-LOKAVAUVAT 2007-

Heissan,

Pitkästä aikaa taas kirjoitan.

EEG on takana ja se oli ok - maanantaina mennään erikoislääkärille ja se jatkaa tutkimuksia. Yrittävät nyt löytää syyn neidin jäykistelyyn ja täristelyyn. Voi kuulemma kyllä johtua yliaikaisuudestakin. Fysioterapiaa on ainakin tiedossa jatkossa.

Itse näen vieläkin painajaisia Hilman putoamisesta ja siitä äänestä. Jotenkin se on aina vain mielessä, vaikka tyttö on ihan kunnossa. Kaipa aika asian korjaa...

Joulu meni rattoisasti ja Hilma kylpi lahjavuoressa. Vaatteita, leluja ja muuta pientä tuli yllin kyllin. Paikalla oli kaikki isovanhemmat ja neiti sai kyllä huomiota osakseen :)

Hilma on muutaman päivän päästä 8 viikkoa ja kehittyy hurjasti. Rytmi on meillä öisin vakiintunut - nukkumaan n.22, syödään klo 07 ja jatketaan unia vielä 2-3 tuntia. Reilun viikon on nyt siis nukuttu ihan koko yö -ennen sitä herättiin viiden maissa syömään. Päivisin ei vielä mitään erityistä rytmiä ole, mutta pitkiä aikoja valvotaan jo ja höpötetään leluille ja ihmisille. Ihania hymyjä ja kujerteluja tarjotaan ja vanhemmat on täysin neidin pauloissa :)

Mitenkäs teillä muilla joiden vauvat nukkuu läpi yön -kuinka usein syötätte päivisin. Itseäni välillä askarruttaa riittävä ravinnon saanti. Jouduttiin jo kerran painokontrolliin, mutta paino oli taas lähtenyt nousuun riittävän paljon. Meillä neiti syö päivisin parin tunnin välein ja tuntuu tyytyväiseltä ja vaipatkin on märkiä. Täysimetyksellä mennään. Silti välillä arveluttaa.. yöllä en haluaisi toista herättää, kun nukkuu niin sikeästi.

Oliivia ja Hilma

 
Heippa, meilläkin on tänään ollut neuvola päivä mutta tänne ennätin vasta nyt kertomaan kuulumisia. Kävin isompien lasten kanssa Kouvolassa alennus myynneisä kiertelemässä, tarttuihan sieltä vähän vaatetta jokaiselle lapselle.

Kävi vielä aikas nolo tapaus kun oltiin Lindexillä niin Ellalla oli rattaissa sylissä oma hame joka ostettiin, maksettiin tavarat ja oltiin menossa ulos niin hälytysportti alkoi soimaan eikun takas kassalle. Tutkittiin vaatteet eikä niissä ollut mitään, siis uusi yritys ja taas soi, myyjä sanoi että menkää vaan kun mitään ei löytynyt. Päästiin ulos niin tuli mieleeni että onkohan siitä hameesta ehkä pudonnut häly tytön alle. Ja kappas vaan siellähän se. Arvatkaapa meninkö takaisn.... No en enää kehdannut. Mutta kyllä nyt jo naurattaa koko homma. :LOL: :LOL:

No niin, mutta asiaan. Siis neuvolassa käyty, tytöt kasvaa hienosti. Emma painoi 4990 g ja oli 56 cm pitkä. Essi painoi 5285 g ja oli 56 cm pitkä. Rokotukset tuli ja kumpikin itki hiukan. Hemoglobiinikin otettiin kun halusin. Sillä heille olisi pitänyt antaa rautalisää keskosia kun olivat mutta en vielä ole aloittanut eikä tarvitsekaan, Emmalla oli 121 ja Essillä 112. Reippaita ja pirteitä tyttöjä.

Oireita ei ole tullut, muuta kuin se että ovat olleet hereillä aikas paljon päivällä. Illalla Emma kyllä veti 7 tunnin unet puoli kolmesta puoli kymmeneen söi ja kävi nukkumaan klo 22.30. Mutta hyvä että ei tullut kuumetta ainakaan vielä. Annoin kyllä ennen neuvolaa Panadolia.

