osallistuu muutenkin 100% vauvan hoitoon.
Mulla ei ole kertaakaan ollu mitään huomautettavaa vauvan hoitoon liittyen. Usein mä vaan istun ja katselen kuinka ne touhuaa yhdessä ja on niin söpöjä :)
Nyt mä ehkä eksyin jo aiheestakin..

Ihanaa uuttavuotta kaikille!!!

Räsynukke ja Nuppu-neiti
 
Kirjoittelin jo tuossa pari tuntia sitten, mutta hävis johonkin bittiavaruuteen koko juttu.

Kiitän tuestanne. Tiedän, että olis kaikkien kannalta parempi avata se leipäläpi joskus, niin ei tarttis itte kokea huonommuutta. Mutta mummolle se on jotenkin niin vaikeeta, kun ei halua mitään riitoja. Tietty tämä tilanne pitkittyessään saattaa aiheuttaa vielä pahempia. Yritän silti ymmärtää, kun mun mummo täyttää kuukauden kuluttua jo 80, joten suurin osa on oikeasti ihan vanhusten höpinöitä... :ashamed:
Oma äitini hiljeni, kun sain eilen illalla pienet "raivarit" puhelimessa ja toivon mukaan lakkaa nyt höösäämästä ja paapomasta. Tai sitten ei...

Dogtor ja Mileko minä kävin itse kallonkutistajalla vähän aikaa juttelemassa, joten tilanne helpottus aika paljon. Lisäksi pieni muutto auttoi myös ("vain yli 500km). Nyt koirien kanssa "uskaltaa" jo olla ihan hyvin kotosalla yksin iltaisin ja öisin. Kyll ne pysäyttää ensimmäisen tulijan :kieh:

Uusille tervetuloa tähän joukkoon! Kyllä tänne aina mahtuu :wave:

Meillä päräytti eilen illalla Eemelille kuumeen päälle. Ajattelin, että olis jotain ihan pientä, mutta olipa tänäänkin vielä 38,1. Lekuri käski antaa supon ja palata huomenna heti aamusta asiaan ellei jotain muuta oireita ilmaannu. Sehän tässä onkin niin vaikeeta, kun ei meillä ole mitään muuta. Ukko on iloinen ja puhelias, hieman väsynyt kuitenkin. Ruoka maittaa ihan normaalisti... Joten mikähän lie...
Lekuri meinas korvatulehdusta tai hampaita, mutta kun ei valita eikä mitään muutakaan, niin ota tästä sitten selvää. No huomennahan ne ainakin tarkistetaan ja toivottavasti ei löydy mitään sen pahempaa.
Nyt nukkuu ihan tyytyväisenä sängyssään maha täynnä eikä ole puklannut tai mitään... Hirveen stressaavaa näin ensimmäisen kanssa, jos tää tulee aina olemaan näin "helppoa". Nytkään en meinannut ensin edes tajuta pojan olevan kipeänä. Pää ja niska vaan oli niin kuumat, että jostain syystä piti oman mielenrauhan vuoksi mitata kuume. Sitä ennen hän leikkis tossa leikkikehässä tyytyväisenä :)

Jaa, jos menis nukkumaan!
Hyvää vuotta 2008 kaikille ja kiitos tästä vuodesta!
 
Tulin tähän koneelle käväseen ennenkuin painun pehkuihin, mies ja siskontyttö katsoo järkyttävää kauhuelokuvaa, ei meikäläisen hermo kestänyt :D Pakenin tähän ja uni painaa sen verran silmää että lähden Mintun kanssa koisimaan.

Huomenna pitää vielä siivota ja vähän kokata, ystäväpariskunta, Mintun kummit, tulevat yökylään 4 kk ikäisen poikansa kanssa. Raketteja ammutaan, syödään liikaa ja saunotaan. Ja juodaan kyllä siideriä ja punaviiniä. Minäkään en voisi ikinä lasteni edessä juoda alkoholia, liekö peruja minun isäni alkoholiongelmasta vai mistä. Joskus kaadan lasiin siideriä ja sanon esikoiselle että se on aikuisten väkevää juomaa. Meillä ei siis puhuta alkoholista niiden oikeilla nimillä. Isi ei juo koskaan kaljaa, vaan tosiaan aikuisten juomia.