Pia, Emma&Essi :heart:
 
oliivia oot tosta aiheesta varmaan jo aikasemmin kirjotellukki,mut millasta se teitin täristely ja jäykistely on? kun meidän neitillä on sellasta et yht´äkkiä vetää ittensä jäykäks ja on muutenki usein tosi jäykkänä ja sit käsissä pientä tärinää..varmaan kyl han normaalia,mut aattelin vaan..neuvolassa ei ainakaan vielä ollut huolissaan..kohta lääkäri,joten otan asian puheeksi siellä.
ihanaa,meidän neiti nukahti tänään puol ysi ja vain muutaman minuutin hyssyttelyn tuloksena =)
 
Moikka!
Voisin ilmoittautua mukaan. Muutamaan otteeseen kirjoittelin lokamassuissa raskausaikana.
Tätäkin ketjua olen lukenu päivittäin mut olen niin laiska kirjottelemaan.

Eli tyttö syntyi 18.9.2007 suunnitellulla sektiolla rv.36+4 (la. 12.10.07) mitat oli 2700g ja 46cm

3kk. neuvola meillä oli reilu viikko sitten ja paino oli 4464g ja pituus 59cm että tosi kirppu on ainakin painon suhteen. En ole yhtään huolissaan koska tyttö voi loistavasti. Kiinteitäkään en varmaan aio alottaa ennen puolen vuoden ikää, saa nähdä. Maidolla mennään, rintaa ja korviketta. Myöskään rokotuksia ei otettu.
Yöt tyttö on alusta alkaen nukkunut tosi hyvin. Herää syömään 0-1 kertaa. Paitsi alussa piti herättää syömään 3 tunnin välein kunnes paino oli 3kg.

Näin alkuunsa, jos ens kerralla kirjottelis enemmän!
Räsynukke ja Nuppu reilu 3kk.
 
Minäpä huomenna, tai siis tänään lauantaina otan kuvat ja laitan tähän palstalle linkkiä.

Samaseen voin tarkastaa ne uikkarit, ja ne on muuten sellaset koko uikkarit, ei pöksyt.

Niinukka.. minä olen kanssasi vallan samalla linjalla tuosta vuodenvaihteesta..
Siis jumankekka.. tuossa naapurissa (matkaa ehkä n.40m) on teineillä ny bileet ja ampuuvat raketteja kaiken aikaa.. |O |O
Juhon on tietenkii vaikee saada nukutuks.. illalla kun vein maate ei unessa pysyminen ollu helppoa kun aina joka pommiin säpsähti.. Nyt onneks niin sikeessä unessa, ettei ainakaan äsköseen kova ääniseen pommiin heränny.. Isäntä soitti poliisille, tosin poliisit sitten 20 minsan päästä soittivat takasin etteivät ehi tänne villähteen pelloille.. Lahti työllistää ihan riittävästi :headwall:

Minä ja toivon ettei isäntä innostus kaljotteleen vuodenvaihteessa. Tuo shamppania voijaan korkata vuodenvaihteessa jos hän tahtoo. Minä säästäsin sen mieluusti tuonne helmikuulle kun kävästään "hommamassa" meikeläiselle sama sukunimi kun isännällä ja Juholla.. =)
Mut saahan noita alkosta.. siis shamppanioita. :)

Jaapa, jos menis veteleen hirsiä..

Elina ja Juho
 
mikähän meijen yöunissa ny oikein mättää :/ eilenki...nukahti klo.21 sit heräs jo klo 23.30 sit ähki siinä vieressä klo 02 asti(kai välillä nukkuki)mut sit rupes kahelta kitiseen....mentiin alas ja autettiin kakat tulemaan kuumemittarilla...sit nukkuun ja heräs klo 6,30...taas kitisi...piti oikein kainaloon toinen ottaa....ja aamul herättiin klo 8....eli aikas rikkinäinen yö meillä...en siis tajuu,meil oli jo niin hyvä yörytmi...voisko tosiaan johtua siitä ku ne kakat muuttunu kovemmaks????

henkka ja veeti 2kk ja melkein 2vko päälle
 
Krisu, yritän jotenkin kuvailla noita Hilman "oireita". Alusta asti neiti on ollut jäykkä, rentoutuu kyllä nukkuessa ym. Vaipanvaihdot tms. on joskus hankalia, kun tytön jalkoja ei saa millään auki. Ja tosi usein vetää itsensä ihan tikkusuoraksi. Täristelyä on pitkin päivää ja lähinnä vasemmalla puolella - käsi ja jalka siis jotenkin nykii. Toivottavasti sait jotain selkoa :)

Meillä neiti nukkuu vielä, suloinen tuhina kuuluu..

Oliivia ja Hilma huomenna 8 vko
 
huomenta!

tyty onkin sitten tänä aamuna herännyt kuudelta..vaikka kuinka yritin neitiä tissittää vieressä,niin eipä hää tainnut puolta tuntia enempi nukkua :eek: vähän aikaa imi tissiä,ja sitten eikun nyrpisti nokkaansa ja sellaen virneen anto äipälle,et minuukin kävi oikein naurattamaan.
eipä meillä juuri muuten enää tissitellä,saatan just tällee aamulla antaa tissiä jos kovin aikasin herää,mutta päivällä jos yritänkin hälle tissiä tarjota niin eikun venkulehtaa vaan,ja saattaa sellasen elämän pistää,et parempi on ku hakee pullon ja antaa siitä.

itellä vähän sellanen flunssanen olo,päätä ja kurkkua pakottaa.otin jo 1g panadolin..ja se pikkusen helpotti.

tyty sitten on ekoilla päikkäreillä ulkona,rupes hyytymää tossa ennen ysiä,niin tyrkkäsin hänet sitten sinne.

meillä kaikki nukkuu,etätytöt vetää sikeitä,ja isäntä yövuoron jälkeen.
olen tänä aamuna jo hernekeiton keittänyt,ja pannari on just uunissa..itseasiassa se pitää ottaa pois,ettei pala.

oliivia meillä venla syö 4x päivässä.kun läpi yön nukkuu.
klo n.8,(vaikka tyty saattaa ennen seittemääkin herätä niin ei kyllä vaadi ruokaa kun lähempänä kaheksaa) n. klo.12 (jolloin annan pikkusen myös jotakin sosetta) sitten n.klo 16 ja n.klo 20.käy klo 20-20.30 nukkumaan. aamulla ja ennen nukkumaan käyntiä saa vähän velliä maidon joukossa.vaikka kyllä tuo nukkuu ilman sitä velliäkin koko yön.
kerralla menee sellaset 190ml-240ml
aamulla ainakin juo ton 240ml,oikein hujauksessa.
painoa on tullut ihan hyvin pituuteen nähden..mutta saa nyt nähdä et onko yhtään enempää nyt noussu kun olen tota velliä antanut,ja pikkusen noita soseita.

hitto et minuu ottaa kupoliin,kun heti kun nuo likat silmänsä aukaseevat,niin ovat kissojen kimpussa :headwall: |O :x mie olen sen tuhat kertaa sanonut että,jos elukat nukkuu niin niitä ei mennä nykimään,eikä vanuttamaan.hereillä ollessa nyt voi nätisti kohdella,mut ei kantaa retuuttaa,ees taas..oikein saunan lauteille asti tuo 7v meni hakemaan tota vanhaa kissaa,kun siellä nukku..ilmankos tuo vanha kissa nyhtää itteltään selästä karvoja,kun aina on joku sitä vanuttamassa.(elukkalääkärin mukaan on stressin aiheuttama) .jos ei etätytöt,niin isäntä ite.. :headwall:
samahan se on koirankin kanssa,miulle on opetettu et nukkuvaa tai syömässä olevaa koiraa ei saa häiritä..mutta isännällekkin olen sen sata kertaa sanonut et jos koira nukkuu,niin miks sitä pitää häiritä..en ymmärrä :headwall: :eek:

tosiaan tais tulla nyt valitus virsi tästä kirjoituksesta..mutta en jaksa nyt siskollekkaa soittaa..joten saitte valitusryöpyn näin aamutuimaan niskaanne.

ja PuPu onnee nyt jo etukäteen vihille menon johdosta :)