Me kyl sit lasten nukkumaan mennessä juodaan usein siideri tai punaviinilasi. Musta on aivan ihanaa istua sohvalle, katsoa töllöä ja nauttia yks juoma. Mies juo nytkin tossa yhtä olutta. Mut mulla oli exä sellanen joka joi kokoajan kaljaa, ja se oli tosi ällöttävää. En voinut siis käsittää miksi sitä pitää kokoajan kitata. Mä olen käynyt kahdesti viihteellä Mintun syntymän jälkeen, ja muuten on mennyt hyvin, mut aika ikävä ollut Minttua :) Mut kivaa oli ja piristää kovasti tyttöjen kanssa biletys ;) Ja olen juonut tosi hitaasti, että en voi sanoa olleeni humalassa edes, vain ehkä hiprakassa jossain vaiheessa. Mies on käynyt myös useemmin, minä yleensä sanon että alas mennä siitä, jos kaverit soittaa, ettei vallan meihin tyttöihin kyllästy :) Krapula sillä aina on, mutta sellainen järkevä, ei makaa eikä valita, on vaan väsynyt mut haluaa silti tehdä kaikkee, sanoo että inhottaa jos menee päivä pilalle.

Hoitoon ei olla mekään Minttua vielä laitettu, täällä on kyllä joku ollut Minttua hoitamassa tunnin pari. Ei vaan ole ollut tarvetta, vaikka kyllä näin pieni pärjää ilman äitiä tai isää. Muistaakseni se on ihan tutkittu juttukin ;) Tärkeintä on läheisyys, turva ja ruoka. Mutta tosiaan ei ole ollut tarvetta viedä yöksi, vaikka ymmärrän niitä jotka jo vievät. Jokainen tekee niinkuin itsestä tuntuu. Toisen elämäntilanne voi olla niin erilainen omaan verrattuna, ettei sitä osaa ymmärtääkään. Joten :hug: niille joilla vaikeita aikoja on/on ollut.

nyt toivottelen teille hyvää alkavaa vuotta 2008 ja suuret halaukset teille tästä vertaistuesta mitä täältä olen saanut!! Ihaninta tässä palstassa on se, että kaikki saamme olla sitä mitä olemme, eikä kukaan arvostele toisten asioita, vaan yrittää vain parhaansa mukaan auttaa ja antaa tukea.

Katja, Anni 3 v ja Minttu 2kk 2 vkoa
 
Piituli1974 Meen pimu on kans Ella :)

Syöttääks teillä miehet yöllä vauvoja jos siis on mahdollista vai vetääks ne vaan unta palloon ja kääntää kylkee? Meillä mies saattaa ja yleensä herääki ku Ella syö yöllä mut ei voi syöttää vaik on hereillä eli ollaan sit molemmat hereillä mikä on musta ihan tyhmää. Mä voisin sit nukkua jos kerran hän on hereillä..

Muutenkii ärsyttää toi miehen käytös. Eipä juuri apuja tule. Saattaa juu vauvan syliin ottaa mut pitää ehkä 10-15min ja sit tuo mulle. enpä juuri koskaan saa rauhassa istua tai olla tai edes päikkäreitä nukkua jos mies on kotona.. Onneks Ella viihtyy välillä yksikseen sitterissä tai lattialla.

Ja iso :hug: kovia kokeneille. Ei tää oma elokaan mitään ruusuillla tanssimista ole ollu. Oikeudessa mun hengen arvoks tuli 200e kun kyseinen mies kyl myönsi pahoinpitelyt mut kiisti summat mitä pyydettiin ja oikeus katso mun hengen sitte 200e arvoiseksi. Että näin toimii Suomen oikeus.