niinukka ja nukkuva venla
 
Meillä kans alkanu noi yöt menee ihan kummalliseks..Pessi nukahtaa 20 aikoihin,nukkuu sen 45 min ja herää.No sitten saa tuttia hetken annella ja jatkaa unia.Mutta viime yönäkin heräs sit jo 00aikaan ähiseen,tutilla sain meneen lähemmäs yhtä,söi 75ml korviketta eikä sit millään nukahtanu omaan sänkyyn.Sit vieressä vähän väliä ähisi ja sai tissin suuhun,syö jonkun aikaa ja ite nukahdan(varmaan siis Pessikin).mutta nyt on iltasin velliä saanu sellasen 50-100ml maitoon sekotettuna ja ne vetää hyvin.Mutta silti heräilee vähän väliä yöllä tissille...enkä saa yöllä enään omaan sänkyyn...tarvii varmaan taas hiukan ite valvoskella että saa pojan omaan sänkyyn yöllä.Ja jos antas pelkkkää korviketta yöllä niin nukkuskohan paremmin.?!..
No 5.1 menee mun kaverille yökylään Pessi niin sit näkee todellisen maidon kulutuksen yöllä..kun ei oo tissejä joista tulee maitoo B) että kuinka sitä oikeesti tarvii vai onko toi tissi vaan lohduke yöllä,päivisin ei oikein enään huolikkaan tissiä.Iltasin oon pumpannu sen 150ml toisesta tissistä ja toisesta ehkä 50ml et kyllä sielä jotain vielä on :p eikä tarvi ees kovin kauaa pumppailla noita määriä.

Kylläpäs nyt tuli pitkät ja epäselvät sepostukset :LOL:

Pirita ja nukkuvat pojat
 
sympatia :hug: kaikille niille jotka haluis hypätä koko uudenvuodenjuhlinnan yli! meilläkin menee miehellä juomingit varmaan taas överiks ja siitäkös saa muhevan riidan aikaseks; ei tartte minun ees känistä, osaa itekki nykyään vähän ottaneena rueta riitaa haastaan :ashamed: .eropapereita on kirjoteltu harva se päivä....jouluaattonakin lähti mielummin vetään viinaa kuin ois viettäny sen mun ja pojan kans. että kauhulla odotan uuttavuotta.....itkuhan se varmaan tulee jossain vaiheessa taas :(
ja sitten aamulla ollaan kuin mitään ei ois tapahtunu....tosi tervettä meininkiä..mutta valivali taas....jospa tuosta selviäis :/
mitenkähän vauva muuten nukkuu rakettien paukkeessa? ei ois mukava valvoo koko yötä...
onneksi on tuo ihana vauva seurana, jos tuo ukkokulta onkin vähän "ei-niin-kiva" joskus....
:wave:
 
Topsy miä oon tutkimalla tutkinut noita kantoliinasivuja mut mun järkeen ei ole uponnut siltikään yhtään mitään. Sitähän tuo likkakaveri kädestä pitäen yritti eilen minuu neuvoa. Ja ihan yhtä vaikealta tuo vieläkin tuntuu kun taas aamusella sitä kokeilin. Tyhmä mikä tyhmä :D Niitä sidottavia en edes uskalla kokeilla kun varmasti oisin ite siellä sisällä solmussa :whistle: Onneks ne kaikkein pahimmat vitinät on Kiialla suurimmaksi osaksi jäänyt.

Meijen neitille tulee tänään täyteen 3kk! Mihin tää aika on mennyt? Ja toisaalta tuntuu että tuo pieni olis ollut tässä paljon kauemminkin :)

Meijen isi lähti isompien kanssa paukkuostoksille. Ja miä en niistä tykkää yhtään ja muistikin että yrittäis olla siel kaupassa aikuinen eikä vauhkoontuis niinkuin pojat :D Eiköhän sieltä taas tule vaikka ja mitä raketin pläsäystä mukana. Miä keksisin niille rahoille paljon parempaa käyttöäkin. Ostaisin Kiialle vaikka 10 mekkoa :saint: :D No ainakin niistä mulle ois iloa pitemmäksi aikaa.

oliivia :hug: Toivotaan ettei mitään pahempaa löydy ja hyvä että se EEG oli kunnossa.

niinukkalle
jaksamisia etätyttöjen kanssa :hug: Mulla höyry alkoi jo jouluna nousemaan kun vrk:n kattelin isännän 17v likkaa tässä. Onneksi muutti omilleen, miä oisin muuten varmaan pimahtanut lopullisesti! Miä en jaksa käsittää mistä noita oman napansa ympärillä pyöriviä teinejä sikiää |O Ja tää tyttökin tuntuu silti paljon kasvaneen viime kesästä. Mut jotenkin mun sietokyky on nollassa ja tavallaan ootan ja etin aihetta natkuttaa hälle :ashamed:

Jaahas päivänsankari päätti sitte rusauttaa äidille tuoksuvan lahjan
:D Pitääpi lähteä perspyykille :wave:

tuutilulla ja Kiiukka 3kk
 
Eipäs ollutkaan lahjaa pöksyissä vaan tuoksutteli tätä ilmaa muuten vaan :whistle:

Tildalle ja jaksamisia miehen kanssa :hug:

Mikä ihme siinä onkaan että ukkojen pitäisi päästä "juhlimaan" juhlapyhinä vanhaan malliin? Meillä tuo ja joskus yrittää pämpätä enempi mutta saa aikasta äkäsen mulkaisun osakseen ja kommentin :miähän en "juoppoa" riesakseni ota! Ja jos aiot enempi ottaa niin älä kuvittelekkaan makaavasi koko päivää! Minuu on nimittäin alkanut välillä ärsyttämään ne muutamatkin kaljat :kieh: Voihan se olla sitäkin että joskus ois kiva itekin ottaa mutta kun en jaksa alkaa penskoille hoitopaikkaa järkkäämään ja muistan kuinka pirun paha olo mulle tulee, niin en viiti. Ja jos jonnekin viihteelle lähtee niin ei ole kiva jarrutella menoa miettien seuraavaa päivää. Mulla tuo toipuminen kun nykyään kestää ainankin pari päivää :/ Ennemmin nykyään valitsen sen suklaalevyn, kirjan ja kunnon unet :D Vanhaksi jo tullut...

Pitäis alkaa ruokaa tekemään. Tenavat nousvat vasta klo 10 ylös niin tuo ruokakin siirtyy taas myöhäsemmäksi.. Ja voi vitsi kun ompi tylsää hommaa kun tuntuu että samat ruoat vain pyörii jatkuvasti :x


Tuosta nyrkin syömisestähän on puhetta ollut. Kiialla on ja joku himo tunkea nyrkki suuhun ja kaluta sitä. Välillä site rääytään oikein kunnolla kun ilmeisesti sattuu käteen.Yleensä pitäis se nyrkki saada pullon ja tutin lisäksikin sinne suuhun ängettyä. Ja kuolaaminen on täälläkin ihan mahotonta!
 
tuutilulla, mulla on olemassa myös rengasliina enkä minäkään ole sitä oppinut käyttämään vaikka kaveri jolta se on lainassa näytti ihan kädestä pitäen. Minusta tytöt(vuorotellen tietysti :LOL: ) ovat siinä ihan hassusti, joko liian kippurassa (äidin mielestä) tai sitten jos muuten kaikki muka hyvin niin sitten tuntuu että putoaa. :/

Lisäksi minulla on 5 m Pikku-Ruun trikooliina, siitä olen tykännyt, käytin sitä jo Ellan kanssa. Ei siihen sotkeudu sillä minäkin olen aikas käsi näissä hommeleissa ja vielä on onnistunut solmut. Minusta tämä on tosi helppo liina käyttää ja varsinkin se kietaisuristi. Siinä kyllä pysyy tukevasti vaikka kuinka kykkisi tavaroita lattiolta tai imuroisi yms. kokeiltu on ja molemmat kädet pysyy vapaina. =) Jos vaan pystyt niin kokeile tätä. Suosittelen lämpimästi. Eikä tuota sidontaa ole edes vaikea tehdä, koska minäkin sen opin. :LOL: :LOL:

Marzyciel niin vähän arvelinkin, että olette juuri siellä toisessa suunnassa.

Olikohan täällä muita Lahden seudulla/ympäristössä asuvia kuin minä ja PuPu. Ajattelin vaan sitä kahvittelua ensivuoden puolella. :wave:


Terkuin Piituli ja tytöntylleröt :heart: :heart:
 
Meillä ollaan uusi vuosi kotona, ollaan oltu jo monta vuotta. Ihan alkuun kun Juho oli vauva (9 kk vanha vuonna 1999) kävimme miehen kanssa katsomassa keskustassa kunnan ampumia raketteja poika ei ollut moksiskaan olihan hän niin topattuna vaunuissa). Mutta siitä lähtien olemme olleet kotosalla. Kyllä niitä raketteja silti näkee.