Jospa menis nukkuun ku Ellaki EHKÄ alko nukkuun..
 
tauti senkun pahenee..viime yönä en sitten nukkunut oikein yhtään,pitkälleen kun kävin niin kävi kaihertamaan kurkusta ihan kamalasti ja sitten kohta yskitti..ja just kun olin aina nukahtamassa,nin tuli tunne että en saa henkee :eek:

nyt menossa lääkäriin,ottaavat tulehusarvot jotta nähdään et onko tulehdusta,niin lääkekuuria sitten..olo on kyllä tosi vetelä,ja kärttynen :headwall:
siis nyt kyllä on niin kiukkunen olotila jo tämän oman olonikin tähden,että sit kun mietin vielä tulevaa iltaa,niin höyry taitaa kohta päästä nousta.. :eek:

venlan kummille tos soitin että miusta ei ole illalla vieraita viihyttämään,joten saan olla ihan rauhassa ilman vieraita tässä,näyttihän tuo mies vähän nyrpeetä naamaa kun sanoin et eivät tuukkaan meille.
sitten eilen illalla pihisin miehelle kyllä kaikki mitkä asiat v......a.. :headwall:
kun kävi jo puol kasin aikaa koisaamaan.

no jospas tämä tästä..huomenna on uusvuos ja toivottavasti pikkusen parempi.

nyt kalakeiton keitton.

niinukka ja venla
 
Katjanna, kirjoittelit että teillä on siivooja 4H yhdistyksen kautta ja maksaa vain 10 euroa tunti. Katselin heidän sivujaan ja siellä ilmoitetaan hinnaksi 18,5 euroa tunti. Mistäs sinä olet noin edullisesti tuon siivouksen saanut? Olisiko antaa vinkkiä? Mulla kun ei toi siivousvimma ikinä ilmesty, aina on yhtä tuskaa siivoaminen. Olisi ihana jos joku edes kerran kuussa kävisi täällä kuuraamassa....
 
Päivää taas kaikille.

Meillä sitten mies tuli eilen illalla kipeäksi ja makaa nyt tuolla sängyssä kuin lahna. Kiva uusivuosi tulossa, illalla pitäisi mennä mummun ja vaarin kanssa ampumaan raketteja lasten kanssa tuohon 500 m päähän mutta saas nähdä kykeneekö mies. :/

Sanna-78 tuo Ella taitaa olla edelleenkin aika suosittu tyttöjen nimi. Meillä se oli kyllä päätetty jo vuonna 1999. Siis jos Juho olisi ollut tyttö siitä olisi tullut Ella Emilia kuten meidän Ella on nyt. Ella on mieheni mummun äidin nimi ja keksin sen siitä sillä ehdin nähdä hänet elossa vain kerran.

Ajattelin tässä yrittää lähteä kaikkien neljän kanssa kohta leikkikentälle vähän purkamaan tuota jännitystä. Kaveri kyllä tulee mukaan omien lasten kanssa. Nyt kun täällä on pikkupakkanen ja kuiva keli muutenkin, niin on ihan kivakin mennä pitkästä aikaa ulos. Olen nimittäin ollut todella laiska ulkoilujen suhteen parin viikon ajan.
:ashamed: :x

Jos sitä lähtisi valmistautumaan kun kaveri tulee kahden kieppeillä. Meillä kun tuohon uloslähtöön menee aikaa noin 40 min kun kaikki on puettu. :D
 
Topsy: minä asun Kiimingin kunnassa ja voi olla että se on vain meidän kunnalla näin edullinen. Tosin ensi vuoden alusta se meilläkin nousee 12.5?/tunti, mutta aion tuosta korotuksesta huolimatta pitää siivoojasta kiinni kynsin, hampain. Minusta siltikin halpa hinta niinkin rankasta ja tympeästä työstä kuin siivouksesta.

Sanna meillä mies ei osallistu ikinä vauvan hoitoon öisin. Siirtyi nukkumaan eri huoneeseen kun laitokselta tultiin kotiin pojan kans. Siitä on kyllä kuullut kun eri huoneessa nukkuu, mutta tuo hoitaminen yöllä ei minua väsytä yhtään, etten sen puoleen edes tarvitse hänen apujaan silloin. Meillä Aatu ei syökään kuin kerran, kaksi yöllä ja meillä ollaan täysimetyksellä ettei mies edes pystyisi syöttöhommiin.

:hug: kaikille teille jotka olette joutuneet kokemaan kovia entisessä elämässänne.

Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Nyt pitää lähteä täyttämään tytön synttärikakku ja sitten valmistautua sinne hääjuhlaan.

Oikein Hauskaa Uutta Vuotta teille kaikille ihanille äiti ystävilleni! :heart:

Katja ja lapsukaiset :heart: :heart:
 

Yhteistyössä