Nykyään kun on Ellakin niin ollaan käyty illalla klo 18.00 aikoihin ampumassa mummun ja vaarin kanssa raketit ja sitten menty heille kahville kun asuvat tuossa 500 m päässä. Meillä minä ostan raketit ja mies ja poika ampuvat mutta niihin menee maks. 20 ?. Tiedän että sekin on paljon rahaa mutta poika kun tykkää niin se on silloin pientä.
:ashamed: :heart:

Meilläkin tarttis tehdä ruokaa vaan kun ei sitten yhtään innosta. Kumma että tänne kirjoitteluun kyllä löytyy tätä energiaa. :LOL: :LOL: Mies on korjaamassa veljellään jotain vehjettä, ja minä lasten kanssa kotosalla. Siivotakin pitäisi mutta olen tässä todennut että sama sotku on hetken päästä sillä siitä kyllä meidän Ella pitää huolen. On meinaan sellainen kävelevä pyörremyrsky että huh huh..... :headwall:
Nyt taitaa kutsuhuuto käydä joten palaillaaan taas......
 
Myö otetaan miehen kanssa yhdessä ja ihan kotona. Baareihin ei todellakaan tee mieli kummallakaan. Nalkuttamista liiasta ottamisesta yritän välttää, kun eihän se mitään auta. Itekkin joskus rajan ylitän reippaasti. Karaokelaitteet ja muut vermeet hankittiin kotiin ihan sen takia, et saatais sillontällön baarimeininkiä kotiin. Lapsetkin on laitteiden myötä innostuneet laulamaan ja me hoilataankin sit lähes päivittäin.
 
Marzyciel: täysimetyksellä meilläkin ollaan ja ei vois vähempää kiinnostaa lähteä baariin vielä tässä vaiheessa. Esikoisen aikana lähdin ja voi kiesus sitä vessa pumppaus hommaa mitä tuskaa oli ja silloin päätin ettei koskaan enää. En nauttinut siis yhtään siitä baari reissusta ja kun kerran koen että imetys-baari on hankala yhdistelmä, niin jätänpä suosiolla väliin. Välillä kyllä kovasti tekisi mieli ihmisten ilmoille bilettämään, mutta itsekin kärsin puoli viikkoa huonolla hapella juopottelun jälkeen, joten sekin rajoittaa tämän tädin menoa. :$

Raketteja meidän Anni pelkää joten minun puolesta voisi jäädä ostamatta koko höpötykset, mutta luulenpa että meidän iskälle se ei sopisi alkuunkaan. Alkoholia mies ei enää nykyään uutena vuotena ole pahemmin nauttinut, mutta se kai johtuu siitä että meidän Anni on syntynyt Uudenvuoden päivänä ja synttärit on pidettävä silloin. Talo täynnä lapsia ja krapula siihen päälle niin ei ole mikään ihanin ajatus.


Pitää kirjoittaa myöhemmin kun Aatulla tympäsee niin pitää lähteä hoitamaan sitä.

 
Onnea tuoreille ja tuleville rouville! Minäkin jätin koneelle sormussivuja auki, mut eihän tuo tollo mitään tajua :D

Marzyciel: Mä tarjoan kans rintaa vähän joka kitinään. Tunnistan myös tuon hyvin loukkaantuneen irvistyksen jos väärässä välissä erehdyn tyrkyttää :LOL:

Viime yönä meillä mentiin nukkumaan n.23.30. Eka syöttö 03 ja seuraavan kerran ysiltä kun noustiin ylös, eli ihan kivasti meni. Nukkumaan ei ois vaan malttanu millään rueta. Olikohan se niinukka jolla tuntui olevan tosi hyvä rytmi noissa syötöissä... siihen pyritään.

Mä viettäisin mielellään uuden vuoden katsoen leffaa ja tilaamalla pitsan. Noh, Eeli voi olla toista mieltä tuosta leffasta. Ei varmaan ainakaan kannata mitään kovin korkea lentoista vuokrata. Kovin seurankipeä on tuo poikanen. Juopottelua ei ainakaan ole tiedossa. Tuo joulupäivä riitti mulle (yöks) ja isäntäkin on yövuorossa. Toivottavasti Eeli ei isompana innostu raketeista. Tämä visukinttu äiti ei kyllä osta ainuttakaan papattia. Saa rueta pehmittelemään isukkia jos meinaa rahaa taivaalle ampua.

Susa ja Eeli
 
Niin se piti äskettäin jatkaa tuosta alkoholi asiasta. Te jotka imetätte oletteko uskaltaneet ottaa yhtään alkoholia kotonakaan? Itse en ole vielä nauttinut edes lasillista, mutta siellä häissä olisi kiva ottaa lasillinen ja jos vaikka toinenkin. Mietityttää vain kuinka paljon sitä voi ottaa ettei imeydy maidon kautta vauvaan vai pidättekö ihan nolla linjaa? Eihän tuolla häissä voi kovin myöhään edes olla kun lapset lähtee mukaan ja toiseksi mulla on ne tytön synttäreiden järjestäminen seuraavalle päivää. Mutta silti olisi kiva vähän naukkailla vettä väkevämpää. Varmaan olisin jo lasillisesta ihan pönttö sekaisin kun en ole ottanut mitään yli vuoteen. Muutenkin aika herkkä viinapää meikäläisellä.

Tildalle jaksamista uudenvuoden juhlintaan miehen kans :hug: itsekin olen huomannut että pinna palaa herkästi nyt pikku vauva vaiheessa tuon ukon kans ja niin se paloi esikoisen vauva aikanakin. Mutta onneksi noista pienistä rakkaus paukkauksista saa niin paljon voimaa. :heart:

Pitää lähteä käymään kävelyllä kun tuntuu että pää leviää täällä sisällä. Taas olen koko päivän nököttänyt neljän seinän sisällä, ei hyvä, ei.

Katja, Anni ja Aatu
 
Ei tuo Eeli viellä herännytkään. Oon jo ehtiny syödä, pestä pari koneellista pyykkiä, keittää pullot ja notkua vielä netissäkin. Luksusta. Toivottavasti näistä pitkistä päikkäreistä tulee käytäntö (pliiiiis!?) Lajittelin eilen päikkäreiden aikaan kaikki 56 cm vaatteet pois. Kertyihän niitä. Haikeeta, melkein tippa tuli linssiin. 62 cm on nyt sopivia mut ei nekään enää kauaa mene. Mä en oikeen tiedä mitä noille pienille vaatteille tekisi. Tuntuu niin lopulliselta luopua niistä. Hmm... tuli mieleen et en kai mä käynyt jo eilen tilittää tuota vaatesavottaani...? Tarttuvaa tuo dementia :whistle:

Susa taas
 
Kyllà joulupukki on meidàn murun kàynyt vaihtamassa.. tyttò muuttunut ihan tàysin.. Jaksaa nykyààn olla itsekseensàkin sitterissà eikà koko ajan tarvitse olla hààrààmàssà sen ympàrillà :) Tànààn kàytiin hankkimassa Annikalle se leikkimatto kaarellakin ja neitià huvitti kauheasti kaaressa roikkuvat tàhdet ja kuu :D Ja jo kolmatta yòtà nukutaan ilman yòsyòttòjà ja tànààn mies jàrjesti aamulla ihanan yllàrin ja ruokki murun niin àiti sai nukkua huikeat 12 tuntia putkeen!! :D Ei valittamista... =) Nyt painattivat sitten mummolaan ja jàttivàt àidin rauhassa jumppaamaan :D:D Niin... tààllà internetissàhàn sità sormijumppaa saakin :LOL:

Uusi vuosi tààllà vietetààn rauhallisissa merkeissà.. Mennààn mummolaan,jossa on sitten kutsuttu làhimmàt ystàvàt, syòdààn ja juodaan ja nauretaan paljon :) Eli ihan mukavasti se noinkin menee :) Tosin epàilen kyllà ettà me làhdetààn kotiin jo ennen puolta yòtà kun annikan on pààstàvà omaan sànkyynsà nukkumaan =) Vaunuissa ei tykàtà enàà nukkua ja vieras paikka hàiritsee sen verran ettà menee vaan vàsy itkuksi koko homma.. Muille sen verran ettà koittakaa jaksaa miestenne kanssa vaikka vàlistà kivipàità ovatkin ;) Seuraavana pàivànà ovat sitten varmaan taas niità ihania nallekarhuja :D Siis kovan krapulan jàlkeen :D Ja jos oikein kovasti ottaa pààhàn niin pannut vaan kolisemaan ja lapset kitisemààn viereen niin eikòhàn opi hillitsemààn juomahaluja :D

Nyt pitàà làhteà katselemaan uutta haalaria Annikalle :D

Heidi ja Annika

P.S. Tànà aamuna hurjat -8 astetta pakkasta.... B)
 

Yhteistyössä